Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De onderdrukte Moslimvrouw

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De onderdrukte Moslimvrouw
    Geplaatst op: 28 maart 2006 om 10:44

De onderdrukte Moslimvrouw

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Tegenwoordig kent iedereen en weet iedereen wat de Islaam is, men weet niet wat het werkelijk inhoud en zo blijkt dat iedereen zijn eigen beschrijving heeft gecre�erd. De Islaam is volgens vele een religie die gepraktiseerd wordt door Arabieren en gebaseerd is op middeleeuwse verschijnselen. De Islaam kan soms wel fundamentalistische en terroristische idee�n bevatten. De man is de baas in huis en mag wel vier vrouwen trouwen,  De vrouw is een onderdrukte wezen, die noch een persoonlijkheid heeft noch een stem en is verplicht zich te wikkelen in bepaalde doeken. En als ze zich misdraagt mag ze ook nog geslagen worden.

Deze vooroordelen worden dagelijks ook �bewezen� door de media die geen moeite doet om de Islaam eens positief naar voren te brengen, maar wel hun uiterste best doen om de Islaam te presenteren als  een gewelddadige intolerante vrouwonvriendelijke respectloze religie. De berichten zijn noch informatief noch representatief noch educatief. 

De discussies over de positie van de vrouw in de Islaam wordt al een tijdlang gehouden.

De moslimvrouw wordt vaak beschreven als een onderdrukte persoon die niets te zeggen heeft, ze wordt uitgehuwelijkt, mishandeld door haar vader, broer of echtgenoot,  heeft geen rechten, en is vooral niet gelijk aan de man.

Helaas berusten deze beschrijvingen vaak op vooroordelen die voortkomen uit onwetendheid. Mensen houden ervan om zomaar dingen te roepen en vele andere mensen houden er nog meer van om mensen na te roepen. Zodoende is er een stereotype beeld over de moslimvrouw gecre�erd. Ik wil graag aan de mensen uitleggen dat de positie van de vrouw niet bevestigd kan worden door een moslimbuurvrouw die misschien mishandeld wordt door haar man, of door het aantal stijgende getallen van weggelopen moslimvrouwen in opvangtehuizen. De positie van de vrouw kan alleen ontdekt worden als men zich verdiept in de Qor-aan en de overleveringen van de profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem).

Er komen steeds mensen bij die zich graag willen bemoeien met zaken waarover zij geen kennis hebben, neem nou eens Pim Fortyn bijvoorbeeld, die streef er zogenaamd naar om moslimvrouwen vrij te maken net zoals oud-staatssecretaris Bijlhout van Nederlandse emancipatiebeleid die er naar streefde om moslimvrouwen, met behoud van hun geloof, de ruimte te geven om een eigen invulling te geven aan hun leven.  Of dat bijvoorbeeld de VVD-fractie in de Haagse gemeenteraad de moslimvrouwen wil aanmoedigen zich ongesluierd in de buitenlucht te begeven. Omdat uit een of andere onderzoek blijkt dat 80 procent van de moslimvrouwen gebrek heeft aan vitamine D. Wel een teveel blootstelling aan de zon beste VVD-fractie bezorgdt huidkanker!!!!  En tegen een tekort aan vitamine D is heus wel een andere oplossing dan meteen je Hijaab af te doen!

Voordat ik ga beginnen met de positie van de vrouw in de Islaam, wil ik eerst kort wat andere vrouwen naar voren halen uit andere culturen.

Om te beginnen wil ik het hebben over de vrouw bij de Grieken. Het land waar de democratie is ontstaan en waar alle landen naar opkeken, gunde de vrouw geen waarde en geen aanzien, ze werd als werkster of slavin gebruikt, wat betreft het huwelijk; ze werd uitgehuwelijkt aan een partner die door haar ouders uitgezocht werd.  Men vond haar de oorzaak van de problemen en werd alleen als lustobject gezien. Zoals bij de Grieken had de vrouw bij de Romeinen ook geen positie in de samenleving. De man was het "helemaal", hij mocht zelfs zijn vrouw vermoorden als hij daar behoefte aan had. Bij de perzen had de vrouw ook niet echt iets te zeggen en bij de Hindoes is onderwerping door de vrouw dag en nacht aan een man een principe, de erfenis loopt van man tot man, in de Indoegeschriften is de omschrijving van een goede vrouw als volgt: een vrouw wiens verstand, spraak en lichaam onderworpen zijn zullen in dit leven een hoge status bezitten en in het volgende zullen zij belanden waar hun echtgenoten zullen belanden, de vrouw wordt levend verbrand als haar man komt te overlijden. Bij de Britten werd de vrouw en haar eigendommen tot de 19e eeuw gezien als de bezit van een man. Pas in 1887 mochten de vrouwen in Engeland eigendommen bezitten. In het Christendom wordt de vrouw gezien als de deur naar de Hel. Als de vrouw bij de joden menstrueerde at ze en zat ze apart.

De vrouw werd bij de Arabieren in de pre-islamitische tijd erg slecht behandeld.  Als een meisje geboren werd,  werd ze levend begraven, de mensen gingen in rouw wanneer er een meisje geboren werd. Onder deze mensen waren er die hun dochter levend begroeven. Allah zegt : "En wanneer aan ��n hunner (de geboorte) van een meisje wordt gemeld, verduistert zijn gezicht en hij is vol toorn. Hij verbergt zich voor het volk vanwege het slechte nieuws dat hem is aangekondigd; zal hij haar in weerwil van schande behouden of haar in het stof begraven? Voorwaar, slecht is hetgeen zij besluiten."  [Soerat An-Nahl: 58-59]

En wanneer ze gespaard werd van deze vreselijke dood, zou ze werkelijk een verschrikkelijk en vernederend leven leiden. Het was haar niet toegestaan om een deel te erven van datgene wat haar familieleden achterlieten, ongeacht de hoeveelheid geld waar het om ging en ongeacht haar armoede en geldnood. Een vrouw kon ge�rfd worden. Als haar man overleed dan erfde zijn zoon, zijn vrouw. Dus de zoon kon zijn eigen moeder erven. Ze werd verkocht, kreeg geen bruidsschat en werd uitgehuwelijkt. De vrouwen werden enkel als bezit en lustobject gezien die geen recht of positie bezat.  Ze had geen persoonlijkheid en werd onophoudelijk onderdrukt.

Toen de Islaam echter kwam, verbood het deze vormen van onrechtvaardigheid tegenover de moslimvrouw, en kreeg ze haar eer, menselijkheid en eigenwaarde weer terug. De moslimvrouw wordt in de Islaam gezien als een wezen met een ziel, die veel respect verdient.

De Boodschapper van Allah (Allah�s zegeningen en vrede zij met hem) was gekomen en verhief de status van de dochters met de Wil van Allah  en maakte het grootbrengen van dochters belangrijk en beloonde de ouders daarvoor in het hiernamaals met een goede positie.

De Profeet (Allah�s zegeningen en vrede zij met hem)  zei: �Een ieder die twee meisjes grootbrengt tot zij de volwassenheid bereiken � diegene en ik zullen (samen) komen op de Dag der Opstanding � en hij strengelde zijn vingers in��n (in het Paradijs).� (Moeslim)

Allah laat ons duidelijk weten dat Hij geen verschil maakt tussen man en vrouw. Hij zegt in de Edele Qor-aan:  "Ik laat het werk van iemand van jullie die (goed) doet niet verloren gaan, of het nu een man is of een vrouw; jullie horen bij elkaar" [Soerat Ali �Imran: 195]. 

 

En Hij herhaalt in een andere vers: "Wie het goede doet, man of vrouw, en hij gelooft: voorwaar aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste wat zij plachten te doen." [Soerat An-Nahl: 97]

Allah heeft ons verboden om de vrouw te beschouwen als een bezit dat ge�rfd kan worden zoals bekend was in de pre-islamitische tijd. Hij zegt: "O, jullie die geloven, het is u niet toegestaan vrouwen tegen hun wil te erven."[Soerat An-Nisaa: 19]

Allah heeft de vrouw zelfstandig gemaakt in haar individualiteit. Op die manier werd de vrouw een erfgenaam in plaats van een onderdeel van de erfenis. En Allah heeft haar het recht gegeven om te erven van de rijkdommen die haar familieleden achterlaten. Allah zegt:  �Voor de mannen is er een aandeel in wat achtergelaten wordt door de ouders en de verwanten en voor de vrouwen is er een aandeel in wat achtergelaten wordt door de ouders en de verwanten, of het weinig of veel: een vastgesteld gedeelte." [Soerat An-Nisaa: 7] Deze regel geldt voor elke vrouw, of ze een moeder is, een dochter, een zuster of een echtgenote.

De positie van de vrouw neemt een waardevolle plaats in de Islaam. Haar aanwezigheid zal vaak een rol spelen in het dagelijkse leven van elke moslim. De moslimvrouw is immers de helft van de maatschappij, zij voedt haar kinderen op, die later een verantwoordelijke taak met zich mee zullen dragen en die later een grote rol zullen hebben in deze maatschappij. Zij is voor haar kinderen de eerste leerschool. Hij maakte haar de baas over haar kinderen. De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd: "De vrouw is de bewaker van het gezin van haar echtgenoot en ze zal op de Dag des Oordeels gevraagd worden over degenen die onder haar zorg vielen."

De kinderen dienen hun moeder te respecteren en goed te behandelen. Een man kwam bij Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) en zei: "O boodschapper van God! Wie heeft het meeste recht om door mij het beste behandeld te worden?" De profeet (vrede en zegeningen zij met hem) antwoordde hem: "Jouw moeder." De man zei: "Wie is de volgende?" Het antwoord van de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) verbaasd de man. "Jouw moeder", zegt de profeet weer. "Wie is de volgende?", vraagt de man nogmaals. "Jouw moeder", zo gaf de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) voor de derde maal ten antwoord. De man begrijpt hierdoor dat zijn moeder heel belangrijk is, daarom stelt hij zijn vraag nu anders: Als ik mijn plicht tegenover mijn moeder gedaan heb, wie komt er dan na haar?", informeert hij. Gods boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem) zei: "Jouw vader." (Boekharie en Moeslim)        

Dit betekent dat aan de moeder drie keer meer vriendelijkheid en goede behandeling moet worden gegeven dan aan de vader. En in deze zaak is ze bevoorrecht en boven de vader geplaatst. 

Het huwelijk in de Islaam is een gezegend overeenkomst tussen man en vrouw waarin liefde, harmonie, samenwerking, respect en genegenheid de basis zijn voor een gelukkig huwelijk. De vrouw heeft in de Islaam het recht al meer als 1400 jaar geleden gekregen om niet tegen haar wil uitgehuwelijkt te worden. Het huwelijk is een lange levensreis, voor man �n vrouw. Daarom is het van belang voor beide partijen een partner te vinden die het beste past bij de persoonlijkheid van de man of de vrouw.

Allah zegt in de heilige Qor-aan: �En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt.� [Soerat Ar Roem: 21]

Een recht die de vrouwen ontnomen was, was de bruidschat. Het werd een verplichting voor de moslimman en een recht van de moslimvrouw zoals Allah aangeeft in de volgende vers: �En Hij gaf de vrouw het recht op een huwelijksgift en Hij  beviel de mannen om haar deze gift volledig te geven, behalve dat deel waar ze vrijwillig afstand van doe. Allah zegt: "En geeft de vrouwen gewillig haar huwelijksgift. Maar als zij naar haar eigen behagen u er een gedeelte van kwijtschelden, geniet er dan van zonder te vrezen dat dit gevolgen heeft." [Soerat An-Nisaa: 4]

Allah heeft de echtgenoot ook verplicht gesteld om de vrouw te onderhouden en om haar op de juiste wijze te voorzien. "De mannen zijn de toezichthouders over de vrouwen" [Soerat An-Nisaa: 5]

De Islaam verbiedt  de vrouw niet om buitenshuis te werken. Zolang ze zich maar houdt aan de volgende richtlijnen:

1. Ze moet de behoefte hebben om dit werk te doen en de samenleving moet haar hiervoor ook nodig hebben. Dit kan alleen maar wanneer er geen man gevonden kan worden die dit werk kan doen.

2. Ze moet dit doen nadat ze haar eigen werk (haar taken in huis) heeft afgemaakt. (de taken binnenshuis komen op de eerste plaats)
3. Deze baan moet uit te voeren zijn in een omgeving waarin ze niet in contact staat met mannen. Voorbeelden hiervan zijn: het onderwijzen van vrouwen, het verplegen van vrouwelijke pati�nten. Bovendien mag ze niet in contact staan met mannelijke collegae.
4. Evengoed is er niets dat haar beperkt in het opdoen van kennis over de Religie - sterker nog, ze is hiertoe verplicht. En er is niets dat haar beperkt in het onderwijzen van de Religie, zolang als dat nodig is en als haar lessen worden gehouden in een omgeving die alleen uit vrouwen bestaat. Er is niets mis met het bijwonen van bijvoorbeeld lessen in een moskee enzovoort. Men moet gewoon opletten dat deze lessen zich gescheiden houden van de mannen.
Men kan dit afleiden uit het voorbeeld van de vrouwen die in het begin van de Islam leefden (ofwel de Sahaabiyaat, vrouwelijke metgezellen).
Zij werkten en studeerden en gingen naar de moskee. (Dit komt uit de boek: Tanbeehaat �alaa Ahkaam takhtassu bil-Mu�minaat van Sjeikh Saalih Al-Fawzaan)

Hoe kan de Islaam de man opdragen om de vrouw te onderdrukken terwijl de vrouw, een moeder, een echtgenote, een zus, en een dochter is van iedere man. Allah zegt in de Qor-aan: �En Wij bevolen de mens (goedheid) jegens zijn ouders. Zijn moeder droeg hem in zwakheid op zwakheid.� [Soerat Loeqman:14]

Om af te sluiten wil ik de conclusie trekken dat de Islaam de man en de vrouw niet als gelijksoortige maar als gelijkwaardige ziet, in geen enkele opzicht bestaat er een verschil tussen man en vrouw wat betreft waarde van goede daden of slechte daden. Het enige verschil is dat een man en vrouw fysiek niet hetzelfde zijn. Door de lichaamsbouw van de man heeft hij bepaalde taken die de vrouw niet tot haar verantwoordelijkheden hoeft te rekenen. De man kan ook bijvoorbeeld geen kinderen baren of borstvoeding geven. Dat zit niet in zijn natuur. In de Islaam worden de verschillen tussen mannen en vrouwen duidelijk benadrukt maar ze toch als gelijken worden aangesproken. Allah leert ons dat mannen en vrouwen elkaar nodig hebben en dus mekaar kunnen aanvullen Allah zegt in de Koran : "Zij zijn bekleding voor jullie en jullie bekleding voor haar" [Soerat al Baqarah:187]

                      Bron: De Diamant van Al-Islaam.com

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 11:32

gazakaallahoegairan oegtie ammatoelaziz

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 11:39
Wa Antie mien ahlie Djazaa Oegty : ) 
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 03:21

Een nooit verteld liefdesverhaal

Door Yagmur Dursun

2005/03/13

Mijn naam is Yagmur (wat 'regen' betekent). Ik was geboren op het platteland in Turkije, in een dorp. Over het algemeen hebben Turkse vrouwen veel vrijheid, waar onze Arabische zusters niet eens aan durven te denken. Het Turkse platteland is een ander verhaal. Eremoorden vinden daar iedere dag plaats, vrouwen hebben niet veel (of niets) te zeggen in huishoudelijke zaken en er is geen denken aan dat vrouwen mogen werken. Veel zwaar werk wordt echter gedaan door vrouwen, omdat mannen zich niet willen vermoeien; vrouwen zijn gelijk aan vee of aan slaven. Als hun echtgenoot zegt dat ze iets moeten doen, dan hebben ze te gehoorzamen.

Mijn moeder had een redelijk hoge opleiding, ze gaf me thuis les, en ik ging zelfs naar school. Mijn hobby was lezen. Daardoor leerde ik verschillende talen en vergaarde ik veel kennis.

Ik was een netjes opgevoed en gehoorzaam meisje, in tegenstelling tot mijn zus, die een beetje brutaal was. Toen ze 18 was, werd ze verliefd op een jongen. Ze hielden van elkaar, maar hij was beloofd aan een ander meisje, wat zijn ouders hadden beslist. Afspraakjes maken is volgens de islam verboden, huwelijken worden gearrangeerd, en jonge mensen ontmoeten elkaar vaak pas op hun huwelijksdag.

Mijn zus rebelleerde. Ze sprak toch af met de jongen. Elke nacht zag ze hem. Ze kusten elkaar zelfs, en uiteindelijk ging hun relatie te ver. Ze werd zwanger. Eerst wilden ze weglopen naar een grote stad, waar ze veilig zouden zijn. Ze wisten dat in de dorpen de godsdienst heerste, en ze konden moeilijkheden krijgen. De overheid kan het niet schelen wat er op het Turkse platteland gebeurt. Soms worden er imams, mullahs en anderen die de sharia toepassen en de seculiere wetten ontkrachten gestraft, maar gewoonlijk zijn de autoriteiten meer geinteresseerd in de grote steden vol toeristen, en ze negeren wat er in de dorpen gebeurt.

Ik herinner me hun jonge zichten. Ik begreep nog niet de hele situatie: ik was een klein meisje. Maar als ik naar ze keek, zag ik dat ze erg gelukkig waren. Hun geluk maakte mij ook gelukkig, en ik wilde lachen.

In palats van weglopen besloten ze het mijn vader te vertellen. "Zwangerschap is een goede reden om toestemming te krijgen voor een huwelijk', zoiets dachten ze.

Helaas, mijn zus had zich verkeken op mijn vaders liefde voor haar, en zijn obsessie voor zijn godsdienst. Hij werd woest. In plaats van dat hij de twee minnaars liet trouwen en hun eigen liefdesnest bouwen, haalde hij de religieuze ouderen erbij, die besloten dat ze overspel had gepleegd. Ze werd veroordeeld tot de dood door steniging. Zelfs haar ongeboren kind kreeg geen genade. Ze had de 'eer' van haar familie bevlekt, en de enige manier om die vlek te verwijderen was haar het leven te benemen. Haar ongeboren kind was ook een vlek, en dat kleine wezentje moest ook vernietigd worden, zodat mijn familie weer eerzaam kon leven.

Op de avond voor haar executie kwam ze naar mijn kamer, en zei dat ze me zou missen. Ze huilde, en drukte me aan haar borst. Toen lachte ze, en zei dat ze snel bij haar ongeboren baby zou zijn. Ik was gelukkig onbewust van haar lot, maar ik voelde dat er iets afschuwelijks zou gebeuren. Ik was zo bang!

Ik herinner me haar zwarte ogen nog; ze staarde naar de hemel terwijl ze in de grond werd ingegraven. Ze was gewikkeld in een wit laken, en haar handen waren aan haar lichaam gebonden. Ze werd tot het middel ingegraven.

De waanzinnige meute vormde een cirkel om haar heen met stenen in de hand, en ze gooiden deze naar haar, terwijl hun gebrul van Allah-u-Akbar Allah-u-Akbar hun waanzin nog verhevigde. Ze rukte met haar lichaam door de pijn terwijl de stenen haar tengere lichaam raakte en haar hoofd verpletterden. Bloed spoot uit haar gezicht, haar wangen, mond, neus en ogen. Alles wat ze kon doen was naar links en naar rechts buigen.

Langzaam nam haar bewegen af, al nam de regen van stenen niet af. Haar hoofd viel op haar borst. Haar bebloede gezicht bleef sereen. Alle pijn was verdwenen. De hysterische meute kreeg medelijden en het zingen van Allah u'Akbar stopte. Iemand ging naar haar toe met een grote kei in de hand, en sloeg haar schedel in om haar af te maken. Dat was niet nodig, ze was al dood. Haar heldere zwarte ogen die straalden van leven waren gesloten. Haar joviale lach die de wereld vulde was tot zwijgen gebracht. Haar hart dat maar zo kort had geslagen met zo'n hemelse liefde, was gestopt. Haar ongeboren kind had de kans niet gehad te ademen. Hij (of zij) vergezelde zijn jonge moeder in haar eenzaamheid en haar koude graf, of wie weet, misschien in een betere plaats, waar liefde regeert, en pijn en onwetendheid niet bekend zijn. Deze twee kiemende levens moesten worden afgebroken opdat mijn vader zijn eer kon behouden.

Ze wilde trouwen met de man van wie ze heild. Ze droomde ervan een witte trouwjurk te dragen, dat er een grote ceremonie zou zijn, dat veel mensen zouden worden uitgenodigd, en dat ze haar zouden feliciteren, vrouwelijke liedjes zouden zingen en bloemen en confetti naar haar zouden gooien.
Ja, er was een ceremonie, maar niet van haar bruiloft. Ze was gekleed in het wit, maar het was geen trouwjurk. Velen kwamen naar het feest, maar het was om haar te vervloeken en haar te stenigen. Er werd geen muziek gespeeld of vrolijke liedjes gezongen; alleen het schreeuwen van Allah-u-Akbar vulde de lucht. De enige die haar omhelsde was de koude aarde waarin ze half was begraven. De enige kussen die ze ontving waren de stenen die haar vlees verscheurden en haar botten braken. Het waren kussen des doods. Ze was niet verenigd met de man van wie ze hield, maar was uitgehuwelijkt aan de dood.

Het was een tragedie voor de jonge vriend van mijn zus. Zijn leven verloor zijn betekenis. Hij kreeg zweepslagen, verder niets. Hij kon mogelijk de hele zaak vergeten en verder gaan met zijn leven, maar dat deed hij niet. Ik herinner met hoe hij elke dag voor het huis stond, alsof hij wachtte tot mijn zus naar buiten kwam om hem te ontmoeten. Ik kon hem zien huilen. Ik kan me alleen voorstellen dat als hij niet voor ons huis stond te huilen, dat hij dan op de begraafplaats stond, huilend boven het graf van zijn geliefde en zijn kind. Op een dag kon hij zijn pijn niet langer verdragen, en hij hing zichzelf op.

Zijn dood werd verzwegen, en niemand had het erover. Misschien durfde niemand het. Hij was verenigd met zijn liefde en zijn kind. Niemand kon ze nog pijndoen. Niemand kan ze nog van elkaar scheiden.

Het is een droevig verhaal. Maar in tegenstelling tot het verhaal van Romeo en Julia wordt het nooit verteld. Niemand vertelt over deze jonge geliefden. Niemand vergiet tranen voor hen. Niet alleen zij zijn begraven, hun herinneringen werden ook begraven, alsof ze nooit hadden bestaan - hun tedere liefde was een schande voor anderen - en schande die moest worden gewassen met bloed.

Maar het treurigste is dat volgens de islam mijn zus haar dood verdiende. De ouderen waren er zeker van dat ze eeuwig zou branden in de hel. Nee, ik kan me niet voorstellen dat god iemand naar de hel kan sturen omdat ze verliefd en gelukkig is. Ik kan geen wrede god accepteren.

Nu terug naar mijn leven. Toen ik 18 werd, werd ik uitgehuwelijkt aan een Turkse zakenman in Duitsland. Toen ik naar Duitsland kwam, kwam ik erachter dat hij al een andere vrouw had.
Hij is helemaal geen slechte man. Hij is erg aardig, maar hij is moslim. Hij begrijpt bijvoorbeeld niet waarom Europeanen niet van polygamie houden. Hij staat ons niet toe het huis te verlaten. Hij beschermt onze eer op een vreemde manier.

Toen verhuisden we naar Engeland. Daar leefden we zelfs nog geisoleerder dan in Duitsland, omdat daar minder Turken wonen. In Duitsland ontmoetten we in elk geval andere immigranten.

Wat mijn verhouding met de eerste vrouw van mijn echtgenoot betreft, we waren vriendinnen. Er heerste zeker wat rivaliteit. Maar ik ben alleen, en ontmoet verder niemand, en kan het huis niet uit. Haar leven is net zo saai en leeg als het mijne. We kunnen elkaar niet haten, we moeten vrienden zijn en onze moeilijkheden overwinnen. Mij medevrouw en ik zijn als twee vrienden op 1 cel. We hebben alleen elkaar. Er is niet veel ruimte voor antagonisme of boze gevoelens.

Ik heb vijf kinderen, zij vier. Ze heeft een hogere positie als ik, omdat ze een zoon heeft. Ik heb tot nu toe uitsluitend dochters gebaard.

We hebben beide een opleiding, maar ze is zo geobsedeerd door kinderen dat ze zichzelf heeft opgegeven. Ik probeer me nog op te trekken aan strootjes die niet bestaan. Waarschijnlijk word ik op een dag bevrijd... ik lees boeken, houd mezelf op de hoogte en houd van nadenken. Zij is niet in het minst geinteresseerd in boeken of denken. Ik ben alleen.

Soms denk ik aan weglopen, maar ik heb vijf dochters. Ik kan ze niet verlaten, noch met ze weglopen. Ik zit in feite vast.

Hoewel ik de islam lang geleden heb verlaten, kan ik niet stoppen met bidden of vasten. Mijn echtgenoot heeft een zweep voor de ongehoorzamen....

Als ik probeer te protesteren, wordt mijn mond gesnoerd met korancitaten. De islam bepaalt ons leven. Is het niet idioot dat mensen leven volgens een boek dat lang geleden is geschreven?

Ik kan niet klagen over mijn leven, maar ik haat de islam. Op zijn minst kan bepaalde tradities verwerpen, maar de islam heeft het slechtste van onze cultuur bewaard, de vrouwen tot slaven gereduceerd en ze in onwetendheid gehouden. Wat kun je verwachten van een vrouw zonder enige opleiding?

Als ik naar mijn dochters kijk, bid ik dat ze mogen leven in een vrije wereld, vrij van de islam en deze slavernij.

Ali, je beloofde snel de islam te verslaan, dus doe het alsjeblieft!

Ik weet dat je soms denkt dat je het op wil geven. Het lijkt me dat je volledig hebt gewijd aan deze goede zaak. Je denkt misschien soms dat het je nooit zal lukken. Ik wil je alleen zeggen dat je vecht voor vrouwen zoals ik. Als je wanhoopt, denk dan aan mij en miljoenen vrouwen met net zulke tragische ervaringen. Geef het nooit op. Je bent mijn ridder, in een schitterend harnas. Ik wil je alleen laten weten dat ik een trouwe fan ben.

-----------------------------------------
Stuur dit verhaal naar vrienden en publiceer het op je website.

Yagmur Dursun is een pseudoniem. Bepaalde details in dit verhaal zijn gewijzigd, opdat de identiteit van de schrijfster geheim blijft

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 03:50
Peter Pan ik zie je als een inteligente man.
Daarom vraag ik je dan ook om een weinig dieper te kijken.
De Islam overlapt vele stammen en culturen die allen de Islam uitleggen doormiddel van de wetten van hun eigen stamcultuur.
erewraak is hier zo een voorbeeld van.
Erewraak is een antropologisch probleem.
Geen religieus.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 03:59
Dan raad ik je aan het artikel nogmaals te lezen.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 10:47
Die Soerat al Baqara 187 (Ammatoel Aziz, hierboven)hang ik, denk ik, boven m'n bed!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 14:26

Let op hoereij en vrouwenonderdrukking in Iran. Sterkte.

Sinds 1979 regeren Islamitische fundamentalisten in Iran. Een maat voor het succes van hun onderdrukking van de maatschappij is de mate en de totaliteit waarmee zij de vrijheid en de rechten van vrouwen onderdrukken. Zij handhaven hun gezag onder andere met behulp van de toepassing van vernederende en sadistische regels en straffen voor vrouwen en meisjes, waarbij ze als slavin worden behandeld in een seksueel apartheidsstelsel, gedwongen worden gesluierd, gedeclasseerd, gekastijd en gestenigd worden tot de dood.

In een wereldwijde trend hebben fundamentalisten een andere weg gevonden vrouwen en meisjes te dehumaniseren: de prostitutiehandel. Exacte aantallen slachtoffers zijn onmogelijk te verkrijgen, maar in Teheran alleen wordt het aantal prostituees geschat op 84.000. Velen bevinden zich op straat, anderen in de 250 bordelen die in de stad opereren. De handel is ook internationaal: duizenden Iraanse vrouwen en meisjes zijn verkocht als seksslavinnen aan het buitenland.

Het hoofd van de Iraanse Interpol meent, dat de handel in seksslavinnen heden ten dage een van de meest profijtelijke handels is. Deze criminele handel vindt niet zonder kennis en deelneming van de heersende fundamentalistische regering plaats: autoriteiten zelf zijn betrokken bij de handel en seksueel misbruik van vrouwen en meisjes.

Vele meisjes komen uit verarmde plattelandsgebieden. Drugsverslaving is epidemisch in heel Iran en sommige verslaafde ouders verkopen hun eigen kinderen om hun verslaving voort te zetten. De hoge werkloosheid (28 % bij de jeugd van 15-29 en 43% voor meisjes van 15-20) is een ernstige factor die de ongeruste jeugd motiveert riskant werkaanbod te accepteren. Slavenhandelaren nemen elke gelegenheid waarin vrouwen en kinderen kwetsbaar zijn, te baat. Na de aardbeving van Bam bijvoorbeeld zijn weeskinderen gekidnapt en naar een bekende slavenmarkt in Teheran weggevoerd, waar binnen- en buitenlandse handelaren elkaar ontmoeten.

Populaire bestemmingen van slachtoffers van de slavenhandel zijn de Arabische Golfstaten. Volgens de provinciale hoofd van de justiti�le autoriteit in Teheran, jagen trafikanten op meisjes tussen 13 en 17 jaar, ofschoon er rapporten zijn van enkele tussen 8 en 10 jaar, die naar Arabische landen worden verzonden.

Het aantal Iraansen die vanuit de Golfstaten wordt gedeporteerd geeft een indicatie omtrent de omvang van de handel. Na hun terugkeer in Iran, beschuldigen de islamitische fundamentalisten de slachtoffers, waarna zij vaak lijfelijk door hen worden gestraft en gevangen gezet. De vrouwen worden onderzocht om vast te stellen, of zij betrokken waren bij "immorele activiteit". Gebaseerd op de resultaten kunnen autoriteiten hen verbieden het land opnieuw te verlaten. De politie heeft een aantal netwerken van prostitutie en slavinnen ontdekt, dat meisjes vanuit Teheran naar Frankrijk, Groot-Brittanni� en Turkije heeft verkocht. Een Turks netwerk kocht gesmokkelde Iraanse vrouwen en meisjes, gaf hen valse paspoorten en transporteerde hen naar Europa en de Golfstaten.

In de noordoostelijke provincie Khorasan rapporteert de locale politie, dat meisjes als seksslavinnen aan Pakistani worden verkocht. De Pakistani trouwen de meisjes van 12-20 jaar en verkopen ze dan aan Pakistaanse bordelen, "Kharabat" genaamd.

Rapporten melden, dat in de zuidoostelijke grensprovincie Sistan Baluchistan, duizenden Iraanse meisjes zijn verkocht aan Afghaanse mannen. Hun eindbestemmingen zijn onbekend.

Een factor die bijdraagt aan de groeiende prostitutie en de seksslavinnen handel is het aantal tienermeisjes, dat van huis wegloopt. De meisjes rebelleren tegen de door fundamentalisten opgelegde vrijheidsbeperkingen, huiselijk misbruik en ouderlijke drugsverslaving. Echter, 90% weggelopen meisjes eindigt in de prostitutie. In Teheran alleen zijn er 25.000 straatkinderen, de meeste zijn meisjes Pooiers jagen op straatkinderen, weggelopen kinderen en kwetsbare high school meisjes in stadsparken.

Gegeven de totalitaire macht in Iran, zijn de meeste georganiseerde activiteiten aan de autoriteiten bekend. De ontmaskering van de seksslavinnen netwerken in Iran heeft getoond, dat vele mullahs en autoriteiten bij de seksuele exploitatie en handel van vrouwen en meisjes betrokken zijn. Vrouwen rapporteren dat om een rechter een echtscheiding te laten goedkeuren, zij seks met hem moeten hebben. Vrouwen die wegens prostitutie worden gearresteerd zeggen, dat zij seks met de arresterende agent moeten hebben. Er zijn rapporten, dat de politie jonge vrouwen voor rijke en machtige mullahs rekruteren.

In steden zijn wegloophuizen opgezet om weggelopen meisjes te helpen. Autoriteiten die deze wegloophuizen beheren zijn vaak corrupt en organiseren prostitutienetwerken met gebruikmaking van de meisjes van het onderkomen. Bijvoorbeeld in Karaj, werden het voormalig hoofd van een Revolutionair Tribunaal en 7 andere senior autoriteiten gearresteerd in verband met een prostitutienetwerk, dat 12-18-jarige meisjes van een wegloophuis genaamd "Centrum van Islamitische Orientatie" exploiteerde.

De voorbeelden van corruptie zijn legio. In Qom, het centrum van religieuze training in Iran, waren enkele gearresteerden overheidsambtenaren, inclusief van het Ministerie van Justitie.

De regerende fundamentalisten verschillen van mening over hun offici�le houding ten aanzien van de sekshandel: ontkennen en verbergen of erkennen en regelen. In 2020 werd een BBC-journaliste gedeporteerd wegens het maken van foto's van prostituees. Autoriteiten zeiden haar: "Wij deporteren U, omdat U foto's van prostituees hebt gemaakt. Dit is niet een waarheidsgetrouwe weergave van het leven in onze Islamitische Republiek. Wij hebben geen prostituees". Toch hadden autoriteiten van het Sociale Departement van het Ministerie van Binnenlandse Zaken kort tevoren voorgesteld prostitutie te legaliseren als een middel om het in de hand te houden en HIV-verspreiding tegen te gaan. Zij stelden voor bordelen te organiseren, "zedenhuizen" genaamd, gebruik makend van de traditionele religieuze gewoonte van een tijdelijk huwelijk ("sighe", HS), waarbij een paar voor een korte periode - zelfs voor een uur- kan huwen om prostitutie te faciliteren. Islamitisch fundamentalistische ideologie en praktijk zijn flexibel als het om controle en misbruik van vrouwen gaat.

Sommige kunnen denken, dat een bloeiende sekshandel in een theocratie met geestelijken als pooiers een contradictie is in een land, dat gebaseerd en geregeerd wordt door Islamitische fundamentalisten. In feite is dit geen contradictie: In de eerste plaats zijn exploitatie en repressie van vrouwen nauw geassocieerd. Beide bestaan, waar vrouwen individueel en collectief vrijheid en rechten worden onthouden.
In de tweede plaats zijn de Islamitische fundamentalisten niet simpelweg conservatieve moslims. Islamitisch fundamentalisme is een politieke beweging met een politieke ideologie, dat vrouwen inherent minderwaardig acht in intellectuele en morele vermogens. Fundamentalisten haten vrouwen in geestelijk en lichamelijk opzicht. Het verkopen van vrouwen en meisjes voor prostitutie is precies de dehumaniserende aanvulling op het dwingen van vrouwen en meisjes hun lichamen en haar met de sluier te bedekken.

In een religieuze dictatuur als Iran kan men geen beroep doen op de wet voor gerechtigheid voor vrouwen en meisjes. Zij hebben geen garanties voor vrijheid en rechten en kunnen van Islamitische fundamentalisten geen respect en waardigheid verwachten.
Alleen het eind van het Iraanse regime zal vrouwen en meisjes van de slavernij bevrijden.

Vertaald artikel: Islamic Fundamentalism and the Sex Slave Trade in Iran
van
Donna M. Hughes
Professor & Carlson Endowed Chair
Women's Studies Program
University of Rhode Island

Zie: http://www.uri.edu/artsci/w...
en de links met onderliggende documentatie.

Gerelateerde bronnen:
http://www.vpro.nl/programm...
http://www.documentaire.nl/...

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 14:40

PP eerwraak is een verschikkelijk iets te wijten aan culturele gebruiken en niet aan de Islaam. Zoiets zou niet mogen gebeuren maar helaas gebeurt het toch, Zat niet moslim mannen vermoorden hun ex vrouwen en vriendinnnen uit jaloezie of boosheid Daar hoor ik jouw echter niets over zeggen,want jij ziet enkel en alleen wat je wil zien Maar de kranten en de werkelijkheid is niet zo zwart/wit als jouw straatje.

Alzukar jouw opmerking ik weet niet of het sarcastisch of humoristisch is bedoeld maar je doet maar wat je niet laten kan : ) Deze topic gaat over de rechten van de vrouw in de Islaam dus PP ik begrijp jouw inbreng in deze topic niet oftwel ik begijp het wel en denk ook wel te weten wat je motief is maar goed Fijne dag verder Adios!

Gr AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 18:15
Peter Pan Je kunt de zaken vanuit een bepaald land niet central gaan stellen voor een hele religie.
Nou goed ik ben geen moslim dus voor elk voorbeeld dat stinkt dat jij als voorbeeld stelt voor de Islam zal ik er een plaatsen vanuit het christendom.
Dus Jij zegt iets over al qaida om de Islam ongemakkelijk te stellen dan zeg ik iets over de Kukuxclan. Als voorbeeld over het Christendom.
Jij laat iets zien over Iran . Ik laat iest zien over polen.
Jij laat iets zien over Irak ,ik iets over Ierland.of over Italie,of over Servie, of over Chili.etc.
En laten we alles wat ik over die landen kan vertelen als voorbeeld van het Christendom nemen?
Onrechtvaardig???
Precies!!
Dus wees niet onrechtvaardig :-)


Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 06:18
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Alzukar jouw opmerking ik weet niet of het sarcastisch of humoristisch is bedoeld maar je doet maar wat je niet laten kan : ) verder Adios!


Gr AmatoelAziz



Ze was oprecht bedoeld
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 05:12

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Peter Pan Je kunt de zaken vanuit een bepaald land niet central gaan stellen voor een hele religie.
Nou goed ik ben geen moslim dus voor elk voorbeeld dat stinkt dat jij als voorbeeld stelt voor de Islam zal ik er een plaatsen vanuit het christendom.
Dus Jij zegt iets over al qaida om de Islam ongemakkelijk te stellen dan zeg ik iets over de Kukuxclan. Als voorbeeld over het Christendom.
Jij laat iets zien over Iran . Ik laat iest zien over polen.
Jij laat iets zien over Irak ,ik iets over Ierland.of over Italie,of over Servie, of over Chili.etc.
En laten we alles wat ik over die landen kan vertelen als voorbeeld van het Christendom nemen?
Onrechtvaardig???
Precies!!
Dus wees niet onrechtvaardig :-)

Ik heb niet de indruk dat ik onrechtvaardig ben. Ik geef slechts misstanden weer. Misstanden die niet onbesproken dienen te blijven. Dat je stelt dat de (theoretische) islam niet verantwoordelijk is voor misdaden is verdedigbaar. De praktijk is weerbarstiger. Ik kom met genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat er sprake is van structurele onderdrukking. Zoals ik al vaak heb aangegeven bestaat de islam (zoal ook het christendom)uit een theoretisch deel (Koran, hadith, etc.) en een praktische uitwerking hiervan. En juist die praktische uitwerking laat ik zien. De moslim is uitstekend in staat om elke misstand terug te brengen tot een culturele misstand. Hiermee houdt hij/zij deze misstand mede in stand en is derhalve mede verantwoordelijk voor deze wantoestanden. De reden dat de moslim de wantoestanden terugbrengt tot cultuur is dat het onmogelijk is de islam als geloof ter discussie te brengen. Op dit terrein heerst een misstandelijk taboe.

Dat jij mijn plaatsingen wenst 'te weerleggen' met voorbeelden uit Polen of Nederland is een zwaktebod. Je bent blijkbaar niet in staat inhoudelijk te reageren.

groet,

PP


Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 10:16
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Alzukar jouw opmerking ik weet niet of het sarcastisch of humoristisch is bedoeld maar je doet maar wat je niet laten kan : ) verder Adios!


Gr AmatoelAziz



Ze was oprecht bedoeld

ok dan dan is dat ook weer verklaard : ) Vandaar dat ik ook zei Ik weet niet of het zo of zo was bedoeld het is me nu in elk geval duidelijk

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 10:23

 

Ik heb niet de indruk dat ik onrechtvaardig ben. Ik geef slechts misstanden weer. Misstanden die niet onbesproken dienen te blijven. Dat je stelt dat de (theoretische) islam niet verantwoordelijk is voor misdaden is verdedigbaar. De praktijk is weerbarstiger. Ik kom met genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat er sprake is van structurele onderdrukking. Zoals ik al vaak heb aangegeven bestaat de islam (zoal ook het christendom)uit een theoretisch deel (Koran, hadith, etc.) en een praktische uitwerking hiervan. En juist die praktische uitwerking laat ik zien. De moslim is uitstekend in staat om elke misstand terug te brengen tot een culturele misstand. Hiermee houdt hij/zij deze misstand mede in stand en is derhalve mede verantwoordelijk voor deze wantoestanden. De reden dat de moslim de wantoestanden terugbrengt tot cultuur is dat het onmogelijk is de islam als geloof ter discussie te brengen. Op dit terrein heerst een misstandelijk taboe.

Dat jij mijn plaatsingen wenst 'te weerleggen' met voorbeelden uit Polen of Nederland is een zwaktebod. Je bent blijkbaar niet in staat inhoudelijk te reageren.

groet,

PP


Pp kun jij in de theoretische Islaam terugvinden dat vrouwen mishandeld dienen te worden? Nee dat kun je niet...

Kun je aantonen dat de theoretische Islam zegt kaap een vliegtuig en vermoord mensen? Nee ook dat kun je niet...

De echte Islaam is niet verantwoordelijk voor tereur want de echte Islaam zegt:

In de Qoraan staat: In de godsdienst is geen dwang: Soera 2 vers 256.

 ( Ook al ben jij een beetje anti wat dit Qoraan vers betreft het is wel eht zo)

Geweld mag gebruikt worden als verdedigingsmiddel of slechts het vestigen  van bepalingen van de Goddelijke wetgeving. Wanneer dit geweld fundamentalisme, extremisme, terrorisme of onderdrukkende macht betekent heeft het geen plaats in de islaam daar het de religie is van medelijden en onderwerping van Allah swt De islaam kondigt de middenweg van tolerantie en niet van excessen onverdraagzammheid of haat.

 

Het strikt volgen van het pad van de waarheid zoals geeist door Allah swt en zijn boodschappers( vrede zij met hen allen) is noch fanatisme noch terrorisme noch fundamentalisme. Het bestrijden van de leugen ( batil) en het opkomen voor de waarheid ( el Haq) Wel met de toegestane middelen is een plicht van ieder individu en moslim. De Islaam vestigt vrede dmv de waarheid en gerechtheid tegenover haat, onrechtvaardigheid en discriminatie.

De Qoraan is onze leidraad en geeft ons instructies hoe te leven en de soena dienen wij te volgen.Wanneer je leest in de Qoraan dan heb je een oplossing voor de gehelde wereld Allah swt heeft de Qoraan gegeven om de mensheid te leiden Wanneer de mens zijn eigen wetten maakt dan maakt hij wetten naar zijn eigen verlangens ( wat je nu overal ziet in Doenja) en dan zal de sterke de zwakke onderdrukken de rijken de armen. Waarom? omdat ze allemaal uit zijn op eigen belang, in tegenstelling tot Allah swt die wil enkel en alleen Ra7ma op de aarde : Wa ma arsalnaka illa ra7matan lil3alamien. We hebben je enkel en alleen gezonden als Ra7ma Barmhartigheid voor de mensheid. Dus wanneer men de Qoraan bestudeert en toepast in het leven dan is er Ra7ma, dan is er eerlijkheid en resprect. De islaam is een Barmhartigheid voor de mensheid. De islaam geeft geen plaats aan verlangens. Wanneer we de Qoraan en Soenna  toepasen dan zal er RA7ma over de wereld komen mdat alle ziektes hiermee genezen kunnen worden.( gedeelte lezing soelaiman ibn haroen)

je hebt het zo vaak over de Shariha en dit en dat en dat je het er niet mee eens bent, wat dan te denken van de doodstraf in niet-moslimlanden in Amerika bijv waar men op de elkectrische stoel wordt gezet, waar men een dodelijke injectie krijgt, daar hoor ik jouw niks over bazelen...

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 10:29

Beste boze AmatoelAziz,

Als je mijn stukken goed lees, kun je concluderen dat ik niet de (theoretische) islam becritiseer.  Ik toets deze theorie echter wel aan de praktijk.

De mens is van oorsprong niet in staat tot een volledig harmonieuze samenleving. De geschiedenis wijst dit uit.

Ook de islam zal NOOIT een volledig vredige, harmonieuze samenleving kunnen bewerkstelligen.

Ik klaag dus niet zozeer de islam danwel de mensheid aan.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 10:39

Boze hoezo boos? Waar baseer je dat op? Als ik jouw stuk goed begrijp koppel jij de praktijk aan de theorie met andere woorden De theorie is verantwoordelijk voor de praktijk Immers de meeste ( let op niet alle) moslims gebruiken de Qoraan en de ahadtih als levenswijze. Want als jij de praktijk bekritiseert dan bekritiseer je tevens de theorie.

Dat is wat ik ook probeer uit te leggen dat de mens handelt naar zijn eigen verlangens en zo onderdrukt men elkaar

Dat is jouw mening ik geloof er namelijk wel in dat het Woord van Allah swt en Zijn Regels en Wetten voor vrede en harmonie kunnen zorgen Immers in de tijd van de Profeet vrede zij met hem konden mensen van verschillende religieen in vrede met elkaar leven Alhamdulilah.

Wat jij "aanklaagt" moet je zelf allemaal weten Feit is weet hoe je het overbrengt.

Gr. AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 11:33
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Boze hoezo boos? Waar baseer je dat op? Als ik jouw stuk goed begrijp koppel jij de praktijk aan de theorie met andere woorden De theorie is verantwoordelijk voor de praktijk Immers de meeste ( let op niet alle) moslims gebruiken de Qoraan en de ahadtih als levenswijze. Want als jij de praktijk bekritiseert dan bekritiseer je tevens de theorie.

Dat is wat ik ook probeer uit te leggen dat de mens handelt naar zijn eigen verlangens en zo onderdrukt men elkaar

Dat is jouw mening ik geloof er namelijk wel in dat het Woord van Allah swt en Zijn Regels en Wetten voor vrede en harmonie kunnen zorgen Immers in de tijd van de Profeet vrede zij met hem konden mensen van verschillende religieen in vrede met elkaar leven Alhamdulilah.

Wat jij "aanklaagt" moet je zelf allemaal weten Feit is weet hoe je het overbrengt.

Gr. AmatoelAziz

Die koekepan heeft niks anders te doen dan alleen maar dit soort verhalen te plaatsen. Mensen als hij hebben er baat en plezier bij om voor tweespalt te zorgen door constant alleen maar de negatieve dingen naar voren te halen. Wanneer heeft die koekepan nou eens iets positiefs gezegd over de Islam? Hij blijft maar het negatieve belichten....Ik ben blij dat ik in het dagelijks leven niet met zulke pessimistische mensen omga want ik zou er zelf ook alleen maar somber van worden.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 14:13

Deze koekepan is niet zozeer negatief danwel alert.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 14:15
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Boze hoezo boos? Waar baseer je dat op? Als ik jouw stuk goed begrijp koppel jij de praktijk aan de theorie met andere woorden De theorie is verantwoordelijk voor de praktijk Immers de meeste ( let op niet alle) moslims gebruiken de Qoraan en de ahadtih als levenswijze. Want als jij de praktijk bekritiseert dan bekritiseer je tevens de theorie.

Dat is wat ik ook probeer uit te leggen dat de mens handelt naar zijn eigen verlangens en zo onderdrukt men elkaar

Dat is jouw mening ik geloof er namelijk wel in dat het Woord van Allah swt en Zijn Regels en Wetten voor vrede en harmonie kunnen zorgen Immers in de tijd van de Profeet vrede zij met hem konden mensen van verschillende religieen in vrede met elkaar leven Alhamdulilah.

Wat jij "aanklaagt" moet je zelf allemaal weten Feit is weet hoe je het overbrengt.

Gr. AmatoelAziz

Die koekepan heeft niks anders te doen dan alleen maar dit soort verhalen te plaatsen. Mensen als hij hebben er baat en plezier bij om voor tweespalt te zorgen door constant alleen maar de negatieve dingen naar voren te halen. Wanneer heeft die koekepan nou eens iets positiefs gezegd over de Islam? Hij blijft maar het negatieve belichten....Ik ben blij dat ik in het dagelijks leven niet met zulke pessimistische mensen omga want ik zou er zelf ook alleen maar somber van worden.
Misschien begrijp je mij nu ook beter,toen ik aanhaalde dat Jiyuu dit vaak over het westen deed.Bijde heren zouden eigenlijk eens ieder 50% van hun texten moeten uitwisselen.Dat zou wat evenwicht kunnen brengen. 
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 15:06
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Deze koekepan is niet zozeer negatief danwel alert.

 

Selectief alert zijn....je focust je alleen op de slechte (broodje-aap) verhalen. Iets positiefs bestaat er volgens jou niet in de Islam aangezien je ooit hebt geroepen dat jij de Islam als een gevaar ziet voor de wereldvrede terwijl jij nou ook niet bepaald iemand bent die zijn best doet om de kloof tussen Moslims en niet-Moslims te verkleinen met je zogenaamde alertheid.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 17:06
[QUOTE=Peter Pan]

[QUOTE=DruideHerne]
De reden dat de moslim de wantoestanden terugbrengt tot cultuur is dat het onmogelijk is de islam als geloof ter discussie te brengen. QUOTE]

Niet zo slim, omdat de buitenstaander dit kan zien als zwakte van de Islaam in praktijk....
(idem voor andere religies met een rigide geloofsleer)


Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 04:50

De wantoestanden die jij aanhaalt kun je niet terugvinden in de geloofsleer van de Islaam. logisch dat de moslim ze terugbrengt tot cultuur vind je ook niet?

Wat de buitenstaander als zwakte ziet hoeft niet altijd zo te zijn en andersom ook niet. De Islaam is een godsdienst helder duidelijk je neemt het aan of je verwerpt het Simpel en helder. Disscusieren is niet echt mijn favo woord Ik hou het liever op een dialoog, alhoewel sommige mensen liever een monoloog houden maar goed.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 05:01

De positie van de vrouw in de islam

Toen de islam gekomen was, werd dit onrecht tegenover de vrouw opgeheven en kreeg zij haar menselijke rechten terug. Allah zei:"O mensheid, wij hebben jullie geschapen uit een man en een vrouw." (Koran 49:13)

Allah heeft aangegeven dat zij de zuster is van de man, als het gaat om haar menselijkheid, en ook deelt zij dezelfde beloning en bestraffing als de man."Wie het goede doet, man of vrouw en hij gelooft: voorwaar, aan hen geven wij een goed leven. En wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste van wat zij plachten te doen." (Koran 16:97)

Allah heeft het verboden gesteld om de vrouw als een vorm van een erfenis te zien, Allah heeft gezegd:"O jullie die geloven, het is jullie niet toegestaan vrouwen tegen hun wil te erven, noch te verhongeren om wat jullie aan hen gegeven hebben mee te nemen." (Koran 4:19)

Allah heeft de vrouw haar onafhankelijke persoonlijkheid verzekerd en heeft haar toegestaan te erven. Allah heeft de vrouw een aandeel in de erfenis toegestaan, Allah zei:"Voor de mannen is er een aandeel in wat achtergelaten wordt door de ouders en de verwanten, en voor de vrouwen is er een aandeel in wat achtergelaten wordt door de ouders en de verwanten, of het weinig of veel is: een vastgesteld aandeel."(Koran 4:7)

Allah heeft de vrouw aangesteld om een hoedster en beveelster te zijn in het huis van haar echtgenoot. Zij heeft het volledige heerschap over haar kinderen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:"De vrouw is een hoedster in het huis van haar echtgenoot en verantwoordelijk voor wat zij hoedt." De wetgever heeft tevens de echtgenoot verplicht gesteld om haar te onderhouden en te kleden, voorzover hij hiertoe in staat is.

 

bron: al-islam

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 05:02

De positie van de vrouw voor de Islam

 

Zoals blijkt uit een hadieth, heeft Allah hen (alle mensen, behalve een aantal lieden van het boek) verweten dat de vrouw in die tijd in moeilijke omstandigheden leefde. Dit gold vooral binnen de Arabische samenleving, waar de geboorte van een vrouw verafschuwd werd:

  • Sommigen van hen begroeven hun dochters levend, waardoor zij onder de grond stierf.

  • Anderen lieten haar leven in een leven vol onderdanigheid en dienstwilligheid.

Zoals Allah heeft gezegd:"En wanneer ��n van hen de verheugende tijding verkondigd wordt van (de geboorte van) een meisje wordt zijn gezicht somber en is hij vertoornd. Hij verbergt zich voor de mensen wegens het slechte nieuws wat hij kreeg! Zal hij het in weerwil van het schande behouden of zal hij het in de grond verstoppen? Weet: slecht is het waar zij over oordelen!" (Koran 16:58-59)

En hij heeft gezegd:"En wanneer het levend begraven meisje ondervraagd wordt. voor welke zonde zij gedood werd." (Koran 81:8-9)

Als het meisje in die tijd niet werd begraven , maar de mogelijkheid kreeg om te leven, dan leefde zij vernederd; zij had geen aandeel in de erfenis van haar naasten ongeacht hoeveel rijkdom zij hadden en ongeacht hoezeer zij aan armoede leed, aangezien alleen de mannen in die tijd konden erven. Zij werden zelfs als erfenis genomen, zoals het geld van een overledene ge�rfd werd. Het ging zelfs zo ver dat er een grote groep vrouwen leefde onder het beheer van ��n man. Het aantal vrouwen werd destijds niet beperkt noch bepaald. Zij hadden geen rechten en werden slecht behandeld.

bron: al-islam

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 05:07



 

 

De vrije Westerse vrouw.

Circa 100 jaar geleden was het in bepaalde landen legaal, dat een man zijn vrouw verkocht. Die landen zullen we de namen X en Y noemen . Die vrouw mocht verkocht worden, want tenslotte werd ze beschouwd als de huisraad (zoals een kast of stoel ) van de man. De laatste verkoopsdatum was in het jaar 1815 .

Moesten we nu in dat verdrag de naam van ene Ahmed vinden , die zijn vrouw -laat ons zeggen - voor 20 dinar verkocht had aan een andere man die Hasan heet . In Iran, Afghanistan of Turkije misschien? Wie zou het dan verwonderen ? Het was dan tenslotte het bewijs voor hetgeen we allang wisten. De vrouw in de Islam is toch de slavin van haar man. Haar onderdrukking is ons toch bekend gemaakt door publicaties en mediaberichten.

Maar, had men nu in dat verdrag gelezen dat een zekere Henry Cook uit Engeland zijn vrouw voor 1 shilling had verkocht aan een man die John Earl heet , dan... ja... wat dan ? Dan zou men tenminste zeer verrast zijn, want een vrouw uit het Westen is toch vrij en gelijk voor de wet. Men zou het wegpraten met het feit dat het toch in 1800 was en dat het gebeurde in de middeleeuwen.

Het beeld van de vrouw in de Islam en de vrouw in het Westen wordt in de media als 2 tegenpolen beschreven. De Islamitische vrouw is onder haar sluier een onderdrukte en ongelijkrechtig wezen dat moet bevrijd worden van haar tirannieke man. De westerlingen moeten haar helpen om de sprong te maken uit dat religieuze gedoe te stappen en haar zo te maken als haar Westerse zuster. Op alle gebied vrij, ge�mancipeerd en heeft gelijke rechten op alle vlakken.

Laten we echter eens een blik werpen in die Westerse geest- en cultuurverhalen. Hier stoten we direct op ervaringen en voorstellingen die de Westerse vrouw tot nu toe nog hedendaags met zich meedraagt. Vanaf het begin der kerkelijke tijden is al Eva de schuldige van de verdrijving uit het paradijs. Dat is dus een vrouwelijke erfzonde !

In het jaar 500 kwam het consul van Macon samen om "de waarheid over de vrouw " te vinden. Zou een vrouw immers een bezit hebben over haar ziel ? Ze kwamen immers tot besluit dat alle vrouwen, behalve Maria, moeder van Jezus, een verdorven ziel bezaten, die voor eeuwig in de hel zijn plaats zou vinden. Zo bestempelde ook de kerkvaders de vrouwen als duivels, die de mannen van de hemelpoort naar de hel zouden leiden.

In 581 werd op het kerkconsul vastgesteld dat de vrouw niet behoorde tot het menselijke ras, want ze was alleen geschapen om de man te dienen. En ook de tussen haakjes �heilige Thomas', Thomas van Aquin, gaf in de bijbel 1: 30 aan ; De vrouw staat ergens tussen man, mens en dier. De vrouw die in die tijd een beetje slim was en een beetje wist over bvb : geneesmiddelen, werd direct aanzien als een heks en werd op de brandstapel gezet. En de zogenaamde �kuisheidsregel' wordt nu als een episodeverschijnsel aangezien.

Na dat Romeinse recht werd de vrouw als onbekwaam beschouwd om welke eigen zaak te runnen evenals kinderen en geestesziekten. De man had het recht om zijn vrouw te verkopen, te verstoten, te slaan en te doden. Eigendommen en politieke stemrechten werden daar ook onder mee bestempeld. (Vrouwen kregen pas in 1948 stemrecht in het parlement en de senaat, daarvoor hadden ze alleen stemrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen)

Deze instelling zette zich in de moderne wetten voort. Tot in 1942 bleef de vrouw onbekwaam om handel te drijven. De Duitse universiteiten werden voor de vrouwen pas geopend in 1908. En hedendaags is 40% van de vrouwen student, maar toch zijn er maar 5,5% vrouwen aangesteld als professor.

En hoe ziet het vrouwengezelschap er nu in het jaar 2000 uit ? Zijn wij zo vrij ? Voor veel vrouwen houd die vrijheid �s avonds al op. Geweld tegen vrouwen. Verkrachting en aanranding, heel dikwijls niet door vreemden, maar door eigen man, vader of broers of schoonfamilie. Onderzoek heeft uitgewezen dat 72% van de vrouwen seksueel lastiggevallen wordt op haar werk. Een op de drie vrouwen worden door haar man geslagen. Dit is toch een duidelijk samenhang van het hedendaagse geweld en de vroegere wetten op de vrouwen.

Als je een blik op de media werpt zie je al genoeg. Het ideaalbeeld van de vrouw. Ze moet jong, slank en als het ook nog mogelijk is blond zijn. Heel weinig vrouwen evenaren dit beeld, maar proberen door alle soorten di�ten en dergelijke er toch zo uit te zien. Geen enkele vrouwenblad dat je leest bevat geen dieetmiddeltje. Het aantal vrouwen met eetstoornissen blijft dan ook stijgen. Een op de tien vrouwen lijdt aan anorexia of bolemie.

De industrie vaart er ondertussen wel bij. Hun cijfers stijgen in hoge lijnen. Cosmeticabedrijven, schoonheidsoperaties en de modewereld halen er profijt uit. Een vrouw wordt gebruikt als een industrieel object en ze wordt te koop aangeboden op de markt.

Kan je dat allemaal als vrijheid beschouwen ?

Hetzelfde onder welke reclame van auto's tot en met zeep. Overal hoort er een naakte of een halfnaakte vrouw bij. Welke boodschap brengt dat over?! Een westerse vrouw is een seksobject, men mag haar nemen, gebruiken en bezitten. En hoe staat het met het zelfrespect?!

Wie kent het niet? Het gezegde : � Ik ben maar een huisvrouw' ? Ze schamen zich omdat ze thuis blijven om voor hun kinderen te zorgen, te poetsen, te koken , te strijken en te zorgen voor het welzijn van hun gezin. Een job die je kan vergelijken met een manager. Maar neen, weer voor dat ideaalbeeld gaan ze nog bijwerken. Al moeten ze ergens nog w.c.'s gaan poetsen. En als ze dan nog een goede positie hebben, dan hebben ze nog 30% minder loon dan hun mannelijke collega's!

Kan de doorsnee westerse vrouw die altijd voor haar gezin gezorgd heeft later nog van een mooie oude dag genieten, omgeven van haar kinderen??? NEEN!!! Ze vereenzaamt langzaam. Want een oude vrouw is onproductief. Ze krijgen 60% minder pensioen. En 4/5 van de personen die op de OCMW staan zijn vrouwen. Vrijheid in de Kapitalistische Westerse gezelschap is vooral de vrijheid van de sterkste. De man ! De vrouw is zwak en wordt onderdrukt en uitgebuit.

Men wil, zonder rekenschap te geven aan anderen, van het leven genieten. Genieten is in het Westen synoniem voor consumeren, dat de mensen verslaafd en kapot maakt. Daarvan zijn ze zichzelf zelfs niet bewust van. De vrouw is het offer van die vrijheid. I

k ben zo vrij...is in de realiteit niets anders dan, ik ben zo vrij om mij op alle gebieden te laten uitbuiten.

De onder haar sluier Islamitische onderdrukte vrouw met haar tirannieke man, waar ze de slaaf van is. Och arme die moet gered worden door haar Westerse zuster!

Fi Amanillah 

               

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 06:37

Wat vreemd dat er dan alleen in Nederlands al 1 miljoen moslims wonen. Eenzelfde uittocht van westerlingen naar islamitische landen zie ik niet snel voor ogen.

Hoe komt toch die eenzijdige intocht?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 06:56
Wat een gezeur over het verleden.... Als ik me niet vergis was het in 1981 dat mijn broer een bod op zijn vrouw kreeg van 11 volwassen camelen door een bedoien,op zijn rond reis door noord afrika.Als grapje maakte mijn broer later een opmerking van... "Ik moest er wel even over nadenken" Waarna hij een slipper naar zijn hoofd kreeg.Waar maak je zoiets nog mee zou je zeggen. 
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 07:09

Is toch geen slecht bod?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 07:37
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 11:56

Naar de reacties te lezen maakt de bovenstaande tekst erg veel los bij sommige mensen. De bedoeling is niet om te graven in het verleden De bedoeling van de bovenstaande tekst is om aan te tonen dat de westerse vrouw met veel moeilijkheden te kampen heeft gehad voordat ze uberhaupt haar rechten heeft gekregen, en Kimmie je opmerking van een seconde geleden slaat dus totaal nergens op.Heb je ooit gehoord vanuit Islamitische principes dat een vrouw te koop is? En kom niet aan met de bruidsschat want een bruidsschat is bedoeld voor de vrouw zelf het is een gift waarmee zij haar sieraden koopt.Een vrouw is geen bezit  zij is een individu met rechten en plichten dit geldt zowel voor de moslima en voor de Westerse vrouw.

Wel grappig eigenlijk hoe sommige het artikel proberen te verdedigen,want als een moslima dat doet krijg je vaak te horen dat ze zichzelf in een "slachtofferrol plaatst.Het lijkt haast alsof de rollen nu zijn omgedraaid maar goed. Feit is dat dit is gebeurd en of het nu in het verleden is gebeurd of in het heden het heeft plaatsgevonden en daar kun je niks aan veranderen.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.