Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenhaat tegenhet westen)gecensureerde versie

 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: haat tegenhet westen)gecensureerde versie
    Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 15:46

Zoals ik al geschreven had (hetgeen door een oproep van Rahil aan de beheerders om mijn onderwerp wegens belediging van de koran werd verwijderd (hetgeen nogal vreemd is; in geloof is geen dwang) probeer ik een onderwerp ter sprake te brengen waarom er in de islamitische wereld zoveel haat is jegens het Westen, met name Amerika en Isra�l.

 

Veel moslims op deze site spreken over het westerse imperialisme. Hoewel ik vind dat enige kritiek op het Westen volledig gerechtvaardigd is, is het vreemd dat de islamitische wereld door moslims (m.u.v. Nefertiti) volledig buiten schot gehouden wordt. 

 

Ik zal een korte geschiedenis geven van de uitbreiding van de islam en daarbij regelmatig het woord islamitisch imperialisme gebruiken.

 

Nadat Mohammed Medina had onderworpen  was hij behalve profeet, legerleider en gaf  leiding aan de staat. Hij verkondigde de jihad als heilige plicht van de moslim. De jihad kent 2 hoofdwegen: een morele en een  gewapende strijd.

 

De gewapende strijd moest gevoerd worden tegen 4 soorten vijanden: ongelovigen, afvalligen, opstandelingen en bandieten.  Alle 4 oorlogen waren gerechtvaardigd maar slechts de eerste 2 gelden als de jihad.

Deze jihad kende een verdedigende taak en een offensieve taak. De defensieve taak diende door elke moslim op zich te worden genomen. De jihad werd meestal uitgelegd als een gewapende strijd ter verdediging of uitbreiding van de islamitische invloed. (islamitisch imperialisme!!!)

 

Volgens de moslims is de wereld verdeeld in 2 huizen: het huis van de islam (Dar al islam), waarin moslimregeringen heersen danwel de sharia geldt, en het huis van de oorlog (Dar al Harb) de rest van de wereld dus. Deze dar al harb wordt beheerst door ongelovigen.

 

Wat van belang is om te vermelden is dat binnen de islam de strijd tussen �goed�en �kwaad�vanaf het begin een politieke en militaire dimensie had. (Mohammed is behalve profeet, leraar, ook heerser en soldaat!)

 

Nadat de islam voet aan de grond had gekregen in Mekka werd er gestreefd naar uitbreiding van het gebied. Arabie diende onder islamitische wet te vallen. Al snel was hier sprake van. Daarna werd al vrij snel het oude Perzische rijk veroverd  en de weg kwam vrij naar Centraal Azie en India. In het Westen werd het Byzantijnse Rijk nog niet omvergeworpen, maar het werd wel beroofd van grote delen van haar grondgebied. De toenmalige christelijke gewesten Palestina, Syri�, Egypte en Noord Afrika werden ingelijfd en vervolgens ge�slamiseerd.

Later dienden deze bases als uitvalsgebieden voor veroveringen in Europa. Spanje, Zuid Itali� en Portugal werden door moslims veroverd. Aan het begin van de 8e eeuw !!! trokken Arabisch legers Frankrijk binnen.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 15:57

Salaam aleikom,

Dat is nu juist het punt. De weigering van de islomofacisten om een geschiedkundige bril op te zetten. (moslims trouwens ook) geeft hun de gelegenheid om de islam gevangen te zetten in ideologieen die steeds verder af staan van het goede van de islam. Als de Koran gezien kan worden als een historisch document, wat het in feite ook is, dan zou het legitiem kunnen zijn om eens als volwassenen in deze tijd te leven. Alle ideeen, zelfs heilige, moeten zich voegen aan de gewijzigde realiteit. Ruimdenkendheid gaat samen met tolerantie, openheid van geest in de tegenwoordige tijd staat voor vrede. Zo niet, dan blijven vele moslims traditioneel onderdeel van een groot probleem. nl: achterstand.

Nefertiti

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:04

 

Alle ideeen, zelfs heilige, moeten zich voegen aan de gewijzigde realiteit. Ruimdenkendheid gaat samen met tolerantie, openheid van geest in de tegenwoordige tijd staat voor vrede. Zo niet, dan blijven vele moslims traditioneel onderdeel van een groot probleem. nl: achterstand.

De Islaam is ruimdenkend, tolerant en noem maar op. De Islaam -met de oorspronkelijke Koran- is van en voor alle tijdperken. Mensen die geloven in de Koran en de ahadith en die dat op de juiste wijze praktiseren, kunnen nooit last hebben van enige vorm van achterstand.


Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:06

Zie je eigen geschiedenis onder ogen. Ook de kwalijke kant.

Leer van de duistere kant van je geschiedenis om de toekomst van je kinderen veilig tegemoet te zien.

Zoniet, geef je je eigen duistere kant aan je kinderen, je kleinkinderen.

God, behoede me hiervoor.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:11

Zie je eigen geschiedenis onder ogen. Ook de kwalijke kant.

Leer van de duistere kant van je geschiedenis om de toekomst van je kinderen veilig tegemoet te zien.

Zoniet, geef je je eigen duistere kant aan je kinderen, je kleinkinderen.

God, behoede me hiervoor.

Komt allemaal goed Peter Pan.

Bedankt voor je bezorgdheid.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:17

Ik geloof niet dat de islam op dit moment in staat is tot zelfreflektie.

De puberteitsfase is nu eenmaal lastig.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:22

 

De puberteitsfase is nu eenmaal lastig.

groet,

PP

Vandaar dat het beter is om sommige mensen gewoon maar gelijk te geven.

Een zinvolle discussie kun je toch niet aangaan.


Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:23

Stop er dan maar mee.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:24

Marocaantje schreef:

De Islaam is ruimdenkend, tolerant en noem maar op. De Islaam -met de oorspronkelijke Koran- is van en voor alle tijdperken. Mensen die geloven in de Koran en de ahadith en die dat op de juiste wijze praktiseren, kunnen nooit last hebben van enige vorm van achterstand.


Groeten,

Marocaantje

Je hebt mijn post niet begrepen. 

Het ging om de geschiedenis(sen) die de moslims eens zouden moeten leren.

Men smijt met begrippen, constant dezelfde, hierdoor beroept men zich zonder nadenken op hun recht en een absoluut gelijk waardoor  elke vorm van discussie of dialoog dan niet meer mogelijk is.

Nefertiti

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:32

Stop er dan maar mee.

Ik dacht dat jij onderhand wel voldoende gediscussieerd zou hebben om het begrijpend lezen al een beetje onder de knie te kunnen krijgen.

Men smijt met begrippen, constant dezelfde, hierdoor beroept men zich zonder nadenken op hun recht en een absoluut gelijk waardoor  elke vorm van discussie of dialoog dan niet meer mogelijk is.

Dat je (weet dat je) gelijk hebt wilt nog niet zeggen dat je alleen maar om die feit je geen dialogen en/of discussies meer kan voeren en dat het niet meer mogelijk zou zijn.

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:40

Nou, soms is dat niet het geval. Op dit forum gaat het gelukkig wel maar in de grote boze wereld word je vaak de mond gesnoerd. Dat weet je best wel. In de moslimgemeenschap vinden uiteraard veel discussies plaats over hoe de islam te beleven maar elke vorm van kritiek wordt vaak niet geduld. Dat vind ik dus verstikkend.  

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:44

Dat kan niet. De islam is zo ruimdenkend, zo tolerant, zo vrij en zonder dwang.

Wat kan woord en daad toch verschillen.

 

 

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:48
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Nou, soms is dat niet het geval. Op dit forum gaat het gelukkig wel maar in de grote boze wereld word je vaak de mond gesnoerd. Dat weet je best wel. In de moslimgemeenschap vinden uiteraard veel discussies plaats over hoe de islam te beleven maar elke vorm van kritiek wordt vaak niet geduld. Dat vind ik dus verstikkend.  

Salaam Nefertiti

Het bovenstaande is niet iets specifieks van de Islaam of de moslims. Dit gebeurt over ter wereld en overal op een ander manier. Dus niet direct dat er geen openlijke kritiek geleverd mag worden of dat er over bepaalde zaken niet meer gediscussieerd mag worden.

Wordt kritiek niet geduld omdat het moslims zijn of kan het ook gewoon zijn dat er per individu er verschillend op wordt gereageerd..? (Ongeacht dus geloof..)

Dat kan niet. De islam is zo ruimdenkend, zo tolerant, zo vrij en zonder dwang.

Je begint het eindelijk ook in te zien. Het duurde wel een tijdje....maar ach..je weet wat men zegt: 'Beter laat dan nooit'.

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:53

Marocaantje, wat een dooddoener.

Heb eens het lef, de moed om kritisch te kijken naar wat moslims doen.

Helaas, jij bent er te laf voor!

En kom nu maar weer met een standaard inhoudsloze reactie.

groetjes,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 16:54

Wordt kritiek niet geduld omdat het moslims zijn of kan het ook gewoon zijn dat er per individu er verschillend op wordt gereageerd..? (Ongeacht dus geloof..)

 

Beiden, maar ik had het over moslims.

Nefertiti

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 17:02

Is het mogelijk individu te zijn binnen de huidige islam?

Met eigen ideeen, met eigen wensen? Mag je zelf keuzes maken? Mag je genieten van het leven in al haar ruimheid van geloof, cultuur en opvattingen?

Mag je zonder bedreigingen je-zelf zijn?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 17:05

Hey Peter Pan,

Marocaantje, wat een dooddoener.

Heb eens het lef, de moed om kritisch te kijken naar wat moslims doen.

Helaas, jij bent er te laf voor!

En kom nu maar weer met een standaard inhoudsloze reactie.

groetjes,

PP


Ik vraag me eerlijk gezegd of ik je nu serieus moet nemen of niet. En nee, niet omdat jij kritiek hebt. Want wees maar niet bang, ik kan wel tegen een stootje. Maar meer om het feit dat jij juist diegene bent die steeds maar weer hetzelfde keer op keer blijft herhalen wanneer je niets hebt te zeggen, namelijk: "Maar nee, in de Islaam is er geen dwang". Als jij wilt dat anderen inhoudelijk reageren op jou, wil jij dat dan voortaan ook gewoon doen i.p.v. die standaardzinnen van jou steeds maar weer te gebruiken? Bij voorbaat dank.

En voor het geval je het mogelijk ontgaan is: Kritiek lever ik pas wanneer het voor mij gegrond is. Wanneer IK vind dat er iets niet goed gedaan wordt. Dat heb ik vaak genoeg gedaan, zowel op het forum als buiten het forum. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik om elke punt waarmee jij het niet mee eens ik dus ook het vanzelfsprekend niet mee eens zou moeten zijn en dus kritiek zou moeten leveren. Ik verwacht niet dat jij het gehele forum hebt doorgenomen. Dat is niet echt haalbaar maar als (en dan met de nadruk op 'als') jij dat wel gedaan zou hebben, dan zou jij moeten weten dat ik er niet voor terugdeins om kritiek te leveren om bepaalde dingen/handelingen die de moslims verrichten. Om mij dus laf te noemen, getuigt alleen maar van jou onwetendheid.

Beiden, maar ik had het over moslims.

Nefertiti


Nefertiti, ik weet dat je het over moslims hebt. Maar volgens mij begreep je me niet helemaal. Wordt kritiek niet geduld omdat het moslims (dus de Islaam aanhangen en vanuit de Islaam zo reageren) of wordt er zo gereageerd vanuit een individu. Dus niet perse vanuit Islamitische beweegredenen...

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 17:22

Beste Macrocaantje,

Je weet volgens mij best wel wat ik zeg. Natuurlijk bedoel ik vanuit islamitische beweegredenen, zoals jij het zegt. Trouwens, elke vorm van kritiek wordt niet geduld. Niet door moslims, niet gedaan door anders gelovigen, men heeft zulke lange tenen. Voelt zich zo gauw beledigd. Ik ben hier dus niet om de islam te beledigen want ik geloof in Allah en al zijn profeten. Alleen denk ik over heel veel dingen anders en ik ga me beslist niet anders voordoen als ik ben. Zelfs hier niet in Egypte. Ik heb een taaie huid. Ik heb er alleen zo,n hekel aan als men daardoor met de hel en verdoemenis gaat gooien. Laat dat nu maar aan Allah over, die weet het toch beter.

Snap je of ben ik niet duidelijk.

Nefertiti

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 17:35

Hoi Nefertiti,

Als ik je zou begrijpen dan had ik wel een gerichtere antwoord kunnen geven : )

Ik denk eerlijk gezegd dat kritiek geduld zou kunnen mits het op een normale manier wordt overgebracht. (Ik kan het natuurlijk mis hebben.) Iedereen zou open moeten staan voor eventuele zinvolle discussies zolang er maar wederzijds respect is en er een serieuze interesse bestaat in de gang van zaken....

Hetgeen jij allemaal doet of in gelooft is jouw persoonlijke zaak en alleen Allaah -soebhana wa ta3ala- zal uiteindelijk beoordelen waar jij terecht komt..

Gayr InchaAllaah.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 18:07
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


Hoi Nefertiti,


Als ik je zou begrijpen dan had ik wel een gerichtere antwoord kunnen geven : )


Ik denk eerlijk gezegd dat kritiek geduld zou kunnen mits het op een normale manier wordt overgebracht. (Ik kan het natuurlijk mis hebben.) Iedereen zou open moeten staan voor eventuele zinvolle discussies zolang er maar wederzijds respect is en er een serieuze interesse bestaat in de gang van zaken....


Hetgeen jij allemaal doet of in gelooft is jouw persoonlijke zaak en alleen Allaah -soebhana wa ta3ala- zal uiteindelijk beoordelen waar jij terecht komt..


Gayr InchaAllaah.


Groetjes,


Marocaantje



In je antwoord, Marocaantje, zit een oordeel
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 23:59

Je kunt ook gewoon nuchter constateren dat de meesten het niet met jullie eens zijn (Peter Pan en nefertiti). Zolang het niet een liberaal, feministisch tegengeluid geeft is het in jullie optiek per definitie incorrect en onjuist. In de discussie laten jullie weinig heel van de geloofswaarden van de meesten hier. Natuurlijk lees ik hier, Ik geloof en Ik heb de Koran gelezen. Maar als ik verder lees zie ik alleen maar dwang in de argumenten. De argumenten worden zo uitgelegd alsof zij de waarheid zijn. Elke reactie ter bescherming van zijn/haar geloof wordt uitgelegd als ouderwets, conservatief of als een dooddoener. De lijn der discussie wordt hier door jullie bepaald. Nu hebben jullie ook hier wel een tegenzet op, het is de eeuwige voor/tegen discussie. Ik ken dat schaakspel der woorden. Maar probeer gewoon eens minder te pushen en laat de ander meer in zijn/haar waarde! Niemand ontzegd jullie het platform om je vrije mening te uitten. De opmerking dat elk tegengeluid direct de mond wordt gesmoerd, dat is gewoon een oude plaat die niet meer opgezet moet worden. Je kunt ook gewoon bedenken dat men het niet met je eens is. Hoe hard je ook je best doet, en hoe veel boeken je er ook op naslaat.

Fijne dag allemaal,

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 01:33
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Dat is nu juist het punt. De weigering van de islomofacisten om een geschiedkundige bril op te zetten. (moslims trouwens ook) geeft hun de gelegenheid om de islam gevangen te zetten in ideologieen die steeds verder af staan van het goede van de islam. Als de Koran gezien kan worden als een historisch document, wat het in feite ook is, dan zou het legitiem kunnen zijn om eens als volwassenen in deze tijd te leven. Alle ideeen, zelfs heilige, moeten zich voegen aan de gewijzigde realiteit. Ruimdenkendheid gaat samen met tolerantie, openheid van geest in de tegenwoordige tijd staat voor vrede. Zo niet, dan blijven vele moslims traditioneel onderdeel van een groot probleem. nl: achterstand.

Nefertiti

 



Ik denk dat je twee zaken door elkaar haalt: Religieuze en niet-religieuze zaken.

Je zegt dat ALLE idee�n, zelfs de religieuze, moeten worden gewijzigd in de loop van tijd. Door dit te zeggen geef je aan dat de Islam niet perfect zou zijn. Iets dat aan vernieuwing toe is, kan niet perfect zijn. Onze geliefde Profeet sallalaho alaihi wasallam heeft gezegd dat alle vernieuwing in het geloof leidt naar het vuur. En juist door dit soort vernieuwingen is er in de loop der eeuwen zoveel verdeeldheid ontstaan.

 

Vernieuwingen op het gebied van techniek en wetenschap zijn iets anders en daar zal nooit perfectie bestaan. Moslims gaan gewoon met de tijd mee en dat gebeurt gewoon.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 03:27

Beste Assur,

Ik ben juist verrast door jouw antwoord. Een snelle omturning. Ik laat juist anderen wel vrij in hun denken. Ook als is dat mijn manier van denken niet. Maar, Assur, als ik iets duidelijk wilt maken dan zal ik dat toch op moeten schrijven. Hoe jij of iemand anders dat ook opvat. Het is nu eenmaal zo dat er altijd mensen voor of tegen zijn. Ik ben wel gewend dat mensen je dan ineens in een hokje gaan stoppen en je als feministe bestempelen. (Ik wist niet eens dat ik dat was, en ik kan je wel vertellen, als ik dat ben..dan zijn de meeste egyptische vrouwen feminste, tenminste mijn schoonmoeder zeker)

Ik zou liever zien dat als men het niet eens is met iets dat met dat ook schrijft en uitlegt op een normale manier zonder valse ondertonen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 03:45

Beste Jijuu,

De Koran is eeuwig en hoeft niet gewijzigd te worden. Ik vind wel dat er heel veel andere reformatie kan plaatsvinden binnen de islamitische wereld . Zowel op religieus gebied als op cultuur e.d. Ik woon hier nu 10 jaar en iedereen roept dat cultuur en religie twee verschillende dingen zijn. Ja, das zo, maar in deze landen zijn ze zo ver inelkaar verweven dat ze bijna niet meer gescheiden kunnen worden. En in deze landen, Egypte is nog steeds een arm land, is er op het gebied van de islam heel wat vernieuwing nodig. Het recht op correcte informatie, het recht op kennisverwerving, het recht op protest, het kleine recht van spreken dat deze mensen vaak niet eens hebben en wat een recht is vanuit de islam. En om nu te zeggen dat moslims met hun tijd meegaan. Mmmh..hier niet hoor, sommige willen wel maar kunnen niet, anderen spreken zich er ook openlijk over uit dat het westen niet deugt, sommige blijven zo in hun vastgeroeste opgelegde ideeen steken dat ze enkel en alleen nog maar vrede vinden in de woestijn.

Er is volop hervorming nodig. En hervorming wil nog niet zeggen dat je de originele waarden aantast. Juist niet vanuit die originele waarden ga je vernieuwen. Op allerlei gebied.

Salaam Nefertiti.

 

 

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 04:02

Beste Nefertiti,

Het is zoals ik al meerdere malen heb getracht uit te leggen de toon waarop wordt gediscussieerd. Ik constateer alleen maar dat de meesten hier het het in zijn algemeenheid niet met jullie eens zijn. Of is dit niet correct? In het verlengde daarvan wordt er nu door jouw gereageerd op een wijze die al snel uitmond in verwijten. Nu geef ik een redelijk helder standpunt weer, mijn standpunt welteverstaan. Helaas wordt dit door jouw vertaald als zijnde "valse ondertonen". Die opmerking is geheel voor je eigen rekening.

Ik vond dat ik redelijk "normaal" uitleg waarom ik de zaken zie zoals ik ze zie. Het is heel eenvoudig. Op basis van de afgelopen discussies kun je een bepaalde denkrichting waarnemen. Ik neem dus waar, hoe er wordt gedacht in hoofdzaak over de opvattingen van sommigen hier. Over elke reactie of uitleg, hoeft niet per definitie een persoonlijk waardeoordeel uit te worden getrokken. Zo ook bij jouw niet, het noemen van valse ondertonen vind ik ongepast en het bevestigd eigenlijk alleen maar mijn stelling. Als je niet voor me bent, dan ben je tegen me.

Fijne dag, groet Assur.

 

 

 

  

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 04:17

salaam aleikom.

Nefertiti,je denkt dat er nog veel moet veranderen in egypte,ivm de islaam???Hoe denk je dat te gaan doen??Verbeter de wereld en begin met je zelf en je eigen omgeving,ken je dat spreekwoord?Weet je hoeveel broeders in de gevangenis  in egypte zitten die er nooit meer uit zullen komen,alleen met de wil van ALLAH(SWT).Alleen omdat ze zich verzetten tegen de corrupte regering daar.Die absoluut niet democratisch is verkozen,maar waar cowboy busch toch steunt.Hamas is een democratisch verkozen partij die niet wordt geaccepteerd raar he??

Moge ALLAH(SWT)onze broeders en zusters sabr geven ,amien

waleikom salaam oem moussa.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 05:18
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

salaam aleikom.


Nefertiti,je denkt dat er nog veel moet veranderen in egypte,ivm de islaam???Hoe denk je dat te gaan doen??Verbeter de wereld en begin met je zelf en je eigen omgeving,ken je dat spreekwoord?Weet je hoeveel broeders in de gevangenis� in egypte zitten die er nooit meer uit zullen komen,alleen met de wil van ALLAH(SWT).Alleen omdat ze zich verzetten tegen de corrupte regering daar.Die absoluut niet democratisch is verkozen,maar waar cowboy busch toch steunt.Hamas is een democratisch verkozen partij die niet wordt geaccepteerd raar he??


Moge ALLAH(SWT)onze broeders en zusters sabr geven ,amien


waleikom salaam oem moussa.



Zijn dat leden van de Moslimbroederschap die gevangen zitten? En, zo ja, hebben die democratische opvattingen? Dit overigens los van de huidige regering.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 08:31
In eerste instantie geplaatst door Assur

Beste Nefertiti,

Het is zoals ik al meerdere malen heb getracht uit te leggen de toon waarop wordt gediscussieerd. Ik constateer alleen maar dat de meesten hier het het in zijn algemeenheid niet met jullie eens zijn. Of is dit niet correct? In het verlengde daarvan wordt er nu door jouw gereageerd op een wijze die al snel uitmond in verwijten. Nu geef ik een redelijk helder standpunt weer, mijn standpunt welteverstaan. Helaas wordt dit door jouw vertaald als zijnde "valse ondertonen". Die opmerking is geheel voor je eigen rekening.

Ik vond dat ik redelijk "normaal" uitleg waarom ik de zaken zie zoals ik ze zie. Het is heel eenvoudig. Op basis van de afgelopen discussies kun je een bepaalde denkrichting waarnemen. Ik neem dus waar, hoe er wordt gedacht in hoofdzaak over de opvattingen van sommigen hier. Over elke reactie of uitleg, hoeft niet per definitie een persoonlijk waardeoordeel uit te worden getrokken. Zo ook bij jouw niet, het noemen van valse ondertonen vind ik ongepast en het bevestigd eigenlijk alleen maar mijn stelling. Als je niet voor me bent, dan ben je tegen me.

Fijne dag, groet Assur.

Beste Assur,

Je weet dat ik ieder zijn mening tel..nogmaals, de valse ondertoon was bedoeld in zijn algemeenheid als je ergens er niet mee eens bent, dat men dan wel reageert maar met veroordelingen erin. Ja, in egypte word je er voor vastgezet. Voila. Dus misschien had ik dat beter moeten omschrijven. En als je andere posten leest dan veroordeel ik niemand. Je weet waarschijnlijk nu al dat het me niet deert dat mensen het niet met me eens zijn.

En Oem Moessa, je hebt gelijk. Maar ik neem de wereld niet om mijn schouders, dat kan ik niet maar ik begin juist wel bij mezelf. Vandaar mijn gedachtengang. En het is waar de gevangenissen in Egypte zitten vol met mensen die er misschien nooit meer uitkomen, gemarteld worden en er zitten er waarschijnlijk veel bij die onschuldig daar zitten vanwege een andere mening. Blijkt toch maar weer dat deze zogenaamde islamitische regeringen niet aan mensen denken maar er onislamitische schrikbewinden voeren.

Nefertiti

 

 

 

  

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 08:48

Ik neem de wereld ook niet op mijn schouders

Ik kijk wel uit!

Het is prima zo!

Groet, Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 11:21
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Dat is nu juist het punt. De weigering van de islomofacisten om een geschiedkundige bril op te zetten. (moslims trouwens ook) geeft hun de gelegenheid om de islam gevangen te zetten in ideologieen die steeds verder af staan van het goede van de islam. Als de Koran gezien kan worden als een historisch document, wat het in feite ook is, dan zou het legitiem kunnen zijn om eens als volwassenen in deze tijd te leven. Alle ideeen, zelfs heilige, moeten zich voegen aan de gewijzigde realiteit. Ruimdenkendheid gaat samen met tolerantie, openheid van geest in de tegenwoordige tijd staat voor vrede. Zo niet, dan blijven vele moslims traditioneel onderdeel van een groot probleem. nl: achterstand.

Nefertiti

 



Ik denk dat je twee zaken door elkaar haalt: Religieuze en niet-religieuze zaken.

Je zegt dat ALLE idee�n, zelfs de religieuze, moeten worden gewijzigd in de loop van tijd. Door dit te zeggen geef je aan dat de Islam niet perfect zou zijn. Iets dat aan vernieuwing toe is, kan niet perfect zijn. Onze geliefde Profeet sallalaho alaihi wasallam heeft gezegd dat alle vernieuwing in het geloof leidt naar het vuur. En juist door dit soort vernieuwingen is er in de loop der eeuwen zoveel verdeeldheid ontstaan.

Vernieuwingen op het gebied van techniek en wetenschap zijn iets anders en daar zal nooit perfectie bestaan. Moslims gaan gewoon met de tijd mee en dat gebeurt gewoon.


Jiyuu, Zelfs wanneer iemand zeht dat de Islam perfect is betekent dat nog niet dat de islam perfect is nedergedaalt ofwel?

Was de Islam in de tijd van Mohamed perfect?

Zoja in welke periode dan?

Immers gedurende het leven van Mohamed veranderde de inzichten  van wat betamelijk is.

Er was dus niet echt een eindconclusie.

Neem bv de slavernij. Waneer je zou zeggen dat Slavernij onIslamitisch is dan zou je zeggen dat ook Mohamed niet Islamitisch was want Hij had slavinnen .

Wanneer iemand beweerd dat Mohamed een voorstander van dit was heeft die ook weer ongelijk want het is duidelijk dat Mohamed er ook weer alles aan deed om slavernij tegen te gaan.

We zien dus eerder een proces dan volstrekte zaken.

En dat brengt mij tot mijn vraag.

Wie is in staad om te bepalen dat dit voortdurende proces van inzicht tot zijn vervulling in gekomen?

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.