Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Welke Godsdienst is de juiste?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Welke Godsdienst is de juiste?
    Geplaatst op: 16 januari 2006 om 04:04

In eerste instantie geplaatst door dawood102

kim gelooft nergens in dus bespaar jezelf de moeite  en kim dit is ook niet een forum waar jij op moet reageren want je leest de onderwerp niet, de juiste geloof! maar jij heb geen geloof een beetje onlogisch vindt je niet

Logischer dan deze *bijzonder hoogstaande* reactie van jou alvast...
Het lijkt mij dat jij een keer het onderwerp en de posts opnieuw moet lezen, het gaat algemeen over waarom mensen een bepaald geloof hebben, niet over jouw persoonlijke desillusie dat er zoiets als niet-moslims bestaat.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 04:20
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Het komt er juist op neer dat over DE AARDE de totale hoeveelheid neerslag per jaar dezelfde is.  Het is dus niet zo in elke regio elk jaar evenveel regen neerslaat, maar het gaat hier over de hele aarde. En die 'juiste maat' heeft hierop betrekking.

Klopt niet, de hoeveelheid neerslag die neervalt per jaar kan wel degelijk verschillen, omdat er in de eerste plaats neerslag moet zijn (dus door verdamping, etc).  Wat dus wel ongeveer gelijk is, is de hoeveelheid verdampt vocht tegen de hoeveelheid neerslag.  En inderdaad die kringloop van H2O die je aanhaaldde.

Klopt wel, Kimmie, kijk maar:


Ieder jaar is de hoeveelheid water die van de aarde verdampt en er weer in de vorm van neerslag op valt 'constant' 513 triljoen ton. Deze constante hoeveelheid is in de Qoer'aan aangegeven door de uitdrukking: 'het water uit de hemel neer heeft gestuurd in een afgepaste maat'. De constante van de hoeveelheid is heel belangrijk voor de continu�teit van het ecologische evenwicht, en daarom voor het leven.

Zie ook mijn volgende reactie als je me NOG niet gelooft.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 04:21
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Neenee juist niet Alzukar,


Het komt er juist op neer dat over DE AARDE de totale hoeveelheid neerslag per jaar dezelfde is.� Het is dus niet zo in elke regio elk jaar evenveel regen neerslaat, maar het gaat hier over de hele aarde. En die 'juiste maat' heeft hierop betrekking.� Lees het volgende WETENSCHAPPELIJK ARTIKEL nog maar eens:


Deze afgepaste hoeveelheid regen is weer door de moderne wetenschap ontdekt. Er wordt aangenomen dat in ��n seconde ongeveer 16 miljoen ton water van de aarde verdampt. Dit komt neer op 513 triljoen ton per jaar. Deze hoeveelheid staat gelijk aan de hoeveelheid regen die in een jaar op aarde valt. Dit houdt in dat het water voortdurend circuleert in een evenwichtige cyclus, in een 'maat'. Het leven op aarde is afhankelijk van deze waterkringloop. Zelfs als de mensen alle beschikbare technologie in de wereld zouden gebruiken, dan zouden ze nog niet in staat zijn om deze kringloop kunstmatig te maken.


Wees nu eens eerlijk, dit is EEN DETAIL, hoe kunnen de arabieren van die tijd DAT geweten hebben.� Ze kunnen daar zelfs geen vermoeden van gehad hebben.� Hoe zou je nu als normaal mens erop kunnen komen te beweren dat er elk jaar over de GANSE AARDE evenveel regen zou vallen? Dit kun je toch nooit beweren, laat staan bewijzen.� Pas later met de opkomst van de wetenschap en de technologie, hebben mensen dit ontdekt door onderzoekingen en met zeer veel geavanceerde apparatuur.� Daarom nogmaals, kan de Koran van iets anders komen dan Allah?




Beste Abt,
Wie zich vestigt onde de Niagara-watervallen of in een dorre woestijn zal waarschijnlijk nooit kunnen opschrijven dat het hemelwater valt in hoeveelheden, genoeg om te kunnen overleven. Zulke mensen zullen niet overleven en hebben daardoor ook niets om te over-leveren.
Groeten,
                                       Alzukar
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 04:25

Indien je nog meer wetenschappelijk bewijs wilt, dat de (totale) hoeveelheid neerslag jaarlijks (over de ganse aarde) constant is, en dat dus de eerder genoemde Koran-vers VOLLEDIG JUIST is, zie volgende website, in het bijzonder de volgende regel:

"Jaarlijks verdampt er op aarde ongeveer 400.000 km� water (1 km� is 1.000.000.000 m�).Dat is een laag van ongeveer 80 cm over de gehele aarde. En er valt natuurlijk evenveel neerslag."

website: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterkringloop

(dit is een zeer betrouwbare WETENSCHAPPELIJKE website)

En Kimmie, ik zie dat je nogal wat moeilijke woorden gebruikt (die ik al dan niet begrijp), ben je soms filosofe?

groeten.

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 04:27

Exact, Alzukar,

Dus, wie heeft de KORAN dan wel neergeschreven, als de mensen daar niet toe in staat waren, vermits ze inderdaad zoals je zegt, al amper in hun levensonderhoud konden voorzien (en dus helemaal niet in staat om zo'n boek als de KORAN zelf te verzinnen met waarheden en wetenschappelijke feiten die hun petje te boven gingen)?

groeten.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 04:33
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid


Kimmie,


Geloof jij dat er iets is na de dood, of geloof jij dat met de dood ALLES gedaan is en dat er daarna niets meer komt?


groeten.



Ik geloof dat mijn "iets" dan weer opgaat in het grotere "iets", waarbij elke illusie aan persoonlijkheid en zelfbeeld die mijn "iets"�ooit had kwijtraakt.



En dan n�g blijft er iets wonderlijks wat mij nooit loslaat. Ik zie het als langzaam de ijsbloemen groeien op het raam. Er is een hogere orde van waaruit al wat is geordend wordt. Vraag is of wij die willen zoeken. Einstein is er nooit mee opgehouden. Een opdracht........?
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:08

kim gelooft in wetenschap maar,.. maar ze gelooft meer in haar eigen leugens

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:14
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Exact, Alzukar,


Dus, wie heeft de KORAN dan wel neergeschreven, als de mensen daar niet toe in staat waren, vermits ze inderdaad zoals je zegt, al amper in hun levensonderhoud konden voorzien (en dus helemaal niet in staat om zo'n boek als de KORAN zelf te verzinnen met waarheden en wetenschappelijke feiten die hun petje te boven gingen)?


groeten.


Beste Abt,
In de oudheid werd de Aarde opgevat als gesloten systeem en werd van alle verschijnselen aangenomen dat ze in de Aarde hun oorsprong hadden. Zo ook bijvoorbeeld kometen.
Maar goed, als je dan t�ch per s� wilt, dan hierbij het "bewijs" dat de "Big Bang" reeds in de Bijbel bekend was: "Gij, Vader, verheerlijk Mij thans bij Uzelf en geef mij de heerlijkheid die Ik bij U had eer de wereld bestond" (Joh.17,5). Zie verder Plato.
Ook staat in de Bijbel al een en ander te lezen over "Buitenaardse Wezens" (reuzen), naar het schijnt daarvoor ook al bekend in het Oude Babylon.
In de Koran las ik de "Parabel van het Goddelijk Licht" (Sura24,34). De verklaring hiervan lijkt me erg interessant.
Ook in bijvoorbeeld de oude Perzische en indische geschriften is heel wat moois te vinden.
Erg interessant is ook het nagaan van hoe vroeger de handelsroutes liepen waarlangs zich de religies verspreidden, om zo tot onderlinge bevruchting te komen.
Wij zijn hiermee nu samen bezig middels het godsgeschenk van het internet. Prachtig t�ch?
Groeten,
                                    Alzukar

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:15

kim probeer dit is te ontkenne

 

En dat Hij in paren schept - mannelijk en vrouwelijk, van een druppel zaad wanneer het uitgestoten is; (Qoer'aan 53:45-46)

 

sinds hoe lang weten we dat het geslacht door de man bepaalt wordt en niet door de vrouw of allebij  try this one en als je antwoorden hebt kom met bewijzen terijl in de middeleeuwen de vrouw de schuld kreeg als er een meisje wordt geboren 

(zoals ze zeiden ze schonk me 2 zonen)

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:15

Beste Forumcollega's,

Er is nog niemand die een bewijs heeft geplaatst omtrent de juistheid van zijn/haar religie.  Wat moet ik daaruit besluiten?

Ondertussen doe ik dapper voort, daarom: ziehier het volgende bewijs, bewijs4:

DE IDENTITEIT VAN DE VINGERAFDRUK

Ja, Wij zijn in staat om de toppen van zijn vingers weer volmaakt in elkaar te zetten. (Qoer'aan 75:4)

 

 

 

 

Verklaring

Terwijl er in de Qoer'aan gezegd wordt dat het voor Allah gemakkelijk is om de mens na de dood weer tot leven te brengen, worden de vingerafdrukken van de mens in het bijzonder benadrukt:

De nadruk op de vingertoppen heeft een hele speciale betekenis. Dit is zo, vanwege het feit dat de vorm en de details van elke vingerafdruk, uniek voor de betreffende persoon zijn. Iedereen die leeft of ooit in deze wereld heeft geleefd, heeft een uniek paar vingerafdrukken.

Deze eigenschap van de vingerafdrukken is pas aan het einde van de 19de eeuw ontdekt. Hiervoor beschouwde de mensen de vingerafdrukken als slechts gewone groefjes, zonder er een specifiek belang of betekenis aan te geven. Maar in de Qoer'aan verwijst Allah naar de vingerafdrukken, waar nooit iemand in die tijd op gelet had en vestigt onze aandacht op hun belang - een belang dat pas tegenwoordig begrepen wordt.

Groeten.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:20
In eerste instantie geplaatst door Abdel Khalid


postpentacost, wat geloof jij dan eigenlijk wel? Ben jij een christen of iets
anders?
En trouwen, wij als moslims zijnde, geloven in de Bijbel en de Torah zoals
deze OORSPRONKELIJK zijn neder gedaald. Vermits ze echter door
mensen zijn aangepast, mogen wij er niet meer in geloven, en het is
daarmee dat de Nobele Koran is neergedaald, als een bevestiging van het
Evangelie en de Torah.


Abd, de mens heeft de neiging in zich alles te corrumperen. Hetgeen ze
geloven zetten ze om in een samenhangend systeem. Dat heet religie. Je
zult wel weten dat Jezus door de religie van Zijn volk afgewezen en
uiteindelijk gedood werd. Tijdens zijn missie had hij het ook voornamelijk
aan de stok met de elite van die religie.
Ook christendom en Islam zijn als religie gecorrumpeerd door de
menselijke behoefte aan controle en manipulatie. Als je dat niet ziet dan
ben je blind.
Ik noem mezelf met een zekere bescheidenheid christen; niet omdat ik
tot de christelijke religie behoor, want daar zijn vele varianten van (net
zoals islam) maar omdat ik geloof in het verzoenend offer van Jezus
Christus en in Zijn opstandig en overwinning over de machten van dood
en duisternis en Hem wil volgen.

Verder is die bewijsvoering over "de maat" van de zotte. Je hebt het over
een primaire natuurlijke wetmatigheid die je zo in het klein kunt
nabouwen. Als je een bak water neemt en daar een stolp overheen zet en
vervolgens die bak gaat verhitten en de stolp gaat koelen, dan zul je zien
dat het water verdampt, maar op een gegeven moment weer terug komt
in de bak. er zal altijd even veel water terug komen als dat er verdampt
is... Ga je de temperatuur opvoeren, dan zul je ontdekken dat er in
verhouding meer water verdampt, maar dat er ook meer terugkomt als
water. Zolang je die stolp er maar op houdt en die geducht blijft koelen.
Wel kan de luchtvochtigheid toenemen, maar dat is slechts een
tussenvorm. Zo zal het ook gaan met de aarde bij verwarming door bvb
het broeikaseffect. De aarde is immers ook een gesloten systeem. De
neerslag zal altijd min of meer gelijk zijn aande verdamping. Alleen zal de
hoeveelheid water die zo "rondgepompt" wordt toenemen naar gelang de
temperatuur toeneemt. En dat kan overlast geven. Zelfs het feit dat
bevroren water smelt en verdampt verandert niets aan dat kerngegeven.
Er zal wegens het smelten van ijs wel meer water voorraad zijn.

Verder roepen jullie Moslims nogal gemakkelijk dat de bijbel, zoals jij
netjes zegt, "aangepast" is. En dat, beste Abd, kan je nu juist niet
bewijzen. Tenzij dat je het feit dat het in de Koran staat als bewijs ziet. Er
zal echter geen jurist zijn die dat als voldoende bewijs zal aanmerken
Het enige resultaat zal dan zijn dat je de dialoog dmv oneigenlijk bewijs
kortsluit. Hetzelfde als wanneer ik stel dat Mohammed geen ware profeet
kan zijn omdat Jezus in de Bijbel zegt dat na Hem alleen nog maar valse
profeten en valse christussen zullen komen...Dat kan ik nu wel geloven,
maar dat is nog geen bewijs. tenzij dat we ons geloof als bewijs zien. Dat
mag natuurlijk best, maar je kunt niet van iedereen verwachten het er
mee eens te zijn omdat je geloof het "bewijst".
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:28
Beste Abt,
Hieruit moet je besluiten dat niemand zijn vingers wil branden aan de uitspraak dat hij zijn heilig boek (om maar algemeen te blijven) beschouwt als wetenschappelijk naslagwerk. Overigens heb je me nog niet geantwoord op mijn vraag of je bekend bent met de uitdrukking "gezocht bewijs" en zo ja, welke betekenis jij daaraan toekent.
Groeten, en tot lees',
                                            Alzukar

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:29

kim schreef

Logischer dan deze *bijzonder hoogstaande* reactie van jou alvast...
Het lijkt mij dat jij een keer het onderwerp en de posts opnieuw moet lezen, het gaat algemeen over waarom mensen een bepaald geloof hebben, niet over jouw persoonlijke desillusie dat er zoiets als niet-moslims bestaat.

 

wat heeft het voor zin  je bent doof blind en stom je geloft toch niet tenzij je door allah geleid wordt

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:32
dawood102
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:33

Inderdaad, Alzukar

Zoals ik al eerder zei, wij geloven in de oorspronkelijke vorm van de Bijbel, deze was inderdaad het woord van Allah, de Verhevene (spijtig dat deze later bewerkt is geweest door mensenhanden, hierdoor is de betrouwbaarheid ervan volledig weg, met uitzondering van die verzen die niet gewijzigd zijn).  Dus dat van die big-bang, ik geloof dat het in de Bijbel staat, het staat ook in de Koran als een bevestiging:

De Big-Bang

Wisten degenen die ongelovigen waren niet dat de hemelen en de aarde als ��n stuk waren samengevoegd, en dat Wij het vervolgens scheiden? En Wij hebben uit water elk levend ding gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?(Qoer'aan 21:30)

verklaring

Het woord ratq, vertaald als 'samengevoegd' wordt in Arabische woordenboeken vertaald als 'met elkaar vermengd, ��n geworden'. Het verwijst meestal naar twee verschillende substanties die een geheel vormen. De zinsnede 'Wij scheiden' komt van het Arabische werkwoord fataqa wat inhoudt dat iets tot ontstaan komt door het verscheuren of vernietigen van de structuur van zaken die aan elkaar gehecht zijn. Het ontspruiten van een zaadje uit de aarde is ��n van die gebeurtenissen waar het werkwoord voor gebruikt wordt.

Laten we opnieuw naar het vers kijken met deze kennis in ons achterhoofd. In het vers zijn hemel en aarde eerst het onderwerp van de situatie van de ratq. Zij worden gescheiden (fataqa) als de ene uit de ander voortkomt. Geboeid denken wij aan de eerste momenten van de Big Bang, we zien dat alle materie van het universum op ��n enkel punt verzameld is. Met andere woorden, alles, de hemelen en de aarde inbegrepen, waren nog niet geschapen en waren in een vermengde onscheidbare toestand. Toen ontplofte dit punt krachtig, en zorgde ervoor dat de materie gescheiden werd.

Dit plaatje laat de Big Bang zien, waarop wederom te zien is dat Allah het universum uit het niets geschapen heeft. De Big Bang is een theorie die bewezen is door wetenschappelijke feiten. Hoewel sommige wetenschappers de theorie van de Big Bang d.m.v. andere theorie�n willen weerleggen, wordt de theorie vanwege het wetenschappelijke bewijs in wetenschappelijke kringen volledig geaccepteerd.

 

 

 

Hiermede is ineens bewijs 5 geleverd.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:34
Abd, bespaar je de moeite. Je vraag was om te bewijzen wat de ware
Godsdienst is. Dat is niet empirisch te bewijzen. Wel in afgeleide vorm.
Jezus zegt, dat men de boom aan de vruchten herkent. Zij die er in slagen
een gelukkig harmonieus leven te leiden, hun naasten lief te hebben en
wezenlijk bij te dragen aan het welzijn van de mensheid (ook op kleine
schaal) en God daar de eer voor te geven, die bedrijven ware Godsdienst,
want met hun leven eren zijn de Schepper. Het directe bewijs zal pas
geleverd worden op de laatste dag...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:37

tebarakalah broeder Abd_El_Khalid

jij bent de enige die echt met bewijs en argumenten komt.

wasalaam

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:40

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:42

ALzukar, ik begrijk idd niet wat jij bedoelt met: de uitdrukking "gezocht bewijs".

Postpentacost, die wetmatigheid lijkt nu zeer voor de hand liggend en zeer eenvoudig, maar was dat vroeger ook zo??

En het bewijs dat je vraagt ivm de aanpassing van de Bijbel, is er:  DOOR WIE IS HET NIEUWE TESTAMENT GESCHREVEN? Door mensen toch, nietwaar (Matte�s, Marcus, Lucas en Johannes,...)?  Het Nieuwe Testament is de naam van het tweede gedeelte van de Bijbel. Het werd geschreven na de geboorte van Jezus,  Binnen dat geloof wordt behalve de Bijbeltekst van het Oude Testament ook die van het Nieuwe Testament als het Woord van God beschouwd. 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Testament#Handelingen

DAT IS TOCH PAS ONZIN, het wordt geschreven door mensen, maar toch wordt het beschouwd als het woord van GOD?

DAT BEDOEL IK MET AANPASSING.  De Torah en het Evangelie zijn in de tijd aan Mozes en Jezus neergezonden, en al wat daarna door andere mensen is neergeschreven of toegevoegd is een AANPASSING... een bewijs is dus zelfs niet nodig.

Groeten

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:44
Nogmaals, Abd, je stelt voor het gemak dat de bijbel veranderd is. Maar
die stelling is op niets gebaseerd.

En v.w.b. de wetenschappelijke wonderen in de Koran; de teksten die je
aanhaalt zijn vaag; daar is van alles uit op te maken en zelfs al zou je
2000 bewijzen aanvoeren dat de Koran een geavanceerde nauwgezette
wetenschappelijke uitleg bevat over de schepping en de natuur, dan nog
is dat geen bewijs dat islam de ware religie is. zonder beledigend te
willen zijn kan ik dan stellen dat een verdorven aardsengel, die zeer goed
op de hoogte is van de geheimenissen achter de schepping, voor Gabriel
gespeeld heeft en zo van alles aan de profeet door gaf om te bewrken dat
de koran waarachtig over zou komen. dit is hypothtisch, maar het zou
kunnen. dus al die zg wetenschappelijke feiten zijn geen bewijs dat de
islam de ware religie is..
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:45
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Abd, bespaar je de moeite. Je vraag was om te bewijzen wat de ware
Godsdienst is. Dat is niet empirisch te bewijzen. Wel in afgeleide vorm.
Jezus zegt, dat men de boom aan de vruchten herkent. Zij die er in slagen
een gelukkig harmonieus leven te leiden, hun naasten lief te hebben en
wezenlijk bij te dragen aan het welzijn van de mensheid (ook op kleine
schaal) en God daar de eer voor te geven, die bedrijven ware Godsdienst,
want met hun leven eren zijn de Schepper. Het directe bewijs zal pas
geleverd worden op de laatste dag...

Juist! En dan zien we wel w��r! (Sorry)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

ALzukar, ik begrijk idd niet wat jij
bedoelt met: de uitdrukking "gezocht bewijs".


<SPAN class=bold>Postpentacost, die wetmatigheid lijkt nu zeer voor
de hand liggend en zeer eenvoudig, maar was dat vroeger ook zo??</
SPAN>


<SPAN class=bold>En het bewijs dat je vraagt ivm de aanpassing van
de Bijbel, is er:� DOOR WIE IS HET NIEUWE TESTAMENT GESCHREVEN? Door
mensen toch, nietwaar (<A title=Matte�s
href="http://nl.wikipedia.org/wiki/
Matte%C3%BCs">Matte�s</
A>, <A title="Evangelie naar Marcus"
href="http://nl.wikipedia.org/wiki/
Evangelie_naar_Marcus">Marcus</
A>, <A title=Lucas href="http://
nl.wikipedia.org/wiki/Lucas">Lucas</
A> en <A title="Evangelie naar Johannes"
href="http://nl.wikipedia.org/wiki/
Evangelie_naar_Johannes">Johannes</
A>,...)?� Het Nieuwe
Testament is de naam van het tweede gedeelte van de
<A
title=Bijbel href="http://nl.wikipedia.org/wiki/
Bijbel">Bijbel</A>. Het
werd geschreven na de geboorte van
<A title="Jezus
Christus" href="http://nl.wikipedia.org/wiki/
Jezus_Christus">Jezus</
A>,��Binnen dat geloof wordt behalve de Bijbeltekst van
het
<A title="Oude Testament" href="http://nl.wikipedia.org/
wiki/Oude_Testament">Oude Testament</
A> ook die van het Nieuwe Testament
als het Woord van <A title=God href="http://nl.wikipedia.org/wiki/
God">God</A>
beschouwd.
</SPAN>


<SPAN class=bold>Nieuwe_Testament#Handelingen">http://nl.wikipedia.org/wiki/
Nieuwe_Testament#Handelingen
</SPAN>


<SPAN class=bold>DAT IS TOCH PAS ONZIN, het
wordt geschreven door mensen, maar toch wordt het beschouwd als het
woord van GOD?
</SPAN>


<SPAN class=bold>DAT BEDOEL IK MET AANPASSING.� De Torah en het
Evangelie zijn in de tijd aan Mozes en Jezus neergezonden, en al wat
daarna door andere mensen is neergeschreven of toegevoegd is een
AANPASSING... een bewijs is dus zelfs niet nodig.</SPAN>


<SPAN class=bold>Groeten</SPAN>



Beste Abd,
ik wil niet in herhalingen van navrante discussies verzeild raken, maar als
je het feit dat de bijbel door mensen geschreven is als bewijs ziet dat de
bijbel veranderd of aangepast is, dan "bewijs" je daarmee dat de Koran
ook veranderd en aangepast is. Immers, de koran is ook door mensen
samengesteld en geschreven. bovendien is van de samenstelling van de
koran bekend hoe dat gegaan is. Dus ik zou zeggen, laat dat punt over de
"verandering" van de bijbel maar rusten, want daarmee ondergraaf je je
eigen positie
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:28

Postpentacost, het verschil met het samenstellen van de Koran en het veranderen van de Bijbel is als volgt:

De Koran is idd door mensen samengesteld, ze hebben alle openbaringen verzameld die aan de Profeet Moehammed (sws) zijn neergezonden en dan LETTERLIJK (dus niet figuurlijk) neergeschreven.  Het nieuwe testament daarentegen is LETTERLIJK en FIGUURLIJK geschreven door de auteurs, waarbij ook eigen interpretaties en meningen (van de auteurs) zijn verwerkt geweest.

En tot slot Postpentacost, deze topic gaat eigenlijk vooral over het geven van bewijzen over JOUW religie, en het enige dat jij doet is ONZE religie, de Islam, verwerpen zonder dat je met een waardig alternatief komt?

En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de Hemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, als gij waarachtig zijt". (Qur'an2:11)

Het Enige dat ik je dus vraag, Postpentacost, als je wilt dat we je gaan geloven, brengt dan een duidelijk bewijs, als je een waarachtige bent!

Ik groet je zeer,

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:35
In eerste instantie geplaatst door Prayer

tebarakalah broeder Abd_El_Khalid

jij bent de enige die echt met bewijs en argumenten komt.

wasalaam

Broeder, ik doe slechts beroep op bronnen, ALLE eer en lof komt Allah swt toe, die de kennis en de wijsheid aan de betreffende auteur heeft geschonken.  Wie deze bron is, ga ik achteraf nog vermelden.  Er is op deze bron immers zoveel bewijs en informatie te vinden over de juistheid van de Islaam, dat de hoeveelheid iedereen zou afschrikken.  Doch, ik zal deze bron spoedig aan iedereen hier bekendmaken, na ze opgewarmd te hebben.  Maar eerst geef ik 'de mensen van het boek' de kans met hun bewijzen af te komen.

wassalaamoe3alaikoem wa rahamatoellah,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

En Kimmie, ik zie dat je nogal wat moeilijke woorden gebruikt (die ik al dan niet begrijp), ben je soms filosofe?

Euh oeps Nee, geen filosofe, wel beroepsmisvorming (ben zesdejaarsgeneeskunde en forum-oudgediende).  Je mag me altijd pm-en ofzo over bepaalde woorden, en zal er proberen op te letten.  Soms is het enkel moelijk omdat de ene persoon weer dat woord en de andere dan weer dat etc.

Maar pm me dus indien iets niet duidelijk is.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:53
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Klopt wel, Kimmie, kijk maar:

 
Ieder jaar is de hoeveelheid water die van de aarde verdampt en er weer in de vorm van neerslag op valt 'constant' 513 triljoen ton. Deze constante hoeveelheid is in de Qoer'aan aangegeven door de uitdrukking: 'het water uit de hemel neer heeft gestuurd in een afgepaste maat'. De constante van de hoeveelheid is heel belangrijk voor de continu�teit van het ecologische evenwicht, en daarom voor het leven.

Zie ook mijn volgende reactie als je me NOG niet gelooft.

 

Die hoeveelheid is niet constant, wat wel klopt is dat er al bij al evenveel 'omhoog' moet als naar 'beneden'.

[QUOTE] Jaarlijks verdampt er op aarde ongeveer 400.000 km� water (1 km� is 1.000.000.000 m�).Dat is een laag van ongeveer 80 cm over de gehele aarde. En er valt natuurlijk evenveel neerslag.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterkringloop[/QUOTE]

Verder kan je uitleg sowieso niet kloppen.  Jij spreekt nl van 513 "triljoen" (= 513.000.000.000 ton H2O - hierover later meer) ton water, wikipedia spreekt van 400.000 km*3 (=400.000.000.000.000 ton H2O).  1 ton H20 is 1000 kg H20, en 1 kg H2O is netjes 1 liter H20.

De getallen komen dus niet bepaald overeen ;-)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:55

In eerste instantie geplaatst door alzukar



En dan n�g blijft er iets wonderlijks wat mij nooit loslaat. Ik zie het als langzaam de ijsbloemen groeien op het raam. Er is een hogere orde van waaruit al wat is geordend wordt. Vraag is of wij die willen zoeken. Einstein is er nooit mee opgehouden. Een opdracht........?

Het is niet echt mijn vakgebied, maar ik hou het in de gaten ;-)  Momenteel over de supersnaartheorie aan t lezen (en die gaat m'n petje nog behoorlijk te boven).

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:57
In eerste instantie geplaatst door dawood102

kim gelooft in wetenschap maar,.. maar ze gelooft meer in haar eigen leugens

Ja hoor, er is er weer eentje die zo gefrustreerd geraakt door zijn eigen onweten dat ie niets beters vindt dan op de persoon te gaan.  Leer argumenteren of laat de rest van ons verder doorgaan zonder dit soort forum-vervuiling.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 07:00
In eerste instantie geplaatst door dawood102

kim probeer dit is te ontkenne

En dat Hij in paren schept - mannelijk en vrouwelijk, van een druppel zaad wanneer het uitgestoten is; (Qoer'aan 53:45-46)

sinds hoe lang weten we dat het geslacht door de man bepaalt wordt en niet door de vrouw of allebij  try this one en als je antwoorden hebt kom met bewijzen terijl in de middeleeuwen de vrouw de schuld kreeg als er een meisje wordt geboren 

(zoals ze zeiden ze schonk me 2 zonen)

We worden nog steeds gevormd door zowel eicel als spermacel.  Verder zijn er genoeg organismen die ongeslachtelijk voortplanten (en dus geen 2 geslachten hebben).

Daarenbuiten zijn er ook mensen die door Y-chromosoommutaties met een XY toch als vrouw ontwikkelen.  Enz...

Je ziet het een beetje zwart-wit allemaal, vrees ik.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 07:04
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Beste Forumcollega's,

Er is nog niemand die een bewijs heeft geplaatst omtrent de juistheid van zijn/haar religie.  Wat moet ik daaruit besluiten?

Wat mij betreft enkel dat ik niet in 1 juist geloof geloof, het mijne inbegrepen.  Geloof houdt in dat het onbewijsbaar is, anders heette het niet 'geloof'.  Het enige wat je kan doen, is het voelen en je hart volgen. 

DE IDENTITEIT VAN DE VINGERAFDRUK

Ja, Wij zijn in staat om de toppen van zijn vingers weer volmaakt in elkaar te zetten. (Qoer'aan 75:4)

Heb de tekst eronder weggeknipt, omdat het er verder niets mee te maken heeft.  Die surah met die uitleg verbinden is een van de knapste staaltjes zinsbegoocheling die ik hier heb meegemaakt.
Dat er in een surah vingertoppen genoemd worden, wil niet zeggen dat alles uit die tekst opeens in de koran stond, wel dat je dingen zoekt die er niet staan.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.158 seconden.