Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Trouwen, eisen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Trouwen, eisen
    Geplaatst op: 25 januari 2006 om 15:25

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe,

Ik wilde graag weten wat de eisen zijn van een vrouw(of wat ze denken dat de vader wil) als een jongen wil trouwen.

Want ik zou graag willen trouwen met een goede moslima, maar ben nog een student en het duurt ook nog een tijdje voordat ik klaar ben. Ik hoor steeds wacht tot je bent afgestudeert etc etc

Wat moet er minimaal zijn? Mijn moeder zegt, ''ag jo ga trouwen, samen een kamertje huren, zij studiefinanciering en jij studiefinanciering, dat zal wel genoeg zijn, je hoeft niet zo luxe te doen.'' je kan miss nog een bijbaantje nemen en... volla.

Maar dan denk ik zal dat dan wel goed genoeg zijn voor een zuster.
En hoeveel denken jullie dat een bescheiden huwelijk zou gaan kosten?
Ik weet niet hoe precies ik mijn vraag moet stellen, ben ook een beetje verlegen hier achter de pc().

Ik hoop dat het duidelijk is, en graag reacties aub.

wa Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

 

 

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 05:43

Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Ik vind het heel bizaar dat 30 mensen deze topic gezien hebben en toch geen reactie, is het geen gepaste vraag?

Als dat zo is dan excuus hiervoor, en anders zou ik graag een reactie willen

wa Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 06:22

Asalaam Aleikum broeder,

nog even geduld...misschien zijn de mensen wat bewijzen voor je aan het zoeken uit de Koran en de Sunnah omtrent wat het beste is. Ik zal straks InsaALLAH proberen wat links te plaatsen over het huwelijk. Als ik InsaALLAH binnenkort zal trouwen dan zal mijn huwelijk niet veel kosten hoor. Eten en drinken voor de gasten, dus geen muziekbands enz enz. Denk zelf dat mijn bruiloft InsaALLAH nog geen 1000 euro zal kosten. Als ik jouw was zou ik gewoon gaan trouwen, hoeft toch niet perse te wachten tot je klaar bent met school? Als je een goede oprechte zuster vind dan zal het haar niet uitmaken of je weinig geld hebt, zolang je maar gewoon kunt eten en drinken en je huur kunt betalen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 09:10

 

Asalaam alaikoum,

Broeder Fi-Sabilillah

Wil jij een antwoord over het onderwerp huwelijk in de Islam. Of wil jij weten wat voor eisen zusters zoal stellen voor hun huwelijkspartner ??? Natuurlijk gebasseerd op de Islam wat onder zusters ook heel verschillend kan zijn. De ene kan bijv als eis stellen om bijv te emigreren naar het buitenland.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel???

Wa salaam alaikoum.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 09:35

Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Djazaak Allahoe Gairan voor jullie reacties, en ja ik bedoel wat zullen de zusters
eisen van een man(algemeen) als ze gaan trouwen.

 Ik heb al een kamertje gehuurd en mooi ingericht etc(en er is nog een klein kamertje over), want jullie weten dat een student het niet makkelijk heeft.

Dus ik dacht zou dat miss wel genoeg zijn voor een 'goede' zuster.
en ja natuurlijk eten en drinken.

wa Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 09:41

 

Asalaam alaikoum,

Hangt ervan af broeder, deel je de rest van de woning met andere bewoners of heb je verder niet met andere mensen te maken in dat huis. Ik weet niet zo goed hoe dat gaat op kamers wonen dus vandaar mijn vraag, misschien wel een domme vraag :D.

Het hangt eigenlijk af van de vraag die ik hierboven heb gesteld.

Moge Allah je een vrome vrouw schenken en het mogelijk voor je maken om te kunnen trouwen, Ameen.

Wa salaam,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 09:51

Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Bedankt zuster,

Als je op kamers woont danja inderdaad deel je het met een andere, bv 2 kamers de andere bewoner en 2 jij.

Maar mijn zus is getrouwd en die heeft 2 kamers gehuurd en wilde graag dat ik de andere 2 ging huren, zodat er geen vreemden kwamen wonen.

Maar ik denk dat ik het wel weet, en je hebt gelijk hanft af van de zuster waarmee je gaat trouwen.

Maar ik zou graag willen weten wat de eisen van de zusters hier op de forum zijn.

Djazaak Allahoe gairan.

wa Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 13:12

Asalaam Aleikum broeder,

Het gaat er niet om wat voor eisen de zusters hier op het forum stellen maar om de eisen die de zuster stelt waar jij InsaALLAH mee gaat trouwen. Tenzij je hier een zuster op het forum zoekt....Iedereen heeft verschillende eisen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 16:06

Wa alaikoem salaam wa rahmatoellahi wa barakatoeh,

Aangezien je zo nieuwsgierig bent wat voor eisen je allemaal tegen kunt komen wil ik de mijne best even met je delen. :D

Ik wil graag een goede praktiserende broeder. En dan bedoel ik met praktiserend niet zo van, bidden, vasten, zakaat, een baard, en dat was het.. Nee, echt goed goed masha'Allah praktiserend, een broeder waar ik van kan leren, en waarmee ik samen kan streven naar het Paradijs. Dit is eigenlijk mijn enige eis. Ik heb niet meer eisen, aangezien dit al hetgene is wat belangrijk voor mij zal zijn in het Hiernamaals. Als deze broeder meer goede eigenschappen zou hebben dan is dat een gunst van Allah swt en mag ik dankbaar zijn, alhamdoelillah, en als die broeder eigenschappen heeft waar ik niet goed mee om kan gaan, dan mag ik geduld hebben, alhamdoelillah. Natuurlijk moet die broeder wel een beetje bij me passen, het moet klikken zeg maar. Maar tsja.. Meer dan dat is het niet hoor. Dus stel nou dat ik met een broeder zou moeten trouwen die nog student is en ik in een klein fruttig kamertje zou wonen, maar hij zou heel goed praktiseren, en ik heb de indruk dat hij me insha'Allah zeker zal kunnen helpen bij mijn ontwikkeling in de Islaam en als mens zijnde, dan zou ik insha'Allah wel met hem trouwen. Luxe is zowiezo alleen maar een van de valkuilen die sjaytan gebruikt, dus ik vind het zelfs een voordeel. :D

Maar ghair insha'Allah, er zijn ook zusters die meer waarde hechten aan luxe, en status.. Maar ik adviseer je om je hier niet al te druk om te maken. Als Allah Soebhana wa Ta'ala wil dat je gaat trouwen staat er ineens een zuster voor je neus (bij wijze van spreken), en dan zul je insha'Allah trouwen. Ik denk dat het belangrijker is voor jouzelf dat je eerst zelf eens op gaat schrijven wat je zelf wilt, en wat je zelf verwacht van een zuster, en als je dan een zuster tegenkomt die aan die verwachtingen voldoet kun je kijken of jij ook aan haar verwachtingen voldoet, en dan komt het insha'Allah allemaal in orde. Piekeren hierover is alleen maar tijdverspilling. En nog even over dat kleine kamertje van je.. Ik denk zelf dat een goede praktiserende zuster niet veel waarde hecht aan zulke dingen, zo behoort het in ieder geval te zijn. ;) Majah, ik weet natuurlijk niet in welke mate je zelf praktiseerd, maar hoe het ook zit.. Komt allemaal goed insha'Allah. Seriously easy going.. ;)

Moge Allah ons leiden en vergeven.

Je zuster Khadidjah.

Wa alaikoem salaam wa rahmatoellahi wa barakatoeh.

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2006 om 02:53

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe,

Djazaak Allahoe Gairan zuster,

Kijk dat bedoel ik, ik weet heel goed dat het verschilt, maar gewoon om een beeld
te krijgen wat er nou allemaal belangrijk is, zegmaar ik wilde een beetje bevestiging.

*****************

Asalaam Aleikum broeder,

Het gaat er niet om wat voor eisen de zusters hier op het forum stellen maar om de eisen die de zuster stelt waar jij InsaALLAH mee gaat trouwen. Tenzij je hier een zuster op het forum zoekt....Iedereen heeft verschillende eisen.

Salaam.

Hahahah, broeder mooi, inshaAllah al ik de er klaar voor ben, waarom dan niet,
al zal het wel een beetje moeilijk gaan, of miss helemaal niet.

Maar gair inshaAllah, zoals zuster Khadidjah het zei, als de tijd er voor is, dan al er een vrouw voor je deur zijn. Maar je moet er ook wel op zoek naar he...

Djazaak Allahoe gairan voor jullie moeite!

wa Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2006 om 04:30
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Piekeren hierover is alleen maar tijdverspilling. En nog even over dat kleine kamertje van je.. Ik denk zelf dat een goede praktiserende zuster niet veel waarde hecht aan zulke dingen, zo behoort het in ieder geval te zijn. ;)

salaam aleikoem wr br,

wordt hier het wel of niet willen wonen op kamers als maatstaf genomen om te bepalen of iemand wel of niet een "goede" moslima is.!!!?? je zal het wel anders bedoelen

het kan natuurlijk zijn dat een zuster het niet prettig vindt om een wc, douche en een keuken met vreemden te delen. want zo zit het toch als je op kamers woont.

wa asalaam

 

 

Terug naar boven
Vreemdelinge Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vreemdelinge Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2006 om 10:36

As-salamu alaikum wara7matullaah,

Een vrouw heeft al het recht om eisen te stellen, mits deze niet buiten de oevers van de islaam treden.

In eerste instantie, hij die in Allah gelooft en de Goddelijke weten zo perfect mogelijk probeert na te streven. Geneigd is goede werken te verrichten, omwille van Allah de Almachtige en absoluut niet omwille van de wereldse voordelen. De profeet (salla Allahu 'aleihi wasallam) volgen in zijn voetstappen. De sah'aba en tabi'un respecteert en hen niet beledigd of verafschuwt, zo ook de geleerden van deze tijd. Dit te weten, als hij de juiste manhadj volgt en tevens de JUISTE 'aqiedah bezit.

Absoluut geen vastklamper aan een ��n of ander groepering; denk aan shi'a, soefisme etc. etc.

Zich inzet voor de da3wah iella Allah, al bezit hij niet zoveel kennis. Iedereen is in staat om da3wah te verrichten, al is het maar ��n a7adeeth die je kent.

Dit zijn sowieso de eisen waaraan elk muslim/a zich aan dient te voldoen. Er zijn overigens nog vele islamitische eisen die een vrouw mag stellen.  

As-salamu alaikum, een vreemdelinge?

Terug naar boven
annoer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 januari 2006
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote annoer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2006 om 14:38

salaam aleikum kamers delen van badkamers enz dat is inderdaad niet zoheel leuk voor een zuster zeker als het om een man gaat die ook op kamers woond daar ik heb het zelf meegemaakt vroeger dan snachts halfslapend je hijaab om doen gepaste kleren aan (omdat nachtkleding vaak wat laat zien)en dan even plassen je zal maar zwanger zijn dan ben je veel aan het omkleden hahahahaha ghair inshaAllah

inshaAllah vind je een zuster die niet veel eisen steld en het ermee kan doen

mag Allah je een goede moslima schenken en jullie gelukkig maken en jullie huwelijk zegenen inshaAllah amin

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2006 om 08:24
Hallo,

Ik ben zelf studente en ik deel een huisje met mijn aanstaande. Hij krijgt ook nog studiefinanciering. Natuurlijk hangt het heel erg af van waar je studeert en waar je wilt wonen. Als je in Amsterdam studeert en je wilt in hartje Amsterdam wonen... nou dan wens ik je veel succes. De huizen zijn er duur en bijna niet te krijgen tenzij je heel veel geluk hebt of goede contacten. Maar als je bijvoorbeeld in Leeuwarden studeert heb je binnen een half jaar een eigen 3-kamer flatje of huisje met eigen keuken, eigen sanitair en als je het treft zelfs een klein tuintje.

In jouw situatie lijkt dit me veel beter. Ik heb er zelf geen ervaring mee... maar als je als moslima je 's avonds helemaal aan moet kleden en een hidjaab om moet doen om bijvoorbeeld even naar de WC te gaan, een douche te nemen of zelfs maar een glas water uit de keuken te halen... dan lijkt het me niet ideaal om in een gedeelde studentenwoning te gaan wonen. Bovendien heb ik vaak gehoord dat veel huisjesmelkers maar 1 persoon op een verhuurde eenheid willen hebben. Dus geen stelletjes.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Veel geluk!
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2006 om 14:36

Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe/gegroet

Ik besef nu dat het niet leuk zal zijn, wanneer je je huis gaat delen met een ander.
Ik vind dat wel een belangrijk punt, wat boven is gekomen, daarom stelde ik ook mijn vragen om wat meer inzicht/info etc te krijgen.

Djazaak Allahoe gairan/bedankt voor jullie reacties.

Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe/gegroet

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Oujdia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oujdia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 16:31

salaam a3likom,

 

alles is mogelijk, als ik weet dat het een goeie jongen is en dat we op 1 lijn zitten dan zou ik niet veel van hem vragen en zou ik genoegen nemen met wat we hebben. het gaat erom wat je elkaar kan geven. als jij en je partner maar op 1 lijn zitten.

ik hoop hier mee je vraag voldoende te hebben beantwoord.

koen algier inschallah

 

A3a saama

oujdia

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.