Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vogeltjes

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vogeltjes
    Geplaatst op: 12 februari 2006 om 05:44
Er was ooit, hier ver vandaan een man. Op een goede zondagmiddag liep hij door het park zoals hij dat wel vaker deed. Het was mooi weer en er waren redelijk veel mensen in het park. Zo ook een jonge jongen met een gedeukt vogelkooitje in zijn hand. In het vogelkooitje zaten drie mussen te rillen van angst. Nieuwsgierig liep de man op de jongen af. "Wat heb je daar, jongen?" vroeg hij.
"Oh gewoon een paar vogeltjes die ik heb gevangen meneer" antwoorde de jongen met een brede glimlach.
"En wat ga je met die vogeltjes doen?" Vroeg de man daarop.
"Oh, daar ga ik heel veel plezier aan beleven. Ik ga hun veertjes uit trekken en ze hier en daar prikken zodat ze met elkaar gaan vechten. Ja, dat gaat echt heel leuk worden!" grijnsde de jongen.
"Maar op een gegeven moment zal de lol er wel af zijn toch?" merkte de man op.
"Ja, klopt... maar ach, dan heb ik nog een kat en die lust wel een vogeltje of wat." zei de jongen terwijl hij zijn schouders ophaalde.

De man was even stil. Na een kort tijdje vroeg hij.
"Wat wil je voor die vogeltjes?"

De jongen keek hem vreemd aan.
"Hoezo? U wilt die vogels toch niet? Het zijn maar gewone straatvogeltjes. Ze zingen niet en ze zijn al helemaal niet mooi."

Opnieuw vroeg de man
"Wat wil je voor die vogeltjes?"

De jongen dacht even na en zei toen "10 euro!"
De man trok zijn portemonnee en gaf de jongen 10 euro. De jongen was al snel uit het zicht verdwenen. De man pakte het gedeukte kooitje op en maakte het open. Door zachtjes op de tralies te tikken haalde hij de vogeltjes over om weer vrij te zijn.

---

Ooit heel lang geleden sprak Jezus/Isa met Satan. Satan zat daar met een wel erg brede grijns op zijn gezicht. "Ik heb de hele mensheid in mijn kooitje zitten. Beetje aas heb ik gebruikt en ze zijn er allemaal ingetrapt!" grijnsde hij. "En nu ga ik ze pijn doen en ik ga ze leren haten en ik ga ze vertellen hoe ze elkaar pijn moeten doen en hoe ze moeten scheiden en als ik ze klaar ben dan neem ik ze mee naar de hel." zei hij.

"Wat wil je voor die mensen hebben?" vroeg Jezus/Isa

"Jij wilt die mensen niet hebben. Ze zullen je haten en beschimpen en ze zullen op je spugen." merkte Satan op.

"Wat wil je voor die mensen hebben?" vroeg Jezus/Isa nogmaals.

"Al je bloed, zweet, tranen en je leven!" riep Satan

"deal." was het korte antwoord.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
angel* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote angel* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 13:36
sallam


mooie verhaal vooral het onderste gedeelte
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 13:41
laa ilaha illalah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.