Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

My journey to islam

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: My journey to islam
    Geplaatst op: 28 juli 2006 om 15:51

Assalaam alykom warahmatu ALLAH

macha'ALLAH , jazakom Allahoe gayran zusters voor het plaatsen van die verhalen

Moge ALLAH onze imaan versterken

Fi Amani ALLAH

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2006 om 08:47
Opnieuw moslim - Abd-Allah
Jaargang 3, nummer 1, Dzoe l-Qie�dah 1422, januari 2002
 

Ik was stom, ik was doof en ik was blind. Door schoolboeken en de media gehersenspoeld. We stammen af van de apen! Denk niet na, geniet, maar met mate! Doe wat de rest ook doet, anders hoor je er niet bij! En dan mijn vrienden, die eigenlijk geen vrienden waren, maar bekende waarmee je naar een caf� ging om te drinken. Ging je niet mee, dan was je alleen. Ik was stom, ik was doof en ik was blind. El Hamdoelillah, op wonderbaarlijke manier ben ik in aanraking gekomen met de Islam. Een ongelovige zal zeggen; �wat een toeval�. Ik zeg: �Allah (Glorieus en Verheven is Hij) heeft het zo gewild�.

Ik wilde met een vriend gaan diepzeeduiken. We hadden twee weken om op vakantie te gaan, en we besloten om naar Egypte te gaan. Waarom Egypte? Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?

Een week duiken en een week wat van het land zien. Het was een leuke vakantie, El Hamdoelillah, en om ons prettig verblijf af te sluiten, gingen we eten bij een van de vele fastfood restaurants in de miljoenenstad Cairo. We lieten ons door een taxichauffeur ergens afzetten en gingen een restaurant binnen. Waarom dat ene restaurant? Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?

Het was druk, maar we hadden een tafeltje gevonden. We waren bijna klaar met eten, toen er twee Egyptische jonge dames aan ons vroegen, of zij bij ons aan tafel mochten komen zitten, want er was geen enkele stoel meer vrij, behalve bij ons aan tafel. Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?

Er waren twee stoelen bij ons aan tafel vrij, de enigste twee in het hele restaurant. Als de dames een keuze hadden gehad, dan zouden ze niet voor onze tafel gekozen hebben, een tafel met twee mannelijke buitenlanders, geen denken aan. Bij ons aan tafel waren dus de enige twee vrije stoelen, een stoel langs mij en een stoel langs mijn vriend. Waarom ging de ene dame, waar ik nu mee getrouwd ben (El Hamdoelillah), langs mij zitten, en de andere dame (die na een bepaalde tijd zou gaan verloven) langs mijn vriend? Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?    

Mijn vriend ging wat te drinken halen voor mij en voor hem. De dames begonnen een Egyptische krant te lezen in de Arabische taal. Normaal gesproken ben ik heel verlegen als het gaat om contact te leggen met vrouwen, maar op de een of andere manier, bijna automatisch, keek ik naar die Egyptische krant in een voor mij vreemde taal. De evenzo verlegen dames keken mij aan en we raakte in gesprek over die ene krant. Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?

We spraken met elkaar en wat bleek nou, de ene dame had al aan een tafeltje gezeten, maar omdat de andere dame te laat was voor hun afspraak, ging ze even iets te drinken halen. Toen ze terug kwam was haar tafeltje bezet. Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?

Een ander toeval (???) is dat dit restaurant bijna nooit bezocht werd door de twee dames, maar die ene avond wel. Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?

We hadden niet zo veel tijd om met elkaar te praten, want de dames moesten op tijd thuis zijn. De dames boden ons aan om de volgende dag met ons naar enkele bezienswaardigheden te gaan. Helaas was dit voor ons de laatste avond en zouden wij de volgende ochtend weer terug gaan naar ons koude kikkerlandje. We wisselden onze adressen uit en namen afscheid.

De ene brief werd geschreven na de andere. Middels deze brieven leerden we elkaar beter kennen. Op een gegeven moment kwam ook het geloof om de hoek kijken. Ik was daar niet zo blij mee, want ik was immers stom, doof en blind. Mijn voorstel was dat zij gewoon moslima zou blijven, en ik gewoon zo als ik was; stom, doof en blind. Zelfs hier was ik te stom, doof en blind voor om te beseffen dat ik stom, doof en blind was. Maar we bleven praten over de Islam en het bestaan van God.

El Hamdoelillah dat die ene Egyptische dame toen geduldig genoeg was om met mij te blijven praten. Bijna hadden we besloten om achter onze correspondentie een punt te zetten, het leek een hopeloze zaak. Maar ik was een beetje eerlijk tegenover mezelf en ik gaf toe dat die Egyptische dame wel steeds antwoorden had op mijn vragen, maar ik niet op haar vragen. Was mijn denkwijze dan wel ok�? Er ontstond een twijfel in mijn hart. Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?

Ik had onze vakantie gekocht bij een reisbureau in mijn woonplaats. De eigenaar van dit reisbureau was een Egyptische man. Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?

Ik had besloten om naar Egypte terug te gaan, om die ene Egyptische dame weer te ontmoeten. Toen ik weer naar het reisbureau ging om voor mijzelf een nieuw ticket te kopen, raakte ik ook met die Egyptische man in gesprek over de Islam. Hij vertelde me dat hij een Nederlandse jongen kende die op zijn 14e levensjaar moslim is geworden. Die jongen kwam uit een dorp waar hij ook een reisbureau had. Wat een toeval, of heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) het zo gewild?

De Egyptische man raadde mij aan om contact op te nemen met die ene Nederlandse jongen om in mijn eigen taal over de Islam te praten. Ik had inmiddels al toegegeven dat mijn manier van denken niet de juiste was en dat er een groot gat zat in de informatie die ik had. Als christen had ik vele vragen over de vele rare dingen in het Christendom. Niemand kon mij daar goede antwoorden op geven en door de informatie op school (bijvoorbeeld de evolutie theorie) en de media (moslims zijn terroristen, creatieve journalistiek noemen ze dat), bleef ik stom, doof en blind. Maar El Hamdoelillah, door het geduld en de informatie die ik kreeg van die ene Egyptische dame werd mijn hart wat zachter, mijn oren stonden op een kier, en zelfs in mijn oogleden kwam een beetje beweging.

In het begin zei ik nog dat ik nooit zou bidden; vijf keer per dag bidden, dat nooit. Ik vond ��n keer per dag al veel en ik vroeg mezelf af of het moslim zijn wel iets voor mij was. De naam �moslim� had ook nog steeds iets beangstigend. De gedachte om moslim te worden was toch nog vreemd: ga ik dadelijk tot die mensen behoren die �terroristische� aanslagen plegen? Mensen die met vier vrouwen mogen trouwen en die een maand lang vasten? Geen alcohol meer, niet meer naar vrouwen kijken, mijn �vrijheid� kwijt?

�Voorwaar, de slechtste schepselen bij Allah zijn de doven en de stommen (van hart): degenen die niet begrijpen. (Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan, Soerah 8, aayah 22)

Door de gesprekken met die Egyptische man van het reisbureau, die Nederlandse jongen en die Egyptische dame, door de informatie die ik van hen kreeg, door het lezen van boeken, had ik het gevoel dat het gat in mijn kennis langzaam opgevuld werd. (Moge Allah (Glorieus en Verheven is Hij) hen hiervoor belonen.) Ik werd langzaam wakker, niet langer meer bedwelmd door de verslaving aan de valse vrijheid; geniet, maar met mate!? De ene vraag na de andere werd beantwoord. De ene twijfel na de andere werd weg genomen. De evolutie theorie verdween als sneeuw voor de zon. De vooroordelen over de Islam en de moslims werden omgezet naar liefde voor de Islam en de moslims. Mijn hart werd steeds zachter, mijn oren gingen steeds beter horen, en mijn ogen stonden z� ver open, dat ik wilde dat een dag geen 24 uur had, maar 48 uur. Ik kwam tijd te kort, zoveel waarheden, zoveel informatie, zoveel antwoorden, zoveel Tekenen. Ik ging me er steeds beter bij voelen, steeds zekerder: El Hamdoelillah Rabbil �Alamien, ik werd moslim.

Ik ging steeds vaker boeken lezen en praten met moslimbroeders. Wat was ik stom, wat was ik doof en wat was ik blind. Hoe heb ik ooit kunnen geloven in de leugens van de Westerse media? Hoe heb ik ooit kunnen geloven in de theorie van Darwin. De naam �evolutie theorie� zegt het al; theorie. Slechts vage idee�n en heel veel fantasie. Wat was ik beneveld door de vele verleidingen en begeerten van dit leven. Ik had echt het gevoel dat ik wakker werd, nuchter, met twee benen op de grond.

Op een gegeven moment vond ik het tijd om te leren bidden. Tijdens mijn eerste Ramadan begon ik met het verrichten van het gebed, El Hamdoelillah. Toch was het best moeilijk om dit vijf keer per dag te doen, en ook nog op tijd. Vooral �s morgens vroeg, lekker warm in bed, moe en lui. Ik werkte in die tijd in een vijfploegen dienst. Ik moest �s morgens om 06:00 uur beginnen en reed van huis weg rond 05:15 uur. Ik zag toen soms mensen wandelen die hun hond aan het uitlaten waren. Ik werd hierdoor heel boos op mezelf en ik was ook teleurgesteld in mijzelf. Hoe kan ik mijzelf moslim noemen, en zeggen dat ik overtuigd ben van de Islam en het bestaan van Allah de Almachtige? Deze mensen die zo vroeg opstaan om hun hond uit te laten, andere mensen (waaronder ik zelf) die vroeg opstaan om geld te verdienen. Hoe kan het dan dat ik niet opsta om mijn Heer, mijn Schepper te aanbidden? Hoe kan het dan dat ik niet doe, wat ik moet doen om het enige belangrijke doel na te streven: het erven van het Paradijs!

�En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel. En voorwaar, het Huis van het Hiernamaals is zeker het echte leven, als zij het wisten!�  (Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan, Soerah 29, aayah 64)

Een andere grote fout die ik beging was het vragen naar een Teken van Allah (Glorieus en Verheven is Hij). Ik vroeg Allah om een Teken, om mijn geloof in Hem te versterken. Nou, dat Teken kwam er. Ik was met mijn vrouw (die ene Egyptische dame) in Egypte bij mijn schoonmoeder (haar vader was al overleden, moge Allah hem zijn zonden vergeven en hem het Paradijs binnen leiden) op vakantie. Ik was op de badkamer en net klaar met het verrichten van woedoe. In eens werd mijn adem volledig afgesneden. Ik kon geen adem meer halen en ik raakte in paniek. Ik dacht; ik moet hier van de badkamer af, want als ik dadelijk val, dan lig ik hier en niemand weet wat er aan de hand is. Ik maakte de deur open en ging naar buiten. Mijn vrouw en mijn schoonmoeder hoorden mij naar adem snakken (het snakken naar adem maakte best wel een hard geluid) en ook zij raakte in paniek en mijn vrouw barste in huilen uit. Naar mijn gevoel duurde dit paniekerige moment wel enkele minuten, tot ik het gevoel kreeg dat ik moest overgeven en ik kreeg weer adem, El Hamdulillah. Vanaf dat moment heb ik nooit meer om een Teken gevraagd. Ik had mijn lesje geleerd. En kijk om je heen, er zijn ontelbare Tekenen die het bestaan van Allah de Almachtige, bevestigen.

�Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en de afwisseling van de nacht en de dag en de schepen die over de zee varen met wat de mensen voordeel geeft, en het water dat Allah uit de hemel neer zendt, waarmee Hij de aarde tot leven brengt na haar dood, en dat Hij daarop allerlei dieren verspreidde, en de besturing van de winden en de wolken die tussen de hemel en de aarde dienstbaar zijn gemaakt, zijn zeker Tekenen voor een volk dat verstandig is.� (Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan, Soerah 2, aayah 164)

�En op de aarde zijn Tekens voor de overtuigden. En ook in jullie zelf, zien jullie dan niet?�  (Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan, Soerah 51, aayah 20 - 21)

Kijk nu eens naar mij, mijn leven is bijna totaal veranderd. Door de Islam kan ik het lelijke en oneerlijke leven van deze wereld aan. Ik was een �vrije� (???), �moderne� (???) en �genietende� (???) jonge man. Nu een nuchtere en wakkere moslim, die zijn moslimbroeders en moslimzusters aanspoort om mee te werken aan de Zaak van Allah (Glorieus en Verheven is Hij). De ongelovige zal mij misschien wel een fundamentalist noemen, ik noem mijzelf MOSLIM en ik ben er trots op. Mijn ouders vinden soms dat ik iets te ver ga, maar toch wil ik hen bedanken voor de steun en hulp die ze mij altijd gegeven hebben, en dat zij van mijn bekering tot de Islam geen probleem hebben gemaakt, ondanks dat zij geen moslims zijn. Ik vraag iedere dag aan mijn Schepper om hen ook naar het Rechte Pad van de Islam te leiden. Wie weet, In Shaa Allah, op een dag��.  

 �Voorwaar, jij kunt degene die jij lief hebt geen leiding geven, Maar Allah leidt wie Hij wil, en Hij kent degenen die Leiding volgen het best.� (Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan, Soerah 28, aayah 56)

 
 
Jaargang 3, nummer 1, Dzoe l-Qie�dah 1422, januari 2002
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2006 om 08:48
Opnieuw moslim - Rabi'a Frank
Jaargang 1, nummer 3, Moeh�arram 1423, maart 2002

 

Mij is regelmatig de vraag gesteld: Hoe ben je moslim geworden?

 

Een heel re�le vraag, zou je denken. Toch is de vraag een stuk makkelijker te stellen, dan het antwoord erop te geven. Het is niet simpelweg een opsomming van gebeurtenissen die geleid hebben tot mijn sjahada. Het is ook niet een pad dat iedereen bewandeld wanneer hij of zij moslim wordt. Sommige mensen reizen de wereld rond en hebben enorm veel kennis van de Islam, maar hun hart blijft bevroren. Anderen horen slechts een woord of zien een teken en worden met nauwelijks kennis moslim. Ik heb niet ineens "het licht" gezien, God heeft niet persoonlijk met mij gesproken, noch was het een bewuste keuze van de ene op de andere dag. Ik kan niet anders zeggen dan dat Allah (Glorieus en Verheven is Hij) mij heeft uitgekozen om op het Rechte Pad te leiden. Wat ik heb gedaan om deze Rahma te verdienen weet ik niet, Allah (Glorieus en Verheven is Hij) moet wel heel veel van mij houden om mijn ogen te openen, zelfs nadat ik Hem jarenlang ontkend heb of wanneer ik geen argumenten meer had om Hem te ontkennen, Hem de ergste verwijten heb gemaakt. Zo betichtte ik Hem van onrechtvaardigheid, terwijl ik degene was die onrechtvaardig was; tegenover Hem, tegenover anderen en vooral tegenover mijzelf. Moge Allah (Glorieus en Verheven is Hij) mij mijn arrogantie vergeven.

 

Toch is dit antwoord in deze tijd en maatschappij niet afdoende. Er moet toch iets gebeurd zijn, er moet toch een reden zijn waarom je je leven zo radicaal veranderd hebt? En ja, dan komen de argumenten en gebeurtenissen.

 

Voor diegene die graag mijn geschiedenis willen horen, zal ik proberen het ingrijpen van Allah (Glorieus en Verheven is Hij) in mijn leven te analyseren en in chronologische volgorde te plaatsen.

 

Ik ben opgegroeid in een gezin waar de godsdienst nauwelijks een rol speelde. Mijn vader noemde zichzelf joods vanuit een soort loyaliteit ten opzichte van zijn voorouders en een complex overgehouden uit de oorlogsjaren die hij als klein kind meemaakte. Ik was zijn jodinnetje, zijn kalle, zijn mokkel en heb dit tot in mijn puberteit ook zo gevoeld.

 

Mijn moeder groeide op in een katholiek dorp in de Achterhoek waar zij iedere zondag ging biechten en niet met protestante kinderen mocht spelen.

 

Mijn vader weigerde mij te laten dopen tot groot verdriet van mijn moeder, maar zij stond erop dat ik dan wel naar een katholieke school ging. Zo geschiedde. Hier kreeg ik een klein beetje besef van God. Mijn interesse ging vooral uit naar de verhalen van de profeten; ik kon hier geen genoeg van krijgen.

 

Het leven kabbelde verder, mijn ouders gingen scheiden, ik werd een puber. En niet zo'n heel makkelijke.

 

Op mijn veertiende vond ik aansluiting bij een groep Marokkaanse jongens. Zij waren alles waar mijn moeder bang voor was, dus dat was leuk.

 

Met een jongen kreeg ik meer contact. Ik merkte wel dat hij niet rookte en niet dronk (Elhamdoelillah!) en dat hij een maand in  het jaar vastte, maar de Islam was nooit onderwerp van gesprek. Tot ik een paar jaar later aan de toekomst ging denken. Toen kwam de aap uit de mouw. Hij kon niet met mij verder, want ik was niet Marokkaans. Onzin, leek me en inderdaad, nadat hij er zelf eens over na had gedacht, was het probleem dat ik geen moslim was. Ik wilde wel eens weten waar dat op sloeg en dus ging ik naar de bibliotheek om boeken over de Islam te lezen. Mijn keus viel (vanzelfsprekend) op de Qoraan. Het was een oud, aftands boek in nog ouder Nederlands en ik begreep er bijna niets van. Toch, op de een of andere manier, voelde ik dat ik iets heel bijzonders in handen had. Hoewel ik het niet toe wilde geven, besefte ik dat dit het Woord van God was. Ik was steeds vaker te vinden in de bieb en sleepte kilo's boeken mee naar huis waar ik ze verstopte voor mijn moeder. Ook de jongen in kwestie vertelde ik niets. Waarom weet ik niet, maar ik voelde dat dit heel priv� was, iets van mijzelf. Toch bleven er een hoop vragen knagen, zeker toen ik zag dat wat ik las niet terug te vinden was in het gedrag van de jongen in kwestie. Ik vroeg mij af waarom hij wel moslim was en ik niet. Zoveel verschilden wij niet. Ik confronteerde hem met mijn idee�n en hij kwam tot de conclusie dat ik gelijk had. Het was natuurlijk ook te gek voor woorden dat ik op een gegeven moment meer wist van zijn godsdienst dan hijzelf. Dit was voor hem reden zelf op zoek te gaan naar zijn roots. Intussen ging mijn zoektocht ook door en ik merkte dat ik op bepaalde momenten zelfs al tot Allah (Glorieus en Verheven is Hij) sprak. Terwijl ik het niet had gemerkt, had Hij (Glorieus en Verheven is Hij) mijn hart geopend en zijn Dien in mij gevestigd. Maar dat besef was er niet meteen. Mijn keuze voor Islam is dan ook nooit een keuze geweest. Het was een gevoel, een besef, een realiteit.

 

Intussen ging ik wekelijks naar een bijeenkomst waar ik informatie over de Islam dacht te krijgen. In plaats hiervan leerde ik de gebeden uit mijn hoofd, terwijl ik dacht dat ik nog helemaal geen moslim zijn kon. Ik wist tenslotte nog nauwelijks iets! Een aantal mensen die daar ook kwamen, zouden enkele weken later de sjahada afleggen; wilde ik dit soms ook? Ik schrok van deze vraag; zagen zij mij dan al als moslim? Was ik dan al moslim? Of beter; was ik het wel waard om moslim te zijn? Ik moest nog zoveel leren; pas als ik alles wist dan kon ik moslim worden. Toch had ik geen excuus en ik stemde (Elhamdoelillah) toe.

 

Die dag was ik ontzettend zenuwachtig. Ik had voor de gelegenheid een afzichtelijke hoofddoek om gedaan. Maar ik voelde me goed! Een voor een werden we bij de imam geroepen, waar we de sjahada na moesten zeggen. Toen ik dit gedaan had, liepen de tranen me over de wangen; ik wist niet wat me overkwam. Wat ik voelde, was zo goed, maar tegelijkertijd zo onwerkelijk. Waar was ik aan begonnen? Wat stond me nog te wachten? Ik had geen flauw idee, maar ik voelde me gesterkt door het besef dat ik de juiste keuze(?) had gemaakt en ik wist dat ik alles aan zou kunnen wat op mijn pad zou komen zolang ik dit gevoel vast zou houden. Dit was de eerste keer dat ik zo onbeheerst heb zitten huilen zonder dat ik woorden had om te omschrijven wat ik voelde. Soms zijn woorden onvoldoende, soms zijn woorden zelfs te banaal om zo'n verheven gevoel te omschrijven. Zelfs mooie woorden als godsvrees, godsbesef en imen kunnen niet weergeven wat ik voelde. Hoe mooi ook, het gaat niet om de woorden, maar om het besef van de betekenis van deze woorden dat zich in het diepste van mijn ziel bevond en nu eindelijk na al die jaren van zelfontkenning naar buiten mocht komen.  Ik was, hoewel nog zo incompleet, eindelijk compleet.

 

Deze dag heeft zo'n 8 jaar geleden plaats gevonden en sindsdien is mijn leven beetje bij beetje veranderd. Hoe meer kennis ik opdoe, hoe dieper mijn imen wordt. Hoe meer men tegen de islam en de moslims strijdt, hoe meer ik mij op mijn godsdienst verlaat.

 

Ik kon toen, 8 jaar geleden, niet beseffen waar ik mee geconfronteerd zou worden. De domheid, de slechtheid, de arrogantie en intolerantie van een volk waarvan ik jarenlang deel dacht uit te maken, waarvan ik de taal sprak, de gewoontes kende. Nu wil ik niet meer bij hen horen en snak ik naar een islamitische samenleving waar ik eindelijk mezelf kan zijn. En hoewel een utopie, hoop ik insha'Allah dat ik en mijn medemoslims op een dag de rust zullen vinden bij elkaar in onze Dien, is het niet in dit wereldse leven dan in het Hiernamaals. Amien.

 
Jaargang 1, nummer 3, Moeh�arram 1423, maart 2002
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2006 om 08:49

Opnieuw moslim - Judith
Jaargang 1, nummer 5, Rabi' l-Awwal 1423, mei 2002

 

Mijn weg naar de Islam.

 

Mijn naam is Judith en ik ben 35 jaar oud. Ik ben rooms-katholiek opgevoed en ik zat vroeger op een lagere meisjesschool geleid door nonnen. Wij gingen elke zondag naar de kerk, maar later alleen op feestdagen (Pasen, Kerst, etc). In mijn hart wist ik dat God bestond. Als ik in de kerk zat, luisterde ik altijd erg goed naar de preek. Het viel me op dat de priester altijd in herhalingen viel en dat er toch altijd iets ontbrak. Ik miste iets. In 1981 ontmoette ik mijn huidige echtgenoot. Hij kwam uit Egypte, een land waar ik alleen in geschiedenisboeken over had gelezen en waar ik mij geen voorstelling van kon maken. Ik dacht dat Egypte alleen maar uit Sahara, kamelen en arabieren bestond. Wat op dat moment wel erg aantrekkelijk leek. In dezelfde zomer gingen mijn zusje en ik voor de eerst keer met het vliegtuig naar Egypte.

 

De geur als je uit het vliegtuig stapt zal ik nooit meer vergeten. Ook niet de ontmoeting met mijn schoonfamilie, zo'n warm welkom van zulke lieve mensen. Het was of als ik thuis kwam. In het ouderlijk huis van mijn man ben ik in aanraking gekomen met de islam. De adzaan, die je 5 keer per dag hoorde, zette me aan het denken. Mijn schoonzusje was de enige die met mij engels kon praten. Zij en mijn man hebben zodoende al mijn vragen beantwoord, totdat ik op het punt kwam dat ik het snapte. In het christendom is Jezus (vrede zij met hem) de zoon van God, of God zelf (moge Allah mij deze uitspraak vergeven). In de Islam is Jezus (vrede zij met hem), Isa Ibn Mariam (Jezus de zoon van Maria), een van de grootste profeten. Voor elke tijdsperiode heeft Allah, Verheven en Geprezen is Hij, een profeet gezonden, van Abraham tot Mohammed (vrede zij met hen beide). Met die laatste profeet, de profeet Mohammed (Allah�s zegeningen en vrede zij met hem), heeft Allah zijn godsdienst volbracht.

 

De islam is voor mij een levenswijze geworden. Door de Qor-aan te lezen, begrijp ik waarom wij op aarde zijn en wat er van ons als mens word verwacht. Het is elke dag streven om het goede te doen, en om het kwade te vermijden. Ik vind het heel erg dat op dit moment in de media het beeld van de Islam wordt verdraaid, terwijl Islam vrede betekent en vrede is. Er is geen plaats voor rassendiscriminatie; "En tot zijn Tekenen behoord de schepping van de hemelen en de aarde, en de verscheidenheid van jullie talen en huidskleuren. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor de bezitters van kennis." (Qor-aan 30:22).

 

"O mensheid,Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en hebben jullie tot volken en stammen gemaakt, opdat jullie elkaar leren kennen. Voorzeker, de meest edele van jullie is bij Allah degene die het meest (Allah) vreest. Voorwaar, Allah is van alles op de hoogte, Alwetend." (Qor-aan 49:13)

 

Nadat ik officieel de shahada (geloofsbelijdenis) had afgelegd in de al-Azhar moskee in Cairo, ben ik direct een hoofddoek gaan dragen. Het staat vermeld in de Qor-aan (o.a. in 33:59), dus daar had ik geen enkele moeite mee. God heeft de hele wereld geschapen en Zijn regels in de Qor-aan neer gezonden. Hij weet wat het beste voor ons is. De hijab (de hoofddoek en levenswijze) is een bescherming voor de moslimvrouw en ik ben daar tevreden mee. Dit jaar ben ik ook de niqaab gaan dragen (een sluier die je gezicht bedekt), iets dat ik al heel lang heb willen doen voor Allah, Verheven en Geprezen is Hij. De levenswijze van de profeet Mohammed (Allah�s zegeningen en vrede zij met hem) is Soennah. Hij heeft zoveel moeten doorstaan om de Islam aan de mens over te brengen. De vrouwen van de profeet (Allah�s zegeningen en vrede zij met hem) deden een sluier voor hun gezicht. Ik hou van de profeet Mohammed (Allah�s zegeningen en vrede zij met hem) en hoop door mijn daden met hem samen in het Paradijs te mogen zijn.

 

Ik snap dat voor vele Nederlandse mensen het moeilijk is om de Islam te begrijpen. En ik denk dat dat voornamelijk komt, doordat wij moslims (in de gehele wereld) niet ons best doen om goede moslims te zijn, niet genoeg streven om alle regels na te leven. Om het goede karakter, waarom de profeet Mohammed (Allah�s zegeningen en vrede zij met hem) om bekent stond, omdat ook te hebben. Ik vraag aan alle moslims die dit lezen, probeer een ambassadeur te zijn van de Islam, zet het goede voorbeeld, begin nu! Aan de Nederlandse burger vraag ik begrip voor de medemens, oordeel niet te snel. Wij moslims houden van alle mensen die ook van God houden.

 

Salaam Aleikoem wa Rahmatoellah wa Barakatoeh,

 

Jullie zuster in de Islam, Judith.

 
Jaargang 1, nummer 5, Rabi' l-Awwal 1423, mei 2002

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2006 om 08:50

As-Salaamoe Aleikoum,

Allereerst wil ik zeggen dat ik heel blij ben om op deze manier mijn verhaal te vertellen over hoe ik de Islam heb leren kennen en op deze manier Da'wah kan doen, immers da�wah is een verplichting voor elke moslim(a):

�Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goed onderricht, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze. Voorwaar, jouw Heer weet het beste wie van Zijn weg afgedwaald is en Hij weet beter wie de rechtgeleiden zijn.� (An Nahl 16:125)

�Voorwaar, zij die verbergen wat Wij hebben neer gezonden van de duidelijke bewijzen en de Leiding, nadat Wij die aan de mensen hebben duidelijk gemaakt in de Schrift: zij zijn degenen die Allah vervloekt en die door de vervloekers vervloekt worden.� (Al Baqarah 2:159)

Ik had al vanaf ongeveer mijn 14e een liefde voor de Islam omdat ik het met de bekende dingen (van de Islam) die de meeste mensen kennen eens was. In die tijd toen ik 14 was, was ik heel ontevreden over de manier waarop de meeste Europeanen leven. Ik wilde niet zo'n doorsnee Europeaan worden, zo eentje die alcohol drinkt, sigaretten rookt, zo makkelijk is met seks, enz. Ik heb dan ook van af mijn 14e t/m mijn 24e een totaal ander leven geleid dan de doorsnee Europeaan. Doordat ik een totaal ander leven leidde had ik ook maar weinig Europese, niet moslim(a) vrienden/vriendinnen om de simpele rede: als je vrienden je iedere keer uitnodigen voor dingen waar jij geen zin in hebt zoals uitgaan enz. en jij zegt iedere keer nee dan hebben ze natuurlijk snel genoeg van je. Ik ben daardoor best eenzaam geweest in mijn tienerjaren, maar ik heb het er erg graag voor over gehad, want het heeft mij gemaakt wat ik nu ben, el-hamdoelillah.

Mijn ouders zijn beide katholiek opgevoed, maar geloven beide niet en hebben mij daarom nooit gedoopt en hebben mij zonder een geloof opgevoed. Ik heb vroeger van mijn oma wel het een en ander gehoord over het katholieke geloof en ook ben ik vroeger samen met een christelijk vriendinnetje op Bijbelles geweest. In het katholieke en het christelijke geloof heb ik mij nooit kunnen vinden, omdat ik mij totaal niet kon voorstellen dat Jezus (vrede zij met hem) de zoon van God zou zijn (zoals de christenen/katholieken zeggen). Wat ik mij al helemaal niet kon voorstellen was dat Jezus (vrede zij met hem) ook een soort god is. Ik zag die gedachte als een soort vernedering voor God.

Door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) is overgeleverd, dat de profeet (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) zei: �Houd je verre van zeven verfoeilijke handelingen�. Er werd hem gevraagd; �O boodschapper van Allah, welke zijn dat?� De profeet (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) antwoordde: �Het toekennen van bondgenoten aan Allah, magie, iemand vermoorden, hetgeen door Allah verboden is, tenzij het gebeurt op Zijn uitdrukkelijk bevel, het verteren van Woekerwinst, het opslokken van het eigendom van wezen, je op je hielen omdraaien op de dag dat er jihaad op de weg van Allah geleverd moet worden en het lasteren van kuise maar indiscrete vrouwen.� (Al-Boekhari)

 

Ik geloofde wel dat Jezus (vrede zij met hem) bestaan had en ik geloofde ook dat Maria in verwachting kon raken zonder gemeenschap te hebben met een man als God dat wilde. God is tenslotte Almachtig, maar dat God dan ook de vader van Jezus (vrede zij met hem) zou zijn, kon er bij mij niet in. Zoals de Islam over Jezus (vrede zij met hem) schrijft is eigenlijk zoals ik er zelf altijd al over gedacht had en het voelde voor mij dan ook heel fijn om  te lezen hoe de moslims Jezus (vrede zij met hem) zien. De Islam heeft mij nog op veel meer vragen antwoorden gegeven. Op mijn 24e begon ik mij intensief te verdiepen in de Islam. Ik heb toen veel hulp en stimulans gehad van een aantal moslims (moge Allah hun daar goed voor belonen). Na mij ongeveer een jaar lang intensief te hebben verdiept in de Islam heb ik mij bekeerd tot de Islam en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Er heeft mij nog nooit iets zo gelukkig gemaakt als de Islam, el-hamdoelillah.

 

Toen ik mij op mijn 24e intensief ben gaan verdiepen in de Islam en de Qor-aan wilde gaan lezen in het Nederlands kwam ik er achter dat niet alle Nederlandse vertalingen van de Qor-aan hetzelfde waren en ik vond dat echt frustrerend. Welke moest ik nou als waarheid nemen? Ik heb mij toen wel goed laten informeren voordat ik een Nederlands-Arabische Qor-aan  ben gaan kopen en heb daar ook wel al veel in gelezen, maar ik dacht toch op een gegeven moment: �ik moet gewoon Arabisch gaan leren, dan kan ik tenminste de Qor-aan  vanuit het Arabisch gaan lezen�. Ik volg dan nu ook Arabische en Qor-aanlessen in de moskee bij mij in de buurt en dat geeft mij echt een goed gevoel, Insha-Allah kan ik dan straks de Qor-aan in het Arabisch lezen.

 

Tot slot zou ik graag even iedere moslim(a) er aan willen helpen herinneren dat het onze plicht is om er iets van te zeggen als mensen negatieve dingen over de Islam zeggen;

"Laat niemand van jullie zichzelf kleineren." Zij zeiden: "O boodschapper van Allah, hoe kan iemand van ons zichzelf kleineren?" Hij zei: "Hij stuit op een zaak, die Allah aangaat, waar hij iets over had moeten zeggen, maar hij zegt (het) niet, daarom zegt Allah (de Almachtige, de Verhevene) op de Dag der Opstanding tot hem: "Wat heeft jou weerhouden om over 'dit en dat, en dit en dat' iets te zeggen?" Hij zegt: "(Het was) uit angst voor de mensen." Dan zegt Hij (Allah): "Je kunt beter voor Mij de gepaste vrees hebben." (Overgeleverd door: Ibn Majah)

Wa Salaam, Yaqien

 

(Ik heb Yaqien als moslimnaam genomen omdat ik met Yaqien (zekerheid) voor de Islam heb gekozen.)

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2006 om 08:54
Opnieuw moslim - Amina
Jaargang 1, nummer 9, Radjab 1423, september 2002

 

�Aoedoe billahi minas sjaitan nir rajiem � bismillah hirrahman nirrahiem. Beste broeder en zuster in Islam. Hier mijn verhaal van mijn bekering tot moslima (moge Allah ons helpen en leiden).

 

Geboren in een Nederlands gezin, katholiek, maar niet praktiserend, begon mijn fascinatie voor geloof al vroeg. Ik ging naar de kerk (moge Allah mij vergeven insha-Allah) en vroeg de daar aanwezige mensen de oren van het hoofd, waarom dit en waarom dat, totdat ik alleen nog als antwoord kreeg: echte gelovigen vragen niet, die doen gewoon.

 

Dit was voor mijn niet bevredigend. Hoe kon ik iets leren als ik niets mocht vragen en wie had dan de antwoorden? Op de leeftijd van 22 begon ik via via met het helpen van vluchtelingen, niets bijzonders, maar de verhalen en de kracht van die mensen deden me veel. Ik zag vele moslim zusters en broeders komen en gaan en telkens was er die ene herkenning: Allah is groot.

 

Masha-Allah, wat een kracht die zin inhield, heb ik pas later ervaren. Ontevreden met mezelf en de wereld in het algemeen begon mijn zoektocht. Alles wat ik over godsdienst kon lezen heb ik gelezen, maar het knopje ging om toen ik een Qor-aan in handen kreeg. Eindelijk, het voelde alsof ik thuiskwam. Ik heb gehuild, omdat ik toch niet zulke rare denkbeelden bleek te hebben. Het had een naam: Islam. Na een half jaar besloot ik dat ik het zeker wist, ik wilde moslim worden. Ik droeg een hoofddoek (nog niet geheel volgens de regels, maar het begin was er) en ik verdedigde mijn standpunten vol vuur in discussies. Ik ging alleen naar Den Haag om de sjahaddah te doen en mijn eerste gebed te verrichten: dit was iets tussen mij en Allah, daar wilde ik geen pottekijkers bij. Toen ik terugkwam voelde ik mij zo goed, zo licht en zo blij. Soebhaan-Allah, Allah had mij teruggebracht naar het licht, naar mijn oorspronkelijke plaats, mijn gevoel had mij niet bedrogen, ik kwam thuis!!!

 

Dat is nu inmiddels bijna 8 jaar geleden en lieve zusters en broeders, ik ben nog iedere dag dankbaar dat ik terug heb mogen keren naar de Islam, dat Allah (Verheven en Geprezen is Hij) mijn

 hart daarvoor heeft opengesteld. Na deze stap zijn er vele gevolgd.  Mijn imaan werd en wordt op de proef gesteld, door de omstandigheden en familie die niet kunnen begrijpen dat ik me juist vrij voel in plaats van nog langer gevangen. Mijn Islam gaat niet zonder stotteren. Ik heb een paar hele zware jaren achter de rug, er staat geschreven: �Allah zal u beproeven met verlies van bezittingen, gezin en gezondheid.� Lieve zusters en broeders, zonder mijn geloof in Allah de Almachtige zou ik hier niet meer zijn. Mijn geloof in Allah de Barmhartige heeft mij de kracht gegeven om ondanks bijna verlies van mijn leven, die mensen te vergeven en mijn kracht te halen uit bidden, vasten en doe�a doen.

 

Mijn imaan gaat op en neer, zoals van velen van mijn zusters en broeders, maar Allah (Verheven en Geprezen is Hij) heeft mij nooit losgelaten, op de meest vreemde plaatsen en op de meest onmogelijke manieren was er een moslimzuster of broeder die mij op het goede Pad hield als ik dreigde te verdwalen in de doenjah, mij steun gaf, of boeken om te lezen, doe�a voor mij deden of van wie ik het goede voorbeeld kon en mocht (masha-Allah) navolgen. Moge Allah (Verheven en Geprezen is Hij) hen belonen in doenjah en Aghirah. Mensen op de weg van Allah, die mij inspireerden om mezelf kritisch te bekijken en te corrigeren.

 

Soebhaan�Allah, ik realiseer mezelf hoe Allah de Almachtige mij kracht geeft. Ook ik ben net als Bintje naar een lezing in Eindhoven geweest en ik heb gehuild, om de lezingen en om het sterke imaan van de zusters daar, voor hun liefde voor Allah (Verheven en Geprezen is Hij), voor hun da�wah, hun moed en hun kracht. Ik hoorde de verhalen en de lezingen en mijn hart brandde van liefde voor Allah de Barmhartige.

 

Zo kan de oemmah er dus uitzien, masha�Allah. Moge Allah (Verheven en Geprezen is Hij) ons helpen en leiden op Zijn Weg. Ik doe mijn best om mijn steentje, op mijn manier, bij te dragen. Ik probeer da�wah op mijn werk te doen, ik probeer er met anderen over te praten en ze uit te nodigen om eens een lezing door te nemen. Ik probeer mijn daden in overeenstemming met de Islam te houden, Soennah te vasten en te bidden en veel naar zusters en broeders te kijken die het moeilijk hebben, maar die vast besloten zijn op de Weg van Allah (Verheven en Geprezen is Hij).

 

Ik zie tot mijn verdriet veel zusters emigreren, ik vind het een soort van jihaad om hier in Nederland da�wa te blijven doen en het goede voorbeeld te blijven geven, ondanks de scheldpartijen en de verleidingen. Ik heb kinderen en ben alleenstaand; als ik mijn kinderen in deze staat van verleidingen (Nederland) kan laten opgroeien zullen zij (insha-Allah) weten wat de verleidingen inhouden. Ze zien hoe velen worstelen met de doenjah. Ik hoop hun liefde voor Allah (Verheven en Geprezen is Hij) en Aghirah in hun harten te kunnen brengen (moge Allah mij leiden, insha-Allah) zodat zij op hun beurt da�wa kunnen doen. Zij vinden Allah gewoon (elhamdoelillah). Hij ziet/hoort en weet alles en masha�Allah, ik zie hoe ze andere kinderen daarop aanspreken. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar elhamdoelillah, ik ben al van zover gekomen, insha-Allah zal ik net zo�n sterke imaan krijgen zoals ik dat van menig zuster en broeder zie. Moge Allah ons helpen op deze Weg.

 

Lieve zusters en broeders, ik houd van jullie omwille van Allah, ik bid voor jullie, dat Hij (Verheven en Geprezen is Hij) ons kracht mag geven tegen verleidingen van de doenjah, dat Hij ons mag leiden naar de Tuinen van Djennah en dat wij (insha-Allah) niet tot de verliezers zullen behoren. Want wat onze zuster schreef is waar (zoals Allah ons zegt in een hadieth Qoedsie): als je een stap naar Allah de Almachtige doet, zul je Hem vele malen dichtbij je vinden. Zoek en kijk lieve zusters en broeders in jullie eigen leven en zie de Rahma van Allah (Verheven en Geprezen is Hij) terug in je huishouden, in de wereld rondom je en in de kracht van zusters en broeders rondom ons. Zo is in het kort mijn verhaal. Zoals ik al zei; niets spectaculairs, maar wel diep.

 

Lieve zusters en broeders, onze oemmah is er (helaas) ook een van verdeeldheid, van onderscheid. Laten we doe�a doen dat dit (insha-Allah) opgeheven zal worden, zodat we als een oemmah van Mohammed (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) insha-Allah ooit de Tuinen van Djennah zullen binnengaan. Moge Allah (Verheven en Geprezen is Hij) ons hierbij leiden.

 

Ik dank jullie dat ik mijn verhaal mocht vertellen en hoop dat Allah (Verheven en Geprezen is Hij) tevreden zal zijn met mijn inspanningen en mijn niya zuiver houdt, insha-Allah.

 

Lieve zusters en broeders, moge Allah de Almachtige ons blijven leiden en moge wij het goede voorbeeld van onze profeet Mohammed (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) proberen te volgen zoals de mensen het in zijn tijd deden, zonder aarzelen en met een sterk imaan.

 

Jullie zuster in Islam: Amina. 

 

Salaam aleikoem wa Rahmatoellah wa Barakatoeh.

 

Jaargang 1, nummer 9, Radjab 1423, september 2002
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2006 om 12:20

Ik ben in een klein dorpje geboren, waar iedereen elkaar kende. Ik zat op een Christelijke school en ging tot mijn vijfde naar de kerk net als iedereen. Mijn ouders hadden veel ruzie en gingen uiteindelijk scheiden, sindsdien negeerden mensen ons en besloot mijn moeder nooit meer naar de kerk te gaan. Een paar jaar later ging mijn moeder schoonmaakwerk doen bij een familie met een heel groot luxe huis, er waren twee dochters waar ik altijd mee ging spelen en logeren. Ik ging met hun mee naar hun kerk; een zwarte jurk aan, een hoedje op en een grote bijbel onder mijn arm. Vanaf mijn zeventiende ging ik naar Hongarije en Roemenie om "het woord van God "te prediken; we zongen over God en Jezus en bezochten kindertehuizen en bejaardetehuizen.Ik wou de jeugd bereiken d.m.v. het Woord te verkondigen.Ik deed een groot kruis om mijn nek en droeg t-shirts met teksten als:" What would Jezus do?". Ik schaamde me nergens voor; ik sprak mensen op straat aan, in kroegen en bussen en treinen.

 

 Op school liep ik naar iedereen toe die rookte en maakte een praatje met hun en vroeg ze mee naar de kerk. Ik stapte over naar een andere kerk waar ik liederen ging zingen en gitaar speelde. Iedereen in die kerk sprong van geluk en blijdschap. Ik werd er in naam van Jezus gedoopt.

 

In die tijd had ik last van anorexia; ik slikte laxeertabletten. Ik wilde er van af, maar niet via een dokter of psychiater maar via God!.In de kerk werd er voor me gebeden waarna ik ging trillen en huilen en vallen en schreeuwen als een kleine baby. Ze zeiden dat demonen uit mij moesten en zodoende bleef ik uren, dagen en maanden dag in dag uit in die kerk. Sommige mensen konden niet lopen maar omdat mensen gingen bidden konden ze opeens lopen. Ik vond het allemaal ongelofelijk.

 

Ik richtte een groep op om mee te doen aan de Ramadan, met als doel muslims te bereiken en tot het Christendom te bekeren. We gingen in grote flats van deur tot deur om een praatje te houden, en boekjes in het Arabisch uitdelen.'s Nachts ging ik met vriendinnen de hele nacht voor muslims bidden.

 

We bereikten vele mensen tijdens Ramadan en zijn naar Zweden gegaan speciaal om muslimjongeren te ontmoeten! Hoe meer we over Islaam praatten, hoe meer ik ging twijfelen en interesse kreeg, dus ging ik boeken halen, waaronder de Quraan.Ik ging zoveel mogelijk lezen zodat ik altijd een antwoord klaar zou hebben.

Toen ik de Qoraan las raakte het me, maar mijn omgeving stond mij in de weg.Mijn begeleidster merkte dat ik veranderde en zei dat ik rust nodig had. Terwijl ik mij dieper in Islaam verdiepte kreeg ik weer anorexia aanvallen. De kerk ving me op en zei dat ik me "te diep in dingen had verdiept, en mezelf niet meer onder controle had." Ik ervoer dat helemaal niet zo; het was net alsof djinns me aanvielen. Ik wou verder gaan met de Qoraan maar had er de kracht niet voor.

 

Een hele tijd later ging ik naar Amsterdam om in een opvanghuis voor harddrugsverslaafden te gaan werken.Allemaal mensen met problemen natuurlijk, die ik wou helpen met de liefde van God.Voordat ik vertrok ging ik nog even naar mijn kamer en bad tot God en zei:"Heer, ik ga naar Amsterdam om alle muslims tot Christenen te bekeren."

 

Na enige tijd kreeg ik spijt en heimwee en wou terug naar waar ik vandaan was gekomen, maar ik kon op geen enkele wijze een woning krijgen; ik kon gewoon niet terug. Ik voelde afkeer tegen buitenlanders en asielzoekers die wel een huis kregen, terwijl ik dat niet kreeg in een stad waar ik zo lang gewoond had. Ik stopte met naar de kerk gaan.luisterde God eigenlijk wel naar mijn gebeden?

 

Ik kreeg allerlei twijfels. Ik wou helemaal niets meer.Ik ging roken en met verkeerde vrienden om. Ik had een Algerijnse man ontmoet was verliefd op hem geworden, en hij schrok heel erg toen ik van Christen tot helemaal niets werd. Hij praatte heel veel met me, soms tot diep in de nacht.Vriendinnen belden me ook bezorgd op, maar het kon me niets schelen. Ik dacht; rot allemaal maar op; jullie denken het allemaal beter te weten, jullie weten niets over mij. Ik voelde me eenzaam en verdrietig.

 

Ik huilde veel zonder dat iemand er wat van wist. Ik wilde mijn leven over doen maar dan heel anders. Op een dag ging ik mijn huis opruimen en kwam zodoende allerlei boeken tegen die ik niet meer las;veel boeken over Islaam. " De vrouw in de Islaam met betrekking tot de Heilige Quraan" kwam in mijn handen terecht, en toen ik erin begon te lezen vergat ik de tijd. Toen kwam de Quraan in mijn handen, ik ging op mijn bed zitten lezen, de tranen stroomden over mijn wangen.

 

Ik las over Maryam en het sprak me zo aan. Ik moest huilen omdat ik het heel anders in de bijbel had gelezen, maar het nu in de Quraan veel beter kon begrijpen dan in de bijbel. Ik wou nu alles lezen van de Quraan, dus las ik van al-Fatiha tot Ali-Imraan tot diep in de nacht. Ik legde de Quraan voorzichtig weer terug, nu niet op de middelste plank, maar hoog op een grote plank waar iedereen hem kon zien. Ik ging op een kinderdagverblijf werken, er kwamen steeds meer muslims daar werken, ik praatte veel met hun over Islaam en verlangde er steeds meer naar om muslim te worden.

 

Een van hun nam me op een dag mee naar de moskee. Ik vond het fantastisch, heb naderhand shahada gezegd, mijn naam veranderd en leren bidden.

Ik heb al mijn Christelijke boeken weg gedaan; wel twee vuilniszakken vol en mijn Christelijke cd's kapot gemaakt en mijn strakke broeken en truitjes aan mijn nichtje gegeven. Mijn familie vind het helemaal niet leuk.

 

Sinds ik muslim ben geworden heb ik veel strijd gehad. Soms dacht ik terug aan mijn oude leven van vroeger en de kerk en mijn vrienden. Gelukkig had ik ondertussen mijn man ontmoet, met wie ik veel discussies en gesprekken kreeg.Toen ik hem aan mijn moeder voorstelde was dat een drama; ze keek hem niet eens aan; noch groette ze hem. Mijn familie is heel racistisch naar Arabieren toe. Ik schreef mijn moeder naderhand een brief waarin ik haar liet weten dat ik met hem wou trouwen en dat als zij deze man niet kon accepteren ze mij dus ook niet accepteerde.

 

Maar mijn man zei:" Als jouw moeder mij niet accepteert, stoppen we met deze relatie, want je moeder gaat boven alles." Ik was heel erg boos want ik was verliefd op hem, maar ik ging nadenken waarom hij zoiets zei. Ondanks haar afkeuring wou mijn man haar toch ontmoeten, en het ging goed.

 

Mijn vriendinnen hebben veel op mij ingepraat:" Je moet geen moslim worden hoor" en " De profeet Muhammad is geen profeet"." Het staat ook niet in de bijbel, als het er in staat waar dan?" Ik ging in de bijbel zoeken totdat ik het gevonden had. Maar ze wilden niet luisteren, " zo kan je alles wel interpreteren" was hun antwoord, en tot nu toe geloven ze me niet.

 

Moge Allaah hun harten voor Islaam openen zoals Hij dat met de mijne deed. Amien.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 13:46
 

Moeslim worden (Aboe Younes Mohammed)




Moeslim worden Aboe Younes MohammedIn de naam van Allah de Erbarmer de Barmhartige
Alle lof is aan Allah. Hem loven wij en vragen wij om hulp en vergeving. We nemen onze toevlucht tot Allah van het kwaad van onszelf en van onze slechte daden. Wie door Allah geleid wordt, er is niemand die hem kan misleiden, en wie Hij laat afdwalen, er is niemand die hem kan leiden. Ik getuig dat er geen god is dan Allah. Hij is de Enige en heeft geen deelgenoot. En ik getuig dat Mohammed Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam Zijn dienaar en Zijn boodschapper is.

Vervolgens dit:
Allereerst wil ik zeggen, dat als het niet door Allah Soebhanahoe Wa Ta'ala was beschikt dat ik Zijn leiding zou krijgen en tot de islaam zou komen, was ik voor altijd blijven dwalen, en waarlijk alle lof is aan Allah: Hij heeft Zijn religie aan de mensheid gezonden als een leidraad voor alle mensen, en voor alle tijden.

Toch wil ik u in het kort vertellen hoe ik in aanraking met de islaam kwam, hoe ik tot de conclusie kwam dat de islaam de religie van de waarheid is, en hoe ik het besluit nam om de islaam als mijn religie te omhelzen.

Als kind van een, oorspronkelijk uit Ierland afkomstig, katholiek gezin, deed ik als alle andere katholieke kinderen het catechisme: een opleiding op zaterdagochtenden in de basisbegrippen van het katholieke geloof, en de geschiedenis van het leven van Jezus Alaihi As Salaam. Ik vond de verhalen altijd heel mooi en leerde heel snel van Jezus Alaihi As Salaam houden. Ook later op de middelbare school, toen we de verhalen van het oude testament bestudeerden, nam ik de verhalen heel makkelijk tot me en scoorde heel goede cijfers in de examens van de godsdienstles.

Uit mijn opvoeding als katholiek kind is echter ��n ding bij me gebleven, wat later heel zwaar zou wegen in mijn besluit om moeslim te worden � en dit gebeurde juist tijdens het catechisme!

E�n van de priesters, of een andere medewerker van de kerk, dat weet ik niet meer want het is intussen lang geleden, maakte een opmerking dat eigenlijk in de katholieke kerk helemaal niet op zijn plaats was, maar deze man wilde gewoon dat wij, kleine kinderen, toch bewust werden gemaakt van iets waar hij kennelijk mee zat � hij vertelde ons namelijk, tijdens het bestuderen van de 10 geboden die Allah Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam aan Mozes Alaihi As Salaam had geopenbaard, dat de katholieke kerk in overtreding was van het eerste gebod, dat op het aanbidden van afgoden! Hij vertelde ons dat het een gelovige niet is toegestaan om afbeeldingen van wat of van wie dan ook te aanbidden, dus ook niet van Jezus Alaihi As Salaam. Hij vertelde verder dat het maken van afbeeldingen van de kruisiging evenmin toegestaan was, en dat dit door de eeuwen heen in de cultuur van de kerk was geslopen en tegenwoordig niet meer weg te denken was, maar strikt gezien, het mag niet! Deze opmerking is altijd bij me gebleven in diende later als criterium waarop ik de waarheid van de islaam kon toetsen.

Toen ik als volwassene naar Nederland verhuisde kwam ik voor het eerste echt in aanraking met moeslims. Ik had de Arabische cultuur altijd fascinerend gevonden en ging graag in gesprek met hen om te vragen over de Arabische cultuur en uiteraard over de islaam, want de islaam is bepalend geweest voor wat de Arabische cultuur nu geworden is.

Ik leerde dat in de islaam Jezus Alaihi As Salaam als een profeet, en dus een heilige man, wordt beschouwd. Ik vond de moeslims vriendelijk, maar ik wist niet of ik ooit tot deze gemeenschap, dat zo overtuigd was van de waarheid van hun religie, zou behoren. Ik had het idee dat je echt �uitgenodigd� moest worden om maoeslim te worden, en als iemand dit op eigen houtje zou doen, zou hij worden gezien als een �indringer� - tja, ik wist ook niet beter toen!

Maar, en alle lof is aan Allah, deze uitnodiging bleef niet eeuwig uit, in 1998 kreeg ik �formeel� een uitnodiging om de islaam als mijn religie te omhelzen. Ik besloot om, voordat ik echt die stap zou maken, om een kort doch intensieve studie van de islaam te doen, en raadpleegde derhalve de bron van de islaam � de Qoraan.

Na het lezen van het openinghoofdstuk van de Qoraan, �Soerat al-Faatihah� genoemd, had ik al houvast gevonden; Alleen U aanbidden wij en alleen U vragen we om hulp � hoe veel quasi-religies en filosofie�n waren er niet in geslaagd om het leven zo eenvoudig op te sommen! Vervolgens las ik, aangezien ik vanuit een christelijke perspectief de islaam benaderde, het hoofdstuk over de onbevlekte ontvangenis van Maria Radia Allahoe Anhoe/Anha en de geboorte van Jezus Alaihi As Salaam: �Soerat Marjam�. Toen wist ik het zeker: de islaam is de religie van monothe�sme, die door alle profeten en alle gelovigen in alle tijden is aangehangen! Ik besloot dat ik snel de getuigenis moest afleggen: Ik getuig dat er geen god is dan Allah. Hij is de Enige en heeft geen deelgenoot, en ik getuig dat Mohammed Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam Zijn dienaar en Zijn boodschapper is, want niemand weet wanneer zijn dood voorgeschreven is.

Door Aboe Younes Mohammed

www.eltawheed.nl
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 11:41
Bismi-llahi al Rahmani al Rahiem
(In de naam van God, de Erbarmer, de Meest Barmhartige)


Dit verhaal is van een Duitse zuster en staat op de Duitse site www.denkmal-news.com
Het is vertaald door aboe Yasmin al-Hollandee

Mijn weg naar de Islaam

Reeds op 14 jarige leeftijd twijfelde ik erg sterk aan het christendom en het instituut van de kerk. Ik heb ondanks dit toch mijn communie gedaan, echter niet uit overtuiging maar omdat het in ons dorp verwacht wordt.

Vanaf dat tijdsstip zocht ik naar alternatieven. De Islaam hoorde hier echt nog niet bij dit kwam omdat ik tot op dat moment toe alleen maar negatieve dingen daarover gehoord, gezien en gelezen had. Ook omdat de moslims die ik ontmoet had niet onmiddellijk als praktiseerden bestempeld kunnen worden.
Ik hield me in deze tijd ook veel bezig met de oorzaken van racisme omdat dit fenomeen in mijn omgeving erg bekend voorkwam en toch vond ik het op hetzelfde moment volkomen onbegrijpelijk.

Toen ik ongeveer zestien was geworden begon ik me af te vragen waarom moslims door de media en sommige politici als "terroristen" en "een gevaar voor de mensheid" voorgesteld worden. Ik dacht dat het niet kon zijn dat een geloof haat en vernietiging opdraagt in de plaats van vrede, respect en tolerantie. Ik wees dit beeld altijd uit het diepste van mijn hart af en weigerde deze (voor)oordelen zo makkelijk maar te accepteren. Al-Hamdoelillah.

Ik begon met het lezen van een (niet al te sterke) Duitse vertaling van de Koran en andere boeken over de Islaam. Ook bekeek ik mogelijk alle uitzendingen over de Islaam die op de televisie kwamen. Natuurlijk was dit allemaal niet van hoge kwaliteit en verschillende dingen waren (zoals ik nu weet) gewoonweg vervalst, maar zo heb ik geleerd om navraag te doen en om te erkennen dat in de tegenwoordige tijd helaas "de Islaam" en "de moslims" niet meer als gelijke beschouwd kunnen worden.

Er werden destijds verschillende documentaires uitgezonden over de hadj.
Nooit zal ik het ongelofelijke gevoel vergeten dat de aanblik van de Kabah en de vele pelgrims in me los maakte, ook al zag ik ze alleen maar op televisie mashaAllah. Ik wist dat dit de plaats was waar ik thuishoorde en dat Mekka en de Kabah de enige belangrijke reisdoelen voor de rest van mijn leven zullen worden. Ik wist dat ik een dag onder de pelgrims moest zijn.
Tot vandaag ondervind ik een diep gevoel van verlangen en geluk als ik de Kabah op foto's of op televisie zie. Wat voor een gebeurtenis moet het niet zijn daar dan zelf te zijn.

Zo heb ik verschillende jaren over de Islaam gelezen en geleerd. Hierdoor ontdekte ik dat veel van mijn overtuigingen, waardoor ik door de meeste mensen uit mijn omgeving bespot werd, in overeenstemming waren met de Islaam. Verder zag ik ook dat de punten waar ik het christendom het meeste bekritiseerde juist de punten waren die de Islaam corrigeerde. Zo heb ik altijd geweigerd om de aanspraak die de geestelijke maakte tussen God en de "gewone" mens te zijn te accepteren, ook dat Jezus (vzmh) niet God's zoon is stond voor mij ook al lang vast.

Ook merkte ik dat de Islaam het enige geloof is dat racisme duidelijk afwijst. De profeet (vzmh) heeft gezegd: "O mensen! Waarlijk jullie Heer is E�n en jullie vader (Adam) is ��n. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden"(Gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700).

In deze jaren begon ik ook met mijn studie en hierdoor had ik via de universiteitsbibliotheek toegang tot een grote hoeveelheid literatuur over de Islaam. Ik begon me verder in te spannen om steeds meer over de Islaam, waar ik van overtuigd was dat het mijn levenswijze zou worden, te lezen.
Toen ik 20 jaar oud werd, was het me duidelijk, zonder ook maar een moslim in mijn vriendenkring te hebben, dat ik moslima wilde worden. Toch wist ik niet hoe ik moest beginnen en ik was bang. Ik was bang voor de reacties van mijn omgevingen ik was bang om niet in staat te zijn om me aan alle ge- en verboden te houden.

Pas een jaar later durfde ik een moskee in de buurt op te bellen om hen om hulp te vragen. Jammer genoeg verstond niemand me daar omdat de broeders daar alleen Turks spraken, hierdoor was ik erg neergeslagen en vertwijfelt.
Ik schreef toen aan een Islamitische organisatie met het verzoek me moskee�n te noemen waar ik Islamitische lessen zou kunnen volgen en waar ik later de Islaam zou kunnen aannemen. Ik wilde eerst nog meer leren voor ik de laatste stap wilde nemen. Ik kreeg toen het adres van een moskee in de buurt van mijn woonplaats waar ik toen een brief heen schreef. Van hen kreeg ik het telefoonnummer van een zuster die al vele jaren geleden de Islaam had geaccepteerd. Ze gaf me raad en vertelde me ook wanneer er Islamitische lessen waren voor vrouwen ook rade ze me boeken aan om te lezen.

Na mijn ontmoeting met deze zuster was ik aan de ene kant erg opgelucht maar aan de andere kant erg bezorgd omdat ik overtuigd was dat ik het gebed nooit zou leren want ik kon geen woord Arabisch. Ik ging toen, zoals die zuster me had aangeraden, vanaf augustus 2001 naar de lessen. Ik was erg verbaasd toen ik zag dat de helft van de zusters daar Duitse moslimas waren, Mascha'Allah!

Toen ging alles heel snel. Vanaf september droeg ik buiten een hoofddoek.
Toen kwam 11 september en de gevolgen hiervan. La hawla wa la quwatta illa bi-llah. Het werd me duidelijk dat ik me nu juist aan mijn overtuiging vast moest houden hoe erg het ook zou worden en dat ik mijn broeders en zusters (want zo voelde ik over de moslims ook al was ik nog geen moslima) in deze situatie niet alleen kon laten. Ik kon me niet langer verstoppen en ik sprak de shahadah: Aschhadu an la ilaha illa-llah wa aschhadu anna Muhammadan rasul Allah. Al-hamdu li-llah.
Wat heeft me toch zolang afgehouden van het uitspreken van deze woorden?

Ik nam me voor om voor de eerste dag van de ramadan het gebed geleerd te hebben en dat lukte me ook. Tegen de verwachtingen van de zusters lukte het me ook om de ramadan uit te vasten. Al-hamdu li-llah.
In deze ramadan stelden twee zusters mijn huidige man en mij aan elkaar voor en korte tijd hierna trouwde we ook.

Zo werd ik moslima en mijn ouders accepteren ondertussen mijn beslissing om moslim te worden en ook die om, in Duitse verhouding erg jonge leeftijd, te trouwen. Al-hamdu li-llah.

Een zuster in de Islaam.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 15:19

Bismi-llahi al Rahmani al Rahiem

(In de naam van God, de Erbarmer, de Meest Barmhartige)

 

Het verhaal van Marieke 

 

Salaam aleikoum wa rahmatouallahi wa barakatuhu

 

Begin bij het begin van mijn verhaal. Ik, gescheiden moeder van 2 lieve kinderen, 26 jaar oud, Nederlands, athe�stisch opgevoed met de mentaliteit die vele van ons niet vreemd zal zijn; je bent een vrouw dus zorg dat je iets bereikt. Feministisch dus.

 

Het was niet eerder dan vorig jaar dat ik de eerste (erg duidelijke) tekenen van Allah swt kreeg. Raar genoeg in een Afrikaans-katholieke kerk. Ik werd mee gevraagd door een Nigeriaanse vriendin voor de kerstmis. Ik had in het verleden regelmatig de kerk bezocht, omdat mijn grootouders katholiek waren. Maar doordat de katholieke kerk het gebod "Gij zult geen afgodsbeelden maken" volkomen heeft genegeerd, zag ik God als een man met een lange witte baard, in een wit gewaad met roze engeltjes met donsvleugeltjes om hem heen vliegend. En...daar KON ik niet in geloven.

Anyway, terug naar de Nigeriaanse kerkdienst, het was behoorlijk gezellig en bepaald niet wat ik gewend was van de Nederlandse kerk, waar iedereen stil op de bankjes zit en voor zich uitstaart, af en toe een gaap onderdrukkend.

Hier was muziek, de mensen dansten door de kerk, het was kort gezegd intens ;).

Het was een bewolkte dag.

Tijdens het gebed - ik deed mee uit fatsoen maar had geen idee wat ik moest zeggen - vroeg ik God met heel mijn wezen of hij mijn hart wilde komen verlichten.

SHOCK! De zon brak door de wolken, de kerk was helemaal verlicht door zonnestralen. Mijn hart werd warm, en ik voelde me alsof er een warme deken om me heen geslagen werd.

 

Ik kocht een bijbel, maar kon me er niet in vinden. Het grootste obstakel waar ik tegenaan liep, was Jezus/Isa. Hoe kon God een zoon krijgen? Kon een Goddelijke kracht deelbaar zijn (er is toch maar ��n God?) Hoe konden mensen Jezus zien als plaatsvervanger van God op aarde? Maar iedere keer als ik bad tot God kreeg ik weer dat warme gevoel. Hoe kon ik dit gevoel ontkennen? Hoe kon ik mijn met Licht gevulde hart negeren. Mijn hart dat na al die jaren gevuld was met Liefde van Hem en niet meer alleen was? Niet! Ik besloot me terug te trekken uit het Christelijke geloof, en dan maar gewoon alleen te zijn, en te bidden.

Hij heeft me het afgelopen jaar zijn Liefde en Barmhartigheid op zo veel momenten laten zien. Mijn werk was bijvoorbeeld emotioneel heel zwaar. Elke dag bad ik voor kracht, elke dag (!) stuurde Hij een witte vlinder. Waar ik ook was, als ik bad voor kracht, zond Hij me een witte vlinder. (Raar als je midden in een drukke winkelstraat loopt, en er komt opeens een witte vlinder om je heen vliegen... Kan het nog duidelijker?)

Uit een zware depressie klom ik langzaam omhoog - met de Kracht en Hulp van Allah swt!!!

Ook was ik gestopt met mijn studie (in het derde jaar), en wilde eigenlijk nog niet verder studeren. Maar toen ik op een nacht wakker werd, en "met God praatte" - laat ik het maar zo noemen - kreeg ik het sterke gevoel dat mijn studie moest afmaken; en wel nu! De volgende heb ik me meteen ingeschreven en ben inmiddels weer begonnen. De dame die me inschreef zei dat ze het knap vond dat ik na 2 jaar "pauze"weer verder ging. Ze vroeg me waarom. Ik zei dat ik een goed gesprek gehad had met iemand (om nou te zeggen dat het een teken van God was tegen een wildvreemd persoon...) Ze zij dat ik die persoon erg moest bedanken. Je ziet; alle lof is voor Allah swt!!!

Oke, het volgende teken. Mijn liefdesleven. (Natuurlijk, het moest ervan komen h�; ook bij mij kwam er een man ;)) In de meest rare situatie kwam ik hem tegen; een mooie (!!!) Sudanese man...

Op een of andere manier raakten we aan de praat. Over onze kinderen (hij had er ook twee) Over gescheiden zijn (hij ook). Over alles behalve Geloof. Dit was medio April.

Ik was erg terughoudend; Nederlands, waarom zou ik man in mijn leven toelaten? Ik heb toch alles, alles gaat goed! IK HEB GEEN MAN NODIG! Ik ben zelfstandig! (zoals ik in mijn jeugd had geleerd).

Maar het moest er toch een keer van komen; we kregen het over geloof. Hij vertelde dat hij Christelijk was opgevoed. Jammer, dacht ik, dat gaat dus niks worden.

Maar dat hij er voor had gekozen om moslim te worden, net zoals zijn vader.

Ik kocht dus maar eens een boekje; "De Islam in een notendop". Begon te lezen .... In de Islam is God ofwel Allah, ondeelbaar. Moslims geloven dus niet dat Jezus de zoon van God is .... He?! Wat?! Rewind. Nog een keer. God niet deelbaar? Jezus niet zoon van God? Het zoveelste teken van Allah de Barmhartige. Dit ene zinnetje gaf mij het gevoel dat ik thuiskwam. Hier had ik naar gezocht, pas sinds kort actief, maar al die jaren onbewust. Ik voelde tranen in mijn ogen. Ik dankte God dat Hij me uiteindelijk het ware geloof had geopenbaard.

Deze geweldige man is dus niet de reden geweest dat ik met zo ben gaan verdiepen in de Islam en het als jet ware geloof zie, alleen de aanleiding. (voor de duidelijkheid)

De relatie tussen hem en mij werd met de dag intenser. We waren het er na een week al over eens dat we voor altijd bij elkaar zouden blijven en heel snel zouden gaan trouwen. Na allebei een mislukte relatie achter de rug te hebben, wilde we het dit keer goed doen. Met een huwelijk dus! Insh'alla (Ook weer raar voor mij; ik was opgevoed met het idee dat je vooral onafhankelijk moest zijn EN blijven. dus trouwen? Ik dacht het niet!)

Ik besloot een Qor'aan te kopen. Maar als ik die zou gaan lezen, moest ik ook de Tafsier lezen, anders zou ik er niks van snappen, zei mijn geliefde. Dus zo gezegd zo gedaan. Ieder woord wat ik las (en lees) gaf me een gevoel van thuiskomen. Het was allemaal zo logisch, al mijn gedachten, denkbeelden, normen, waarden. Ze waren terug te vinden in wat ik las in de Qo'raan.

Ik besloot mee te doen aan de Ramadan. (ik kon toch niet gaan zitten eten terwijl mijn liefste dat niet mocht?) Dit gaf me de kans om dieper in te gaan in mijn geloof.

Ik maakte kennis met een hele andere cultuur; de islamitische. Samen gingen we naar de markt in Beverwijk - waar ik ongeveer de enige Nederlander was. We kochten olijven, tahnia, feta, dadels, kruiden. Alles waar ik al jaren aan verslaafd was. 's Avonds aten we samen met de kinderen. Geweldig ervaring om na een dag vasten dadels te eten en melk te drinken. En dan de genieten van het eten. Ik dankte Allah swt voor dit mooie moment.

Iedere week gingen we samen naar Beverwijk. En daar zag ik ook de andere kleding. Ik besloot er wat van te kopen. (niet extreem, gewoon iets langer en iets wijder.) Ik geloof niet dat ik me ooit zo vrouw heb gevoeld; mijn kledingstijl veranderde van spijkerbroek/strak t-shirt naar ruim zittende kleding. Ik veranderde van lustobject (want ze kijken toch altijd wel even naar je decollet�) en gerespecteerde vrouw!

Langzaamaan vind ik mijn weg in de Islam. Rustig aan. Met kleine stapjes. Overtuigd dat dit het ware geloof is, hoop ik dat Allah mij zal leiden op het rechte pad. Ins'halla!

 

Ik zou het heel fijn vinden om met andere vrouwen in contact te komen om ervaringen te delen en verder te leren.

Moge Allah's zege over jullie zijn.

 

Marieke

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
r4mz1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote r4mz1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2007 om 09:45
Het probleem met lange teksten op een scherm is dat mijn ogen er niet tegen kunnen en ik ben nog een jonge kerel .
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 06:33
Ik plaats mijn eigen verhaal:

Ik ben christelijk opgevoed, met een atheist als vader en een protestandse moeder. Ik ging af en toe met mijn moeder mee naar de kerk en bidde ook voor het eten, omdat het gewoonte was. In groep 7 kwam ik via een werkstuk in aanraking met de Islaam. Ik vond het erg interessant en wilde ook na dat werkstuk er meer over weten. Beetje bij beetje las ik meer. Op internet ging ik in discussie met moslims over het geloof.
Ik vroeg mezelf af waar ik in geloofde, hoe ik de dingen voelde. Op het internet merkte ik dat als iemand een vers uit de Koran plaatste, of een uitspraak van Mohammed (vrede zij met hem) ik er rustig van werd, het voelde alsof het de Waarheid was. Ik ben toen ik 14 was de Koran gaan lezen. Vanaf dat moment wist ik dat Allah (swt) de enige God is. Zo prachtig is dat boek...
Ik heb lang getwijfeld, wat moet zo'n jong meisje met de Islaam. Kan je je bekeren, weet ik het zeker. Ik heb met de dominee gepraat (want hoe geinteresseerder ik werd, hoe meer ik naar de kerk ging om te luisteren en later overeenkomsten zoeken met de Islaam). Hij vertelde me dat de Islaam inderdaad een prachtige godsdienst was. Tijdens de ramadan 2005 was er een imam bij ons kerkclubje op bezoek, daar heb ik ook veel mee gepraat.
Ik heb de Koran meegenomen op vakantie en ben heel intensief gaan lezen, met mijn moeder erover gepraat, en ben op 27 september 2006 op 15 jarige leeftijd bekeerd tot de Islam.
Mijn ouders waren er niet blij mee, werden woest toen ik een hijaab ging dragen, maar nu gaat het al veel beter, insha'allah zullen ook zij eens inzien hoe mooi de Islaam is.
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 07:13

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu beste kipputjuh,

Zo jong en dan al rechtgeleid op de enige rechte weg. Daar ben ik (ook een wederkeerling) best jaloers op....Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 08:44

Assalaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu kipputjuh,

 

Mooi verhaal mascha Allah. Moge Allah je zegenen en je sterk en standvastig maken in de Islaam en je belonen met het Paradijs Ameen.

 

Fi AmaniLlah,

 

Wa Aleikoem assalaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 09:06
Bedankt voor jullie reacties...

het is niet makkelijk om als enige op school met een hijaab te lopen, om in real life geen een andere moslima te kennen...
Maar als ik jullie reacties lees weet ik dat ik niet mag klagen en Allah (swt) moet danken dat Hij me geleid heeft.

Moge Allah (swt) jullie rijkelijk belonen,

groetjes, Saliha
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 12:13

Graag gedaan zuster,

 

Moge Allah je bijstaan, misschien kun je bijv via www.moslima .nl in aanraking komen met zusters Inscha Allah. Of via de moskee ik weet niet in welk deel van het land jij woont maar Al Gayr Inscha Allah.

 

Al7amduLilah dat Allah de Verhevene je heeft geleid Inscha Allah zal Allah ook jouw ouders en je dierbaren leiden Allahoema Ameen

 

Ameen en voor jouw hetzelfde...

 

~7ayaakie Allah~

 

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.