Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hizbollah betaald cash

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hizbollah betaald cash
    Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 02:15

Beiroet 18 aug.: Hizbollah begon vrijdag met het verdelen van tienduizenden dollars aan inwoners van zuidelijk Beiroet, van wie de huizen een maand lang door Isra�lische bombardementen zijn verwoest.

 

Vanuit een basisschoolgebouw in een Shia wijk kreeg iedere inwoner cash 12.000 dollars.  �Ik kreeg 12.000 dollars om een huis voor een jaar te huren en te meubileren.�, zegt Hajj Mohamed, 40, van wie het appartement in Bir Abed compleet was verwoest. Het geld werd uitbetaald in stapeltjes van honderd dollar biljetten door Hizbollah officials. Inwoners van verwoeste huizen stonden in lange rijen te wachten op hun beurt. Hizbollah leider Hassan Nasrallah zegt dat het geld bestemd is om de inwoners te helpen een jaar even vooruit te komen en een huis te huren en dat te meubileren.

 

�Hizbollah heeft een programma om alles opnieuw op te bouwen, maar de mensen kunnen nu niet op straat blijven rondlopen en slapen.�, zegt tweede man van Hizbollah, Hossein Hajj Hassan. Hij zei niet waar het geld precies vandaan kwam, maar zei wel, �We hebben onze bronnen van inkomsten, dank aan GOD�, �Irani�rs zijn sociaal en helpen elkaar�. AFP

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 02:26

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Zulke nieuws had ik ook al gehoord. Ik vind het wel goed van Hizbollah. Die proberen nog tenminste de rotzooi op te ruimen die de Israeliers hebben achtergelaten.

Nu zij nog weg* uit Libananon....opgeruimd staat netjes.

Trouwens Jiyuu, nog bedankt voor je uitgebreide uitleg bij jouw andere topic over shi3a. (11 geboden.)

Groetjes,

 

Jullie Zuster Fi Dien!!




*Weg in de zin van letterlijk weg uit Libanon. Voordat ik weer reacties krijg van bepaalde leden hierzo dat ik zou bedoelen dat ze vermoord moeten worden. Dat is weer een verhaal apart.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 03:12
Alhamdolillah leven we in een tijd waar alles duidelijk wordt. Ik ben blij het een beetje duidelijker is geworden wat en wie de Shia zijn. Er is natuurlijk nog veel meer te vertellen, dat ze bijvoorbeeld op de tiende Muharram zichzelf op de rug en hoofd slaan omdat ze destijds Husein (radiallaho anho), de kleinzoon van RasoolAllah sallalaho alaihi wasallam, hadden verraden en vermoord. Dat ze de dood van Umar (radiallaho anho) vieren als Id akbar. Dat ze een eigen Shariah hebben, een eigen fiqh.
Hoe de Israeli's huurmoordenaars gebruiken tegen de Palestijnen, wat de rollen van de christelijke strijders en de Shia strijders is geweest bij die smerige moordpartijen.

Maar ja, het belangrijkste voor iedere moslim om te weten is wie de Shia zijn, wat ze geloven en waarom. Velen, waaronder ikzelf, hebben geen genoeg aandacht hiervoor gehad. Maar hopelijk is nu iets meer duidelijk. Alhamdolillah!
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 04:13

Salaam Aleykoum,

Ik heb nog 1 vraagje dan inshaAllah,

Hoe zit het dan dat sjieten zeggen dat de 12 imaams allemaal familie zijn van de Profeet saws en dat ze na hem zijn gekomen,en dat is de reden dat de sjieten ook de 12 imaams volgen,zoals ik begrepen,wat kan het soenisme daar tegen over stellen?

En dat van de 10 muharram is echt verschrikkelijk heb je de beelden gezien dat ze kleine kinderen bewerken een snee hun hoofdje?echt zielig man!!en daar komt dan bloed uit,er gaat wel zon filmpje rond is die hier nog nooit geplaatst?

maar dan krijg je te horen van sjieten nee zo is het niet bedoeld....dat steun ik niet.....

maar elhamdullilah dat soenieten niet van die enge bloedachtige rituelen hebben,

soms gaat het door tot dodens toe bij de volwassen mensen,terwijl zelfmoord niet mag...

Ghair inshaAllah,

DjazakAllah Ghairan voor de toelichting

Ik denk dat we ook onze tijd moeten besteden aan kennis opdoen over ons geloof en verschillende stromingen met rust laten,wel de hoofdzakelijke dingen weten maar de echte details en de boeken lezen,is een beetje tijdsverspilling,maar af en toe lees ik wel wat over hun hier en daar kom je wat tegen,en verder iedereen moet het zelf maar weten welke stroming hij aanhangt Allah maakt het ons later wel duidelijk inshaAllah

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 05:09

zoals dit bv:dan hoor je heel iets anders van een shiet,dus niet alles geloven wat ze zeggen verzinnen.

De waarheid over de shiah stroming en de shiah.(intervieuw met shiah broeder.)

Artikel 20-8-2006
Bismillah ir Rahman ir Raheem.

Ik heb dit artikel/interview geschreven omdat er nogal wat misverstanden bestaan
over de shiah en hun wetscholen.

Interviewer : Abdullah Abdul Malik uit Nederland Geinterviewde Nikmard uit Amerika van Iraanse Afkomst

Naam: geinterviewde Nikmard Geboorteland: Iran

1.broeder nikmard wat is jouw mening over de Hadith zowel sunni als shiah hadith boeken.

Nikmard:
wij accepteren geen ander boek dan de heilige quran.
wij geloven dat alleen de heilige quran 100% Sahih is.

2.broeder nikmard ik hoor van verschillende broeders dat de shiah beweren dat engel gabriel een fout maakte door de heilige quran aan profeet mohammed vzmh te openbaren.

Nikmard:
astagfirallah wij geloven dat niet , wij zouden dan ook geloven dat Allah swt
fouten zou maken en wij geloven dat Allah uniek is en geen fouten maakt. dit is propoganda van de selefi/wahabi.het is astagfirallah niet waar.


3.broeder geloven de shiah dat profeet mohammed vzmh in status gelijk is aan de 12 imams.

Nikmard:ook dit is niet waar.niemand is hoger dan mohammed vzmh, hij is het hoogste schepsel wat geschapen is.


4.broeder geloven de shiah dat imam ali allah is.

Nikmard: nee broeder dat zijn de Ghulat het zijn kaffirs
de Ghulat geloven dat ali god is maar ze hebben niets met shiah te maken
de ghulat werden ook bestreden door imam ali.

5.broeder er word gezegd dat Abdullah Ibn Saba de jood uit yemen de stichter is van shiah.

Nikmard:in geen enkel geschiedenis boek zal je de naam ibn saba vinden.het is een fictief personage

ok broeder bedankt voor het interview en voor de medewerking asalamoe alaikum.

Enkele leugens die er verspreid worden over de shiah broeders en zusters.

1. All Imams are equal in rank and status to Prophet Muhammad (s.a.w.s). (Asool Kaafi, Vol. No. 1, Page No. 270)

2.Ali is God. (Jila-ul-Ayoun, Vol. No. 2, Page No. 66)

3.Imams are God. (Jila-ul-Ayoun, Vol. No. 2, Page No. 85)

4.Ayesha was hypocrite". (Hayat-ul-Quloob, Page No. 867)

5.Hazrat Abu Bakr and Hazrat Umar were the followers of Shaitan. (Quran Majeed by Maqbool Hussain Dehlevi, Page No. 674)

dit komt van de internet site http://www.allaahuakbar.net
de bronnen die ze gebruiken bestaan niet of zijn zelf gemaakt en verzonnen.


Asalamoe alaikum, hoop op deze manier de leugens die er bestaan op te helderen.ik wil de broeders zusters in islam een goede raad geven laat je niet teveel beinvloeden door websites zoals http://www.allaahuakbar.net/misconceptions/index.htm dit zijn websites die hun eigen mening geven over de shiah maar er niets van af weten.
Want in deze moeilijke tijden moeten wij moslims 1 Ummah zijn en elkaar niet haten of bevechten omdat er kleine verschillen zijn. Moge Allah de moslims beschermen en leiden.
groeten Abdullah Abdul Malik

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 05:51

Waarde vrienden alhier,

Ik heb dit topic doorgenomen, maar ik kom er niet uit. Het begon met Hezbollah en de cash uitbetalingen aan de Libanesen. Kan iemand uitleggen (in lekentaal) waar we het hier nu precies over hebben?

Bij voorbaat dank,

Assur

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 06:28
bismillahe al rahman al rahim

Beste broeders en zusters, tot mijn ergernis lees ik keer op keer op deze site leugens en fabels over de shiat ol ali (shia's), Ik ben zelf volgens de shiitische leer geschoold in een madressa in Iran.

ze hebben me nooit geleerd dat Ali(AS) gElijk is aan de profeet(SWS) of allah(SWT),

ze hebben me nooit geleerd dat ahli-sunna slecht of kuffar zijn. ik heb geleerd dat ik niet mag oordelen over onze broeders in geloof. daarom, dat ik niet altijd in ga op de bledegingen door de onwetendeid van somige op deze site. (moge allah ons allen hellepen op het rechte pad)>



Het kan zo zijn dat Ali(as) soms kritiek uitte over de besluiten van zijn vrienden en metgezellen ( de 1e drie khaliefen), maar dat wil niet zeggen dat wij als shias of sunnies het ook mogen, wij waren niet bij ze en alles wat wij van ze weten zijn overleveringen die door gewone mensen overgeleferd zijn. en niemand kan weten wat in de harten schuilt van andere mensen behalve Allah(swt). wat we wel kunnen doen is open staan voor andere opvatingen dan we zelf kennen en teglijker tijd kritisch en  zorgvuldig  kijken naar deze en bij twijfel toetsen aan de heilige Koran.

wij als moslims weten allemaal, dat als Allah(swt) het had gewillen, hij ons allen op het rechte pad tot een volk en religie had kunnen leiden. maar hij wilt ons testen en belonen voor wat we verdienen.

dus mijn advies aan mijn broeders en zusters is; wees kritisch maar oordeel niet, en probeer de feiten in de geschiedenis te achterhalen en let daarbij op de intensie van het verhaal of gebeurtenis vannuit twee blikken (het goddelijke en de menselijke).

ashhado an la illaha ill allah wa ashhado an mohammadan abdahoe wa rasool allah,

wa la hole walla ghowate illa billah aliol atheem.

assalaam,





5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 06:56

Salaam aleikom,

Goed van Khabir dat hij eens laat zien hoe zeer soenietsche moslims de sjieeten kwetsen. (en andersom) Zonder het te beseffen worden er vaak mails gepost over dat de moslims zich moeten verenigen..bla.bla..dat er zoveel verdeeldheid is, en wie nu wel deugt en wie niet.  Ja, er is zoveel verdeeldheid. Deze verdeeldheid staat de vrede in de weg. Sjieeten worden onthoofd door de taliban, in Egypte worden ze opgepakt en gemarteld, tijdens de eerste intifade zijn er meer moslims gedood dan joden, soenietische sluipschutters beschoten gisteren de sjietische gemeenschap tijdens hun bedevaart. Kortom, wat je ook beweert, er deugt geen mallemoer van. Een gelovige is gewoon een gelovige of hij nu wel of niet bid, zuipt, iets anders gelooft dan jij, het gaat eigenlijk niemand wat aan. Geloof is persoonlijk.

Er wordt te vaak met het vage begrip "respect" geknoeid. Je krijgt de indruk dat moslims met respect bedoelen: een heilig ontzag jegens hun eigen overtuiging. verschillende opvattingen worden nauwelijk getolereerd in de islam. Nou, voor mij heeft dat gekakel niets meer met geloof te maken.

Salaam Nefertiti

P.S: 12.000 dollar is bijna 70.000 pond, ik geloof er niks van, daar kun je hier tussen de 5 en 8 jaar voor huren....

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 07:41

Waarde vrienden alhier,

Ik heb dit topic doorgenomen, maar ik kom er niet uit. Het begon met Hezbollah en de cash uitbetalingen aan de Libanesen. Kan iemand uitleggen (in lekentaal) waar we het hier nu precies over hebben?

Bij voorbaat dank,

Assur

 

Hey Assur,

Topic gaat op zich over Hizbollah ja. Maar aangezien het feit Jiyue de topic heeft gestart heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem te bedanken voor zijn uitleg (op mijn verzoek) over sji� ieten (in een ander topic.) Vandaar dat we nu een beetje met z�n allen zijn afgedwaald...mijn foutje misschien.

Goed van Khabir dat hij eens laat zien hoe zeer soenietsche moslims de sjieeten kwetsen. (en andersom) Zonder het te beseffen worden er vaak mails gepost over dat de moslims zich moeten verenigen..bla.bla..dat er zoveel verdeeldheid is, en wie nu wel deugt en wie niet.

Hoi Nefertiti,

Die artikels / reacties / mails worden juist doelbewust geplaatst.                          

Een gelovige is gewoon een gelovige of hij nu wel of niet bid, zuipt, iets anders gelooft dan jij, het gaat eigenlijk niemand wat aan. Geloof is persoonlijk.

Gelieve geen eigen regels maken (wat betreft Islaam) aub. Het is algemeen bekend (in de Islaam) dat een persoon die niet bidt, betreedt in ongeloof. Er is een overlvering (overgeleverd door Al Bukhari & Muslim) waarin wordt gezegd:  - vrije vertaling-

� Het verschil tussen een gelovige en een ongelovige is het gebed, wie dit nalaat begaat kufr�.

Geloof kan op zich persoonlijk zijn ja. Maar wij (moslims) zijn het ook verplicht om daar waar we fouten zien de betreffende personen / groeperingen / sektes etc. Erop aan te spreken. Het is ons plicht om de juiste  Islaam over te brengen aan anderen. Van mij een ieder geloven waarin hij/zij dat wilt. Maar je kunt reacties verwachten als je dingen gaat zeggen / doen die helemaal niet terug zijn te vinden in de oorsprong van de Islaam. Heel logisch en heel simpel is dat.

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 08:15

Juist!  het is helemaal duidelijk.

Bedankt marocaantje,

Assur

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 08:57
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Waarde vrienden alhier,

Ik heb dit topic doorgenomen, maar ik kom er niet uit. Het begon met Hezbollah en de cash uitbetalingen aan de Libanesen. Kan iemand uitleggen (in lekentaal) waar we het hier nu precies over hebben?

Bij voorbaat dank,

Assur

 

Hey Assur,

Topic gaat op zich over Hizbollah ja. Maar aangezien het feit Jiyue de topic heeft gestart heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem te bedanken voor zijn uitleg (op mijn verzoek) over sji� ieten (in een ander topic.) Vandaar dat we nu een beetje met z�n allen zijn afgedwaald...mijn foutje misschien.

Goed van Khabir dat hij eens laat zien hoe zeer soenietsche moslims de sjieeten kwetsen. (en andersom) Zonder het te beseffen worden er vaak mails gepost over dat de moslims zich moeten verenigen..bla.bla..dat er zoveel verdeeldheid is, en wie nu wel deugt en wie niet.

Hoi Nefertiti,

Die artikels / reacties / mails worden juist doelbewust geplaatst. 

Vandaar ook mijn reactie: weet wat je aanricht. Er worden soms berichten geplaatst waarin sjietische moslims regelrecht ongelovig worden  genoemd                           

Een gelovige is gewoon een gelovige of hij nu wel of niet bid, zuipt, iets anders gelooft dan jij, het gaat eigenlijk niemand wat aan. Geloof is persoonlijk.

Gelieve geen eigen regels maken (wat betreft Islaam) aub. Het is algemeen bekend (in de Islaam) dat een persoon die niet bidt, betreedt in ongeloof. Er is een overlvering (overgeleverd door Al Bukhari & Muslim) waarin wordt gezegd:  - vrije vertaling-

Haha, eigen regels, ga je niet wat ver?  Allah beslist. Niet ik en niet jij. Zoals mij al vaker verteld is zijn het uiteindelijk toch je daden die tellen. Al bid je de sterren van de hemel, geeft je geen garantie dat het hiernamaals er is voor jou.

� Het verschil tussen een gelovige en een ongelovige is het gebed, wie dit nalaat begaat kufr�.

Geloof kan op zich persoonlijk zijn ja. Maar wij (moslims) zijn het ook verplicht om daar waar we fouten zien de betreffende personen / groeperingen / sektes etc. Erop aan te spreken. Het is ons plicht om de juiste  Islaam over te brengen aan anderen. Van mij een ieder geloven waarin hij/zij dat wilt. Maar je kunt reacties verwachten als je dingen gaat zeggen / doen die helemaal niet terug zijn te vinden in de oorsprong van de Islaam. Heel logisch en heel simpel is dat.

Vind ik inderdaad heel simpel gesteld. De "fouten" van de ander, in dit topic bijv, de sjietische gemeenschap zijn voor hun de waarheden. Maar ieder streeft zijn eigen persoonlijke jihad na. Het is niet aan mij om iemand het eindoordeel te geven of hij zijn geloof goed beleefd of niet. Vandaar dat ik me weinig aantrek van anderen die zeggen wat ik moet denken of geloven. Wil dus NIET zeggen dat ik de basis van de Koran ontken. Om de dooie donder niet. Ik ga me dus geen taak aanmeten om andere moslims te zeggen wat ze moeten geloven. Ik kan alleen maar mijn menig geven. Alleen God oordeelt over geloof en ongeloof. Mijn enige doelstelling met dit topic was om aan te geven dat je moet oppassen wie je bestempelt.

Salaam Nefertiti

Groeten,

Marocaantje

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 09:14

Wat ik me dan afvraag, echt serieus: Als de Koran zegt:

Bovendien stelt Islam dat alleen God kan en zal oordelen over het geloof. Muslims mogen niet oordelen over het geloof van anderen. Dit principe gaat zelfs zo ver dat er een Islamitische uitdrukking is die zegt dat wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, er al minstens ��n ongelovige is, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof. Immers, oordelen over geloof is iets wat alleen God toekomt. Islam is gebouwd rond het centrale concept dat er geen god is dan God. Zich een goddelijke taak aanmeten, komt neer op het zich gelijkstellen aan God, en is dus de zwaarste zonde die men zich kan inbeelden. Er bestaat in de Islam ook geen instantie die Muslims kan "excommuniceren". Alleen God oordeelt over geloof en ongeloof.

De Koran stelt bij herhaling dat mensen vrij zijn te geloven wat ze willen.

"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)

Daarbij hoort ook de keuze ongelovig te zijn.

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

Er is dus niet alleen de vrijheid van om het even welke van de Profeten te volgen, maar er is ook de vrijheid God de rug toe te keren of te geloven dat God helemaal niet bestaat.

(Eerlijk gezegd, vind ik dit erg belangrijk)

Hoe kan je dan de boodschappen van hedendaagse sjiekhs rectificeren. Ik zie veel paradoxen in de overleveringen. Vandaar dat ik erg wantrouwig ben naar al dat grondpersoneel. Welk ene moet het andere opheffen? Wat telt zwaarder?  Wie liegt en wie niet?  En geloof me, heb hier (Egypte)al heel wat leugenachtige boodschappen gehoord.

Snappen jullie? Of ben ik niet echt duidelijk?

Salaam Nefertiti


 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 09:29

Voordat mensen onze grootste geleerden uitmaken voor leugenaars, raad ik ze aan boeken te lezen over het Shia geloof. Een goed boek met alle bewijzen, referenties, paginanummers etc. van Shia fatawa, Shia boeken van Shia geleerden hun khomeini�s en imams:

 

�Khomeini, de Iran revolutie en het Shiah geloof�, Muhammad Mansoor Numani, met bladzijden en bewijzen van alles wat er gezegd is op dit forum en meer. Dus niet dat mensen zeggen dat we over de Shia liegen. In dit boek staan alle bewijzen die men graag wil hebben.

 

De moslim Oemmah is geen zooitje ongeregeld waar alles maar is toegestaan. Op ieder niveau heb je eenmaal regels, hou je je niet aan de regels, zijn er consequenties. Ga je morgen niet naar school , zijn er consequenties, verschijn je morgen niet op het werk zijn er consequenties. Toch wordt vaak gesproken alsof het allemaal zo makkelijk is. Een groep mensen in alle vrede bij elkaar houden is niet gemakkelijk. Heb je ooit voor een klas met 25 kinderen gestaan? Dan weet je dat je het niet redt met alleen: �laat ieder in zijn waarde�. Ik heb ook wel eens voor een klas van 125 man gestaan. Er breekt chaos uit als je geen regeltjes hebt waar een ieder zich aan moet houden. Nou wat te denken van een hele provincie, heel land of de hele oemmah? Met uitspraken als �heb elkaar lief� alleen, redt je het niet hoor. Om tot de Oemmah te horen heb je ook regels, overtreedt je die, plaats je jezelf er soms buiten.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 10:35

Juist!  het is helemaal duidelijk.

Bedankt marocaantje,

Assur

Hoi Assur,

Graag gedaan hoor!

 

Vandaar ook mijn reactie: weet wat je aanricht. Er worden soms berichten geplaatst waarin sjietische moslims regelrecht ongelovig worden  genoemd

En vandaar dus ook mijn reactie. Jij zei dat mensen zonder te beseffen mails plaatsen dat moslims zich moeten verenigen en dat er zoveel verdeeldheid bestaat en over wat wel en niet goed is. Dus dat wordt helemaal niet gedaan zonder enige besef. Het wordt dus gewoon doelbewust gedaan.

Haha, eigen regels, ga je niet wat ver?

Ik ga helemaal niet te ver. Ik ben er me er heel erg van bewust van hetgeen ik zeg. Ik denk eerder dat jij degene die bepaalde regels wilt versoepelen of in een ander context wilt zien. (Een ander context die er helemaal niet is.) En dat mag gerust eens gezegd worden. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn maar zoals ik al eerder heb aangegeven, mocht er foutieve informatie (om welke reden dan ook) dan naar buiten komen dan kun je gerust reacties verwachten.

Allah beslist. Niet ik en niet jij.

Je hoeft mij niet komen te vertellen dat noch ik noch jij bepaalde serieuze beslissingen kunnen nemen. Zover was ik ook al gekomen. Maar sommige dingen zijn nu gewoon eenmaal zo helder als water. Als je meer �goden�  aanbidt en je claimt dat je moslim bent dan weet jij net zo goed als ik (tenminste, dat hoop ik voor je) dat zo iemand geen moslim kan zijn.

Zoals mij al vaker verteld is zijn het uiteindelijk toch je daden die tellen.

Met daden alleen zonder enige oprechtheid en goede intentie kom je er dus niet.

Al bid je de sterren van de hemel, geeft je geen garantie dat het hiernamaals er is voor jou.

En als je niet bidt dan moet je dus ook wel weten hoelaat het is.

Vandaar dat ik me weinig aantrek van anderen die zeggen wat ik moet denken of geloven.

Dit zegt dan denk ik meer over jouw mentaliteit dan over die van iemand anders.

Ik ga me dus geen taak aanmeten om andere moslims te zeggen wat ze moeten geloven. Ik kan alleen maar mijn menig geven.

Dat ljikt me erg verstandig je. Ik raad je aan om echt eerst de goede basis door te nemen voordat je eventueel verder wilt gaan met het vergaren van eventuele kennis.

Dit principe gaat zelfs zo ver dat er een Islamitische uitdrukking is die zegt dat wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, er al minstens ��n ongelovige is, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof.

Gelukkig ken ik die gezegde dus toevallig ook. En hebt een deel weggelaten. Op het moment dat je iemand  VALS beschuldigd van het zijn van een ongelovige, dan pas ben jij op dat moment een ongelovige. En niet als je gewoon zomaar iemand als ongelovige bestempelt terwjil hij dat ook volgens de Islamitische wetten is.

Wat betreft de Koran verzen die je aanhaalt. Ik zou graag willen weten welk vertaling jij hanteert, of is dat zelf vertaald? En natuurlijk, er is geen dwang in de godsdienst. � La iqraha fi dien.�

En zoals ik al eerder heb aangegeven mag  een ieder geloven waarin hij/zij wilt en ik heb het nu dus ook niet over niet-moslims. Moslims hebben nu eenmaal bepaalde rechten en plichten. Er zijn nu eenmaal regels die een moslim moet hanteren. Als je het daar niet mee eens, dan vraag ik me eerlijk gezegd of je wel goed zit. (Niet aanvallend bedoeld.) Maar het is niet de bedoeling dat we pragmatisch te werk moeten gaan, Ben je moslim, dan hoor je alles te accepteren & te respecteren van de Islaam. En niet alleen een deel wat jou aanstaat en de rest maar achterwege laten. Zo zit dat dus niet in elkaar.

Er is dus niet alleen de vrijheid van om het even welke van de Profeten te volgen, maar er is ook de vrijheid God de rug toe te keren of te geloven dat God helemaal niet bestaat.

Als moslima-zijnde zou jij wat dit betreft beter moeten weten. Onze Islamitische recht zeg hier wel degelijk iets heel anders over.

Hoe kan je dan de boodschappen van hedendaagse sjiekhs rectificeren. Ik zie veel paradoxen in de overleveringen. Vandaar dat ik erg wantrouwig ben naar al dat grondpersoneel. Welk ene moet het andere opheffen? Wat telt zwaarder?  Wie liegt en wie niet?  En geloof me, heb hier (Egypte)al heel wat leugenachtige boodschappen gehoord.

Er is ook een overlevering waarin wordt gezegd dat wij ons moeten keren naar de geleerden waarin wij niet voldoende informatie hebben over een bepaald onderwerp. (Dan wel natuurlijk  erkende / betrouwbare geleerden.)

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 10:37

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Een groep mensen in alle vrede bij elkaar houden is niet gemakkelijk. Heb je ooit voor een klas met 25 kinderen gestaan? Dan weet je dat je het niet redt met alleen: �laat ieder in zijn waarde�. Ik heb ook wel eens voor een klas van 125 man gestaan. Er breekt chaos uit als je geen regeltjes hebt waar een ieder zich aan moet houden. Nou wat te denken van een hele provincie, heel land of de hele oemmah? Met uitspraken als �heb elkaar lief� alleen, redt je het niet hoor. Om tot de Oemmah te horen heb je ook regels, overtreedt je die, plaats je jezelf er soms buiten.

Hier sluit ik me dus helemaal bij aan.

Heel goed gezegd!


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 10:51

Salaam aleikoum,

Verdeeldheid staat zichzelf alleen maar in de weg om tot eenheid te komen. Door over verdeeldheid te spreken zegt iemand dat er van het juiste pad wordt afgedwaald. En het is een duidelijk pad de Islam, niemand wijkt ervan af behalve in onrecht. Islaam is dus wat ons tot ��n maakt, door verdeeld te zijn hierin komt er geen vrede.

Wat is vrede? Vrede gaat veel verder dan niet in een staat van oorlog verkeren en dat je lichaam en bezittingen in een veilige staat verkeren. Dit is natuurlijk erg belangrijk, (en het is te betreuren dat bijvoorbeeld shiietische pelgrims worden gedood), maar daarmee is werkelijke vrede niet gebracht.

Vrede betekent ten eerste vrede met je Schepper, dus de vrede door je ziel in een rust en veilige staat te brengen met de tevredenheid van Allah die enkel via Zijn voorwaarde (laa ilaha illa Allah, Koran & Soenna) kan worden bereikt. Er is geen werkelijke vrede als men in een oorlogvrije samenleving de gelegenheid heeft om te doen wat Allah heeft verboden.  

Veel- en afgodenaanbidding, ontucht en overspel, homoseksualiteit, alcoholconsumptie, deze zaken als samenleving in eensgezindheid met elkaar onder het begrip van vrede toestaan is geen vrede zoals die door Allah is bedoeld.

Er is een schijnvrede die direct effect heeft en de schijn doet weg kwijnen en iedereen kan inzien dat het niet echt vredig is. Door het zondigen tegenover Allah zal juist verdeeldheid en oorlog ontstaan. Hoe kan men in vrede leven met elkaar als men geen vrede heeft met Allah de Vredige? Het is iets wat we nu wereldwijd zien, aids-virussen, diefstal, moorden en verkrachtingen zijn aan de orde van de dag binnen samenlevingen die zogezegd in vrede leven, (dit zijn ook islamitische landen). Je ziet dat hun overheden steeds regressieve maatregelen moeten nemen om de vele ontstane excessen tegen te gaan die zijn ontstaan uit de ombuiging van vrede. Het verklaart ook waarom zoveel mensen moslim worden in deze landen en dat wij nu op islaam.nl zaken over Islam leren en hierin zijn ge�nteresseerd.

En we merken het ook met tsoenamies, aardbevingen en ernstige regenvallen en droogtes die miljoenen mensen treffen. Allah zend ons deze als straf, omdat men niet in Vrede leeft met Allah. Allah geeft ons hiermee de waarschuwing dat wij nooit vredig kunnen leven zonder Allah te eren in aanbidding.    

Binnen de Islam wordt preventief de strijd gevoerd tegen alle zonden die worden verboden door Allah, zodat vrede ook werkelijke vrede is. Allah zal tevreden zijn over de samenleving in zijn geheel en zal deze zegenen zodat werkelijke vrede tussen de mensen zal komen. De ziel heeft vrede met Allah en dit zal op Aarde te zien zijn tussen de mensen, een paradijs op Aarde zou het kunnen zijn.  

Precies om deze reden worden er oorlogen gevoerd, om werkelijke vrede tot stand te brengen. Zo heeft ooit in de 12e eeuw een nobele man met de naam Salah aldeen Al-Ayoebi, de shia leiders en legers van Syri� en Egypte bevochten, en het shiietische gevaar voor de westelijke landen van het Islamitische rijk compleet weggenomen. Er worden daar nu geen (of nauwelijks) graven en heiligen aanbeden er is geen shia daar, maar Allah alleen wordt aanbeden zonder deelgenoten. Dit is werkelijke vrede en vrijheid die je iemand kan geven. En precies om deze reden hebben we grote geleerden in de geschiedenis gekend die ons terugroepen tot het Boek van Allah en de Soenna van de profeet, wanneer wij afdwaalden hiervan.

En het klopt dat er geen dwang is in godsdienst, Joden en christenen kunnen altijd heel goed leven onder de Islam, zoals vele eeuwen al hiervan sprake is. Maar wat is Godsdienst? Het snijden van beelden, deze aanbidden en mensen hiertoe op te roepen?,Overspel en ontucht?, homoseksualiteit?, alcohol verspreiden en zorgen voor moorden en verkrachtingen?, met rente de armen vernietigen?, diefstal? Welke dienst is er voor Allah in deze zaken? En in welk boek staat dit geschreven?

Er is wel dwang hierin om deze zaken niet uit te voeren, het is een dienst voor Allah om deze zaken niet uit te voeren tussen mensen, en dat is de betekenis van Vrede.

Salaam.  

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 10:58
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Voordat mensen onze grootste geleerden uitmaken voor leugenaars, raad ik ze aan boeken te lezen over het Shia geloof. Een goed boek met alle bewijzen, referenties, paginanummers etc. van Shia fatawa, Shia boeken van Shia geleerden hun khomeini�s en imams:

 

�Khomeini, de Iran revolutie en het Shiah geloof�, Muhammad Mansoor Numani, met bladzijden en bewijzen van alles wat er gezegd is op dit forum en meer. Dus niet dat mensen zeggen dat we over de Shia liegen. In dit boek staan alle bewijzen die men graag wil hebben.

 

De moslim Oemmah is geen zooitje ongeregeld waar alles maar is toegestaan. Op ieder niveau heb je eenmaal regels, hou je je niet aan de regels, zijn er consequenties. Ga je morgen niet naar school , zijn er consequenties, verschijn je morgen niet op het werk zijn er consequenties. Toch wordt vaak gesproken alsof het allemaal zo makkelijk is. Een groep mensen in alle vrede bij elkaar houden is niet gemakkelijk. Heb je ooit voor een klas met 25 kinderen gestaan? Dan weet je dat je het niet redt met alleen: �laat ieder in zijn waarde�. Ik heb ook wel eens voor een klas van 125 man gestaan. Er breekt chaos uit als je geen regeltjes hebt waar een ieder zich aan moet houden. Nou wat te denken van een hele provincie, heel land of de hele oemmah? Met uitspraken als �heb elkaar lief� alleen, redt je het niet hoor. Om tot de Oemmah te horen heb je ook regels, overtreedt je die, plaats je jezelf er soms buiten.

 



assalamo aleikom,

beste broeder, wat zie je als een bewijs in de boeken en verhalen die je noemt?  heb  je  ooit zelf met een  shia gesproken?

waarom is de ene geleerde voor jou een leugenaar en een andere niet? hoe test je die waarheid?

als je dat zo goed weet.?
kun je me mischien daarbij advisieren, zo dat ik ook begrijp waroom je de ene geleerde of boek wel gelooft en waroom je die ander als kuffar betiteld.??

mishien kun je dan veel shias die volgens jou kuffar zijn dan overtuigen dat jij wel gelijk hebt en hun geleerdes niet?

want ik, als shiat ol ali (shia) toets dingen die ik hoor of lees aan de hand van de helige Koran. waar ik als moslim in geloof dat het de woorden zijn van Allah(swt) aan zijn laatste profeet Muhammad(sws) door middel van aarts engel Ghibrail(Gabriel).

verder probeer ik de intensie en de moraal te achterhalen,
en te kijken wat het in de geschiedenis teweeg heeft gebracht.

Koran Hfstk 5 Maidah.

48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarv��r in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot ��n volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult u allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover u van mening verschilt.


hfstk (Tha Haa)
132. En spoor uw volk aan tot gebed en wees daarin volhardend. Wij vragen geen levensonderhoud van u, Wij onderhouden u. En het einde is voor de godvruchtigen.


In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Bij de tijd.
2. Voorzeker, de mens is te midden van verlies.
3. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.



assalamo aleikoom,

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 12:06
In eerste instantie geplaatst door Khabir



[QUOTE=jiyuu]







Koran Hfstk 5 Maidah.


48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard
vervullende hetgeen daarv��r in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd)
en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah
heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die
tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En
indien Allah had gewild zou Hij u allen tot ��n volk hebben gemaakt,
maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven.
<span style="text-decoration: underline;">Wedijvert dus met elkander in goede werken</span>. Tot Allah zult u allen
terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover u van mening
verschilt.






Een alomvattende boodschap, erg simpel eigenlijk.....
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 12:28

Salaam Aleykoum,

@Khabir

1 van de discussies die ik gevolgd heb met shieten is hier te lezen:

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/answeralbani.msnw?act ion=get_message&mview=0&ID_Message=11396&LastMod ified=4675580928142955457&all_topics=1

waar duidelijk na voren komt dat ze Aishah beschuldigen van overspel stegferAllah terwijl er duidelijk een koraan vers is,waarin staat dat ze vrijgesproken is.

En iedereen weet dat als je de koraan al verloochend dat je niet helemaal goed bezig bent.

zelfde als bv muta huwelijk....

Dat is een wat vroeger toegestaan is,maar daarna haram is verklaard echter de sjieten beweren dat het nog steeds mag,

En dat men zelfs mag trouwen voor een uurtje gemeenschap,(ik heb al die sjitische sites gewist dus weet de site zo niet meer)

Ook staat er duidelijk in de koraan dat men KUIS diend te blijven tot het huwelijk,ook is het huwelijk geen spelletje,dat je scheiden kan en dan weer trouwen voor een weekje en dan weer een andere stegferAllah.

Ook heb ik veel sjieten gekend,met name irakese sjieten,en daarbinnen de shia stroming zit men ook niet echt op 1 lijn helaas ook praat men vaak zonder daliel,maar ghair inshaAllah,

Ook heb ik 8 jaar geleefd met een sjiet,heb er geen goede ervaring mee opgedaan en leef nog steeds met de gevolgen elhamdullilah,de details van dat zogenaamde huwelijk zal ik jou besparen aangezien ik ook nog een eergevoel heb(ja elhamdullilah men kan niet alles van me afpakken 8 jaar was meer dan genoeg 1 derde van mijn leven)

Dus lees de discussie maar en tja misschien dat sommige dingen niet kloppen dat het leugends zijn maar bovenstaande en nog meer zaken zijn al goed onderzocht,helaas dat er 12 stromingen zijn,en ik nog niet weet welke stroming jij volgt,

Mag Allah je helpen de waarheid te laten zien,en je na het licht helpen amin.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 13:08

Salaam Aleykoum,

Ik wilde deze tekst met jullie delen.

 

Voorts willen wij benadrukken dat elke moslim verplicht dient te behoren bij de Ahl-us-Soennah Wal Djamaa'ah. Allah de Verhevene gebiedt vereniging om �n het vastklampen aan de Qur'an. Hij verbiedt verdeeldheid en splitsing. Hij swt zegt:

'En houdt jullie stevig vast - jullie allen gezamenlijk - aan het touw van Allah (dwz de Qur'an) en weest niet onderling verdeeld. En herinner de gunst van Allah aan jullie: jullie waren immers vijanden van elkaar, maar Hij bracht jullie harten tot elkaar. Zodat jullie - door Zijn gunst - broeders werden. En jullie bevonden je aan de rand van een kuil van het Vuur, en Hij redde jullie ervan. Dus Allah maakt Zijn Aayaat (bewijzen en tekenen) duidelijk aan jullie, zodat jullie rechtgeleid mogen worden.' (soerah Aal-'Imraan 3:103)

Ibn 'Abbaas ra. heeft gezegd: 'De gezichten van Ahl-us-Soennah Wal Djam'aah zullen wit worden. De gezichten van de mensen van innovatie en splitsing zullen zwart worden.' (vermeld door Ibn Katheer in de Tafsier)

De Profeet s.a.v.s. heeft gezegd: 'Ik heb onder jullie iets achtergelaten: jullie zullen nooit dwalen na mij, zolang jullie je hieraan vasthouden. Namelijk, het Boek van Allah en mijn Soennah.' (overgeleverd door Imaam Maalik en Al-Haakim)

De Profeet s.a.v.s. heeft tevens gezegd: 'De kinderen van Israa'iel zijn opgesplitst in 72 groeperingen. Mijn Ummah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen. Deze zullen allemaal in het Vuur zijn op ��n na. Zij vroegen: 'Welke groep is dat dan, O Boodschapper van Allah?' Hij s.a.v.s. antwoordde: '(Dat is de groep die zich bevindt op) dat waar ik en mijn metgezellen zich vandaag op bevinden.' (at-Tirmidhie)

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 15:29

3abd Arra7maan jazakallah khair. In de tekst die je plaatste staat precies beschreven wat ik ook had willen zeggen.

 

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Ik heb nog 1 vraagje dan inshaAllah,

 

Hoe zit het dan dat sjieten zeggen dat de 12 imaams allemaal familie zijn van de Profeet saws en dat ze na hem zijn gekomen,en dat is de reden dat de sjieten ook de 12 imaams volgen,zoals ik begrepen,wat kan het soenisme daar tegen over stellen?

 

De Shia aqeedah is dat ze een khalifaat alleen erkennen als het kinderen en kleinkinderen van Ali (radiallaho anho) betreft. Gezag anders dan van deze lijn, moet volgens hen desnoods met geweld worden bestreden. Het khalifaat van Abu Bakr, Umar en Uthman (radiallaho anhum) was volgens de Shia leer kufr. Ze hebben een heel andere lijn van khalifa�s en imams dan wij hebben, zo beginnen ze pas te tellen bij het khalifaat van Ali, dan Hassan, dan Husein (radiallaho anhum), hun vierde imam is volgens hun Zeinabideen, hun vijfde imam is Mohamed albaakir, zesde imam Jaafir, zevende imam Musa, achtste imam Ali, negende imam Mohamed, tiende Ali, elfde Hassan alasqari en twaalfde imam is de 5 jarige jongen Mohamed die plots verdween zo�n 1100 jaar terug, volgens hun nog in leven is en een dezer dagen zal terugkomen met de rest van de Koran als de verwachtte mahdi.

 

Om hun imams na Ali, Hassan en Husein (radiallaho anhum) te leren kennen, zal je de woorden van die imams, hun boeken en fatwa�s moeten raadplegen. De khomeini�s hebben fatwa�s uitgegeven wat de status van een imam is, die is �onfeilbaar�. Als je dan de dingen in hun eigen Hadithboeken leest (99% verzonnen ahadith), bijvoorbeeld dat Umar ibn alKhatab (radiallaho anho) geboren is uit de seksuele gemeenschap van zijn vader met zijn eigen dochter (dus Umar zijn bloedeigen zus). En dat Umar een homofiel zou zijn geweest. Dan zegt mij dat genoeg over die �onfeilbaarheid� van hun imams. Hun vijfde imam kwam in zijn boek met zijn fatwa�s aan een van zijn studenten dat alle Sahabah kafir zijn geworden na de dood van de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam), met uitzondering van drie (Salman alFarisi, abu dhar alghifari en miqdad ibn aswat radiallaho anhum). Jami al kafi deel III blz. 115 (hun belangrijkste boek)

 

Lees ook wat ze schrijven over abu Huraira (radiallaho anho), de man die de meeste ahadith heeft overgeleverd. Om te huilen gewoon.

 

Als je een Shia spreekt, zal hij dat altijd ontkennen, dat komt dan of uit onwetendheid of het is gewoon tactiek. Shia tactiek. Wie zich in hun leer gaat verdiepen, zal weten wat ik bedoel.

 

Khabir als jij zegt alle Sahaba, zonder uitzondering te respecteren, incl. umar, Aisha, Abu Bakr en Uthman radiallaho anhum, wie ben ik om je niet te geloven. Zuster moslima 82, heeft hierboven al een mooie tekst geplaatst, waar je over na kan gaan denken.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 15:43
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

@Khabir

1 van de discussies die ik gevolgd heb met shieten is hier te lezen:

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/answeralbani.msnw?a ct ion=get_message&mview=0&ID_Message=11396&Las tMod ified=4675580928142955457&all_topics=1

waar duidelijk na voren komt dat ze Aishah beschuldigen van overspel stegferAllah terwijl er duidelijk een koraan vers is,waarin staat dat ze vrijgesproken is.

En iedereen weet dat als je de koraan al verloochend dat je niet helemaal goed bezig bent.

zelfde als bv muta huwelijk....

Dat is een wat vroeger toegestaan is,maar daarna haram is verklaard echter de sjieten beweren dat het nog steeds mag,

En dat men zelfs mag trouwen voor een uurtje gemeenschap,(ik heb al die sjitische sites gewist dus weet de site zo niet meer)

elhamdullilah dat de soenna ons vrouwen niet als vieze sletten behandelen en ons recht geven,op een betere behandeling dan alleen gemeenschap voor een dag een week of een maand om vervolgends gedumpt te worden.

Ook staat er duidelijk in de koraan dat men KUIS diend te blijven tot het huwelijk,ook is het huwelijk geen spelletje,dat je scheiden kan en dan weer trouwen voor een weekje en dan weer een andere stegferAllah.

Ook heb ik veel sjieten gekend,met name irakese sjieten,en daarbinnen de shia stroming zit men ook niet echt op 1 lijn helaas ook praat men vaak zonder daliel,maar ghair inshaAllah,

Ook heb ik 8 jaar geleefd met een sjiet,heb er geen goede ervaring mee opgedaan en leef nog steeds met de gevolgen elhamdullilah,de details van dat zogenaamde huwelijk zal ik jou besparen aangezien ik ook nog een eergevoel heb(ja elhamdullilah men kan niet alles van me afpakken 8 jaar was meer dan genoeg 1 derde van mijn leven)

Dus lees de discussie maar en tja misschien dat sommige dingen niet kloppen dat het leugends zijn maar bovenstaande en nog meer zaken zijn al goed onderzocht,helaas dat er 12 stromingen zijn,en ik nog niet weet welke stroming jij volgt,

Mag Allah je helpen de waarheid te laten zien,en je na het licht helpen amin.

 


assalamo aleikoom Moslima 82

ik heb de discussie gelezen, bedankt en moge allah(swt) jou en iedereen die in hem gelooft en gereinigd wilt worden helpen op het rechte pad.

Ik vind het moeilijk om te zeggen welke stroming ik volg.
maar mijn ouders zijn beiden afstamellinge (directe bloedverwanten) van Abul-Hasan al-Awwal, MUSA al-Kadhim, zoon van JA'FAR al-Sadiq, zoon van MUHAMMAD al-Baqir, zoon van ALI Zain al-Abidin, zoon van Abu Abdillah, AL-HUSAIN, zoon van Abul-Hasan, ALI al-Murtadha zoon van Abu Talib de shoonzoon en neef van de profeet. (allah u ma salle alla muhammad wa alli muhammad).

we noemen ons zelf moslims van de stroming Ithnna ashri JA'FARI .

maar ik ben me zelf nog aan het verdiepen over alle stromingen binnen de islaam,
en inshaallah kunnen we op een andere forum hier over praten, want wij zijn hier beetje afgedwaald van het onderwerp. Ook al is hezbollah shiitish.

assalamo aleikoom,






5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 15:47

Salaam aleikom.

Ik heb de Koran van de Al Azhar, Cairo. En de vertaling laat ook hier niets weg. Dat voor Marocaantje. Waarvan ik trouwens vind dat je antwoorden wel heel kort door de bocht gaan. De mijne trouwens ook maar zo denken we erover.

Ik heb overigens geen antwoorden gekregen op mijn vragen!

Wederom moet ik Khabir gelijk geven. Wie zijn die geleerden? Waarom claimt de ene de waarheid en de anderen beschuldigt hem van dwaling? Waarom zou ik de geleerden geloven? Ik zou een complex, gespleten persoon worden? Als ik die geleerden niet geloof (het zijn ook maar mensen) word ik dan gestraft? Zelfs al zijn ze erkend, spreken ze wel de waarheid? Was het niet Mohamed Atta die les gaf op de islamitische universiteit in Cairo en blies hij later niet de Twin Towers op? Wat moet ik in Godsnaam met die lui? Men smijt met begrippen waarvan de essentie behoorlijk zoek is geraakt. Werderom en wederom beroept men zich angstvallig op het heilige ontzag jegens hun eigen overtuiging. Er blijft juist weinig meer over van de ware islam die we in de Koran nog kunnen vinden. Het is een politieke islam geworden waarvan alle sjieks in de wereld het zijne schreeuwt. Neem mij niet kwalijk dat ik net zoals ieder ander het mijne eruithaal waarvan ik nog enigzins iets menselijks in zie.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 15:51

Wat is trouwens een "muta" huwelijk? Is dat hetzelfde als het "orfi" huwelijk waarme men in egypte snel trouwt?

 

Nefertiti

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 16:21
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Wat is trouwens een "muta" huwelijk? Is dat hetzelfde als het "orfi" huwelijk waarme men in egypte snel trouwt?

 

Nefertiti



assalamo aleikoom,

volgens mij is dat een tijd gebonden en onder bepaalde voorwaarde te sluiten huwelijk, welk verricht mag worden om allenstaande vrouwen en vooral weeduwen te kunne ondersteunen. welk uitteraad zoals vele regels in verschillende stromingen misbruikt kunnen worden tbv de vleeselijke lusten.

zoals we weten mag men volgens de koran ook vier vrouwen hebben en scheiden onder bepaalde voorwaarde.
maar ieder moslim weet ook dat allah in je hart kan kijken en  jou intensies kan zien.

ik als shiiet heb geleerd dat je je vleeselijke lusten moet beheersen. en dat je niet een andere vrouw mag huwelijk voor het bevredigen van je vleeselijke lusten.
maar als je in een oorlog gebied veel medelijden krijgt met een arme weeduwe en haar wilt beschermen en steunen en in huis wilt nemen, dus met een goede intensie en niet voor het sexuele contacten, mits je 1e vrouw het toelaat, je met haar een huwelijk mag aangaan. en je moet weten dat je niet voor allah kan verbergen.




5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 17:43

Salaam aleikom,

Dus toch hetzelfde dat de soenitische moslims in Egypte gebruiken. Het orfi contractje. dus moslima 82, niet alleen sjieeten hebben dit.

Moet er wel bijzeggen dat het orfi contract vandaag de dag terecht onder vuur ligt want het wordt te makkelijk te pas en te onpas gebruikt. Voor een paar centen heb je het en er is bijna niemand die vraagt of de 1e vrouw het wel weet.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 00:53
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


Dit principe gaat zelfs zo ver dat er een Islamitische uitdrukking is die zegt dat wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, er al minstens ��n ongelovige is, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof.

Gelukkig ken ik die gezegde dus toevallig ook. En hebt een deel weggelaten. Op het moment dat je iemand  VALS beschuldigd van het zijn van een ongelovige, dan pas ben jij op dat moment een ongelovige. En niet als je gewoon zomaar iemand als ongelovige bestempelt terwjil hij dat ook volgens de Islamitische wetten is.

Groeten,

Marocaantje



Er is nog een principe dat over het hoofd wordt gezien: Als je iemand moslim noemt die geen moslim is, ben je zelf ook een kafir.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 02:46

Profeet van Allah sallalaho alaihi wasallam waarschuwde ons: �PAS OP! voor alle nieuw verzonnen zaken (in de religie)�, �het leidt naar de hel�. Dit is dan ook de reden dat er zoveel meningsverschillen zijn. Omdat er steeds weer iemand met zijn/haar stomme kop zonodig iets nieuws wil verzinnen wat niet (meer) in de Islam thuishoort. Het duidelijke advies van RasoolAllah was: �Ga terug naar de Soennah�. Bij ieder meningsverschil moeten we terug naar de Koran en de Soennah van RasoolAllah.

 

Nu, om de religie van RasoolAllah sallalaho alaihi wasallam te kennen, kijken we niet naar hoe Khabir de Shia is opgevoed of naar nefertiti de Egyptenaar.  Ook niet naar een paar hitsige Egyptenaren. Wat we wel moeten doen is terug naar Allah en Zijn Boodschapper, want wie iets doet wat niet bij de Soennah hoort of iets dat verboden is, hoort niet bij de Oemmah en wat hij/zij doet wordt niet geaccepteerd. (Hadith)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:59

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Er is nog een principe dat over het hoofd wordt gezien: Als je iemand moslim noemt die geen moslim is, ben je zelf ook een kafir.

Bedankt voor je aanvulling.

En aan welke situaties zou ik dan moetend denken als iemand een ander moslim noemt die geen moslim is...? (Bedoel jij het in de zin van de daden van de desbetreffende persoon...?)




Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 04:04
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Dus toch hetzelfde dat de soenitische moslims in Egypte gebruiken. Het orfi contractje. dus moslima 82, niet alleen sjieeten hebben dit.

Moet er wel bijzeggen dat het orfi contract vandaag de dag terecht onder vuur ligt want het wordt te makkelijk te pas en te onpas gebruikt. Voor een paar centen heb je het en er is bijna niemand die vraagt of de 1e vrouw het wel weet.

Salaam Nefertiti



salaam aleikoum

Het orfi is iets heel anders. Het probleem ligt hem hier in de registratie. Er wordt wel een contract opgesteld en ook met getuigen, alleen wordt deze niet geregistreerd bij de overheid.

De profeet salla Allahu aleyhi wassalam heeft ook gezegd om het huwelijk met de daff kenbaar te maken en een huwelijksmaaltijd  voor te  bereiden. Dit is belangrijk om te doen volgens de soennah. Ook moet er een wali bij zijn. De geleerden van de soennah accepteren dit ook en verplichten dit ook.

Soennietische moslims doen ook verschrikkelijke zonden, maar dat is niet het punt. Het gaat hier om de geleerden en de regelgeving van het huwelijk. De geleerden van de soenna volgen geen  innovaties of zaken die v��r de Islam golden.

Volgens mij bestonden er vroeger geen overheden die het huwelijk registreerden, maar dat weet ik niet zeker. Het is dus aan de egyptische overheid nu om contact te houden met de wali en de imam en het contract van de imam te erkennen als rechtsgeldig als er een probleem voordoet door een onrechtvaardige behandeling.

als ik iets fout zeg corrigeer mij,

salaam aleikoum






Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.143 seconden.