Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Welke Godsdienst is de juiste?

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Welke Godsdienst is de juiste?
    Geplaatst op: 15 januari 2006 om 08:58

Assalaamoe 3alaikoem wa rahmatoellah,

Naar aanleiding van een vorige topic (lailahilalaah), die voornamelijk ging over vrees en onze houding t.o.v. Allah, de verhevene, is de discussie geleidelijk aan overgegaan in het zoeken en vinden van verschillen en overeenkomsten tussen het Christendom en de Islaam.  Vandaar mijn vraag en deze topic: welke Godsdienst is nu de juiste? Ik daag hierbij iedereen uit, met beweringen af te komen die de juistheid van hun religie aan tonen (en eventueel de onjuistheid van de andere religie(s)). 

Een aantal regels voor het op deze topic ter schrifte leggen van de beweringen:

1. De beweringen moeten uit de Koran, Bijbel, Torah (dus een Goddelijk schrift) komen.

2. De beweringen moeten bewijzen zijn die ook door mensen van andere religies, niet of moeilijk kunnen weergelegd worden (ik bedoel hiermee, voor mij is alles wat van de Koran afkomstig is, een bewijs, maar  een christen vindt dit waarschijnlijk niet zo).

3. Hou je reacties KORT, gebruik eventueel verschillende reacties. reden: ik vind dit onderwerp zeer belangrijk, en ik zou graag willen dat IEDEREEN die op deze topic komt de reacties zal lezen (en lange reacties worden blijkbaar niet zo graag gelezen).

wassalaamoe 3alaikoem wa rahmatoellah.

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 09:04

Assalaam oe 3alaikoem,

Om het goede voorbeeld te geven, zie het eerste bewijs:

Koran-verzen:

Hij is het Die voor jullie alles geschapen heeft wat op aarde is. Toen reikte Hij over de hemel en maakte zeven hemelen en Hij is de Kenner van alle zaken. (Qoer'aan 2:29)

Die zeven hemelen geschapen heeft, de ��n boven de anderen (Qoer'aan 67:3)

Zien jullie niet hoe Allah de zeven hemelen, de ��n boven de ander, geschapen heeft (Qoer'aan 71:15)

Verklaring

Veertienhonderd jaar geleden, toen men nog dacht dat de hemel uit ��n geheel bestond, verklaarde de Qoer'aan, wonderbaarlijk genoeg, dat het uit lagen bestond, om nog preciezer te zijn, uit zeven lagen. Aan de andere kant heeft de moderne wetenschap nog maar onlangs ontdekt dat de atmosfeer die de aarde omringt, gevormd wordt door zeven basislagen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 10:43
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Assalaam oe 3alaikoem,


Om het goede voorbeeld te geven, zie het eerste bewijs:


Koran-verzen:


Hij is het Die voor jullie alles geschapen heeft wat op aarde is. Toen reikte Hij over de hemel en maakte zeven hemelen en Hij is de Kenner van alle zaken. (Qoer'aan 2:29)


Die zeven hemelen geschapen heeft, de ��n boven de anderen (Qoer'aan 67:3)


Zien jullie niet hoe Allah de zeven hemelen, de ��n boven de ander, geschapen heeft (Qoer'aan 71:15)


Verklaring


<SPAN class=boxtext>Veertienhonderd jaar geleden, toen men nog dacht dat de hemel uit ��n geheel bestond, verklaarde de Qoer'aan, wonderbaarlijk genoeg, dat het uit lagen bestond, om nog preciezer te zijn, uit zeven lagen. Aan de andere kant heeft de moderne wetenschap nog maar onlangs ontdekt dat de atmosfeer die de aarde omringt, gevormd wordt door zeven basislagen.</SPAN>

<SPAN class=boxtext>

[IMG]height=300 src="http://harunyahya.com/nl/sectie/boeken/images_wonderen/ mucize03.jpg" width=214>

</SPAN>


Kan het hier ook niet gaan over zeven fasen van bewustwording die elk mens vanaf de conceptie doormaakt, en waarbij in de hoogste fase van bewustwording is de aanraking met de Geest van de Schepper om zo te kunnen komen tot inzicht en waarlijke goedheid?

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 10:52

Neen, Alzukar, toch niet.

Het woord 'hemelen' dat in veel verzen van de Qoer'aan gebruikt wordt, verwijst zowel naar de lucht boven de aarde, als naar het gehele universum. Gegeven deze betekenis van het woord zien we dat de hemel van de aarde, of de atmosfeer, opgebouwd is uit zeven lagen.

groeten.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 14:47
"Welke godsdienst is de juiste" dient aangevuld te worden met "voor jou"?  Je kan prima voor jezelf antwoorden, maar niet voor n ander (en ja, natuurlijk zijn de moslims hier het daarmee volstrekt oneens, wat het eens temeer bewijst natuurlijk).
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 15:04

Beste Kimmie,

Er is maar ��n juiste Godsdienst: oftewel is het de Islam, oftewel is het het Christendom, oftewel is het het Jodendom, oftewel ... .  Vandaar mijn vraag: indien jij denkt of weet dat jouw religie de JUISTE is, breng ons dan je bewijs, als je een waarachtige bent.  En dat geldt voor iedereen: IK daag JULLIE uit: bewijs ons dat de religie die jij belijdt, de juiste is.  DAT moet je toch weten, want hoe kan je anders een religie belijden als je niet zeker weet dat het de juiste is??? 

En beste Kimmie, waarom reageer jij niet op het bewijs dat ik je heb gegeven, is het niet duidelijk genoeg?  Je moet weten, de Koran is 1400 jaar geleden geopenbaard geweest, toen er nog helemaal geen kennis was omtrent de structuur van de hemel (de 7 lagen ervan), en toch staat er in dat deze uit 7 lagen bestond. Als de Koran niet van God afkomstig zou zijn, hoe zou men TOEN dan kunnen geweten hebben dat de hemel bestond uit 7 lagen?

Ik groet je, Kimmie.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 15:12

Ik regaeer al 3 jaar op dat soort beweringen, en word het wel eens beu Sorry dus voor mijn wat dat betreft weinig inhoudelijke reactie, maar het is telkens weer datzelfde stukje tekst wat terugkomt, en je kent dat wel op fora...

Ik zal zo wat aan het knippen en plakken gaan met topics waar ik eerder op gereageerd heb.

Verder ben ik een soort agnostische pagan.  Kort samengevat geloof ik dus dat geloof niet te bewijzen valt, en simpelweg buiten het spectrum van te bewijzen dingen valt.  Een "juist" geloof bestaat dus in mijn optiek niet.  Dat pagan zeg ik er dan bij omdat ik zelf naarhet paganisme neig (ja de links volgen zo wat dat betekent), maar dat is dus gewoon wat ik geloof of waar 'ik wat voor voel', geen absolute waarheid.

Groetjes terug en bedankt voor het leuke antwoord (je lijkt echt ge�nteresseerd in wat anderen geloven -zeldzame gave hier)!

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 15:18
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 15:20
In het paganisme neig ik trouwens vooral naar het druidisme.  Da's niet zo zweverig, maar net heel erg back-to-nature.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 15:22

Beste Abd,

goed dat je iedereen uitdaagt.
Het enige wat je misschien aantoont is dat er kennnis in de Koran verwerkt zit
die van buiten de mens komt.
Dat geeft geen garantie dat die dan direct van G'd komt.
Lees het boek van Henoch eens.
Daar wordt in de Bijbel ook naar verwezen.
Trouwens ook de bijbel zegt er iets over.



Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 15:33

In eerste instantie geplaatst door Paladin


Beste Abd,

goed dat je iedereen uitdaagt.
Het enige wat je misschien aantoont is dat er kennnis in de Koran verwerkt zit
die van buiten de mens komt.
Dat geeft geen garantie dat die dan direct van G'd komt.
Lees het boek van Henoch eens.
Daar wordt in de Bijbel ook naar verwezen.
Trouwens ook de bijbel zegt er iets over.



"Het enige wat je misschien aantoont is dat er kennnis in de Koran verwerkt zit
die van buiten de mens komt." ---> EXACT, kennis die VAN BUITEN de mens komt... DAT is exact hetgene ik wilde aantonen.  Het moet dus iemand zijn die niet op aarde leeft, want als die op aarde leefde (1400 jaar geleden), zou hij toen niet al geweten hebben dat de hemel uit 7 lagen bestond (in een tijd waar geen enkele mens dat wist).

 

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 15:53

Maar goed, op naar het volgende bewijs: bewijs 2

DE VORMING VAN DE NEERSLAG

Allah is Degene Die de winden stuurt, zodat zij wolken verzamelenen hen over de hemel verdelen zoals Hij wil en hen dan in delen opbreekt, tot jullie uit hun midden regendruppels zien voortkomen! Dan als Hij ze op de dienaren die Hij wil laat vallen, zie! Zij verheugen zich! (Qoer'aan 30:48)

Zie jij niet dat Allah de wolken zachtjes voortduwt, en hen dan samenvoegt, vervolgens hen tot een hoop met lagen maakt en zie je niet dat de regen tussen hen voortkomt. En Hij laat uit de lucht hagel (zoals) bergen komen en slaat daarmee wie Hij wil en weerhoudt het van wie Hij wil. De levendige flits van de bliksem verblindt bijna het gezicht{vermogen}. (Qoer'aan 24:43)

Uit deze verzen kunnen wij halen:

De vorming van neerslag vindt in drie stadia plaats:

1. Het eerste stadium: "Allah is Degene Die de winden stuurt....."

2. Het tweede stadium: "zodat zij wolken verzamelen en hen over de hemel verdelen zoals Hij wil en hen dan in delen opbreekt..."

3. Het derde stadium: "tot jullie uit hun midden regendruppels zien voortkomen!"

Verklaring:

Wetenschappers die de soorten wolken onderzochten kwamen opvallende resultaten tegen als het ging over de vorming van regenwolken, Regenwolken worden volgens vastgelegde systemen en stadia gevormd. De vormingsstadia van cumulonimbus, een soort regenwolk zijn de volgende:

1e stadium: voortgedreven worden. Wolken worden weggedragen, d.w.z. ze worden door de wind voort geblazen.

2e stadium: samenvoeging. Dan worden de kleine wolken (cumuluswolken) die door de wind voort geblazen worden, samengevoegd en vormen een grotere wolk.

3e stadium: opstapeling: Als de kleine wolken zich samenvoegen, dan stijgt de opwaartse luchtstroom in de grote wolk. De opwaartse luchtstromen in het midden van de wolk zijn groter dan die aan de rand. Deze opwaartse luchtstroom zorgt ervoor dat de wolk verticaal groeit, de wolk stapelt zich op. Deze verticale groei zorgt ervoor dat de wolk zich in koelere gedeelten van de atmosfeer uitstrekt, daar komen de deeltjes water en hagel samen en worden groter en groter. Als deze druppels water en hagel te zwaar worden voor de opwaartse luchtstroom om hen te ondersteunen, beginnen ze uit de wolk te vallen, als regen, hagel etc.

We moeten niet vergeten dat de meteorologen pas recent deze details van de wolkvorming, structuur en functie te weten zijn gekomen en wel door het gebruik van technisch hoog ontwikkeld materiaal, zoals vliegtuigen, satellieten en computers. Het is duidelijk dat Allah ons een stukje informatie gegeven heeft waar men 1400 jaar geleden, niet van op de hoogte geweest kon zijn.

Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 16:24
hmm ik denk niet dat je echt over een juiste godsdienst kan praten denk dat dat meer voor de mens apart is je gelooft waar je jezelf prettig bij voelt
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 16:26
Beste Abt,
In de Koranverzen die je citeert wordt volgens mij een vermoeden uitgesproken dat men destijds van groot belang vond om het vast te leggen. De verklaring ligt volgens mij in een hogere dimensie dan die van de aardse atmosfeer. Overigens werd er al v��rdat de Islaam ontstond gesproken over de "zeven hemelen" o.a. bij de gnostici.
Groeten,
                               Alzukar
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 16:40

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Abt,
In de Koranverzen die je citeert wordt volgens mij een vermoeden uitgesproken dat men destijds van groot belang vond om het vast te leggen. De verklaring ligt volgens mij in een hogere dimensie dan die van de aardse atmosfeer.

ZElfs als dat zo was, Alzukar, hoe zit het dan met bewijs 2 (De vorming van neerslag)? Dat is toch wel zeer specifiek en ONMOGELIJK door een mens te weten in die tijd (vermits het gebrek aan technologisch vernuft in die tijd!). 

Maar om je nog meer te proberen overtuigen, ziehier nog een bewijs, namelijk: bewijs 3:

De JUISTE VERHOUDING van de neerslag

En Die water (regen) uit de hemel neer heeft gestuurd in een afgepaste maat. Dan hebben Wij het dode land daarmee tot leven gebracht en zo worden jullie ook voortgebracht,- (Qoer'aan 43:11)

Verklaring:

Deze afgepaste hoeveelheid regen is weer door de moderne wetenschap ontdekt. Er wordt aangenomen dat in ��n seconde ongeveer 16 miljoen ton water van de aarde verdampt. Dit komt neer op 513 triljoen ton per jaar. Deze hoeveelheid staat gelijk aan de hoeveelheid regen die in een jaar op aarde valt. Dit houdt in dat het water voortdurend circuleert in een evenwichtige cyclus, in een 'maat'. Het leven op aarde is afhankelijk van deze waterkringloop. Zelfs als de mensen alle beschikbare technologie in de wereld zouden gebruiken, dan zouden ze nog niet in staat zijn om deze kringloop kunstmatig te maken.

Zelfs een kleine afwijking in dit evenwicht zou heel snel leiden tot een grote ecologische onevenwichtigheid, die het einde kan betekenen voor het leven op aarde. Maar dit gebeurt nooit, en de regen blijft ieder jaar in precies dezelfde hoeveelheid vallen, zoals in de Qoer'aan geopenbaard is.

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 16:47
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik regaeer al 3 jaar op dat soort beweringen, en word het wel eens beu Sorry dus voor mijn wat dat betreft weinig inhoudelijke reactie, maar het is telkens weer datzelfde stukje tekst wat terugkomt, en je kent dat wel op fora...

Ik zal zo wat aan het knippen en plakken gaan met topics waar ik eerder op gereageerd heb.

Verder ben ik een soort agnostische pagan.  Kort samengevat geloof ik dus dat geloof niet te bewijzen valt, en simpelweg buiten het spectrum van te bewijzen dingen valt.  Een "juist" geloof bestaat dus in mijn optiek niet.  Dat pagan zeg ik er dan bij omdat ik zelf naarhet paganisme neig (ja de links volgen zo wat dat betekent), maar dat is dus gewoon wat ik geloof of waar 'ik wat voor voel', geen absolute waarheid.

Groetjes terug en bedankt voor het leuke antwoord (je lijkt echt ge�nteresseerd in wat anderen geloven -zeldzame gave hier)!

Kim

Kimmie,

Kun jij mij in EENVOUDIGE en DUIDELIJKE taal uitleggen waarom jij het paganisme 'belijdt'?

Kijk, weet je Kimmie, uiteraard geloof jij niet in de Islam, daar ben ik me wel van bewust, maar als je zou weten wat er je te wachten staat, IK ZWEER JE, je haren zouden er rechtop van gaan staan.  Daarom, laat mij begrijpen waarom jij dit niet inziet en jij liever het 'paganisme' belijdt?

groeten.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:01
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Abt, In de Koranverzen die je citeert wordt volgens mij een vermoeden uitgesproken dat men destijds van groot belang vond om het vast te leggen. De verklaring ligt volgens mij in een hogere dimensie dan die van de aardse atmosfeer.


ZElfs als dat zo was, Alzukar, hoe zit het dan met bewijs 2 (De vorming van neerslag)? Dat is toch wel zeer specifiek en ONMOGELIJK door een mens te weten in die tijd (vermits het gebrek aan technologisch vernuft in die tijd!).�


Maar om je nog meer te proberen overtuigen, ziehier nog een bewijs, namelijk: bewijs 3:


De JUISTE VERHOUDING van de neerslag


En Die water (regen) uit de hemel neer heeft gestuurd in een afgepaste maat. Dan hebben Wij het dode land daarmee tot leven gebracht en zo worden jullie ook voortgebracht,- (Qoer'aan 43:11)


Verklaring:


Deze afgepaste hoeveelheid regen is weer door de moderne wetenschap ontdekt. Er wordt aangenomen dat in ��n seconde ongeveer 16 miljoen ton water van de aarde verdampt. Dit komt neer op 513 triljoen ton per jaar. Deze hoeveelheid staat gelijk aan de hoeveelheid regen die in een jaar op aarde valt. Dit houdt in dat het water voortdurend circuleert in een evenwichtige cyclus, in een 'maat'. Het leven op aarde is afhankelijk van deze waterkringloop. Zelfs als de mensen alle beschikbare technologie in de wereld zouden gebruiken, dan zouden ze nog niet in staat zijn om deze kringloop kunstmatig te maken.


Zelfs een kleine afwijking in dit evenwicht zou heel snel leiden tot een grote ecologische onevenwichtigheid, die het einde kan betekenen voor het leven op aarde. Maar dit gebeurt nooit, en de regen blijft ieder jaar in precies dezelfde hoeveelheid vallen, zoals in de Qoer'aan geopenbaard is.



Beste Abt,
In mijn Koran (vertaling van Kramers) lees ik bij Sura43,11:
"En welke uit de hemel water heeft doen neerdalen in mate, waarmee Wij een dode streek weer doen verrijzen. Gelijkerwijze zult ook gijlieden uitgebracht worden".
Is dit een nieuwe openbaring of gaat het hier om iets wat -destijds- al sinds mensenheugenis werd waargenomen?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:02
Beste Abd,
Die kwestie van de wolken en de regen is iets dat ieder mens mert enige
wijsheid kan vaststellen als hij zich enige tijd verdiept in deze
natuurverschijnselen. en die juiste maat; er valt hier en daar nogal eens
teveel of te weinig...
Bovendien, woorden van gelijke strekking staan ook in de bijbel en ik zie
dat nu niet als een bewijs dat jodendom of christendom de enige ware
godsdienst is.
Betreffende die 7 hemelen; daarin neig ik toch meer naar het standpunt
van Alzukar. 100 jaar terug kenden ze maar een paar lagen en over 100
jaar misschien wel 40... en bovendien is dit geen bewijs dat de Islam de
ware godsdienst is.
Wat vind je bijvoorbeeld van deze tekst:
2�Kor�12,2 Ik ken een volgeling van Christus die veertien
jaar geleden tot in de derde hemel werd weggevoerd � in zijn lichaam of
buiten zijn lichaam, dat weet ik niet, dat weet God alleen.

algemeen wordt aagenomen dat Paulus, die dit schreef dit zelf
meemaakte, maar uit bescheidenheid het aan iemand anders toeschreef.
zo zie je dat ook in de Joods christelijke traditie men bekend was met
verschillende hemelen, maar uit de context kun je opmaken dat het niet
zozeer fysieke hemelen betreft, of die man moet piloot geweest zijn.
Overigens in ieder geval geen bewijs dat christendom de ware godsdienst
is. Geen enkel raakvlak met hedendaagse wetenschap is zo'n bewijs.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:04

Wat quotes uit de panthe�stische sector (die je ook weer als deel van het paganisme kan zien):

A religion old or new, that stressed the magnificence of the universe as revealed by modern science, might be able to draw forth reserves of reverence and awe hardly tapped by the conventional faiths. Sooner or later, such a religion will emerge. - Carl Sagan, Pale Blue Dot (1994)

While Sagan never described himself as a pantheist, many maintain that pantheism fit his views better than any other term. This claim, while widely accepted among pantheists of all varieties, remains somewhat controversial outside the pantheist community. A similar debate surrounds the attribution of pantheism to other notable figures, including Albert Einstein.

I believe in Spinoza's God who reveals Himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with fates and actions of human beings. - Albert Einstein
To me, nature is sacred. Trees are my temples and forests are my cathedrals. - Mikhail Gorbachev [1]
A human being is a part of a whole, called by us _universe_, a part limited in time and space. He experiences himself, his thoughts and feelings as something separated from the rest... a kind of optical delusion of his consciousness. This delusion is a kind of prison for us, restricting us to our personal desires and to affection for a few persons nearest to us. Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty. -Albert Einstein
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:09
Beste Abd,
Geen enkele religie is de ware godsdienst; Judaisme niet, christendom
niet, islam niet , hindoeisme niet, etc. Religies zijn immers door mensen
bedachte systemen waar je heel verkeerde dingen mee kunt doen. Je hebt
het over de ware Godsdienst. Dat is dus de ware manier om God te
dienen... OK, in de bijbel staat wat de ware Godsdienst is:
Jakobus 1: 26 Wie meent dat hij God dient, terwijl hij zijn
tong niet kan beteugelen, zit op een dwaalspoor, en heel zijn godsdienst
is vergeefse moeite. 27 Voor God, de Vader, is alleen dit reine, zuivere
godsdienst: weduwen en wezen bijstaan in hun nood, en je in acht nemen
voor de wereld en onberispelijk blijven.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:10

Alzukar,

Zoals je wel zult weten, de Koran is in het arabisch geopenbaard, en in deze vorm is hij authentiek en zal hij ook authentiek blijven.

De vertalingen echter, die gebeuren door mensen, en als iemand niet voldoende Arabisch kent, dan kan deze inderdaad dingen verkeerd of niet volledig juist gaan uitleggen.

Zoek bijvoorbeeld eens op deze site naar de betreffende vers en je zal zien dat daar wel degelijk " DE JUISTE MAAT" staat:

http://www.islam-info.be/idp/index.php?dekoran

of op deze site (in het Engels weliswaar)

http://www.al-islam.org/quran/

of nog op deze site:

http://www.kuranikerim.com/dutch/43.html

Zoals je zal zien, overal spreken ze daar over de JUISTE maat en dat is idd de juiste vertaling van het juiste woord: BIKADARIN (vraag maar aan iemand die de Arabische taal machtig is).

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Kimmie,

Kun jij mij in EENVOUDIGE en DUIDELIJKE taal uitleggen waarom jij het paganisme 'belijdt'?

Kijk, weet je Kimmie, uiteraard geloof jij niet in de Islam, daar ben ik me wel van bewust, maar als je zou weten wat er je te wachten staat, IK ZWEER JE, je haren zouden er rechtop van gaan staan.  Daarom, laat mij begrijpen waarom jij dit niet inziet en jij liever het 'paganisme' belijdt?

groeten.

Ik belijd het paganisme niet, ik doe niets actiefs lichamelijk ervoor ofzo.  Het zijn de denkbeelden die me aanspreken, net zoals die van de islam dat niet doen. 
Mijn haren gaan ook overeind staan van films als 'the cube' of 'the event horizon' of zelfs van 'the exorcist', maar dat betekent nog niet dat ik ze als realiteit zie.  Daarenbuiten zijn de beelden die in de islam over de hel gelden zo mogelijk ook nog eens slechte horror-verhalen, terwijl de hierboven genoemde verhalen nog onder goede horror-verhalen vallen.

"Liever" heeft er niets te maken, het is gewoon wat ik denk en voel, en ik noem het agnostisch paganisme om het beestje een naam te geven.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:16
Beste Abd,
Geen enkele religie is de ware godsdienst; Judaisme niet, christendom
niet, islam niet , hindoeisme niet, etc. Religies zijn immers door mensen
bedachte systemen waar je heel verkeerde dingen mee kunt doen. Je hebt
het over de ware Godsdienst. Dat is dus de ware manier om God te
dienen... OK, in de bijbel staat wat de ware Godsdienst is:
Jakobus 1: 26 Wie meent dat hij God dient, terwijl hij zijn
tong niet kan beteugelen, zit op een dwaalspoor, en heel zijn godsdienst
is vergeefse moeite. 27 Voor God, de Vader, is alleen dit reine, zuivere
godsdienst: weduwen en wezen bijstaan in hun nood, en je in acht nemen
voor de wereld en onberispelijk blijven.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:23

postpentacost, wat geloof jij dan eigenlijk wel? Ben jij een christen of iets anders?

En trouwen, wij als moslims zijnde, geloven in de Bijbel en de Torah zoals deze OORSPRONKELIJK zijn neder gedaald. Vermits ze echter door mensen zijn aangepast, mogen wij er niet meer in geloven, en het is daarmee dat de Nobele Koran is neergedaald, als een bevestiging van het Evangelie en de Torah.

En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen v��r hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarv��r in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden.

En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders.

En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarv��r in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot ��n volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt. (Soerah2:Al-Maidah:46-48)

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:26

Kimmie,

Geloof jij dat er iets is na de dood, of geloof jij dat met de dood ALLES gedaan is en dat er daarna niets meer komt?

 

groeten.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:27
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Alzukar,


Zoals je wel zult weten, de Koran is in het arabisch geopenbaard, en in deze vorm is hij authentiek en zal hij ook authentiek blijven.


De vertalingen echter, die gebeuren door mensen, en als iemand niet voldoende Arabisch kent, dan kan deze inderdaad dingen verkeerd of niet volledig juist gaan uitleggen.


Zoek bijvoorbeeld eens op deze site naar de betreffende vers en je zal zien dat daar wel degelijk " DE JUISTE MAAT" staat:


http://www.islam-info.be/idp/index.php?dekoran


of op deze site (in het Engels weliswaar)


http://www.al-islam.org/quran/


of nog op deze site:


http://www.kuranikerim.com/dutch/43.html


Zoals je zal zien, overal spreken ze daar over de JUISTE maat en dat is idd de juiste vertaling van het juiste woord: BIKADARIN (vraag maar aan iemand die de Arabische taal machtig is).



Beste Abt,
Dan n�g zal het zo zijn geweest dat d��r waar n�et de juiste maat viel de mensen waarschijnlijk zullen zijn weggetrokken. Ken je trouwens de uitdrukking "gezocht bewijs"?
Groeten en tot lees'
                                      Alzukar
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 17:36

Neenee juist niet Alzukar,

Het komt er juist op neer dat over DE AARDE de totale hoeveelheid neerslag per jaar dezelfde is.  Het is dus niet zo in elke regio elk jaar evenveel regen neerslaat, maar het gaat hier over de hele aarde. En die 'juiste maat' heeft hierop betrekking.  Lees het volgende WETENSCHAPPELIJK ARTIKEL nog maar eens:

Deze afgepaste hoeveelheid regen is weer door de moderne wetenschap ontdekt. Er wordt aangenomen dat in ��n seconde ongeveer 16 miljoen ton water van de aarde verdampt. Dit komt neer op 513 triljoen ton per jaar. Deze hoeveelheid staat gelijk aan de hoeveelheid regen die in een jaar op aarde valt. Dit houdt in dat het water voortdurend circuleert in een evenwichtige cyclus, in een 'maat'. Het leven op aarde is afhankelijk van deze waterkringloop. Zelfs als de mensen alle beschikbare technologie in de wereld zouden gebruiken, dan zouden ze nog niet in staat zijn om deze kringloop kunstmatig te maken.

Wees nu eens eerlijk, dit is EEN DETAIL, hoe kunnen de arabieren van die tijd DAT geweten hebben.  Ze kunnen daar zelfs geen vermoeden van gehad hebben.  Hoe zou je nu als normaal mens erop kunnen komen te beweren dat er elk jaar over de GANSE AARDE evenveel regen zou vallen? Dit kun je toch nooit beweren, laat staan bewijzen.  Pas later met de opkomst van de wetenschap en de technologie, hebben mensen dit ontdekt door onderzoekingen en met zeer veel geavanceerde apparatuur.  Daarom nogmaals, kan de Koran van iets anders komen dan Allah?

 

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 19:40
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Kimmie,

Geloof jij dat er iets is na de dood, of geloof jij dat met de dood ALLES gedaan is en dat er daarna niets meer komt?

groeten.

Ik geloof dat mijn "iets" dan weer opgaat in het grotere "iets", waarbij elke illusie aan persoonlijkheid en zelfbeeld die mijn "iets" ooit had kwijtraakt.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 03:49
kim gelooft nergens in dus bespaar jezelf de moeite  en kim dit is ook niet een forum waar jij op moet reageren want je leest de onderwerp niet, de juiste geloof! maar jij heb geen geloof een beetje onlogisch vindt je niet
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 04:01
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Het komt er juist op neer dat over DE AARDE de totale hoeveelheid neerslag per jaar dezelfde is.  Het is dus niet zo in elke regio elk jaar evenveel regen neerslaat, maar het gaat hier over de hele aarde. En die 'juiste maat' heeft hierop betrekking.

Klopt niet, de hoeveelheid neerslag die neervalt per jaar kan wel degelijk verschillen, omdat er in de eerste plaats neerslag moet zijn (dus door verdamping, etc).  Wat dus wel ongeveer gelijk is, is de hoeveelheid verdampt vocht tegen de hoeveelheid neerslag.  En inderdaad die kringloop van H2O die je aanhaaldde.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.