Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nieuwe tape alJazeerah

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nieuwe tape alJazeerah
    Geplaatst op: 29 april 2006 om 03:45
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik denk dat het eerder op bush slaat dan op Bin Laden.
Nee vriend... De Koran was voor de moslims geschreven.Maar o wee als men de foute moslims er op aanspreekt,dan kronkelt men alle kanten op.

Maar ik ben niet degeene die uiteindelijk in jullie harten zal kijken.

Daarom.... Sterkte ermee.

(En Bin Laden schendt Mohammeds regels,ontkennen heeft geen zin.)

11 september heeft de oorlogen en het leed verergerd,conform de uitspraak uit de Koran.

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet

Jij bent mijn vriend niet en ik ben jouw vriend niet...(Bin Laden daarentegen is en blijft mijn broeder en dus ook mijn vriend). Je placht altijd al zoveel te weten over de Koran en beweerd hem zelfs ook te lezen maar het verbaast me dat je dan nog niet eens weet dat de Koran voor alle mensen is gestuurd. Die verzen slaan eerder op bush dan op Osama Bin Laden. En wat kan jou het schelen dat volgens jou Osama Bin Laden de regels van Mohamed (vrede zij met hem) schendt? Jij als christen ontkent de profeet van ALLAH SWT en daarmee ook zijn regels evenals de Koran als het woord van God die jij nu als ongelovige ons probeert uit te leggen. Feit dat je wikipedia al vaker als bron/bewijs gebruikt zegt mij al genoeg omdat iedereen weet dat wikipedia niet echt betrouwbaar is.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 03:47
allahoakbar   
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:54

Asalaamoe3leikoem,

Ik heb hier niet zo erg veel verstand van dus zal er ook niet echt inhoudelijk op in kunnen gaan die Wijsheid heb ik niet. Wat wel zeer triest is de kijk van sommige niet moslims in deze topic. En maar klagen en zeveren dat de Islaam de boosdoener is terwijl men vergeet dat er zoveel onrecht in de wereld is en te weten wat Busch en zijn vriendjes allemaal voor walgelijke dingen met de gevangen in Irak hebben gedaan en wat er wat voor onrecht er nog steeds in dat land heerst. Denk daar maar eens heel goed overna, ik praat de dingen niet goed want zoals ik al eerder zeg is mijn kennis daar niet goed genoeg voor, maar als ik jouw een klap in je gezicht geef, dan geef jij mij gegarandeerd een dreun terug. Zoals bijv in Palestina als iemand jouw je huis uitschopt en jouw leven wil beheersen dan hoor ik diegene die dat overkomt ook niet: Lang leve de lol roepen. Denk daar maar eens heel goed over na.

Moge Allah swt ons leiden en vergeven Allahoema Amien.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:58
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Asalaamoe3leikoem,

Ik heb hier niet zo erg veel verstand van dus zal er ook niet echt inhoudelijk op in kunnen gaan die Wijsheid heb ik niet. Wat wel zeer triest is de kijk van sommige niet moslims in deze topic. En maar klagen en zeveren dat de Islaam de boosdoener is terwijl men vergeet dat er zoveel onrecht in de wereld is en te weten wat Busch en zijn vriendjes allemaal voor walgelijke dingen met de gevangen in Irak hebben gedaan en wat er wat voor onrecht er nog steeds in dat land heerst. Denk daar maar eens heel goed overna, ik praat de dingen niet goed want zoals ik al eerder zeg is mijn kennis daar niet goed genoeg voor, maar als ik jouw een klap in je gezicht geef, dan geef jij mij gegarandeerd een dreun terug. Zoals bijv in Palestina als iemand jouw je huis uitschopt en jouw leven wil beheersen dan hoor ik diegene die dat overkomt ook niet: Lang leve de lol roepen. Denk daar maar eens heel goed over na.

Moge Allah swt ons leiden en vergeven Allahoema Amien.

  amin zuster   nee  die slachtoffers willen zij niet zien
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 06:08
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

en geef bewiijs  dat er kinderen door hen zijn gedood???
en niet door al-ginzer
 

Vraag het de vroome moslims maar.....

Islamitische Commissie

De Spaanse Islamitische Commissie verklaarde zich solidair met de slachtoffers en nabestaanden. De moslimorganisatie bedankte het Spaanse volk voor de "voorbeeldige" manier waarop het onderscheid weet te maken tussen gelovige moslims en terroristen. De moslimgemeenschap werd niet als schuldige aangewezen. De aanslag "veroorzaakte een diepe pijn bij alle moslims", aldus een woordvoerder.

omdat je zo zeker bent van jouw beweringen wil ik het aan jou vragen
geef me bewijs dat er kinderen en vrouwen  in Iraq en    afghanistan  zijn gedood door mujahideen nasarhoemoallah.
 
 
ps kom niet met het valse bewijs van  ganazer .

We hebben het over Bin Laden en zijn Crusade tegen de Crusaders.En het doden van burgers in het westen,waar hij achter staat en zegt dat al deze mensen verantwoordelijk zijn voor de regeringen die zij hebben gekozen.

Nog zijn deze regeringen gekozen door 100% van de bevolking en nog hebben kinderen aan deze verkiezingen mee gedaan.

De leugen is met hem..... Hij dood onschuldigen!

Maar hij kronkelt maar wat hij wil.......

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 06:27
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Asalaamoe3leikoem,

Ik heb hier niet zo erg veel verstand van dus zal er ook niet echt inhoudelijk op in kunnen gaan die Wijsheid heb ik niet. Wat wel zeer triest is de kijk van sommige niet moslims in deze topic. En maar klagen en zeveren dat de Islaam de boosdoener is terwijl men vergeet dat er zoveel onrecht in de wereld is en te weten wat Busch en zijn vriendjes allemaal voor walgelijke dingen met de gevangen in Irak hebben gedaan en wat er wat voor onrecht er nog steeds in dat land heerst. Denk daar maar eens heel goed overna, ik praat de dingen niet goed want zoals ik al eerder zeg is mijn kennis daar niet goed genoeg voor, maar als ik jouw een klap in je gezicht geef, dan geef jij mij gegarandeerd een dreun terug. Zoals bijv in Palestina als iemand jouw je huis uitschopt en jouw leven wil beheersen dan hoor ik diegene die dat overkomt ook niet: Lang leve de lol roepen. Denk daar maar eens heel goed over na.

Moge Allah swt ons leiden en vergeven Allahoema Amien.

Je hebt hier verstand genoeg voor.... Maar het was Jezus die hier totaal anders over dacht..... Namelijk.... Wie ECHT in God gelooft,weet dat het niets uit maakt of je terugslaat om te overleven of je laat doden,als je ZEKER weet dat je uiteindelijk bij hem zal komen.

De logica hier achter is ergens heel logisch......

Maar het is de mens die dit NIET begrijpt,omdat niet iedereen hier blijkbaar in gelooft.Het is vaak ook een natuurlijke reactie.... Overlevingsinstinct.

Jezus stapte hier overheen om letterlijk te laten zien,wat Gods geloof inhoudt.

En ja.... In het westen zijn mensen genoeg te vinden,die van zijn leer niet veel begrijpen.Inclusief ik zelf,daarvoor moet je heel sterk in je schoenen staan.

Wat was het leven ook alweer volgens veel moslims......

Kans,vermaak en spel.......

Waarom dan vast houden aan grond?Als grond er niets toe doet......

Er zijn veel christenen die zich niet aan de regels houden,maar moslims net zo goed.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 06:35
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Asalaamoe3leikoem,

Ik heb hier niet zo erg veel verstand van dus zal er ook niet echt inhoudelijk op in kunnen gaan die Wijsheid heb ik niet. Wat wel zeer triest is de kijk van sommige niet moslims in deze topic. En maar klagen en zeveren dat de Islaam de boosdoener is terwijl men vergeet dat er zoveel onrecht in de wereld is en te weten wat Busch en zijn vriendjes allemaal voor walgelijke dingen met de gevangen in Irak hebben gedaan en wat er wat voor onrecht er nog steeds in dat land heerst. Denk daar maar eens heel goed overna, ik praat de dingen niet goed want zoals ik al eerder zeg is mijn kennis daar niet goed genoeg voor, maar als ik jouw een klap in je gezicht geef, dan geef jij mij gegarandeerd een dreun terug. Zoals bijv in Palestina als iemand jouw je huis uitschopt en jouw leven wil beheersen dan hoor ik diegene die dat overkomt ook niet: Lang leve de lol roepen. Denk daar maar eens heel goed over na.

Moge Allah swt ons leiden en vergeven Allahoema Amien.

  amin zuster   nee  die slachtoffers willen zij niet zien
Onzin Taqwaa..... Lees het stukje over de Artsen zonder Grenzen die in Afghanistan gedood zijn.Zij kwamen om gewonden te verzorgen,aan welke kant dan ook.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 06:35

Ik heb het over verstand vanuit religeuze kennis, ik weet heel goed dat onrecht niet is toegestaan tenzij je in een oorlog verkeert en dan nog zijn er grenzen die er gelden zoals de profeet Mohamed vrede zij met hem heeft gezegd in de overleveringen. Zoals geen vrouwen doden, geen bomen kappen geen kinderen doden enz

Wat ik in mijn vorige reactie wil aantonen is dat onrecht,moord en allerlei verwepelijkheden niet aan de Islaam kunnen toegeschreven worden immers de Islaam daar draait het om vrede, liefde Barmhartigheid en dat er bepaalde mensen zijn die zaken verrichten in Naam van die Islaam, dat is dan hun eigen interpretatie en staat los van de Islaam zelf.

Wie goed doet zal goed ontmoeten en wie kwaad en onrecht sticht op de aarde zal dat ook zeker ondervinden, Allah hoort en weet en ziet alles en ik geloof er oprecht in dat op de Dag des Oordeels het recht zal schieden en diegene die iets heeft gezaaid zal het zeker ondervinden en niemand zal onrecht worden aangedaan.

Moge Allah swt ons leiden en vergeven Allahoema Amien.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Ik heb het over verstand vanuit religeuze kennis, ik weet heel goed dat onrecht niet is toegestaan tenzij je in een oorlog verkeert en dan nog zijn er grenzen die er gelden zoals de profeet Mohamed vrede zij met hem heeft gezegd in de overleveringen. Zoals geen vrouwen doden, geen bomen kappen geen kinderen doden enz

Wat ik in mijn vorige reactie wil aantonen is dat onrecht,moord en allerlei verwepelijkheden niet aan de Islaam kunnen toegeschreven worden immers de Islaam daar draait het om vrede, liefde Barmhartigheid en dat er bepaalde mensen zijn die zaken verrichten in Naam van die Islaam, dat is dan hun eigen interpretatie en staat los van de Islaam zelf.

Wie goed doet zal goed ontmoeten en wie kwaad en onrecht sticht op de aarde zal dat ook zeker ondervinden, Allah hoort en weet en ziet alles en ik geloof er oprecht in dat op de Dag des Oordeels het recht zal schieden en diegene die iets heeft gezaaid zal het zeker ondervinden en niemand zal onrecht worden aangedaan.

Klopt als een Bus...... Zo ook onder de christenen..... Dus ik begrijp nog steeds niet waarom je het verstand niet zou hebben.
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 06:53
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Asalaam Alaikom

Je moet wel lef hebben en hersenloos zijn als je slecht praat over iemand die zijn leven, rijkdom, gebeden en alles voor de zaak van Allah opgaf. Zijn haren zijn wit geworden op het slagveld, zijn tv ruilde hij voor kalashinkov en zijn warme bed voor de koude grond! Je hebt zware lef nodig om zo'n man te beledigen of uit te schelden! Je hoeft het niet eens te zijn met alles wat hij doet, maar hij is een moslim, zware moslim.

Er zijn altijd menings verschillen geweest, zelfs onder de grootste geleerden, en nooit hebben ze de wapens tegen elkaar gepakt of elkaar uitgescholden of de kufaar tegen hun gesteund. Dat zand op de zolen van hun schoenen is meer waard dan al onze gebeden en vasten bij elkaar! Dus bid tot Allah dat Hij hun en ons leiding schenkt, en wie hun uitscheldt of beledigt, is verdwaald.

Wasalaam



Ik bewonder zijn wil om zijn leven af te leggen voor zijn god. In het algemeen vind ik het cool dat Arabieren over het algemeen fanatieker lijken te zijn. Ik hoop echter dat zij zich gaan bekeren tot de ware God en zich op die manier gaan inzettten, want zonder de Arabieren is de familie van God niet compleet.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 07:10
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik denk dat het eerder op bush slaat dan op Bin Laden.
Nee vriend... De Koran was voor de moslims geschreven.Maar o wee als men de foute moslims er op aanspreekt,dan kronkelt men alle kanten op.

Maar ik ben niet degeene die uiteindelijk in jullie harten zal kijken.

Daarom.... Sterkte ermee.

(En Bin Laden schendt Mohammeds regels,ontkennen heeft geen zin.)

11 september heeft de oorlogen en het leed verergerd,conform de uitspraak uit de Koran.

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet

Jij bent mijn vriend niet en ik ben jouw vriend niet...(Bin Laden daarentegen is en blijft mijn broeder en dus ook mijn vriend). Je placht altijd al zoveel te weten over de Koran en beweerd hem zelfs ook te lezen maar het verbaast me dat je dan nog niet eens weet dat de Koran voor alle mensen is gestuurd. Die verzen slaan eerder op bush dan op Osama Bin Laden. En wat kan jou het schelen dat volgens jou Osama Bin Laden de regels van Mohamed (vrede zij met hem) schendt? Jij als christen ontkent de profeet van ALLAH SWT en daarmee ook zijn regels evenals de Koran als het woord van God die jij nu als ongelovige ons probeert uit te leggen. Feit dat je wikipedia al vaker als bron/bewijs gebruikt zegt mij al genoeg omdat iedereen weet dat wikipedia niet echt betrouwbaar is.
Als het boek geschreven is voor ALLE mensen zoals je zegt.Dan heeft de text ook betrekking op ALLE mensen.Dat is inclusief de moslim zelf.Maar het zijn niet de christenen die de Koran lezen,in het belang van hun geloof.Nog doen dat de boedisten,Joden of anders gelovigen.God spreekt dan ook over meerdere boeken en meerdere mensen die zijn geloof naar de mensen brachten.Maar in de kern van die boeken,staat zijn waare geloof.

In het roode stukje beweer jij iets,wat niet waar is overigens.

En ja ik zoek veel op in wikipedia en dat niet altijd alles precies klopt wat daar staat is waar.

Maar zeg mij eens wat zegt de Koran over mensen die fouten maken in onwetendheid...En mensen die de waarheid kennen en fouten maken?Of heeft dat ook weer betrekking op anderen behalfe jezelf,ondanks dat het boek geschreven was voor alle mensen zoals je zegt.

Dat de Koran er is voor alle mensen weet ik.... Maar hij is geschreven voor de moslims.... Een ieder die dus moslim is/wil worden,voor hem/haar is het boek bestemt.En dus niet voor een christ die de bijbel hanteerd,waarin eveneens Gods geboden staan vermeldt.

Snap je het nu?

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 07:27

Assalamu alaikum,

ik moet zeggen dat ik Bin Laden wel charisma vind hebben, en feit is en blijft dat hij idd alles heeft opgegeven om tegen de russen in een vreemd land te gaan vechten; en hij had heel wat op te geven, geld, luxe, alles.

Maar grenzen overschrijden en verderf zaaien is haraam, en als hij dat gedaan heeft is hij zondig als iedere verderfzaaier. In dat geval hoop ik dat zijn goede daden opwegen tegen zijn zonden.

Misschien hebben de kindermoordenaars van Beslan ook wel goede dingen gedaan; het zijn uiteindelijk kindermoodenaars geworden. Hoe zal het oordeel over hun zijn? Alleen Allah weet dat. Maar moslims moeten verderf afkeuren en afzweren, dat is fardh, Allahu alim.

Overigens heb ik een ander gevoel bij Bin Laden dan bij Al Zarqawi; misschien meet ik met twee maten of ben ik ook niet ongevoelig voor charisma, wie weet. Bin Laden heeft een zekere uitstraling vind ik en hij is ook niet altijd onredelijk in zijn toespraken. Hij heeft gelijk in zijn mening over de amerikaanse (en europese) militaire aanwezigheid in Irak en Afghanistan naar mijn idee; hoewel ik geen aanhanger ben van de Taliban in theologisch opzicht had niemand het recht hun land binnen te vallen, of het moeten de afghanen zelf zijn als ze het niet meer zouden pikken. Irak idem dito. Beide oorlogen zijn onrechtmatig begonnen en gebasseerd op leugens en veronderstellingen die allemaal vals bleken te zijn. Dat wist iedereen van te voren.

Al Zarqawi echter is van een ander kaliber; hij geeft openlijk toe te moorden en zijn daden in Irak tegen de irakese bevolking is pure misdaad. Ik heb Bin Laden ook nog nooit gehoord over Zarqawi, maar Zarqawi pronkt wel met de naam van Bin Laden.

Nogmaals; haraam is haraam en verderf is verderf, sjaitaan maakt geen onderscheid in kledingkeuze, huidskleur en moedertaal; hij wil alleen verleiden tot zonde, fitnah en verderf. Zaait iemand zonde, fitnah en verderf neem dan je verantwoordelijkheid als moslim en verwerp die persoon, hoeveel charisma en mooie praatjes hij ook heeft.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 07:52
Salaam aleikoum

In de Koran staat:

49:12- O jullie die geloven: �Vermijd de vermoedens. Voorwaar, een deel van de vermoedens  zijn een zonde,,,,,)

Dat een heerser zondigt wil niet zeggen dat de geleerden dit goed keuren of hen niet adviseren om Allah te gehoorzamen.  Vermoedens  zonder bewijzen zijn grote zonden.

Er is een verschil tussen grote zonden en ongeloof. De soenna is altijd de gematigde middenweg. De regel luidt dat het uitvoeren van zonden, door zowel heersers als burgers, iemand niet buiten de Islam plaats, tenzij hij deze toestaat, goedkeurt en en zijn daden beter of gelijkwaardig acht aan de wet van Allah. Het haraam wordt dan halaal gemaakt en de woorden van Allah worden ontkent en men is hoogmoedig tegenover Allah.

Een zondaar die zondigt en van mening is dat het niet is toegestaan en dat Hij gelooft dat hij Allah ongehoorzaam is en moet gehoorzamen, behoort tot de moslims. Een heerser die op een bepaalde punt niet oordeelt met wat Allah heeft geopenbaard en hij weet dat hij zondigt en het niet toegestaan is bij Allah en het gebed wel verricht, behoort bij de moslims. Dit zijn zondaren die hun begeerten volgen, maar niet uit de Islam treden.

In de Koran staat:

5:44- (,,,, En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard heeft, zij zijn de ongelovigen.

http://quran.al-islam.com/Tafseer/DispTafsser.asp?l=arb& taf=KORTOBY&nType=1&nSora=5&nAya=44

 
Wij moeten de soennah opvolgen als we dit vers lezen. Ibn mas3oed (radiyya Allahu an3u) heeft gezegd;

قال ابن مسعود والحسن : هي عامة في كل من لم يحكم بما أنزل الله من المسلمين واليهود و&a mp;a mp;# 1575;لكفار أي معتقدا ذلك ومستحلا له ; فأما من فعل ذلك وهو معتقد أنه راكب محرم فهو من فساق المسلمين , وأمره إلى الله تعالى إن شاء عذبه , وإن شاء غفر له

 
"Dit vers is van toepassing op eenieder die niet regeert met wat Allah heeft geopenbaard vanonder de moslims, de joden, en de ongelovigen. Dus iemand dit doet met een ideologische overtuiging en geloof, en hierin toestemming voor zichzelf acht. En wat betreft iemand die dit doet en ervan overtuigd is dat hij een zonde verricht, hij is dan een zondige moslim. En zijn beschikking is bij Allah de Verhevene, als Hij wil vergeeft hij hem, en als Hij wil bestraft hij hem."

Hieronder een fatwa van sheich bin baaz. Controleer deze op basis van de tafsier. Vergelijk de woorden van sheich bin baaz (rahimahoe Allah), met die van ibn mas3oed en ibn abbaas (radiyya Allahoe an3oem), hij is op de weg van de soenna en hij is niet corrupt.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=13659&dgn=4


Salaam aleikoum


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 07:53
En hij overschreid nu grenzen,hoe je het went of keert...... Grenzen die ik niet getrokken heb,maar zijn eigen geloof.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 08:29

De hoofddoel van Jihad is om de mensen Allah alleen te laten aanbidden/dienen, en om de mensheid van de slavernij aan mensen te bevrijden, en haar naar de vrijheid van La ilaha illa Allah ( er is geen god of meester dan Allah) te leiden.

 

Net zoals je met Da3wa in je eigen omgeving moet beginnen, moet ook Jihad in de meest dichtbijzijnde locatie uitgevoerd worden.

 

In de Quran draagt Allah ons het volgende op:

 

"O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is."

 

[Attauba 9:123] 

Je kan je afvragen of het wel toegestaan is om in je eigen omgeving ter strijde te trekken. Heel belangrijk is om na te gaan of deze mensen in oorlog zijn met de moslims of niet.

"En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.�

[al-Baqarah 2:190] 

Als degenen die je omringen in oorlog zijn met de moslims dan is het verplicht om hen te doden waar je hun ook vind.

"En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want Fitna is erger dan doden..."

[al-Baqarah 2:191] 

"Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol."

[Attauba 9:5] 

� En bestrijdt hen totdat er geen Fitnah is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen. �

 

[al-Anfaal 8:39] 

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 08:45

Misschien dat God goed heeft gezien,hoe de krachten verdeeld zouden worden.Waardoor Jezus een voorbeeld werd voor het westen en Mohammed voor het oosten...En toch maken bijde kanten ook gebruik van elkaars leermeester.

Ik heb het verschil tussen bijde altijd vreemd gevonden,maar misschien ligt in bovenstaande wel het antwoord...

 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 09:01
In eerste instantie geplaatst door ABTT

De hoofddoel van Jihad is om de mensen Allah alleen te laten aanbidden/dienen, en om de mensheid van de slavernij aan mensen te bevrijden, en haar naar de vrijheid van La ilaha illa Allah ( er is geen god of meester dan Allah) te leiden.

 

Net zoals je met Da3wa in je eigen omgeving moet beginnen, moet ook Jihad in de meest dichtbijzijnde locatie uitgevoerd worden.

 

Het punt is nu juist dat God ons via Jezus de weg aanbiedt om mensen van de slavernij te bevrijden. Daarom zegt Jezus ook van zichzelf dat hij de Weg, de Waarheid en het Leven is ( http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+14%3A6&id18=1&a mp;pos=1&set=10&lang=nl ).
Er is geen andere weg.

Je kan het vergelijken met de ark van Noach: alleen de ark van Noach kon de mensen redden van de grote vloed. Als je een mooi hoog gebouw had gemaakt had je het inderdaad wat langer uitgehouden, maar op het eind was je toch verdronken.

Je kan bijvoorbeeld het ook vergelijken met de uittocht uit Egypte van de Israelieten door Mozes: de laatste plaag was de plaag waarbij alle eerstgeborenen gedood werden, behalve als je een lam in zijn geheel offerde en bloed aan de deurposten streek.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 09:05
In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door ABTT

De hoofddoel van Jihad is om de mensen Allah alleen te laten aanbidden/dienen, en om de mensheid van de slavernij aan mensen te bevrijden, en haar naar de vrijheid van La ilaha illa Allah ( er is geen god of meester dan Allah) te leiden.

 

Net zoals je met Da3wa in je eigen omgeving moet beginnen, moet ook Jihad in de meest dichtbijzijnde locatie uitgevoerd worden.

 

Het punt is nu juist dat God ons via Jezus de weg aanbiedt om mensen van de slavernij te bevrijden. Daarom zegt Jezus ook van zichzelf dat hij de Weg, de Waarheid en het Leven is ( http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+14%3A6&id18=1&a mp;a mp;pos=1&set=10&lang=nl ).
Er is geen andere weg.

Je kan het vergelijken met de ark van Noach: alleen de ark van Noach kon de mensen redden van de grote vloed. Als je een mooi hoog gebouw had gemaakt had je het inderdaad wat langer uitgehouden, maar op het eind was je toch verdronken.

Je kan bijvoorbeeld het ook vergelijken met de uittocht uit Egypte van de Israelieten door Mozes: de laatste plaag was de plaag waarbij alle eerstgeborenen gedood werden, behalve als je een lam in zijn geheel offerde en bloed aan de deurposten streek.

Maar het terugslaan,was niet zijn weg........
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 09:20

Neem nu die zweedse prediker,die riep dat Mohammed geen profeet van God was.

Vanuit Moskeen werd opgeroepen,om hier niet op in te gaan.

Zij hanteerde een regel van Jezus en draaide de andere wang toe.....

Maar ook regels die in de Koran staan en oproepen om geweld tegen te gaan....

In bijde boeken vind men dus de waarheid.....De kern waar het om draaid.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 09:20
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door ABTT

De hoofddoel van Jihad is om de mensen Allah alleen te laten aanbidden/dienen, en om de mensheid van de slavernij aan mensen te bevrijden, en haar naar de vrijheid van La ilaha illa Allah ( er is geen god of meester dan Allah) te leiden.

 

Net zoals je met Da3wa in je eigen omgeving moet beginnen, moet ook Jihad in de meest dichtbijzijnde locatie uitgevoerd worden.

 

Het punt is nu juist dat God ons via Jezus de weg aanbiedt om mensen van de slavernij te bevrijden. Daarom zegt Jezus ook van zichzelf dat hij de Weg, de Waarheid en het Leven is ( http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+14%3A6&id18=1&a mp;a mp;a mp;pos=1&set=10&lang=nl ).
Er is geen andere weg.

Je kan het vergelijken met de ark van Noach: alleen de ark van Noach kon de mensen redden van de grote vloed. Als je een mooi hoog gebouw had gemaakt had je het inderdaad wat langer uitgehouden, maar op het eind was je toch verdronken.

Je kan bijvoorbeeld het ook vergelijken met de uittocht uit Egypte van de Israelieten door Mozes: de laatste plaag was de plaag waarbij alle eerstgeborenen gedood werden, behalve als je een lam in zijn geheel offerde en bloed aan de deurposten streek.

Maar het terugslaan,was niet zijn weg........
Besnijdenis was ook zijn weg en het niet eten van varkensvlees ook...ken bijna geen enkele christen die zich daaraan houdt. Als je zoveel van Jezus(vrede zij met hem) houdt dan doe je je uiterste best om hem te volgen in alles wat hij deed.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 09:23
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Neem nu die zweedse prediker,die riep dat Mohammed geen profeet van God was.

Vanuit Moskeen werd opgeroepen,om hier niet op in te gaan.

Zij hanteerde een regel van Jezus en draaide de andere wang toe.....

Maar ook regels die in de Koran staan en oproepen om geweld tegen te gaan....

In bijde boeken vind men dus de waarheid.....De kern waar het om draaid.

In de bijbel staat de gedeeltelijke waarheid...in de Koran staat de gehele waarheid.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 09:23
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door ABTT

De hoofddoel van Jihad is om de mensen Allah alleen te laten aanbidden/dienen, en om de mensheid van de slavernij aan mensen te bevrijden, en haar naar de vrijheid van La ilaha illa Allah ( er is geen god of meester dan Allah) te leiden.

 

Net zoals je met Da3wa in je eigen omgeving moet beginnen, moet ook Jihad in de meest dichtbijzijnde locatie uitgevoerd worden.

 

Het punt is nu juist dat God ons via Jezus de weg aanbiedt om mensen van de slavernij te bevrijden. Daarom zegt Jezus ook van zichzelf dat hij de Weg, de Waarheid en het Leven is ( http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+14%3A6&id18=1&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;pos=1&set=10&lang=nl ).
Er is geen andere weg.

Je kan het vergelijken met de ark van Noach: alleen de ark van Noach kon de mensen redden van de grote vloed. Als je een mooi hoog gebouw had gemaakt had je het inderdaad wat langer uitgehouden, maar op het eind was je toch verdronken.

Je kan bijvoorbeeld het ook vergelijken met de uittocht uit Egypte van de Israelieten door Mozes: de laatste plaag was de plaag waarbij alle eerstgeborenen gedood werden, behalve als je een lam in zijn geheel offerde en bloed aan de deurposten streek.

Maar het terugslaan,was niet zijn weg........
Besnijdenis was ook zijn weg en het niet eten van varkensvlees ook...ken bijna geen enkele christen die zich daaraan houdt. Als je zoveel van Jezus(vrede zij met hem) houdt dan doe je je uiterste best om hem te volgen in alles wat hij deed.
Goed mogelijk..... Maar het doden van onschuldigen was ook niet zijn weg en zijn we dus weer terug bij af.. Dus in welk opzicht doe jij dadelijk je uiterste best?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 09:25
Zie je hoe moeilijk het is....
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Neem nu die zweedse prediker,die riep dat Mohammed geen profeet van God was.

Vanuit Moskeen werd opgeroepen,om hier niet op in te gaan.

Zij hanteerde een regel van Jezus en draaide de andere wang toe.....

Maar ook regels die in de Koran staan en oproepen om geweld tegen te gaan....

In bijde boeken vind men dus de waarheid.....De kern waar het om draaid.

In de bijbel staat de gedeeltelijke waarheid...in de Koran staat de gehele waarheid.
O ja? Wat zijn dan die dwaalversen,die God er in heeft gezet voor de dwaalende die de Koran verkeerd begrijpen?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 09:35
Zo gemakkelijk steekt de Koran nu ook weer niet in elkaar,dat je alles maar zo maar klakkeloos kan aannemen lijkt me...
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 11:45

 

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Zo gemakkelijk steekt de Koran nu ook weer niet in elkaar,dat je alles maar zo maar klakkeloos kan aannemen lijkt me...

Vandaar dat jij met verzen aankomt zetten uit de Koran terwijl jij de diepere betekenissen er niet eens van weet? Klinkt erg overeenkomstig met wat je net zei, vind je niet?


Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:02
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Zo gemakkelijk steekt de Koran nu ook weer niet in elkaar,dat je alles maar zo maar klakkeloos kan aannemen lijkt me...

Vandaar dat jij met verzen aankomt zetten uit de Koran terwijl jij de diepere betekenissen er niet eens van weet? Klinkt erg overeenkomstig met wat je net zei, vind je niet?


Groetjes,


Marocaantje

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:10
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Zo gemakkelijk steekt de Koran nu ook weer niet in elkaar,dat je alles maar zo maar klakkeloos kan aannemen lijkt me...

Vandaar dat jij met verzen aankomt zetten uit de Koran terwijl jij de diepere betekenissen er niet eens van weet? Klinkt erg overeenkomstig met wat je net zei, vind je niet?


Groetjes,


Marocaantje

Nee dat vind ik idd niet.... Maar veklaar jij dan maar eens waarom er dwaalversen zijn in de Koran,waar de dwaalende moslims over zullen struikelen.Want het zijn de moslims die de Koran lezen toch.... Of vind je van niet? Als christenen,nog Joden nog Boedisten of welk ander gelovige de Koran niet lezen.... Wie zijn dan toch die mensen waar God over spreekt die dat boek wel lezen en er over struikelen?
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:14

 

Nee dat vind ik idd niet.... Maar veklaar jij dan maar eens waarom er dwaalversen zijn in de Koran,waar de dwaalende moslims over zullen struikelen.Want het zijn de moslims die de Koran lezen toch.... Of vind je van niet?

 

Blijkbaar zijn moslims niet de enige die de Koran lezen, anders zou jij (en anderen niet-moslims met jou) geen verzen uit de Koran aanhalen, toch?



Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:15
Of zijn alle Spaanse Islamieten dwaalende,behalve jullie hier?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.