Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat Eist Een Man..

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat Eist Een Man..
    Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 14:36
In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

In eerste instantie geplaatst door femenino

 

Hmm ik ben erg benieuwd naar wat jullie, mannen van jullie toekomstige vrouwen eisen..met andere woorden..hoe zit je droomvrouw in elkaar

 

ik sluit me ook bij de meesten hier die uiterlijk niet belangrijk vinden.

ik zou inchaALLAH een praktiserende moslim willen die de Sunnah en de Quran volgt. En moet veeeeeel  SABR (geduld) hebben. 

innerlijk is natuurlijk het belangrijkste...uiterlijk zal me niet veel interesseren.

een goede innerlijk maakt uiterlijk mooi.

 

 

 

Ja klopt..Zoals men zegt..Je straalt uit Wat je Van binnen bent..

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 15:10

voor zover ik het begrepen heb was polygamie in die tijd een manier om vrouwen te beschermen voor armoede..

soort sociale zekerheid avant la lettre .. (weduwen en alleenstaande vrouwen leefde vaak in bittere armoede) door oorlogen waren mannen in minderheid .. dus was het goede oplossing.

of het in tijd van nu (in onze regio's dan) nog goede oplossing is valt te betwijfelen.

Trouwens sorry maar kan een vrouw geen goed hart hebben en toch niet in islam geloven ??

xxx,

stampertje

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 16:25

Salaam Aleykoum,

Ik ken zusters die hier heel anders over denken,en 1 van mijn vriendinnen heeft er ook geen problemen mee,

Maar de discussies over polygamie zijn al wel vaker gevoerd op forums....

Je bent pas een ware moslim als je dat gene wenst wat je ook voor een andere wenst.

Verder kan je niet ayahas van de koraan gaan ontkennen,

En polygamie is niet verboden je hebt de koefaar regelgevingniet nodig,om te kunnen trouwen trouwen doe je bij een imaam,met 2 getuigen een bruidsschatje dat was het en een walie natuurlijk,dus daar heeft de nl wet niet veel mee te maken.

De enige reden die voor de man in de weg kan staan voor polygamie is het bang zijn dat hij niet rechtvaadig kan zijn.

Zoals in de koran staat : (En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig te kunnen verzorgen, dan ��n). 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 16:26

 

Polygamie

Ta-a-doe-die Zawdjat - Meerdere huwelijken (polygamie)


Bij het woord zelf al schiet het bij sommigen in de verkeerde keelgat. Waarom?
Vrij simpel! Omdat vele moslims al zeer geringe informatie beschikken over dit onderwerp. Ook vele moslimvrouwen willen er liever niet op ingaan. Het schijnt vele vrouwen te beangstigen bij het denken eraan al. Maar horen wij als moslims deze ayah niet te respecteren en te aanvaarden?
Praktiseren (zult u later merken) hoeft niet altijd. En horen wij als mensen geen kennis te bezitten over datgene waar we in geloven?; Dus; De Qor'aan! En horen wij als mensen niet, als het er op aankomt deze ayah te verdedigen omdat het Allah's woord is. Natuurlijk is hier kennis voor nodig. Jammer genoeg wordt er nauwelijks over gesproken, alsof het taboe is! Des te meer reden dus hierover te informeren.

  • Wat houdt polygamie in de Islam eigenlijk in?

    Het is een feit dat als men, al is het maar ��n ayah van de Qor'aan ontkent, al snel uit het geloof treedt. Dit is een hele serieuze zaak. Omdat Allah dit aanvaardt als de ontkenning van de gehele Qor'aan. We heten ook niet voor niets Moslims. Wat overgave betekent. De Isl�m is geen verhaaltje. Maar een totale leefswijze. Ontkent men deze of andere versen dan vervalt de shahada. Als iemand zo zou sterven, dan sterft hij als een ongelovige/kafir en zijn straf zal de eeuwige hel zijn.

    Ik hoop dat we nu allemaal beter inzien hoe belangrijk kennis omtrent Islam is.

    Insja'Allah kunnen we nu hierop ingaan.


    In hoofdstuk An-Nisaa vers 3 lezen wij:

    "En als jullie vrezen ten aanzien van de weesmeisjes, trouw dan met vrouwen die jullie behagen, twee, drie of vier. Maar als jullie vrezen dat jullie twee vrouwen niet gelijk kunnen behandelen, trouw dan slechts met ��n of slavinnen waarvan jullie de meester zijn. Dit is beter voor jullie opdat jullie niet onrechtvaardig zullen handelen.


    Straks zullen we Insja'Allah op deze ayah ingaan. Nu eerst een stukje geschiedenis.
    De Isl�m is niet het enige leefwijze die polygamie toestaat. Ook bij de oude Chinezen, Egyptenaren, de Azuren, Babyloniers, Hindoes en Romeinen was dit de normaalste zaak van de wereld.
    Ook bij de Joden bestaat polygamie. Maar zonder enkel limiet, En dan te bedenken dat ze de Islam hierop verwijten?..

    . Noch in de hedense Torah, de Bijbel wordt een limiet aangegeven.

    Het was wel zo, dat bij de oude Arabieren (voor de islam) in hun oude cultuur ook meerdere, zelfs tientallen huwelijken gewend waren. Een voorbeeld hiervan is de metgezel van de profeet, genaamd; Gaylan Bin Seleme uit Sakif, hij had tien vrouwen toen hij zich tot de Islam bekeerde, legde dit voor aan de profeet, en die zei tegen hem dat hij er vier van uit moest kiezen en met de rest scheiden.
    ( Bron; Imam Ahmed Bin Hanbal, Ibnie Madja, Tirmizie, Imam Sja'fie.)
    Zo zijn er nog meer andere voorbeelden, van de andere sahaba's.

    Geleerde Akkad - (non-moslim) zegt in zijn boek dat in Frankrijk te Normberg, in 1560, besloten werd in een overeenkomst tot een huwelijk met 2 vrouwen. Na de oorlog van 1530 en de vermindering van de aantal mannen was het zelfs een must.

    Veel later in Duitsland na de oorlog werd over een soortgelijke overeenkomst besloten.

    Positieve reacties van westerse schrijvers en filosofen zijn: De beroemde rechtengestudeerde Crutus bestudeerde dit onderwerp in Islamitische daglicht en sprak er alleen maar prijzend over.

    Ook de beroemde Duitse filosoof Shophenhower zei in zijn boek; "Een paar woorden over de vrouw", het volgende: "Het westerse systeem die de man gelijk stelt aan de vrouw heeft gefaald. Onze systeem dwingt ons te trouwen met ��n vrouw en pakt hierbij de helft van onze rechten af.
    In landen waar polygamie is toegestaan hoor je geen enkel vrouw klagen. Er wordt ten minste voor haar gezorgd, en heeft ze onderdak. Terwijl bij ons de gehuwde vrouwen in het minderheid zijn, al zijn het vrouwen van de rijke milieus. Grootste reden dat ze meestal geen geschikte man kunnen vinden is...dat ze meestal bezet zijn.

    Voordelen van Ta-a-doedie Zawdjat (meedere huwelijken) zijn;
    Ta-a-doedie Zawdjat is een uitkomst bij een huwelijk wanneer de vrouw vaak ziek is. Misschien wel ongeneeslijk of wanneer zij menstrueert, bij kraambed, wat wel 40 dagen duurt. Bij het in verwachting zijn en de man soms wel maanden van sex wordt onthouden, omdat de vrouw dit niet wil. Natuurlijk moet een moslim geduld tonen, of beter is te gaan vasten zoals de profeet aan ongehuwde mannen aanbeveelt. Maar stel dat dit hem niet tegenhoudt, dan kan hij al snel een slippertje maken, dus vreemd gaan. Wat in de Westerlijke wereld al te vaak gebeurt.

    Dit is een feit, daar zijn verbluffende statistieken bekend. In bepaalde culturen overtreft het aantal vrouwen het aantal mannen veelvoudig, hierdoor onstaat een situatie dat mannen ongeoorloofd gebruik maken van het overvloedig aanbod. De islam biedt dus een oplossing voor dit probleem.


    Mooier is toch dat alles eerlijk gebeurt, dat hij misschien zelfs met toestemming van zijn vrouw een tweede huwelijk kan beginnen, zonder zijn eerste vrouw te verlaten.

    Ta-a-doedie Zawdjat is een uitkomst bij oorlogen, waar veel mannen verloren gaan, en vrouwen meestal een zeer droevige lot te wachten staat. Ook kan een vrouw die wat ouder is, alleen om bescherming trouwen, zonder dat ze gemeenschap hoeft te hebben. Zo wordt haar onderdak, eten en een gezinsleven aangeboden, wat natuurlijk geweldig is. Want eenzaamheid is ook slopend.

    Dit is ook een prachtige uitkomst bij landen waar geen uitkering bestaat; en het als vrouw heel moelijk is om te gaan werken, en het gezin te onderhouden.

    Zo zie je maar dat polygamie in de Islam ook een gehele sociale leven in stand houdt (Alhamdoelillah).

    Ta-a-doedie Zawdjat is ook de uitkomst voor een huwelijk waarbij de verlangen naar een kind zo groot, maar onmogelijk is (als de oorzaak dan niet bij de man ligt). Is het toch een onrechtvaardige zaak dat hij nooit kinderen zal bezitten. Moet hij een leegte hebben, of zal hij van haar gaan scheiden en haar pijn doen? Nu komt de Islam weer met de oplossing. Hij kan bij haar blijven, haar onderhouden noch steeds voor haar zorgen, en hierbij toch kinderen hebben, van een tweede huwelijk. En de kinderen kunnen samen met behulp van de eerste vrouw ook opgevoedt worden.

    Ta-a-doedie Zawdjat is ook de oplossing wanneer een man die wat ouder is nog steeds zeer actief is in sex, maar de vrouw 10 tot 15 jaar eerder dan de man er geen zin meer zin in heeft.

    Laten we vooral niet vergeten terug te gaan naar de vers Nisa- waarint tot 4 huwelijken wordt toegestaan, door Allah. Maar het advies ligt op ��n, omdat rechtvaardigheid zeer belangrijk is. Daarom dat veel moslims ook niet gelijk tot meerder huwelijken durven over te stappen. Een hadith luidt; "Wie meerdere vrouwen heeft maar tussen hen niet rechtvaardig handeld, zal in het hiernamaals met een schouder dat lager ligt dan de andere schouder herrijzen". Hij zal zo als de onrechtvaardige tussen meerdere vrouwen herkend worden. En dan nog te bedenken dat de straf van Allah nog pijnlijker is, (voor onrechtvaardigheid).

  • Hoe handelt een moslim in polygamie?

       
    1. Hij is verplicht haar een eigen ruimte te geven. Dit kan een huis zijn, maar ook een kamer met badkamer, w.c, keuken reikt. (bron, Fikri Yawoez).
    2. Hij voedt haar en de kinderen niet anders dan hij zichzelf en het andere gezinnen voedt.
    3. Hij kleedt haar en de kinderden niet anders dan hij zichzelf en de anderen kleedt.
    4. Hij schenkt haar en haar kinderen dezelfde cadeaus die de anderen ook krijgen.
    5. Hij mag niet bij de ene vrouw langere dagen doorbrengen dan de bij andere, tenzij de andere vrouw daarmee toestemt.


    Wel mag hij meer gaan houden van zijn ene vrouw dan de anderen, omdat men gevoelens niet in controle kan houden, zelfs de profeet hield bijv. meer van Aisja dan van de anderen.

    Hij mag dit echter niet in zijn handelingen laten blijken.


    Vraag

    Waarom mag de man wel 4 vrouwen huwen en de vrouw niet? (visa versa)

    Antwoord: Een vrouw is lichamelijk ook geestelijk zwakker dan de man. Het is onlangs nog in Nederland en in Amerika in een onderzoek gebleken, dat de hersenstructuur van de vrouw anders is dan die van de man. Dit is waarschijnlijk ook een van de redenen dat zij, fysiek, minder sterk is. Minder druk en inspanning aankan. Het gaat tegen haar nature in. Ook zou ze dan de taak moeten overnemen om die 4 mannen te onderhouden, voor hen te zorgen. Vrijwel iedere nacht ��n man afgaan en hem sexueel bevredigen, wat op zich al onmoglijk is, en omdat een vrouw menstrueert. En op deze periode is sex ten strengste verboden. Bij een gezin met 1 man en 4 vrouwen is ten minste bekend wie de vader is van de kinderen, andersom zou dat onmogelijk zijn. Men zou dus niet kunnen weten wie de vader is, wat ook om veel ruzies en onenigheid zou kunnen leiden tussen de mannen. Een D.N.A. test zou nu de oplossing zijn, maar hoe zat dit meer dan 1000 jaar geleden?

    Er is in een onderzoek in Turkije - in 1990 gebleken dat toen men de prostituees vroeg hoe zij hun werk ervaarden, waren vrijwel allen ontevreden over hun leefwijzes. Het liefst behoorden ze tot 1 man. Wat gebeurt er met hun als deze vrouwen niet meer jong zijn en geen man meer hun moet hebben? En hebben zij ook geen behoefte aan een familie als ze thuiskomen? Deze vrouwen zeiden ook dat dit slopende werk is voor hun lichamen. En niet alleen de prostituees in Turkije denken er zo over. Ook zijn er zo veel vrouwen die liever de tweede echtgenote zouden willen zijn dan wel de honderdste vrouw in het leven van hun man, (en ze hoeven dan nog geen prostituee te zijn)...

    Het is een feit dat de on-islamitische samenleving, sex probeert voor te stellen, als de gewoonste zaak van de wereld, waar iedereen mee moet experimenteren. Vreemd gaan moet ook kunnen, zolang het maar "veilig" gebeurt. Zo heerst er in de huidige huwelijken ook maar weinig vertrouwen in de partners, die op een dag zomaar de ziekte AIDS of een andere geslachtsziekte kunnen oplopen. Zo heeft dit systeem polygamie verboden, in Frankrijk bijv., kan je 3 maanden tot 3 jaar in de cel belanden voor deze praktijk, zelfs in Amerika staat er straf hierop een straf. Terwijl de moderne man op papier 1 echtgenote heeft en daarbuiten met duizenden om kan gaan?! Er is hierop geen limiet. Terwijl de Islam deze limiet duidelijk wel stelt.

    <LILDe huwelijken van de Profeet Mohammed (vzmh):

    Het is een feit dat de Profeet met 11 vrouwen was getrouwd, terwijl een moslim man de limiet op 4 hebben. Dit moet worden uitgelegd :

    Ten eerste huwde hij hen omdat dit een bevel van Allah was. Ten tweede speelden er ook belangrijke politieke redenen mee.
    Ook is het zo dat er wel meer zaken waren die hij deed, maar niet gelden voor andere mannen. De Profeet vastte op een keer en zonder vasten te verbreken, vastte hij de volgende dag verder. Zijn metgezellen wilden dit ook doen, maar kregen hiervoor geen toestemming.



    De Profeet zei: "Nee, jullie zijn niet zoals mij; mijn Heer heeft mij 's avonds eten en drinken gegeven".

    Ook is het bekend dat de Profeet op sexuele gebied veel potentie�ler was dan de gewone mannen. Zo wil men de Profeet beschuldigen dat zijn huwelijken een teken waren dat het bij hem om de sex ging, wat natuurlijk nonsens is. Zelfs de schrijver James Carlile zei hierover: "Het ging Mohammed niet om de sex, en wie dit beweert maakt een grote fout".

    Moestafa Sibai zegt in zijn boek: "Al Meretoe Beyn el fikh wal kanoen blz. 96, het volgende; "In 1956 ben ik de Christelijke geestelijke leider op gaan zoeken. Zo midden in het gesprek kwamen we bij het onderwerp polygamie.
    Hij zei: "Wij, westerlingen hebben geen respect voor iemand die 9 maal getrouwd was. Ik vroeg hem: "Hebben jullie respect voor de profeten David en Salamon?" "Natuurlijk", zei hij; Zoals in de Torah staat vermeld, huwde profeet David 100 vrouwen, en Salamon 1000 vrouwen waarvan 300 slavinnen waren. En deze vrouwen waren beeldschoon. Nu verdienen zij uw respect wel, terwijl profeet Mohammed 9 maal trouwde, waarvan er maar 1 maagd was. (Aisja r'anha). De rest waren weduwen en ouderen". Na een stilte zei hij: "Nee, ik bedoelde dat wij westerlingen een huwelijk buiten 1 vrouw afkeuren. Wij vinden dat het bij zo'n man alleen om de sex draait."
    "En dat vindt u ook van David en Salamon?" vroeg ik. Hij gaf geen antwoord.

    De belangrijkste reden voor de vele huwelijken van de Profeet zijn:


       
    1. Informatie over de Islam verspreiden steun;
    2. regeren, vervolmaking van het geloof;
    3. familiebanden versterken van de metgezellen;
    4. als voorbeeld gelden, (ook in het huwelijksleven)
    5. vrede.


    1. Het volk bestaat voor de helft van vrouwen die ook kennis nodig hebben. Zo leerden zij die dingen die de vrouwen aangaan zoals menstruatie, grote wassing (goesl), sex enz. van de vrouwen van de Profeet. Het is fijner voor vrouwen om deze onderwerpen van andere vrouwen te leren. Een paar vrouwen zouden voor deze opgave niet reiken, want duizenden vrouwen bekeerden zich tot de islam.

    2. In de tijd van de Profeet was het zo dat als leiders moslims werden van een volk, het volk ze al snel volgden. Zo ging het met aantal van zijn vrouwen zoals; Djoeweyriye, Oemmoe Habibe Ramleh, Hz. Safiyye.

    Aisja was een zeer intelligente vrouw. De Profeet spreekt ook zeer hoogmoedig over haar. Hij zegt onder andere;
    "Aisja kent de helft van de kennis". Ze bezat veel kennis over de Koran, hadith, grammatica astronomie enz.

    Verder had ze zelf ook een heel goed geheugen. Er was ook iemand nodig om de Profeet te kunnen volgen. Dit deed zij. Veel overleveringen kennen wij ook dank zij haar. Moge Allah tevreden zijn over hen allen.

    Laten we er wel bij vermelden dat alle vrouwen de Profeet uitermate tevreden over hem waren. Nooit heeft hij een van hen gekrenkt of pijn gedaan. En een moslim die ook meerdere vrouwen wilt huwen moet niet vergeten dat hij ze met liefde, respect eerbied en vooral rechtvaardigheid moet behandelen en anders gewoon met 1 vrouw getrouwd blijven.
    Iedere wet van Allah is doordacht en is vol van wijsheid, bovendien zijn die wetten uitstekend in overeenstemming met onze behoeftens. Polygamie is een uitstekende uitkomst na oorlogen, door polygamie kan dan een normale samenleving worden voortgezet. We kunnen en mogen (zoals satan) God niets verwijten, want het zijn wij die oorlogen veroorzaken, het zijn de mensen die moorden, van de kinderen weeskinderen maken, van vrouwen weduwe maken. Het zijn de mensen die domweg zich verzetten tegen de wetten van God de Almachtige. God wist ook hoeveel mensen Hij in de wereld geschiedenis zou scheppen, hoeveel daarvan mannen en vrouwen zouden worden. Het is God Die bepaalt hoeveel Hij schept en wat Hij schept en welke wetten Hij voor Zijn schepselen bepaalt. Iedere wet Van de Almachtige zit vol met Wijsheid
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 17:58
Is het de Wet van Allah dat de grootste en sterkste zaad-aapman de meeste nakomelingen naar zijn beeld en gelijkenis krijgt om zo uiteindelijk heer en meester te worden over de aarde?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 20:11
In eerste instantie geplaatst door femenino

hmm laat ik daar zelf ook een antwoord opgeven. Ik zelf zou het absoluut niet aan kunnen. Ik zou me dr niet goed bij voelen. Net of ik niet genoeg voor hem zou zijn, en dat hij dan behoefte heeft aan een andere vrouw. Ik vind het echt kant en klare onzin.Ik begrijp ook niet dat dat in de islam mag, ik weet dat het niet goed is dat ik er zo over denk..neem me niet kwalij, Maar ik kan mijn begrip daar niet voor tonen. Hoe moet een vrouw zich voelen als ze weet dat haar geliefde met een ander het bed deelt..Sorry, maar ik zou er egt van walgen. Hij zou het ook niet op prijs stellen als ik het bed deel met een ander..Of wel..??

Ik zeg nu iets dat tegenstrijdig is met het woord van God. En ik heb er veel over gelezen, en tuurlijk er zijn voorwaarden, je kan neit zomaar een 2e vrouw nemen, je moet haar kunnen onderhouden, je moet  ze gelijk behandelen enz enz..maar dan noggg..ik bedoel de mannen van tegen woordig die zouden echt geen vrouw nemen om haar zogenaamd te kunnen onderhouden..nee.. egt niet..ze doen het maar voor 1 ding..dat is ecgt duidelijk..

En ik zou het nooit maar dan ook NOOIT accepteren dat mijn man.. waar ik van hou en zoveel mee gedeeld heb 1 nacht moet missen..omdat hij zonodig met een ander vrouw zn gang kan gaan..

Nou Ik dacht et effe niet Hoor..

Asalaam Aleikum,

Het draait niet alleen om het bed delen met een ander. De Profeet Mohamed (vrede zij met hem) is ook niet met meerdere vrouwen getrouwd om slechts het bed met hen te delen. Waarom zouden er tegenwoordig geen mannen meer kunnen zijn die de de regels wat meerdere vrouwen betreft volgens de Koran en de Sunnah perfect kunnen naleven? Ik zal morgen InsaALLAH een verhaal plaatsen van een vrouw die er ook zo over dacht maar het uiteindelijk helemaal mis had omdat de man die in eerste instantie met haar wilde trouwen een oprechte Moslim was en het niet slechts deed om zijn lusten te bevredigen. Er zijn genoeg Moslims op deze wereld die ALLAH Subhana Wa Ta'ala oprecht vrezen en die zich beter aan de regels kunnen houden dan een ander. Wat als er een Moslima is die geen man kan krijgen omdat niemand haar wilt omdat ze al een kind heeft van een ander en gescheiden is? En als haar beste vriendin haar voorstelt om ook met haar man te kunnen trouwen zodat haar man ook voor haar en haar kind kan zorgen? In veel landen is men tegen polygamie maar vreemdgaan en er meerdere relaties op na houden (omdat men in deze tijd zogenaamd ruimdenkend moet zijn) is de gewoonste zaak van de wereld en geen haan die er naar kraait. In Suriname is het begrip (buitenvrouw) heel erg bekend. Er zijn zelfs speciale hotels voor waar je met je "buitenvrouwtje" naar toe kunt gaan. Huwelijken worden er bijna niet gesloten omdat mannen er misschien wel meer dan 5 vrouwen op na houden. (maar voor de kinderen zorgen...ho maar) De Islam biedt voor alles een perfecte oplossing en dat is polygamie toestaan onder bepaalde voorwaarden.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 03:53

Ik zelf heb geen enkel probleem met polygamie. Mijn voorwaarde is echter die optie open moet staan voor beide seksen.

En daar zie ik een moslim nooit mee om kunnen gaan. Wetende dat zijn vrouw er flink op los rollebolt, terwijl hij in een andere kamer de krant leest.

Saoedi's die meerdere vrouwen hebben, zijn meestal de bavianen met een flink gekleurde reet, boven op een hoge rots, zijn oliedollars tellende, kwijlend naar beneden kijkend naar zijn harem.

Niet meer dan een prestigeobject, ter meerdere eer en glorie van zijn grote ego.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 05:55
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Ik ken zusters die hier heel anders over denken,en 1 van mijn vriendinnen heeft er ook geen problemen mee,

Maar de discussies over polygamie zijn al wel vaker gevoerd op forums....

Je bent pas een ware moslim als je dat gene wenst wat je ook voor een andere wenst.

Verder kan je niet ayahas van de koraan gaan ontkennen, Salam Zuster, ik ontken ze ook helemaal niet. Ik weet dat het in de koran staat, maar ik ben er niet van overtuigd dat het vandaag de dag, de mannen meerdere vrouwen nemen om de redenen die de islam hiervoor geeft, Ze doen et om 1 ding, Geloof me.

En polygamie is niet verboden je hebt de koefaar regelgevingniet nodig,om te kunnen trouwen trouwen doe je bij een imaam,met 2 getuigen een bruidsschatje dat was het en een walie natuurlijk,dus daar heeft de nl wet niet veel mee te maken. Ja dat klopt, maar overtreedt je de wet dan niet?, wij moslims zijn hier te gast en zouden ons aan de wet moeten houden.toch?

De enige reden die voor de man in de weg kan staan voor polygamie is het bang zijn dat hij niet rechtvaadig kan zijn.

Zoals in de koran staat : (En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig te kunnen verzorgen, dan ��n). 

 

Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 06:23
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

 

Polygamie

Ta-a-doe-die Zawdjat - Meerdere huwelijken (polygamie)


Bij het woord zelf al schiet het bij sommigen in de verkeerde keelgat. Waarom?
Vrij simpel! Omdat vele moslims al zeer geringe informatie beschikken over dit onderwerp. Ook vele moslimvrouwen willen er liever niet op ingaan. Het schijnt vele vrouwen te beangstigen bij het denken eraan al. Vind je het gek..?? Maar horen wij als moslims deze ayah niet te respecteren en te aanvaarden? Ik respecteer en aanvaard elke woord van God. Maar voor mij blijft het heel moeilijk om het te accepteren. Ik begrijp dat het in die tijd normaal was. En als ik in die tijd leefde zou ik het ook accepteren. maar we leven in een andere tijd.
Praktiseren (zult u later merken) hoeft niet altijd. En horen wij als mensen geen kennis te bezitten over datgene waar we in geloven?; Dus; De Qor'aan! En horen wij als mensen niet, als het er op aankomt deze ayah te verdedigen omdat het Allah's woord is. Natuurlijk is hier kennis voor nodig. Jammer genoeg wordt er nauwelijks over gesproken, alsof het taboe is! Des te meer reden dus hierover te informeren.

  • Wat houdt polygamie in de Islam eigenlijk in?

    Het is een feit dat als men, al is het maar ��n ayah van de Qor'aan ontkent, al snel uit het geloof treedt.hmm..Dat wist ik niet. Treedt ik nu volledig uit het geloof omdat ik het niet eens ben met 1 ayah..?? Dit is een hele serieuze zaak. Omdat Allah dit aanvaardt als de ontkenning van de gehele Qor'aan. We heten ook niet voor niets Moslims. Wat overgave betekent. De Isl�m is geen verhaaltje. Maar een totale leefswijze. Ontkent men deze of andere versen dan vervalt de shahada. Als iemand zo zou sterven, dan sterft hij als een ongelovige/kafir en zijn straf zal de eeuwige hel zijn.

    Ik hoop dat we nu allemaal beter inzien hoe belangrijk kennis omtrent Islam is.

    Insja'Allah kunnen we nu hierop ingaan.


    In hoofdstuk An-Nisaa vers 3 lezen wij:

    "En als jullie vrezen ten aanzien van de weesmeisjes, trouw dan met vrouwen die jullie behagen, twee, drie of vier. Maar als jullie vrezen dat jullie twee vrouwen niet gelijk kunnen behandelen, trouw dan slechts met ��n of slavinnen waarvan jullie de meester zijn. Dit is beter voor jullie opdat jullie niet onrechtvaardig zullen handelen.


    Straks zullen we Insja'Allah op deze ayah ingaan. Nu eerst een stukje geschiedenis.
    De Isl�m is niet het enige leefwijze die polygamie toestaat. Ook bij de oude Chinezen, Egyptenaren, de Azuren, Babyloniers, Hindoes en Romeinen was dit de normaalste zaak van de wereld.
    Ook bij de Joden bestaat polygamie. Maar zonder enkel limiet, En dan te bedenken dat ze de Islam hierop verwijten?..

    . Noch in de hedense Torah, de Bijbel wordt een limiet aangegeven.

    Het was wel zo, dat bij de oude Arabieren (voor de islam) in hun oude cultuur ook meerdere, zelfs tientallen huwelijken gewend waren. Een voorbeeld hiervan is de metgezel van de profeet, genaamd; Gaylan Bin Seleme uit Sakif, hij had tien vrouwen toen hij zich tot de Islam bekeerde, legde dit voor aan de profeet, en die zei tegen hem dat hij er vier van uit moest kiezen en met de rest scheiden.
    ( Bron; Imam Ahmed Bin Hanbal, Ibnie Madja, Tirmizie, Imam Sja'fie.)
    Zo zijn er nog meer andere voorbeelden, van de andere sahaba's.

    Geleerde Akkad - (non-moslim) zegt in zijn boek dat in Frankrijk te Normberg, in 1560, besloten werd in een overeenkomst tot een huwelijk met 2 vrouwen. Na de oorlog van 1530 en de vermindering van de aantal mannen was het zelfs een must.

    Veel later in Duitsland na de oorlog werd over een soortgelijke overeenkomst besloten.

    Positieve reacties van westerse schrijvers en filosofen zijn: De beroemde rechtengestudeerde Crutus bestudeerde dit onderwerp in Islamitische daglicht en sprak er alleen maar prijzend over.

    Ook de beroemde Duitse filosoof Shophenhower zei in zijn boek; "Een paar woorden over de vrouw", het volgende: "Het westerse systeem die de man gelijk stelt aan de vrouw heeft gefaald. Onze systeem dwingt ons te trouwen met ��n vrouw en pakt hierbij de helft van onze rechten af.
    Recht op wat..??..op meer vrouwen..??..Sorry ik kan me er echt niet in vinden..
    In landen waar polygamie is toegestaan hoor je geen enkel vrouw klagen. Omdat ze misschien niet durft te klagen..wat zouden de gevolgen zijn als ze zou klagen..??Er wordt ten minste voor haar gezorgd, en heeft ze onderdak. Terwijl bij ons de gehuwde vrouwen in het minderheid zijn, al zijn het vrouwen van de rijke milieus. Grootste reden dat ze meestal geen geschikte man kunnen vinden is...dat ze meestal bezet zijn.

    Voordelen van Ta-a-doedie Zawdjat (meedere huwelijken) zijn;
    Ta-a-doedie Zawdjat is een uitkomst bij een huwelijk wanneer de vrouw vaak ziek is. Misschien wel ongeneeslijk of wanneer zij menstrueert, bij kraambed, wat wel 40 dagen duurt. Bij het in verwachting zijn en de man soms wel maanden van sex wordt onthouden, omdat de vrouw dit niet wil. Natuurlijk moet een moslim geduld tonen, of beter is te gaan vasten zoals de profeet aan ongehuwde mannen aanbeveelt. Maar stel dat dit hem niet tegenhoudt, dan kan hij al snel een slippertje maken, dus vreemd gaan. Wat in de Westerlijke wereld al te vaak gebeurt. Hier kan ik dus echt van kotsen..Zie je nou het gaat dus wel om dat ene..Als een man van zijn vrouw houdt, haar respecteert zou hij zich inhouden. Een vrouw moet zich toch ook ervan onthouden als ze menstrueert, waarom een man dan niet..???..En als ze zwanger is heeft die vrouw het moeilijk(en ik spreek uit ervaring)..constante pijn, denk je dan dat een vrouw dan nog aan sex denkt..ze vergaat van de pijn..En als haar man  echt van haar houdt zou hij haar steunen,haar liefde geven (op een andere manier)..en haar respecteren, voor haar zorgen, en zich moeten inhouden(net zoals de vrouw dat doet) Waarom deze onrechtvaardigheid?..Ik walg er van dat mannen worden voorgetrokken als het om SEX gaat.
  • En een Ware Moslim man die is geduldig..toch?? En als hij slippertje maakt, Nou dan wacht hem een straf op na het leven..Simpel zat

    Dit is een feit, daar zijn verbluffende statistieken bekend. In bepaalde culturen overtreft het aantal vrouwen het aantal mannen veelvoudig, hierdoor onstaat een situatie dat mannen ongeoorloofd gebruik maken van het overvloedig aanbod. De islam biedt dus een oplossing voor dit probleem.


    Mooier is toch dat alles eerlijk gebeurt, dat hij misschien zelfs met toestemming van zijn vrouw een tweede huwelijk kan beginnen, zonder zijn eerste vrouw te verlaten.

    Ta-a-doedie Zawdjat is een uitkomst bij oorlogen, waar veel mannen verloren gaan, en vrouwen meestal een zeer droevige lot te wachten staat. Ook kan een vrouw die wat ouder is, alleen om bescherming trouwen, zonder dat ze gemeenschap hoeft te hebben. Zo wordt haar onderdak, eten en een gezinsleven aangeboden, wat natuurlijk geweldig is. Want eenzaamheid is ook slopend.
    Geen enkel probleem..Trouw met een vrouw, als het maar niet om de sex gaat

    Dit is ook een prachtige uitkomst bij landen waar geen uitkering bestaat; en het als vrouw heel moelijk is om te gaan werken, en het gezin te onderhouden.

    Zo zie je maar dat polygamie in de Islam ook een gehele sociale leven in stand houdt (Alhamdoelillah).
    Hamdoelilah..

    Ta-a-doedie Zawdjat is ook de uitkomst voor een huwelijk waarbij de verlangen naar een kind zo groot, maar onmogelijk is (als de oorzaak dan niet bij de man ligt). Is het toch een onrechtvaardige zaak dat hij nooit kinderen zal bezitten. Moet hij een leegte hebben, of zal hij van haar gaan scheiden en haar pijn doen? Nu komt de Islam weer met de oplossing. Hij kan bij haar blijven, haar onderhouden noch steeds voor haar zorgen, en hierbij toch kinderen hebben, van een tweede huwelijk. En de kinderen kunnen samen met behulp van de eerste vrouw ook opgevoedt worden.
  • En als het aan de man ligt dat de vrouw geen kinderen kan krijgen. Dan mag de vrouw natuurlijk, geen 2e man nemen..Is er hier echt geen sprake van Onrechtvaardigheid..of zie ik het alleen verkeerd..

    Ta-a-doedie Zawdjat is ook de oplossing wanneer een man die wat ouder is nog steeds zeer actief is in sex, maar de vrouw 10 tot 15 jaar eerder dan de man er geen zin meer zin in heeft. Zie je nou..het gaat weer eens om dat ene..

    Laten we vooral niet vergeten terug te gaan naar de vers Nisa- waarint tot 4 huwelijken wordt toegestaan, door Allah. Maar het advies ligt op ��n, omdat rechtvaardigheid zeer belangrijk is. Daarom dat veel moslims ook niet gelijk tot meerder huwelijken durven over te stappen. Een hadith luidt; "Wie meerdere vrouwen heeft maar tussen hen niet rechtvaardig handeld, zal in het hiernamaals met een schouder dat lager ligt dan de andere schouder herrijzen". Hij zal zo als de onrechtvaardige tussen meerdere vrouwen herkend worden. En dan nog te bedenken dat de straf van Allah nog pijnlijker is, (voor onrechtvaardigheid).

  • Hoe handelt een moslim in polygamie?

       
    1. Hij is verplicht haar een eigen ruimte te geven. Dit kan een huis zijn, maar ook een kamer met badkamer, w.c, keuken reikt. (bron, Fikri Yawoez).
    2. Hij voedt haar en de kinderen niet anders dan hij zichzelf en het andere gezinnen voedt.
    3. Hij kleedt haar en de kinderden niet anders dan hij zichzelf en de anderen kleedt.
    4. Hij schenkt haar en haar kinderen dezelfde cadeaus die de anderen ook krijgen.
    5. Hij mag niet bij de ene vrouw langere dagen doorbrengen dan de bij andere, tenzij de andere vrouw daarmee toestemt.


    Wel mag hij meer gaan houden van zijn ene vrouw dan de anderen, omdat men gevoelens niet in controle kan houden, zelfs de profeet hield bijv. meer van Aisja dan van de anderen.

    Hij mag dit echter niet in zijn handelingen laten blijken.


    Vraag

    Waarom mag de man wel 4 vrouwen huwen en de vrouw niet? (visa versa)

    Antwoord: Een vrouw is lichamelijk ook geestelijk zwakker dan de man. Het is onlangs nog in Nederland en in Amerika in een onderzoek gebleken, dat de hersenstructuur van de vrouw anders is dan die van de man. Dit is waarschijnlijk ook een van de redenen dat zij, fysiek, minder sterk is. Minder druk en inspanning aankan. Het gaat tegen haar nature in. Ook zou ze dan de taak moeten overnemen om die 4 mannen te onderhouden, voor hen te zorgen. Vrijwel iedere nacht ��n man afgaan en hem sexueel bevredigen, wat op zich al onmoglijk is, en omdat een vrouw menstrueert. En op deze periode is sex ten strengste verboden. Bij een gezin met 1 man en 4 vrouwen is ten minste bekend wie de vader is van de kinderen, andersom zou dat onmogelijk zijn. Men zou dus niet kunnen weten wie de vader is, wat ook om veel ruzies en onenigheid zou kunnen leiden tussen de mannen. Een D.N.A. test zou nu de oplossing zijn, maar hoe zat dit meer dan 1000 jaar geleden?

    Er is in een onderzoek in Turkije - in 1990 gebleken dat toen men de prostituees vroeg hoe zij hun werk ervaarden, waren vrijwel allen ontevreden over hun leefwijzes. Het liefst behoorden ze tot 1 man. Wat gebeurt er met hun als deze vrouwen niet meer jong zijn en geen man meer hun moet hebben? En hebben zij ook geen behoefte aan een familie als ze thuiskomen? Deze vrouwen zeiden ook dat dit slopende werk is voor hun lichamen. En niet alleen de prostituees in Turkije denken er zo over. Ook zijn er zo veel vrouwen die liever de tweede echtgenote zouden willen zijn dan wel de honderdste vrouw in het leven van hun man, (en ze hoeven dan nog geen prostituee te zijn)...

    Het is een feit dat de on-islamitische samenleving, sex probeert voor te stellen, als de gewoonste zaak van de wereld, waar iedereen mee moet experimenteren. Vreemd gaan moet ook kunnen, zolang het maar "veilig" gebeurt. Zo heerst er in de huidige huwelijken ook maar weinig vertrouwen in de partners, die op een dag zomaar de ziekte AIDS of een andere geslachtsziekte kunnen oplopen. Zo heeft dit systeem polygamie verboden, in Frankrijk bijv., kan je 3 maanden tot 3 jaar in de cel belanden voor deze praktijk, zelfs in Amerika staat er straf hierop een straf. Terwijl de moderne man op papier 1 echtgenote heeft en daarbuiten met duizenden om kan gaan?! Er is hierop geen limiet. Terwijl de Islam deze limiet duidelijk wel stelt.
    Wat maakt het eigenlijk uit..of je nou 4 vrouwen hebt of 10..het gaat niet om de limiet.

    <LILDe huwelijken van de Profeet Mohammed (vzmh):

    Het is een feit dat de Profeet met 11 vrouwen was getrouwd, terwijl een moslim man de limiet op 4 hebben. Dit moet worden uitgelegd :

    Ten eerste huwde hij hen omdat dit een bevel van Allah was. Ten tweede speelden er ook belangrijke politieke redenen mee.
    Ook is het zo dat er wel meer zaken waren die hij deed, maar niet gelden voor andere mannen. De Profeet vastte op een keer en zonder vasten te verbreken, vastte hij de volgende dag verder. Zijn metgezellen wilden dit ook doen, maar kregen hiervoor geen toestemming.



    De Profeet zei: "Nee, jullie zijn niet zoals mij; mijn Heer heeft mij 's avonds eten en drinken gegeven".

    Ook is het bekend dat de Profeet op sexuele gebied veel potentie�ler was dan de gewone mannen. Zo wil men de Profeet beschuldigen dat zijn huwelijken een teken waren dat het bij hem om de sex ging, wat natuurlijk nonsens is. Zelfs de schrijver James Carlile zei hierover: "Het ging Mohammed niet om de sex, en wie dit beweert maakt een grote fout".

    Moestafa Sibai zegt in zijn boek: "Al Meretoe Beyn el fikh wal kanoen blz. 96, het volgende; "In 1956 ben ik de Christelijke geestelijke leider op gaan zoeken. Zo midden in het gesprek kwamen we bij het onderwerp polygamie.
    Hij zei: "Wij, westerlingen hebben geen respect voor iemand die 9 maal getrouwd was. Ik vroeg hem: "Hebben jullie respect voor de profeten David en Salamon?" "Natuurlijk", zei hij; Zoals in de Torah staat vermeld, huwde profeet David 100 vrouwen, en Salamon 1000 vrouwen waarvan 300 slavinnen waren. En deze vrouwen waren beeldschoon. Nu verdienen zij uw respect wel, terwijl profeet Mohammed 9 maal trouwde, waarvan er maar 1 maagd was. (Aisja r'anha). De rest waren weduwen en ouderen". Na een stilte zei hij: "Nee, ik bedoelde dat wij westerlingen een huwelijk buiten 1 vrouw afkeuren. Wij vinden dat het bij zo'n man alleen om de sex draait."
    "En dat vindt u ook van David en Salamon?" vroeg ik. Hij gaf geen antwoord.

    De belangrijkste reden voor de vele huwelijken van de Profeet zijn:


       
    1. Informatie over de Islam verspreiden steun;
    2. regeren, vervolmaking van het geloof;
    3. familiebanden versterken van de metgezellen;
    4. als voorbeeld gelden, (ook in het huwelijksleven)
    5. vrede.


    1. Het volk bestaat voor de helft van vrouwen die ook kennis nodig hebben. Zo leerden zij die dingen die de vrouwen aangaan zoals menstruatie, grote wassing (goesl), sex enz. van de vrouwen van de Profeet. Het is fijner voor vrouwen om deze onderwerpen van andere vrouwen te leren. Een paar vrouwen zouden voor deze opgave niet reiken, want duizenden vrouwen bekeerden zich tot de islam.

    2. In de tijd van de Profeet was het zo dat als leiders moslims werden van een volk, het volk ze al snel volgden. Zo ging het met aantal van zijn vrouwen zoals; Djoeweyriye, Oemmoe Habibe Ramleh, Hz. Safiyye.

    Aisja was een zeer intelligente vrouw. De Profeet spreekt ook zeer hoogmoedig over haar. Hij zegt onder andere;
    "Aisja kent de helft van de kennis". Ze bezat veel kennis over de Koran, hadith, grammatica astronomie enz.

    Verder had ze zelf ook een heel goed geheugen. Er was ook iemand nodig om de Profeet te kunnen volgen. Dit deed zij. Veel overleveringen kennen wij ook dank zij haar. Moge Allah tevreden zijn over hen allen.

    Laten we er wel bij vermelden dat alle vrouwen de Profeet uitermate tevreden over hem waren. Nooit heeft hij een van hen gekrenkt of pijn gedaan. En een moslim die ook meerdere vrouwen wilt huwen moet niet vergeten dat hij ze met liefde, respect eerbied en vooral rechtvaardigheid moet behandelen en anders gewoon met 1 vrouw getrouwd blijven.
    Iedere wet van Allah is doordacht en is vol van wijsheid, bovendien zijn die wetten uitstekend in overeenstemming met onze behoeftens. Polygamie is een uitstekende uitkomst na oorlogen, door polygamie kan dan een normale samenleving worden voortgezet. We kunnen en mogen (zoals satan) God niets verwijten, want het zijn wij die oorlogen veroorzaken, het zijn de mensen die moorden, van de kinderen weeskinderen maken, van vrouwen weduwe maken. Het zijn de mensen die domweg zich verzetten tegen de wetten van God de Almachtige. God wist ook hoeveel mensen Hij in de wereld geschiedenis zou scheppen, hoeveel daarvan mannen en vrouwen zouden worden. Het is God Die bepaalt hoeveel Hij schept en wat Hij schept en welke wetten Hij voor Zijn schepselen bepaalt. Iedere wet Van de Almachtige zit vol met Wijsheid
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door femenino

hmm laat ik daar zelf ook een antwoord opgeven. Ik zelf zou het absoluut niet aan kunnen. Ik zou me dr niet goed bij voelen. Net of ik niet genoeg voor hem zou zijn, en dat hij dan behoefte heeft aan een andere vrouw. Ik vind het echt kant en klare onzin.Ik begrijp ook niet dat dat in de islam mag, ik weet dat het niet goed is dat ik er zo over denk..neem me niet kwalij, Maar ik kan mijn begrip daar niet voor tonen. Hoe moet een vrouw zich voelen als ze weet dat haar geliefde met een ander het bed deelt..Sorry, maar ik zou er egt van walgen. Hij zou het ook niet op prijs stellen als ik het bed deel met een ander..Of wel..??

Ik zeg nu iets dat tegenstrijdig is met het woord van God. En ik heb er veel over gelezen, en tuurlijk er zijn voorwaarden, je kan neit zomaar een 2e vrouw nemen, je moet haar kunnen onderhouden, je moet  ze gelijk behandelen enz enz..maar dan noggg..ik bedoel de mannen van tegen woordig die zouden echt geen vrouw nemen om haar zogenaamd te kunnen onderhouden..nee.. egt niet..ze doen het maar voor 1 ding..dat is ecgt duidelijk..

En ik zou het nooit maar dan ook NOOIT accepteren dat mijn man.. waar ik van hou en zoveel mee gedeeld heb 1 nacht moet missen..omdat hij zonodig met een ander vrouw zn gang kan gaan..

Nou Ik dacht et effe niet Hoor..

Asalaam Aleikum,

Het draait niet alleen om het bed delen met een ander. Daar gaat het wel om bij de mannen van tegenwoordig..De Profeet Mohamed (vrede zij met hem) is ook niet met meerdere vrouwen getrouwd om slechts het bed met hen te delenZal een van de mannen onze profeet volgen..denk je dat egt..?? . Waarom zouden er tegenwoordig geen mannen meer kunnen zijn die de de regels wat meerdere vrouwen betreft volgens de Koran en de Sunnah perfect kunnen naleven?Ik geloof niet dat er nog mannen bestaan asl onze profeet..nee echt niet..  Ik zal morgen InsaALLAH een verhaal plaatsen van een vrouw die er ook zo over dacht maar het uiteindelijk helemaal mis had omdat de man die in eerste instantie met haar wilde trouwen een oprechte Moslim was en het niet slechts deed om zijn lusten te bevredigen. Er zijn genoeg Moslims op deze wereld die ALLAH Subhana Wa Ta'ala oprecht vrezen en die zich beter aan de regels kunnen houden dan een ander. Wat als er een Moslima is die geen man kan krijgen omdat niemand haar wilt omdat ze al een kind heeft van een ander en gescheiden is? En als haar beste vriendin haar voorstelt om ook met haar man te kunnen trouwen zodat haar man ook voor haar en haar kind kan zorgen?In deze situatie, tuurlijk waaarom niet. Als hij haar maar niet gebruikt voor dat ene. Dat kan ti ook bij zn vrouw krijgen..het is neit de bedoeling dat ti proeft van twee.. In veel landen is men tegen polygamie maar vreemdgaan en er meerdere relaties op na houden (omdat men in deze tijd zogenaamd ruimdenkend moet zijn) is de gewoonste zaak van de wereld en geen haan die er naar kraaitZowel polygamie als vreemdgaan..ik vind het op het zelfde neerkomen..het spijt me zeer... In Suriname is het begrip (buitenvrouw) heel erg bekend. Er zijn zelfs speciale hotels voor waar je met je "buitenvrouwtje" naar toe kunt gaan.Vreselijk..net zo vreselijk asl je trouwd met een tweede om de sex.. Huwelijken worden er bijna niet gesloten omdat mannen er misschien wel meer dan 5 vrouwen op na houden. (maar voor de kinderen zorgen...ho maar) De Islam biedt voor alles een perfecte oplossing en dat is polygamie toestaan onder bepaalde voorwaarden.Ja percies onder bepaalde VOORWAARDEN..

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 07:28

Salaam Aleykoum,

Een vrouw kan niet met meerder mannen trouwen omdat zeniet weet van wie het kind is als ze zwanger raakt.

En als de man onvruchtbaar is en toch kinderen wenste kan ze een scheiding aanvragen of omwille de liefde enz toch bij hem blijven zonder kinderen.

Een man kan trouwen als de vrouw geen kinderen kan krijgen,

Polygamie is verder niet zo simpel en je kan dat ook allemaal bespreken voordat je trouwen gaat.

Mijn menstruaties zijn niet zo pijnlijk elhamdulilah,en het klopt dat de vrouw dan ook zin kan krijgen maar toch haar geduld moet houden,

Polygamie werkt ook het beste als er veel overlegd word,tussen beide vrouwen ook,vandaag sprak ik een zuster ook die gewoon samen winkelde en plezier heeft gemaakt met die andere vrouw,en inderdaad tis niet voor jaloerse vrouwen weggelegd maar onthoud goed dat de koraan niet is verdanderd alleen de mensen zijn veranderd en sommige moslims moderniseren zich,

dus dat polygamie niet bij deze tijd hoord is onzin straks zijn er meer vrouwen dan mannen,

En verder hebben sommige mannen meer zin?vaker zin in gemeenschap dan vrouwen,en hebben ze niet genoeg aan 1 vrouw.

De meeste situaties die ik ken van polygamie zijn wel met een reden,en niet zomaar,sommige vrouwen vinden het bv normaal om niet meer intiem te willen zijn wat een recht is van een man.

Sommige broeders willen gewoon zusters helpen die moeilijk nog een man kunnen krijgen bv door scheiding en kinderen enz.

En de vrouwen van de Profeet saws waren ook jaloers op elkaar,zoals Aishah bv,dus dat is normaal en daarom moet een man ook rechtvaardig zijn tegenover de vrouwen qua tijd enz.

en moeten wij ons niet zo proberen te gedragen zoals de vrouwen dat vroeger deden,hun waren mashaAllah vrouwen waar we veel van kunnen leren 1 van die dingen is hassanaat te krijgen omdat je man een andere vrouw heeft.

En als je dit alles niet wilt dan zeg je dat gewoon en laat je dat vastzetten in de huwelijkscontract,en daar moet de man zich dan aan houden.

En voor de zusters die het wel kunnen en denken aan te kunnen (al hebben de meesten dat natuurlijk liever niet)die kunnen dat ook aangeven,en zulke vrouwen die denken ook van ach er zijn veel zusters po zoek naar een goede praktiserende broeder dus als ze dan als 2de vrouw terecht kunnen dan zijn ze daar al heel blij mee.

Maar de ongetrouwde broeders hebben wel voorrang dan een getrouwde man,want in de koraan staat trouw met degenen die ongetrouwd zijn,huw degenen die ongehuwd zijn.

maar nogmaals dit is een recht van een man,hoe je het ook keren wil.

Mag Allah ons het beste geven inshaAllah,en mag Allah me vergeven voor eventuele fouten amin

Wa Aleykoum Salaam

Waarom vind jij dit een moeilijk aaceptabel onderwerp oegtie

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 08:08

Salaam Aleykoum,

Een vrouw kan niet met meerder mannen trouwen omdat zeniet weet van wie het kind is als ze zwanger raakt.

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Tegenwoordig kun je al heel snel laten onderzoeken wie de vader van het kind is�dus dit lijkt mij nu niet echt bepaald een gegronde reden.

Waarom vind jij dit een moeilijk aaceptabel onderwerp oegtie

Ik zou het best kunnen begrijpen dat mensen dit onacceptabel vinden.

Een vraag aan de heren onder ons: (maakt niet uit moslim of niet-moslim.)

Hoe zouden jullie het vinden als jouw vrouw/vriendin komt aanzetten met een tweede man�?
(Voor de moslims: Ik weet dat dat niet is toegestaan, maar stel je dat nou eens voor.)

Zouden jullie dan endelijk misschien een klein beetje kunnen begrijpen waarom sommige vrouwen hier tegen zijn of het gewoon liever niet willen hebben....

���.................

Jullie Zuster Fi Dien!! 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 08:13
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

<SPAN style="FONT-SIZE: 6pt; FONT-FAMILY: Verdana">

Salaam Aleykoum,<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 6pt; FONT-FAMILY: Verdana">Een vrouw <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" /><st1:place w:st="on"><st1:State w:st="on">kan</st1:State></st1:place> niet met meerder mannen trouwen omdat zeniet weet van wie het kind is als ze zwanger raakt.

<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Tegenwoordig kun je al heel snel laten onderzoeken wie de vader van het kind is�dus dit lijkt mij nu niet echt bepaald een gegronde reden.<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 6pt; FONT-FAMILY: Verdana">

Waarom vind jij dit een moeilijk aaceptabel onderwerp oegtie
<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Ik zou het best kunnen begrijpen dat mensen dit onacceptabel vinden.<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Een vraag aan de heren onder ons: (maakt niet uit moslim of niet-moslim.)<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Hoe zouden jullie het vinden als jouw vrouw/vriendin komt aanzetten met een tweede man�?(Voor de moslims: Ik weet dat dat niet is toegestaan, maar stel je dat nou eens voor.)<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Zouden jullie dan endelijk misschien een klein beetje kunnen begrijpen waarom sommige vrouwen hier tegen zijn of het gewoon liever niet willen hebben....</SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">���.................<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Jullie Zuster Fi Dien!!</SPAN><o:p><FONT face="Times New Roman" size=3> </o:p>



ik zou me knap beroerd voelen
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 08:16
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Een vrouw kan niet met meerder mannen trouwen omdat zeniet weet van wie het kind is als ze zwanger raakt.Klopt niet, dat was voeger zo. Nou is het een ander verhaal, met een DNA test kom je dr zo achter. Dus die rede is tegenwoordig neit meer van toepassing.

En als de man onvruchtbaar is en toch kinderen wenste kan ze een scheiding aanvragen of omwille de liefde enz toch bij hem blijven zonder kinderen.Tuurlijk, als je van elkaar houdt dan denk ik dat je bij elkaar blijft ongeacht of je wel of geen kind kan krijgen. Maar waarom heeft de man dan wel de mogelijkheid om met een ander te trouwen. hij kan toch ook bij haar blijven, als hij echt van haar houdt dan geeft et niet of ze wel of geen kind kan krijgen. Een vraagje waar ik mee zit is Of een vrouw een scheiding mag aanvragen als de man van plan is een 2e vrouw te nemen..??

Een man kan trouwen als de vrouw geen kinderen kan krijgen,waarom kan een vrouw ook niet trouwen als haar man geen kinderen kan krijgen..??

Polygamie is verder niet zo simpel en je kan dat ook allemaal bespreken voordat je trouwen gaat.

Mijn menstruaties zijn niet zo pijnlijk elhamdulilah,en het klopt dat de vrouw dan ook zin kan krijgen maar toch haar geduld moet houden,Ja precies, zo zal de man zijn behoeftes ook meoten inhouden, Simpel zat, Waarom een vrouw wel en een man Niet..??.. geef mij daar eens antwoord op..

Polygamie werkt ook het beste als er veel overlegd word,tussen beide vrouwen ook,vandaag sprak ik een zuster ook die gewoon samen winkelde en plezier heeft gemaakt met die andere vrouw,en inderdaad tis niet voor jaloerse vrouwen ??weggelegd maar onthoud goed dat de koraan niet is verdanderd alleen de mensen zijn veranderd en sommige moslims moderniseren zich, Dus, je zegt nu dat ik jaloers zal zijn..heb je daar niet ene beetje begrip voor. Als je echt van je man houdt is het logisch dat je jaloers bent. Jaloerzie is ook een gevoel..

dus dat polygamie niet bij deze tijd hoord is onzin straks zijn er meer vrouwen dan mannen, Hoezo meer vrouwen dan mannen..??..Het klopt dat polygamie in deze tijd hier in nederland niet nodig is.

En verder hebben sommige mannen meer zin?vaker zin in gemeenschap dan vrouwen,en hebben ze niet genoeg aan 1 vrouw.SoubhanaAllah..Ddeze uitspraak is zo onrechtvaardig en onrespectvol tegen over de vrouw..Heeft een man niet genoeg aan 1 vrouw..??Zo bizar...Deze argument slaat de plank helemaal mis..Echt onzin..Stel dat IK( ja een vrouw)_meer zin heeft in sex, kan IK dan ook zeggen dat ik niet genoeg heb aan 1 man..

De meeste situaties die ik ken van polygamie zijn wel met een reden,en niet zomaar,sommige vrouwen vinden het bv normaal om niet meer intiem te willen zijn wat een recht is van een man. Wat stelt een huwelijk voor zonder elkaar lief te hebben..??..En intiem met elkaar te zijn..

Sommige broeders willen gewoon zusters helpen die moeilijk nog een man kunnen krijgen bv door scheiding en kinderen enz. haha..Is het echt om dat ze hun zusters willen helepen..of hebben ze niet genoeg aan 1 VROUW..en hebben ze behoefte aan meer sex (nogmaals dit is zo onrechtvaardig)

En de vrouwen van de Profeet saws waren ook jaloers op elkaar,zoals Aishah bv,dus dat is normaal en daarom moet een man ook rechtvaardig zijn tegenover de vrouwen qua tijd enz.

en moeten wij ons niet zo proberen te gedragen zoals de vrouwen dat vroeger deden,hun waren mashaAllah vrouwen waar we veel van kunnen leren 1 van die dingen is hassanaat te krijgen omdat je man een andere vrouw heeft.En zouden onze broeders niet zo moeten gedragen als de mannen van vroeger..zoasl onze profeet..Daar zie ik weinig van. En nogmaals de tijden veranderen. Nederland Hoef je geen 2e vrouw, omdat vrouwen ier neit buiten rondzwerven, en ze allemaal een uitkering hebben..Dus als men in nederland een 2e vrouw neemt dan gaat dat om 1 ding..heel duidelijk.

En als je dit alles niet wilt dan zeg je dat gewoon en laat je dat vastzetten in de huwelijkscontract,en daar moet de man zich dan aan houden.

En voor de zusters die het wel kunnen en denken aan te kunnen (al hebben de meesten dat natuurlijk liever niet)die kunnen dat ook aangeven,en zulke vrouwen die denken ook van ach er zijn veel zusters po zoek naar een goede praktiserende broeder dus als ze dan als 2de vrouw terecht kunnen dan zijn ze daar al heel blij mee.

Maar de ongetrouwde broeders hebben wel voorrang dan een getrouwde man,want in de koraan staat trouw met degenen die ongetrouwd zijn,huw degenen die ongehuwd zijn.

maar nogmaals dit is een recht van een man,hoe je het ook keren wil.Een recht die niet gebaseerd is op respect voor je vrouw, en die de vrouw ver naar beneden haalt.

Mag Allah ons het beste geven inshaAllah,en mag Allah me vergeven voor eventuele fouten amin

Wa Aleykoum Salaam

Waarom vind jij dit een moeilijk aaceptabel onderwerp oegtie Zuster, Ik ben gelovig, ik geloof in het woord van god. En geloof er in dat het vroeger kon plaats vinden. Toen was het noodzakelijk. maar waarom Zou een man tegenwoordig in Nederland een 2e vrouw willen..??

 

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 08:35

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

-k zou me knap beroerd voelen

 

Ja�kijk dat bedoel ik. En ik denk dat jij niet de enige zou zijn.

 

Maar toch wordt er nog wel steeds verontwaardigd gereageerd als een vrouw zegt/laat merken dat ze het liever niet wilt hebben�  Aan de ene kant is het wel te begrijpen omdat dit iets is wat hun niet zou kunnen overkomen maar aan de andere kant vind ik ook wel dat de mannen rekening zouden moeten houden met de vrouw en proberen te begrijpen/achterhalen waarom een vrouw dit eventueel niet wilt hebben.

 

Voor degene die er geen problemen mee hebben, die zullen er een vriendin bij gekregen. Good Luck

 

Groetjes,


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 08:59
zin , een man mag alleen een 2de vrouw nadat ie toestemming heeft van zijn eerste

dus in jouw geval heeft ie pech
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 09:07

In eerste instantie geplaatst door Wadee

zin , een man mag alleen een 2de vrouw nadat ie toestemming heeft van zijn eerste

dus in jouw geval heeft ie pech

 

haha....Ja pech gehad Wadee..

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 14:46

Salaam Aleykoum,

InshaAllah verkeren jullie in goede gezondheid,

Het valt me op dat sommigen uitspraken doen betreffende tot dit onderwerp zonder zelf echt daadwerkelijk kennis hieromtrend te hebben opgedaan.

Zoals er bv gezegd word dat de man toestemming nodig heeft van zijn eerste vrouw.

Het is wel zo dat het sterk aangeraden is om haar op de hoogte te stellen dat hij(bv in het begin van het huwelijk)een tweede vrouw later wil,en als het echt op trouwen aankomt dat zij er ook van op de hoogte is.

Mijn vraag is ooknu waar is het bewijs dat de man toestemming nodig heeft van de eerste vrouw?

ik heb geprobeerd deze tekst te vergroten hoe moet dat?

Ik heb hier het tegendeel:

De toestemming van de eerste echtgenote is niet ��n van de voorwaardes voor een tweede huwelijk.




Alle lof is aan Allah.

De toestemming van de eerste echtgenote is niet ��n van de voorwaardes voor
een tweede huwelijk. De echtgenoot is dus ook niet verplicht om toestemming
te hebben van zijn eerste echtgenote wanneer hij een tweede echtgenote wil.
Maar het is een vorm van goede omgang en vriendelijke manieren om deze zaak
op de juiste wijze te benaderen. Dit doet men met als doel om de natuurlijke
pijn, die een vrouw voelt in zo'n situatie, te verzachten. Je kan dit doen
door naar haar te glimlachen, haar op een warme wijze te begroeten, aardig
tegen haar te praten en geld aan haar uit te geven naar jouw vermogen, om op
deze wijze haar goedkeuring te verkrijgen. Fataawa Islamiyyah, 3/204.
Als een echtgenoot een tweede vrouw neemt, is hij verplicht om zijn
echtgenotes zoveel mogelijk gelijk te behandelen. Wanneer hij hen niet
gelijk behandelt geldt de volgende waarschuwing voor hem. Abu Hurayrah (moge
Allah de verhevene tevreden met hem zijn) verhaalde dat de Profeet (vrede en
zegeningen van Allah zij met hem) zei: �Degene die twee echtgenotes heeft en
meer genegenheid toont jegens ��n van hen dan naar de ander, hij zal op de
Dag des Oordeels met de helft van zijn lichaam scheef staan." (overgeleverd
door al-Nisaa�i, �Ushrat al-Nisaa�, 3881; saheeh verklaard door al-Albaani
in Saheeh Sunan al-Nasaa�i, no. 3682).
Toen Allah ons toestemming gaf om meer dan 1 vrouw te trouwen zei Hij (de
verhevene) (interpretatie van de betekenis):
�en als gij vreest, dat gij niet (hen) niet rechtvaardig zult handelen, dan
��n of wat uw rechterhanden bezitten (slavinnen). Dat is voor u de beste
weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.�[al-Nisaa� 4:3]
Dus Allah beveelt dat een man zich moet beperken tot het trouwen van ��n
vrouw wanneer hij weet dat hij niet rechtvaardig kan zijn. En Allah is de
bron van kracht.
Zie Fataawa Manaar al-Islam, 2/570.


Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (
www.islam-qa.com)

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 15:06
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

InshaAllah verkeren jullie in goede gezondheid,

Het valt me op dat sommigen uitspraken doen betreffende tot dit onderwerp zonder zelf echt daadwerkelijk kennis hieromtrend te hebben opgedaan.

Zoals er bv gezegd word dat de man toestemming nodig heeft van zijn eerste vrouw.

Het is wel zo dat het sterk aangeraden is om haar op de hoogte te stellen dat hij(bv in het begin van het huwelijk)een tweede vrouw later wil,en als het echt op trouwen aankomt dat zij er ook van op de hoogte is.

Mijn vraag is ooknu waar is het bewijs dat de man toestemming nodig heeft van de eerste vrouw?

ik heb geprobeerd deze tekst te vergroten hoe moet dat?

Ik heb hier het tegendeel:

De toestemming van de eerste echtgenote is niet ��n van de voorwaardes voor een tweede huwelijk.




Alle lof is aan Allah.

De toestemming van de eerste echtgenote is niet ��n van de voorwaardes voor
een tweede huwelijk. De echtgenoot is dus ook niet verplicht om toestemming
te hebben van zijn eerste echtgenote wanneer hij een tweede echtgenote wil.
Maar het is een vorm van goede omgang en vriendelijke manieren om deze zaak
op de juiste wijze te benaderen. Dit doet men met als doel om de natuurlijke
pijn, die een vrouw voelt in zo'n situatie, te verzachten. Je kan dit doen
door naar haar te glimlachen, haar op een warme wijze te begroeten, aardig
tegen haar te praten en geld aan haar uit te geven naar jouw vermogen, om op
deze wijze haar goedkeuring te verkrijgen. Fataawa Islamiyyah, 3/204.
Als een echtgenoot een tweede vrouw neemt, is hij verplicht om zijn
echtgenotes zoveel mogelijk gelijk te behandelen. Wanneer hij hen niet
gelijk behandelt geldt de volgende waarschuwing voor hem. Abu Hurayrah (moge
Allah de verhevene tevreden met hem zijn) verhaalde dat de Profeet (vrede en
zegeningen van Allah zij met hem) zei: �Degene die twee echtgenotes heeft en
meer genegenheid toont jegens ��n van hen dan naar de ander, hij zal op de
Dag des Oordeels met de helft van zijn lichaam scheef staan." (overgeleverd
door al-Nisaa�i, �Ushrat al-Nisaa�, 3881; saheeh verklaard door al-Albaani
in Saheeh Sunan al-Nasaa�i, no. 3682).
Toen Allah ons toestemming gaf om meer dan 1 vrouw te trouwen zei Hij (de
verhevene) (interpretatie van de betekenis):
�en als gij vreest, dat gij niet (hen) niet rechtvaardig zult handelen, dan
��n of wat uw rechterhanden bezitten (slavinnen). Dat is voor u de beste
weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.�[al-Nisaa� 4:3]
Dus Allah beveelt dat een man zich moet beperken tot het trouwen van ��n
vrouw wanneer hij weet dat hij niet rechtvaardig kan zijn. En Allah is de
bron van kracht.
Zie Fataawa Manaar al-Islam, 2/570.


Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (
www.islam-qa.com)

 

Zuster waarom geef je geen reactie op mijn vragen, en op wat ik zeg..

treedt ik werkelijk volledig uit het geloof als ik het niet eens ben met een ayah..??

Waarom ga je niet in discussie met me..??Ik wil graag weten hoe je denkt over mijn uitspraken..

Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 15:08

een tweede huwelijk. De echtgenoot is dus ook niet verplicht om toestemming
te hebben van zijn eerste echtgenote wanneer hij een tweede echtgenote wil.
Maar het is een vorm van goede omgang en vriendelijke manieren om deze zaak
op de juiste wijze te benaderen. Dit doet men met als doel om de natuurlijke
pijn, die een vrouw voelt in zo'n situatie, te verzachten. Je kan dit doen
door naar haar te glimlachen, haar op een warme wijze te begroeten, aardig
tegen haar te praten en geld aan haar uit te geven naar jouw vermogen, om op
deze wijze haar goedkeuring te verkrijgen. Fataawa Islamiyyah, 3/204.
Als een echtgenoot een tweede vrouw neemt, is hij verplicht om zijn
echtgenotes zoveel mogelijk gelijk te behandelen. Wanneer hij hen niet
gelijk behandelt geldt de volgende waarschuwing voor hem. Abu Hurayrah (moge
Allah de verhevene tevreden met hem zijn) verhaalde dat de Profeet (vrede en
zegeningen van Allah zij met hem) zei: "Degene die twee echtgenotes heeft en
meer genegenheid toont jegens ��n van hen dan naar de ander, hij zal op de
Dag des Oordeels met de helft van zijn lichaam scheef staan." (overgeleverd
door al-Nisaa�i, �Ushrat al-Nisaa�, 3881; saheeh verklaard door al-Albaani
in Saheeh Sunan al-Nasaa�i, no. 3682).
Toen Allah ons toestemming gaf om meer dan 1 vrouw te trouwen zei Hij (de
verhevene) (interpretatie van de betekenis):
"en als gij vreest, dat gij niet (hen) niet rechtvaardig zult handelen, dan
��n of wat uw rechterhanden bezitten (slavinnen). Dat is voor u de beste
weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen."[al-Nisaa� 4:3]
Dus Allah beveelt dat een man zich moet beperken tot het trouwen van ��n
vrouw wanneer hij weet dat hij niet rechtvaardig kan zijn. En Allah is de
bron van kracht.
Zie Fataawa Manaar al-Islam, 2/570.


Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (
www.islam-qa.com)


Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 15:10
Bedankt zuster, nou kan ik het beter lezen..
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 15:14
In eerste instantie geplaatst door femenino

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Een vrouw kan niet met meerder mannen trouwen omdat zeniet weet van wie het kind is als ze zwanger raakt.Klopt niet, dat was voeger zo. Nou is het een ander verhaal, met een DNA test kom je dr zo achter. Dus die rede is tegenwoordig neit meer van toepassing.

lijkt me handig voor de mogelijke vaders dat men eerder weet wie de mogelijke vader kan zijn ook is het zo dat de vrouw bij een scheiding 3 maanden moet wachten totdat ze hertrouwen mag,met als reden dat de vrouw de baarmoeder moet schoonmaken(letterlijk van sperma)zodat ze zeker weet dat ze niet zwanger isomdat de vrouw pas mag hertrouwen als ze bevallen is.dus lijkt mehet heel logisch dat ze niet nog een man huwen kan estgeferAllah tevends hebben vrouwen vaak kinderen huishouden eventueel werk en zullen ze niet veel tijd hebben om 2 mannen te verzorgen.....en er zal veel fitna en jaloersheid in  de wereld komen

En als de man onvruchtbaar is en toch kinderen wenste kan ze een scheiding aanvragen of omwille de liefde enz toch bij hem blijven zonder kinderen.Tuurlijk, als je van elkaar houdt dan denk ik dat je bij elkaar blijft ongeacht of je wel of geen kind kan krijgen. Maar waarom heeft de man dan wel de mogelijkheid om met een ander te trouwen. hij kan toch ook bij haar blijven, als hij echt van haar houdt dan geeft et niet of ze wel of geen kind kan krijgen. Een vraagje waar ik mee zit is Of een vrouw een scheiding mag aanvragen als de man van plan is een 2e vrouw te nemen..??

Je kan het beste daarvoor een imaam of geleerde raadplegen en het bespreekbaar maken met je man,waarom hij een tweede vrouw wil enz als jij tekort doet kan jejezelf veranderen en als het niet aan jou ligt dan ghair inshaAllah.

Een man kan trouwen als de vrouw geen kinderen kan krijgen,waarom kan een vrouw ook niet trouwen als haar man geen kinderen kan krijgen..??

de vrouw kan in dit geval een scheiding aanvragen,net zoals bij impotentie van de man.

Polygamie is verder niet zo simpel en je kan dat ook allemaal bespreken voordat je trouwen gaat.

Mijn menstruaties zijn niet zo pijnlijk elhamdulilah,en het klopt dat de vrouw dan ook zin kan krijgen maar toch haar geduld moet houden,Ja precies, zo zal de man zijn behoeftes ook meoten inhouden, Simpel zat, Waarom een vrouw wel en een man Niet..??.. geef mij daar eens antwoord op..

Ik kan de wetten en regels van Allah niet veranderen Allah weet het beste waarom een man wel nog een vrouw mag als hij drang heeft en dat de vrouw haar geduld moet bewaren,het is misschien wel een gunst van de man net zoals wij vrouwne andere gunsten hebben gekregen zwangerschappen bevallingen enz.Allahoe Ahlem

Polygamie werkt ook het beste als er veel overlegd word,tussen beide vrouwen ook,vandaag sprak ik een zuster ook die gewoon samen winkelde en plezier heeft gemaakt met die andere vrouw,en inderdaad tis niet voor jaloerse vrouwen ??weggelegd maar onthoud goed dat de koraan niet is verdanderd alleen de mensen zijn veranderd en sommige moslims moderniseren zich, Dus, je zegt nu dat ik jaloers zal zijn..heb je daar niet ene beetje begrip voor. Als je echt van je man houdt is het logisch dat je jaloers bent. Jaloerzie is ook een gevoel..

Klopt jaloersheid is een normaal iets ook de vrouwen van de Profeet schijnen jaloers te zijn geweest op elkaar bv Aishah.

dus dat polygamie niet bij deze tijd hoord is onzin straks zijn er meer vrouwen dan mannen, Hoezo meer vrouwen dan mannen..??..Het klopt dat polygamie in deze tijd hier in nederland niet nodig is.

er is een ahadith die duidelijk aangeeft dat er later 50 vrouwen zullen zijn op 1 man,

En verder hebben sommige mannen meer zin?vaker zin in gemeenschap dan vrouwen,en hebben ze niet genoeg aan 1 vrouw.SoubhanaAllah..Ddeze uitspraak is zo onrechtvaardig en onrespectvol tegen over de vrouw..Heeft een man niet genoeg aan 1 vrouw..??Zo bizar...Deze argument slaat de plank helemaal mis..Echt onzin..Stel dat IK( ja een vrouw)_meer zin heeft in sex, kan IK dan ook zeggen dat ik niet genoeg heb aan 1 man..

Man en vrouw zijn gelijkwaardig maar niet gelijk en de man mag sommige dingen wel die de vrouw niet mag,als je alles zo gelijk wil dan kun je ook tegen de hijaab zijn omdat de man geen hijaab draagt

De meeste situaties die ik ken van polygamie zijn wel met een reden,en niet zomaar,sommige vrouwen vinden het bv normaal om niet meer intiem te willen zijn wat een recht is van een man. Wat stelt een huwelijk voor zonder elkaar lief te hebben..??..En intiem met elkaar te zijn..

Sommige broeders willen gewoon zusters helpen die moeilijk nog een man kunnen krijgen bv door scheiding en kinderen enz. haha..Is het echt om dat ze hun zusters willen helepen..of hebben ze niet genoeg aan 1 VROUW..en hebben ze behoefte aan meer sex (nogmaals dit is zo onrechtvaardig)

je kan het onrechtvaardig noemen,maar het is een gunst van Allah die hij de mannen heeft gegeven.

En de vrouwen van de Profeet saws waren ook jaloers op elkaar,zoals Aishah bv,dus dat is normaal en daarom moet een man ook rechtvaardig zijn tegenover de vrouwen qua tijd enz.

en moeten wij ons niet zo proberen te gedragen zoals de vrouwen dat vroeger deden,hun waren mashaAllah vrouwen waar we veel van kunnen leren 1 van die dingen is hassanaat te krijgen omdat je man een andere vrouw heeft.En zouden onze broeders niet zo moeten gedragen als de mannen van vroeger..zoasl onze profeet..Daar zie ik weinig van. En nogmaals de tijden veranderen. Nederland Hoef je geen 2e vrouw, omdat vrouwen ier neit buiten rondzwerven, en ze allemaal een uitkering hebben..Dus als men in nederland een 2e vrouw neemt dan gaat dat om 1 ding..heel duidelijk.

het gaat niet alleen om maritiele zin maar ook op emotionele zin heeft de vrouw ook een man nodig dus niet alleen voor het intiem zijn.....

En als je dit alles niet wilt dan zeg je dat gewoon en laat je dat vastzetten in de huwelijkscontract,en daar moet de man zich dan aan houden.

En voor de zusters die het wel kunnen en denken aan te kunnen (al hebben de meesten dat natuurlijk liever niet)die kunnen dat ook aangeven,en zulke vrouwen die denken ook van ach er zijn veel zusters po zoek naar een goede praktiserende broeder dus als ze dan als 2de vrouw terecht kunnen dan zijn ze daar al heel blij mee.

Maar de ongetrouwde broeders hebben wel voorrang dan een getrouwde man,want in de koraan staat trouw met degenen die ongetrouwd zijn,huw degenen die ongehuwd zijn.

maar nogmaals dit is een recht van een man,hoe je het ook keren wil.Een recht die niet gebaseerd is op respect voor je vrouw, en die de vrouw ver naar beneden haalt.

Dus een vrouw die de koraan naleeft en het recht inziet wat haar man heeft is een ver na beneden gehaalde vrouw?Hoe kan jij dit zeggen overbepaalde mashaAllah zusters zoals mijn vriendin die nog maagd is en alles opvolgt tot in de puntjes en dan toch misschien een derde vrouw word,hoe kan jij dat zeggen?

wie ben jij?om zo neer te kijken op andere zusters die misschien beter zijn als jij?

ghair inshaAllah mag Allah je vergeven.

Mag Allah ons het beste geven inshaAllah,en mag Allah me vergeven voor eventuele fouten amin

Wa Aleykoum Salaam

Waarom vind jij dit een moeilijk aaceptabel onderwerp oegtie Zuster, Ik ben gelovig, ik geloof in het woord van god. En geloof er in dat het vroeger kon plaats vinden. Toen was het noodzakelijk. maar waarom Zou een man tegenwoordig in Nederland een 2e vrouw willen..??

zie eerder,omdat er niet veel echte praktiserende broeders zijn bv hoeveel jongeren dwalen er tegenwoordig al niet?

En voor emotionele steun,

Verder kan ik het met je invinden dat zoiets heel zwaar is voor beide vrouwen,en dit is nogmaals niet voor alle vrouwen weggelegd.

Vanwaar draag jij de naam Femenimo als ik vragen mag?ben je femenistisch ofzoiets?

en we kunnen hier wel langer over door discuseren maar we kunnen beter onze tijd beter besteden,kben het wel gewend dat men het niet met me eens is,zzodra ene vrouw roept ik word twede vrouw of mijn man neemt nog een vrouw en ze steund hem is het hek van de dam en komt er veel onbegrip....

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 15:15

In eerste instantie geplaatst door femenino

Bedankt zuster, nou kan ik het beter lezen..

graag gedaan zuster

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 16:08
In eerste instantie geplaatst door femenino

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door femenino

hmm laat ik daar zelf ook een antwoord opgeven. Ik zelf zou het absoluut niet aan kunnen. Ik zou me dr niet goed bij voelen. Net of ik niet genoeg voor hem zou zijn, en dat hij dan behoefte heeft aan een andere vrouw. Ik vind het echt kant en klare onzin.Ik begrijp ook niet dat dat in de islam mag, ik weet dat het niet goed is dat ik er zo over denk..neem me niet kwalij, Maar ik kan mijn begrip daar niet voor tonen. Hoe moet een vrouw zich voelen als ze weet dat haar geliefde met een ander het bed deelt..Sorry, maar ik zou er egt van walgen. Hij zou het ook niet op prijs stellen als ik het bed deel met een ander..Of wel..??

Ik zeg nu iets dat tegenstrijdig is met het woord van God. En ik heb er veel over gelezen, en tuurlijk er zijn voorwaarden, je kan neit zomaar een 2e vrouw nemen, je moet haar kunnen onderhouden, je moet  ze gelijk behandelen enz enz..maar dan noggg..ik bedoel de mannen van tegen woordig die zouden echt geen vrouw nemen om haar zogenaamd te kunnen onderhouden..nee.. egt niet..ze doen het maar voor 1 ding..dat is ecgt duidelijk..

En ik zou het nooit maar dan ook NOOIT accepteren dat mijn man.. waar ik van hou en zoveel mee gedeeld heb 1 nacht moet missen..omdat hij zonodig met een ander vrouw zn gang kan gaan..

Nou Ik dacht et effe niet Hoor..

Asalaam Aleikum,

Het draait niet alleen om het bed delen met een ander. Daar gaat het wel om bij de mannen van tegenwoordig..De Profeet Mohamed (vrede zij met hem) is ook niet met meerdere vrouwen getrouwd om slechts het bed met hen te delenZal een van de mannen onze profeet volgen..denk je dat egt..?? . Waarom zouden er tegenwoordig geen mannen meer kunnen zijn die de de regels wat meerdere vrouwen betreft volgens de Koran en de Sunnah perfect kunnen naleven?Ik geloof niet dat er nog mannen bestaan asl onze profeet..nee echt niet..  Ik zal morgen InsaALLAH een verhaal plaatsen van een vrouw die er ook zo over dacht maar het uiteindelijk helemaal mis had omdat de man die in eerste instantie met haar wilde trouwen een oprechte Moslim was en het niet slechts deed om zijn lusten te bevredigen. Er zijn genoeg Moslims op deze wereld die ALLAH Subhana Wa Ta'ala oprecht vrezen en die zich beter aan de regels kunnen houden dan een ander. Wat als er een Moslima is die geen man kan krijgen omdat niemand haar wilt omdat ze al een kind heeft van een ander en gescheiden is? En als haar beste vriendin haar voorstelt om ook met haar man te kunnen trouwen zodat haar man ook voor haar en haar kind kan zorgen?In deze situatie, tuurlijk waaarom niet. Als hij haar maar niet gebruikt voor dat ene. Dat kan ti ook bij zn vrouw krijgen..het is neit de bedoeling dat ti proeft van twee.. In veel landen is men tegen polygamie maar vreemdgaan en er meerdere relaties op na houden (omdat men in deze tijd zogenaamd ruimdenkend moet zijn) is de gewoonste zaak van de wereld en geen haan die er naar kraaitZowel polygamie als vreemdgaan..ik vind het op het zelfde neerkomen..het spijt me zeer... In Suriname is het begrip (buitenvrouw) heel erg bekend. Er zijn zelfs speciale hotels voor waar je met je "buitenvrouwtje" naar toe kunt gaan.Vreselijk..net zo vreselijk asl je trouwd met een tweede om de sex.. Huwelijken worden er bijna niet gesloten omdat mannen er misschien wel meer dan 5 vrouwen op na houden. (maar voor de kinderen zorgen...ho maar) De Islam biedt voor alles een perfecte oplossing en dat is polygamie toestaan onder bepaalde voorwaarden.Ja percies onder bepaalde VOORWAARDEN..

Asalaam Aleikum beste zuster,

Ik vind het wel jammer dat je nu alle Moslimmannen over ��n kam scheert. Misschien dat er een heleboel zijn die hun best niet doen maar ik weet zeker dat uit de gehele Moslimgemeenschap die toch wel meer dan een miljard mensen telt er heus wel enkele duizenden mannen zijn die zich sterk vasthouden aan de Sunnah en de Koran en de regels betreffende het hebben van meerdere vrouwen goed kunnen toepassen. De oprechte Moslimbroeder die ALLAH vreest is niet te vergelijken met de gemiddelde man die vaak een slaaf is van zijn eigen lusten. Hoe kan je zeggen dat polygamie vreemdgaan is? Vergeet niet beste zuster dat het door ALLAH Subhana Wa Ta'ala is toegestaan mits je aan de voorwaarden kunt voldoen. Sorry beste zuster maar je doet het overkomen alsof (Moslim)mannen alleen maar aan seks denken als ze met meerdere vrouwen getrouwd zijn. Ik geloof ook wel dat het overgrote deel van hen dat doet maar ik vind dat je die anderen die wel de juiste intentie hebben en ALLAH Subhana WaTa'ala oprecht vrezen niet over ��n kam met de anderen mag scheren.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 17:29
In eerste instantie geplaatst door femenino

In eerste instantie geplaatst door Wadee

zin , een man mag alleen een 2de vrouw nadat ie toestemming heeft van zijn eerste dus in jouw geval heeft ie pech



haha....Ja pech gehad Wadee..



             
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 17:30
In eerste instantie geplaatst door femenino

In eerste instantie geplaatst door Wadee

zin , een man mag alleen een 2de vrouw nadat ie toestemming heeft van zijn eerste dus in jouw geval heeft ie pech



haha....Ja pech gehad Wadee..



haha gekkie
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 17:36
In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam


een tweede huwelijk. De echtgenoot is dus ook niet verplicht om toestemmingte hebben van zijn eerste echtgenote wanneer hij een tweede echtgenote wil.Maar het is een vorm van goede omgang en vriendelijke manieren om deze zaakop de juiste wijze te benaderen. Dit doet men met als doel om de natuurlijkepijn, die een vrouw voelt in zo'n situatie, te verzachten. Je kan dit doendoor naar haar te glimlachen, haar op een warme wijze te begroeten, aardigtegen haar te praten en geld aan haar uit te geven naar jouw vermogen, om opdeze wijze haar goedkeuring te verkrijgen. Fataawa Islamiyyah, 3/204.Als een echtgenoot een tweede vrouw neemt, is hij verplicht om zijnechtgenotes zoveel mogelijk gelijk te behandelen. Wanneer hij hen nietgelijk behandelt geldt de volgende waarschuwing voor hem. Abu Hurayrah (mogeAllah de verhevene tevreden met hem zijn) verhaalde dat de Profeet (vrede enzegeningen van Allah zij met hem) zei: "Degene die twee echtgenotes heeft enmeer genegenheid toont jegens ��n van hen dan naar de ander, hij zal op deDag des Oordeels met de helft van zijn lichaam scheef staan." (overgeleverddoor al-Nisaa�i, �Ushrat al-Nisaa�, 3881; saheeh verklaard door al-Albaaniin Saheeh Sunan al-Nasaa�i, no. 3682).Toen Allah ons toestemming gaf om meer dan 1 vrouw te trouwen zei Hij (deverhevene) (interpretatie van de betekenis):"en als gij vreest, dat gij niet (hen) niet rechtvaardig zult handelen, dan��n of wat uw rechterhanden bezitten (slavinnen). Dat is voor u de besteweg, om onrechtvaardigheid te voorkomen."[al-Nisaa� 4:3]Dus Allah beveelt dat een man zich moet beperken tot het trouwen van ��nvrouw wanneer hij weet dat hij niet rechtvaardig kan zijn. En Allah is debron van kracht.Zie Fataawa Manaar al-Islam, 2/570.Islam Q&ASheikh Muhammed Salih Al-Munajjid ([COLOR=#0000ff size=4">www.islam-qa.com[/COLOR">)




dit zoek ik vanavond even op , ik weet namelijk 100% zeker dat ik heb gelezen dat de man eerst toestemming moet vragen aan zijn eerste vrouw als hij een 2de vrouw wil , en als hij een derde vrouw wil , moet ie eerst toestemming vragen aan de 1ste en dan de 2de etc.
ik zal kijken of ik tijd heb vanavond want ik ben nogal moe
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 17:39
[QUOTE=Rahil Amin] [QUOTE=femenino][QUOTE=Rahil Amin][QUOTE=femenino]
Misschien dat�er een heleboel zijn�die hun�best niet doen maar ik weet zeker dat uit de gehele Moslimgemeenschap die toch wel meer dan een miljard mensen telt er heus wel enkele duizenden mannen zijn die zich sterk vasthouden aan de Sunnah en de Koran en de regels betreffende het hebben van meerdere vrouwen goed kunnen toepassen.

Effe rekenen. Op ca. 500.000 moslimmannen in Nederland zou dit neerkomen op, zeg, 1 � 2 kerels die de regels zoals hierboven genoemd goed kunnen toepassen. Nou ja, dat wil ik dan nog wel geloven, vooruit dan maar.
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 17:52
wat ik in de vlugheid heb gevonden is dat een vrouw zoiezo het recht heeft te scheiden als een man met een 2de vrouw trouwt en ze is het er niet me eens.
Er is ook duidelijk aangegeven dat het meer een uitzondering is dan iets gewoons , hoewel er natuurlijk ook misbruikt van gemaakt kan worden.

en ja alkuzar , 2 in Nederland en dan ben je nog positief met enkele duizenden op 1 miljard
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 18:25
Al zouden het maar enkelen zijn op de miljard, dan is het toch duidelijk dat er wel degelijk mannen zijn die nog steeds handelen volgens de Koran en de Sunnah.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.