Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

niet-moslims in Shariah (vervolg)

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: niet-moslims in Shariah (vervolg)
    Geplaatst op: 19 mei 2006 om 03:46

 

dit is het vervolg van de topic �niet-moslims in Shariah van Islam

www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=6604&PN=1& amp;TPN=1

 

 

We moeten het eerst met zijn allen eens zijn dat iedere samenleving op aarde op de een of andere manier beperkingen kent. Mensen kunnen niet altijd alles doen en laten wat ze maar willen, er zijn regels nodig om een grote ongedisciplineerde chaos te voorkomen. Er is geen land in de wereld dat geen wetten of regels kent om het gedrag van de bevolking te regelen. Dat wetten nodig zijn, moet iedereen duidelijk zijn. Maar of deze wetten door de mens gemaakt moeten worden of door een religie is het grote discussiepunt. Maar voor beide geldt dat wanneer een systeem werkt/faalt, dan komt het niet omdat het de fout is van beperkingen opgelegd door mensenhanden of door de religieuze beperkingen, nee, het hangt allemaal af van hoe mensen het systeem uitvoeren.

 

Ik heb vaker gezegd dat de Shariah van de Islam het meest rechtvaardige systeem is op aarde. Voor mij is het glashelder dat 100% goddelijke wetten te allen tijde superieur zijn aan menselijke wetten. Is er een argument te vinden dat menselijke methodes beter zijn dan die van GOD?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 04:04

Ja, allereerst dat het de islamitische God is die jij bedoeld.

Ten tweede ga jij ervan uit dat de koran en haar sharia van Goddelijke oorsprong is. Geef me hier hard bewijs voor. Dezelfde door jouw bewierookte sharia moet door mensenhanden vorm worden gegeven. En daar gaat het fout.

Ten derde wil ik je wijzen op de totaal mislukte islamitische experimenten in Afganistan onder de taliban, de geestelijkheid in Iran.

Met enige nuchterheid, hetgeen voor een moslim vereist is, kom je tot een andere conclusie.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 04:43
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

dit is het vervolg van de topic �niet-moslims in Shariah van Islam

www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=6604&PN=1& amp; amp;TPN=1

 

 

We moeten het eerst met zijn allen eens zijn dat iedere samenleving op aarde op de een of andere manier beperkingen kent. Mensen kunnen niet altijd alles doen en laten wat ze maar willen, er zijn regels nodig om een grote ongedisciplineerde chaos te voorkomen. Er is geen land in de wereld dat geen wetten of regels kent om het gedrag van de bevolking te regelen. Dat wetten nodig zijn, moet iedereen duidelijk zijn. Maar of deze wetten door de mens gemaakt moeten worden of door een religie is het grote discussiepunt. Maar voor beide geldt dat wanneer een systeem werkt/faalt, dan komt het niet omdat het de fout is van beperkingen opgelegd door mensenhanden of door de religieuze beperkingen, nee, het hangt allemaal af van hoe mensen het systeem uitvoeren.

 

Ik heb vaker gezegd dat de Shariah van de Islam het meest rechtvaardige systeem is op aarde. Voor mij is het glashelder dat 100% goddelijke wetten te allen tijde superieur zijn aan menselijke wetten. Is er een argument te vinden dat menselijke methodes beter zijn dan die van GOD?



Jiyuu ik ben bezig met een antwoord.
Het duurt effe want ik wil dit antwoord goed doordacht geven.
Omdat jij wellicht een andere invulling geeft omtrent het begrip Goddelijke wet dan ik zoek ik naar woorden die dit verschil overbruggen kunnen.
Mijn antwoord komt zeker.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 04:52
Okay begrepen, neem je tijd.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ten derde wil ik je wijzen op de totaal mislukte islamitische experimenten in Afganistan onder de taliban, de geestelijkheid in Iran.

Met enige nuchterheid, hetgeen voor een moslim vereist is, kom je tot een andere conclusie.

 

In de geschiedenis zijn er meerdere Moslimdynastie�n geweest. Twee zal ik er noemen: In het Midden-Oosten was er het Ottomaanse rijk en meer naar het oosten had je de Mughalrijk in India. Als je een beetje in google zoekt zal je ook de Umayyaden en de Abbasiden dynastie�n terugvinden. Beide rijken werden geregeerd met de Islamitische Shariah wetgeving. Ik wil van jou weten wat dan jouw bezwaren zijn tegen deze dynastie�n en imperiums uit de vroegere Islamitische periode.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik heb vaker gezegd dat de Shariah van de Islam het meest rechtvaardige systeem is op aarde. Voor mij is het glashelder dat 100% goddelijke wetten te allen tijde superieur zijn aan menselijke wetten. Is er een argument te vinden dat menselijke methodes beter zijn dan die van GOD?<o:p></o:p>



Geen methode is beter dan die van de Schepper, en juist daarom is het ook zaak om die methode, zo goed als voor ons mensen maar mogelijk is, te benaderen. Dit is niet een eenmalig proces (Plato) maar een voortdurend en voortschrijdend proces waarbij wij, desnoods, radicaal op onze schreden zullen moeten terugkeren en overnieuw beginnen (Popper). Het is ��k een (zo je wil: goddelijk) proces van alle-mensen-samen waarbij de islamitische Sharia ��n van de in te brengen elementen kan zijn, maar niet het �nige.

Nu weer wat jaren geleden maakte ik kennis met de "sociocratie" als een beter alternatief voor de democratische besluitvorming, welke veelal toch niet leidt tot algemeen aanvaarde en gedragen besluiten.
Die kennismaking had plaats in de kring van milieu- en natuuractivisten waar je mensen treft van zeer verschillende achtergrond en met vaak zeer orthodox-onwrikbare standpunten.
Uitgangspunt van de sociocratische methode is dat een genomen besluit niemands bezwaar meer heeft (dus ook niet ervaren wordt als compromis), en dat de besluitnemers gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de naleving en uitvoering ervan. Als nadeel van de methode zou de traagheid ervan genoemd kunnen worden, maar deze weegt niet op tegen de duurzaamheid van het resultaat.

Terugkomend op de Sharia wil ik je vragen om eens te komen met een concreet voorbeeld (bv. dronkeman rijdt iemands kind dood), en aan te geven hoe daarmee, vanuit de Sharia en in Nederlandse omgeving, op voor jou bevredigende wijze zou kunnen worden omgegaan. Anderen kunnen dan, vanuit hun invalshoek, hetzelfde doen.
Groeten,
                                    ALZUKAR

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 07:19

Als ik me niet vergis wil Jiyuu nog 1 groote oorlog of onderwerpings strategie,zo dat er totaale wereld vrede komt...

Jiyuu..... De mens heeft te veel eigenschappen van een roofdier en hij is een verzamelaar. "Its a dream belief me.."

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 07:27
(bv. dronkeman rijdt iemands kind dood)

sharia, verbiedt de vervaardeging , handel en cosumpsie van alcohol. In een land waar sharia geld, zoals Iran is de kans op zo'n bizarre gebeurtennis. 0.00000000000000%.
omdat ze het heel moeilijk gemaakt hebben om uberhoupt aan alcohol te komen.
de straf op dronken gepakt worden. is namelijk 80 zweepslagen. aangezien het leed en tramelant wat door alkohol gebruik in een maatschapij teweeg gebracht wordt.
vind ik 80 zweepslagen niets. het bespaart de bevolking ook nog een miljarden aan rechtzake.

naar mijn mening is maar een weg naar de waarheid en geluk en dat is opvoeding volgens de islaam.en leven volgens een islamitische wetgeving.  Uiterraad moeten de mensen het zelf willen. zoals de meerderheid in Iran er voor gestemd heeft.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 09:06
waterpijp verglijken met alcohol is het zelfde als wijn glas verglijken met tabak.

kimmie verrijk je kennis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Egyptische_waterpi jp.jpg
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 11:39
In eerste instantie geplaatst door Khabir

(bv. dronkeman rijdt iemands kind dood)

sharia, verbiedt de vervaardeging , handel en cosumpsie van alcohol. In een land waar sharia geld, zoals Iran is de kans op zo'n bizarre gebeurtennis. 0.00000000000000%.
omdat ze het heel moeilijk gemaakt hebben om uberhoupt aan alcohol te komen.
de straf op dronken gepakt worden. is namelijk 80 zweepslagen. aangezien het leed en tramelant wat door alkohol gebruik in een maatschapij teweeg gebracht wordt.
vind ik 80 zweepslagen niets. het bespaart de bevolking ook nog een miljarden aan rechtzake.

naar mijn mening is maar een weg naar de waarheid en geluk en dat is opvoeding volgens de islaam.en leven volgens een islamitische wetgeving.  Uiterraad moeten de mensen het zelf willen. zoals de meerderheid in Iran er voor gestemd heeft.
Als de meerderheid van de mensen in een land er democratisch zelf voor kiest,dan is dat idd hun eigen zaak.. Het onderdeel alcohol vind ik in de sharia overigens wel een goede zaak.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 12:44

 

 

 

Ten tweede ga jij ervan uit dat de koran en haar sharia van Goddelijke oorsprong is. Geef me hier hard bewijs voor.(pp)

 

>>Ergens anders las ik dat je in een God geloofde. Mijn vraag aan jou is waarom geloof jij in een God?

 

Terugkomend op de Sharia wil ik je vragen om eens te komen met een concreet voorbeeld (bv. dronkeman rijdt iemands kind dood), en aan te geven hoe daarmee, vanuit de Sharia en in Nederlandse omgeving, op voor jou bevredigende wijze zou kunnen worden omgegaan. Anderen kunnen dan, vanuit hun invalshoek, hetzelfde doen.(alzukar)

 

>>Ik ben geen Fiqh-geleerde om deze casus correct uit te leggen. Ik heb geen diepe kennis van de Islamitische jurisprudentie.

Wat ik wel weet is dat de eerste dingen waar in het hiernamaals verantwoording voor moeten worden afgelegd de rechten zijn van anderen op jou en ten tweede de rechten van Allah op jou (het gebed). In de Islam als jij iemand anders iets aandoet, dan heeft de andere persoon het recht op een compensatie. In jouw voorbeeld rijdt een dronkaard iemand dood. Voor het drinken van alcohol staat de straf van 80 zweepslagen. Voor het dood rijden van dat kind zal denk ik een compensatie betaald moeten worden aan de nabestaanden. In de Islam, als je iemand dood, dan zal dat ook met je eigen dood betaald moeten worden. Maar niet in alle gevallen, bij dood door een ongeluk bijvoorbeeld, hebben de nabestaanden recht op compensatie.

 

Ik zal je een ander voorbeeld geven. Sla ik bijvoorbeeld met mijn vuist een tand uit je mond, dan zal bij mij ook een tand moeten worden verwijderd. In de Nederlandse wetgeving zal ik misschien een schadevergoeding moeten betalen. Alleen zo een geldboete betalen stopt de criminaliteit niet. Dat zien we in de praktijk. De criminaliteit groeit steeds meer en meer. Ik zou me ook niet druk maken als ik je alleen maar 500 euro moest betalen. Maar als ik weet dat uit mijn eigen mond ook een tand zal moeten worden verwijderd (met een tang ofzo) dan denk ik wel eerst tien keer na voordat ik sla.

 

Het was een ongeluk dat het kind is gestorven. In de Islam wordt namelijk ook gekeken of er opzet in het spel is of als het om een ongeluk gaat. Iemand aanrijden met als gevolg de dood of iemand met bijvoorbeeld een aardappel bekogelen ook met als gevolg de dood, betekent dat de dader ongeveer 100.000 euro (prijs van 100 kamelen) bloedgeld moet betalen aan de familie van het kind.

 

Als ik me niet vergis wil Jiyuu nog 1 groote oorlog of onderwerpings strategie,zo dat er totaale wereld vrede komt... (ruud)

 

 

>>Dat heb je verkeerd begrepen. Moslims streven naar de Shariah, niet om iedereen tot de Islam te bekeren, maar om volgens de wetten en regels van de Islam te kunnen leven.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 13:44
Uit het bovenstaande (Jiyuu, 19.44 uur) begrijp ik dat uitspraken, gedaan volgens het hier geldend recht, vaak ervaren worden als onvoldoende confronterend waardoor mensen gemakkelijk in herhaling vervallen. Dat is een mening die m.i. in brede lagen van de bevolking leeft. Vraag is hoe je die onvrede op humane wijze wegneemt.

Wat betreft het doodrijden onder invloed, waarbij niet kan worden gesproken van een vermijdbaar ongeluk, ben ik voor een straf waarbij de dader deelt in het lijden van de slachtoffers, en dat voor de duur van het lijden van de slachtoffers. Oprecht berouw, uitgesproken naar de slachtoffers, kan de aard van de straf en/of de duur ervan verminderen.

Toevallig diende onlangs voor de rechtbank in mijn woonplaats de zaak tegen een man die onder invloed een kind had doodgereden. Er was geen contact geweest tussen de dader en de ouders van dat kind in de zin van spijtbetuiging of zo. De ouders waren ook niet op de rechtszitting verschenen, probeerden op eigen wijze de vreselijke klap te verwerken, achter zich te laten (praktijk is dat ouders zoiets nooit te boven komen c.q. "levenslang" hebben gekregen). Op de dag na de rechtzitting lazen de ouders in de krant (letterlijk!) dat dader via zijn advocaat te kennen gaf dat hij de opgelegde straf wel erg hoog vond als vergelding voor "het drinken van een paar glazen bier". Ik kan me indenken wat er in die ouders omging ( !).
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 23:34
 
 
Iran 'losing war on drugs'
poppy field
Iran is on the heroin supply route from Asia to Europe
By Iranian affairs analyst Sadeq Saba

A senior Iranian official has warned that the government is losing the war on rising drug addiction in the country.

Heroin
The increase in the use of heroin is causing particular concern
The head of the state welfare organisation, Dr Gholam-Reza Ansari, told a press conference that Iran had six million drug users, almost 10% of the country's population.

He expressed particular concern about a sharp rise in the number of drug addicts among women and young people, and the increased use of heroin and other hard drugs.

This is grim news for the Iranian authorities, as it shows that two decades of merciless struggle under one of the toughest anti-drug regime in the world has failed.

In Iran possession of more than 30g of heroin is punishable by the death penalty.

Addicts

Dr Ansari said that there are now 1,200,000 serious addicts in Iran.

He added that the number of drugs users was rising annually by the staggering figure of 600,000, with three times more women than men among new drugs users.

The authorities are also concerned about the rise of drug use among young Iranians -who make up about two-thirds of the country's 65 million population.

Drug addiction is becoming the number one social problem for the Islamic government.

More than 70% of Iran's prison population is behind bars for drug-related offences.

Tehran alone is estimated to consume five tonnes of opium every single day.

Cheap supply

Dr Ansari gave no particular reason for the rising drug use.

But some analysts blame a variety of social and cultural restrictions, including the Islamic ban on alcohol.

Others suggest that because Iran lies on the main drugs transit route from Afghanistan to Europe, there is always a cheap supply available.

Some anti-narcotics officials have also complained that religious leaders are not prepared to take the same tough line against drugs as they do towards alcohol.

Experts have urged the authorities to overhaul their anti-drugs policies and take a more educational approach.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 02:08

Islamitisch fundamentalistische praktijk in Iran

Sinds 1979 regeren Islamitische fundamentalisten in Iran. Een maat voor het succes van hun onderdrukking van de maatschappij is de mate en de totaliteit waarmee zij de vrijheid en de rechten van vrouwen onderdrukken. Zij handhaven hun gezag onder andere met behulp van de toepassing van vernederende en sadistische regels en straffen voor vrouwen en meisjes, waarbij ze als slavin worden behandeld in een seksueel apartheidsstelsel, gedwongen worden gesluierd, gedeclasseerd, gekastijd en gestenigd worden tot de dood.

In een wereldwijde trend hebben fundamentalisten een andere weg gevonden vrouwen en meisjes te dehumaniseren: de prostitutiehandel. Exacte aantallen slachtoffers zijn onmogelijk te verkrijgen, maar in Teheran alleen wordt het aantal prostituees geschat op 84.000. Velen bevinden zich op straat, anderen in de 250 bordelen die in de stad opereren. De handel is ook internationaal: duizenden Iraanse vrouwen en meisjes zijn verkocht als seksslavinnen aan het buitenland.

Het hoofd van de Iraanse Interpol meent, dat de handel in seksslavinnen heden ten dage een van de meest profijtelijke handels is. Deze criminele handel vindt niet zonder kennis en deelneming van de heersende fundamentalistische regering plaats: autoriteiten zelf zijn betrokken bij de handel en seksueel misbruik van vrouwen en meisjes.

Vele meisjes komen uit verarmde plattelandsgebieden. Drugsverslaving is epidemisch in heel Iran en sommige verslaafde ouders verkopen hun eigen kinderen om hun verslaving voort te zetten. De hoge werkloosheid (28 % bij de jeugd van 15-29 en 43% voor meisjes van 15-20) is een ernstige factor die de ongeruste jeugd motiveert riskant werkaanbod te accepteren. Slavenhandelaren nemen elke gelegenheid waarin vrouwen en kinderen kwetsbaar zijn, te baat. Na de aardbeving van Bam bijvoorbeeld zijn weeskinderen gekidnapt en naar een bekende slavenmarkt in Teheran weggevoerd, waar binnen- en buitenlandse handelaren elkaar ontmoeten.

Populaire bestemmingen van slachtoffers van de slavenhandel zijn de Arabische Golfstaten. Volgens de provinciale hoofd van de justiti�le autoriteit in Teheran, jagen trafikanten op meisjes tussen 13 en 17 jaar, ofschoon er rapporten zijn van enkele tussen 8 en 10 jaar, die naar Arabische landen worden verzonden.

Het aantal Iraansen die vanuit de Golfstaten wordt gedeporteerd geeft een indicatie omtrent de omvang van de handel. Na hun terugkeer in Iran, beschuldigen de islamitische fundamentalisten de slachtoffers, waarna zij vaak lijfelijk door hen worden gestraft en gevangen gezet. De vrouwen worden onderzocht om vast te stellen, of zij betrokken waren bij "immorele activiteit". Gebaseerd op de resultaten kunnen autoriteiten hen verbieden het land opnieuw te verlaten. De politie heeft een aantal netwerken van prostitutie en slavinnen ontdekt, dat meisjes vanuit Teheran naar Frankrijk, Groot-Brittanni� en Turkije heeft verkocht. Een Turks netwerk kocht gesmokkelde Iraanse vrouwen en meisjes, gaf hen valse paspoorten en transporteerde hen naar Europa en de Golfstaten.

In de noordoostelijke provincie Khorasan rapporteert de locale politie, dat meisjes als seksslavinnen aan Pakistani worden verkocht. De Pakistani trouwen de meisjes van 12-20 jaar en verkopen ze dan aan Pakistaanse bordelen, "Kharabat" genaamd.

Rapporten melden, dat in de zuidoostelijke grensprovincie Sistan Baluchistan, duizenden Iraanse meisjes zijn verkocht aan Afghaanse mannen. Hun eindbestemmingen zijn onbekend.

Een factor die bijdraagt aan de groeiende prostitutie en de seksslavinnen handel is het aantal tienermeisjes, dat van huis wegloopt. De meisjes rebelleren tegen de door fundamentalisten opgelegde vrijheidsbeperkingen, huiselijk misbruik en ouderlijke drugsverslaving. Echter, 90% weggelopen meisjes eindigt in de prostitutie. In Teheran alleen zijn er 25.000 straatkinderen, de meeste zijn meisjes Pooiers jagen op straatkinderen, weggelopen kinderen en kwetsbare high school meisjes in stadsparken.

Gegeven de totalitaire macht in Iran, zijn de meeste georganiseerde activiteiten aan de autoriteiten bekend. De ontmaskering van de seksslavinnen netwerken in Iran heeft getoond, dat vele mullahs en autoriteiten bij de seksuele exploitatie en handel van vrouwen en meisjes betrokken zijn. Vrouwen rapporteren dat om een rechter een echtscheiding te laten goedkeuren, zij seks met hem moeten hebben. Vrouwen die wegens prostitutie worden gearresteerd zeggen, dat zij seks met de arresterende agent moeten hebben. Er zijn rapporten, dat de politie jonge vrouwen voor rijke en machtige mullahs rekruteren.

In steden zijn wegloophuizen opgezet om weggelopen meisjes te helpen. Autoriteiten die deze wegloophuizen beheren zijn vaak corrupt en organiseren prostitutienetwerken met gebruikmaking van de meisjes van het onderkomen. Bijvoorbeeld in Karaj, werden het voormalig hoofd van een Revolutionair Tribunaal en 7 andere senior autoriteiten gearresteerd in verband met een prostitutienetwerk, dat 12-18-jarige meisjes van een wegloophuis genaamd "Centrum van Islamitische Orientatie" exploiteerde.

De voorbeelden van corruptie zijn legio. In Qom, het centrum van religieuze training in Iran, waren enkele gearresteerden overheidsambtenaren, inclusief van het Ministerie van Justitie.

De regerende fundamentalisten verschillen van mening over hun offici�le houding ten aanzien van de sekshandel: ontkennen en verbergen of erkennen en regelen. In 2002 werd een BBC-journaliste gedeporteerd wegens het maken van foto's van prostituees. Autoriteiten zeiden haar: "Wij deporteren U, omdat U foto's van prostituees hebt gemaakt. Dit is niet een waarheidsgetrouwe weergave van het leven in onze Islamitische Republiek. Wij hebben geen prostituees". Toch hadden autoriteiten van het Sociale Departement van het Ministerie van Binnenlandse Zaken kort tevoren voorgesteld prostitutie te legaliseren als een middel om het in de hand te houden en HIV-verspreiding tegen te gaan. Zij stelden voor bordelen te organiseren, "zedenhuizen" genaamd, gebruik makend van de traditionele religieuze gewoonte van een tijdelijk huwelijk ("sighe", HS), waarbij een paar voor een korte periode - zelfs voor een uur- kan huwen om prostitutie te faciliteren. Islamitisch fundamentalistische ideologie en praktijk zijn flexibel als het om controle en misbruik van vrouwen gaat.

Sommige kunnen denken, dat een bloeiende sekshandel in een theocratie met geestelijken als pooiers een contradictie is in een land, dat gebaseerd en geregeerd wordt door Islamitische fundamentalisten. In feite is dit geen contradictie: In de eerste plaats zijn exploitatie en repressie van vrouwen nauw geassocieerd. Beide bestaan, waar vrouwen individueel en collectief vrijheid en rechten worden onthouden.
In de tweede plaats zijn de Islamitische fundamentalisten niet simpelweg conservatieve moslims. Islamitisch fundamentalisme is een politieke beweging met een politieke ideologie, dat vrouwen inherent minderwaardig acht in intellectuele en morele vermogens. Fundamentalisten haten vrouwen in geestelijk en lichamelijk opzicht. Het verkopen van vrouwen en meisjes voor prostitutie is precies de dehumaniserende aanvulling op het dwingen van vrouwen en meisjes hun lichamen en haar met de sluier te bedekken.

In een religieuze dictatuur als Iran kan men geen beroep doen op de wet voor gerechtigheid voor vrouwen en meisjes. Zij hebben geen garanties voor vrijheid en rechten en kunnen van Islamitische fundamentalisten geen respect en waardigheid verwachten.
Alleen het eind van het Iraanse regime zal vrouwen en meisjes van de slavernij bevrijden.

Vertaald artikel: Islamic Fundamentalism and the Sex Slave Trade in Iran
van
Donna M. Hughes
Professor & Carlson Endowed Chair

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 02:23
Iraanse geestelijke noemt ophanging van jeugd "de Islamitische plicht"
24/12/2005 Jtwnetwork - Een Iraanse geestelijke verwelkomde vrijdag de executie door ophanging van drie mannen, alledrie twintigers, in de noordoostelijke stad van Sabzevar. Hojjatoleslam Gholam-Hossein Ebrahimi, het vrijdagse gebed leider in de noordoostelijke stad van Sabzevar, vertelde aanbidders dat de veroordelingen onder de Islamitische wet werden uitgevoerd.

"Deze actie was een geweldige godsdienstige dienst en een gebed naar de Almachtige", zei Ebrahimi. "Islam is een mengsel van wetten die , wanneer eenmaal uitgevoerd, zaligheid brengen voor de wereld en de dag des oordeels", voegde hij toe.

Twee van de mannen, wiens identiteiten niet publiekelijk zijn gemaakt, waren 25 jaar, terwijl de derde man 21 jaar oud was. Zij werden dinsdagochtend in het openbaar opgehangen
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 03:06

Wat zegt de sharia eigenlijk over waterpijpen, qumquat (of hoe dat liefhebberijtje van heel wat islamheersers heet), enz?(kimmie)

 

Mensen hebben altijd verdovende middelen gebruikt. In alle samenlevingen komt het voor en het wordt tegelijkertijd ook in alle maatschappijen ontmoedigd. Mensen gebruiken tabak, slaappillen, snuiven benzine, lijm, marihuana, chocolade, koffie, Tylenol met code�ne, anti-depressiva en gebruiken nog meer sterke dranken of geestverruimende/verdovende middelen. Vaak heb je middelen die de misleidende naam �safe� drugs hebben gekregen. Maar deze middelen zijn helemaal niet zo veilig als men wel denkt. Neem bijvoorbeeld ecstasy dat door miljoenen wordt gebruikt op feesten en in discotheken. Onderzoeken tonen aan dat ecstasy op de lange termijn schadelijker is dan alcohol. www.drugabuse.gov/ResearchReports/MDMA/

 

Als moslim wil je een �schone� alcoholvrije en drugsvrije maatschappij. Maar er zullen altijd een paar misbruikers blijven bestaan. Deze hebben, denk ik, de functie van lering aan de rest zodat die ver van dit soort kwaad weg blijven. Mensen die zeggen dat wijn (khamr) alleen verboden is en de rest niet omdat wijn wel in de Hadith is vermeld en ecstasy niet, zitten fout en zijn kortzichtig. Zelf heb ik nog nooit gehoord over een fatwa voor 80 zweepslagen voor het snuiven van lijm en benzine. Daar hoef ik ook niet op te gaan zitten wachten, want algemeen doel van de Islam is ontmoedigen van alle verdovende middelen die een effect op het verstand hebben, omdat ze slecht zijn voor mens en maatschappij.

Openbare dronkenschap of drugsgebruik (soms met als gevolg verstoring van de openbare orde) is over de hele wereld strafbaar. En dat moet ook zo blijven.

 

Nogmaals, ik ben geen Islamitische geleerde, maar ik heb wel een mening hierover. Het gebruik van de waterpijp en die drogerende quatbladeren zijn niet toegestaan voor zover ik weet. Je ziet het in sommige Arabische steden openlijk op straat gebruikt worden. Maar dat betekent niet dat het is toegestaan in de Islam. Het is mij ook wel eens aangeboden maar ik heb altijd simpel geweigerd.

 

De letterlijke betekenis van khamr (wijn) is �bedekken�. Net als de khimaar bij vrouwen het haar bedekt, is alcohol (en alle nog meer andere verdovende middelen) een product dat het verstand bedekt. Onder de Shariah wetgeving zijn alle drogerende producten die een effect veroorzaken op het verstand, HARAAM, en verdient de gebruiker een toepasselijke straf.

 

Saudi Arabie heeft de strengste wetten wat betreft alcohol, maar toch wordt alcohol daar om tactische redenen toegestaan voor de niet-moslim werkers � om ze (niet-moslims) in het land te houden.

 

Alleen Allah weet alles het beste.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 04:50

Geen enkele wet, geen enkele straf, geen enkele godsdienst, geen enkele ideologie zal de mens ervan weerhouden genotsmiddelen te gebruiken.

Het is ook weinig rationeel en enigzins naief te veronderstellen dat de sharia daar verandering in kan en zal brengen.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 05:23
Een kennis van mij heeft gewerkt op een bedrijf dat grote hoeveelheden "reukwater" in grootverpakking produceert, speciaal voor de Saudische markt. Het bevat een hoog percentage alcohol, en wordt in de betere kringen in Saudi Arabi� niet als reukwater gebruikt, en ook niet om de voeten te wassen v��r gebed
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 05:53

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Een kennis van mij heeft gewerkt op een bedrijf dat grote hoeveelheden "reukwater" in grootverpakking produceert, speciaal voor de Saudische markt. Het bevat een hoog percentage alcohol, en wordt in de betere kringen in Saudi Arabi� niet als reukwater gebruikt, en ook niet om de voeten te wassen v��r gebed

saoudi arabi� is niet bepaald het mooiste voorbeeld van de islam. er was een aantal maanden geleden een documentaire over de saoudisch paleis. zoals we al weten is het daar gigantisch. maar wat me opviel en wat ik spijtig vond dat is dat er zo'n 15 tal mooie meisjes werkten die allerlei zaken regelden voor de sjeik. en ze lieten zien hoe die meisjes werden geselecteerd. het ging namelijk zo: er treden een aantal meisjes binnen met hun cv,ze vertellen wat over zichzelf en degene die het aantrekkelijkst eruitziet word aangenomen.

en elke dag moeten ze er aantrekkelijk uitzien. dit alles in land waar het belangrijkste gebedshuis ligt.

moest dit in een westers land gebeuren dan zou het me niks schelen ( het is even normaal als ademen).

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2007 om 07:43
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ja, allereerst dat het de islamitische God is die jij bedoeld.

Is er dan een "Islamitische God"? Voor zover ik weet betekent "Allah" gewoon "God" in het Arabisch. Zeggen dat er een aparte Islamitische God is is eigenljk zoveel als beweren dat er meerdere goden moeten zijn, waarbij elke religie zijn eigen godheid uitgekozen heeft en zoiets zou nooit kunnen passen in het monothe�sme. Je zou wel kunnen stellen denk ik dat er een Islamitische interpretatie is van God. dat zou weer wat anders zijn. Arabische christenen noemen God ook Allah.
Ten tweede ga jij ervan uit dat de koran en haar sharia van Goddelijke oorsprong is. Geef me hier hard bewijs voor. Dezelfde door jouw bewierookte sharia moet door mensenhanden vorm worden gegeven. En daar gaat het fout.
Komaan, Peter Pan. Dit is religie hoor. Waarom wil je hiervoor  nu een wetenschappelijk bewijs zien? Je gelooft het of je gelooft het niet. En de religieuze mens gelooft het dus w�l. Zelf geloof ik ook niet dat het een goddelijke oorsprong heeft, maar je hebt wel gelijk dat het inderdaad sowieso fout gaat, daar waar het in mensenhanden overgaat.

Ten derde wil ik je wijzen op de totaal mislukte islamitische experimenten in Afganistan onder de taliban, de geestelijkheid in Iran.
Hier stigmatiseer je de gehele Islam middels extremisten. Dat is natuurlijk niet fair. Bovendien hebben vooraanstaande Islamitische geestelijken de Taliban veroordeeld vanwege het vernietigen van Boeddha-beelden en allerlei zelfbedachte regeltjes zoals het verbieden van muziek en vliegeren, waar niets in Koran of Sharia over terug te vinden is.

Een blijvend proleem is, en dat zal de gemiddelde moslim heus wel toegeven, dat het Kalifaat (dus de uitvoerende macht van de Sharia) in mensenhanden is.

Wat ik zelf w�l vind is dit: omdat de moslims nou toevallig geloven dat de Sharia van God afkomstig, en geloven dat het het "meest rechtvaardige systeem" is dat er bestaat (waar ik het overigens niet echt mee een ben), wil dat nog niet zeggen dat ze dit ze dit aan de niet-moslims op mogen dringen. Ik vind het prima als moslims z�lf onder de Sharia vallen, maar ik heb er niets mee te maken.

Batman

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2008 om 22:11
Een van de grootste misverstanden is dat de Shariah de niet-moslim tot iets zou dwingen. Dat is regelrechte onzin. Het tegendeel is makkelijk te bewijzen met de eerste Islamitische grondwet van Medina.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2008 om 23:24
Niet-moslims hebben in de (ideale) islamitische staat een "bijzondere" positie
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.