Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mijn leven als moslima

 Post Reply Post Reply
Schrijver
hanan_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hanan_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mijn leven als moslima
    Geplaatst op: 29 mei 2006 om 06:54
hamdioulilah dat maaakt ons geloof zo mooie en wonderbaarlijk....massa'ALLAH
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 06:53
juist oegti 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
hanan_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hanan_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 06:51

salam moealikoem

ja broeder dat heb ik gemerkt....ik heb het weer eens zitten lezen....en 1 ding weet ik zeker een moslim of een moslima wil nooit iets slecht voor zijn broeder of zuster.

Wa alikoem wa salam

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 06:42

  degene die zei weg lopen is geen moslim

zuster.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
hanan_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hanan_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 05:18
dankje wel broeder ALLAH swt weet het best..
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 05:17
In eerste instantie geplaatst door hanan_moslima

Omdat ik meestal voor andere klaar sta


Je hebt een goed hart, dat heeft de wereld nodig, dus vooral houden zo! En niet weglopen maar (misschien �nders) handelen.
Terug naar boven
hanan_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hanan_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 05:06

salam moe3alikoem broeders en zusters...

Ik wil jullie hierbij bedanken dat jullie op mij forum hebben gereageeerd......moge ALLAH swt jullie hier vele malen voor belonen.Nadat ik jullie berichten heb gelezen voel ik zo een vreugde,want ik weeet ALLAH swt heeft mij een antwoord op mij dou3a gegeven doormiddel van jullie reactie.

Ik wil nog reageren op een zuster of broeder die zij dat ik weg moet lopen......ik weet dat ik denk ook vaak denk,vooral als mijn problemen recent zijn.......maar dan kijk ik weer naar mijn moeder en dan denk ik nee dat is mijn oplossing niet ...dat is eerder mijn ondergang.

ik hoop ,ik hoop ,ik hoop INSA'ALLAH dat allah swt mij hierbij helpt en dat ik gewoon iemand kan vinden met wie ik over mijn problemen kan vinden....voor mij is het zelf niet zo makkelijk om tegen mij vriendinnin mijn problemen te vertellen,omdat ik daar niet goed in ben.Omdat ik meestal voor andere klaar sta,vergeet ik mezelf weleens,en krop ik alles zelf in mijn hart...maar gair INSA'ALLAh.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 18:01

Asalaam Aleikum,

Zoals mijn zusters hierboven al hebben vermeld moet je all��n ALLAH Subhana Wa Ta'ala om hulp vragen. Wie kan jou beter helpen dan jouw Schepper? Tot ALLAH behoren wij en tot ALLAH keren wij terug. Verdiep je in de Islam beste zuster en smeek ALLAH Subhana Wa Ta'ala om hulp. Hoe meer je je oprecht verdiept in je geloof, des te meer inzicht zal je krijgen in de dingen in het leven zoals ze nu gaan. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je sterk en gelukkig maken en je behoeden voor het slechte.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 17:42
Beste hanan_moslima,
In jouw positie (die me wel bekend voorkomt) en mede gezien je leeftijd zou ik mezelf eens flink buitenshuis gaan orienteren op (goede) praatvrienden en bv. een levensbeschouwelijke studie ondernemen waardoor je de (gezins-)problematiek waarin je n� verkeert m��r van op afstand kunt bezien, beter kunt begrijpen en relativeren. Praat erover met een geestelijke die jij vertrouwt. Ik denk dat jij, in liefde, het volwassen inzicht en het verstand moet ontwikkelen waaraan het (kennelijk) bij de anderen in jouw gezin heel erg aan ontbreekt. Ga die weg. Ze zal je bevrijden, en je de liefde en erkenning geven waar je naar verlangt.     
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 15:51

Bismillah,

Assalamoe3leikoem zuster,

Vervelende situatie maar ik sluit me aan bij de woorden van zuster Umm Umarah probeer een normaal gesprek met je zus aan te gaan tuurlijk zullen jullie niet meteen de beste vriendinnen worden maar geef het beiden een kans. Vraag Allah swt om Geduld en om je situatie te vergemakkelijken Als jij het steeds probeert en zij wil niet mee werken dan weet je in elk geval dat jij een poging hebt  gewaagd.Weet dat de Islaam beveelt om je familieleden en naasten te bezoeken en verafschuwt het breken van de familiebanden.Ik voeg hierbij een stuk over geduld in de Islaam, Moge Allah swt je bijstaan en het voor je vergemakkelijken Allahoema Amien.

Bismillahi Arrahmani Arrahiem

Alle lof behoort toe aan Allah, wij danken Hem voor Zijn overvloedige zegeningen, en wij getuigen dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah.
Wij getuigen ook dat Mohammad Zijn dienaar en boodschapper is. Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zijn familieleden en zijn metgezellen.

 

Allah Soebhanahoe Wa Ta3ala zegt in de Koran:
"O, jullie die geloven, zoekt hulp doormiddel van en de Shalat. Voorwaar, Allah is met de geduldigen.
En zegt niet over degenen die zijn gedood (gesneuveld) op de Weg van Allah, dat zij dood zijn. Nee, zij leven, maar jullie beseffen het niet.
En Wij zullen jullie zeker beproeven met iets van vrees, honger, vermindering van bezittingen, levens en vruchten. Maar geeft verheugende tijdingen aan de geduldigen,
Degenen die wanneer een ramp hen treft, zeggen: "Inna lillahi wa inna ilaihi radji3oen" "Voorwaar, aan Allah behoren wij, en voorwaar, tot Hem zullen we terugkeren".
Zij zijn degenen op wie de zegeningen en van hun Heer neerdalen en Barmharigheid, en zij zijn degenen die de rechte Leiding ontvangen".2:153-157

Er zijn drie vormen van Sabr:
1) Geduldig zijn met ongevallen.
2) Geduldig zijn om zondes te negeren.
3) Geduldig zijn om goede daden verrichten.


1) Geduldig zijn met ongevallen:
Zoals het verliezen van een dierbare iemand, kan familielid zijn, maar ook vriend(in) of kennis.
Aboe Hoerairah verhaalt dat de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam zei:
(Allah de Verhevene zegt: "Ik heb geen andere beloning dan het Paradijs voor een gelovige dienaar van Mij, die geduldig blijft wanneer ik ��n van zijn geliefden wegneem van de bewoners de wereld"). Boekharie


2) Geduldig zijn om zondes te negeren:
Dan verwijs ik mijn broeders en zusters naar het verhaal van Youssef (3alaihi Assalam) met de vrouw van Al Azeez en vervolgens de vrouwen in de stad.

3) Geduldig zijn om goede daden verrichten:
En deze vorm van Sabr is de belangrijkste; namelijk Sabr hebben in de gehoorzaamheid aan Allah.
Wanneer de moslim volhardt in geduld met betrekking tot de verplichtingen van Allah, zal het uiteindelijk een onderdeel van zijn instinct en aard worden. Door zijn geduld zal de moslim altijd diepe voldoening en tevredenheid voelen.

Allah Soebhanahoe Wa Ta3ala zegt tegen de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam en vervolgens wij:
"En wees zelf geduldig met degenen die hun Heer 's morgens en 's avonds aanroepen, zij wensen Zijn Aanzicht. En wend niet jouw ogen af van hen". 18:28

En het alle hoogste niveau van deze vorm van Sabr, is geduldig zijn met de moeilijkheden die je meemaakt wegens de islam, en dat is namelijk de Sabr die de profeten hadden.

Een voorbeeld hiervan is familie van Yassier, toen ze door de Moechrikeen van Qoeraish werden gestraft.

Het enigste wat de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam heeft gezegd, toen hij dat zag, was:
Wees geduldig familie Yassier, jullie bestemming is het Paradijs.


- Wat zijn de dingen waarmee de moslim(a) rekening mee moet houden bij Sabr?

1) Geduld hebben bij de eerste schok:
Anas verhaalt dat de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam langs een graf kwam waar een vrouw zat te huilen, en zei: "Vrees Allah en wees geduldig".
Zij zei tegen hem: "Ga van mij weg, er is jou niet de ramp overkomen die mij is overkomen".
De vrouw werd later vertelt dat hij de profeet was geweest.
Daarop ging ze naar de deur van de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam waar zij geen wachter trof. Ze zei: "Ik heb u niet herkend". Hij zei: "Geduld is alleen van de eerste schok van het verdriet". Boekharie en Moeslim.

2) Het zeggen van Inna Lillahi wa Inna ilaihi Radji3oen, Allahoemma Adjirnie fy moessibaty waghloefny ghairan minha.

Wat betekent :
(Wij komen van Allah en tot Hem zullen wij terugkeren. O Allah ! Neem mij uit mijn benarde positie weg en geef mij iets beters).

3) Sabr hebben zonder te klagen.

Ten slotte een paar dingen die ons kunnen helpen om geduld te hebben:

1) Beseffen dat dit leven kort is, en dat alle moeilijkheden een einde hebben.
2) Geloven dat je van Allah komt, en uiteindelijk naar Hem terug zal keren.
3) Gedenken aan de beloning van de geduldigen.
4) Zekerheid hebben dat Allah jouw problemen gemakkelijk kan verlossen.
5) De hulp vragen van Allah doormiddel van het gebed en smeekbeden enz...

Moge Allah Soebhanahoe Wa Ta3ala ons tot de geduldigen laten behoren !

Allahoema Amien!

~7ayaaki Allah~

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 15:11
Zeker een probleemkan altijd aangepakt worden
Maar het beste is dat je dit dan doet in een gelijke positie.
Iemand van twintig is volwassen. Men moet enkel nog leren om zelfstandig te zijn/
Men zal zien dat de Islam ook geldt voor zelfstandige ,niet afhankelijke mensen.Familie is heel belangrijk.
Ik denk dat waneer er echt liefde is binnen familie dat men dan een persoon ruimte geeft voor ontwikkeling.
Zoniet dan is daar geen liefde maar enkel een krampachtige traditie.
Je kan beter zonder.
Mijn raad blijft ga weg en proef het leven.
Het zal de moeite waard zijn.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 14:31
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Mischien is de optie om een eigen leven te gaan leiden een optie.
Ik weet het ,dat is heelmoeilijk maar soms de enige optie.
Soms is het niet anders mogelijk dan de weg van eenzaamheid te kiezen en vandaar verder te gaan.
Een troost . Velen zijn je op deze weg voorgegaan.
Een raad .Kies voor LEVEN. LEEF!!!!
Wanneer je niet anders kan ga dan naar de VS.
Ga naar New York.
Leef opnieuw!
Het zalde moeite waard zijn.

Misschien is het beter om te adviseren om eerst via een andere weg tot een oplossing te komen. Weg gaan is niet altijd een oplossing. Als zij weg gaat dan zal zij altijd verdriet hebben, omdat zij om deze redenen weg is gegaan. Het is juist beter om de confrontatie aan te gaan met haar ouders en te proberen om de situatie te veranderen. Probeer eerst alles te doen om het probleem op te lossen, mocht het niet lukken dan kan ze altijd nog zelf besluiten om weg te gaan. Ik adviseer haar echter om niet weg te gaan. Moge Allah het voor haar vergemakkelijk en haar sterk maken om de situatie te veranderen. Sabr is de enige oplossing voor de beproevingen, InshaAllah zal zij daar de vruchten van plukken.

Gegroet.


Groetjes  maar ik denk dat er nu al verdriet is.
Verdriet wat niet nodig is want elk mens verdient een leven invrijheid en naar eigen keuze.
Ik zeg niet dat ze geen moslima meer moet zijn etc.
Ik zeg enkel dat er landen zijn waar ook Moslims zijn ,waar men in vrijheid leefd.
Waar men religie beleven kan zonder de invloeden van cultuur.
Het verdriet mij zeer dat Nederland blijkbaar hier niet meer toe behoort.
Zeker familie is belangrijk!
maar er een ding nog belangrijker!
Dat is je toekomstig kind en hoe dat moet opgroeien.

Ik denk dat zij er meer bij gebaat is om het probleem aan te pakken met haar familie. Als ze van hen weg loopt dan zal ze er hoe dan ook onder leiden. Ze houdt vast en zeker veel van haar familie en hoe erg het ook is, weglopen hoeft niet een oplossing te zijn.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 14:21
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Mischien is de optie om een eigen leven te gaan leiden een optie.
Ik weet het ,dat is heelmoeilijk maar soms de enige optie.
Soms is het niet anders mogelijk dan de weg van eenzaamheid te kiezen en vandaar verder te gaan.
Een troost . Velen zijn je op deze weg voorgegaan.
Een raad .Kies voor LEVEN. LEEF!!!!
Wanneer je niet anders kan ga dan naar de VS.
Ga naar New York.
Leef opnieuw!
Het zalde moeite waard zijn.

Misschien is het beter om te adviseren om eerst via een andere weg tot een oplossing te komen. Weg gaan is niet altijd een oplossing. Als zij weg gaat dan zal zij altijd verdriet hebben, omdat zij om deze redenen weg is gegaan. Het is juist beter om de confrontatie aan te gaan met haar ouders en te proberen om de situatie te veranderen. Probeer eerst alles te doen om het probleem op te lossen, mocht het niet lukken dan kan ze altijd nog zelf besluiten om weg te gaan. Ik adviseer haar echter om niet weg te gaan. Moge Allah het voor haar vergemakkelijk en haar sterk maken om de situatie te veranderen. Sabr is de enige oplossing voor de beproevingen, InshaAllah zal zij daar de vruchten van plukken.

Gegroet.


Groetjes  maar ik denk dat er nu al verdriet is.
Verdriet wat niet nodig is want elk mens verdient een leven invrijheid en naar eigen keuze.
Ik zeg niet dat ze geen moslima meer moet zijn etc.
Ik zeg enkel dat er landen zijn waar ook Moslims zijn ,waar men in vrijheid leefd.
Waar men religie beleven kan zonder de invloeden van cultuur.
Het verdriet mij zeer dat Nederland blijkbaar hier niet meer toe behoort.
Zeker familie is belangrijk!
maar er een ding nog belangrijker!
Dat is je toekomstig kind en hoe dat moet opgroeien.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 13:45

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Mischien is de optie om een eigen leven te gaan leiden een optie.
Ik weet het ,dat is heelmoeilijk maar soms de enige optie.
Soms is het niet anders mogelijk dan de weg van eenzaamheid te kiezen en vandaar verder te gaan.
Een troost . Velen zijn je op deze weg voorgegaan.
Een raad .Kies voor LEVEN. LEEF!!!!
Wanneer je niet anders kan ga dan naar de VS.
Ga naar New York.
Leef opnieuw!
Het zalde moeite waard zijn.

Misschien is het beter om te adviseren om eerst via een andere weg tot een oplossing te komen. Weg gaan is niet altijd een oplossing. Als zij weg gaat dan zal zij altijd verdriet hebben, omdat zij om deze redenen weg is gegaan. Het is juist beter om de confrontatie aan te gaan met haar ouders en te proberen om de situatie te veranderen. Probeer eerst alles te doen om het probleem op te lossen, mocht het niet lukken dan kan ze altijd nog zelf besluiten om weg te gaan. Ik adviseer haar echter om niet weg te gaan. Moge Allah het voor haar vergemakkelijk en haar sterk maken om de situatie te veranderen. Sabr is de enige oplossing voor de beproevingen, InshaAllah zal zij daar de vruchten van plukken.

Gegroet.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 13:39

 

Asalaam alaikoum zuster,

Beste zuster, ik vindt het heel erg vervelend voor je dat je in deze situatie zit. Ik wil als eerste zeggen dat zelfmoord of weglopen geen oplossing is. Als je wegloopt zul je hoe dan ook spijt krijgen en je zult je familie missen, het is ook geen oplossing. Het is natuurlijk geen fijne situatie. Ik heb zelf ook een zusje waar ik het ook niet altijd mee kan vinden, en als ik jou verhaal lees dan kan ik mijzelf wel voor mijn kop slaan. Ik vindt het jammer dat jou ouders niet proberen om juist jullie banden te herstellen. Juist zij zouden hierin een bemiddelende rol moet hebben. Ik weet niet zo goed wat ik je moet adviseren, ik zou je misschien een paar tips kunnen geven om weer de relatie met je broer en zus te herstellen. Probeer een vriendschapsrelatie met je zus aan te gaan, praat met haar over onderwerpen die zij leuk vindt, en probeer een gesprek met haar te voeren. Misschien dat zij dan ook zal inzien hoe belangrijk jullie voor elkaar zijn. Ik vindt het moeilijk om je adviezen te geven, dus misschien zal ik later nog een reactie toevoegen. Moge Allah het voor je vergemakkelijken om je relatie met je broer en zus te herstellen, ameen.

Zuster heb sabr, want Allah is met de geduldigen. Verricht veel du3a's. Verricht je salaats en richt je tot Allah en vraag hem om je situatie te vergemakkelijken. Zuster ik ben ervan overtuigd dat je door middel van du3a's en salaat je sterker in je schoenen zult staan en deze situatie beter aan kunt. Geef je hoop niet op sis.

Wa salaam.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 13:35
Mischien is de optie om een eigen leven te gaan leiden een optie.
Ik weet het ,dat is heelmoeilijk maar soms de enige optie.
Soms is het niet anders mogelijk dan de weg van eenzaamheid te kiezen en vandaar verder te gaan.
Een troost . Velen zijn je op deze weg voorgegaan.
Een raad .Kies voor LEVEN. LEEF!!!!
Wanneer je niet anders kan ga dan naar de VS.
Ga naar New York.
Leef opnieuw!
Het zalde moeite waard zijn.
Terug naar boven
hanan_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hanan_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 12:46

Salam moealikoem broeders en zusters...

Ik ben een meid van 20 jaar hamdioulilah gezond ben gezegend met een grote familie en twee ouders....maar toch er is iets dat ik mis.Ik heb het dan over liefde ,ik heb een zus met wie ik niet kan opschieten en mijn broer die mij haat en dat maakt mij kapot van binnen,mijn ouders die aan mij trekken die ene wil dat ik aan haar kant hoor en de andere wil dat ik aan hem aknt hoor,en door mijn ouders heeft mijn zus een haat gecreerd dat nu al sind ons puberteit aan de gang is (7jaar)je leeft met elkaar in huis als zus en broer maar tegerlijkerd ben je een vreemde voor elkaar.,ik heb geduld en heb geduld gehad en zal in salaah in de toekomst geduld hebben maar ik word er hier echt helemaal deppressief van...vooral als ik mij vriedinnen zie die het heel goed hebben met hun zussen en broers....Soms denk ik echt van zal ik mezelf vermoorden of zal ik van huis weg lopen.Maar dan denk ik weer nee,dat mag niet van allah swt....maar wat ik vragen wou is of iemand ook zo een soort gelijke probleem heeft en wat ik eraaan moet doen.

Alikoem salam ...een zuster

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.