Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onversneden racisme in kamerdebat Belgi�

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onversneden racisme in kamerdebat Belgi�
    Geplaatst op: 15 juli 2006 om 01:05
erm de Chinezen en Egyptische cultuur hadden al grote rijken , huizen en wetenschap toen wij(Westen) hier nog primitief rondliepen met een knuppel of bijl )

Ik raad jullie aan om het boek "Erfgoed van de Moslim Wetenschappers" te lezen.door Abu Seyfullah
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 06:50
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het is duidelijk. Heel duidelijk. Gelovigen (en dat zijn natuurlijk alleen moslims)worden heel duidelijk geleerd de weg van Allah te volgen, zonder compromis.
 
Jij snapt het! Nu de rest van de niet-moslim gemeenschap nog 
 
Valt me toch tegen van je, ondanks dat je dan een anti-islam propagist bent laat de kwaliteit van je betoog toch de wensen over. Naast die vier regeltjes lijk je niet verder te komen dan een artikel van een verzuurde site die tegen de Islam is.
 
Geschiedenis van de Islam haal je logischerwijs uit islamitische bronnen. Hou de eer (of wat er bij jou voor door gaat) aan jezelf, en kom met betere bronnen.
 
Islam is inderdaad het enige goede, vervolmaakte religie van Allah (God). En het is je recht om dit niet te geloven Peter, maar wees dan ook een grote jongen en begrijp dat de onzin die je al die tijd hier op het forum post een herhaling is, je schijnt niet veel verder te komen dan die cirkelredenering waar jij je zo populaire mee maakt.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 07:56
In eerste instantie geplaatst door aswan

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het is duidelijk. Heel duidelijk. Gelovigen (en dat zijn natuurlijk alleen moslims)worden heel duidelijk geleerd de weg van Allah te volgen, zonder compromis.
 
Jij snapt het! Nu de rest van de niet-moslim gemeenschap nog 
 
Valt me toch tegen van je, ondanks dat je dan een anti-islam propagist bent laat de kwaliteit van je betoog toch de wensen over. Naast die vier regeltjes lijk je niet verder te komen dan een artikel van een verzuurde site die tegen de Islam is.
 
Geschiedenis van de Islam haal je logischerwijs uit islamitische bronnen. Hou de eer (of wat er bij jou voor door gaat) aan jezelf, en kom met betere bronnen.
 
Islam is inderdaad het enige goede, vervolmaakte religie van Allah (God). En het is je recht om dit niet te geloven Peter, maar wees dan ook een grote jongen en begrijp dat de onzin die je al die tijd hier op het forum post een herhaling is, je schijnt niet veel verder te komen dan die cirkelredenering waar jij je zo populaire mee maakt.


Toch bekruipt me een vraag hierbij.
Waarom is het toch dat wanneer de Islam zo een goede religie is met zo een goede moraal dat ik geen land ken met een overwegende moslim bevolking waar het goed toeven is?
Maar miscgien ken ji wel zo een streek waarvan je kan zeggen tegen de wereld :"Kijk maar eens hoegeweldig de vruchten zijn van de Islam. Kik maar eens hoe gelukkig de mensen leven in welvaart en rechtvaardigheid"
De enigste streken die ik ken zijn streken die uitblinken door onderdrukking , sociale elende en wanhoop.
Zo geweldig kan de Islam dus niet zijn ondanks de vele theorien.

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 11:28
 
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

 
Toch bekruipt me een vraag hierbij.
Waarom is het toch dat wanneer de Islam zo een goede religie is met zo een goede moraal dat ik geen land ken met een overwegende moslim bevolking waar het goed toeven is?

 
Islam claimt nergens dat omdat we moslims zijn we geen problemen zouden hebben. Dus die vraag heeft geen enkel draagvlak. Ter verduidelijking, Islam leert ons dat dit leven logischerwijs vergankelijk is, en dat er leven is na de dood. In het engels zeggen ze heel mooi 'the trials and tribulations of life', oftewel dit leven is een test, hier heb je de vrijheid om de weg te kiezen die jij wilt bewandelen. De weg van het goed, of de weg van het kwaad. God heeft zowel het goede als het slechte gemaakt. Immers alles komt van God, en God maakt geen deel uit van creatie.
 
Maar miscgien ken ji wel zo een streek waarvan je kan zeggen tegen de wereld :"Kijk maar eens hoegeweldig de vruchten zijn van de Islam. Kik maar eens hoe gelukkig de mensen leven in welvaart en rechtvaardigheid".
 
Hier is het toepasselijk om even door te gaan over de attributen van God. God is niet behoeftig, Hij heeft niemand nodig, en ieder��n en alles heeft Hem nodig. Het feit dat de wereld problemen kent, doet niet af aan het feit dat wij goede mensen moeten zijn, dat ons streven het verheerlijken van God moet zijn en dat we moeten trachten dit in woord en in daad te uitten. Rechtvaardigheid is wat Islam ons leert, moeten we God verwijten dat er mensen zijn die er voor kiezen Zijn wet niet te volgen? Dacht 't niet.
De enigste streken die ik ken zijn streken die uitblinken door onderdrukking , sociale elende en wanhoop.

Ik vraag me af wie jou ooit geindoctrineerd heeft met het idee dat God alles maar goed moeten laten verlopen. Er is geen enkel logische redenering die dat kan bewijzen.  Dit is iets wat niet-moslims heel vaak zeggen, als er een God was dan zou Hij dit en dat doen, of dit en dat niet doen en zus en zo niet toelaten. God is niet afhankelijk van iemand of van iemands wil, wij zijn afhankelijk van Hem.
 
Zo geweldig kan de Islam dus niet zijn ondanks de vele theorien.
 
Gewoon logisch nadenken, en kennis opdoen wie weet valt het doek voor je ogen toch een keer weg
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 15:20

ik ga dus nogmaals Turkije aanhalen h� ..

daar mag je op sommige plekken ook geen hoofddoek dragen .. hoe komt dat het daar geen racisme is? en dat het daar bijkbaar zonder enige problemen getolereerd word?

Ook daar is een scheiding tussen kerk en staat .. waarom mag het daar wel?

En ja .. als je in nederland/belgie bent is het een teken van respect om te handelen naar onze wetten en regels.
Als wij naar arabische landen gaan wordt dat van ons ook verwacht .. maar meer dan logisch lijkt me.

En wat mij betreft loopt iedereen rond hoe hij/zij wil rond lopen .. met burqua of poedelnaakt .. maar we leven nu eenmaal in maatschappij .. en niet iedereen kan over bepaalde dingen over zien. En nee hoofddoek is niet neutraal .. en kan mensen angst inboezemen .. dus is het logisch dat om commerciele of andere doelleinden het gevraagd wordt niet te dragen ..wil jij dat pers� wel dragen kan je nog altijd verder zoeken naar functie waar het wel kan .

xxx,

stampertje

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 16:23
En nogmaals benadruk ik dat Islam ons leert dat er geen enkele wil, wet of macht boven die van God staat. Wij erkennen de scheiding tussen kerk en staat niet. Wij erkennen de wetten van de mens niet, de enige wet die rechtsgeldig is komt van God.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 18:35
Je moet niet zo huilen trappistje, moslims mogen net als niet-moslims hun mening uitten. Als ik je een hypocriet vind dan heb ik het volste recht omdat kenbaar te maken, eveneens geld dat als ik je een leugenaar vind, waarom dan niet als ik je met een varken wil vergelijken?
 
Ik zal je mijn persoonlijke mening zeggen, ik vind het onintelligent dat mensen zoals jij zonder enige feite relaas hier maar kunnen zeuren over hoe slecht Islam is bla bla bla. Ga toch demonstreren ofzo, tis allemaal zo oud en 't werkt voor geen meter.
 
Jij en die eikel van een Peter Pan vergelijken Islam met hitler, wie waren ook al weer racistische slavenhandelaren die nederland met 't bloed van afrikanen heeft opgebouwd onder een strikte apartheidsregime? Elk jaar viert het VOC dit dunnetjes over. De pot verwijt de ketel.
 
Overigens leren we niet vooral op school en tv etc dat hoewel hitler ook wel nevendoelen had hij vooral bekendstaat als anti joods? Die zelfde zionisten die nu palestina zitten te vervuilen, met hun wapens, tanks, vliegtuigen, het vergieten van palestijns bloed, kindertjes doodschieten? Ik kan niet zeggen dat ik het op dat vlak met hitler oneens was. Niet te geloven, zogenaamd 6 miljoen joden dood, zitten er nu precies 6 miljoen te teren op palestijnsgrondgebied. ja.. ja.. interessant.. al drie kwart eeuw zitten ze al op illigaal grondgebied andere zionisten te importeren. Iemand heeft hier z'n werk niet goed gedaan. 
 
 
Islam is de enige juiste religie van God, ja God bestaat get over it en zo niet dan zit ik er iig niet mee. God is almachtig, God kan alles etc etc etc dus als het je niet zint dan kan ik je nu alvast vertellen mieren op een forum doet niets af aan Islam en dus ook niets af aan de wil van God.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 04:10
[QUOTE=Trappistje]

Ik huil niet

En ook grijns ik niet over onrecht

Ook grijns ik niet als ik Gods naam in in zin noem

Ik ben niet Hitler

Ik ben geen VOC lid

Ik heb dit topic niet geopend met een oproep om te demonstreren....Ik heb gewoon wat vragen gesteld aan degeen die dat wel deed.

Bonendien deed ik dat bij het daarvoor toepasselijke topic: Niet heirboevne dus

Snel zat er weer een muslim met een mond vol tanden te uit machteloosheid te roepen:....la hawla wala kouwata illa billah.....de tweede al vandaag (al dan niet in het arabisch)

Ja....God is groot....Dat zie ik elke dag......Maar laat nu eens zien dat Islam groot is, en dat God met islam is, inplaats van oude lijken uit de kast te halen uit de westerse samenleving, die we zelf reeds opgelost en erkent hebben, maar die jouw Mulsim broeders in Iran en elders te pas en te onpas lopen te ontkennen (de Holocaust bedoel ik dus)

Wat die suggestieve zin van jou over negers betreft: Ik zal geen kwaad woord over negers zeggen

Maar tegen liegende hypocriete boek-geleerden, die religie studeren, maar die tot niets in staat zijn dan tot speken van vuiligheid zeg ik net als Jezus

Adderengebroed, Zonen van de slang, Witte graven.

En vandaag heb ik er hier weer een aantal ontmaskert.

De waarheid komt wel aan het licht.....En de duisternis kan het niet tegenhouden....Niet bevatten......En niet liefhebben

la hawla wala kouwata illa billah......ja de God van Abraham Isaak en jacob is zeer groot...En hij schenkt mij zijn inzicht elke dag......en elke muslim die het hoort verwerpt het.

En als ik zeg ''la hawla wala kouwata illa billah....'' is dat niet een stopwoordje omdat ik me machteloos voel of met de mond vol tanden voel staan,

Maar omdat hij mij geeft wijsheid, woorden, waarheid, inzicht, gezag, en kracht

 

 

 

[/QUOTEGeen kwaad woord over "negers" zeggen? Het woordje "neger" is zowieso al een heel erg "fout" woord.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 04:17
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

[QUOTE=Trappistje]

[/QUOTEGeen kwaad woord over "negers" zeggen? Het woordje "neger" is zowieso al een heel erg "fout" woord.


Niks van aantrekken, Rahil. Van binnen zien we er precies hetzelfde uit. Tenzij jij het d��r niet mee eens bent natuurlijk
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 05:06

wel dat vind ik nu nog eens een mooie s� alzukar :)

hoewel er van binnen natuurljk wel een verschil is tussen man en vrouw :)

 

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De islam staat economische en wetenschappelijke vooruitgang in de weg. Voor de ellende in islamitische landen moet dus gezocht worden naar een reden van hun achterstand.

En die wordt altijd gevonden in het Westen, niet beseefende dat zij zelf groot deel van het probleem zijn.

hoi Peter,

De Arabische/islamitische wereld heeft echt alles geprobeerd om vooruit te komen. Ze hebben zowel het linkse als het rechtse gedachtegoed geprobeerd maar zonder resultaat. Communisme, nationalisme, secularisme en de zogenaamde democratie hebben allemaal gefaald.

Daarom wil men terug naar de (politieke) Islam, want de Islam heeft in het verleden gezorgd dat de islamitische wereld een grote bloei heeft gekend wat de gehele wereld tegoeden is gekomen. De islam kent de ultieme soevereiniteit alleen aan Allah toe. Niet een bepaalde ras, elite groep, gebied, koning of wat dan ook krijgt de overhand. Iedereen is gelijk en werkt volgens de wet die door De (neutrale) God is gemaakt voor het bouwen van een geslaagde samenleving; " Daar Asalaam" Nederlandse vertaling � het huis van vrede�. Ja, zo wordt de islamitische staat genoemd, het huis van vrede waar harmonie en vrede heerst. Naar dit streven de moslims en helemaal niet naar onderdrukking en oneerlijkheid zoals sommigen beweren.

Jammer genoeg hebben de mensen die naar zo iets hebben gestreefd veel onderdrukking gekend. bijvoorbeeld de Islamitische Broederschap is hardnekkig geslagen in Egypte. Zachtaardige jongeren werden hard gemarteld en opgehangen. (en zo is jammer genoeg Ayman Azawahiri ontstaan).

verder weet je Peter Pan dat de islam de moslims aanspoort om hard te studeren en te werken. Alleen wordt in de huidige islamitische wereld weinig tot geen mogelijkheid voor gegeven door de heersende seculaire regeringen.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 02:59

Hoi Amin, de islam die je beschrijft zal ik ook niet bekritiseren. Ik zou het fantastisch vinden als er 1 islamitisch bestuurd land zou zijn waar mensen individuele vrijheid zou kennen.

Vrijheid van geloof, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van seksuele geaardheid, etc.

Maar, ik zie dat niet gebeuren. Momenteel wordt de islam gekidnapt door fanatici, gelijkend op de SA van Hitler.

Waarom wonen er in West Europa momenteel zoveel moslims? Ze zijn hier uit economische motieven danwel het zijn politieke vluchtelingen. Maar beide groepen zou je vluchteling kunnen noemen.

Waarom vraagt een mens uit het Westen nooit politiek asiel aan in Syrie, Iran, Irak, Saoedi Arabie, Jemen, Soedan, etc.?

Waarom proberen duizenden mensen West Europa te bereiken? Waarom vluchten deze duizenden bniet naar islamitische landen?

Waarom bestaat er geen islamitisch land met vrijheid van meningsuiting? Moslims op deze site geven regelmatig aan dat zij mogen schrijven wat ze willen en schermen met het argument van vrijheid van meningsuiting.

Toch durf ik te stellen dat als menig moslim op deze site het in Nederland het voor het zeggen had, de vrijheid van meningsuiting als eerste werd beperkt.

Slappe, hele slappe was.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 05:31

Maar heb je al ergens een non of pater achter een openbare balie zien zitten?

 

Die zullen het wel te druk hebben met anderen dingen, denk je niet?

 

Waarom doe je dan altijd alsof?...

 

Ik doe helemaal niet �altijd�  alsof. Dat jij steeds dingen wilt lezen die niet er niet zijn is niet mijn probleem.

 

En een hoofddoek verkoopt nu eenmaal niet zo goed.  Dat mogen zowel jij als ik niet leuk vinden, het is wel een economische realiteit.

 

Dat weet jij niet. Als  het namelijk nergens op grote wordt geprobeert dan kun je nu ook al niet weten dat het niet zou gaan werken.

 

Ik persoonlijk zie er weinig graten in een gehoofddoekt iemand als medisch secretaresse te hebben later

 

Waarom zie je daar persoonlijk weinig �graten�  in?

 

(ik heb er met je zus wel een keer uitgebreid over gepraat denk ik )

 

Dat is mooi maar wat jij allemaal wel of niet met mijn zus bespreekt, interesseert me eerlijk gezegd niet zoveel.

 

Gegroet,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 05:48

In eerste instantie geplaatst door Wadee

erm de Chinezen en Egyptische cultuur hadden al grote rijken , huizen en wetenschap toen wij(Westen) hier nog primitief rondliepen met een knuppel of bijl )

Ik raad jullie aan om het boek "Erfgoed van de Moslim Wetenschappers" te lezen.door Abu Seyfullah

Ben ik het volledig mee eens. Maar wat is nog van over?

De islam legt wetenschap en vooruitgang lam.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 07:16
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

wel dat vind ik nu nog eens een mooie s� alzukar :)


hoewel er�van binnen natuurljk wel een verschil is tussen man en vrouw :)




Dat is zo. Maar ook binnen elk van de geslachten is er nog sprake van een enorme variatie, deels door aanleg, deels door cultuur en opvoeding, waardoor de scheidslijn tussen man en vrouw dan weer heel scherp is, dan weer erg vaag. Het zit allemaal aardig ingewikkeld in elkaar, maar de Schepper zal het wel zo hebben bedoeld. En het is ook wel heel mooi om er kennis van te nemen, het vervult je met een groot respect.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 07:34
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Wadee

erm de Chinezen en Egyptische cultuur hadden al grote rijken , huizen en wetenschap toen wij(Westen) hier nog primitief rondliepen met een knuppel of bijl )

Ik raad jullie aan om het boek "Erfgoed van de Moslim Wetenschappers" te lezen.door Abu Seyfullah

Ben ik het volledig mee eens. Maar wat is nog van over?

De islam legt wetenschap en vooruitgang lam.

het gaat moeilijk om met wetenschap bezig te zijn als er steeds joden je zitten te bombarderen

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 07:40

In de hele islamitische wereld?

Veel dommer moet je het niet maken.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 11:02
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Wadee

erm de Chinezen en Egyptische cultuur hadden al grote rijken , huizen en wetenschap toen wij(Westen) hier nog primitief rondliepen met een knuppel of bijl )

Ik raad jullie aan om het boek "Erfgoed van de Moslim Wetenschappers" te lezen.door Abu Seyfullah

Ben ik het volledig mee eens. Maar wat is nog van over?

De islam legt wetenschap en vooruitgang lam.

Hedendaagse wetenschap is geen vooruitgang maar achteruitgang, zeker wanneer mensen tegenwoordig denken dat ze voor God kunnen spelen door te experimenteren met het klonen van dieren enz enz enz.

Surah A Baqara: 26-27

26. Waarlijk, Allah acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt Allah met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmede dwalen, dan de ongehoorzamen,

27. Die het verbond met Allah breken na de bekrachtiging er van en datgene, wat Allah gebood te verenigen, scheiden en die onheil op aarde stichten, dezen zijn de verliezers.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 17:26
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

..............

Waarom proberen duizenden mensen West Europa te bereiken? Waarom vluchten deze duizenden bniet naar islamitische landen?

Waarom........

hoi peter,

welke islamitische land? Toch niet Marokko waar een koning regeert die zich alleen bezig houdt met zijn uiterlijk en mooie auto�s. de regering is in handen van seculiere partijen die niks willen weten van islam. De wetboek is op familie recht na een kopie van het franse wetboek. Islamitische partijen krijgen nauwelijks de kans. Of is het Algerije die in handen is van een leger van Franse makelij. Daar hanteren ze ook het Franse wetboek en volgen wat Frankrijk, die meer dan 1 miljoen Algerijnen heeft gedood, voorschrijft. van islam moeten de regerende groepen niks weten. Tunesi� daar mag je niet eens hoofddoek dragen. Dus niks islamitisch. Libi� wordt geregeerd door een gestoorde dictator die zelf een wetboek, het groene boek, in elkaar heeft gezet dat ver van islam staan. In Syri� is de Baath partij aan de macht, een seculier nationalisme partij. SA wordt door een rijke familie geregeerd die alleen aan luxe denken en onderdanen zijn van de VS. Als ze de islam volgenden zouden ze eerst de zakaat moeten voldoen. Iran die heeft een religieuze ideologie waar 90 % van de moslims en de regelmatige bezoekers van deze site niet achter staan. Turkije is ook seculier, scheiding van kerk en staat, en toch gaat het daar ook niet optimaal. De islam heeft er dus niks mee te maken. maar met de corrupte dictatoriale regiems. die zijn het probleem.

Naar een Islamitische staat daar streeft de bevolking naar maar ze worden tegengewerkt en onderdruk hierdoor krijg je dat men extreem wordt. Laat de bevolking kiezen en geef ze een kans en dan zullen we zien.

Verder zijn er op de wereld genoeg landen die de gedachtegoed van West-Europa hebben en/of geen molims zijn en toch achtergesteld zijn. Kijk maar naar Zuid-Amerika, Oost-Europa, Azie, Afrika. hoe kan dit? Is de islam ook hiervoor verantwoordelijk??? Heel slappe was van jou.

verder: " de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: Kennis vergaren is een plicht voor elke moslim.�

mocht je menen dat islam wetenschap in de weg staan, graag met argument komen. En svp geen lange text maar puntsgewijs.


 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 17:45
En Sa is dat wel een Islamitisch land?
Zo neen waarom doen Moslims daardan niets aan?
Want zeg nu eens eerlijk wat heeft het voorzin om bv tegen Israel te demonstreren als in het land van jullie profeet  geen Islam meer zou zijn?
zoja waarom gaan mensen dan niet naar SA?
En verder heb ik nog een vraag.
Waarom kiezen moslims niet opnieuw een Kalief?
Na de dood van Mohamed werd dit gedaan. Waarom nu niet?




Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 02:56

Zoals 5 maal per dag bidden ofzo?  Je hebt het trouwens fout, heel veel kloosterlingen werk(t)en gewoon.  Ik heb bv nog een echt tante nonneke gehad die als verpleegster werkte.

 

Als ze zich er goed bij voelen dan kunnen ze inderdaad bijvoorbeeld 5x per dag bidden. Is nog niet zo�n slecht idee.

 

Dan zou je dat moeten uitproberen he.  Maar welk bedrijf ga je zover krijgen?

 

Denk je nu werkelijk dat iedereen hetzelfde mentaliteit heeft als jij qua dit onderwerp? Misschien in Belgie maar hier in Nederland niet. Wat betreft het uitproberen. Ik hoef niets uit te proberen want ik werk al bij een bekend internationale bedrijf met hoofddoek. Zul je misschien raar van opkijken he.

 

Waarom zou ik? 

 

Waarom zou je? Ik vraag waarom jij er weining graten in ziet. Jij hebt toch zelf immers gezegd:

 

Ik persoonlijk zie er weinig graten in een gehoofddoekt iemand als medisch secretaresse te hebben later

 

Of ben je dat al zo snel weer vergeten?

 

Ik denk eerlijk gezegd dat je dit allemaal niet zo serieus neemt, jij denkt dat je gelijk hebt en gaat zwart/wit tekeer als een olifant in de porseleinkast. 

 

Als ik dit niet serieus zou nemen dan zou ik niet eens de moeite nemen om met jou te discussieren. Dus dat zegt al heel wat Kimmie.

 

Daarmee neem je vervolgens aan dat het al de rest dat dan ook doet, en slinger je het ene na het ander slachtofferargument naar m'n hoofd. 

 

Tuurlijk Kimmie, zolang je niets weet te zeggen roep je maar dat ik kom aanzetten met �slachtoffer� argumenten. Gelukkig weet ik beter.

 

Je zus weet echter beter, en als ik al genuanceerd kan denken, moet iedereen dat dan wel kunnen.

 

Nogmaals, wat er allemaal tussen jullie gebeurt, boeit mij niet maar ga niet doen alsof jij mijn zus supergoed kent, want dat is niet zo.

 

Gegroet,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 03:20

en nog maals kom ik met Turkije aandraven ..

waarom is het daar NIET racistich ? en hier wel ?

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 03:27

Vraag een Koerd in Turkije.

Hij zal je antwoord geven.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 09:18

en nog maals kom ik met Turkije aandraven ..

waarom is het daar NIET racistich ? en hier wel ?

Is het bovenstaande aan mij gericht?  Want van de  2978  leden die we hier hebben kan ik niet weten of het aan mij is gericht als er geen naam bijstaat....

 

Achter een receptie of balie?  Met alle respect voor dat bedrijf dan.

 

Het kan combinatie van beiden zijn. Op de HR afdeling kun je zowel werken in een open afdeling als bij een soort van balie/receptie.

 

Ik ga niet de commerciele sector in, en moet niet "verkopen".

 

Naast het bovenstaande zit ik ook in de commerciele sector. Ik zie niet echt verschil. (Dus in de zin van dat er minder verkocht zou moeten worden omdat ik er ben of iemand anders bijvoorbeeld met een hoofddoek.)

 

Je neemt "ons" niet serieus. 

 

Wie bedoel je met �ons�?

 

Je denkt dat jouw waarheid de enige is, dat jij het summun van gelijk hebben bent. 


Ligt eraan waarover we het hebben. Bij bepaalde onderwerpen denk ik inderdaad dat ik gelijk heb als ik me baseer op bepaalde bronnen. Maar dat neemt niet weg dat ik niet open zou staan voor de mening van een ander. Ligt er alleen aan hoe het gebracht wordt.

 

Ik weet natuurlijk niet hoe je echt bent in het dagelijks leven

 

Nee, dat weet jij inderdaad niet.

 

maar kan me er wel wat bij voorstellen...

 

Voel je vrij, zou ik zeggen.

 

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 09:18

Maar Kimmie als jij de waarheid zou kennen, zou jij met burqa aan achter de operatietafel staan.

En ik garandeer je, jou wil ik dan niet als arts. Een beetje zicht is wenselijk. Er gaat al genoeg mis in het ziekenhuis.

 

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 09:24

Maar Kimmie als jij de waarheid zou kennen, zou jij met burqa aan achter de operatietafel staan.

En ik garandeer je, jou wil ik dan niet als arts. Een beetje zicht is wenselijk. Er gaat al genoeg mis in het ziekenhuis.

Ik denk niet echt dat je veel te kiezen hebt als je in een ernstige situatie zit waar je misschien niet eens bij bewustzijn bent. Of je moet natuurlijk altijd een briefje bij je dragen met die mededeling daarop�voor het geval dat�

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 09:41
De meeste burqa's mogen de deur niet uit. Zal dus niet gebeuren.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 12:34
Toch denk ik dat je moet oppassen om de Burca synoniem te stellen met de Moslimwereld.
Wereldwijd gezien zin er maar erg weinig Moslima'sdie zich genoodzaakt voelen om een gezichtssluier te dragen.
Het zal ook wel weer iets met cultuur te maken hebben.

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 12:35

Marocaantje was niet specifiek naar jouw bedoeld .. gewoon in het licht van de discussie ..

maar ja zou wel graag jouw antwoord weten

xxx,

stampertje

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.093 seconden.