Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Imam Abdulwahid van. Bommel

 Post Reply Post Reply
Schrijver
zehra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zehra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Imam Abdulwahid van. Bommel
    Geplaatst op: 24 april 2006 om 15:02

Hallo Iedereen, Kan iemand me helpen over een site van Imam Abdulwahid van. Bommel te vinden of hoe ik hem kan beruiken, waar hij woont, telefoonnummer? Ik zoek eigenlijk een goede Islamitische psycholoog die nederlands kan of turks. Kan iemand mij hiermee helpen alstublieft?

Selam

insan
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 06:59

Heb je een goede neus?  

Zoek ff in een van de Moskeen in Den Haag.

Imam Abdulwahid van Bommel was van oorsprong jazzmusicus, maar volgde
een imamopleiding in Turkije. Terug in Nederland werd hij imam in
een moskee in Den Haag en was hij directeur van de Nederlandse Moslim Omroep.
Ook zijn er al meerdere boeken van zijn hand verschenen. De laaste �Islam, liefde,
seksualiteit�, gaat over de open moderne visie die de islam volgens hem biedt op het
gebied van liefde en seksualiteit. Imam van Bommel�s werk staat vooral in het teken
van jongeren, door wie hij als een autoriteit gezien wordt. Hij functioneert vaak
als bemiddelaar tussen moslims en niet-moslims.


Dit is hem... Abdulwahid van Bommel

Terug naar boven
zehra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zehra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 11:28

Selaam,

Dank je maar hoe bereik ik hem? Kan je ook telefoonnummer of zijn adres kunnen doorgeven ? Ik wil zo graag is met hem spreken.

groeten

insan
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2006 om 16:53
In eerste instantie geplaatst door zehra

Selaam,

Dank je maar hoe bereik ik hem? Kan je ook telefoonnummer of zijn adres kunnen doorgeven ? Ik wil zo graag is met hem spreken.

groeten

Dat lijkt me niet zo moeilijk meer.... bel even wat moskee's op in Den Haag en vraag even in welke moskee hij zit of heeft gezeten.... Zo kan je hem opsporen... Ik neem aan dat de meeste Imaams elkaar wel kennen binnen een stad.
Terug naar boven
zehra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zehra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2006 om 12:23

Hallo Ruud,

Dank je voor info.

groeten

zehra

 

 

insan
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2006 om 14:46
Geen dank,graag gedaan.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 11:56

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

In eerste instantie geplaatst door zehra

Hallo Iedereen, Kan iemand me helpen over een site van Imam Abdulwahid van. Bommel te vinden of hoe ik hem kan beruiken, waar hij woont, telefoonnummer? Ik zoek eigenlijk een goede Islamitische psycholoog die nederlands kan of turks. Kan iemand mij hiermee helpen alstublieft?

Selam

Ik zou graag willen weten waarom je specifiek zijn naam noemt. Is er een speciale reden dat je hem wilt spreken? (Buiten het feit om dat hij Nederlands spreekt.) ?

 

Abdulwahid van Bommel is niet echt bepaald een �imam� die uitspraken doet overeenkomstig met de uitspraken van de geleerden en overeenkomstig met de ahadith en de Koran.

 

Ik zie je reactie graag tegemoet!



Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
zehra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zehra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2006 om 11:50

Hallo,

Neen ik zoek eigenlijk iemand die hooggeleerd islamiet is. Ik heb paar vragen aan hem. Ik wil heel graag met een islammitische psycholoog spreken die natuurlijk nederlands kan of turks. Andere talen begrijp ik niet. Ik weet dat hij een imam is maar hij kan even goed antwoorden geven op mijn vragen. weet ik niet.

groetjes

 

insan
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 19:44
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Ik zou graag willen weten waarom je specifiek zijn naam noemt. Is er een speciale reden dat je hem wilt spreken? (Buiten het feit om dat hij Nederlands spreekt.) ?

 

Abdulwahid van Bommel is niet echt bepaald een �imam� die uitspraken doet overeenkomstig met de uitspraken van de geleerden en overeenkomstig met de ahadith en de Koran.

 

 

Assalamu alaikum,

 

ben je niet in de war met Abdullah Haselhoef? Abdulwahid van Bommel is een echte imam die zijn opleiding in Turkije heeft gehad en jaren als imam in Nederland gewerkt heeft. Ik geloof dat hij nu als geestelijk verzorger in een ziekenhuis werkt in Den Haag. Ik vind zijn boeken altijd erg goed; hij heeft echt veel kennis van zaken vind ik. Ik heb hem een paar keer ontmoet. Hij heeft o.a. een boek geschreven over islam en gezondheidszorg en een boek over islam, liefde en seksualiteit waar hij behoorlijk diep ingaat op deze thema's in de geschiedenis van de islamitische wereld. Echt boeiend vond ik.

Hij komt soms wel tot eigen conclusies, maar daar heeft hij recht op en mijns inziens ook de kennis voor. Het is in ieder geval altijd goed om verschillende meningen over bepaalde opvattingen te lezen natuurlijk, en niet blind van de mening van van Bommel of wie dan ook uit te gaan.

 

Wassalam.

 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 02:26

Assalamu alaikum,

 

ben je niet in de war met Abdullah Haselhoef? Abdulwahid van Bommel is een echte imam die zijn opleiding in Turkije heeft gehad en jaren als imam in Nederland gewerkt heeft. Ik geloof dat hij nu als geestelijk verzorger in een ziekenhuis werkt in Den Haag. Ik vind zijn boeken altijd erg goed; hij heeft echt veel kennis van zaken vind ik. Ik heb hem een paar keer ontmoet. Hij heeft o.a. een boek geschreven over islam en gezondheidszorg en een boek over islam, liefde en seksualiteit waar hij behoorlijk diep ingaat op deze thema's in de geschiedenis van de islamitische wereld. Echt boeiend vond ik.

Hij komt soms wel tot eigen conclusies, maar daar heeft hij recht op en mijns inziens ook de kennis voor. Het is in ieder geval altijd goed om verschillende meningen over bepaalde opvattingen te lezen natuurlijk, en niet blind van de mening van van Bommel of wie dan ook uit te gaan.

 

Wassalam.

 

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Beste Aghi Fi Dien,

 

Ik ben niet in de war met Abdullah Haselhoef. Al moet ik bekennen dat ik zijn uitspraken tot nu toe wel goed heb gevonden. Ik heb eerder gehoord dat Van Bommel een Imam opleiding heeft gevolgd in Turkije maar aangezien zijn uitspraken betwijfel ik of hij de leer nog aanhangt die hij daar heeft geleerd. Ook over zijn boek is er trouwens veel ophef over trouwens, ik heb het (nog) niet gelezen dus daarover kan ik niet veel zeggen. Ik heb hem wel op tv gezien en de dingen die hij daar zei konden dus echt niet door de beugel. Wat hij zei wat overigens niet gebaseerd op eigen mening maar gebaseerd op de Islaam. Zijn uitspraken op het internet overigens vind ik ook maar raar. Ik ga hier niet vertellen wat hij allemaal heeft gezegd voordat ik mensen hier weer op andere gedachtes breng. Ik zal je nog een pm sturen InchaAllaah en inhoudelijk vertellen wat voor uitspraken hij heeft gedaan waardoor ik ben gaan twijfelen, ok? Gayr InchaAllaah.

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
A.Haselhoef Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A.Haselhoef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door zehra

Hallo Iedereen, Kan iemand me helpen over een site van Imam Abdulwahid van. Bommel te vinden of hoe ik hem kan beruiken, waar hij woont, telefoonnummer? Ik zoek eigenlijk een goede Islamitische psycholoog die nederlands kan of turks. Kan iemand mij hiermee helpen alstublieft?

Selam



Salaam,

Abdulwahid is op dit moment werkzaam aan de Islamitische Universiteit te Rotterdam aan de Bergsingelweg.

Succes.

Abdullah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.