Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verdonk: op straat alleen Nederlands

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verdonk: op straat alleen Nederlands
    Geplaatst op: 23 januari 2006 om 06:18
Verdonk: op straat alleen Nederlands
Van onze verslaggever Michiel Kruijt

ROTTERDAM - Minister Verdonk voor Integratie wil dat op straat Nederlands wordt gepraat en geen buitenlandse talen. Zij wil dat opnemen in een gedragscode die voor het hele land moet gelden. Zij volgt daarmee het voorbeeld van de gemeente Rotterdam, die een code heeft opgesteld waarin zeven gedragsregels staan voor de omgang tussen burgers.


< = =text/>
< => if (!ns4) { document.writeln(''); } function SendToFriend() { var pup=window.open("/volkskrant.nl/stuurdoor.html","TRX","toolb ar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=1,scrollbars= 1,resizable=1,width=481,height=446,left=100,top=100"); pup. focus; }
   e-mail dit artikel
< => if (!ns4) { document.writeln(''); }
   printversie
< => if (!ns4) { document.writeln(''); }
   meer over dit onderwerp
< => if (!ns4) { document.writeln(''); }
   nieuwsbrieven
  stuur me mail over  
< => function switch_alert_help() { div = document.getElementById('alert-help'); if (div.style.display == 'block') { div.style.display = 'none'; } else { div.style.display = 'block'; } } function open_alert(uri, windowid) { window.open(uri, windowid, 'toolbar=no,' + 'location=no,' + 'directories=no,' + 'status=no,' + 'menubar=no,' + 'scrollbars=auto,' + 'resizable=yes,' + 'width=350,' + 'height=380'); } function open_alert_window() { if (document.forms.alert_form.query_text.value != '' && document.forms.alert_form.query_text.value != "uw zoektermen") { open_alert('http://archief.volkskrant.nl/alert-store?query_t ext=' + document.forms.alert_form.query_text.value, 'alertstore'); } else { alert('Er zijn geen zoekwoorden ingevuld.'); } } function clear_if_needed() { if (document.forms.alert_form.query_text.value == "uw zoektermen") { document.forms.alert_form.query_text.value='' } } < style="MARGIN: 0px" name=alert_ ="open_alert_window(); return false;">< class=search--widget style="WIDTH: 148px" =clear_if_needed() value="uw zoektermen" name=query_text>
Uitleg   Bewaar
< = =text/> < name=printversie =http://cgi.volkskrant.nl/cgi-bin/printversie.nl.pl method=post>< = name=artikelid>

�Nederlands praten op straat is heel belangrijk. Ik krijg van veel mensen mailtjes dat zij zich unheimisch voelen op straat�, zei de minister zaterdag op een VVD-congres over integratie in Rotterdam. �Ik wil gedragsregels over wat wij als Nederlanders belangrijk vinden om hier te leven.� Zij zei dat zij met deskundigen om de tafel zit om deze op te stellen.

Niet iedereen in de VVD is overtuigd van een verbod andere talen in het openbaar te spreken. De Amsterdamse wethouder Griffith (economische zaken) verzette zich hevig tegen zo�n voorstel. �Ik vind dat te ver gaan. Amsterdam is een wereldstad met buitenlandse investeerders, die juist de tolerantie prijzen. Als ik met een vriendin Surinaams op straat spreek en wij veroorzaken geen overlast, dan is daar niks mis mee�, zei Griffith.

Volgens de Rotterdamse burgemeester Opstelten (VVD) moet de code niet als een wet worden gezien. �Het is niet zo dat wanneer ik op de Coolsingel een andere taal hoor, ik ga bellen. Het gaat er niet om dat er nooit iets anders mag worden gesproken. Maar we moeten duidelijk maken dat als je Nederlands niet in de genen hebt, je het hier gewoon niet redt.�

Verdonk stelt dat het allochtonen vaak niet duidelijk is wat van hen wordt verwacht als zij zich in Nederland hebben gevestigd. �Zij spreken mij daarop aan. Wij moeten daar duidelijker in durven zijn�, aldus de minister.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 06:26

Een domme gedachte van Verdonk.

Trouwens, probeer in Amsterdam in het Nederlands maar eens iets te eten te bestellen. Ik denk dat je dood gaat van de honger.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 06:48

Vind ook de gedachte van Burgemeester Opstelten dom....want de chinezen hier in Nederland hebben ook geen nederlands in de genen maar redden zich prima.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 06:57

 

 

Belachelijk idee gewoon.

Sommige mensen hebben blijkbaar niets beters te doen.

 

Maar goed, als zij per se zou willen dat we op straat alleen Nederlands zouden mogen spreken, dan vind ik ook dat alle woorden die afgeleid zijn vanuit het Engels en het Frans (en andere overige talen) geschrapt moeten worden.



Groeten,


Marocaantje

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 08:35
en dat moet multicultureel voorstellen als je niet eens meer je eigen taal mag praten als je op straat loopt het gaat allemaal een beetje te ver het is ook niet echt realisties
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 21:39

zouden ze in Fryslan leuk hebben gevonden, die nieuwe wet van rita

Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2006 om 02:14

denk niet dat het voor de friezen telt dat is nou eenmaal ook een nederlandse taal  niet dat je het kunt verstaan ofzo

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2006 om 04:15
In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik denk dat wij allemaal de krant beter moeten leren lezen.

Ik heb gister toevallig meegekregen dat Verdonk nooit heb beweert dat wij allemaal Nederlands moeten gaan spreken op straat, dat heeft de media van haar uitspraak gedaan (diezelfde media die jullie nu als makke schapen volgen en die als het over terrorisme gaat als vals word neergezet).

Verdonk heeft iets gezegt in de zin dat het voor sommige mensen niet prettig is om mensen om je heen in een andere taal te horen spreken. Als je bijvoorbeeld in de bus zit en je hoort mensen om je heen allemaal arabisch praten dat geeft dat voor mij een vreemd gevoel. Jullie hebben waarschijnlijk hetzelfde als je in een bus op het friese platteland zit en je hoort allemaal mensne om je heen fries spreken.

Dat jullie meteen naar het fries kijken is trouwens best wel dom van jullie. Arabisch is in tegenstelling tot het fries geen erkende officiele taal in Nederland. Je kan mensen dus niet vragen om een in dit land erkende taal niet meer te spreken, een taal die niet erkent word kan je wel van verzoeken om die niet meer op straat te gebruiken.

Pax

Remco
En denk je nou echt remco dat de mensen die de volgens jou niet erkende talen spreken aan dat verzoek gehoor zullen geven? Zal alleen maar averechts werken. Heb nu al met collega's en vrienden afgesproken om buiten op straat alleen maar SURINAAMS te gaan praten.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 03:58
Katholieken zeggen soms wijze dingen.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 05:18
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik denk dat wij allemaal de krant beter moeten leren lezen.

Ik heb gister toevallig meegekregen dat Verdonk nooit heb beweert dat wij allemaal Nederlands moeten gaan spreken op straat, dat heeft de media van haar uitspraak gedaan (diezelfde media die jullie nu als makke schapen volgen en die als het over terrorisme gaat als vals word neergezet).

Verdonk heeft iets gezegt in de zin dat het voor sommige mensen niet prettig is om mensen om je heen in een andere taal te horen spreken. Als je bijvoorbeeld in de bus zit en je hoort mensen om je heen allemaal arabisch praten dat geeft dat voor mij een vreemd gevoel. Jullie hebben waarschijnlijk hetzelfde als je in een bus op het friese platteland zit en je hoort allemaal mensne om je heen fries spreken.

Dat jullie meteen naar het fries kijken is trouwens best wel dom van jullie. Arabisch is in tegenstelling tot het fries geen erkende officiele taal in Nederland. Je kan mensen dus niet vragen om een in dit land erkende taal niet meer te spreken, een taal die niet erkent word kan je wel van verzoeken om die niet meer op straat te gebruiken.

Pax

Remco
En denk je nou echt remco dat de mensen die de volgens jou niet erkende talen spreken aan dat verzoek gehoor zullen geven? Zal alleen maar averechts werken. Heb nu al met collega's en vrienden afgesproken om buiten op straat alleen maar SURINAAMS te gaan praten.


Dat komt omdat jij denkt dat Verdonk een wet heeft gemaakt om jou dwars te liggen, daar ga jij tegenin..

Verdonk verzoekt mensen iets dat ik heel normaal vind. Het gaat erom dat je in de openbare ruimte rekening houdt met de mensen om je heen (athans, zo zie ik het).Als ik op straat of in een openbare ruimte Surinaams wil praten met mijn landgenoten dan doe ik dat. Dat is mijn goed recht. Het is de taal van mijn ouders en dus ook van mij en ik zal het mijn toekomstige kinderen ook zeker aanleren. Nederlanders hebben al eerder geprobeerd om de surinaamse taal in Suriname zelf te verbieden door de mensen toen te vertellen dat het nederlands het beste was en dat het surinaams maar een taal van de beesten en wilden was.Waar halen jullie de arrogantie vandaan om niet-nederlanders te vertellen dat ze op straat maar nederlands met mekaar moeten spreken? Daarbij hoort ook dat je in gedachte houdt dat mensen zich onprettig kunnen voelen als sommige mensen in een andere taal heftige discussies voeren.Jij en zovele andere nederlanders gaan er bij voorbaat al vanuit dat wanneer Surinamers,Turken, Marokkanen, Antillianen, Kaapverdianen of elke andere niet-westerse groep in hun eigen taal met elkaar spreken dat er dan altijd meteen sprake is van een heftige discussie of dat ze het misschien wel over jullie hebben. (lekker bevooroordeeld)  Ik vind het eigenlijk triest dat Verdonk zo'n verzoek moet doen, mensen zouden het uit zichzelf  moeten doen.Dan stel ik ook voor dat als jij de volgende keer je eten haalt bij de afhaalchinees dat je dat dan ook maar in het chinees doet.

Daarnaast vind ik het van een moslim erg kwalijk dat hij dus pers� geen rekening wilt houden met de mensen om je heen,Ik zal de zaak ff omdraaien, ik vind het kwalijk van jou en verdonk dat jullie geen rekening willen houden met de multiculturele samenleving als je dit soort onzinnige praktijken erdoorheen probeert te drukken. want dat doe je door nu alleen maar Surinaams te willen spreken, je houdt willens en wetens geen rekening met mensen die zich daar onprettig bij voelen.Dan heb ik dus even slecht nieuws voor jouw want het zijn jouw christelijke surinaamse collega's van mij die zich er het meest tegen verzetten en dus tegen mij hebben gezegd dat we vanaf nu alleen maar Surinaams tegen elkaar zullen spreken als we op straat zijn. Dus ben je alweer te snel geweest met je vooroordeel.  En weetje wat dat weer tot gevolg heeft? Negatieve vooroordelen ten aanzien van Surinamers en moslims.Die vooroordelen bestaan er al...gezien jouw eerdere vooroordelen uit je net zelf getypte stukje Ik kan er dus werkelijk niet bij dat je zoiets bedenkt en dat alleen omdat Verdonk iets zegt. Je heb verdonk niet  met je afspraak, je hebt je medemens en jezelf ermee.Rare gedachte van jouw om te denken dat ik mezelf en mijn medemens ermee heb als ik mezelf op straat in mijn eigen taal met mijn landgenoten praat wat mijn goed recht is!!!!!!!!

Pax

Remco
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 06:16

Vijgen na Pasen lijkt mij.  Nieuwe bewoners van een land moet men -wat mij betreft- leren de taal des lands te spreken.  Zodat ze ze kunnen spreken, bedoel ik dus.  Als ze dan echter een keer lekker arabisch willen spreken onder mekaar, snap ik echter niet wat iemand daartegen heeft. 
En wie de taal nu niet kent, heeft dat gedeeltelijk aan zichzelf te danken, en gedeeltelijk aan het europeese knuffelbeleid.  Maar een beetje om mensen die hier al 30 jaar ofzo wonen, nu te gaan verplichten enkel nederlands te spreken, lijkt me niet realistisch.

Verder ga ik met Remco mee in zijn redenering dat men wel erg z'n best doet om het ergst mogelijke te horen wat Verdonkt zou kunnen bedoelen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 06:36

 

Het kan niet gekker worden. Ik word er niet goed van dat sommige mensen hier zeggen dat wij ons zorgen moeten maken wat andere mensen van ons vinden wanneer wij in onze eigen taal spreken. Als ik op school ben dan spreek ik Nederlands, ben ik op mijn werk spreek ik Nederlands. Loop ik buiten en ik heb behoefte om mijn taal te spreken dan doe ik dat. Het interesseert me niet wat andere van mij denken, als zij willen weten wat ik zeg dan gaan ze maar lekker arabisch leren. Op de universiteit kun je arabische lessen volgen. Als ze zich onprettig voelen wanneer ik in mijn eigen taal spreek, dan is dat hun probleem en moeten zij bij hun zelf nagaan of dat wel gezond is dat zij zich zo aanstellen. Remco probeert het verhaaltje mooi in te pakken maar het is  onzin om te zeggen dat wanneer iemand surinaams of arabisch spreekt zo vooroordelen schept bij de Nederlanders. Hoe kun je dit zeggen, het klinkt niet alleen idioot het is ook idioot. Als je problemen met buitenlanders hebt of je voelt je niet prettig, ga dan lekker tussen de Nederlanders wonen en ontwijk de allochtonen, er zijn genoeg plaatsen in Nederland waar je geen last van buitenlanders hebt. Ze zijn echt gek geworden hier in NL. Ga vooral door dan zul je heel veel bereiken zo.

P.s Rahil een goed idee van je om vanaf nu  je eigen taal te spreken in de pauze, ga ik vanaf nu ook doen. En als mensen dat verzet noemen dan hebben ze gelijk, want ik verzet me tegen het idiote plan van Verdonk.

 

Groet,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 11:00

Ik snap heel goed wat je bedoelt Umm, en ben het grotendeels met je eens.  Alleen niet met de 'actie' die je wil ondernemen, en vooral niet met de motivatie.  Het feit nl dat je over je eigen taal spreekt, die je nu uit protest altijd zou gaan spreken, toont mij duidelijk dat er inderdaad nog heel wat te doen valt op integratie-niveau.  Als Nederlandse lijkt het me dat nederlands je eigen taal zou moeten zijn, niet (naar ik aanneem) arabisch. 

Je bewijst een beetje het bestaansrecht van de discussie, lijkt het wel.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 03:44
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik snap heel goed wat je bedoelt Umm, en ben het grotendeels met je eens.  Alleen niet met de 'actie' die je wil ondernemen, en vooral niet met de motivatie.  Het feit nl dat je over je eigen taal spreekt, die je nu uit protest altijd zou gaan spreken, toont mij duidelijk dat er inderdaad nog heel wat te doen valt op integratie-niveau.  Als Nederlandse lijkt het me dat nederlands je eigen taal zou moeten zijn, niet (naar ik aanneem) arabisch. 

Je bewijst een beetje het bestaansrecht van de discussie, lijkt het wel.

Dag Kimmie,

toont mij duidelijk dat er inderdaad nog heel wat te doen valt op integratie-niveau.

Kimmie, ik ben Marokaanse en zo wordt ik ook gezien. Ik ben in Nederland opgegroeid maar ik ben geboren in Marokko. De arabische is taal een onderdeel van mijn identiteit, een hele belangrijke onderdeel zelfs. Ik spreek en beheers de Nederlandse taal beter dan het arabische. Ik vindt de arabische taal een prachtige taal en spreek het graag.  Als ik de gelegenheid heb om in het arabisch te spreken dan wil ik dat doen. Betekent dat daarom dat ik minder geintegreerd ben. Ik vindt dat iedereen de Nederlandse taal moet kunnen spreken maar ik vindt het belachelijk om te verbieden je eigen taal te spreken op straat. 

Groet,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 04:12

Asalaam Aleikum,

Inderdaad Umm Umarah....snap ook niet dat er zo een probleem van wordt gemaakt als we onze eigen taal willen spreken. Er zijn genoeg mensen van etnische groepen in nederland die als ze onder elkaar zijn afwisselend hun eigen taal en het nederlands spreken. Het nederlands gaat de meesten van ons bijzonder goed af dus vind ik ook dat we de vrijheid moeten blijven hebben om onze eigen taal te blijven spreken waar en wanneer we maar willen. Door dit soort voorstellen lijkt het erop dat men beetje bij beetje steeds probeert om de identiteit van "allochtonen" te beperken tot hun eigen huiskamer. Zo van thuis mag je marokkaans zijn met je hidjaab en jeleba maar als je ��n stap buiten de deur zet moet je je hidjaab afdoen en je baard afscheren want dan ben je nederlander.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 05:43

nou als ze ons willen verplichten om nederlands te spreken op straat, dan zal ik(van nederlandse komaf) het vertikken om nog nederlands te spreken op straat. zal dan expres overal arabisch praten.. kijken wat ze dan wilt doen, deze SS-er...

ze denken dat ze ons alles kunnen verplichten. en voor wat allemaal???

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 05:48
In eerste instantie geplaatst door Prayer

nou als ze ons willen verplichten om nederlands te spreken op straat, dan zal ik(van nederlandse komaf) het vertikken om nog nederlands te spreken op straat. zal dan expres overal arabisch praten.. kijken wat ze dan wilt doen, deze SS-er...

ze denken dat ze ons alles kunnen verplichten. en voor wat allemaal???

Hahahaha..inderdaad broeder, Zelf denk ik niet dat ze het ons wilt verplichten maar ons alleen erop wil attenderen. Maar toch...als je de zogenaamde "Rotterdamcode" die ze dan in de rest van nederland ook willen doorvoeren leest dan zijn er nog meer van die absurde aandachtspunten om de kloof tussen allochtonen en autochtonen te overbruggen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 00:17
Ik denk dat een multi-culturele samenleving alleenslagen kan als die samenleving ook multi-cultureel mag zijn!
Dat houdt in dat de mensen die onderdeel uitmaken van die samenleving moeten beseffen dat in hun onmiddelijke leefomgeving er dus verschillendecultuuruitingen zullen zijn.
Taal behoort wel degelijk ook tot een cultuurgoed.
Multi-cultureel betekent dus ook dta je verschillende talen zult horen spreken.
In plaats van het verbieden van het spreken van die talen zou het beter zijn om deze talen op school verplicht te stellen. zodat onze kinderen in ieder geval al deze talen spreken en in dat opzicht niet aan elkaar vervreemden.
 Natuurlijk zal het Nederlands de hoofdtaal moeten blijven,maar dat maakt de andere talen die Nederlanders van huis uit spreken niet minder belangrijk.
Intergratie volgens mijn boekje betekent dat je manieren vinden moet om samen te leven.
Naast elkaar en met elkaar.
Daar horen geen restrikties bij voor minderheden!
Ook niet als een gedrags etiquette.
Daarom vind ik de weg die Verdonk wil inslaan een heiloze weg. die weg leidt nergens anders naar toe dan naar vervreemding.
In dit geval weet ik waar ik over spreek want ik ben zelf al ongeveer twintig jaar getrouwd met een vrouw van buiten Nederland.
Ik heb er altijd nauwkerig op toegezien dat mijn kind tweetalig werd opgevoed.
En ik kan wel zeggen dat ze daar niet slechter op geworden is :-)



Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 04:09
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 P.s Rahil een goed idee van je om vanaf nu  je eigen taal te spreken in de pauze, ga ik vanaf nu ook doen. En als mensen dat verzet noemen dan hebben ze gelijk, want ik verzet me tegen het idiote plan van Verdonk

 


Zoals je kan lezen in mijn reactie bestaat er geen 'plan' van Verdonk. Ze heeft een verzoek gedaan, een re�el verzoek denk ik. Dat de media er wat anders van maakt is een groot probleem, maja, waarom zou jij de media geloven, de media is volgens jou toch bevooroordeeld (athans dat lees ik in alle topics waar de media negatief is tav moslims en de islam).

Het is gewoon van de zotte dat je op basis van geen weet je gaat verzetten tegen iets waarvan je niet eens weet waar je je tegen verzet. Dat is hetzelfde als dat iemand zegt we zouden hier een muur kunnen bouwen, de media maakt ervan er is daar een muur gebouwd en ik ben tegen die muur dus pak mijn sloophamer en sta in de lucht te slaan waar de muur gebouwd zou kunnen worden en volgens de media staat maar er dus in werkelijkheid niet staat.

Pax

Remco

Verdonk: op straat alleen Nederlands
Van onze verslaggever Michiel Kruijt

ROTTERDAM - Minister Verdonk voor Integratie wil dat op straat Nederlands wordt gepraat en geen buitenlandse talen. Zij wil dat opnemen in een gedragscode die voor het hele land moet gelden. Zij volgt daarmee het voorbeeld van de gemeente Rotterdam, die een code heeft opgesteld waarin zeven gedragsregels staan voor de omgang tussen burgers.

�Nederlands praten op straat is heel belangrijk. Ik krijg van veel mensen mailtjes dat zij zich unheimisch voelen op straat�, zei de minister zaterdag op een VVD-congres over integratie in Rotterdam. �Ik wil gedragsregels over wat wij als Nederlanders belangrijk vinden om hier te leven.� Zij zei dat zij met deskundigen om de tafel zit om deze op te stellen.

Niet iedereen in de VVD is overtuigd van een verbod andere talen in het openbaar te spreken. De Amsterdamse wethouder Griffith (economische zaken) verzette zich hevig tegen zo�n voorstel. �Ik vind dat te ver gaan. Amsterdam is een wereldstad met buitenlandse investeerders, die juist de tolerantie prijzen. Als ik met een vriendin Surinaams op straat spreek en wij veroorzaken geen overlast, dan is daar niks mis mee�, zei Griffith.

Volgens de Rotterdamse burgemeester Opstelten (VVD) moet de code niet als een wet worden gezien. �Het is niet zo dat wanneer ik op de Coolsingel een andere taal hoor, ik ga bellen. Het gaat er niet om dat er nooit iets anders mag worden gesproken. Maar we moeten duidelijk maken dat als je Nederlands niet in de genen hebt, je het hier gewoon niet redt.�

Verdonk stelt dat het allochtonen vaak niet duidelijk is wat van hen wordt verwacht als zij zich in Nederland hebben gevestigd. �Zij spreken mij daarop aan. Wij moeten daar duidelijker in durven zijn�, aldus de minister.

 

 

Beste Remco lees nog eens het artikel aub.

Het is gewoon van de zotte dat je op basis van geen weet je gaat verzetten tegen iets waarvan je niet eens weet waar je je tegen verzet.  

Natuurlijk weet ik wel waartegen ik mij verzet, dat staat hierboven in het artikel. Verdonk wilt dat er geen andere taal wordt gesproken behalve Nederlands. Is dat niet duidelijk genoeg voor je. Nu zij dit kenbaar heeft gemaakt, wil ik mij daartegen verzetten door mijn eigen taal op straat te spreken namelijk arabisch. Het verbod is nog niet ingevoerd, maar ik verzet me tegen dat idiote verzoek/plan (hoe je het ook wilt noemen) van haar.

P.s. DruideHerne  voor je reactie.

Groet,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2006 om 00:47
In eerste instantie geplaatst door Remco

Je gelooft dus (als het jou uitkomt) ineens wel de media. Ik heb de media ook gevolgt en ik weet dondersgoed wat er in de verschillende krantenartikelen stond. Maar ik weet ook heel goed dat ik hoorde dat Verdonk iets heel anders heeft gezegt dan wat in die artikels staat. De journalist zei wel tien keer 'maar ze zei toch ...' en tien keer kreeg hij te horen 'nee ze zei ....' De media heeft haar woorden dus verdraait op zo'n manier dat het hun uitkomt. En het komt jou ook uit dus jij loopt ineens achter de door jou vervloekte media aan.

Verder denk ik steeds vaker dat een samenleving moeilijk multicultureel kan zijn, ik geef een multireligieuze samenleving meer kans. De NMO vergeleek Nederland vaak met Suriname en beweerde dat Suriname een multiculturele samenleving is, ik denk eigenlijk dat Suriname een multireligieuze samenleving is met een Surinaamse cultuur (verder zijn de twee landen denk ik voor geen meter te vergelijken).

Pax

Remco
Sorry remco wat een onzin. Suriname is multicultureel. Er zijn daar tig verschillende bevolkingsgroepen met allemaal hun eigen waarden en normen en gebruiken die ten opzichte van elkaar totaal afwijken maar voor zover bekend toch goed met elkaar samen kunnen leven. Creolen, Hindustanen, Javanen, Chinezen, Libanezen, Indianen, boeroes, boslandcreolen en nog velen meer. Vertel mij dan maar eens wat de surinaamse cultuur volgens jou inhoudt.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2006 om 06:54

In Suriname discrimineren de verschillende bevolkinsgroepen elkaar ook; vooral indianen en marons ("bosnegers") trekken vaak aan het kortste eind, en iedere groep vind vooral de eigen groep beschaafder of beter dan de anderen. Voordeel van Suriname is natuurlijk dat het een heel groot land is met een bevolking van maar ongeveer 500.000 mensen dus je hoeft niet perse zo op elkaars lip te zitten als in Nederland. Ik ben (nog) nooit in Suriname geweest overigens, maar ik heb er wel familie wonen van gemengd neger-nederlands-hindustaans-indiaans (en wie weet ook chinees, javaans, spaans en porugees) bloed dus van alle markten thuis. Ik hoop er ooit nog eens op bezoek te gaan, ook voor Jiyuu's jungle-tochten natuurlijk!!

Nederland is niet te vergelijken met Suriname natuurlijk: Nederland is nederlands met nederlanders als grootste en oorspronkelijke bevolkingsgroep. Het multicultigedoe hier is nog maar een paar tientallen jaren oud, en de verschillende etnische minderheden hier mengen onderling ook nauwelijks. Marokkanen gaan vooral met marokkanen om, turken met turken, chinezen met chinezen, antilianen met antilianen, molukkers met molukkers enz. Ik pleit daarom voor zoveel mogelijk gemengde huwelijken om de wederzijdse achterdocht en vooroordelen te laten verdwijnen. Ikzelf ben nederlander, met wat joods, duits, pools en zigeunerbloed maar vooral nederlands, en mijn vrouw is turks uit oost-Turkije, de Kaukasus, dus met turks, armeens, perzisch, georgisch en koerdisch bloed. Ik lust graag boerenkool met worst (mits halal), siskebab, nasi goreng, kauseband, couscous, spaghetti, foe yong hai, roti en haring en ik spreek nederlands, duits, engels, indonesisch, turks en een beetje frans en arabisch (dat laatste vooral passief, schriftelijk).

Dat iedere inwoner van nederlands nederlands moet kennen vind ik niet meer dan logisch; anders blijft iedereen maar op z'n eigen culturele eilandje zitten en kunnen we nooit goed samenleven. Nederlands is de nationale omgangstaal, zoals turks dat in Turkije is, Bahasa Indonesia dat in Indonesi� is, engels dat in Engeland is en frans dat in Frankrijk is. Maar dat iedereen ook overal en altijd nederlands zou moeten spreken vind ik onzin; nederlanders wereldwijd praten ook nederlands onderling en dat is niet meer dan normaal.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Naumachie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 januari 2006
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Naumachie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2006 om 08:50

Even terzijde van de discussie, hoe zit dat eigenlijk met toeristen?
Logischerwijs moet er op een code ook gecontroleerd worden, en in dat geval zouden toeristen ook gedoe krijgen? Ik heb ergens namelijk ergens een ander artikel gelezen waar in staat dat ze het willen gaan controleren.

Bovendien, ik ben een Nederlandse, maar soms loop ik ook voor de gein Engels te praten met vrienden als ik in de stad ben. Dan zou ik daarmee dus ook de code overtreden!

Ik denk gewoon dat deze code vreselijk moeilijk te realiseren is. Je kunt wel zeggen dat je wil proberen om mensen zo vaak mogelijk Nederlands op straat te laten praten, maar dan is dat meer een richtlijn. Met een gedragscode lijkt me dit een hele andere zaak.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2006 om 08:57
In eerste instantie geplaatst door Amier

 Ik hoop er ooit nog eens op bezoek te gaan, ook voor Jiyuu's jungle-tochten natuurlijk!!

as-Salaam alaikoum,

Ik ben al bijna zover, Amier. De laatste puntjes nog op de i. Er komt best wel veel bij kijken als je eigen reizen wilt organiseren.

Ik beloof je, als je ooit bij mij je reis komt boeken dat ik je naar alle bosland en stadsbewoners zal brengen. De indianen, bosnegers, javanen, chinezen etc. zelfs de wilde papegaaien, apen, ... het hele bosleven zal je zien en je zal ervan genieten en leren inshaAllah.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2006 om 09:41

Asalaam Aleikum broeder jiyuu,

Hoop volgend jaar zowiezo naar Suriname te gaan en dan zou het me inderdaad leuk lijken om de jungle in te gaan InsaALLAH. (lijkt me wel leuk met een stel broeders)

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2006 om 10:02

P.s. wat ik hierboven schreef over discriminatie tussen de verschillende etnische groepen in Suriname bedoel ik in het algemeen en heb ik van surinamers zelf gehoord; natuurlijk zijn er veel mensen die daar boven staan. En iedereen die ik ken die Suriname ooit bezocht heeft is enthousiast over dat land, haar schitterende natuur en haar bevolking.

Wat is daar eigenlijk de meest voorkomende omgangstaal, zeg maar waar iedereen mee kan communiceren? Sranan tongo, nederlands, engels, javaans? Ik dacht sranan tongo (surinaams).

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2006 om 10:38

wa alaikoum salaam,

overal verstaat en praat men het Nederlands. zelfs tot diep in de oerwouden. Met gewoon het surinaams kan natuurlijk ook iedereen je verstaan, maar als je een Nederlands accentje hebt dan kan je het beter bij het nederlands laten, want anders dan lachen ze je uit.

Wat de integratie betreft: iedereen wordt in z'n waarde gelaten, daarom werkt het daar nog heel goed. Als je niet met een andere bevolkingsgroep wilt bemoeien, dan mag dat, wil je dat juist wel, dan is dat ook goed. Meestal zie je dat rassen (creool, hindoe, braziliaan, javaan) apart van elkaar maar wel samen in een wijk wonen, dat is heel normaal daar, alleen de buitenlanders: chinezen, Nederlanders, Belgen enzo die wonen een beetje verspreid. haha

In de bossen is het nog erger: daar zie je dat de indianen binnen een straal van honderden kilometers alleen met indianen wonen. Maar van echte vijandschap tussen de rassen kan je, denk ik, absoluut niet spreken. Iedereen is op zijn hoede dat wel, maar de vrede is wat men in Suriname altijd opzoekt.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2006 om 05:09

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Zo�n tochje lijkt me ook wel leuk.

 

Over discriminatie gesproken:

Waarom wordt er niets georganiseerd voor de zusters h� broeder Jiyuu.

 



Groetjes,

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.