Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenniet-moslims in Shariah van Islam

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: niet-moslims in Shariah van Islam
    Geplaatst op: 22 april 2006 om 22:27
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Er bestaat nog steeds te veel onwetendheid over moslims en de Islam. Bij het woord Shariah gaan bij de meeste niet-moslims al de haren recht overeind staan. Naar mijn nederige mening: zwaar onterecht en ook nog eens sterk overdreven.

Vooroordelen bij mensen weghalen, zal mij in mijn eentje niet lukken. Toch wil ik over dit onderwerp praten met mijn broeders, zuster en andere ge�nteresseerden.

Discriminatie op Homo of Lesbiene zijn,vind ik verwerpelijk.Buiten nog andere inhumaane straffen.En ik ben daar vast niet de eenige in.

Je zal maar homo zijn Jihuu en je gevoel je heele leven moeten verbergen.Omdat je anders niet geaccepteerd wordt als mens.

Je hebt vast wel vernomen hoe de christelijke paus over homosexuelen denkt. Heb het eergisteren op tv gezien. Dit is wat jullie bijbel over homo's zegt:

Leviticus 18:22
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

Leviticus 20:13
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Vriend...... Kerk en staat zijn in dit land gescheiden... En wat de Paus zegt op dit gebied zal me WORST wezen! Net zo als die onzin over geen condoom gebruik!!!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 18:45
Het geeft geen zin om de Islam te vergelijken met het Christendom wat betreft issues als homosexualieit.
Beiden godsdiensten hebben hier ongeveer dezelfde opvattingen.
Zowel de Wetten van Mozes, de Christelijke wetgeving voorzover die nog bestaat als de Shariah zijn eenzijdige wetgevingen.
Geen van hen kan zich vinden in de universele wetten van de mens.
Ze zijn diep diepdiep verwerpelijk!
Sorry ik wil niemand kwetsen maar het is allemaal zo vol huichelarei dat ik haast moet kotsen.
Ik heb een kleine vraag?
Hoeveel bloed en ellende moet er nog door deze godsdiensten verspreid worden voordat mensen zullen afzien van hun dwaling?
Begrijpen jullie nu echt niet dat alle ellende van de mensen van de afgelopen 4000 jaar voortkomt uit deze vewerpelijke dwalingen ?
en zelfs nu nog zijn juist zij het hoogst actief om mensen te verdrukken, de mens te ontkennen en oorlogen te beramen.
Werkelijk ik begin de titel van Kafir inmiddels met ere te dragen:-)


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Er bestaat nog steeds te veel onwetendheid over moslims en de Islam. Bij het woord Shariah gaan bij de meeste niet-moslims al de haren recht overeind staan. Naar mijn nederige mening: zwaar onterecht en ook nog eens sterk overdreven.

Vooroordelen bij mensen weghalen, zal mij in mijn eentje niet lukken. Toch wil ik over dit onderwerp praten met mijn broeders, zuster en andere ge�nteresseerden.

Discriminatie op Homo of Lesbiene zijn,vind ik verwerpelijk.Buiten nog andere inhumaane straffen.En ik ben daar vast niet de eenige in.

Je zal maar homo zijn Jihuu en je gevoel je heele leven moeten verbergen.Omdat je anders niet geaccepteerd wordt als mens.

Je hebt vast wel vernomen hoe de christelijke paus over homosexuelen denkt. Heb het eergisteren op tv gezien. Dit is wat jullie bijbel over homo's zegt:

Leviticus 18:22
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

Leviticus 20:13
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 04:54

Neen keiharde realiteit:

 

In de eerste grondwet van de Islamitische Staat, de �Verklaring�, samengesteld door Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) in Medina, stond er over de niet-moslim minderheid, de joden, in Artikel 30 dat zij een geheel onafhankelijke natie hebben onder de moslims. En dat de joden hun religie hebben en de moslims hun eigen religie.

 

Artikel 49. �Zij (joden) dienen ondersteuning te geven en te krijgen wanneer een lid van deze verklaring wordt aangevallen.�

 

Artikel 63. �Joden blijven hun bezittingen behouden en hebben eigen toezicht op hun interne zaken, net als de moslims, met dien verstande dat er rechtvaardigheid heerst tussen alle mensen van deze verklaring.�

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 23:12
Theorie, theorie, theorie.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 21:41

In de Koran staan er verschillende verzen die het pluralisme in de Islam aangeven. Mensen van een andere godsdienst die onder de Shariah leven, worden niet verplicht aan de regelgeving te houden die in strijd is met hun eigen godsdienst. Tenzij ze dat zelf willen en dat ook aangeven. De betekenis van wat Allah zegt:

 

Zij blijven gehoor geven aan de leugen, zij blijven eten van het verbodene en als zij tot jou komen: oordeel dan tussen hen of wendt je van hen af en indien jij je van hen afwendt, dan kunnen zij jou geen enkele schade berokkenen. En indien jij oordeelt, oordeel dan onder hen met rechtvaardigheid. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. (Koran 5:42)

 

Zomaar mensen straffen omdat ze anders zijn, komt in de Islam niet voor. Dat zijn de bekende indianenverhalen over de Shariah. De Islamitische oplossing voor het bestaan van verschillende religies is heel simpel het samen met elkaar leven op deze planeet. Het is Allah die op Zijn Tijd zal oordelen over de mensen:

 

En als jouw Heer het had gewild, dan zouden degenen die op aarde zijn, zeker allen tezamen hebben geloofd. Wil jij (Muhammad) dan de mensen dwingen opdat zij gelovigen worden? (Koran 10:99)

 

Dat het in de praktijk ook werkt, is bewezen door de eerste grondwet van Medina. Een aantal artikelen ervan zal ik binnenkort hier plaatsen. Daarin zal je lezen dat iedere godsdienst zijn eigen wetten en regels behoudt ook onder de Islamitische staat.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 21:22

Je geeft direct al aan wat jouw probleem is met de Shariah. Daar zal ik zo op reageren. Maar eerst even iets anders.

 

Ik ben zelf geen Islamgeleerde, maar dat weerhield mij nooit ervan om mij dieper in de materie te verdiepen. Ik begon ooit met het woord voor woord uit het hoofd leren van honderden ahadith en hoofdstukken uit de Koran. Ik werk nu al 5 jaar aan mijn eigen Tafseer van de Koran waarvan ik tot nu pas twaalf verzen heb kunnen behandelen. Zo veel studiemateriaal is er over Islamitische onderwerpen te vinden, alhamdolillah.

 

Met mijn weinige ervaring, weinige kennis en te kleine boekenkast, maar met een goudeerlijk en puur hart, waag ik mij toch op het terrein van de grote geleerden.

 

Ik ben moslim (eerste plaats) en Nederlander (tweede plaats).

Als Nederlander ben ik blij met het recht van godsdienstvrijheid in de grondwet, ik ben daar heel dankbaar voor.

 

Ik ben conservatief en denk dat de Islam als religie verkeerd wordt begrepen door velen. Ik ben er fel op tegen dat sommigen de conservatieve moslims afschilderen als �Wahhabi�, een denigrerende term.

 

Verder behoor ik tot de AhleSoennah walJamaah en raad ik mensen aan ook de weg van de salaf-us-salehin (vrome voorgangers) te volgen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Er bestaat nog steeds te veel onwetendheid over moslims en de Islam. Bij het woord Shariah gaan bij de meeste niet-moslims al de haren recht overeind staan. Naar mijn nederige mening: zwaar onterecht en ook nog eens sterk overdreven.

Vooroordelen bij mensen weghalen, zal mij in mijn eentje niet lukken. Toch wil ik over dit onderwerp praten met mijn broeders, zuster en andere ge�nteresseerden.

Discriminatie op Homo of Lesbiene zijn,vind ik verwerpelijk.Buiten nog andere inhumaane straffen.En ik ben daar vast niet de eenige in.

Je zal maar homo zijn Jihuu en je gevoel je heele leven moeten verbergen.Omdat je anders niet geaccepteerd wordt als mens.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 15:40

Er bestaat nog steeds te veel onwetendheid over moslims en de Islam. Bij het woord Shariah gaan bij de meeste niet-moslims al de haren recht overeind staan. Naar mijn nederige mening: zwaar onterecht en ook nog eens sterk overdreven.

Vooroordelen bij mensen weghalen, zal mij in mijn eentje niet lukken. Toch wil ik over dit onderwerp praten met mijn broeders, zuster en andere ge�nteresseerden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.