Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenhaat tegenhet westen)gecensureerde versie

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Onderwerp: haat tegenhet westen)gecensureerde versie
    Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 11:42
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

[QUOTE=jiyuu] [QUOTE=nefertiti]

En dat brengt mij tot mijn vraag.


Wie is in staad om te bepalen dat dit voortdurende proces van inzicht tot zijn vervulling in gekomen?





Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Dat is nu juist het punt. De weigering van de islomofacisten om een geschiedkundige bril op te zetten. (moslims trouwens ook) geeft hun de gelegenheid om de islam gevangen te zetten in ideologieen die steeds verder af staan van het goede van de islam. Als de Koran gezien kan worden als een historisch document, wat het in feite ook is, dan zou het legitiem kunnen zijn om eens als volwassenen in deze tijd te leven. Alle ideeen, zelfs heilige, moeten zich voegen aan de gewijzigde realiteit. Ruimdenkendheid gaat samen met tolerantie, openheid van geest in de tegenwoordige tijd staat voor vrede. Zo niet, dan blijven vele moslims traditioneel onderdeel van een groot probleem. nl: achterstand.

Nefertiti

 



Ik denk dat je twee zaken door elkaar haalt: Religieuze en niet-religieuze zaken.

Je zegt dat ALLE idee�n, zelfs de religieuze, moeten worden gewijzigd in de loop van tijd. Door dit te zeggen geef je aan dat de Islam niet perfect zou zijn. Iets dat aan vernieuwing toe is, kan niet perfect zijn. Onze geliefde Profeet sallalaho alaihi wasallam heeft gezegd dat alle vernieuwing in het geloof leidt naar het vuur. En juist door dit soort vernieuwingen is er in de loop der eeuwen zoveel verdeeldheid ontstaan.

Vernieuwingen op het gebied van techniek en wetenschap zijn iets anders en daar zal nooit perfectie bestaan. Moslims gaan gewoon met de tijd mee en dat gebeurt gewoon.


Jiyuu, Zelfs wanneer iemand zeht dat de Islam perfect is betekent dat nog niet dat de islam perfect is nedergedaalt ofwel?

Was de Islam in de tijd van Mohamed perfect?

Zoja in welke periode dan?

Immers gedurende het leven van Mohamed veranderde de inzichten  van wat betamelijk is.

Er was dus niet echt een eindconclusie.

Neem bv de slavernij. Waneer je zou zeggen dat Slavernij onIslamitisch is dan zou je zeggen dat ook Mohamed niet Islamitisch was want Hij had slavinnen .

Wanneer iemand beweerd dat Mohamed een voorstander van dit was heeft die ook weer ongelijk want het is duidelijk dat Mohamed er ook weer alles aan deed om slavernij tegen te gaan.

We zien dus eerder een proces dan volstrekte zaken.

En dat brengt mij tot mijn vraag.

Wie is in staad om te bepalen dat dit voortdurende proces van inzicht tot zijn vervulling in gekomen?

 

 

Eeeehhhmmm...wat dacht je van ALLAH Subhana Wa Ta'ala? Lees onderstaande aya uit de Koran.

Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de Islam voor jullie als godsdienst gekozen.

(Heilige Koran soerah 5 al-Maeda : Aya 3)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 12:23
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Dat is nu juist het punt. De weigering van de islomofacisten om een geschiedkundige bril op te zetten. (moslims trouwens ook) geeft hun de gelegenheid om de islam gevangen te zetten in ideologieen die steeds verder af staan van het goede van de islam. Als de Koran gezien kan worden als een historisch document, wat het in feite ook is, dan zou het legitiem kunnen zijn om eens als volwassenen in deze tijd te leven. Alle ideeen, zelfs heilige, moeten zich voegen aan de gewijzigde realiteit. Ruimdenkendheid gaat samen met tolerantie, openheid van geest in de tegenwoordige tijd staat voor vrede. Zo niet, dan blijven vele moslims traditioneel onderdeel van een groot probleem. nl: achterstand.

Nefertiti

 



Ik denk dat je twee zaken door elkaar haalt: Religieuze en niet-religieuze zaken.

Je zegt dat ALLE idee�n, zelfs de religieuze, moeten worden gewijzigd in de loop van tijd. Door dit te zeggen geef je aan dat de Islam niet perfect zou zijn. Iets dat aan vernieuwing toe is, kan niet perfect zijn. Onze geliefde Profeet sallalaho alaihi wasallam heeft gezegd dat alle vernieuwing in het geloof leidt naar het vuur. En juist door dit soort vernieuwingen is er in de loop der eeuwen zoveel verdeeldheid ontstaan.

Vernieuwingen op het gebied van techniek en wetenschap zijn iets anders en daar zal nooit perfectie bestaan. Moslims gaan gewoon met de tijd mee en dat gebeurt gewoon.


Jiyuu, Zelfs wanneer iemand zeht dat de Islam perfect is betekent dat nog niet dat de islam perfect is nedergedaalt ofwel?

Was de Islam in de tijd van Mohamed perfect?

Zoja in welke periode dan?

Immers gedurende het leven van Mohamed veranderde de inzichten  van wat betamelijk is.

Er was dus niet echt een eindconclusie.

Neem bv de slavernij. Waneer je zou zeggen dat Slavernij onIslamitisch is dan zou je zeggen dat ook Mohamed niet Islamitisch was want Hij had slavinnen .

Wanneer iemand beweerd dat Mohamed een voorstander van dit was heeft die ook weer ongelijk want het is duidelijk dat Mohamed er ook weer alles aan deed om slavernij tegen te gaan.

We zien dus eerder een proces dan volstrekte zaken.

En dat brengt mij tot mijn vraag.

Wie is in staad om te bepalen dat dit voortdurende proces van inzicht tot zijn vervulling in gekomen?

 

 

Eeeehhhmmm...wat dacht je van ALLAH Subhana Wa Ta'ala? Lees onderstaande aya uit de Koran.

Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de Islam voor jullie als godsdienst gekozen.

(Heilige Koran soerah 5 al-Maeda : Aya 3)

Ja Rahim maar deze aanhaling van de Koran bewijst nog niet dat de uitleg van die volmaakte leer ook volledig was is het wel? Is het niet zo dat de mens telkens opnieuw inzicht moet verwerven?

Want waarom zouden de Hadith dan enige betekenis kunnen hebben als alle inzicht tijdens mohamed al compleet was?

Wat dan te zeggen over de Wetscholen??Zij kwamen pas veel , veel later.

En natuurlijk wat te zeggen over de Slavernij? Was de Profeet corrupt toen hij een slavin nam? Of Was zijn inzicht en tevens het inzicht van de mensen van die tjd nog niet volledig?

Dus wederom dezelfde vraag . Welke mens mag bepalen dat het inzicht volledig is?

 

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 15:05
De openbaring heeft bij voortduring plaats met soms, wat wel genoemd wordt, een "christusimpuls"
Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 16:48

Openbaring is een ketting met twee schakels.

De eerste is het Woord dat komt van God.

De tweede is het oor dat verkiest het aan te nemen of af te wijzen.

Het Woord is openlijk gesproken, maar zonde sluit het oor op individuele basis.

Vergeving van zonde is de enige doorbraak, maar wie Gods genade afwijst, wijst vergeving af, en zal lijden onder de aanklacht van satan, onder de regels van de de wet, en onder de rechtvaardigheid van Gods oordeel.

De wet veroordeelt.....Liefde en genade red.

 

 

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2006 om 13:24

Zoals ik in het eerste stuk al geschreven heb is de islam niet alleen op vreedzame wijze verspreid. Middels oorlogen heeft ook de islam haar gebied uitgebreid.

Ook van oorsprong christelijke gebieden, waaronder Syrie, Palestina en (deels)Egypte moesten er aan geloven. De kruistochten. die door moslims vaak als onterechte christelijke agressie wordt gezien, begonnen pas eeuwen later nadat de islam bovenstaande gebieden al had geannexeerd.

Terug naar de titel. Waar komt toch die haat jegens het Westen vandaan?

Deel 2.

De islam werd na haar succesvol verlopen oorlogen  in West Europa teruggedrongen. In Spanje werden de moslims (dat in de spaanse geschiedenis bekend staat als �Reconquista of Herovering (hetgeen je als een christelijke variant van de verdedigende jihad mag beschouwen)) weer verdreven, evenals uit Italie.

Ook werd een poging ondernomen de Reconquista uit te breiden naar het Midden Oosten en de geboorteplaats van Christus. De moslims hadden immers deze plaatsen veroverd op de christenen.

Deze kruistochten mislukten.

 

De offensieve (islam) jihad was echter nog niet beeindigd. Deze keer traden niet de Arabieren als imperialisten naar voren maar m.n. Turken en Tataren. Zij slaagden erin om het tot dan toe christelijke streek Anatolie te veroveren en in 1453 namen zij Constantinopel in. Je kunt getuige deze geschiedenis duidelijk zien dat de islam een zeer agressieve en offensieve zijde kende.

Constantinopel werd de hoofdstad van de Ottomaanse sultans. Deze Ottomanen en geislamiseerde Tataren ondernamen een nieuwe poging om Europa te veroveren. Maar het Europaese christendom wist hen voor de 2e keer te verdrijven en zette zelfs haar opmars tegen de islam voort. Tegen deze tijd kreeg de islamitische jihad een bijna defensief karakter. De islam was niet langer bij machte haar pretentieuze offensieve jihad te voeren. De intensie om de wereld te veroveren bleef echter bestaan.

 

Nog in 1896 drongen Afghanen het bergachtige gebied van de Hindoe Koesj binne, waar de inwoners de islam niet aanhingen. In dezelfde periode werden verschillende jihads gevoerd tegen niet-moslimvolkeren in Afrika.

 

Binnen de islam is er een duidelijke scheidslijn tussen gelovigen en niet-gelovigen. Dit werd o.a. duidelijk dat Belgrado in het Ottomaanse Rijk de naam  Dar al Jihad (Huis der Jihad). Belgrado was immers een voorpost voor de moslims om hun oorlog tegen Europa verder in te zetten om het hele continent te islamiseren en beheersen.

 

De Jihad wordt soms gepresenteerd als de moslimtegenhanger van de kruistochten, omdat in beide gevallen sprake zou zijn van een heilige oorlog. Dit is maar ten dele waar. De kruistochten vonden op een relatief laat moment in de geschiedenis plaats (eeuwen nadat moslims o.a. Palestina en Syrie hadden veroverd) Het christendom kent niet de doctrine van de jihad  omdat zij zich vooral richt op andere principiele christelijke normen zoals verkondigd in het Evangelie.

Daar komt bij dat de kruistochten van relatief korte duur waren en zeer beperkt in omvang. Dit in tegenstelling tot de jihad die al vanaf het allereerste begin van de islam een belangrijk onderdeel is van dit geloof. Mohammed was, in tegenstelling tot Jezus, ook veroveraar.

Het woord jihad, zowel offensief als defensief, loopt als een rode draad door de de geschiedenis van de islam.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2006 om 13:35
Ha Peter Pan,

Is deze tekst nu van jezelf of is het copy/pasted?
In het laatste geval, zou ik graag de bron erop na willen slaan.

Groet, Assur





soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2006 om 13:57

De tekst is niet gekopieerd. De laatste tijd nogal veel gelezen over de geschiedenis van de islam.

Het lijkt misschien nogal eenzijdig. Dat is niet mijn bedoeling. Ik begrijp heel goed dat er veel terechte kritiek wordt geuit op het Westen. Het Westen gaat m.i. momenteel ook buiten haar boekje. (ondanks de wens van de aanwezigheid van westerse troepen in deze landen is het een keuze van de huidige democratisch gekozen regeringen in Irak en Aghanistan)

Waarom plaats ik deze stukken. Heel eenvoudig. De totale ophemeling van de islam vind ik onjuist en gevaarlijk. Geloof blijft mensenwerk. Enig tegenwicht lijkt me derhalve gewenst.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2006 om 14:33
Dan heb je een schone taak voor jezelf weggelegd, of geef je alleen op dit forum tegengas? Er zijn ook genoeg Christelijke forums die nou niet bepaald genuanceerd over hun overtuiging spreken.

Ik denk dat de meesten hier, je goede bedoelingen anders vertalen.

Groet, Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2006 om 14:46

Dat komt omdat moslims geen kritiek kunnen verdragen op de islam. Zeker niet door een ongelovige.

Wat het tegengas betreft zou ik me geen zorgen maken. Sta nogal bekend om mijn kritische benadering, waar ik me ook begeef.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2006 om 14:48
Ja maar dat is evident alwaar je, kritiek uit. Ik maak me geen zorgen Peter, ik vraag mij allen wel eens af wat de nut en noodzaak is.

Dat meer.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2006 om 16:49

Nut en noodzaak.

Misschien heeft mijn bijdrage hier geen nut of doel. Dat kan ik niet bepalen. Wat ik wel weet is dat ik een grote wens heb: dat de mensheid in staat is in al haar verscheidenheid samen tot 1 samenleving te komen waarin ieder mens zich geaccepteerd voelt.

Dat mensen niet op grond van hun religie, ras, afkomst of sexe zich gediscrimineerd voelt. Dat mensen het recht hebben ziczelf te zijn en daarbij geen verantwoording hoeven af te leggen aan priesters of imams. Dat ouders hun kinderen de mogelijkheid bieden hun eigen keuzes te maken waarbij ze zichzelf terzijde durven te schuiven.

Is dat binnen een religie of ideologie teveel gevraagd?

groet,

PP

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 01:47
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Nut en noodzaak.

Misschien heeft mijn bijdrage hier geen nut of doel. Dat kan ik niet bepalen. Wat ik wel weet is dat ik een grote wens heb: dat de mensheid in staat is in al haar verscheidenheid samen tot 1 samenleving te komen waarin ieder mens zich geaccepteerd voelt.

Dat mensen niet op grond van hun religie, ras, afkomst of sexe zich gediscrimineerd voelt. Dat mensen het recht hebben ziczelf te zijn en daarbij geen verantwoording hoeven af te leggen aan priesters of imams. Dat ouders hun kinderen de mogelijkheid bieden hun eigen keuzes te maken waarbij ze zichzelf terzijde durven te schuiven.

Is dat binnen een religie of ideologie teveel gevraagd?

groet,

PP

Beste Peter Pan,

 

Ik begrijp heel goed wat u bedoeld. Ook wat u tracht te bereiken in uw bijdragen.

Wat echter belangrijk is in een stellingname, is de nuance in de stelling, en daarbij het vermogen de reacties op een bijdrage te wegen. Ik vind dat er niet altijd sprake is van haat tegen het westen. Het is ook onwetendheid en onbegrip. Haat is er en zal er altijd zijn. Het beest maakt het ons niet makkelijk.   

 

Ik heb al eens eerder gezegd dat de nuance in elke boodschap zeer belangrijk is. Ik lees steeds meer de Koran en ik probeer de laatste tijd de Hadith te begrijpen en te doorgronden. De kennis die ik sindsdien heb opgedaan heeft mij verregaand verrijkt. Wat ik hier op dit forum vooral leer is dat religie in zijn algemeenheid zeer sterk verweven is in cultuur. Dat zien we bij alle grote religies gebeuren, bij de een meer ontwikkeld dan de ander. In de Islam zijn religie, cultuur, levenswijze en politieke motivaties in een verre staat ge�ntegreerd met elkaar. Voor veel mensen (vooral niet-Moslims) is dit een probleem. Het probleem is veelal gebaseerd op angst. Angst voor het onbekende is mijn optiek. Wat ik hier lees en kan begrijpen uit de diverse stellingen en bijdragen, is dat er teveel met je, en jij bakken wordt gesmeten.

 

Jullie deugen niet omdat�..

Ja en jullie deugen ook niet omdat��

 

(heel menselijk, maar daarom ook zo plat)

 

Het hele arsenaal aan menselijke fouten, historische vergissingen, religie, feitelijke onjuistheden, de waarheid en leugens worden verzameld om maar, of gelijk te krijgen, of iemand ervan te overtuigen dat zijn/haar idee�n onjuist zijn. Ik constateer dat velen zich hier aan �schuldig� maken. (ik trek het boetekleed ook aan)

 

Ik keer graag terug naar de Boodschap van God en kijk welke rol de �cultuur� van de mens een mistig gebied heeft laten doen ontstaan tussen de Boodschap en de ontvanger. Veel misstanden binnen de cultuur worden te snel toegeschreven aan de Islam. Toch is het hier niet om cultuur te doen vind ik, maar om de Boodschap, die dient er altijd bovenuit te stijgen. Het is heel eenvoudig een lijst samen te stellen van wat er allemaal niet deugd of wat voor verbetering vatbaar is. Dat is zo eenvoudig omdat het om mensen gaat. Mensen maken aan de lopende band fouten. Dat is iets universeels. We zien dagelijks voorbeelden van mensen, organisaties, politieke instellingen etc die in de naam van God anderen onrecht aandoen.  Ook Moslims maken zich schuldig aan het maken van fouten, het zijn soms net mensen. Het heeft geen enkele zin om alle Moslims te beschermen en te verdedigen enkel omdat het Moslims zijn. Er wordt op dit forum scherp gedebatteerd, normaal gesproken met respect voor elkaar. Het feit dat dit hier gebeurd is een duidelijk signaal naar mensen die zeggen dat er geen dialoog kan bestaan omdat de Islam te conservatief zou zijn. Het tegendeel wordt hier dagelijks bewezen. Je kunt echter nooit verwachten dat de geloofswijze van de Moslim ter discussie mag of moet staan. (zonder u daarvoor verantwoordelijk te stellen) Dat raakt immer de Bron en de ziel. En hoe men het wend of keert, de Moslim keert terug naar de Bron. De Bron is het Woord van God. Dat kun je niet anders vertalen dan een groot voorbeeld van geloof en bezinning. Dat daardoor de Nederlander, westerling of wereldburger in conflict komt met zichzelf, is in beginsel niet te wijten aan de Moslim. Spiritueel gezien is de Islam in mijn optiek de mooiste vorm van bezinnig. (inderdaad ik ben bevooroordeeld, ondanks het feit dat ik nog geen Moslim ben) 

 

Ik hoop echt dat dit platform voor een ieder de mogelijkheid geeft zich te uitten op een wijze die gepast is.

Genuanceerd en elkaar met respect bejegenen. Dat is de wijze zoals God die voorstaat.

 

U bent intelligent genoeg om te begrijpen dat felheid in de benadering en/of in de discussie tot afstand leid.

En ik heb het idee dat, dat nu juist niet de bedoeling is��Zonder dit overigens aan u te classificeren, dit geld voor ons allen.

 

Vrede zij met u,

 

Met vriendelijke groet,

 

Assur

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 04:58

Aan de niet-moslims hier op dit forum,

Dat jullie niet geloven in de Islaam als de relegie die de Heer der Werelden heeft gezonden naar de laatste der Profeten Mohammed (vrede en zegen zij met hem) aan de gehele mensheid....die de Schepper van de Hemelen en de Aarde en wat zich daartussen bevindt de relegie vervolmaakt heeft zonder terkortkomingen.Weten we anders zouden jullie wel bekeerd zijn....right.

Het is toch dan logisch dat wij de moslims en jullie de niet-moslims niet eens zijn met elkaar wat betreft over de zaken van de Islaam. Omdat wij wel in dit boodschap de Islaam geloven en jullie niet. .....So what's the point van het discusieren hierover....? ....Dat het wel volmaakt is of niet, dat het intolerant is of niet etc...etc..etc.

Jullie zullen niet eens zijn met de Islaam en wij zullen niet eens zijn met jullie hoe jullie over de Islaam denken....zoals ik al zei omdat wij wel in de Islaam geloven en jullie niet.

Dus wat betreft de discussies over....heb ik er er maar 1 woord voor;NUTTELOOS

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 05:19
In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Aan de niet-moslims hier op dit forum,

Dat jullie niet geloven in de Islaam als de relegie die de Heer der Werelden heeft gezonden naar de laatste der Profeten Mohammed (vrede en zegen zij met hem) aan de gehele mensheid....die de Schepper van de Hemelen en de Aarde en wat zich daartussen bevindt de relegie vervolmaakt heeft zonder terkortkomingen.Weten we anders zouden jullie wel bekeerd zijn....right.

Het is toch dan logisch dat wij de moslims en jullie de niet-moslims niet eens zijn met elkaar wat betreft over de zaken van de Islaam. Omdat wij wel in dit boodschap de Islaam geloven en jullie niet. .....So what's the point van het discusieren hierover....? ....Dat het wel volmaakt is of niet, dat het intolerant is of niet etc...etc..etc.

Jullie zullen niet eens zijn met de Islaam en wij zullen niet eens zijn met jullie hoe jullie over de Islaam denken....zoals ik al zei omdat wij wel in de Islaam geloven en jullie niet.

Dus wat betreft de discussies over....heb ik er er maar 1 woord voor;NUTTELOOS

Beste Moslima66,

Ik vind het jammer dat je het zo ziet. De discussie en het debat is in beginsel nooit nutteloos. Wat je zegt is koren op de molen voor allen die willen beoordelen en veroordelen op basis van onjuiste aanname`s. Met deze stelling werk je daar behoorlijk aan mee.

Assur

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 05:36

Hoi Peter,

 

Het gaat om het heden, wat er nu gebeurd en niet wat eeuwen geleden is gebeurd. �Het westen� wil met haar globalisering en haar imperialisme dat de rest van de wereld haar ideologie aanneemt en in dienst van haar moet zijn; �JE BENT MET ONS OF JE BENT TEGEN ONS�. Het westen wil haar belangen behartigen ten kosten van andere werelddelen, culturen en ideologie�n. En dat zorgt voor botsingen en conflicten.

Het zijn niet alleen de moslims die tegen het westen keren maar ook anderen in Zuid-Amerika, China en Afrika etc.

 

En je bent zeker eenzijdig met je tekst. Bijvoorbeeld je vermeld Daar al Harb (het huis van oorlog). Terwijl er ook wordt gesproken over Daar al 3ahd (het huis van verdrag): de landen waar je niet mee in oorlog bent of waarmee je een vredesverdrag hebt. In ieder geval er is over dit onderwerp verschillende meningen en jij vermeld natuurlijk alleen de mening die jou goed uitkomt.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 05:50
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Aan de niet-moslims hier op dit forum,

Dat jullie niet geloven in de Islaam als de relegie die de Heer der Werelden heeft gezonden naar de laatste der Profeten Mohammed (vrede en zegen zij met hem) aan de gehele mensheid....die de Schepper van de Hemelen en de Aarde en wat zich daartussen bevindt de relegie vervolmaakt heeft zonder terkortkomingen.Weten we anders zouden jullie wel bekeerd zijn....right.

Het is toch dan logisch dat wij de moslims en jullie de niet-moslims niet eens zijn met elkaar wat betreft over de zaken van de Islaam. Omdat wij wel in dit boodschap de Islaam geloven en jullie niet. .....So what's the point van het discusieren hierover....? ....Dat het wel volmaakt is of niet, dat het intolerant is of niet etc...etc..etc.

Jullie zullen niet eens zijn met de Islaam en wij zullen niet eens zijn met jullie hoe jullie over de Islaam denken....zoals ik al zei omdat wij wel in de Islaam geloven en jullie niet.

Dus wat betreft de discussies over....heb ik er er maar 1 woord voor;NUTTELOOS

Beste Moslima66,

Ik vind het jammer dat je het zo ziet. De discussie en het debat is in beginsel nooit nutteloos. Wat je zegt is koren op de molen voor allen die willen beoordelen en veroordelen op basis van onjuiste aanname`s. Met deze stelling werk je daar behoorlijk aan mee.

Assur

 

Asalaam Aleikum beste Assur,

Ergens heeft zuster Moslima66 wel gelijk. Er is namelijk een hadieth die verhaalt dat de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) heeft gezegd dat er voor een ieder die een discussie vermijdt (ook al heeft hij/zij gelijk) er een huis in het Paradijs zal zijn. Dit is het in mijn eigen woorden aangezien ik de Hadieth even niet zo snel kan vinden. Maar InsaALLAH zal ik 'em plaatsen zodra ik 'em vind. Ergens over praten met de intentie om van elkaar te leren is natuurlijk weer een ander verhaal. en verbeter me als ik het fout heb maar die intentie heeft pp absoluut niet en dus bij deze begrijp ik zuster Moslima 66 wel.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 06:03
In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Aan de niet-moslims hier op dit forum,

Dat jullie niet geloven in de Islaam als de relegie die de Heer der Werelden heeft gezonden naar de laatste der Profeten Mohammed (vrede en zegen zij met hem) aan de gehele mensheid....die de Schepper van de Hemelen en de Aarde en wat zich daartussen bevindt de relegie vervolmaakt heeft zonder terkortkomingen.Weten we anders zouden jullie wel bekeerd zijn....right.

Het is toch dan logisch dat wij de moslims en jullie de niet-moslims niet eens zijn met elkaar wat betreft over de zaken van de Islaam. Omdat wij wel in dit boodschap de Islaam geloven en jullie niet. .....So what's the point van het discusieren hierover....? ....Dat het wel volmaakt is of niet, dat het intolerant is of niet etc...etc..etc.

Jullie zullen niet eens zijn met de Islaam en wij zullen niet eens zijn met jullie hoe jullie over de Islaam denken....zoals ik al zei omdat wij wel in de Islaam geloven en jullie niet.

Dus wat betreft de discussies over....heb ik er er maar 1 woord voor;NUTTELOOS

Ik geloof niet (ff ter verduidelijking) Maar ik geloof ook niet dat de ISLAM intolerant is. Ik geloof dat er v��l moslims intolerant zijn. Volgens mij zit de fout niet in het geloof maar in de manier waarop dat geloof beleefd en/of uitgelegd wordt.

Hoe kan het anders dat er zoveel verschillende dingen gebeuren in naam van God of islam? Vrijwilligers, ontwikkelingsamenwerking, scholen, ziekenhuizen die opgericht worden in naam van islam... (heel mooi trouwens) maar dan zijn er anderen die teroristische daden plegen in naam van islam? Terwijl er hier heel vaak benadrukt wordt dat islam vrede is.
Mag je dan de visie die geweld predikt niet bekritseren? Is het omdat iemand moslim is dat die uberhaupt geen fouten maakt?

Ik hoor sommige moslims roepen da alle westerse vrouwen hoeren zijn? moeten wij dat dan zomaar aanvaarden? Ok ik draag rokjes.. ik draag geen hoofddoek.. maar ben ik daarom hoer? Of seksueel met 700 man actief .. denk het niet. Ik ben een netjes getrouwde mama die trouw is aan haar echtgenoot en die supertrots is op haar kids. En op die visie mag er volgens mij w�l comentaar gegeven worden. Jullie kunnen geloven dat Allah wil dat iedereen een hoofddoek draagt, maar iemand die dat niet doet omdat zij er niet in geloofd (of eender welke rede trouwens) voor hoer uitmaken doe je niet. Laat het oordelen maar aan Allah over.

Over geloof an sich discusieren is effectief vrij zinloos.. wel of niet geloven in iets is iets heel persoonlijk. Maar over WAT de inhoud van da geloof is moet je volgens mij w�l kunnen discusieren.

Trouwens ik accepteer dat jullie dingen geloven waar ik niet in geloof. En respecteer jullie overtuiging? Kan ik dat van jullie ook terug verwachten dan? (van aantal mensjes weet ik dat .. assur , marocaantje, rahil..) maar jouw berichtje muslima klonk nogal .. als je niet wil geloven zwijg dan...(kan ook mijn gevoel er bij zijn, hoeft niet echt de bedoeling te zijn)

iig ik hoop dat je begfrijpt wat ik bedoel,

xx,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 06:09
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Aan de niet-moslims hier op dit forum,

Dat jullie niet geloven in de Islaam als de relegie die de Heer der Werelden heeft gezonden naar de laatste der Profeten Mohammed (vrede en zegen zij met hem) aan de gehele mensheid....die de Schepper van de Hemelen en de Aarde en wat zich daartussen bevindt de relegie vervolmaakt heeft zonder terkortkomingen.Weten we anders zouden jullie wel bekeerd zijn....right.

Het is toch dan logisch dat wij de moslims en jullie de niet-moslims niet eens zijn met elkaar wat betreft over de zaken van de Islaam. Omdat wij wel in dit boodschap de Islaam geloven en jullie niet. .....So what's the point van het discusieren hierover....? ....Dat het wel volmaakt is of niet, dat het intolerant is of niet etc...etc..etc.

Jullie zullen niet eens zijn met de Islaam en wij zullen niet eens zijn met jullie hoe jullie over de Islaam denken....zoals ik al zei omdat wij wel in de Islaam geloven en jullie niet.

Dus wat betreft de discussies over....heb ik er er maar 1 woord voor;NUTTELOOS

Beste Moslima66,

Ik vind het jammer dat je het zo ziet. De discussie en het debat is in beginsel nooit nutteloos. Wat je zegt is koren op de molen voor allen die willen beoordelen en veroordelen op basis van onjuiste aanname`s. Met deze stelling werk je daar behoorlijk aan mee.

Assur

 

Asalaam Aleikum beste Assur,

Ergens heeft zuster Moslima66 wel gelijk. Er is namelijk een hadieth die verhaalt dat de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) heeft gezegd dat er voor een ieder die een discussie vermijdt (ook al heeft hij/zij gelijk) er een huis in het Paradijs zal zijn. Dit is het in mijn eigen woorden aangezien ik de Hadieth even niet zo snel kan vinden. Maar InsaALLAH zal ik 'em plaatsen zodra ik 'em vind. Ergens over praten met de intentie om van elkaar te leren is natuurlijk weer een ander verhaal.

Salaam.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 06:10

Zuster Moslima66 bedoeld waarschijnlijk niet alle niet-Moslims. Er zijn inderdaad  niet-Moslims die oprecht ge�ntereseerd zijn in bepaalde religies (waaronder ook de Islam) en die zie ik hier ook graag komen, maar iemand als pp blijft maar hameren op de misstanden binnen de Islam. Als zelfbenoemd christen zou hij toch moeten weten dat hij eerst de balk uit zn eigen oog zou moeten halen voordat hij de splinter bij een ander eruit probeert te halen.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 06:11
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Aan de niet-moslims hier op dit forum,

Dat jullie niet geloven in de Islaam als de relegie die de Heer der Werelden heeft gezonden naar de laatste der Profeten Mohammed (vrede en zegen zij met hem) aan de gehele mensheid....die de Schepper van de Hemelen en de Aarde en wat zich daartussen bevindt de relegie vervolmaakt heeft zonder terkortkomingen.Weten we anders zouden jullie wel bekeerd zijn....right.

Het is toch dan logisch dat wij de moslims en jullie de niet-moslims niet eens zijn met elkaar wat betreft over de zaken van de Islaam. Omdat wij wel in dit boodschap de Islaam geloven en jullie niet. .....So what's the point van het discusieren hierover....? ....Dat het wel volmaakt is of niet, dat het intolerant is of niet etc...etc..etc.

Jullie zullen niet eens zijn met de Islaam en wij zullen niet eens zijn met jullie hoe jullie over de Islaam denken....zoals ik al zei omdat wij wel in de Islaam geloven en jullie niet.

Dus wat betreft de discussies over....heb ik er er maar 1 woord voor;NUTTELOOS

Beste Moslima66,

Ik vind het jammer dat je het zo ziet. De discussie en het debat is in beginsel nooit nutteloos. Wat je zegt is koren op de molen voor allen die willen beoordelen en veroordelen op basis van onjuiste aanname`s. Met deze stelling werk je daar behoorlijk aan mee.

Assur

 

Asalaam Aleikum beste Assur,

Ergens heeft zuster Moslima66 wel gelijk. Er is namelijk een hadieth die verhaalt dat de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) heeft gezegd dat er voor een ieder die een discussie vermijdt (ook al heeft hij/zij gelijk) er een huis in het Paradijs zal zijn. Dit is het in mijn eigen woorden aangezien ik de Hadieth even niet zo snel kan vinden. Maar InsaALLAH zal ik 'em plaatsen zodra ik 'em vind. Ergens over praten met de intentie om van elkaar te leren is natuurlijk weer een ander verhaal.

Salaam.

Hallo beste Raoul,

De intentie van mij is om te leren. Leren zorgt voor inhoud, inhoud zorgt voor kennis. Kennis geeft macht, macht geeft invloed, invloed geeft verspreiden.

Ik werk graag mee aan het verspreiden van de Goede Boodschap, welke dankzij Mohammed, vrede zij met hem, staat opgetekend in de Koran.

Leren van elkaar dient altijd het hogere doel te zijn.

Met vriendelijke groet,

Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 06:12

Inderdaad beste Assur,

Jouw intentie is om te leren, net zoals die van Moslima66 en andere broeders en zusters hier op het forum. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen voor alle stappen die je zet op het pad van de Islam.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 06:13
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Zuster Moslima66 bedoeld waarschijnlijk niet alle niet-Moslims. Er zijn inderdaad  niet-Moslims die oprecht ge�ntereseerd zijn in bepaalde religies (waaronder ook de Islam) en die zie ik hier ook graag komen, maar iemand als pp blijft maar hameren op de misstanden binnen de Islam. Als zelfbenoemd christen zou hij toch moeten weten dat hij eerst de balk uit zn eigen oog zou moeten halen voordat hij de splinter bij een ander eruit probeert te halen.

Ja beste Rahil,

Dat is ook de reden van mijn schrijven aan PP, om de nuance terug te brengen.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 06:15
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Inderdaad beste Assur,

Jouw intentie is om te leren, net zoals die van Moslima66 en andere broeders en zusters hier op het forum. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen voor alle stappen die je zet op het pad van de Islam.

Salaam.

Dank je wel beste Rahil,

Ik dank jou voor je zegen, dat waardeer ik bijzonder. Moge ook jij worden beloond voor je vriendelijkheid.

Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 07:33

Salaam aleikom,

Een dialoog moet je nooit verwarren als nutteloss. Stel dat je er wat van opsteekt! Een dialoog moet je ook nooit verwarren met een discussie.

Je afwenden van een discussie  wil nog niet zeggen dat er geen dialoog mogelijk is. Deze worden vaak verward.

"Jullie die geloven! Neem Mijn en jullie vijanden niet als medestanders waarbij jullie hun blijken van genegenheid geven. Zij hechten geen geloof aan de waarheid die tot jullie gekomen is en zij verdrijven de gezant en jullie omdat jullie in God, jullie Heer, geloven. (Koran 60:1)

Echter: Dialoog blijft mogelijk. Wanneer een Moslim oordeelt over het geloof van anderen, stelt hij zichzelf gelijk aan God, zet hij met andere woorden zichzelf op als partner van God, verbreekt hij het meest centrale geloofspunt dat er geen god is dan God, en catapulteert hij zichzelf uit de Islam. Moslims mogen niet oordelen over geloof en ongeloof. Er bestaat in de Islam ook geen excommunicatie.

Rechtvaardigheid tegenover niet-Moslims wordt in verschillende verzen beklemtoond:

"Jullie die geloven! Wees standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid. En vreest God. God is welingelicht over wat jullie doen." (Koran 5:8)

"... als jij oordeelt, oordeel dan tussen hen met rechtvaardigheid. God bemint hen die rechtvaardig handelen." (Koran 5:42)

Ik begrijp heel goed wat muslima66 bedoeld. Maar je moet het niet vewarren. Openheid en tolerantie ne kritiek moet allemaal kunnen en kunt er ook van leren om er mee om te gaan. Moeilijk, ook voor mij hoor.

Nefertiti

 

 


Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 07:42

Salaam aleikom,

Topic is haat tegen het westen, dus, sprekenden met moslims hier zeggen de meeste moslims. Het westen is alles zoals de islam het bedoeld heeft.  Hard werken, regelmaat, orde, netheid, vrijheid van meningsuiting, kansen, mogelijkheden, democratie. In hoeverre dat dan allemaal nog mogelijk is. Haat tegen het westen dan bedoeld men hier: Bush, inmengingen in Irak, Afghanistan e.d.

Al de bovengenoemde voordelen kent men hier niet echt. Regelmaat, orde, netheid, vrijheid van meningsuiting, kansen, mogelijkheden...Let wel: generaliseer bewust, uitzonderingen zijn er altijd aan beiden zijde. In mijn directe omgeving kan ik niet constateren dat het westen gehaat wordt, alleen het beleid maar het beleid wordt hier net zo veel gehaat. Dus er zitten gelukkig nuances in, toch?

Nefertiti

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 07:46

Assalaamoe alaykoem aan diegenen welke de rechte leiding volgen;

De islamitische geschiedenis is een prachtige en gloorieuze geschiedenis.

Deze geschiedenis kent natuurlijk zijn hoogte en dieptepunten, maar het is en blijft nu eenmaal het doel van de islam en de moslims, om deze wereld te overheersen.

De kritiek die ik heb op het westen, beperkt zich tot hun koefr (ongeloof) en heeft niets temaken met haar windrichting.

De strijd die zich vandaag de dag aftekent is een strijd tussen haq (de waarheid) en baatil (valsheid/dwaling) Met de islam en de moslims aan de ene kant, en de koefr en de koeffaar aan de andere kant.

En in gevolg hetgeen Allah de verhevene ons heeft bevolen hetgeen alsvolgt vertaald kan worden:

"Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet." (Soerah Al-baqarah aaya 216)

is het onze plicht de koeffaar (ongelovigen) uit te drijven van de moslimlanden en wanneer dit gebeurd is, h�n, (op onze beurt) aan te vallen en te onderwerpen opdat Allah's woord het hoogste gemaakt wordt.

Jihaad is iets wat altijd zal voortduren en het verkrijgen van het martelaarschap gedurende strijd op de weg van ALlah de verhevene, is het hoogst haalbare binnen de islam.

Maar zelfs indien dit niet zo was, dan is het nog altijd een plicht, een opdracht van ALlah de verhevene. Zoals de profeet (salallahoe alayhi wa sallam) heeft gezegd in de volgende hadith:

Op gezag van Ibn Oemar (moge ALlah de verhevene tevreden over hem zijn) die verhaalde dat de profeet (salallahoe alayhi wa sallam) heeft gezegd:

"Ik ben bevolen om mensen te bevechten totdat zij getuigen dat er geen god is dan Allah en dat Mohammed de Boodschapper van Allah is, en de gebeden verrichten; en de zakaat betalen. Als zij het zeggen, hebben zij hun bloed en bezittingen gered van mij, afgezien van de rechten van de islam over hen. En hun uiteindelijke afrekening is bij Allah"

Deze hadith is naast Ibn Oemar ook nog overleverd op gezag van Aboe Hoeraira, Jabir Ibn Abdoellah, Anas bin Malik, Jareer ibn Abdoellah, Aus ibn Abu Aus, ibn Abbaas, Sahl ibn Saad, al-Noemaan ibn Basheer, Tariq ibn Ashyam, Abu Bakr, Moe'aadh bin Jabal en Samura bin Joendoeb.

Voorts is hij terug te vinden in de verzamelingen van achtereen volgens Boechari, Moeslim, Tirmithi, Nasa�i, Aboe Dawoed, Ibn Majah, Ahmad, al-Bayhaqi, Ibn Habbaan, al-Darqoetni, en tenslotte in die van Imam Maalik.

Het moge voor een ieder dus duidelijk zijn dat deze hadith moetawathir is (de absoluut hoogste graad van authenticiteit).

De kwestie van haat of liefde voor het westen is er ��n van Al-Walaa wal-baraa.

Laat ik in deze voor mijzelf spreken. Mijn liefde of haat is in die zin gebonden aan w��r (in dit geval het westen) voor staat en dat is alles behalve de islaam, de moslims of hun belangen. Het tegenovergestelde is helaas zelfs het geval.

Mijn liefde is voor de moslims omwille van hun islaam en mijn haat is voor de ongelovigen omwille van hun ongeloof.

Dit is in overeenstemming met wat Allah de verhevene voor ons als voorbeeld noemd in de Koraan:

"Er is een goed voorbeeld voor u in Abraham en degenen die met hem waren toen zij tegen hun volk zeiden: "Wij hebben niets uitstaande met u en hetgeen gij buiten Allah aanbidt. Wij verwerpen u en er is tussen u en ons eeuwige vijandschap en haat ontstaan, tenzij gij in Allah, de Enige gelooft.",....." (Soerat Al-Momtahanah aaya 4)

En in soerat Al-Imraan aaya 68 zegd Allah de verhevene wat alsvolgt vertaald kan worden:

"Voorzeker, zij die Abraham het dichtst nabijkomen, zijn degenen, die hem volgen; en deze profeet (Moehammad) en de gelovigen; en Allah is de Vriend der gelovigen."

Verder zegd Allah de verhevene nog: (Nederlandse interpretatie van de betekenis):

"Gij zult geen mensen vinden die in Allah en de Laatste Dag geloven, terwijl zij iemand liefhebben die Allah en Zijn boodschapper tegenwerkt, zelfs al waren dezen hun vader of hun kinderen, of hun broeders, of hun verwanten. Dezen zijn degenen, in wier hart Allah geloof heeft ingegrift en die Hij gesterkt heeft met Zijn Geest. En Hij zal hen toelaten in tuinen waardoor rivieren stromen. Daarin zullen zij vertoeven. Allah heeft welbehagen in hen en zij hebben welbehagen in Hem. Zij behoren tot Allah's partij. Voorwaar, Allah's partij zal zegevieren." (Soerah Al-Moedjaadala aaya 22)

Samenvattend kunnen wij stellen dat het geen kwestie is (of behoord te zijn) van een strijd tussen het oosten en het westen, tussen een Palestijn en een Jood of die tussen een Arabier en een Amerikaan.

Veeleer is het een strijd tussen waarheid en valsheid, tussen shari'a-wetgeving van Goddelijke openbaring en seculiere, menselijke verzinsels, tussen imaan (geloof) en koefr (ongeloof).

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 08:10

Dus iedereen die niet geloofd is per definitie slecht? en moet bekeerd worden? Lukt het niet met woorden dan maar met geweld?

Vraag dan specifiek voor Aboe_hassan. Dat niet iedereen zo denkt weet ik wel

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 08:47
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Aan de niet-moslims hier op dit forum,

Dat jullie niet geloven in de Islaam als de relegie die de Heer der Werelden heeft gezonden naar de laatste der Profeten Mohammed (vrede en zegen zij met hem) aan de gehele mensheid....die de Schepper van de Hemelen en de Aarde en wat zich daartussen bevindt de relegie vervolmaakt heeft zonder terkortkomingen.Weten we anders zouden jullie wel bekeerd zijn....right.

Het is toch dan logisch dat wij de moslims en jullie de niet-moslims niet eens zijn met elkaar wat betreft over de zaken van de Islaam. Omdat wij wel in dit boodschap de Islaam geloven en jullie niet. .....So what's the point van het discusieren hierover....? ....Dat het wel volmaakt is of niet, dat het intolerant is of niet etc...etc..etc.

Jullie zullen niet eens zijn met de Islaam en wij zullen niet eens zijn met jullie hoe jullie over de Islaam denken....zoals ik al zei omdat wij wel in de Islaam geloven en jullie niet.

Dus wat betreft de discussies over....heb ik er er maar 1 woord voor;NUTTELOOS

Beste Moslima66,

Ik vind het jammer dat je het zo ziet. De discussie en het debat is in beginsel nooit nutteloos. Wat je zegt is koren op de molen voor allen die willen beoordelen en veroordelen op basis van onjuiste aanname`s. Met deze stelling werk je daar behoorlijk aan mee.

Assur

 

Asalaam Aleikum beste Assur,

Ergens heeft zuster Moslima66 wel gelijk. Er is namelijk een hadieth die verhaalt dat de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) heeft gezegd dat er voor een ieder die een discussie vermijdt (ook al heeft hij/zij gelijk) er een huis in het Paradijs zal zijn. Dit is het in mijn eigen woorden aangezien ik de Hadieth even niet zo snel kan vinden. Maar InsaALLAH zal ik 'em plaatsen zodra ik 'em vind. Ergens over praten met de intentie om van elkaar te leren is natuurlijk weer een ander verhaal. en verbeter me als ik het fout heb maar die intentie heeft pp absoluut niet en dus bij deze begrijp ik zuster Moslima 66 wel.

Masha Allah je begrijpt wat ik bedoel.
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 08:50
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Aan de niet-moslims hier op dit forum,

Dat jullie niet geloven in de Islaam als de relegie die de Heer der Werelden heeft gezonden naar de laatste der Profeten Mohammed (vrede en zegen zij met hem) aan de gehele mensheid....die de Schepper van de Hemelen en de Aarde en wat zich daartussen bevindt de relegie vervolmaakt heeft zonder terkortkomingen.Weten we anders zouden jullie wel bekeerd zijn....right.

Het is toch dan logisch dat wij de moslims en jullie de niet-moslims niet eens zijn met elkaar wat betreft over de zaken van de Islaam. Omdat wij wel in dit boodschap de Islaam geloven en jullie niet. .....So what's the point van het discusieren hierover....? ....Dat het wel volmaakt is of niet, dat het intolerant is of niet etc...etc..etc.

Jullie zullen niet eens zijn met de Islaam en wij zullen niet eens zijn met jullie hoe jullie over de Islaam denken....zoals ik al zei omdat wij wel in de Islaam geloven en jullie niet.

Dus wat betreft de discussies over....heb ik er er maar 1 woord voor;NUTTELOOS

Beste Moslima66,

Ik vind het jammer dat je het zo ziet. De discussie en het debat is in beginsel nooit nutteloos. Wat je zegt is koren op de molen voor allen die willen beoordelen en veroordelen op basis van onjuiste aanname`s. Met deze stelling werk je daar behoorlijk aan mee.

Assur

 

Beste Assur

Ik zal effe verduidelijken wat ik bedoel...gezien jullie reacties zie ik dat jullie me niet helemaal begrepen hebben.

Wat ik bedoel is, wat voor nut heeft het om te gaan discussieren of de Islaam niet volmaakt is of niet, intolerant is of niet, er dwang is of niet, of dat Mohammed (vrede en zegen zij met hem) een Boodschapper is of niet etc...etc..etc. Iedereen gelooft wat hij wil geloven je bent een niet-gelovige of gelovige. Een gelovige en een niet-gelovige zullen het nooit eens zijn betref het geloof, want de ene gelooft er in en de ander niet. Zou het zinvol zijn als de niet-gelovige en de gelovigen over het geloof zouden gaan discussieren als zij beide weten dat ze over het geloof niet eens zijn met elkaar...?

 

Inderdaad dien je een dialoog niet te verwarren met een discussie zoals nefertiti al zei.         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;   

Als de niet-gelovige iets wil weten over het geloof van de gelovige of als twee gelovige met een ander geloof iets van elkaars geloof willen weten, wordt er een dialoog met elkaar aan gegaan. Bij een dialoog...leert men tenminsten iets van elkaar en is het dus zinvol. Wat je van een discussie niet zou kunnen zeggen.

Muslima66

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.