Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

zwarte magie bestrijden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
sara.84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sara.84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: zwarte magie bestrijden
    Geplaatst op: 11 juli 2006 om 08:20
ik ben een getrouwde vrouw, ik heb met mijn man reeds ��n zoon en ben op de moment zes maand zwanger.
mijn probleem is het volgende:
sinds enkele dagen komt mijn man niet meer thuis,ik heb hem verschillende malen aan de lijn gehad en hij wil niet naar huis komen omdat hij ervan overtuigd is dat ik voor hem zwarte magie heb gedaan.Hij zegt dat ik hem niet op andere gedachten kan brengen,omdat iemand heeft laten zien dat ik die magie voor hem gedaan heb.Ik heb hem met alle mogelijke argumenten proberen te bewijzen dat ik dit nooit gedaan heb en ook nooit zou doen.Hij weigert me te geloven.hij zegt me dat hij pas zal terug komen als ik stop met zwarte magie voor hem te doen.Maar hoe kan ik dit nu stoppen als ik nooit iets voor hem gedaan heb?ik heb al gesmeekt in mijn gebeden bij Allah om me te helpen.Ik ben echt ten einde raad,Ik hou van mijn man dus ik wil ook dat hem niks overkomt. Weet iemand raad? Ik heb al verschillende doa's en surah gezien die zouden helpen,mijn enige probleem is ik spreek geen Arabisch,ik ben zelf een belgische vrouw.Ik kan mijn gebed verrichten in het Arabisch maar ik doe altijd mijn smeekbedes in het Nederlands.Ik hoop dat iemand mij raad kan geven.

Moge Allah ieder van ons beschermen tegen het kwaad.

Sara
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2006 om 09:37
Sara. hebben jullie geen imam?
die zou je man wel weer wat zinnigheid kunnen bijbrengen.
In ieder geval duidelijkheid want ik denk dat er wat anders speelt.
Sara neem eerst contact op met een imam en wanneer dit niet helpt neem dan contact op met een psychiater. want wanneer je man dit werkelijk gelooft en het niet probeert te gebruiken als een exuus dan is hij ziek.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2006 om 11:09
Salaam aleikoum,

Jouw man is of gezond en hij vertrouwd op een leugenaar en tovenaar of hij is be�nvloed door sihr en influisteringen.

Je moet geduld hebben en hem vertellen dat hij niet een sihr-prakiseerder moet geloven.

Vertel hem dat hij zijn gebeden moet bidden en koran lezen en dhikr moet doen, want zo zullen influisteringen geen invloed hebben op iemand. Ga naar een imam met hem, die met behulp van de koran de sihr ongedaan kan maken.

veel sterkte, insha ALlah komt het goed

salam







Terug naar boven
sara.84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sara.84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2006 om 12:18
Salaam aleikoum,

bedankt voor jullie reacties, nu wij hebben wel een moskee waar we naartoe gaan,maar ik ken de imam niet.
Kan ik als vrouw alleen naar de imam toestappen en zijn hulp vragen of moet ik zowieso mijn man meenemen. Want mijn man wil mij zelfs niet zien, totdat hij zeker is dat ik de zwarte magie ongedaan gemaakt heb.
Ik heb echt schrik dat hij bij me weggaat en me laat zitten met twee kinderen.

InshAalah komt het goed, ik ga hier zelf aan ten onder.

Sara
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2006 om 12:36

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Assalamoe3leikoem Beste oegtie,

 

Vervelende situatie en ook een beetje vreemd eerlijk gezegd, zowieso zijn kwade vermoedens die uiteindelijk neigen naar zonden niet goed. Zoals Allah swt zegt in de Qoraan:

 

* Soera Al Hodjoraat 49,ayaah 12/13:

 

 O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdoeht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

13. O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend.

Zoals hieboven al is aangeraden zou ik als ik jouw was contact opnemen met een betrouwbare Imaam die jouw een goede en correcte Nasi7a kan geven inscha Allah.Weet dat Allah swt jouw bedroefd en Inscha Allah zul je met sabr deze Ibtilaa tot een goed einde kunnen brengen ameen. Je kunt ook een lezing over Sihr oftwel Tovernarij via www.al-yaqeen.com beluisteren. Je kunt eerst klikken op mediatheek,daarna lezingen in het NL,klik op de Naam Aboe Ismaiel en dan zul je ergen midden in het rijtje de lezing Tovenarij vinden, ik kan de link nu niet openen anders had k m voor je geplaatst.

Hier een stuk over :

Het Genezen Van Magie, Ruqya volgens de Shari'a

 

Wie getroffen wordt door sihr zou dit niet moeten behandelen met sihr, omdat kwaad niet verwijderd kan worden door kwaad en kufr niet verwijderd kan worden door kufr. Kwaad wordt verwijderd door het goede. Dat is waarom de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei, toen hij werd gevraagd over al-nushrah (het behandelen van sihr met sihr): �Dit is het werk van de Shaytaan.� Nushrah betekent het verwijderen van sihr van een persoon die daardoor getroffen is door gebruik te maken van nog meer sihr. Maar als het behandeld wordt door gebruik te maken van de Qur�aan en medicijnen die toegestaan zijn of goede ruqyahs, dan is daar niks mis mee. Maar behandeling door middel van sihr is niet toegestaan zoals eerder vermeld, want sihr staat gelijk aan het aanbidden van de shayaateen (duivels). De saahir (tovenaar, iemand die hekserij verricht) verricht sihr of leert de sihr pas nadat hij de shayateen heeft aanbeden en heeft gediend, en dichterbij hen kwam door datgene waar ze van houden. Daarna leerde ze hem de sihr.

 

Maar alle lof is aan Allaah, er is geen reden waarom degene die door sihr getroffen is niet behandeld zou moeten worden door middel van het reciteren van Qur�aan en de gebeden voor het toevlucht zoeken bij Allaah die voorgeschreven zijn door de sharee�ah, en medicijnen die toegestaan zijn, zoals patienten met allerlei soorten ziekten behandeld worden door artsen. De patient zal niet perse herstellen, want niet elke zieke herstelt. Een zieke persoon kan behandeld worden en dan genezen als zijn vastgestelde tijd (van dood) nog niet aangebroken is, of hij herstelt niet en sterft wegens deze ziekte, ook al werd hij behandeld door de meest deskundige artsen en intelligente dokters. Wanneer het vastgestelde tijdstip aanbreekt zal geen medicijn of behandeling tot nut zijn omdat Allaah zegt:

 

�Maar Allaah geeft geen ziel ooit uitstel als haar tijd is gekomen. En Allaah is Alwetend over wat jullie doen�

[al-Munaafiqoon 63:11]

 

Medische behandeling is van nut wanneer het vastgestelde tijdstip nog niet is aangebroken en Allaah besluit dat Zijn dienaar genezen zal worden. Hetzelfde is van toepassing bij iemand die getroffen is door sihr; Allaah kan beslissen dat hij zal herstellen, of hij beslist dat niet als test en om op de proef gesteld te worden, of wegens iets anders waar Allaah kennis over heeft.

 

E�n van die redenen kan zijn dat degene die hem behandeld niet de juiste behandeling voor dit probleem heeft. Er is overleverd in een saheeh overlevering dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: �Voor elke ziekte is er een medicijn en als dat medicijn wordt toegepast op de ziekte zal hij herstellen met Allaah�s verlof.�

 

En hij (vrede en zegeningen zij met hem) zei: �Allaah heeft geen enkele ziekte neergezonden (zonder) dat Hij daar ook een genezing voor heeft neergezonden. Degene die het weet die weet het en degene die het niet weet die weet het niet.�

 

Onder de behandelingen die voorgeschreven zijn in de sharee�ah is de behandeling van sihr met het reciteren van de Qur�aan. De grootste soorah in de Qur�aan, al-Faatihah, moet gereciteerd worden over degene die getroffen is door sihr. Dit zou enkele manieren herhaald moeten worden. Als het gereciteerd wordt door een gelovige, oprechte lezer, die weet dat alles is onderworpen aan de wil en het lot van Allaah, dat Allaah over alles heerst, dat wanneer Hij tegen iets zegt `Wees!` dat het dan is. Als het reciteren gebaseerd is op geloof, taqwa en oprechtheid, en meerdere malen herhaald word, dan kan de sihr verwijderd worden en dan kan de persoon herstellen met Allaah�s verlof. Sommigen van de Sahaabah (moge Allaah tevreden zijn met hen) liepen langs enkele bedouinen wiens shaykh, ofwel hun leider, gebeten was. Ze hadden alles gedaan wat ze konden, maar hij was niet genezen. Ze zeiden tegen ��n van de Sahaabah, �Is er een raaqi (iemand die ruqyah verricht) bij jullie?� Ze zeiden, �Ja.� Dus ��n van hen reciteerde soora al-Faatihah over hem en hij stond direct op vol met energie alsof er niets gebeurd was; Allaah had hem genezing geschonken van de slechte uitwerking van die slangenbeet. De profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: �Er is niets mis met ruqyah zolang het geen shirk inhoudt.�

 

Hij (moge Allaah�s vrede en zegeningen met hem zijn) voerde ruqyah uit en liet zich ermee behandelen. Er bevindt zich veel goeds en veel nuttigs in ruqyah. Al-Faatihah, Aayat al-Kursiy, �Qul Huwa Allaahu Ahad�, al-Mu�awadhatayn en andere ayaat mogen gereciteerd worden over de persoon die getroffen is door sihr, alsmede goede du�aas die overleverd zijn in de ahaadeeth van de profeet (vrede en zegeningen zij met hem), zoals de du�aa die hij zei wanneer hij ruqya verrichte bij een zieke: �Allaahumma Rabb al-naas, adhib il-ba�s, washfi anta al-Shaafi laa shifaa�a illa shifaa�uka shifaa�an laa yughaadir saqaman (O Allaah, Heerser over de mensheid, verwijder het kwaad en genees hem, want U bent degene die geneest en er is geen genezing buiten Uw genezing, met een genezing die geen enkele ziekte achterlaat).�

 

Dit kan drie keer of meer herhaald worden. Er is tevens overleverd van hem (vrede en zegeningen zij met hem) dat Jibreel (vrede zij met hem) ruqyah bij hem verrichtte en drie keer zei: �Bismillaah arqeeka min kulli shay�in yu�dheeka, wa min shari kuli nafsin aw �aynin haasid Allaah yashfeek, bismillaah arqeek (In naam van Allaah verricht ik ruqyah bij jou en van elke zaak die jou kwaad doet en moge Allaah jou genezen van het kwaad van elke ziel en jaloers oog. In de naam van Allaah verricht ik ruqyah bij jou).�

 

Dit is een geweldige ruqyah die verhaald werd in een saheeh hadeeth van de Profeet (vrede en zegeningen van Allaah zij met hem). Er is voorgeschreven om ruqyah te verrichten op degene die gebeten of geprikt is, degene die door sihr geraakt is en op degene die ziek is. Er is niks mis mee met het verrichten van ruqyah op iemand die ziek is of iemand die geraakt is door sihr of gebeten of geprikt is, door het reciteren van goede du�aas zelfs al zijn deze niet overleverd door de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem), zo lang deze geen zaken bevatten die haraam zijn, wegens de algemene betekenis van de hadeeth van de Porfeet (vrede en zegeningen zij met hem): �Er is niks mis met ruqyah zo lang het geen shirk bevat.� Allaah kan de zieke genezen en degene die getroffen is door sihr, en anderen, zonder ruqyah en zonder enige daad die anderen verrichten, want Hij is in staat om alles te doen, en Hij is de Alwijze in datgene wat Hij doet. Allaah zegt in Zijn Heilige Boek:

 

�Voorwaar, wanneer Hij iets wil (scheppen), dan zegt Hij er slechts tegen: �Wees,� en het is.

[Yaa-Seen 36:82]

 

Aan Hem is alle lof en dank voor al datgene wat Hij wil en voorbestemd, want Hij is de Alwijze in al hetgeen wat Hij doet.

 

(Het kan zijn dat) de zieke persoon niet genezen wordt, als zijn vastgestelde tijdstip aangebroken is en er is vastgesteld dat hij zal sterven vanwege deze ziekte. Onder de zaken die gebruikt kunnen worden voor ruqyah zijn de verzen die over sihr verhalen, deze mogen gereciteerd worden in water. Dit zijn de verzen over sihr in Soorat al-A�raaf, waar Allaah zegt :

 

�En We openbaarden aan Moesa: �Werp jouw staf!� En toen verslond deze wat zij met hun bedrog hadden gemaakt Toen werd de Waarheid duidelijk, en bleek wat zij (de tovenaars) plachten te doen valsheid te zijn. Zij werden daar verslagen, en zij keerden vernederd terug

[al-A�raaf 7:117-119]

 

En in Soorat Yoonus:

�En Fir�aun zei: �Brengt mij alle vakkundige tovenaars.�

Toen dan alle tovenaars waren gekomen zei Moesa tot hen: �Werpt dat wat jullie (willen) werpen.� Toen zij dan hadden geworpen, zei Moesa: �Wat jullie hebben gebracht is tovenarij, voorwaar Allaah zal het teniet doen. Voorwaar, Allaah laat de werken van de verderfzaaiers niet voortbestaan.� En Allaah vestigt de Waarheid met Zijn Woorden, ook al hebben de misdadigers er een afkeer van.�

[Yoonus 10:79-82]

 

En in Soorat Ta-Ha:

Zij zeiden: �O Moesa, of jij werpt, of zijn wij het die het eerst werpen?� Hij zei: �Werpt maar.�En toen scheen het hem toe dat hun touwen en hun staven zich door tovenarij voortbewogen. Toen voelde Moesa vrees in zich opkomen. Wij (Allaah) zeiden: �Vrees niet! Voorwaar, jij zult de overhand krijgen. Werp neer wat in jouw rechterhand is, het zal wat zij wrochtten verslinden. Voorwaar, wat zij wrochtten is slechts een list van een tovenaar. En de tovenaar wint niet, hoe hij het ook doet.� [Ta-Ha 20:65-69]

 

Deze ayaat vallen onder datgene waardoor Allaah de ruqyah tegen sihr tot nut maakt. Als de qaari�(recitator) deze verzen in water reciteert en ook Soorat al-Faatiha, Aayat al-Kursiy, �Qul Huwa Allaahu Ahad�, en al-Mu�awidhatayn in het water reciteert en het dan giet over de persoon van wie hij denkt dat hij geraakt is door sihr , of (degene die) door tovenarij verhinderd wordt van de gemeenschap met zijn vrouw, dan zal hij met Allaah�s Verlof genezen worden. Als er dan ook zeven gemalen lotusbladeren (sidr al akhdar) toegevoegd worden aan het water, dan is dit beter, zoals vermeld werd door Shaykh �Abd al-Rahmaan ibn Hasan (moge Allaah barmhartig zijn met hem) in Fath al-Majeed. (Hij) quote dit van enkele geleerden in het hoofdstuk genaamd Ma jaa a fi�l-Nushrah.

 

Het is aangeraden om de drie soeraahs te reciteren, namelijk Qul Huwa Allaahu Ahad, Qul A�oodhu bi Rabb il Falaq en Qul A�oodhu bi Rabb il-Naas. Het punt is dat deze en gelijksoortige behandelingen die gebruikt worden bij het behandelen van het probleem van sihr ook gebruikt kunnen worden om degene te behandelen die wegens tovenarij weerhouden wordt van het hebben van gemeenschap met zijn vrouw. Dit is heel vaak uitgeprobeerd, en Allaah heeft ervoor gezorgd dat dit vaak (goede) resultaten heeft gebracht. Iemand kan behandeld worden met alleen al-Faatihah, en genezen worden. Of alleen met Qul Huwa Allaahu Ahad en al-Mu�awidhatayn, en genezen worden.

 

Het is heel belangrijk dat degene die deze behandeling uitvoert en degene die behandeld wordt beiden oprecht moeten geloven en vertrouwen in Allaah; zij moeten weten dat Hij machtig is over alles en dat wanneer Hij iets wil dat dat gebeurt. En wanneer Hij iets niet wil, dat het niet gebeurt. Deze zaak bevindt zich in Zijn hand, en wat Hij wil gebeurt en wat Hij niet wil gebeurt niet. Wanneer zowel de lezer en degene over wie geleest wordt geloven en oprecht zijn tegenover Allaah, dan zal de ziekte snel verdwijnen met Allaah�s verlof. En zowel lichamelijke als spirituele medicijnen zullen van nut zijn. We vragen Allaah om ons te helpen om Hem tevreden te maken, want Hij is de Alhorende en altijd Nabij.

 

Bron: Majmo� Fatawa wa Maqalat Mutanawi�a li Shaykh al-�Allaamah �Abdulazeez ibn Baaz- pagina 70

 

Deze ayaat vallen onder datgene waardoor Allaah de ruqyah tegen sihr tot nut maakt. Als de qaari�(recitator) deze verzen in water reciteert en ook Soorat al-Faatiha, Aayat al-Kursiy, �Qul Huwa Allaahu Ahad�, en al-Mu�awidhatayn in het water reciteert en het dan giet over de persoon van wie hij denkt dat hij geraakt is door sihr , of (degene die) door tovenarij verhinderd wordt van de gemeenschap met zijn vrouw, dan zal hij met Allaah�s Verlof genezen worden. Als er dan ook zeven gemalen lotusbladeren (sidr al akhdar) toegevoegd worden aan het water, dan is dit beter, zoals vermeld werd door Shaykh �Abd al-Rahmaan ibn Hasan (moge Allaah barmhartig zijn met hem) in Fath al-Majeed. (Hij) quote dit van enkele geleerden in het hoofdstuk genaamd Ma jaa a fi�l-Nushrah.

 

Het is aangeraden om de drie soeraahs te reciteren, namelijk Qul Huwa Allaahu Ahad, Qul A�oodhu bi Rabb il Falaq en Qul A�oodhu bi Rabb il-Naas. Het punt is dat deze en gelijksoortige behandelingen die gebruikt worden bij het behandelen van het probleem van sihr ook gebruikt kunnen worden om degene te behandelen die wegens tovenarij weerhouden wordt van het hebben van gemeenschap met zijn vrouw. Dit is heel vaak uitgeprobeerd, en Allaah heeft ervoor gezorgd dat dit vaak (goede) resultaten heeft gebracht. Iemand kan behandeld worden met alleen al-Faatihah, en genezen worden. Of alleen met Qul Huwa Allaahu Ahad en al-Mu�awidhatayn, en genezen worden.

 

Het is heel belangrijk dat degene die deze behandeling uitvoert en degene die behandeld wordt beiden oprecht moeten geloven en vertrouwen in Allaah; zij moeten weten dat Hij machtig is over alles en dat wanneer Hij iets wil dat dat gebeurt. En wanneer Hij iets niet wil, dat het niet gebeurt. Deze zaak bevindt zich in Zijn hand, en wat Hij wil gebeurt en wat Hij niet wil gebeurt niet. Wanneer zowel de lezer en degene over wie geleest wordt geloven en oprecht zijn tegenover Allaah, dan zal de ziekte snel verdwijnen met Allaah�s verlof. En zowel lichamelijke als spirituele medicijnen zullen van nut zijn. We vragen Allaah om ons te helpen om Hem tevreden te maken, want Hij is de Alhorende en altijd Nabij.

 

Bron: Majmo� Fatawa wa Maqalat Mutanawi�a li Shaykh al-�Allaamah �Abdulazeez ibn Baaz- pagina 70

 

Manieren om sihr af te weren

 

Uit Majmoo� Fataawa wa Maqaalaat al-Shaykh �Abd al-�Azeez ibn Baaz (rahimahullah), vol. 8 (www.islam-qa.com)

Vertaald door www.AlMutaqqun.tk

 

 

 

Onder de belangrijkste middelen om het gevaar van sihr af te weren voordat het gebeurt, is bescherming zoeken doormiddel van de adhkaar (dhikr) die voorgeschreven zijn in de islam, du�a verrichten en gebeden reciteren die overgeleverd zijn van de Profeet (sallAllahu �alayhi wa salaam) om toevlucht te zoeken. Deze omvatten:

 

 

1. Het reciteren van Aayat al-Kursi (al-Baqarah 2:255) na elk verplicht gebed, na het reciteren van de adhkaar die voorgeschreven zijn na de salaam.

 

 

2. Het reciteren van Aayat al-Kursi wanneer men gaat slapen. Dit is de belangrijkste aayah in de Qur�aan, waarin Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

 

اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّ 08;مُ لاَ تَأْخُذُ 07;ُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَا 08;َاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِ 07;ِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيه 16;مْ وَمَا خَلْفَهُ 05;ْ وَلاَ يُحِيطُو 06;َ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِيّ 15;هُ السَّمَا 08;َاتِ وَالأَرْ 90;َ وَلاَ يَؤُودُه 15; حِفْظُهُ 05;َا وَهُوَ الْعَلِي 17;ُ الْعَظِي 05;ُ

 

Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem toe. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote. (al-Baqarah 2:255)

 

3. �Qul huwa Allahu ahad�, �Qul a�udhu bi Rabb il-Falaq� en �Qul a�udhu bi Rabb il-Naas� (de laatste drie soerah's van de Qur'aan) reciteren na elk verplicht gebed en (drie keer) aan het begin van de dag na het Fajr gebed en aan het begin van de nacht na het Maghrib gebed.

 

 

4. Aan het begin van de nacht de laatste twee aayahs van Soerat al-Baqarah reciteren. Dit zijn de twee aayahs waarin Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

 

آمَنَ الرَّسُو 04;ُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤ 18;مِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِ 03;َتِهِ وَكُتُبِ 07;ِ وَرُسُلِ 07;ِ لاَ نُفَرِّق 15; بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِه 16; وَقَالُو 75;ْ سَمِعْنَ 75; وَأَطَعْ 06;َا غُفْرَان 14;كَ رَبَّنَا وَإِلَيْ 03;َ الْمَصِي 85;ُ

 

لاَ يُكَلِّف 15; اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَ 75; لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْ 07;َا مَا اكْتَسَب 14;تْ رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذ 18;نَا إِن نَّسِينَ 75; أَوْ أَخْطَأْ 06;َا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَ 75; إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَ 07;ُ عَلَى الَّذِين 14; مِن قَبْلِنَ 75; رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّل 18;نَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِر 18; لَنَا وَارْحَم 18;نَا أَنتَ مَوْلاَن 14;ا فَانصُرْ 06;َا عَلَى الْقَوْم 16; الْكَافِ 85;ِينَ

 

Deze boodschapper gelooft in hetgeen hem van zijn Heer is geopenbaard en ook de gelovigen, allen geloven in Allah, Zijn engelen, Zijn boeken en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij maken geen verschil tussen Zijn boodschappers"; en zij zeggen: "Wij hebben gehoord en gehoorzaamd, Heer, wij vragen U vergiffenis en tot U is (onze) terugkeer."

 

Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of als wij een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die v��r ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk." (al-Baqarah 2:285-286)

 

En het is overgeleverd in een sahih hadith dat de Boodschapper van Allah (sallAllahu �alayhi wa salaam) gezegd heeft: �Degene die �s nachts Aayat al-Kursi reciteert, zal bescherming van Allah genieten en geen duivel zal dichtbij hem komen totdat de ochtend komt.� En het is ook overgeleverd in een sahih hadith dat de Boodschapper van Allah (sallAllahu �alayhi wa salaam) gezegd heeft: �Degene die �s nachts de laatste twee aayahs van Soerat al-Baqarah reciteert, dat zal voldoende voor hem zijn.� De betekenis (en Allah weet het het beste) is dat het voldoende bescherming voor hem zal zijn tegen al het kwaad.

 

 

5. Toevlucht zoeken bij de perfecte woorden van Allah tegen het kwaad van wat Hij gecre�erd heeft, zowel 's nachts als overdag en wanneer men ergens stopt om te rusten, of dat nou in de stad is, in de woestijn, in de lucht of op zee. De Profeet (sallAllahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Degene die stopt om te rusten en 'A�oodhu bi kalimaat Allah il-taammah min sharri ma khalaq' (Ik zoek toevlucht bij de perfecte woorden van Allah voor het kwaad van wat Hij gecre�erd heeft) zegt, niets zal hem kwaad doen tot hij van die plek weggaat."

 

 

6. De moslim zou aan het begin van de dag en aan het begin van de nacht (drie keer) �Bismillah alladhi laa yadurr ma�a ismihi shay�un fi�l-ardi wa laa fi�l-samaa�i wa huwa al-samee� al-�aliem" moeten zeggen. Volgens sahih overleveringen, spoorde de Boodschapper van Allah (sallAllahu �alayhi wa salaam) ons aan om dit te reciteren en het is een manier om ongedeerd te blijven van al het kwaad.

 

 

Deze adhkaar en gebeden voor toevlucht behoren tot de belangrijkste middelen om het kwaad van sihr (hekserij) en ander kwaad af te weren voor degene die ze regelmatig reciteert met oprechtheid en geloof, vertrouwend op Allah en afhankelijk van Hem en die daar tevreden mee is.

 

Het zijn ook een paar van de meest effectieve wapens voor het afweren van sihr nadat het gebeurd is, gepaard met Allah voortdurend nederig smeken en Hem vragen om het kwaad te verwijderen en het onheil te verlichten. Onder de du�a�s die van de Profeet (sallAllahu �alayhi wa salaam) zijn overgeleverd om ziektes zoals sihr en andere dingen te behandelen, is de ruqyah waarmee hij zijn metgezellen behandelde:

 

اللهم رب الناس أذهب البأس واشف أنت الشافي لا شفاء إلا شفاؤك شفاء لا يغادر سقما

 

�Allahumma Rabb al-naas, adhhib il-ba�s, washfi anta al-Shaafi laa shifaa�a illa shifaa�uka shifaa�an laa yughaadir saqaman� (O Allah, Heer der mensheid, verwijder het kwaad en genees hem, want U bent de Genezer en er is geen genezing behalve Uw genezing, met een genezing die geen enkele ziekte achterlaat).

Er is ook de ruqyah waarmee Jibril de Profeet (sallAllahu �alayhi wa salaam) behandelde:

 

بسم الله أرقيك من كل شيء يؤذيك ومن شر كل نفس أو عين حاسد الله يشفيك باسم الله أرقيك

 

�Bismillah urqieka min kulli shay�in yu�dhieka, wa min sharri kulli nafsin aw �aynin haasid Allaah yashfiek, bismillah urqiek� (In de naam van Allah verricht ik ruqyah voor jou, van alles wat jou kwaad doet, van het kwaad van elke ziel of afgunstig oog, moge Allah jou genezen, in de naam van Allah verricht ik ruqyah voor jou). Dit zou drie keer herhaald moeten worden.

 

 

En Allah weet het het beste.

 

In de naam van Allah de Erbarmer de meest Barmhartige.

Dit stuk is tekst met Nederlandse transcriptie:



Er zijn verschillende soorten manieren om zwarte magie te verwijderen:

  1. Door te vinden waar de magi�r, de betovering heeft neergezet, zoals het gebruiken van de haren van desbetreffende persoon die geraakt is door magie en deze te plaatsen in een put..etc. Zoals overgeleverd is in de verzameling van de authentieke ahadith van moesliem dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) betoverd was door een professionele joodse magi�r die labied ibn Al a'sam heet.(zie Allo'loe' wal mardjaan, kietaaboe assalaam hadith nt. 1416). Hij zette de betovering in een put die naderhand door Djibriel blootgesteld was aan de profeet die de metgezellen beval om het te vernietigen. Als hetgeen waarmee de betovering plaats heeft gevonden, gevonden wordt dient deze vernietigd; verbrand en/of begraven te worden.
  2. Wanneer de magi�r die de betovering heeft verzorgd bekend is, dient men hem te bevelen om de magie die hij veroorzaakt heeft te verwijderen en anders wordt hij onthoofd. Wanneer hij de betovering verwijderd wordt hij toch onthoofd ook als hij berouw heeft getoond, dit wordt niet van hem aanvaard. Zoals Omar (moge Allah tevreden met hem zijn) gedaan heeft, er is overgeleverd dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) gezegd heeft:"De straf van de magi�r is een slag met de zwaard". Toen 'Hafsa de moeder van de gelovigen de vrouw van de profeet (Moge Allah tevreden met haar zijn) achterkwam dat ��n van haar werksters gebruik maakte van magie, had ze haar ge�xecuteerd. In onze tijd kan niet iedereen een andere executeren, dit dient te geschieden door de gezaghebber.
  3. Reciteren van de Qor'aan, dit heeft een grote invloed om magie te verwijderen: dit houdt in dat er gereciteerd moet worden voor de geraakte persoon in zijn aanwezigheid of in een emmer water met Ayat Al koersie en de verzen die gebruikt worden om magie te verwijderen, waaronder een paar verzen uit soerat Al A'raaf, Yoenoes, Tha-ha, en daarbij Soerat al kafieroen, soerat al-ikhlas en al mo'awwidatayn. Degene die reciteert dient Allah te smeken om desbetreffende persoon die geraakt is door magie te genezen. Vooral de smeekgebed van de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem): "Allhoemma rabba annas adh-hebie al ba's washfie anta asshaafie, laa shiefaa'a iella shiefaa'oeka, shiefaa'an laa yoghaadieroe saqama" (O Allah Heer der mensen, verwijder de ziekte, en genees U bent de Genezer, er is geen genezing behalve Uw genezing, een genezing in plaats van de ziekte". Djbriel heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede zij met hem) genezen met de volgende smeekgebed:"Bismillahie orqieka mien koellie shay'ien yo'dhieka wa mien sharrie koellie nafsien aw 3aynie 7aasidien, allahoe yoshfieka, bismillahie orqika" En dat herhaalde hij drie keer. "In de naam van Allah genees ik jou tegen alle ziekten die jou overkomen. tegen alle jaloerse zielen en bozen ogen, Allah geneest jou, In de naam van Allah genees ik jou"

    Degene die voor de getroffene door magie de Qor'aan reciteert, dient Soerat Al ikhlas en Al mo'awwiedatayn drie keer te lezen daarbij ook de genoemde Qor'aan verzen en soera's moeten in water die vervolgens gedronken moet worden door desbetreffende persoon die geraakt is door magie. Met de rest van het water dient hij zich ermee te wassen, ��n of meerderen malen zolang het nodig is.

    Met Allah's hulp zal hiermee in shaa Allah het kwade verwijderd worden. Dit hebben verschillende geleerden genoemd en onder hen valt ook sheikh Abderrahman ibn Hassan (Moge Allah Zijn barmhartigheid op zijn ziel neerdalen) in zijn boek: "Fat'h Al madjied fie kietaab attawhied.
  4. De vierde mogelijkheid is dat de persoon die door magie geraakt is, 7 groene lotusboombladen moet nemen vervolgens dient hij deze fijn te malen en te mengen met water. Daarna dient men de eerder genoemde aya's, soerat en smeekbedes te reciteren in het water. Hij dient dan van het water te drinken en met de rest zichzelf te wassen. Dit helpt ook degene die getroffen is door de magie die de man onthoud van het geslachtsgemeenschap met zijn vrouw. De aya's die gelezen moeten worden in het water die gemengd is met cactusbladen voor degene die getroffen is door magie, of be�nvloedt door magie om geen geslachtsgemeenschap te kunnen hebben met zijn vrouw, zijn als volgt:
  • Soerat al Fatiha .
  • Het reciteren van Ayat Al koursi, aya 255 van soerat Al baqarah:" Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al 'hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa'oe 'iendahoe iella bie'iednieh. Ya'lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoeh'ietoena bieshay'ien mien 'ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie'a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe h'iehdoehoema, wa hoewa al 'aliyyoe al 'adhziem. Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige, sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is. Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof? Hij kent wat er voor hen is en wat achterhen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil. En Zetel strekt zich uit over Hemelen en de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Almachtige.(Al Baqarah:255).
  • Het reciteren van Een paar verzen uit Soerat Al A'raaf en dat zijn de volgende:"Qaala ien koenta dji'ta bie-aayatien fa'tie biehaaa, ien koenta miena assaadiqieen. Fa alqaa 'assaahoe fa iedhaaa hia thoe'baanoen moebien. Wa naza'a yadahoe fa'iedaa hia baydaaa'oe liennaadhierien. Qaala al mala'oe mien qawmie fier'awna ienna haada lasieh'roen 'aliem. Wa djaaa'a asah'aratoe fier'awna qaaaloee ienna lanaa la adjran ien koenna nah'noe al ghaaliebien. Qaala na'am wa iennakoem lamiena al moeqarrabien. Qaaloe yaa moesaaa iemmaaa an toelqia wa iemmaaa an nakoena nah'noe al moelqieen. Qaala alqoe falammaaa alqaw sah'aroe a'yoena annaasie wastarhaboeehoem wa djaaa'oe biesieh'rien 'adhiem. Wa awh'aynaaa iellaa moeesaa an alqie 'asaaaka, fa iedaa hia talqafoe maa ya'fieqoen. Fawaqa'a alh'aqqoe wa bathala maa kaanoe ya'maloen. Fagholieboee hoenaalieka wanqalaboee ssaaghierien. Wa oelqieya ssah'aratoe saaadjiedien. Qaaloeee aamanna bierabbie al 'aalamien. Rabbie moeesaa wa haaroen. "Hij (fir'awn) zei:"Als jij met een teken bent gekomen, kom er dan mee, als jij tot de waarachtigen behoort.". Toen wierp hij (Moessa) zijn staf, en toen werd deze een duidelijke slang. En hij haalde zijn hand tevoorschijn, en toen werd deze witstralend voor de toeschouwers. De vooraanstaande van Fir'awn's volk zeiden:"voorwaar, dit is een kundige tovenaar! Hij wil jullie uit jullie land verdrijven!" (fir'awn vroeg:)"wat raden jullie aan?". Zij zeiden:"Geef hem en zijn broeder uitstel, in stuur verzamelaars naar de steden. Opdat zij alle vaardige tovenaars tot u brengen." En de tovenaars kwamen tot Fir'awn, zij zeiden:"voorwaar, is er voor ons zeker een beloning als wij de winnaars zijn." Hij (fir'awn) zei:"ja, en voorwaar, jullie zullen tot de nabijen behoren." Zij zeiden:"O Moessa, werp jij (eerst) of werpen wij?". Hij zei:"werpt" toen zij dan wierpen, betoverden zij de ogen van de mensen en joegen hen angst aan met geweldige tovenarij. En wij openbaarden aan Moessa:"werp jou staf!" en toen verslond deze wat zij met hun bedrog hadden gemaakt. Toen werd de waarheid tijdelijk, en bleek wat zij (de tovenaars) plachten te doen valsheid te zijn. Zij werden daar verslagen, en zij keerden vernederd terug. En de (tot inkeer gekomen) tovenaars wierpen zich (als in de salat) neer. Zij zeiden:"Wij geloven in de Heer der Werelden. De Heer van Moessa en Haroen." Soerat Al A'raaf aya 106-122.
  • Het reciteren van een paar verzen uit Soerat Yoenoes en het zijn:"wa qaala fir'awnoe 'toenie biekoellie saah'ierien 'aliem, falamma djaa'a assah'aratoe qaala lahoem moessaa alqoee maaa antoem moelqoen, falammaaa alqaw qaala moessa maa dji'toem biehie assieh'ra. ienna Allaha sayoebtieloehoe ienna Allaha laa yoesslieh'oe 'amala Almoefsiedien wa yoeh'ieqqoe Allah Alh'aqqa biekaliemaatiehie walaw karieha al moedjriemoen" "En fir'aun zei:"Brengt mij alle vakkundige tovenaars." Toen dan alle tovenaars waren gekomen, zei Moessa tot gen:"Werpt dat wat jullie (willen) werpen." Toen zij dan hadden geworpen, zei Moessa:"Wat jullie hebben gebracht is tovenarij, voorwaar, Allah zal het teniet doen. Voorwaar, Allah laat de werken van de verderfzaaiers niet voortbestaan." En Allah vestigt de Waarheid met Zijn woorden, ook al hebben de misdadigers er een afkeer van." Soerat Yoenoes, aya 79-82
  • Het reciteren van de volgende verzen uit Soerat Tha-ha:"Qaaloe ya moeessaa iemmaaa an toelqia wa iemmaaa ana nakoena awwala men alqa. Qaaka bal alqo, fa iedha h'iebaaloehoem wa 'iessieyoehoem yogayyaloe ielayhie mien sih'riehiem annaha tas'a. fa-awdjasa fie nafsiehie giefatan moessa. Qolna laa tagaf iennaka anta al a'laa. Wa alqie maa fie yamienieka talqaf maa sana'oe iennamaa ssana'oe kaydoe saah'ier wa laa yoflieh'oe assaah'ieroe h'aytoe ataa" "Zij zeiden:"O Moessa, of jij werpt, of zijn wij het die het eerst werpen?" Hij zei:"Werpt maar." En toen scheen het hem toe dat hun touwen en hun staven zich door hun tovenarij voortbewogen. Toen voelde Moessa vrees in zich opkomen. Wij (Allah) zeiden:"Vrees niet! Voorwaar, jij zult de overhand krijgen. Werp neer wat in jouw rechterhand is, het zal wat zij wrochtten verslinden. Voorwaar, wat zij wrochtten is slechts een list van een tovenaar. En de tovenaar wint niet, hoe hij het ook doet." Soerat Tha-ha aya 65-69.
  • Soerat Al kafiroen:"Qol yaa ayyoeha Al kaafieroen. Laa a'boedoe maa ta'boedoen. Wa laa antoem 'aabiedoen maa a'boed. Wa laa anaa 'aabiedoen maa a'bbadtoem. Wa laa antoem 'aabiedoena ma a'boed. Lakoem dienoekoem wa lia dien. "Zeg (O Moahmmed):"O ongelovigen. Ik aanbid niet wat jullie aanbidden. En jullie zijn geen aanbidders van wat ik aanbid. En ik zal nooit een aanbidder worden van wat jullie aanbidden. En jullie zullen nooit aanbidders worden van wat ik aanbid. Daarom, voor jullie jullie godsdienst en voor mij mijn godsdienst." Soerat al kafieroen aya 1-6 Het reciteren van Soerat al okhlas en Al mo'awiedatayn (Soerat Al falaq en Annas) drie keer: "qol hoewa Allahoe ah'ad. Allahoe assamad. Lem Yalied wa lem yoelad. Wa lem yakoen lahoe koefoewan ah'ad" "Zeg:"Hij is Allah, de Enige. Allah is de Enige van Wie al het geschapene afhankelijk is. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt. En niet een is aan Hem gelijkwaardig."Soerat Al ikhlaas. "Qol a'oedhoe bierabbie Al falaq. Mien sharrie maa galaq. Wa mien sharrie ghaasiqien iedhaa waqab. Wa mien sharrie annafaathaatie fiel 'oqad. Wa mien sharrie h'aasiedien idha h'assad" Zeg:"Ik zoek bescherming bij de Heer der dageraad. Tegen het kwaad dat Hij geschapen heeft. En tegen het kwaad van de donkere nacht wanneer hij aanbreekt. En tegen het kwaad van hen die op knopen blazen. En tegen het kwaad van jaloerse wanneer deze jaloers is"Soerat Al falaq. "Qol A'oedhoe bierabbie annaas. Maliekie Annaas. Iellahie annaas. Mien sharrie alwaswaas al khannaas. Alladhie yoewaswisoe fie sodoorie annaas. Miena al djiennatie wannaas" "zeg:"Ik zoek bescherming bij de Heer van de mensen. De koning van de mensen. De God van de mensen. Tegen het kwaad van de wegsluipende influisteraar. Degene die in de harten van de mensen influistert. Van de Djinn's en de mensen. Soerat Annas.
  • Het lezen van een paar smeekbeden, zie bij punt 3 Uit het boek, kietaab fatwa wa maqaalaat moetanawie'a van sheikh AbdelAziz ben baaz moge Allah Zijn barmhartigheid op zijn ziel neerdalen Blz 144



En Allah en Zijn boodschapper weten het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

 

Hier nog een link: http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-161371.html

 

Moge Allah  swt je bijstaan,zegenen met al het goede en behoeden van al het kwade Allahoema Amien.Ik wens je daarbij veel sterkte Moge Allah swt het voor je vergemakkelijken,Ameen

 

~7ayaaki Allah~

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2006 om 12:44
Salaam aleikoum,

Je moet blijven communiceren met je man ook al wil hij je niet zien. Je moet de nadruk leggen op Islaam en dat het niet toegestaan is om te luisteren naar zo'n persoon die hem informeert over valse zaken. Iemand die informeert over sihr op deze wijze  is een ongelovige, hij moet niet luisteren naar hun, adviseer hem.

Probeer een afspraak te maken met de imam, samen met je man. De imam zal dan met het boek van Allah oordelen en adviseren hiermee. Zeg tegen je man dat je het probleem wil oplossen met de Koran, het boek van Allah.  Shaytan komt niet in de moskee  en de shaytan raakt de Koran niet aan. Je kan samen met een mahram naar de imam gaan, of een briefje schrijven voor de imam. Insha Allah kan hij uw man dan bezoeken en met hem praten.

Moge Allah ons leiden.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2006 om 14:59
Ik hoop dat de man bidt, want als hij niet bidt dan moet hem eerst duidelijk gemaakt worden dat hij moet bidden

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
sara.84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sara.84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2006 om 15:31
Salaam aleikoum,

ik heb hem verwittigt dat ik morgen voor het dhohr gebed in de moskee zal zijn,ik heb hem gevraagd om ook te komen. Hij heeft me nog niet geantwoordt, maar ik hoop dat hij er zal zijn. Hij bidt en leest dikwijls uit Qor'aan. Insh'Allah dat hij komt naar de moskee.

ik doe doa voor mijn man en om ons huwelijk te redden.
Ik denk dat ik heel de nacht ga opzitten voor mijn gebeden en smeekbedes.

Insh'Allah worden mijn gebeden verhoord.
Allah's woord is waarheid. Geen andere woorden zijn krachtiger dan deze van Allah.
Allah is de enige waarop ik nog kan vertrouwen, wat Allah zegt zal gebeuren.

Jullie zijn bedankt voor de reactie en medeleven
Moge Allah jullie belonen.

Sara
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2006 om 13:02

In eerste instantie geplaatst door sara.84

Salaam aleikoum,

ik heb hem verwittigt dat ik morgen voor het dhohr gebed in de moskee zal zijn,ik heb hem gevraagd om ook te komen. Hij heeft me nog niet geantwoordt, maar ik hoop dat hij er zal zijn. Hij bidt en leest dikwijls uit Qor'aan. Insh'Allah dat hij komt naar de moskee.

ik doe doa voor mijn man en om ons huwelijk te redden.
Ik denk dat ik heel de nacht ga opzitten voor mijn gebeden en smeekbedes.

Insh'Allah worden mijn gebeden verhoord.
Allah's woord is waarheid. Geen andere woorden zijn krachtiger dan deze van Allah.
Allah is de enige waarop ik nog kan vertrouwen, wat Allah zegt zal gebeuren.

Jullie zijn bedankt voor de reactie en medeleven
Moge Allah jullie belonen.

Sara

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu zuster,

Moge Allah swt je smeekbeden verhoren en je sterk en standvastig maken. Moge Allah swt je wegen verlichten met de Noor van al Islaam, ik wens je veel sterkte,zegeningen en Liefde van Allah swt en je medemens Ameen.

Moge Allah swt over je waken Allahoema Ameen en je moeilijkheden vergemakkelijken.

Graag gedaan zuster het is een kleine moeite omwille van Allah de Verhevene

Ameen op jouw doe3a.

Fi AmaniLlah,

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.