Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenSharon is DOOD!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sharon is DOOD!!!
    Geplaatst op: 06 januari 2006 om 14:32
In eerste instantie geplaatst door Prayer

Maar die hielden zich wel aan de afspraken ! En dat heb ik aan de lijve ondervonden

ben je ook verkracht?

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 19:41
In eerste instantie geplaatst door Prayer

Maar die hielden zich wel aan de afspraken ! En dat heb ik aan de lijve ondervonden

ben je ook verkracht?

Nee dat zouden die moslims daar wel willen, war zeiden die pakistaanse VN soldaten ook alweer o ja -> mannen is voor plezier vrouwen voor de voortplanting.

maar ik zie dat je totaal niks van de wereld weet.

Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 19:48

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Goed, dan nu mijn mening, en dan moet het maar ook volop klinken, omdat de gruwelijke haat hier nu hoogtij gaat vieren. En omdat het beeld, dat van Sharon wordt geschetst, incorrect en onduidelijk is.

Sharon heeft zijn land met alle recht volop verdedigd. Hij heeft militante en terroristische palestijnen goed aangepakt, omdat het nu eenmaal moest, ter verdediging van zijn land. Hij is een nationale held voor Israel, en alom gerespecteerd. Hij heeft het land Israel staande weten te houdne in tijden dat de hele arabische wereld zich tegen Israel had gekeerd. Hij is een groot strateeg, een geweldig militair leider, die zich tegen de afschuwelijke arabische, nationale terreur heeft gekeerd! Alle arabieren hadden het nakijken. Bovendien toonde hij de souplesse om in de laatste jaren de palestijnen ruimte te geven om toe te werken naar een palestijnse staat. Als ik de reactie van de moslims op dit forum zie denk ik: zo, dat is pas heldhaftig wat Sharon durfde, want met zoveel moslims in de buurt die zo hatelijk op hem reageren, weet ik niet of ik het gedurfd zou hebben.

En Sharon vergelijken met Hitler > ga nog maar weer naar de basisschool, dan leer je wie Hitler was. Nuf said.
Je blaast heel hoog van de toren door te roepen dat sharon zijn land met alle recht volop heeft verdedigd....maar als een Irakees zijn land verdedigt dan schreeuwen jullie dat hij een medogenloze nietsontziende terrorist is. sharon durfde zoveel omdat hij kernmachten als Engeland en ameriKKKa achter zich heeft staan. Voor mij zijn de echte helden de palestijnen die het met stenen tegen tanks durven op te nemen.

ik hoop dat de irakezen nog harder hun land gaan verdedigen met veel meer bommen op markten en moskee�n in hun eigen land. echte verdedigers van het volk zijn het. laat me niet lachen man.

Israel heeft de Kernmachten niet nodig heeft zelf kernwapens om zich te verdedigen. Palastijnen zijn echt het volk van het verdomhoekje worden uitgkotst door zowel de Israelisch als de Arabieren en alleen maar voor politieke karretjes gespannen. ooh wat krijgen die een steun van hun mede moslim broeders. ja in woorden maar daden ho maar.

Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 19:56
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door dnijholt

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Murat

pfabber ik ken christelijke spelletjes al net als die in palestina, zogenaamd waren daar veel christenen, ja hoor dat is hetzelfde in turkije het geval mensen zaten in nood je weet wel de aarbeving in 1999 en wat zien we daar haast in elke stad christelijke pausen die moslims proberen te bekeren door middel van in een bijbel 50 lira te stoppen en zo zijn er stuk of 100 mensen al in 1 kleine stad bekeerd

Ja smerige streken zijn dat. Zo zie je maar tot wat zij in staat zijn. Schandalig!

als dat zo makkelijk gaat wat houd moslim zijn dan in ? het verschil van 50 lira ? Dit is toch de zwakte van die mensen zelf. En zo zie je maar weer de meeste waaien met de wind mee en van wie ze het brood en de spelen krijgen !. trouwens iedere geloof probeerd op smerige manieren zieltjes te winnen.

als je in een nood toestand ben doe je dingen die je liever niet zou willen doen en probeer de zielige acties van je geloof niet goed te praten

Mijn geloof ? ik ben iets slimmer  

Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 20:03
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door dnijholt

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door Murat

jullie europeanen hebben het gewoon verpest, geef het gewoon toe, jullie hebben de osmaanse rijk ten onder gebracht en het zaakje in het midden-oosten niet goed geregeld



Nou, hebben we toch nog iets goeds gedaan: het osmaanse rijk vernietigd.... WE????

Ik heb helemaal niks gedaan. Ik heb geen turk bij Wenen verslagen, geen arabier in Bethlehem vermoord, geen jood in Auschwitz gestopt. Ik schaam me er wel voor dta dat in ontwikkeld (nou ja) europa kon gebeuren. Net zo als ik wel eens uit de monden van moslims zou willen horen dat ze zich schamen voor aanslagen die in naam van de islaam waar dan ook ter wereld gebeuren.

Goed, ik kap er mee. Ik ben een weekend off line. �zr�nu besj�m jhwh os� sjamajim wa-aarets.

Gelukkig hebben we dat gedaan dat was een imperialistisch /kolonistisch rijk. en inderdaad wat deed die turk bij wenen? niet om paleizen te bekijken en te skieen

wat denk je knikkeren, veroveren natuurlijk, omdat als de turken het niet zou veroveren europa het osmaanse rijk zouden aanvallen
Hahahaha....MashaALLAH broeder Murat

moet je nu ook niet janken als de westerse wereld de arabieren veroveren

Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 20:11

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door dnijholt

En over Bosni� heb je al helemaal geen verstand van, broekje. Dus ik zou je eigen advies maar eens opvolgen en lullen overdingen waarje verstand van hebt. 1 van de grootste verkachter en moordenaars bende in Bosni� begin jaren negentig was een moslimbende. en het waren nog niet eens Bosni�rs maar Arabieren die daar niet thuis horen. Daarmee wil ik niet zeggen dat de Serviers en Kroaten zuiver zijn. Maar die hielden zich wel aan de afspraken ! En dat heb ik aan de lijve ondervonden.  
Jij behoorde vast tot die vakantievierende en bierdrinkende dutchbatters die het uiteindelijk in hun broek deden van angst voor de servi�rs? Komop zeg....die serviers namen Nederlandse negentienjarige militairen in korte broeken niet serieus hoor.

zegt iemand die ik totaal niet serieus neem in zijn uitspraken en zijn geloof.  nee wasgeen dutchbatter. Zat wel bij de VN destijds. en heb inderdaad een biertje gedronken. maar had geen korte broek. 

Je moet toch eens wat meer lezen over hoe en wat. 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 04:08
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Je zit dus al het onrecht goed te praten. Hitler maakte ze blijkbaar niet zomaar af, blijkbaar zijn jullie een slechte volk. Jammer dat hij jullie niet allemaal heeft opgeruimd, nu blijkt waarom hij jullie wilde opruimen. Slechte volk en slechte mensen.


Ps ik weet zeker dat ik mijn broeders en zusters over mij heen krijg en dat ik hele erge dingen zeg, en dat ik dat niet behoor te zeggen. Maar ik wordt woest als ik zulke stomme reacties lees van die zionist pfrarrer.



Salaam Aleikum,

Sorry hoor, maar wat jij hier zegt is onacceptabel beste zuster.
Een emotionele reactie die je beter niet had kunnen plaatsen. Je reageert op een zionist zoals een zionist zou willen dat je reageert. Hoe kun je uberhaupt stellen dat het goed was dat zoveel vrouwen en kinderen van nature slecht waren. Zoals ik al eerder zei niet elke jood is een zionist. Dus je generalisering en dan vooral op dit punt is ver overtrokken en niet goed te praten.
Slechte mensen maken een volk nog niet slecht. Alhoewel de kolonisten die Israel hebben gesticht daar niet met de goede bedoelingen waren...
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als Hitler er niet was geweest, er waarschijnlijk ook geen Israel zou zijn. Dus ik weet niet of we hem wel zo dankbaar moeten zijn aangezien hij nog steeds door zionisten als excuus wordt gebruikt om misdaden te plegen.

Hitler was 1 van de oorzaken, de slechtheid van de zionisten was 1 van de andere oorzaken.

Maar ik vind dat je dit soort dingen als moslima niet behoort te te zeggen. En dat je eigenlijk de woorden gewoon moet terugnemen uit de bovenstaande tekst.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Asalaam alaikoum broeder,

Je hebt gelijk broeder, ik behoor zulke dingen niet te zeggen. Maar als ik de reacties lees van pfrarrer dan is het moeilijk om het te negeren. Ik weet heel goed dat niet alle joden hetzelfde zijn, en dat zij niet allemaal de daden van sharon goedkeuren. Hij maakt misbruik van jouw reactie en verdraait jouw woorden. Ik wordt misselijk van hem en zijn reacties. Het is toch niet raar om afkeer te hebben van dit soort mensen. Hij keurt de daden van sharon goed, hij is net als sharon. Hij zegt ook tegenstrijdige dingen, hij is voor vrede in het midden oosten, maar hij keurt wel het onrecht goed. Ik ga er niet al te veel woorden verder aan vuil maken, want er zal toch niets goeds uit deze topic komen. Ik hoop dat deze topic gauw wordt gesloten.

P.s. tot slot een mooie flash (mijn onderkomen is het zand, zooo ook die van sharon!)

http://download.al-islaam.com/audiovideo/anasheedram/al-isla am/html/farsheyalturab/farsheyalturab.rm

wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 06:32

Salaam aleikoum,

Dus de moslims hebben iets tegen de bezetters die zionisten zijn, die je vooral geen joden moet noemen, maar zionisten. Dit is alleen maar politiek voeren, politieke taalgebruik, angst voor het etiket van antisemitisme.

De bezetting van Palestina is geen nieuwe gebeurtenis, waarvan we uit politieke motieven de bekende personen een anderen naam moeten geven. Antisemiet dit en dat, maar de waarheid is van Allah en het zijn de meeste joden die grote verderfzaaiers zijn op Aarde, zoals in de Koran staat. Het verderf is zo groot dat ze de profeten van Allah doodden en leugens schrijven over Allah.

---------------------

5-54- O jullie die geloven! Wie van jullie zijn godsdienst afvallig is: Allah zal een volk nemen waar Hij van houdt en dat van Hem houdt, dat zachtmoedig is tegenover de gelovigen en streng tegenover de ongelovigen, dat streeft op de Weg van Allah en zij zijn niet bang voor degenen die verwijten maken. Dat is de gunst van Allah, die Hij geeft aan wie Hij wil en Allah is allesomvattend, Alwetend.

5-55- Voorwaar, jullie helpers zijn Allah en zijn Boodschapper en degenen die geloven, die de shalaat verrichten en de zakaat geven, zij buigen zich nederig.

5-56- En wie Allah tot Beschermer neemt, en (ook) Zijn Boodschapper en degenen die gelovig zijn: voorwaar, het is de groep van Allah die overwinnaar is.

5-57- O jullie die geloven! Neemt niet degenen die jullie godsdienst tot een (onderwerp van) bespotting en scherts maken van degenen die de Schrift v��r jullie gegeven waren en (ook niet) de ongelovigen als beschermers. En vreest Allah, indien jullie gelovig zijn.

5-58- En wanneer jullie oproepen tot de shalaat, nemen zij dat als (onderwerp van) bespotting en scherts. Dat is omdat zij een volk zijn dat niet begrijpt.

5-59- Zeg (O Moehammad): "O Lieden van de Schrift! Wreken jullie je alleen maar op ons omdat wij in Allah geloven, en in wat aan ons is neergezonden en in wat vroeger neergezonden is, en omdat de meesten van jullie zware zondaren zijn?

5-60- Zeg: "Zal ik jullie iets mededelen dat slechter is dan dat, als een vergelding van Allah? Wie door Allah vervloekt is en op wie Allah woedend is, en van wie Hij sommigen tot apen en varkens gemaakt heeft, en die de Thaghoet dienen: zij zijn degenen die de slechtste plaats hebben en die het verst afdwalen van de rechte Weg!"

5-61- En wanneer zij tot jullie kwamen, zeiden zij:" Wij geloven." Terwijl zij waarlijk (de Islam) met ongeloof binnengingen en zij gingen er waarlijk (als ongelovigen) uit. En Allah weet beter wat zij plachten te verbergen.

5-62- En jij ziet velen van hen terwijl zij zich haasten naar de zonde en de overtreding en hun eten van het verbodene. Het is zeker slecht wat zij plachten te doen!

5-63- Hadden de rabbijnen en de schriftgeleerden hun hun zondige woorden en hun eten van het verbodene maar verboden! Het is zeker slecht wat zij plachten te bedrijven!

5-64- En de Joden zeiden: "De Hand van Allah is gebonden (gierig)." Hun handen zijn gebonden en vervloekt zijn zij voor wat zij zeiden! Welnee, Zijn Handen zijn wijd uitgestrekt en Hij schenkt hoe Hij wil. (De Koran) die door jouw Heer aan jou is neergezonden, vermeerdert zeker bij velen van hen overtreding en ongeloof. En Wij wakkerden vijandschap en haat onder hen aan tot aan de Dag der Opstanding. Iedere keer dat zij een vuur ontsteken, dat tot de oorlog leidt, dooft Allah het. En zij zaaien verderf op de Aarde. En Allah houdt niet van de verderfzaaiers.

5-65- En als de Lieden van de Schrift maar hadden geloofd en (Allah) gevreesd, dan hadden Wij hen hun fouten uitgewist en hadden Wij hen gelukzalige Tuinen binnen geleid.

5-66- En als zij zich aan de Taurat vastgehouden hadden en aan de Indjil en aan wat hun van hun Heer neergezonden was, dan hadden zij gegeten van wat boven hen en onder hun voeten (aan voedsel) was. Onder hen is een gematigde gemeenschap, maar van velen van hen is het slecht wat zij doen.

5-67-O Boodschapper! Verkondig wat jou van jouw Heer neergezonden is. En indien jij dat niet doet, dan heb jij zijn Boodschap niet verkondigd. En Allah zal jou tegen de mensen beschermen. Voorwaar, Allah leidt het ongelovige volk niet.

5-68- Zeg (O Moehammad): �O Lieden van de Schrift! Jullie zijn niet (op de juiste weg) totdat jullie je vasthouden aan de Tawraat en de Indjil en aan wat jullie door jullie Heer neergezonden is. �(De Koran) die door jouw Heer aan jou is neergezonden, vermeerdert zeker bij velen van hen overtreding en ongeloof. En treur niet om het ongelovige volk.

5-69- Voorwaar, degenen die (in de Koran) geloven en de Joden en de Sabi�rs en de Christenen die in Allah en de Laatste Dag geloven en goede werken verrichten: voor hen zal er geen angst zijn en zij zullen niet treuren.

5-70- Voorzeker, Wij sloten een verbond met de Kinderen van Isra�l en wij zonden hen Boodschappers. Iedere keer dat er een Boodschapper tot hen kwam, met wat niet met hun eigen wens overeenkwam, loochenden zij een groep en doodden zij een groep.

5-71- En zij dachten dat er geen beproeving zou zijn, zij werden daarop blind en doof. Vervolgens aanvaardde Allah hun berouw, maar velen van hen werden (weer) blind en doof. En Allah is Alziende over wat zij doen.

http://islamicity.com/mosque/arabicscript/Ayat/5/ra101_5-64. ram


Salaam aleikoum

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 11:39
3abd (en al degenen die jodenhaat koesteren en zaaien),
de taal die jij uitslaat over een volk, welk volk dan ook, is zeer
bedroevend. Sukkels, die zich uitdrukten zoals jij hebben de wereld al
eens eerder in een catastrofe gestort. Ze zijn erger dan de pest en hun
gedachtegoed komt rechtstreeks uit de hel. Ik vind het des te meer
beschamend dat je je geprogammeerde mening ook nog een onderbouwt
met teksten uit de koran. Hebben joden jou persoonlijk wel eens iets
aangedaan; erger dan wie dan ook? Je roept alleen maar de ophitsers na,
zoals dat toen ook ging; ze waren domweg niet in staat er een
genuanceerde eigen mening op na te houden en liepen blindelings achter
de eerste de beste aan die hen een paradijs binnen handbereik
garandeerde...
Je vergeet zeker even dat al die profeten ook Joden waren en Isa en Zijn
moeder ook en minstens 1 van de vrouwen van jullie profeet? En vandaag
de dag zovelen die baanbrekend werk verrichten op wetenschappelijk
terrein, op het sociaal maatschappelijk vlak, etc.

als ik jou was zou ik m'n mening over Joden maar eens goed toetsen op
waarheidsgehalte. Het is namelijk zo dat degenen die op zo'n manier een
volk verwerpen bewezende grootste verderfzaaiers op aarde zijn.



16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 11:48

 beste postpentacost,

jij leest duidelijk alleen wat je wilt lezen. er wordt meerdere keren gemeld over zionisten.  dat is toch wat anders dan joden.... wij respecteren alle relegies. maar geen volk dat al 60 jaar tiranie uitoefend op een onschuldig, onderdrukt en arme volk.


 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 12:39
De islam kent verschillende uitingsvormen. Zo is er de vredelievende kant, maar de fascistoide kant is er ook.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 13:16

Salaam aleikoum,

42-15- Roep daarom (op tot de Islam), en wees standvastig zoals jou is bevolen, en volg hun begeerten niet, en zeg: �Ik geloof in wat Allah van het Boek heeft neergezonden en ik ben bevolen onder jullie rechtvaardig te zijn. Allah is onze Heer en jullie Heer, voor ons zijn onze daden en voor jullie zijn jullie daden. Er is geen reden tot twist tussen ons en jullie. Allah zal ons verzamelen. En tot Hem is de terugkeer.�

6-71- Zeg: �Roepen wij dat naast Allah aan dat ons geen goed kan doen en ons geen schade kan berokkenen, en keren wij op onze schreden terug nadat Allah ons geleid heeft? Zoals degenen die door de Satans op aarde verdwaasd weggelokt is, terwijl hij metgezellen heeft die hem tot de Leiding oproepen: �Kom tot ons!� Zeg: �Voorwaar, Leiding van Allah is de (enige) Leiding en wij zijn bevolen ons te onderwerpen aan de Heer der Werelden.

Als moslims geloven wij in de Qadr van Allah. Alles hier op Aarde gebeurt alleen als Allah het wil. Niet ��n blaadje valt van een boom of het gebeurt met de Wil van Allah. Ook oorlogen gebeuren met de wil van Allah, als in een oorlog het volk van Allah verliest en wordt vernederd d.m.v. oorlog en rampen, dan komt het doordat het een ongehoorzaam en zondig volk is. Allah is met de mutaqoen en met degenen die Zijn Wet opvolgen.

Het niet volgen van de Islaam (Koran en de Soennah) zorgt voor een slechte en verliezende toestand. Stel je het volgende voor. De Islam is de waarheid van Allah en de moslims (die de Wil van Allah opvolgen) zijn het volk van Allah. Waarom worden moslims op grote schaal vermoord en vernederd en is er geen overwinning?

In de Koran staat het volgende (vertaling Siregar):

47-7- O jullie die geloven, als jullie (de godsdienst van) Allah helpen, dan zal Hij jullie helpen en jullie voeten stevig (op het slagveld) plaatsen.

22-40- (Zij zijn) degenen die zonder recht zijn verdreven uit hun huizen, alleen maar omdat zij zeiden: �Onze Heer is Allah.� En als Allah de mensen niet van elkaar weerhield, waren kloosters, kerken en synagogen en moskee�n waarin de Naam van Allah vaak genoemd wordt, zeker verwoest. En Allah zal zeker hen helpen die Hem (Zijn Godsdienst) helpen. Voorwaar, Allah is zeker Sterk, Geweldig.

22-41- (Zij zijn) degenen die, als Wij hen macht geven op aarde, de shalaat onderhouden en de zakaat betalen en het goede bevelen en het verwerpelijke verbieden. En het einde van alle zaken berust bij Allah.

Overwinning en macht worden dus gegeven aan de oprechte dienaren van Allah. Waar blijft de overwinning?

13-11- Voor hem (de mens) zijn er bewakers (Engelen), voor hem en achter hem, zij waken over hem op bevel van Allah. Voorwaar, Allah verandert de (goede) toestand van een volk niet, totdat zij hun eigen toestand veranderen. En als Allah iets kwaads voor een volk wil, dan is er niemand die het kan afwenden en er is voor hen naast Hem geen helper.

Als Allah kwaad voor een volk wil dan kan niemand het kan afwenden behalve Allah die onze Helper is. En Allah neemt nooit de goede toestand van een volk weg, tenzij zij dit zelf doet door te zondigen. Een volk op het rechte pad wordt geteisterd door rampen als het begint te zondigen.

Het gehele volk moet berouw tonen om te slagen. �Zullen wij vernietigd worden, terwijl er onder ons goede personen bevinden?� De Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) antwoordde met �ja�, �als zondigheid wordt vermeerderd�.

Dit geldt zowel voor ons als ook voor de Mensen van het boek die ons v��r zijn geweest. In de Koran staat (vertaling siregar);

4-123- Het gebeurt niet door jullie ijdelheden en (ook) niet door de ijdelheden van de Lieden van de Schrift: wie slecht doet wordt er voor vergolden en hij zal zich buiten Allah geen beschermer en geen helper vinden.

Het gaat niet om onze ijdelheden, hoe we eruit zien, arabieren zijn of niet, Mohammad en Ahmed bij naam heten, behoren tot een gezegende Ummah. Ook gaat het de lieden van het schrift niet om wie ze zijn, de nakomelingen van Jakob/Israel (aleyhi assalaam). Het gaat Allah om onze daden, we moeten de goede daden verrichten en aan Allah overgeven in Islaam, Allah is alleen met de moettaqoen.

In de Koran staat het volgende ook over de Kinderen van Isra�l en waarom Allah Zijn bestraffing stuurt. Dit geldt ook voor ons, we moeten allemaal goede moslims zijn, alle mensen.

5-13- Maar omdat zij hun verbond verbraken, hebben Wij hen vervloekt en hebben Wij hun harten hard gemaakt. En zij verschoven de woorden (in de Schrift) van hun plaatsen en zij vergaten een gedeelte van hetgeen waarmee zij vermaand waren. En jij (O Moehammad) zult verraderlijkheid van hen blijven ondervinden, behalve van enkelen van hen. Vergeef hun en scheld kwijt. Voorwaar, Allah houdt van de weldoeners.

17-4- En Wij hebben de Kinderen van Isra�l op de hoogte gebracht in de Schrift: �Jullie zullen zeker twee maal verderf zaaien op aarde en jullie zullen je zeker hoogmoedig gedragen, met grote hoogmoed.�

17-5- En toen de (vervulling) van de eerste van de twee beloften kwam, stuurden Wij jullie dienaren van Ons, bezitters van verschrikkelijke macht, die daarop de huizen binnendrongen: het was een vervulde belofte.

17-6- Vervolgens gaven Wij jullie de overhand over hen en vermeerderden Wij voor jullie de bezittingen en zonen en maakten Wij jullie tot de grootste groep.

17-7- Als jullie goed deden, deden jullie goed voor jullie zelf; en als jullie kwaad deden, dan was dat voor jullie. En toen de laatste belofte vervuld werd, (stuurden Wij vijanden) om jullie gezichten te verminken en de gebedsruimte binnen te gaan, zoals zij daar de eerste keer binnengingen, en om volledig te vernietigen wat zij veroverd hadden.

17-8- Moge jullie Heer jullie begenadigen. En als jullie terugkeren (naar jullie zonden) zullen Wij terugkeren (naar de bestraffing van jullie). En Wij maakten de Hel voor de ongelovigen tot een gevangenis.

17-9- Voorwaar, deze Koran leidt naar wat rechter is en brengt de goede tijden aan de gelovigen die goede werken verrichten: dat er voor hen een grote beloning is.

Verder staat in de Koran (vertaling Siregar) hoe wij moeten handelen tegenover vijanden en wat de wijsheid van een oorlog is en dat Allah de goede gelovige (in Islaam) mensen laat overwinnen om Vrede, Gerechtigheid en de juiste en enige Monothe�sme op Aarde te brengen.

5-8- O jullie die geloven! Weest standvastigen voor Allah als rechtvaardige getuigen. En laat de haat van een volk jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te wezen. Weest rechtvaardig, dat is het dichtst bij de Taqwa. En vreest Allah. Voorwaar, Allah weet wat jullie doen.

2-251- Toen versloegen zij hen met het verlof van Allah en Dawoed doodde Djaloet en Allah gaf hem het koningschap en Hij onderwees hem wat Hij wilde. En als Allah niet een deel van de mensen door een ander (deel) zou verstoten, dan zou de aarde ten onder gaan. Maar Allah is de Bezitter van gunsten voor de werelden.

22-40- (Zij zijn) degenen die zonder recht zijn verdreven uit hun huizen, alleen maar omdat zij zeiden: �Onze Heer is Allah.� En als Allah de mensen niet van elkaar weerhield (d.m.v. elkaar -eigen toevoeging), waren kloosters, kerken en synagogen en moskee�n waarin de Naam van Allah vaak genoemd wordt, zeker verwoest. En Allah zal zeker hen helpen die Hem (Zijn Godsdienst) helpen. Voorwaar, Allah is zeker Sterk, Geweldig.

De Islam is de waarheid en zal ook overwinnen met of zonder een huidige generatie, met of zonder ik of jij. In de Koran staat (vertaling Siregar):

10-32- Dat is Allah, jullie ware Heer. En na de Waarheid, is er niets dan de dwaling. Hoe komt het dan dat jullie worden afgeleid?

5-54- O jullie die geloven! Wie van jullie zijn godsdienst afvallig is: Allah zal een volk nemen waar Hij van houdt en dat van Hem houdt, dat zachtmoedig is tegenover de gelovigen en streng tegenover de ongelovigen, dat streeft op de Weg van Allah en zij zijn niet bang voor degenen die verwijten maken. Dat is de gunst van Allah, die Hij geeft aan wie Hij wil en Allah is allesomvattend, Alwetend.  
47-38- Weet dat jullie degenen zijn die opgeroepen worden om bijdragen te geven op de weg van Allah. En onder jullie zijn er die gierig zijn, en wie gierig is: voorwaar, hij is slechts gierig ten nadele van zichzelf. En Allah is de Behoefteloze, terwijl jullie de behoeftigen zijn. En als jullie je afwenden, dan zal Hij jullie door een ander volk vervangen, waarna zij niet als jullie zijn.

3-144- En Moehammad is niet meer dan een Boodschapper, v��r hem zijn de Boodschappers reeds heengegaan. Als hij dan zou sterven of gedood worden: waarom zouden jullie je dan op jullie hielen omdraaien (terugvallen in ongeloof)? En wie zich op zijn hielen zou omdraaien: het schaadt Allah niets. En Allah zal de dankbaren belonen.

Ik vraag Allah om vergiffenis voor eventuele fouten van mij in dit stukje tekst. Corrigeer me op basis van de daliel als iets niet klopt.

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 13:24
mashaallah broeder.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:06

Salaam,

mooi stuk Abdarrahmaan.

Zionisten zijn joden, maar "jood" zeggen staat al bijna gelijk aan anti-semitisme als het in contekst met israel wordt gebruikt. De israelisch baseren hun "recht" op het land echter ook alleen maar op hun joods-zijn. Israel is een "joodse staat" waarbij joods niet alleen op de religie slaat. Dus waarom mag je het niet over joden hebben als je het over israelies hebt? Het zijn joden, ze noemen zich joden en de dingen die ze doen doen ze uit naam van hun joods-zijn.

Natuurlijk zijn niet alle joden zionisten, dat weet ik uit eigen ervaring, en niet alle joden staan achter israel en willen graag een groot joods rijk stichten van de Nijl tot aan de Eufraat. Maar moet dat iedere keer gezegd worden als we het over israel hebben? Als iemand alle joden duidelijk over ��n kam aan het scheren is wordt er ook door de moslims wat van gezegd. Net als dat iemand alle moslims over ��n kam scheert, of alle christenen.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:07
By the way, voor zover ik weet leeft Sharon nog steeds. Weliswaar als een zionistisch kasplantje, maar hij leeft.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:16

Er zijn goede joden, er zijn slechte joden, er zijn goede christenen, er zijn slechte christenen, er zijn goede moslims, er zijn slechte moslims.

Even een vraag tussendoor: Streeft de islam na de wereld te veroveren?

 

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:19

Even een vraag tussendoor: Streeft de islam na de wereld te veroveren?

dat is geen streven, maar een angst van vele niet moslims.    want eerlijk gezegd zal het mij niet uitmaken of pp uit belgie moslim is of niet.... kortom wees maar niet bang. jij mag jouw ding hebben en wij houden ons geloof

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:47
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Er zijn goede joden, er zijn slechte joden, er zijn goede christenen, er zijn slechte christenen, er zijn goede moslims, er zijn slechte moslims.

Even een vraag tussendoor: Streeft de islam na de wereld te veroveren?

nee, maar wel om een eenheid te vormen

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:50

doen jullie wel lang over, en ik denk dat het nooit zal lukken. weet wel, dit is geen aanklacht tegen de islam. De mensheid is niet in staat tot eenheid, de islam dus ook niet.

 

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:26

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Nou deze topic is voor niets geplaatst geweest...

Want sharon leeft nog steeds!...

Sharon nog steeds in levensgevaar

  De Isra�lische premier Ariel Sharon verkeert drie dagen na zijn beroerte nog steeds in levensgevaar. Toch zijn er tekenen van een lichte verbetering, zo maakte het Hadasah Ein Kerem-ziekenhuis zaterdag bekend. Het blijft onmogelijk de toestand van de hersenen van de Isra�lische premier Ariel Sharon te evalueren. Hiervoor blijft het wachten tot hij uit zijn coma is ontwaakt, aldus arts Shlomo Mor Yossef.

Lichte verbetering
Volgens de arts wordt zondagvoormiddag beslist of Sharon uit zijn coma wordt gehaald, om zo de schade aan de hersenen te kennen. De arts benadrukte ook dat de gezondheidstoestand van de Isra�lische premier "ernstig en kritiek" blijft, maar "stabiel" is. De scan die zaterdagnamiddag werd genomen, toonde volgens de dokter evenwel een "lichte verbetering".

07/01/06 17u51

bron : www.hln.be
 
Met vriendelijke groeten Y.
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:28

salaam alaikom zuster,

moest dat nou, zon foto van die zwijn...

wasalaam.

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:43

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Best broeder,

Nou ... ik heb gewoon alles geselecteerd en nu toevalig die foto ook.. Hoefje daar niest achter te zoeken...

Met vriendelijke groeten Y.

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:45

salaam zuster,

ik zoek er ook niets achter, maar ik ervaar het als schokkend om geconfronteerd te worden met dat

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 16:01

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Dan begrijp ik je volkomen ...

Met vriendelijke groeten Y.


{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 16:16
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

doen jullie wel lang over, en ik denk dat het nooit zal lukken. weet wel, dit is geen aanklacht tegen de islam. De mensheid is niet in staat tot eenheid, de islam dus ook niet.

zeker wel 100 jaar geleden haden we nog een eenheid !

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 18:35
In eerste instantie geplaatst door 3abd


Salaam aleikoum,

Dus de moslims hebben iets tegen de bezetters die zionisten zijn, die je
vooral geen joden moet noemen, maar zionisten. Dit is alleen maar
politiek voeren, politieke taalgebruik, angst voor het etiket van
antisemitisme.
De bezetting van Palestina is geen nieuwe gebeurtenis, waarvan we uit
politieke motieven de bekende personen een anderen naam moeten
geven. Antisemiet dit en dat, maar de waarheid is van Allah en het zijn
de meeste joden die grote verderfzaaiers zijn op Aarde,
zoals in de
Koran staat. Het verderf is zo groot dat ze de profeten van Allah doodden
en leugens schrijven over Allah.


dit was het stukje waarop ik reageerde en ik vind dit echt niet kunnen
zoals ik ook op een andere topic een dezer dagen las dat de joden
untermensen zijn. dat is taal die rechtstreeks uit de hel van hitler en zijn
nazis komt. Mijn mening is dat tuig dat zulke taal bezigt monddood
gemaakt moet worden, net zo min als dat ik niet accepteer als moslims
untermensen genoemd worden. Of zal het zo zijn dat de geest van hitler
op de extreme islamsekte overgeslagen is? Daar zijn we dan mooi klaar
mee. Hoog tijd dat t maar eens duidelijk wordt.

en als je dan zo vroom gelooft dat alles de wil van Allah is, dan moet het
voor jou toch heel duidelijk zijn dat het de wil van Allah is dat er een
zionistische beweging is en dat de Joden zich daar weer gevestigd
hebben? Wat zit je dan te huilen? Oja, natuurlijk; het was de wil van Allah
dat ze daar gekomen zijn en het is de wil van Allah (denken jij en je
verblinde geestverwanten) dat de moslims ze de zee in drijven. Toch
vreemd dat het met zo'n overmacht aan legers nog nooit gelukt is. Dat
zal dan ook wel de wil van Allah zijn. wel; nu dat niet zo goed lukte zal
het wel de wil van Allah zijn dat kinderen zich als bom temidden van
andere kinderen tot ontploffing brengen. En als dat ook niet helpt zal ook
dat wel de wil van Allah zijn. Maar natuurlijk; de amerikanen helpen dat
zionistisch tuig. Maar zou dat dan niet de wil van Allah zijn?

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ik denk dat jij en ik helemaal niet
goed weten wat in dit aards spektakel de wil van Allah is. Ik weet wel dat
we de vrede dienen na te streven. En ook weet ik dat er geen groter
verdienste is dan de Joodse grondwet na te leven; God lief hebben met
heel je hart, ziel en verstand en met al je kracht en je naaste (ook je
vijand) lief hebben als jezelf.

en wat de Joden/Zionisten betreft; de profeet Zacharia heeft dit al
honderden jaren voor Christus over de laatste strijd voorspeld:
Zacharia 12:
1 Profetie. De woorden van de HEER over Isra�l.
Zo spreekt de HEER, die de hemel heeft uitgespannen en de aarde heeft
gegrondvest, die de mens het leven heeft gegeven: 2 Ik zal van Jeruzalem
een beker wijn maken die de omringende volken bedwelmt. Als Jeruzalem
wordt belegerd, zal ook Juda onder de voet gelopen worden. 3 Op de
dag dat alle volken op aarde tegen Jeruzalem oprukken, zal ik van de stad
een zware steen maken waaraan haar belagers zich vertillen.
4 Op die
dag � spreekt de HEER � maak ik de paarden schichtig en zaai ik paniek
onder hun berijders. Terwijl ik de paarden van de vijand verblind, zullen
mijn ogen over het volk van Juda waken. 5 Dan zullen de stamhoofden
van Juda bij zichzelf zeggen: Onze kracht ligt bij de inwoners van
Jeruzalem, dankzij de HEER van de hemelse machten, hun God. 6 Op
die dag maak ik de stamhoofden van Juda tot een fakkel in een
takkenbos, tot een vonk in een korenschoof, zodat de vlammen om zich
heen grijpen en de omringende volken verzengen. Jeruzalem zal blijven
staan waar het staat.

7 Eerst zal de HEER de dorpen van Juda de overwinning schenken, opdat
de roem van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem niet
groter zal zijn dan die van de Judee�rs. 8 Maar de HEER zal tegelijkertijd
de inwoners van Jeruzalem steunen: de zwakste onder hen zal op die dag
zo sterk zijn als David en het huis van David zal hen leiden alsof God zelf
hen leidde, alsof er een engel van de HEER voor hen uit ging.
9 Op die dag zal ik alles in het werk stellen om de volken uit te roeien
die Jeruzalem belagen. 10 Het huis van David en de inwoners van
Jeruzalem echter zal ik vervullen met een geest van mededogen en
inkeer. Ze zullen naar mij (Isa) kijken, die ze hebben doorstoken.
Ze zullen weeklagen als bij de rouw om een enig kind; hun verdriet zal zo
bitter zijn als het verdriet om een oudste zoon.


Deze profetie betreft een tijdstip na Christus, dus na de terugkeer van het
Joodse volk naar het door God aan hun beloofde land.
Nu wordt het je misschien duidelijk dat er hier iets staat dat heel actueel
is en dat je serieus moet nemen. Of je maakt jezelf wijs dat dit wel weer
vervalst zal zijn. Die conclusie is voor jouw rekening. Maar Moslims die
een beetje verstand hebben en vooral ontzag voor God die bedenken zich
wel 10x voordat ze zich aan het Joodse volk, zionisten of niet,
vergrijpen...

God heeft in de geschiedenis ettelijke volkeren gebruikt om de joden te
straffen en te onderwerpen, maar zoek eens op wat er met die volkeren
gebeurd is... Het is Gods wil dat de Joden daar zijn. Punt.




16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 03:51

Enkele citaten uit de Volkskrant van zaterdag over Sharon:

- "Wij bidden niet voor deze kwaadaardige persoon".

- "Hij is tegen God ingegaan" . 

- "God heeft zijn Engelen gezonden om Sharon onschadelijk te maken."

Herkennen jullie het taalgebruik? Zijn dit uitspraken van een moslim? Nee, het zijn uitspraken van Marzel, leider van de extremistische kolonistenfactie van Hebron.

Volgende citaat:

- "De hersenbloeding van Sharon is de straf van God".

Uitspraak van tv-predikant Robertson vanuit Amerika.

Wederom, herkennen jullie het taalgebruik. Beiden misbruiken de naam van God, zoals ik op deze site regelmatig lees, door moslims geschreven.

Wat lijken ze eigenlijk veel op elkaar.

Salaam 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 04:24
Postpentacost,
die laatste tekst van jouw is niet niet evengoed bedoeldt als een soort van religieuze vergoedelelijking van geweld?
Maakt het uit dat ditmaal een Joods-Christelijke God een schijnbare rechtvaardeging voor al dat moorden geeft?
Ik denk niet dat dit soort van teksten een oplossing naderbij brengen.

Een eerlijke benadering waarschijnlijk wel.!!
Het valt toch niet te ontkennen dat Sharon zich in zijn cariere schuldig gemaakt heeft aan oorlogsmisdaden.
Die aanval op dat Palestijns vluchtelingen kamp die kon echt niet.
Ik zie echt geen verschil met het handelen van die man en de handeling van bv Milosowicz.

Hoewel ik zowel de Israelieten als de Palestijnen hun eigen staat gun, vind ik dat je daar alleen maarkan komen als men begint voor het Israelisch-Palestijns conflict met dezelfde waarden beoordeeld als welk ander conflict.
Dat betekent dat je best voorwaarden stellen mag aan de staatsopbouw.Geen staten op puur etnische gronden bv.
En verder moeten beiden Staten natuurlijk levensvatbaar kunnen zijn.
Dat betekent dat de opdeling van het Palestijns grondgebied in twee verschillende delen natuurlijk nooit moet kunnen.
De oplossing van dit conflict kan niet komen van de Arabische Staten omreden dat deze gewoonweg te onmachtig zijn.
De oplossing indeze kan slechts komen vanuit het Westen (Nato)met wellicht steun van Rusland en China.
De eenzijdige steun die het Westen echter geeft aan Israel doet de geloofwaardighet van het Westers rechtsgevoel niet veel goeds.
Het is begrijpelijk dat dit steeds meer onder druk komt te staan.
Het wordt werkelijk tijd dat deze politiek eens gaat veranderen.
Want waar spreken we over?
We spreken over een gebied van ongeveer de helft van Nederland dat meer geweld en onderdrukking kent dan de rest van de wereld. Dat is ongehoord.
Aangezien de Palestijnen hier duidelijk de meest onmachtige partij zijn zou het Westen Israel een ultimatum moeten stellen.
Laten we zeggen van een jaar.
Daarna zou de vrede daar moeten worden afgedwongen. Het landgebied moeten worden herschreven ,mensen ontwapend, nucleaire wapens verwijderd en twee staten worden verwezelijkt die voor beiden levensvatbaar zijn.




Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 06:41
Welnu, dat afdwingen van die "vrede" zou wel eens de gong kunnen zijn
van de laatste ronde en de aanloop tot de gebeurtenissen zoals
beschreven in de profetie van Zacharia.

En de massamoorden in de vluchtelingenkampen zijn gepleegd door
milities die zich christelijk noemden... weliswaar onder toeziend ook van
Sharon, die op zijn best even de andere kant op keek. Ik praat de man
ook niet goed; hij is zijn hele leven soldaat geweest en reken maar dat je
dan een hart krijgt dat zo hard is als beton. en hoe kwam Libanon aan al
die Palestijnen? weggejaagd door hun Jordaanse broeders hetgeen rond
de 30.000 Palestijnen het leven kostte. Een "incident" dat in de discussie
over satan Israel hier nooit aan bod komt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 07:07
zeker tot het voormalige Palestijnse grondgebied behoorden ook delen van wat nu Jordanie is.
Ook daar hebben de Palestijnen een verlies geleden.
Maar het goedpraten van de ene lende met de andere lost natuurlijk niks op.
De enige oplossing ligt denk ik in het opnieuw opdelen van dit gebied zodat elk betrokken volk daar zelfstandig leven kan.
Het beste zou natuurlijk zijn dat dit op een vrijwillige basis zou zijn, maar zo een proces zou niet mogen leiden naar een langere tijd van onderdrukking van de Palestijnen. Teveel van die zogenaamde vredes initiatieven zijn een farce gebleken.
Ik vind het onrecht wat hun wordt aangedaan echt tot een van de grootste schande behoren van de tegenwoordige tijd.
En de golf van geweld en tereur die hier vanuit gaat zou niet veel langer toelaatbaar moeten zijn.
En dat die tereur nu ingegeven word uit wanhoop zoals in get Palestijns geval of uit onmacht zoals in het geval van Israel dat doet er niet meer toe.
Er moet gewoon een einde aankomen.


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.