Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenZin van het Leven!

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zin van het Leven!
    Geplaatst op: 01 januari 2004 om 23:05
[QUOTE=Linda]

Waar kan ik meer lezen over het leven van Mohammed?

Hoi Linda,

als je kijkt bij Islaam algemeen,bij de profeet(Mohammed vzmh)en zijn 9-jarige vrouw Aisha,daar heeft Islaam een document neergezet om te downloaden...over het leven van Profeet Mohammed(vrede zij met hem).

Behalve dan die antwoorden die vol staan met Arabische uitspraken die ik echt niet begrijp, en ik heb zoiets: verwoord het dan lekker in je eigen woorden. Ik heb echt niet het idee dat je een betere gelovige bent als je er allemaal Arabische spreuken doorheen gooit. Maar goed, wie ben ik om te oordelen?

De Arabische taal (al-carabiyya) verscheen als zodanig als de voorwaarde voor elk menselijke begripsvermogen: "Wij hebben (het Boek) neergezonden als een Arabische Koran; opdat jullie verstandig mogen worden". De Qur'�n gold daarom als onvertaalbaar en wanneer niet-Arabische gemeenschappen moslim werden, dienden zij zich ook het Arabisch eigen te maken.

Geen valsheid kan het beroeren, van voren noch van achteren. Het is een Openbaring van de Alwijze, de Geprezene. (foesshilat 41:42)

'en als Wij hem als een Koran in een vreemde taalhadden geopenbaard,dan hadden zij zeker gezegd:waren zijn verzen maar duidelijk(in onze taal)uitgelegd'.(hij is)in een vreemde taal,terwijl (de profeet,vzmh)een Arabier is!Zeg:Hij is voor degenen die geloven leiding en genezing.En degenendie niet geloven,in hun oren is doofheid,die bij hen blindheid(van hart)veroorzaakt.Zij zijn degenen die vanaf een verre plaats worden geroepen. foesshilat 41:44

>>Elke moslim behoort dus de arabische taal te leren...Ook krijgen we een beloning voor elke letter Arabisch die we lezen in de Koran...

Als dit de taal is waarmee de waarheid naar ons is toegezonden,is het een eer om de taal te leren spreken,en loven\eren Allah en de Profeet in de taal die voor ons bedoeld is...vandaar.

Nog zoiets: Als Moslim moet je vijf keer per dag bidden als ik het goed begrijp, maar al die gebeden zijn voorgeschreven in het Arabisch, meen je dan wel wat je bidt en begrijp je dat dan ook?

Als beginnende moslim begin je bij het leren van bv.het openingsgebed...en als je de betekenis kent,en het diep tot je doordringt(dat lukt wel als je hem in het begin 5 x per dag opzegt),dan begin je met een volgende vers.Uiteraard is het zeer aanbevolen om ook de arabische taal meester te worden,wat is mooier om de koran te kunnen lezen in de taal zoals hij ons is geopenbaard...

Ik bedoel, ik bid ook zeker drie keer op een dag, maar ik verwoord dat in mijn eigen Nederlandse woorden en leg mijn eigen ziel bloot aan God, en dat opdreunen van voorgeschreven gebeden kan ik me eigenlijk niet zo in vinden. Als mijn vriend dat doet zit ik meestal naast hem te bidden en hij is snel klaar, terwijl ik na twintig minuten nog in gesprek ben. Niet dat ik nou zo vroom ben, maar God is wel het belangrijkste in mijn leven, Hij heeft mij geschapen en dat zegt genoeg. Dus ik vroeg me af, wat voor gevoel geeft het gebed dan? Hebben jullie echt het gevoel contact met God te hebben, ook al dreunen jullie telkens dezelfde gebeden op? Dan weet God het toch ook wel eens?

Kijk,ik denk dat een echte gelovige dreunt...we doen ons best om de vers zo mooi mogelijk te laten klinken,ik zou niet durven dreunen tegen Allah..het zijn ook niet dezelfde verzen....behalve de openingsvers...zoals het ons geopenbaard is...verder hebben we een zeer grote keuze qua verzen ...verder kan je het gebed zo lang maken als je zelff wil...met je eigen tekst zeg maar...

okee,groetjes,Zahra

 

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 13:56

salaam'aleikum

het gaat niet om ons

het gaat om wat God wil

en moge Hij jou ook leiden

Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 11:58

Hallo Amin, bedankt voor je bericht. Bedankt voor je lange toelichting die ik zeer aandachtig heb doorgelezen. Goed ook van je dat je zo achter je geloof staat, dat vind ik een heel mooi gegeven.

Alleen: Jezus werd ook vervolgd, Jezus werd verjaagd door zowel zijn eigen volk als door het volk van de bezetter (de Romeinen). Maar Jezus greep niet naar de wapens, en toen zijn volgelingen dat wel deden bestrafte hij hen. Als mens is het normaal dat je naar de wapens grijpt als dat nodig is om je te verdedigen. Dat neem ik Mohammed dan ook niet kwalijk. Maar als God had gewild dat de Islam zou blijven bestaan dan had hij Mohammed wel op een geweldloze manier gered, toch? De wegen van God zijn ondoorgrondelijk.

Jij zegt dat het Christendom veel geweld heeft gebruikt. Dat klopt. Onder het mom van kruistochten in de 12e en 13e eeuw, onder het mom van verspreiding onder de heidenen, daarvoor al, daarna onder het mom van Inquisitie in Spanje, daarna onder het mom van bekering in Zuid-Amerika en Noord-Amerika en heden ten dage onder het mom van president Bush. Ik wil niet eens weten hoeveel mensen al de dood hebben gevonden onder de bekeringsdrang van de Christenen. Ik kan me daar heel kwaad om maken, want dat is niet wat God gewild heeft, daar ben ik stellig van overtuigd.

Ik weet ook dat de Islam in de periode van Spanje etc., heel veel vrijheden bood aan andersgelovigen en dat de levensstandaard heel hoog was. En dit allemaal uit liefde van de Islam (als ik tenminste goed geluisterd heb naar de NMO (nederlandse Moslim omroep, waar ik elke woensdag naar kijk).

Maar ik wil dan even toeleggen dat ook Christenen maar mensen zijn en dat mensen over het algemeen macht nastreven, en als ze dat met het geloof kunnen doen ze zeker die mogelijkheid zullen uitbuiten. Ik keur dit heel erg af, maar ik wil dus nog steeds zeggen dat Jezus geweldloos was in een zeer moeilijke periode wat hij dan ook niet overleefd heeft, en dat Christenen dat niet zijn. En ook Moslims zijn maar mensen... Tja, en mensen die kunnen nog wel eens slecht zijn. Toch? Of zie ik dit nu weer verkeerd?

Maar ik wil hiermee niet ontkennen dat Mohammed slecht was ofzoiets, ik geloof best dat hij dit allemaal uit liefde voor het onderdrukte volk deed en zoals Hijzelf en jullie geloven uit opdracht van God. En dat maakt hem een zeer goede man, die zeker het navolgen waard is. 

Waar kan ik meer lezen over het leven van Mohammed? Want daar weet ik eerlijk gezegd heel weinig van. Ik heb ooit een film gezien over Mohammed met godsdienstlessen, maar ik weet niet of dat klopt, want ik weet dat men geen afbeelding van Mohammed mag maken, net zomin als dat van Jezus mag (zoals sommige Moslimvrienden van mij denken dat ze alles over het leven van Jezus weten omdat ze dat in een film gezien hebben, maar aangezien men geen afbeelding van Jezus mag maken, denk ik niet dat ze alles weten, en filmmakers verfraaien de boel ook nog wel eens). Ik ben nog steeds ge-interesseerd, en ik vind jullie antwoorden heel mooi.

Behalve dan die antwoorden die vol staan met Arabische uitspraken die ik echt niet begrijp, en ik heb zoiets: verwoord het dan lekker in je eigen woorden. Ik heb echt niet het idee dat je een betere gelovige bent als je er allemaal Arabische spreuken doorheen gooit. Maar goed, wie ben ik om te oordelen?

Nog zoiets: Als Moslim moet je vijf keer per dag bidden als ik het goed begrijp, maar al die gebeden zijn voorgeschreven in het Arabisch, meen je dan wel wat je bidt en begrijp je dat dan ook?

Ik bedoel, ik bid ook zeker drie keer op een dag, maar ik verwoord dat in mijn eigen Nederlandse woorden en leg mijn eigen ziel bloot aan God, en dat opdreunen van voorgeschreven gebeden kan ik me eigenlijk niet zo in vinden. Als mijn vriend dat doet zit ik meestal naast hem te bidden en hij is snel klaar, terwijl ik na twintig minuten nog in gesprek ben. Niet dat ik nou zo vroom ben, maar God is wel het belangrijkste in mijn leven, Hij heeft mij geschapen en dat zegt genoeg. Dus ik vroeg me af, wat voor gevoel geeft het gebed dan? Hebben jullie echt het gevoel contact met God te hebben, ook al dreunen jullie telkens dezelfde gebeden op? Dan weet God het toch ook wel eens?

Ok dit is weer heel lang geworden, maar ik ben nieuwsgierig en ook leergierig, dus ik zou zeggen: barst maar los! Ik wil het alleen maar begrijpen.

Groetjes, Linda

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 00:37

Beste lieve Linda,

 

Jezus vrede zij met hem is ook een profeet voor de moslims. Hij wordt door de moslims geprezen voor zijn liefdadigheid voor de armen, het opkomen voor de zwakkeren, voor zijn oprechtheid, voor zijn eenvoud, voor zijn liefde voor de mensheid en vooral voor zijn oprechte geloof in God. De moslims zien Jezus, vrede zij met hem, als een voorbeeld. Wij streven er naar om net zoals hem te zijn.

 

Misschien heeft Jezus geen geweld gebruikt maar het christendom wel. Het christendom moest wel naar wapens grijpen om zich te verdedigen en zich te verspreiden. Zonder geweld had het christendom jou nooit bereikt. De christenen hebben zich soms ook vreselijk misdragen. Onder het mom van het christendom hebben zijn bloedbaden (vb kruistochten) aangericht en onschuldige volkeren (Joden, indianen) uitgemoord. Het zal ook in de geschiedenis zijn voorgekomen dat moslims zich ook hebben misdragen. Dat ontken ik niet.

 

Mohamed, vrede zij met hem, heeft inderdaad naar wapens gegrepen maar om welke reden?

Hij en zijn aanhangers werden vervolgd. Ze werden met stenen bekogeld, er werden brandmerken op hun lichaam aangebracht en ze werden opgesloten en uitgehongerd. Ze zijn erg gemarteld en vermoord. Zij werden door de ongelovigen sociaal geboycot.

Niemand mocht met ze spreken en er mocht geen handel en huwelijksbetrekkingen met hun worden aangegaan. Veel van de kinderen, vrouwen en ouderen moesten hieraan bezwijken. Het kleine groepje bedroevende moslims werden uit hun geboorte plaatst verjaagt en al hun bezittingen werden ontnomen.

En het is niet hierbij gebleven. De ongelovigen volgenden de moslims ook in hun nieuwe thuisbasis. De profeet moest dan kiezen of hij grijpt naar wapens of hij en zijn volgelingen samen met de islam worden vernietigd.

 

En Mohamed vrede zij met hem heeft pas naar wapens gegrepen toen God (swt) daarvoor toestemming heeft gegeven.

Soera:

22. De Pilgrimstocht (Al-Hadj)

(39. Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan.40. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: "Onze Heer is Allah." - En indien Allah sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskee�n, waarin dikwijls de naam van Allah wordt herdacht, afgebroken zijn. Allah zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpt - Allah is inderdaad Sterk, Almachtig.)

 

Na tien jaar is de profeet (vzmh) teruggekeerd naar zijn geboorte stad. Hij nam deze in zonder slag of stoot. De ongelovigen die hem en zijn volgelingen 20 jaar lang hebben vervolgd en gemarteld. En die hun bezittingen hebben gestolen en herhaaldelijke invasies hebben ondernomen, hebben allemaal amnestie gekregen. Zelfs de moordenaars van zijn oom en naasten zijn vrije gesproken. De profeet (vzmh) zei tegen hen: �Moge God u vergiffenis schenken, gaat u in vrede, er is vandaag geen enkele aanklacht tegen u, gij zijt vrij�. Hij heeft zelfs afstand gedaan van de bezittingen die ongelovigen hebben gestolen. Kijk hoe Mohamed (vzmh) vergevingsgezind is.

 

Lieve Linda soms moet men naar wapens grijpen om zich te verdedigen en om het kwaad tegen te gaan. kijk maar naar de politie zij gebruiken soms ook wapens. Stel je voor dat ze dat niet zouden doen. Dan zou Nederland in grote chaos verkeren en je zou je niet op staat kunnen begeven. 

 

 

En nu waarom ben ik moslim:

Ik geloof dat er een God bestaat. Ik voel het, ik zie het, ik droom het en ik weet het. ik heb daar geen twijfel over.

Er zijn heel wat godsdiensten die het geloof in god(en) prediken. En ze claimen allemaal de waarheid maar er moet maar ��n de echte zijn. en voor mij is dat de islam en wel om de volgende redenen:

De islaam is absoluut monothe�st. Er is maar 1 God. Hij is niet 3 in 1 en heeft geen kinderen. Allah is de Enige en kent geen deelgenoten.

De islam is universeel. Je bent moslims niet omdat je een bepaalde taal spreekt, tot een bepaalde volk behoord of door het bewonen van een land.

De islam is de middenweg. Er wordt zowel aandacht gegeven aan de wereldse zaken als aan het spirituele. Als moslim kan ik genieten van dit leven. Ik mag trouwen, reizen, �� en aan de andere kant moet ik aandacht geven aan mijn ziel en spiritualiteit. De islam weet daar een mooie evenwicht in te brengen.

Het boek van de islam, De koran, is een originele boek. Het kent geen tegenspraken en er zijn geen teksten verloren gegaan of toegevoegd. Het is een prachtige boek dat niet door een mens geschreven kan zijn.

De geboden van de islam zijn zo mooi en uniek. Vooral de bekende vijf zuilen:

*geloofsbelijdenis: dat symbool staat voor het volledig erkennen van de soevereiniteit van Allah als Enige God. Niemand anders kan die soevereiniteit aan zich zelf toekennen. Iedereen moet zich onderwerpen aan Allah. Hierdoor krijg je dat er geen dictators en heersers die de heerschappij over een mens kunnen claimen.

*het gebed: dat symbool staat voor volledige onderwerping en toewijding aan God. Je komt direct in contact met hem. Daar heb je geen Jezus, paus of boeddha-beeld voor nodig. En het gebed geeft de ziel rust en vrede.

*de zakaat (armenbelasting): dit staat symbool voor het helpen van de armen en het opkomen voor de zwakkeren. De armenbelasting zorgt voor een economische evenwicht tussen de mensen. En het zuivert het hart van ego�sme en zelfzucht.

De ramadan: dat symbool staat voor aanbieding van God en saamhorigheid tussen de mensen. En tevens train je ziel op geduld en tevredenheid.

De bedevaart: dat symbool staat voor vrede en gelijkheid. Hier komen miljoenen mensen bij een, rijk, arm, jong, oud, blank, donker etc. met als doel Allah te aanbieden. ze dragen hetzelfde, lopen naast elkaar en delen hetzelfde glas water.

De islam is zuiver, universeel, saamhorig en puur�������..  

 

Ik kan nog doorgaan maar het is tijd om te gaan slapen.

 

Groeten,

Amin 

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 16:11
In eerste instantie geplaatst door Salaam

Hallo

ik wil graag de niet-moslims de volgende vragen stellen.

wat is volgens jullie de reden waarom we leven en waarom we bestaan. Dus "de zin van het leven".

Geloven jullie uberhaupt in het bestaan van een Hogere macht

geloven jullie in Hel En Hemel??

wat gebeurt er volgens jullie na je dood??

Succes!!!!!! Groetjes!!!!!!!

 

ALLAH Ta'Ala zegt in de Glorieuze Quraan:

"Wa Maa ghalaktoel Djinni wal Insa Illa Li-Ya3boedoen" (Surah 51:56)

"En ik heb de Djinn's en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden"

Ik denk dat dat antwoord genoeg is op je vraag... ALLAH 'Aza Wa Jal geeft hier het antwoord op de vraag: "Wat is het zin/nut van het leven"...

Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 21:35

Nou Salaam, bedankt voor je antwoord. Goede vraag hoe ik Jezus zie. Niet als profeet, in de zin van de profeten die verder in de bijbel staan (de Koran heb ik nog niet helemaal gelezen, ben er in bezig, dus ik kan niet vertellen of ik Jezus zie als profeet zoals dat in de Koran staat), als Zoon van God, zodanig dat alle mensen kinderen van God zijn, en Jezus wel een hele speciale. En eigenlijk weet ik het dus gewoon niet. Beetje zwak om toe te geven he. Ik had het er net nog over met een vriend van mij die heel zwaar Christelijk is, en die is echt overtuigd dat Jezus de zoon van God is, en daar ga ik dan weer tegenin. Maar goed, ik ben benieuwd of ik daar nog achter ga komen, waarschijnlijk wel als ik dood ga, maar ik zou zo graag daarvoor er al achter komen. Maar dat wil iedereen denk ik wel.

Nu nog over hemel en hel. Ik geloof wel dat de hemel bestaat, maar niet de hel. Als God vergevingsgezind is bestaat er geen hel. Ik denk dat het kwaad uit de mens zelf komt en niet dat er zoiets als een duivel is die dat de mensen influisterd. God heeft ons zelf voor die keuze gesteld om goed te doen of kwaad te doen. Ik denk ook dat iemand die echt berouw heeft van zijn zonden zeker in de hemel komt en ik neem aan dat ieder mens een geweten heeft, dus dat iedereen ook spijt zal hebben van zijn slechte daden.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat er geen hel is, want anders zal ik daar ook wel heen gaan.

Maar eigenlijk is mijn geloof dus vooral gericht op God en niet op Jezus. Dus ben ik dan Christen? Je ne sais pas. Ok, ik draaf nu door in m'n eigen filosofie.

O ja, ga je nog naar Saoudi-Arabie om Imam te worden? Volgens mij las ik ergens anders dat dat een optie voor je was.

Voor nu was dat mijn enige vraag aan je, maar ik ben bang dat er zeker meerdere zullen volgen. Ik ben zeer ge-interesseerd in andere geloven en levensovertuigingen en ik heb wel het idee dat jij daar genuanceerde antwoorden op geeft.

Groetjes, Linda

Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 17:28

beste Paul & Kim,

vind je niet dat de manier waarop je naar het leven kijkt, klinkt alsof het weinig waarde heeft. Als je (KIM) zegt van: En na de dood... denk ik dat alles heel erg zwart wordt!!

alles wat je hebt verricht in je wereldse leven zullen dus vergaan zodra je dood bent(ik bedoel dat JIJ er dan zelfs NIKS meer aan hebt, of het nou goed, slecht, veel of weinig was). En ook de wetenschap zegt dat er een einde komt aan de aarde!!! EN DAN??? heb je ook dan voor niets gewerkt aan de "opbouwing van de aarde".

lijkt het idee niet realistischer dat de DOOD er is om de ongelovigen van de Gelovigen te onderscheiden en dat dit tijdelijke wereldse leven inderdaad een test is.

Bedankt voor jullie antwoord, groetjes

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 17:16

Beste Linda,

bedankt voor je antwoord!! ik zal je uitleggen waarom ik voor de islam heb gekozen. ten 1e heb ik de islam meegekregen in mijn opvoeding. alhoewel er veel veleiding is geweest in mijn leven, ben ik sinds 2 jaar heel actief in islam. dus informatie zoeken, boeken/koran/haditsh enz lezen. ik was al wel heeel jong toen ik begon met bidden. maar verder zoek ik ook info over het christendom, jodendom, boedhisme, atheisme, theisme enz. om te kijken waarom die mensen daarvoor hebben gekozen. maar geen van die overtuigingen overtuigd mij meer dan de islam.

1 van de reden is dat de Koran nooooit is veranderd door de eeuwen heen. verder staan er in de koran zoveel dingen wat aanduid dat het niet het woord van Mohammed(saw) is maar van ALLAH (subhanahu wata�hala). De Islam maakt geen verschil in de profeten, en jezus is in de islam een grote profeet. maar dat hij een god is, lijkt me sterk. de wonderen die hij verrichte kwamen met toestemming van Allah/GOD. ook het idee in de chritendom over de drie-eenheid vind ik niet kloppen. want alle andere profeten zijn naar de aarde gestuurd met de boodschap dat er maar 1 god is, en deze moest aanbidden worden.

maar ik wil jou vragen, zie jij jezus als een profeet, zoon of als god.

verder over het geweld. We mogen alleen geweld gebruiken als onze religie te beschermen. dus je mag nooit iemand doden uit woede of haat.

als je vragen hebt zal ik ze proberen te beantwoorden!!

doeidoei

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Xterminator Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 06:16

Beste Linda,

Wat ik geleerd heb van een imam, die tegen me praatte omdat ik veel te agressief was, is het volgende:

Als iemand je slaat, en je geeft een even harde klap terug, ben je precies hetzelfde als die persoon; niet slechter en niet beter dan hem/haar...

Maar als iemand je slaat, en je slaat hem helemaal total-loss bij wijze van spreken, ben je in feite veel slechter dan dezelfde persoon...

 

MAAR

Bij Joden is de vuistregel 'een oog om een oog, een tand om een tand'

Bij ons is het dat geweld toegestaan is, indien het noodzakelijk is..En naar de omstandigheden waarin onze profeet(swt) zat..had hij geweld niet kunnen voorkomen...als hij het had kunnen voorkomen dan had hij het vast gedaan..   

Vandaar de geweld..

P.S. Je moet wat dieper in de strijd om Medina en Mekka kijk om te begrijpen wat ik bedoel...      

met de vriendelijke groeten

Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2003 om 21:30

Hoi Salaam, interessante vraag want ik ben ook altijd op zoek naar de beweegredenen van anderen.

Ik ben Christen, dit betekend dat ik geloof in het bestaan van God. Ik ben opgegroeid met het geloof in de Drie-eenheid, ik voel het bestaan van de Heilige Geest, maar ik weet niet of ik dit zo mag noemen, of misschien is het ook de Liefde van God.

Voor een Christen is Jezus de zoon van God, zoals algemeen bekend is. Ik weet niet of dat zo is, want ik zie alle mensen als de kinderen van God, en God is dus onze Vader. Dit betekend dus ook dat in die zin Jezus de zoon van God is. Ik geloof ook dat Jezus een goede man was die overal het goede in probeerde te zoeken en iedereen accepteerde. Ook was hij geweldloos.

En dat laatste maakt waarschijnlijk dat ik me meer bij het Christendom thuisvoel dan bij de Islam. Jezus was geweldloos, en ik denk dat geweldloosheid en de naastenliefde die Jezus nastreefde een voorbeeld is om te volgen. Mohammed daarentegen heeft veel goede dingen gedaan, maar hij was niet geweldloos. En ik geloof zeker dat geweld nergens de oplossing voor is. Misschien deed hij niet de eerste stap, maar hij vocht w�l terug.

Bovendien voel ik me thuis bij het Christelijk geloof, al vind ik de laatste tijd de meeste Christenen behoorlijk hypocriet en vind ik de Islam misschien puurder. Laten we zeggen: ik twijfel. Maar ik voel wel en ik weet zeker dat God bestaat, ik merk zo vaak dat Hij dichtbij me is.

Klinkt lekker zweverig he, maar zo ben ik verder helemaal niet. Ik vind zelf dat ik de problemen op moet lossen en ik wil later graag mensen helpen, anders zou ik mijn eigen leven zwaar nutteloos vinden.

Ik doe dat al regelmatig met kleding en dergelijk inzamelen voor Oost-Europa en ik ben ook al twee keer met een transport die kant op geweest. Voor mij is God dan die drijfveer die daar achter zit, maar ook mijn eigen gevoel. Bovendien sta ik open voor alle mensen, als ze maar goed zijn, en bekeren is dan ook zeker niet mijn drang ofzoiets. Ik vind dat mensen dat zelf moeten beslissen. Ik ben ook benieuwd waarom jij vindt dat de Islam zo goed bij jou past, Salaam, en ook anderen.

Misschien leer ik daar nog wel wat van, want je bent nooit te oud om te leren en zeker goede dingen niet.

Groetjes, Linda

Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2003 om 22:56

Als athe�st, de ziel is voor mij pure energie, om mij te begrijpen moet ik eerst wat andere ideeen van mezelf vertellen, er zijn 14 dimensies, de mens ervaart er op het moment 4 (lengte, breedte, diepte en tijd) ik zie energie als een basisstof, neutraal en het heeft de mogelijkheid materie te worden (E=MC�), (big bang is voor mij het moment waarop energie materie (atomen) werd), als je dood bent geloof ik dat je dimensieloos word, je bent alleen energie, of zoals het vaak word gezecht je word 1 met iedereen, geen inviduen gewoon energie.

Ik geloof niet in hemel en hel en wel om deze simpele reden:

Al je acties zijn een berekening van je hersenen, alles wat je doet word bepaalt door je hersenen, als iemand je in je gezicht spuugt bereken je hersenen, hoe sterk bv de tegenstander is, aan de hand word er dan weer gekeken wat te doen, een mep terug te verkopen, terug te spugen, weg te lopen etc.    De structuur van de hersenen word bepaald door de ouders, net zoals alles (DNA overdracht), dus dan zou je technisch gezien in de hemel of de hel komen omdat je DNA een agressief persoon heeft gemaakt, en btw sommige mensen worden bv mishandeld en houden daar zo'n trauma aan over dat ze nooit in een god zullen geloven.

Daarom geloof ik niet in de hemel of hel, btw een God, Allah of Jaweh(sorrie als ik het fout spel) zouden voor je geboorte al weten wat je gaat doen in je leven, ze zouden dus al weten of je naar de hel of hemel zou gaan, ze plaatsen je dus in een lichaam, al wetend dat je door hun keuze in de hel of hemel zou komen, mijn conclusie: of god is sadistisch, of onwetend, of er bestaat er gewoon geen.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2003 om 21:16

Hallo Kim

Ik wil je doorverwijzen naar de site www.harunyahya.com Ga daar maar eens rondsurfen bij de movies categorie (alles is gratis op die site en je hoeft niks te installeren enz. dus je kan gelijk alles downloaden) en dan moet je eens die film bekijken waarin wordt bewezen dat er een hogere macht MOET bestaan. Als je de precieze link wil kan ik je die ook nog geven maar ik heb liever dat je zelf rondsurft zodat je mischien wel meer oppikt.

Met alle respect

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 20:19

Hoi Salaam,

moeilijke vraag hoor, maar ik zal proberen te antwoorden.  Wetenschappelijk gezien zou ik zeggen 'om ons voort te planten en er een betere wereld van te maken voor onze nakomelingen'

Wat me emotioneel het meest aan het hart ligt zijn de mensen rond mij en m'n studie...  Ik wil een mooi leven opbouwen met een fantastische man (en k denk da k m gevonden heb) en mensen kunnen helpen (ik studeer voor arts)...

Geloof ik in een hogere macht?  Hmmm, niet echt in een soort persoon als Allah of God of zo...  Wel in een soort energie...  Ik kan me heel erg terugvinden in sommige aspecten van de oude keltische cultuur.  Dat er ��n vrouwelijke energie is en ��n mannelijke, die alle vrouwen en mannen met elkaar verbindt.  Ze zagen bv alle Godinnen en Goden als verschillende gezichten van die ene energie.  Ook was er daarbij sprake van een groot aanvoelen van de natuur, een grote spiritualiteit en was een belangrijke regel 'doe wat je wilt, maar kwets er niemand mee'.

Hemel en Hel...?  Laten we zeggen dat ik hoop dat er een hiernamaals is, maar er weinig vertrouwen in heb.  En na de dood... denk ik dat alles heel erg zwart wordt

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Panihani Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 oktober 2003
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 18:58

Je hebt verschillende niet-Moslims. Athe�sten, agnosten, humanisten. Daarnaast heb je ook nog LPF-ers... .

 

Laat hij die Allah en de Laatste Dag gelooft het goede zeggen, of zwygen...

Boch�r�
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 18:41

Hallo

ik wil graag de niet-moslims de volgende vragen stellen.

wat is volgens jullie de reden waarom we leven en waarom we bestaan. Dus "de zin van het leven".

Geloven jullie uberhaupt in het bestaan van een Hogere macht

geloven jullie in Hel En Hemel??

wat gebeurt er volgens jullie na je dood??

Succes!!!!!! Groetjes!!!!!!!

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.