Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Welke Godsdienst is de juiste?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Welke Godsdienst is de juiste?
    Geplaatst op: 16 januari 2006 om 07:06
In eerste instantie geplaatst door dawood102

wat heeft het voor zin  je bent doof blind en stom je geloft toch niet tenzij je door allah geleid wordt

En maar weer eens een stortvloed van frustratie over me heen.  Lees eens een boek (het doet geen pijn hoor) ofzo, dan kan je misschien ook effectief meepraten ipv discussies verzieken.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 07:11
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Broeder, ik doe slechts beroep op bronnen, ALLE eer en lof komt Allah swt toe, die de kennis en de wijsheid aan de betreffende auteur heeft geschonken.  Wie deze bron is, ga ik achteraf nog vermelden.  Er is op deze bron immers zoveel bewijs en informatie te vinden over de juistheid van de Islaam, dat de hoeveelheid iedereen zou afschrikken.  Doch, ik zal deze bron spoedig aan iedereen hier bekendmaken, na ze opgewarmd te hebben.  Maar eerst geef ik 'de mensen van het boek' de kans met hun bewijzen af te komen.

wassalaamoe3alaikoem wa rahamatoellah,

Als je met Harun Yahya afkomt, gaat het niet echt een verrassing zijn hoor, daar komt veel van dit soort praat vandaan.  Ik riskeer even heel wat door een goeie link door te geven en dan maar hopen dat ie niet gehackt wordt (is ook een hobby van de harun yahya-org - alles hacken en bedreigen wat ze niet aanstaat).

http://www.freethinker.nl/

Op de homepage helemaal links de tweede kolom, volledig gemeld aan HY.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 07:38

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Die hoeveelheid is niet constant, wat wel klopt is dat er al bij al evenveel 'omhoog' moet als naar 'beneden'.

[QUOTE] Jaarlijks verdampt er op aarde ongeveer 400.000 km� water (1 km� is 1.000.000.000 m�).Dat is een laag van ongeveer 80 cm over de gehele aarde. En er valt natuurlijk evenveel neerslag.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterkringloop[/QUOTE]

Verder kan je uitleg sowieso niet kloppen.  Jij spreekt nl van 513 "triljoen" (= 513.000.000.000 ton H2O - hierover later meer) ton water, wikipedia spreekt van 400.000 km*3 (=400.000.000.000.000 ton H2O).  1 ton H20 is 1000 kg H20, en 1 kg H2O is netjes 1 liter H20.

De getallen komen dus niet bepaald overeen ;-)

Daarin heb je gelijk, de getallen komen niet overeen, al heb je toch een fout gemaakt in je redenering (dichtheid van zeewater is niet gelijk aan de dichtheid van gewoon water).

 
 
Maar hoedanook, het getal zelf heeft weinig belang, want over dat getal staat niets in de Koran, wel dat de hoeveelheid constant is. En DAT, beste Kimmie, heb jij nog steeds niet kunnen weerleggen.
 
groeten.
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 07:45

Weet je wat het punt is, Kimmie?  Ik vraag je niet met een site af te komen met zoveel informatie dat ik de tijd niet eens heb om deze allemaal te lezen.  Kom af met bewijzen dat hetgene jij belijdt (niets dus) de juiste weg is. 

Zoals je ziet, is het heel gemakkelijk onderwerpen die ik hier aanhaal te bekritiseren.  Ik verzeker je, daar is niets aan!  Ik zou ook ELK onderwerp dat jij aanhaalt de grond in kunnen boren met al dan niet zinnige argumenten.  Toch doe ik dit niet, omdat dit TE gemakkelijk is.  Ik wil eerder proberen de juistheid van MIJN religie te bewijzen.  DAT is pas een OPDRACHT en een UITDAGING, die blijkbaar geen van jullie wilt aannemen.  In de plaats daarvan weerleggen jullie elke bewering die ik aanhaal, zonder dat jullie dat lukt, want eerlijk gezegd: Ik heb 5 bewijzen geleverd en geen enkel bewijs is door een ander bewijs weerlegd geweest.  Wel met opmerkingen zoals: ik denk dit of ik denk dat... en dit is maar een woordspeling en dit is te algemeen, enz. ... .  Maar nog geen enkele keer is er een echt TEGENargument geweest tegen ��n van mijn 5 bewijzen.

gegroet.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 08:18

Gelukkig is geloof geen wetenschap.

De discussie over welk geloof de juiste is, is dus eigenlijk een domme vraag.

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 08:42

Peter Pan,

Had ik niet ergens gelezen dat er geen domme vragen bestaan, enkel domme antwoorden?

groeten.

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 08:50

EEN OPROEP NAAR IEDEREEN (en in het bijzonder aan de MOSLIMS);

"En redetwist niet anders dan op de beste wijze met de lieden van de Schrift, behalve met de onrechtplegers onder hen. En zegt:"Wij geloven in wat aan ons is neergezonden en in wat aan jullie is neergezonden; en onze God en jullie God is ��n, en wij hebben ons aan Hem overgegeven."(Qur'an:29:46)

Wassalaamoe 3alaikoem wa rahmatoelah,

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 08:54

Geloof is een aanname. Als de islam wetenschappelijk verantwoord zou zijn, zou het geen geloof meer zijn.

Ik hen trouwens ook ergens gelezen dat vragen overbodig en dom kunnen zijn.

groetjes,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 09:05
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Exact, Alzukar,


Dus, wie heeft de KORAN dan wel neergeschreven, als de mensen daar niet toe in staat waren, vermits ze inderdaad zoals je zegt, al amper in hun levensonderhoud konden voorzien (en dus helemaal niet in staat om zo'n boek als de KORAN zelf te verzinnen met waarheden en wetenschappelijke feiten die hun petje te boven gingen)?


groeten.


Dus is de Koran geschreven d��r waar niet te veel maar ook niet t� weinig water was. Deze redenering lijkt mij fysisch gezien redelijk correct, en daar gaat het hier toch om?
Groeten,
                                          Alzuka r
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 09:29
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

ALzukar, ik begrijk idd niet wat jij bedoelt met: de uitdrukking "gezocht bewijs".


<SPAN class=bold>Postpentacost, die wetmatigheid lijkt nu zeer voor de hand liggend en zeer eenvoudig, maar was dat vroeger ook zo??</SPAN>


<SPAN class=bold>En het bewijs dat je vraagt ivm de aanpassing van de Bijbel, is er:� DOOR WIE IS HET NIEUWE TESTAMENT GESCHREVEN? Door mensen toch, nietwaar (<A title=Matte�s href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Matte%C3%BCs">Matte�s</A>, <A title="Evangelie naar Marcus" href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_naar_Marcus"> ;Marcus</A>, <A title=Lucas href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucas">Lucas</A> en <A title="Evangelie naar Johannes" href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_naar_Johannes"& gt;Johannes</A>,...)?� Het Nieuwe Testament is de naam van het tweede gedeelte van de <A title=Bijbel href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbel">Bijbel</A>. Het werd geschreven na de geboorte van <A title="Jezus Christus" href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_Christus">Jezus</A>,��Binnen dat geloof wordt behalve de Bijbeltekst van het <A title="Oude Testament" href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Oude_Testament">Oude Testament</A> ook die van het Nieuwe Testament als het Woord van <A title=God href="http://nl.wikipedia.org/wiki/God">God</A> beschouwd.</SPAN>


<SPAN class=bold>http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Testament#Handelingen</SPAN>


<SPAN class=bold>DAT IS TOCH PAS ONZIN, het wordt geschreven door mensen, maar toch wordt het beschouwd als het woord van GOD?</SPAN>


<SPAN class=bold>DAT BEDOEL IK MET AANPASSING.� De Torah en het Evangelie zijn in de tijd aan Mozes en Jezus neergezonden, en al wat daarna door andere mensen is neergeschreven of toegevoegd is een AANPASSING... een bewijs is dus zelfs niet nodig.</SPAN>


<SPAN class=bold>Groeten</SPAN>



De uitdrukking "gezocht bewijs" zegt eigenlijk z�lf al wat ermee bedoeld wordt. Het gaat daarbij om een redenering waarbij duidelijk sprake is van een "naar de uitkomst toe-praten". Dat is wat jij doet. Verder vraag ik me af waarom er met die wetenschap die jij ten tonele voert verder nooit iets is gedaan.
Vriendelijke groet,
                                      Alzukar
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 09:36

Mensenlief toch, wat een reacties ik hier krijg:

Alzukar: De uitdrukking "gezocht bewijs" zegt eigenlijk z�lf al wat ermee bedoeld wordt. Het gaat daarbij om een redenering waarbij duidelijk sprake is van een "naar de uitkomst toe-praten". Dat is wat jij doet. Verder vraag ik me af waarom er met die wetenschap die jij ten tonele voert verder nooit iets is gedaan.
Vriendelijke groet,

 

Alzukar: Dus is de Koran geschreven d��r waar niet te veel maar ook niet t� weinig water was. Deze redenering lijkt mij fysisch gezien redelijk correct, en daar gaat het hier toch om?

Peter Pan: De discussie over welk geloof de juiste is, is dus eigenlijk een domme vraag

 

ZIJN DIT WERKELIJKE DE ENIGE TEGENARGUMENTEN DIE JULLIE KUNNEN BIEDEN TEGEN DE DOOR MIJ GELEVERDE BEWIJZEN?



Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 10:45
Abd el Khalid,

ik heb je voldoende tegen argumenten gegeven waarom je zogenaamde
bewijzen dat de islam de juiste religie is niet kloppen. er is geen sprake
van zuiver objectief bewijs. Je speelt gewoon een spelletje blufpoker.
natuurlijk is voor jou alles dat in de koran staat een sluitend bewijs omdat
jij in de koran gelooft.

De Koran is idd door mensen samengesteld, ze hebben alle
openbaringen verzameld die aan de Profeet Moehammed (sws) zijn
neergezonden en dan LETTERLIJK (dus niet figuurlijk) neergeschreven.�
Het nieuwe testament daarentegen is LETTERLIJK en FIGUURLIJK
geschreven door de auteurs, waarbij ook eigen�interpretaties en
meningen (van de auteurs) zijn verwerkt geweest.

En tot slot Postpentacost, deze topic gaat eigenlijk vooral over het geven
van bewijzen over JOUW religie, en het enige dat jij doet is ONZE religie,
de Islam, verwerpen zonder dat je met een waardig alternatief komt?


Hoe weet jij dat koran letterlijk en niet figuurlijk neergeschreven is, terwijl
Allah in de koran stelt dat er aya's zijn die letterlijk bedoeld zijn en aya's
die figuurlijk bedoeld zijn. er zijn dus minstens letterlijk aya's
opgeschreven die figuurlijk bedoeld zijn. maar het is niet te bewijzen dat
hetgeen verzameld en opgeschreven is wel letterijk oorspronkelijk
materiaal is. Wat je eigenlijk doet is zeggen; "het is bewezen omdat het
bewezen is" of "het is bewezen omdat het geschreven staat..." Slaat dus
nergens op.
Het NT is inderdaad een verzameling brieven en verslagen en een grote
profetie. Het is niet altijd een letterlijke weergave van de feiten, maar
zeker ook geen figuurlijke, behalve dan misschien het boek
Openbaringen. Maar zelfs al zou veel figuurlijk zijn, dat wil nog niet
zeggen dat er veranderd of aangepast is.

Hier komen op jouw verzoek een paar stevige punten, die nagenoeg als
bewijs van de juistheid van het evangelie kunnen dienen:

1. Het feit dat er zoveel verschillende bronnen (alleen al in het NT, maar
ook van historici uit die tijd) zijn, dat Jezus werkelijk gekruisigd en
gestorven en ook weer opgestaan is maakt het zeer aannemelijk dat het
inderdaad zo gebeurd is. daar is verder niet zoveel geloof voor nodig.

2. Het feit dat de missie van Jezus in het oude testament zo vaak
voorspeld en uitgebeeld is maakt het nog eens aannemelijker.

3. Het feit dat het kosmisch principe van het plaatsvervangends offer in
veel religies en culturen bekend is, heenwijzend naar het
plaatsvervangend sterven van Jezus, maakt het buitengewoon
aannemelijk dat jezus Christus degene is waar de hele schepping naar
uitzag.

4. Jezus zegt in johannes 14; 12�Voorwaar, voorwaar, Ik zeg
u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere
nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; 13�en wat gij ook vraagt in mijn
naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde.
14�Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.

Vandaag de dag zijn er velen die in Jezus geloven zoals in de bijbel staat
en onder hen zijn er die dezelfde wonderen verrichten die Jezus deed tot
aan het opwekken van doden toe. Dat is toch een aardig bewijs dat de
Jezus van de bijbel zijn woord waar maakt en dat de bijbel dus waar is.
als je dat echt wilt onderzoeken kan ik je wel een paar sites doorgeven.

Tenslotte, ik heb duidelijk aangegeven wat de bijbel zegt over ware
godsdienst. Het christelijke geloof past daar precies in dus is het
christelijk geloof de ware godsdienst.



16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 11:09
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Daarin heb je gelijk, de getallen komen niet overeen, al heb je toch een fout gemaakt in je redenering (dichtheid van zeewater is niet gelijk aan de dichtheid van gewoon water).

Nee hoor, het ging om de waterkringloop.  Dat zout blijft sowieso in de zee achter, verdampt dus niet.  Verder maakt het ongeveer 0,13% uit in dichtheid, niet zoveel dus ;-)

Maar hoedanook, het getal zelf heeft weinig belang, want over dat getal staat niets in de Koran, wel dat de hoeveelheid constant is. En DAT, beste Kimmie, heb jij nog steeds niet kunnen weerleggen.
 
groeten.
 
Dat staat er niet.  Er staat iets wat met wat grove interpretaties ertoe herleid kan worden.  Ik snap dat je als gelovige dan daar iets in kan zien, maar ik kijk naar wat er letterlijk staat.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 11:13
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Weet je wat het punt is, Kimmie?  Ik vraag je niet met een site af te komen met zoveel informatie dat ik de tijd niet eens heb om deze allemaal te lezen.  Kom af met bewijzen dat hetgene jij belijdt (niets dus) de juiste weg is. 

Zoals je ziet, is het heel gemakkelijk onderwerpen die ik hier aanhaal te bekritiseren.  Ik verzeker je, daar is niets aan!  Ik zou ook ELK onderwerp dat jij aanhaalt de grond in kunnen boren met al dan niet zinnige argumenten.  Toch doe ik dit niet, omdat dit TE gemakkelijk is.  Ik wil eerder proberen de juistheid van MIJN religie te bewijzen.  DAT is pas een OPDRACHT en een UITDAGING, die blijkbaar geen van jullie wilt aannemen.  In de plaats daarvan weerleggen jullie elke bewering die ik aanhaal, zonder dat jullie dat lukt, want eerlijk gezegd: Ik heb 5 bewijzen geleverd en geen enkel bewijs is door een ander bewijs weerlegd geweest.  Wel met opmerkingen zoals: ik denk dit of ik denk dat... en dit is maar een woordspeling en dit is te algemeen, enz. ... .  Maar nog geen enkele keer is er een echt TEGENargument geweest tegen ��n van mijn 5 bewijzen.

gegroet.

Zoals ik al zei, ik ben een agnost.  Ik geloof dus dat wat ik geloof niet te bewijzen valt, en dat wat een ander gelooft ook niet te bewijzen of onbewijzen valt.  Echter je argumenten aanpakken kan natuurlijk wel ;-)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 11:25
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Mensenlief toch, wat een reacties ik hier krijg:


Alzukar: De uitdrukking "gezocht bewijs" zegt eigenlijk z�lf al wat ermee bedoeld wordt. Het gaat daarbij om een redenering waarbij duidelijk sprake is van een "naar de uitkomst toe-praten". Dat is wat jij doet. Verder vraag ik me af waarom er met die wetenschap die jij ten tonele voert verder nooit iets is gedaan. Vriendelijke groet,



<SPAN class=bold>Alzukar: </SPAN>Dus is de Koran geschreven d��r waar niet te veel maar ook niet t� weinig water was. Deze redenering lijkt mij fysisch gezien redelijk correct, en daar gaat het hier toch om?


<SPAN class=bold>Peter Pan: De discussie over welk geloof de juiste is, is dus eigenlijk een domme vraag</SPAN>


<SPAN class=bold></SPAN>�


<SPAN class=bold>ZIJN DIT WERKELIJKE DE ENIGE TEGENARGUMENTEN DIE JULLIE KUNNEN BIEDEN TEGEN DE DOOR MIJ GELEVERDE BEWIJZEN?</SPAN>




Het gaat hier niet om argumenten tegen door jou geleverde bewijzen maar om:
1. Bezwaren tegen jouw wijze van bewijsvoering die achterhaald en fundamenteel onjuist is (je logica deugt niet,ze is Aristoteliaans, ga hierover eens te rade bij bv. wiskundige/filosoof Bertrand Russel);
2. De maatstaf welke je hanteert bij het vergelijken van religies. Deze is zeer beperkt, ja zelfs onvoldoende om een goede vergelijking mogelijk te maken.
Hartelijke groeten, en tot lees',
                                             Alzukar

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 14:13

In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

De beweringen moeten uit de Koran, Bijbel, Torah (dus een Goddelijk schrift) komen.

Ik daag hierbij iedereen uit,

EXACT, kennis die VAN BUITEN de mens komt... DAT is exact hetgene ik wilde aantonen.

Wat is er mis met een dapper man.
Een d�j� vu gevoel maar het moet maar.
Ben het wel met je eens Abd.
Maar lees dit hieronder als je wilt en kijk maar of je mijn conclusie deelt.
Namelijk dat je op basis van deze boeken mag stellen dat er buiten G'd wezens zijn die kennis hebben en die ook kunnen delen met mensen.

In de Bijbel wordt op een aantal plaatsen verwezen naar het Boek van de Oprechte/Het boek van Henoch.
Een van de hoofdstukken gaat over de gevallen engelen, de zonen der hemelen die zich vrouwen uit de mensenkinderen hadden verkozen en reuzen hadden verwekt.

De Bijbel zegt dit over Henoch.

Genesis 5:
24 Henoch leefde in nauwe verbondenheid met God; aan zijn leven kwam een einde doordat God hem wegnam.

Dan nu een stukje uit het Boek van de Oprechte: 

Hoofdstuk 6
1 En het gebeurde dat toen de mensenkinderen talrijk geworden waren, dat er aan hen in die dagen 2 mooie en bevallige dochters geboren werden. En de engelen, de kinderen van de hemel, zagen hen, verlangden naar hen, en zeiden tegen elkaar: 'Kom, laat ons vrouwen kiezen vanuit de mensenkinderen 3 en nageslacht bij hen verwekken'.

De Bijbel:

Genesis 6:
2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. ..  In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.

Judas 1:
6 Denk ook aan de engelen die hun oorspronkelijke positie ontrouw werden en de hun toegewezen plaats verlieten: tot het oordeel op de grote dag houdt hij hen met onverbreekbare boeien in de onderwereld gevangen.

2 Petrus 2:
4 Immers, God heeft zelfs engelen die gezondigd hadden niet gespaard maar hen in de Tartarus geworpen. Daar, in de diepste duisternis, blijven ze opgesloten om hun vonnis af te wachten.

Volgens het Boek van de Oprechte deden deze gevallen engelen dit :

Hoofdstuk 8
1 En Azazel leerde de mensen zwaarden te maken, en messen, en schilden, en borstplaten, en deed hen de metalen van de aarde kennen en de kunst om hen te bewerken, en armbanden en ornamenten, en het gebruik van antimoon, en het vervraaien van de oogleden, en allerlei soorten kostbare gesteenten, en elke 2 kleurvloeistof. En er kwam veel goddeloosheid op, en zij gaven zich over aan verkrachtingen, en zij 3 werden tot dwaling geleid, en werden verdorven in al hun wegen. Semjeza onderwees banspreuken en wortelinsnijdingen, Armaros het opheffen van banspreuken, Barakwijal (onderwees) astrologie, Kokabel de constellaties, Ezekwe�l de kennis van de wolken, Arakwi�l de tekenen van de aarde, Samsi�l de tekenen van de zon, en Sari�l de baan van de maan. En naarmate de mensen wegkwijnden, schreeuwden zij het uit, en hun roep steeg op ten hemel.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 17:05
Beste Abt,
Benieuwd naar waar jij je "bewijzen" vandaan haalt kwam ik terecht bij: http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php
Vroeger kreeg je dat soort spul wel bij stations-ingangen in handen gedrukt met de vraag of je "misschien even tijd had".
En d�t is dan wat jij hier na-balkt alsof het je eigen wijsheid betreft? Maar ga gewoon door zou ik zeggen, misschien leer je er iets van. Houd daarbij vooral die "vinger-afdruk" in gedachten: die bewijst dat de Schepper jou een unieke kans heeft gegeven om je eigen hersens te ontwikkelen. Let daarom goed op de reacties die je krijgt, kun je wat van opsteken!
Sorry, maar hier werd ik even goed misselijk van!
Desondanks t�ch de hartelijke groeten!

                                             ALZUKAR


                                             

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 05:01

We worden nog steeds gevormd door zowel eicel als spermacel.  Verder zijn er genoeg organismen die ongeslachtelijk voortplanten (en dus geen 2 geslachten hebben).

Daarenbuiten zijn er ook mensen die door Y-chromosoommutaties met een XY toch als vrouw ontwikkelen.  Enz...

Je ziet het een beetje zwart-wit allemaal, vrees ik.

 

d8 het effe niet kimmetje  de vrouw bevat yy ch. de man bevat xy en yy dus wie bepaalt het suffert je moet wel wat beter je best doen  ,.. ten tweede sorry hoor maar begrijp jou echt niet als het om geloof gaat  vooral de islam probeer je je ziel te verkopen om het tegendeel te bewijze  doof stom en blind ook al denk je dat je gestudeert hebt bak je der nog niks van......

 

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 05:05

En maar weer eens een stortvloed van frustratie over me heen.  Lees eens een boek (het doet geen pijn hoor) ofzo, dan kan je misschien ook effectief meepraten ipv discussies verzieken.

 

de enige die het probeert te verzieke ben jij je probeert ons geloof te bespotte maar het zal je niet lukke hoe hard je best ook doet je kom alleen meer moeilijkhede tege en ik vindt alleenmeer overtuiginge

(ik zie je net als een duivel die ik moet verdrijven)

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 05:07

Als je met Harun Yahya afkomt, gaat het niet echt een verrassing zijn hoor, daar komt veel van dit soort praat vandaan.  Ik riskeer even heel wat door een goeie link door te geven en dan maar hopen dat ie niet gehackt wordt (is ook een hobby van de harun yahya-org - alles hacken en bedreigen wat ze niet aanstaat).

haroen yahya is een weten schapper n een onderzoeker een echte geleerde benjij nog niet tege gekomen want die zal je late smelte als ijs

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 07:01

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Abt,
Benieuwd naar waar jij je "bewijzen" vandaan haalt kwam ik terecht bij: http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php
Vroeger kreeg je dat soort spul wel bij stations-ingangen in handen gedrukt met de vraag of je "misschien even tijd had".
En d�t is dan wat jij hier na-balkt alsof het je eigen wijsheid betreft? Maar ga gewoon door zou ik zeggen, misschien leer je er iets van. Houd daarbij vooral die "vinger-afdruk" in gedachten: die bewijst dat de Schepper jou een unieke kans heeft gegeven om je eigen hersens te ontwikkelen. Let daarom goed op de reacties die je krijgt, kun je wat van opsteken!
Sorry, maar hier werd ik even goed misselijk van!
Desondanks t�ch de hartelijke groeten!

                                             ALZUKAR

------------------------------------------------------------ ----------------------------
Qur'an-109.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." 

------------------------------------------------------------ -----------------------------

Alzukar, zo jij denkt dat ik een ezel ben die na-BALKT, vraag ik je dit te bewijzen (heb jij ooit een ezel gezien achter een pc die WETENSCHAPPELIJKE bronnen raadpleegt, of heeft iemand anders zo iemand ooit gezien (graag een foto opsturen dan)?); zo jij denkt dat mijn hersenen nog niet ontwikkeld zijn, daag ik je uit deze te testen en te achterhalen of deze toch niet beter ontwikkeld te zijn dan jij zou denken?; wat dat opsteken betreft: door de reacties hier heb ik heel wat opgestoken inderdaad, daar heb je gelijk in, ik ben alleen aan het denken WAT ik uit JOUW reacties heb opgestoken?

Ik groet je ook nog hartelijker.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 10:05
In eerste instantie geplaatst door dawood102

d8 het effe niet kimmetje  de vrouw bevat yy ch. de man bevat xy en yy dus wie bepaalt het suffert je moet wel wat beter je best doen  ,.. ten tweede sorry hoor maar begrijp jou echt niet als het om geloof gaat  vooral de islam probeer je je ziel te verkopen om het tegendeel te bewijze  doof stom en blind ook al denk je dat je gestudeert hebt bak je der nog niks van......

Ik studeer nog steeds zelfs, ben zesdejaars geneeskunde.  Zal daarom jou het plezier doen je een lesje in basisschool biologie te geven:

-mens: 46 chromosomen, dus 23 chromosomenparen, waarvan 1 sexchromosomenpaar
-man: sexchromosomen XY
-vrouw: sexchromosomen XX
-geslachtscellen (spermacyt en o�cyt) worden gevormd uit stamcellen door het proces van meiose.  Daarbij wordt elk chromosomenpaar gesplitst, zodat in de respectievelijke geslachtscellen van elk paartje er maar 1 overblijft.  Wat de sexchromosomen betreft kan de vrouw dus enkel een X geven, en de man een X of een Y

-dit is nu allemaal genotypisch gezien, fenotypisch ligt het moeilijker.  Een voorbeeldje: http://www.kritische-kwesties.nl/weerlegd/evolutie/sry.html

Wil je nog uitleg over wat meiose, genotype en fenotype betekent, ben je altijd welkom natuurlijk.  Maar ik waarschuw je, dat is al meer op lager-middelbare-school-niveau.

PS: Nog een leuk weetje voor je, het Ychromosoom is eigenlijk een soort defecte versie van het Xchromosoom.  Het bezit wat extraatjes (zoals bovengenoemd SRY-gen), maar mist vooral heel wat (op een foto zie je dat ie veel kleiner is en een "beentje" mist).  Vandaar ook de grotere hoeveelheid sexchromosomaal ge�nduceerde ziektes bij de man.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 10:07
In eerste instantie geplaatst door dawood102

de enige die het probeert te verzieke ben jij je probeert ons geloof te bespotte maar het zal je niet lukke hoe hard je best ook doet je kom alleen meer moeilijkhede tege en ik vindt alleenmeer overtuiginge

(ik zie je net als een duivel die ik moet verdrijven)

Get a life. Of een psychiater.  Beiden zouden een goeie oplossing zijn.  Hierbij vraag ik je nogmaals op te houden met je parasitair gedrag op dit topic.  Sommige mensen komen hier daadwerkelijk voor een discussie nl.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 10:08
In eerste instantie geplaatst door dawood102

haroen yahya is een weten schapper n een onderzoeker een echte geleerde benjij nog niet tege gekomen want die zal je late smelte als ijs

Harun Yahya is een parasiet.  Niet meer en niet minder.  Voor meer over zijn geblaat: zie www.freethinker.nl , tweede menu aan de linkerkant.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 10:45
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door dawood102

haroen yahya is een weten schapper n een onderzoeker een echte geleerde benjij nog niet tege gekomen want die zal je late smelte als ijs

Harun Yahya is een parasiet.  Niet meer en niet minder.  Voor meer over zijn geblaat: zie www.freethinker.nl , tweede menu aan de linkerkant.

Tot hiertoe heb ik altijd respect voor je gehad, Kimmie.  Doe mij daar niet aan twijfelen!  Het feit dat jij Harun Yahya als een parasiet bestempeld zonder dat je hem persoonlijk kent, zou meer over jezelf dan over hem moeten zeggen.  Hij is moslim, filosoof, wetenschapper,... . Hij heeft veruit meer kennis dan jij of ik of wij tesamen.  Ook al geloof je zijn boeken/artikelen niet, een klein beetje respect voor hem als voor jou persoonlijk onbekende mens is hier op zijn plaats.  Net zoals ik jou niet als slecht zijnde ga bestempelen (want ik ken je niet) of net zoals ik iemand niet als slecht zijnde ga bestempelen voor ik zichtbaar bewijs heb dat hij/zij ook effectief slecht of parasitair is, zo verwacht ik dat ook van ieder ander weldenkend mens.  Daarom Kimmie, laat mijn respect voor jou niet verloren gaan en laat mensen die je niet kent met rust.  Geloof ze of geloof ze niet, dat is jouw zaak, maar hem aanvallen zonder dat hij de kans heeft zich te verdedigen is te gemakkelijk en moreel gezien heel laag.

groeten.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 12:31

Begrijp me niet verkeerd, Harun Yahya zal zeker een zeer geleerd man zijn, hij is oa afgestudeerd filosoof.  Dat roept des te meer vragen op waarom hij dan express dingen verkeerd zegt.  Wat hij doet is niet enkel theori�n aanvallen, hij verkracht die theori�n in het geheel.
Een voorbeeld: het grootste deel van zijn verhaal tegen evolutie is jegens het ontstaan van het leven (de abiogenese) gericht.  Echter: dit is geen deel van de evolutietheorie, evolutie houdt zich enkel bezig met het leven zelf.  En ik ben zeker dat hij dat weet.  Dan vraag ik mij af waarom hij express foutieve informatie verspreidt.  Jij niet?

En dit was 1 van vele voorbeelden, maar goed, dat is op www.freethinker.nl heel wat beter uitgelegd dan ik het hier kort kan.

http://www.redrival.com/evolusi/ Een turks antwoord op Harun Yahya.

Een ander voorbeeld van HY's bedriegelijke tactieken:

Harun Yahya citeert Bertrand Russel als volgt: �Het tastgevoel dat we ervaren als we met onze vingers op de tafel drukken, is een elektrische verstoring van de elektronen en protonen op onze vingertoppen, geproduceerd, volgens de moderne natuurkunde, door de nabijheid van elektronen en protonen van de tafel. Als op een andere manier dezelfde verstoring in onze vingertoppen komt, dan zouden we de prikkeling hebben, ondanks dat er geen tafel is.�

Het klopt dus wel dat Bertrand Russell een bijzondere visie had op het fenomeen van de waarneming, maar kritische lezers die verder kijken dan hun neuzen lang zijn zullen ontdekken dat deze visie bij Russell nooit heeft geleidt tot wazige uitspraken over zoiets als een ziel of een almachtige� Schepper. Integendeel, vooral in zijn boek �Why I am not a christian� heeft Russell herhaaldelijk het geloof in het bestaan van persoonlijke, �almachtige� goden bestreden. In ��n van zijn boeken (The Practice and Theory of Bolshevism) heeft Russell wel zeer pikante uitspraken gedaan over Harun Yahya�s religie, de Islam: �Among religions, Bolshevism is to be reckoned with Mohammedanism rather than with Christianity and Buddhism. Christianity and Buddhism are primarily personal religions, with mystical doctrines and a love of contemplation. Mohammedanism and Bolshevism are practical, social, unspiritual, concerned to win the empire of the world.�
Harun Yahya heeft, toen hij nog gewoon Adnan Oktar heette, filosofie gestudeerd aan de universiteit van Istanboel. Hij moet daarom wel van Russell�s uitspraken geweten hebben. De reden waarom Harun Yahya dan t�ch gebruik maakt van citaten van Russell, moet dan wel liggen in het feit dat de uitspraken van Russell zoveel gewicht in de schaal leggen. Het betoog lijkt zoveel sterker wanneer men de indruk weet te wekken dat iemand als Bertrand Russell het bevestigd, en het krijgt daardoor onterecht een aureool van wetenschappelijkheid. Natuurlijk zou het op zich niet verwerpelijk hoeven te zijn wanneer men filosofen citeert die er andere gedachten op na houden. Echter, volgens Harun Yahya kan deze denkwijze slechts leiden tot ��n ding; het geloof in de god Allah, terwijl hij verderop zelfs roept dat de ongelovige wetenschappers in paniek raken zodra ze geconfronteerd worden met zijn idee�n omtrent de waarneming. Het is dan ook interessant om eens na te gaan hoe een athe�stische verklaring eruit ziet.

Maar ik geef je idd gelijk dat HY waarschijnlijk een zeer slim man is, en zeer slimme mannen worden ofwel de grootste geni�n ofwel de grootste oplichters.  Na 3 jaar HY-onzin heb ik mijn mening hierover wel gevormd.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 12:39

Geloof heeft m.i. ook met smaak te maken. De ene smaakt naar meer, de ander is niet te pruimen.

En zoals eenieder weet: over smaak valt niet......

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 12:43
Vandaar is een vraag als 'bewijs eens dat jouw geloof het juiste is' sowieso mi een slechte vraag.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 12:59

hehe, ik heb het al begrepen... dan zullen we deze topic maar sluiten zeker?  Mijn vraag is alleen, als het een slechte vraag of een domme vraag is, waarom hebben jullie dan dapper meegedaan en besluiten jullie nu pas dat het een slechte of domme vraag is?

 

groeten.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 13:10

De bedoeling achter de vraag is wel goed denk ik.

Maar misschien is sluiten beter.



BTW

Dit kan ik niet vaak genoeg horen

De man bezit, naast dit basistype, 'een extraatje' om man te kunnen worden, om te kunnen worden wat hij is, namelijk het SRYgen.
 


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.