Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hirschi Ali voorgedragen voor vredesprijs

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hirschi Ali voorgedragen voor vredesprijs
    Geplaatst op: 19 januari 2006 om 16:20

Dan zou ik geen aanhanger van die godsdienst willen zijn. Ik ben katholiek. Er is, en terecht, veel kritiek op de katholieke kerk.

Deze kritiek neem ik mij ter harte en oordeel op grond van argumenten mijn mening.

Maar mijn mening zal niet AUTOMATISCH die mening zijn die gepropageerd wordt door de katholieke kerk.

Ik wil zelf en autonoom een mening vormen op grond van mijn overtuigingen. Ook al zou dat ingaan tegen de tradities en overtuigingen van mijn kerk.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 01:17

En wederom is er geen enkele inhoudelijke reactie gekomen.

Slechts het uiten van hoon. Er heerst wel degelijk een groot taboe.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 04:09
Ik zie geen taboe, welk taboe bedoel je?
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 13:48

Er heerst binnen de islam een groot taboe. (Eerlijkheidshalve erken ik dat ook de christelijke kerk haar taboes kent.)

Kritiek op de islam wordt NIET geaccepteerd. Wie wel enige kritische woorden richt tegen de islam wordt verdoemd, uitgestoten, etc.

Waarom is het zo moeilijk om kritich naar de rol van de islam te kijken?

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 14:52
Omdat een kritische instelling ten aanzien van de profeet en de islam al
een enkele reis hellevuur betekent.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 17:03

Islam is perfect, de uitvoering ervan soms niet...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 22:03

Daarmee wordt mijn vraag niet beantwoord.

De islam is dat wat moslims ervan maken. Zonder moslims zou de islam niet bestaan. Een lege huls.

Dus mijn vraag is niet beantwoord. Graag hernieuwde poging.

B.v.d.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 16:49
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Islam is perfect, de uitvoering ervan soms niet...[/
P]



De uitvoering is nooit perfest; dat kan alleen met volmaakte mensen
en....ken je die persoonlijk? dus een perfecte islam is een kreet; een
utopie. Niet in de praktijk realiseerbaar.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 22:08

Er zijn meer samenlevingsvormen 'uitgeprobeerd' , waarbij uitgegaan werd van de superioritiet van de theorie.

En een ellende dat dat opleverde.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2006 om 13:26
Even ontopic. Ik vind dat Hirschi Ali zeker een grote prijs verdient voor
onverschrokkenheid en leeuwenmoed. Maar een vredesprijs...... en de
uitverkiezing als meest prominente Europeaan....
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 03:16

Precies, ze heeft moed zaken aan de orde te stellen die door velen als zeer pijnlijk wordt ervaren. Daarom moet ze de mond houden en wordt ze bedreigd.

Liever wordt, na het vegen, de mat opgetild om daar het vuil stilzwijgend onder te laten verdwijnen. Maar de vuil blijft.

Om hier een vredesprijs voor te ontvangen gaat idd te ver.

Hoe was de manifestatie om Hirshi Ali voor eens en altijd het zwijgen op te leggen? Hoe massaal was de opkomst? Ik heb er, na de oproep alhier, niks meer over gehoord.

Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Friese John Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 11:04

Beste Peter,

Met enige huivering meng ik me in deze discussie, die al lang niet meer over Hirschi Ali, maar over het vermogen tot introspectie van zowel mos-lims,, als joden en christenen. Die huivering komt voort uit het feit dat ik, evenals Peter Pan, rooms-katholiek ben. Het gevaar bestaat dat er nu binnen het forum groepjes gaan ontstaan. Groepen moslims die elkaars standpunt verdedigen, groepjes katholieken die elkaar onderling ook weer gaan steunen... Dan ontstaat er precies zo'n situatie die we juist moeten proberen te vermijden. De maatschappij w�rdt daar immers al door verpest.

Feit blijft natuurlijk dat we allemaal een levenlang zijn gehersenspoeld door de cultuur waarin we zijn opgegroeid. En die cultuur be�nvloedt onze mening over bepaalde dingen. Het is echt heel moeilijk dat in de discussie even los te laten en je fris op een zich voordoende probleemsituatie te reageren.

Moeten we bewust groepsvorming uit de weg gaan? Dat houdt dan in dat ik, bijvoorbeeld, Peter Pan niet mag bijvallen. Of dat de ene moslim de mening van een andere niet met kracht mag verdedigen. (Bij dit laatste zeg ik bewust "met kracht", want dit blijft natuurlijk een islamitisch forum; het is logisch dat die uitstraling te proeven is.)

Wie wil hier iets over zeggen?

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 11:19

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu en Hallo,

Mensen hebben jaren lang hun best gedaan om de integratie te bevorderen in dit land, Hirshi Ali werkt naar mijns inziens alleen maar averechts. Zij heeft het bijv altijd over het feit dat ze "opkomt voor de in haar ogen onderdruktte moslima's ". Wat typisch dan dat als er daadwerkelijk bijeenkomsten zijn voor de moslimvrouwen Hirshi Ali niet aanwezig is.

Dat zij nu bepaalde traumatische dingen mee heeft gemaakt die bijv helemaal niets met de Islam te maken heeft ( o.a. vrouwenbesnijdenis is een cultuurgebeuren) is iets heel anders. En volgens mij is dat arme mens er ook nooit helemaal weer bovenop gekomen.

Ach ja triest....

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 13:26

Lees het boek "De turkse bruid" van Necla Kelek. (zij is slechts 1 voorbeeld)Hirshi Ali staat niet alleen.

Dat Hirshi Ali haar kwestie soms te scherp opzet, ben ik mee eens. Soms draaft ze door.

Als argument wordt slechts aangedragen dat zij een traumatische ervaring heeft, danwel dat ze slachtoffer is van haar cultuur.

Geen enkele moslim alhier hoor ik, met rationele argumenten, de kritiek van Hirshi Ali weerleggen.

Daar is een eenvoudige reden voor: de moslim mag eenvoudigweg niet kritisch kijken naar de islam, de maatschappelijke en persoonlijke gevolgen van dit geloof.

De islam houdt zichzelf in een dwangbuis.

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 13:32

Dat is jouw mening Peter Pan, Ze heeft zeer zeker een traumatische ervaring voor de goede orde beschrijft ze dat zelf in haar eigen boek, ik bedoel maar je verandert niet van de een op andere dag van je geloof..daar zitten bepaalde beweegredenen achter.

Altijd weer dat eeuwige gezever dat moslims niet tegen kritiek kunnen, daar kunnen ze heel goed tegen al7amdulilah en als jij vind van niet dat moet je dat allemaal maar lekker zelf weten, je bent constant de islaam in een negatief daglicht aan het brengen Islaam dit Islaam dat, probeer ook eens postief te zijn wellicht gaat er dan een hele nieuwe wereld voor je open.

M.v.G,

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 13:59

Beste Friese John,

Ik ben inderdaad katholiek, dienstweigeraar, lid van GroenLinks, GreenPeace, Wereldkinderen,  ben schaker, speel djemb�, ben filosoof, kunstenaar  en levensgenieter.

Ik zal me nooit conformeren. Ik ben geen moslim-hater, ik ben geen Amerika-hater, ik ben geen joden-hater, ik ben uberhaupt geen hater. Ik voel me sterk individualist.

Als ik onrecht zie of verkrachting van de werkelijkheid,  dan reageer ik. Het maakt mij niets uit of ik in conflict kom met de katholieke geestelijkheid (hetgeen niet zeldzaam is) of de hypocriete moslim. Ik stel leugens ter discussie.

En leugens zijn er veel. Ook hier.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 14:07
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Dat is jouw mening Peter Pan, Ze heeft zeer zeker een traumatische ervaring voor de goede orde beschrijft ze dat zelf in haar eigen boek, ik bedoel maar je verandert niet van de een op andere dag van je geloof..daar zitten bepaalde beweegredenen achter.

Altijd weer dat eeuwige gezever dat moslims niet tegen kritiek kunnen, daar kunnen ze heel goed tegen al7amdulilah en als jij vind van niet dat moet je dat allemaal maar lekker zelf weten, je bent constant de islaam in een negatief daglicht aan het brengen Islaam dit Islaam dat, probeer ook eens postief te zijn wellicht gaat er dan een hele nieuwe wereld voor je open.

M.v.G,

AmatoelAziz

Beste AmatoelAzis, dat je stelt dat Hirshi Ali slechts reageert vanuit haar traumatische ervaringen bevestig je slechts dat wat ik schrijf. Kom met inhoudelijke argumenten waarom het niet deugt wat zij zegt.

Ik geef al jaren, op vrijwillige basis Nederlandse les aan veel moslims, gevlucht uit  dictatoriale regimes. Daar zeg ik wat ik op dit forum ook zeg. Toch noemen ze mij broeder of vriend. Maar altijd kom ik met argumenten!

ook met vriendelijke groet,

PP

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 14:31

Geef jij maar inhoudelijke argumenten en dan geef ik volgens de koran en hadithen en andere voorbeelden antwoord

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Dan zou ik geen aanhanger van die godsdienst willen zijn. Ik ben katholiek. Er is, en terecht, veel kritiek op de katholieke kerk.

Deze kritiek neem ik mij ter harte en oordeel op grond van argumenten mijn mening.

Maar mijn mening zal niet AUTOMATISCH die mening zijn die gepropageerd wordt door de katholieke kerk.

Ik wil zelf en autonoom een mening vormen op grond van mijn overtuigingen. Ook al zou dat ingaan tegen de tradities en overtuigingen van mijn kerk.

 

Ik wel en als je daar problemen mee hebt is het jouw probleem

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 14:37
Maak jij echt een atoombom?
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 14:38
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Dat is jouw mening Peter Pan, Ze heeft zeer zeker een traumatische ervaring voor de goede orde beschrijft ze dat zelf in haar eigen boek, ik bedoel maar je verandert niet van de een op andere dag van je geloof..daar zitten bepaalde beweegredenen achter.

Altijd weer dat eeuwige gezever dat moslims niet tegen kritiek kunnen, daar kunnen ze heel goed tegen al7amdulilah en als jij vind van niet dat moet je dat allemaal maar lekker zelf weten, je bent constant de islaam in een negatief daglicht aan het brengen Islaam dit Islaam dat, probeer ook eens postief te zijn wellicht gaat er dan een hele nieuwe wereld voor je open.

M.v.G,

AmatoelAziz

Beste AmatoelAzis, dat je stelt dat Hirshi Ali slechts reageert vanuit haar traumatische ervaringen bevestig je slechts dat wat ik schrijf. Kom met inhoudelijke argumenten waarom het niet deugt wat zij zegt.

Ik geef al jaren, op vrijwillige basis Nederlandse les aan veel moslims, gevlucht uit  dictatoriale regimes. Daar zeg ik wat ik op dit forum ook zeg. Toch noemen ze mij broeder of vriend. Maar altijd kom ik met argumenten!

ook met vriendelijke groet,

PP

Zoals ik al eerder zei zijn het dingen die ze zelf in haar boek beschrijft, vrouwen-besnijdenis is iets vanuit een cultuur en niet vanuit de Islaam...

Fijn voor je dat je les geeft aan moslims en dat ze je broeder noemen, van vriendelijkheid hier op het forum is daarentegen weing van terug te vinden, en dan kan je wel zeggen ik kom met argumenten, ik vind dit geen argument. En verder laat ik het hierbij wat Hirshi Ali zegt of vind laat me eerlijk gezegd koud ik geef hier enkel en alleen mijn mening weer.

Gr.

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 14:40

Als het jouw niet onderbouwde mening is. Prima.

Ik heb volledig respect voor jouw mening. Niet voor de mening van de massa.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door Amatoel Aziz


Zoals ik al eerder zei zijn het dingen die ze zelf in haar boek beschrijft,
vrouwen-besnijdenis is iets vanuit een cultuur en niet vanuit de Islaam...

Ik denk dat de frustratie van AHA vooral veroorzaakt is door de
ontkenning dat vrouwenbesnijdenis iets met Islam te maken zou hebben;
terwijl het toch in naam van Allah gebeurde en er verzekerd werd dat
vrouwenbenijdenis halal is; hetgeen toch een islam-term is.

Van de Islam wordt beweerd dat het alle niveaus van het
maatschappelijke en individuele leven aangaat. Dan kan je dus zeggen
dat de cultuur van een land islamitisch is. daarom kan ik me niet aan de
indruk onttrekken dat vrouwenbesnijdenis met name door de religieuze
leiders getolereerd en zelfs aangemoedigd wordt. want als de geestelijke
leiders in dat land uit 1 mond zouden stellen dat vrouwenbesnijdenis
haram is, dan zou het gauw afgelopen wezen.

AHA is gefrustreerd en zelfs getraumatiseerd. Ze is heel erg kwaad.
Daardoor schiet ze door en is ze een ongeleid projectiel. Maar de
oplossing is simpel. Als geestelijke leiders nu eens AHA en lotgenoten
zouden bekennen dat ze aangaande vrouwenbesnijdenis niet radicaal
genoeg een afwijzend standpunt ingenomen hebben of simpel niet in
staat geweest zijn een onmenselijk gebruik te doen ophouden en daar
vergeving voor vragen, dan zul je een heel andere AHA zien.

Nu is AHA volgens de meeste moslim(a)s hier tuig, terwijl het echte tuig
degenen zijn die de macht hebben inhumane gebruiken af te schaffen,
maar het niet doen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 15:30
Dan heb jij de fatwa tegenover de vrouwenbesnijdenis niet gehoort en stelen komt ook voor in islamitische landen dus wat jij zegt klopt niet echt
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 15:44

Postpentacost,

Het gaat verder dan jij stelt. Hirshi Ali wordt bedreigd om wat zij vindt. Het gaat niet alleen om besnijdenis. Dat is slechts een voorbeeld.

Hirshi Ali kun je nergens betrappen op haat zaaien (in juridische zin, hetgeen voor Nederland uitgangspunt is en behoort te zijn) en gens zal zij 1 moslim met zijn/haar leven bedreigen.

Ze gebruikt slechts argumenten, die hier nooit inhoudelijk besproken zijn.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 16:06
Tuurlijk gaat het om meer. Maar een belangrijke drijfveer voor AHA is
haar trauma en haar boosheid om wat haar is aangedaan bvb inzake
vrouwenbesnijdenis. Maar iemand die vooral door frustratie en boosheid
gedreven wordt verliest wel eens de rede en wijsheid uit het oog. Dat is
haar niet toe te rekenen; ik gaf aan wie dat wel toe te rekenen is.

Murat
De fatwa over vrouwenbesnijdenis door wie is die uitgesproken en hoe
gezaghebbend is die; voor welke landen wel en voor welke niet?

Stelen is haram, daar is de religie duidelijk over. Daarom kan het ook
nooit als iets gelden dat iedereen moet doen om er bij te kunnen horen,
zoals dat wel bij vrouwenbesnijdenis gesteld wordt. daarom is het
vergelijken van appels met peren.

Hoeveel mensen zijn in de besnijdenislanden gestraft voor diefstal en
hoeveel voor vrouwenbesnijdenis?

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 16:22

Het enige argument van Hirsi Ali, en vanavond heb ik haar dat weer horen bevestigen, is dat de islam in zijn fundamenten tegengesteld is aan de "nederlandse" democratie en daarom geen plaats dient te hebben in de openbare ruimte. Er zijn geen "goede" belijdende moslims, want iedereen die de islam belijdt, belijdt iets wat in zijn kern niet deugd. Niks begrip voor elkaar dus, niks relieuze tolerantie, niks scheiding van kerk en staat: de enige goede moslim is een onherkenbare moslim, en zelfs die zijn dubieus.

Zij heeft het ondertussen gehad over het verderfelijke islamitische onderwijs en hoe gevaarlijk dat wel niet is voor de nederlandse rechtstaat, zij heeft het gehad over de verfoeilijke blik op sekse-verhoudingen binnen de islam, let op: niet als cultureel verschijnsel maar als religieus verschijnsel, zij heeft het over dat het de islam is die participatie van moslims in de nederlandse maatschappij tegenwerkt, niet de culturele achtergrond van b.v. marokkanen en turken, maar hun geloof, het hele geloof en niets dan het geloof. D�t zijn Hirsi Ali's argumenten en dat zijn ze altijd al geweest en ze steekt ze ook niet bepaald onder stoelen of banken. E�n ding moet ik haar nageven; ze laat aan duidelijkheid niets te wensen over en ze komt duidelijk voor haar mening uit.

Maar die argumenten van haar hebben stuk voor stuk al vele malen dit forum gehaald en zijn uit en te na besproken. In tegenstelling tot Ayaan's conclusie, "de islam is d� grote boosdoener in het hele multicultiintegratiearmoedeonderallochtone leerachterstandschooldropoutsbuitenlanderproblematiek" hebben we hier verder gekeken dan onze besneden neus lang is en ook de sociaal economische positie onder de loep genomen van de meeste (allochtone) moslims in nederland en west europa in het algemeen, cutlturele aspecten, discriminatie op school en op de werkvloer enz. enz. enz. Dus hoezo niet inhoudelijk besproken?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.