Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Iran en kernprogramma

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Iran en kernprogramma
    Geplaatst op: 03 september 2006 om 15:19

In eerste instantie geplaatst door Khabir



tijdens deze acht oorlog jaren woonde ik als minderjarige in iran. we werden voorbreid op de gevaren van oorlog, maar waren niet verplicht om mee te doen aan de oorlog.
de diensplicht ging vannaf je zestiende in. 2 jaar training. en vannaf 18e in de front. je mocht wel eerder naar de front maar geheel vrijwillig.





Hoe vrijwillig is een kind van 16 ? Sorry maar 16 is dus in die optiek KIND!en zelfs opleiding is verwperlijk .. en in mijn ogen KINDSOLDAAT .

Ik vind trouwens dienstplicht zoiezo verwerpelijk zenne.
Soldiers who wanne be heroes number practecly zero .. but there are milions who wanna be cyviliens.

xxx,

stampertje

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 15:42

onderscheid tussen kind en volwassene hangt af van cultuur en religie.

bij de christenen, westerlingen ben je volwassen op je 18. in de islamitische wereld ben je volwassen vanaf je je 1ste keer een zaadlozing hebt gehad of bij de vrouwen je regels. vanaf dat moment wordt je beschouwdt en terechtgesteld door zowel mens als God als een volwassene.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

onderscheid tussen kind en volwassene hangt af van cultuur en religie.


bij de christenen, westerlingen ben je volwassen op je 18. in de islamitische wereld ben je volwassen vanaf je je 1ste keer een zaadlozing hebt gehad of bij de vrouwen je regels. vanaf dat moment wordt je beschouwdt en terechtgesteld door zowel mens als God als een volwassene.



Houdt dit ook in dat je geacht wordt zelfstandig beslissingen (over je eigen leven) te kunnen nemen en daarvoor de volle verantwoordelijkheid te dragen?
Terug naar boven
Iesa-Abou-Yahya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Iesa-Abou-Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 17:59
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In mijn ogen gaat het dus niet om het atoom programma van Iran.

 

Dit ben ik helemaal met jouw eens.

De werkelijke rede van de druk en een eventuele oorlog met Iran is inderdaad niet het atoomprogramma of volgens hun het energieprogramma maar gaat om de iraanse oliebeurs. Iran is van plan om de olie alleen nog af te gaan rekenen in euro's. Dit betekent dat de Dollar minder waarde krijgt (zeker wanneer Venezuela en andere opec-landen Iran hierin moeten volgen) aangezien de waarde van de dollar afhankelijk is van olie en niet van goud. Door de invoering van de nieuwe iraanse oliebeurs zou de amerikaanse economie dus een zware klap krijgen en aangezien ze de grootste staatsschuld ter wereld hebben zou amerika binnen 20 jaar een chaotisch anarchistisch stuk land worden. Het werkelijke Kernwapen van Iran is dus: De Oliebeurs

De invoering hiervan stond gepland op 1 september maar is uitgesteld. Erg opvallend is dat het Ultimatum van de VN op 31 augustus afliep. Verder is het ook heel opvallend dat europese landen fel tegen militair ingrijpen zijn en zich passief opstellen tegenover Iran. Dit is ook logisch want het kernwapen (oliebeurs) van Iran maakt Europa sterker. Er is hier dus spraken van een economische oorlog tussen de Verenigde Satan en Europa (Groot Britanie volgt de amerikaanse belangen want de londense beurs is tegenwoordig afhankelijk van de waarde van de dollar)

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 23:58

Om heel eerlijk te zijn vind ik zelfs 18 nog kind. Als ik bedenk wat ik dacht en voelde om mijn 18 de... (dit geheel ter zijde)

Ergens hierboven staat vermeld wat er algemeen onder kindsoldaat verstaan wordt ..  Waarbij duidelijk vermeld wordt dat het onder de 18 gaat. Daarop gaat iemand met die tekst in verdediging da het allemaal propaganda is.
NIET dus h� want hij zegt zelf dat legeropleiding van 16 begint.
Eerste zaadlozing is rond 12? maandstonden vaak al vroeger? Ga je nu �cht beweren dat je vanaf dan volwassen genoeg bent om oorlog te voeren?

Want als je zo denkt dan zijn wij natuurlijk de vulie propaganda gelovers.. maar ik geloof rotsvast da op twaalf je grootste zorg zou moeten zijn hoe je punten zijn op school ... NIET hoe ver je vijand van je af ligt.

Op zestien vind ik da trouwens evengoed! Wat die opleidingen betreft, dat gebeurt vermoed ik in kazernes... en dat is volgens mij in oorlogstijd niet de meest veilige en dus kindvriendelijke plaats om te zijn.

 

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2006 om 01:55
In eerste instantie geplaatst door Khabir

waroom gaan dagelijks in Irak, Afganistan,palestina zo veel onschuldige burgers  dood die voor hun land en religie vechten. toevallig zijn ze moslims en worden ze door het christelijke westen onder  de mom van oorlog tegen terrorisme gedood.
bewust of onbewust vallen dagelijks onschuldige slachtoffers.

zolang de christelijke westen dat vootzet en de bezetters van een land steunt i.p.v de bewoners van dat land. zal de haat tegen het westen steeds grooien, en zullen steeds meer oorlogen komen en daarmee onschuldige slachtoffres(moslims en niet moslims) vallen.



Boeiend dat je dat zegt. In elk geval in Irak vallen de meeste burgerslachtoffers door.....jawel: MOSLIMS.

Maar goed, dat zijn natuurlijk weer geen goede moslims. 't is bar ingewikkeld.
Over Iran. Ik heb pas een mooi boek gelezen over de islaam in Iran. Het heet: Het huis van de moskee, en is geschreven door Kader Abdolah. Hij is een Iranees. In dit boek beschrijft hij de islam zoals die van oudsher in Iran een plek had: een meer gematigde vorm van religie, veilig en vreedzaam. Wel met rare uitglijders, maar daarin zijn moslims net christenen.
Vervolgens beschrijft hij de ontwikkeling naar de radicalisering onder Khomeiny en de zijnen. Aanrader. Lees en leer.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2006 om 05:12
In eerste instantie geplaatst door Iesa-Abou-Yahya

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne


In mijn ogen gaat het dus niet om het atoom programma van Iran.




Dit ben ik helemaal met jouw eens.


De werkelijke rede van de druk en een eventuele oorlog met Iran is inderdaad niet het atoomprogramma of volgens hun het energieprogramma maar gaat om de iraanse oliebeurs. Iran is van plan om de olie alleen nog af te gaan rekenen in euro's. Dit betekent dat de Dollar minder waarde krijgt (zeker wanneer Venezuela en andere opec-landen Iran hierin moeten volgen) aangezien de waarde van de dollar afhankelijk is van olie en niet van goud. Door de invoering van de nieuwe iraanse oliebeurs zou de amerikaanse economie dus een zware klap krijgen en aangezien ze de grootste staatsschuld ter wereld hebben zou amerika binnen 20 jaar een chaotisch anarchistisch stuk land worden. Het werkelijke Kernwapen van Iran is dus: De Oliebeurs


De invoering hiervan stond gepland op 1 september maar is uitgesteld. Erg opvallend is dat het Ultimatum van de VN op 31 augustus afliep. Verder is het ook heel opvallend dat europese landen fel tegen militair ingrijpen zijn en zich passief opstellen tegenover Iran. Dit is ook logisch want het kernwapen (oliebeurs) van Iran maakt Europa sterker. Er is hier dus spraken van een economische oorlog tussen de Verenigde Satan en Europa (Groot Britanie volgt de amerikaanse belangen want de londense beurs is tegenwoordig afhankelijk van de waarde van de dollar)



Analyses als deze, en een eerlijke discussie daarover, zijn minstens zo onmisbaar voor een goede oordeelsvorming als die over zaken welke zich bevinden op het terrein van religie en cultuur. Zelf denk ik dat een bedachtzaam volwassen Europa, mits het zich niet het spel uit handen laat slaan, zonder meer in staat is om te komen tot een humane en duurzame oplossing van het Palestijns-Isra�lisch conflict.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2006 om 12:47
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Om heel eerlijk te zijn vind ik zelfs 18 nog kind. Als ik bedenk wat ik dacht en voelde om mijn 18 de... (dit geheel ter zijde)

Ergens hierboven staat vermeld wat er algemeen onder kindsoldaat verstaan wordt ..  Waarbij duidelijk vermeld wordt dat het onder de 18 gaat. Daarop gaat iemand met die tekst in verdediging da het allemaal propaganda is.
NIET dus h� want hij zegt zelf dat legeropleiding van 16 begint.
Eerste zaadlozing is rond 12? maandstonden vaak al vroeger? Ga je nu �cht beweren dat je vanaf dan volwassen genoeg bent om oorlog te voeren?

Want als je zo denkt dan zijn wij natuurlijk de vulie propaganda gelovers.. maar ik geloof rotsvast da op twaalf je grootste zorg zou moeten zijn hoe je punten zijn op school ... NIET hoe ver je vijand van je af ligt.

Op zestien vind ik da trouwens evengoed! Wat die opleidingen betreft, dat gebeurt vermoed ik in kazernes... en dat is volgens mij in oorlogstijd niet de meest veilige en dus kindvriendelijke plaats om te zijn.

 

xxx,

stampertje

In de middeleeuwen was je op je 14de al bijna een trotse ridder. Niet iederen heeft dezelfde denkwijze op zijn 12de. neem een kind van 12 uit Somali� en een Belgische kindje van 12 en vergelijk hun gedachtegangen maar eens.

het hangt ervan af hoe je bent opgegroeid, heb je heel je jeugd nx anders dan oorlog en chaos meegemaakt dan ben je een moordmachine, heb je heel je jeugd playstation zitten spelen dan moet je niet verbaasd zijn dat het laatste kindje niet  in staat is om te vechten.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 01:47
De visie op wanneer Kind zijn ophoudt en de volwassenheid begint heeft inderdaad ook te maken met cultuur. Toch lijkt het mij goed dat internationale organisaties opkomen tegen het gebruik van jongeren beneden de 18 in een leger, gekoppeld aan een visie op volwassenheid die niet cultureel, maar meer wetenschappelijk verankerd is: wanneer is een lichaam tot sterkte gekomen, wanneer is een mens in staat zelfstandige analyses te maken, voor zichzelf op te komen e.d. 
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 15:36

een kind van 12 hoort g��n moordmachine te zijn .. daar gaat het net om
Kinderen horen KIND te mogen zijn .. overal ! en de laatste keer dat ik op mijn kalender keek waren de middeleeuwen al voorbij.
De mensen stierven dan ook rond hun 35 ste .. (meestal zelfs al vroeger) .. dus vergelijking gata totaal niet op sorry.
En cultureel bepaald.. ja ... maar mag ik aub het schandalig vinden dat kinderen geen kind mogen zijn ?

Tuurlijk .. ik ken ook meisjes van 12 die geen kind meer zijn .. omdat mensen dat kind zijn van hen afgenomen hebben. Ik ken ook kinderen die 'mama' zijn voor broertjes of zusjes .. en op die manier verantwoordleijk en volwassen zijn ... Maar ik vind dat DOODZONDE ... een kind moet spelen .. onschuldig zijn en bemint worden.. is de enige manier dat het kan opgroeien tot gelukkige mens.

(anders kan het ook -hoop ik- maar is het verdorie hard werken)

xxx,

stampertje

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 06:39

ik zeg toch niet dat een kind een moordmachine hoeft te zijn, of dat een kind zichzelf al moet gaan opblazen.

ik zeg gewoon de pure feiten. bij de ene is een kind op zijn 15de al volwassen en in een ander cultuur is het kind al op zijn 18de volwassen.

en als je per se de puntjes op de i wilt zetten dan is een mens wetenschappelijk gezien pas volwassen op zijn 26ste,de hersenen veranderen en groeien nog tot je 26ste dus ocharme de kinderen van 24 die mee in een oorlog vechten.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:18
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

onderscheid tussen kind en volwassene hangt af van cultuur en religie.

bij de christenen, westerlingen ben je volwassen op je 18. in de islamitische wereld ben je volwassen vanaf je je 1ste keer een zaadlozing hebt gehad of bij de vrouwen je regels. vanaf dat moment wordt je beschouwdt en terechtgesteld door zowel mens als God als een volwassene.

Draait het dan echt alleen weer om het seksuele?  Emotionele en rationele volwassenwording komt na seksuele volwassenwording!

en wanneer zijn die volgroeid ?  ik denk toch dat die iets langer dan je 18de blijven ontwikkelen.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:25

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Ah, dat zeg je zelf ook al

jah dus wat is dan het verschil tussen een persoon van 15 en een persoon van 21 als ze pas volledig volwassen zijn op hun 26ste ?

waarom dan een drama van maken ?

kijk ik zeg niet dat ik pro- kindsoldaten ben, maar als het niet anders kan dan kunnen ze toch wel mee vechten. een kind van 15 kan zich toch verweren of niet ?

maar alleen als het echt moet.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 11:28
Je zult toch door zo'n volslagen onoordeelsvaardig kind dat werd ge�ndoctrineerd door de een of andere, zogenaamd "gelovige", rotschoft, worden afgemaakt...
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 14:06
Note: This map indicates only situations in which children have actively participated in conflict.It does not show all countries where children are recruited into government armed forces or armed groups. Please refer to individual country entries in the Child Soldiers Global Report (2001) for further information.

WORLD MAP OF CHILD SOLDIERS (2000/2001)
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 14:54

Maar PP toch dat is toch westerse propoganda?

Nefertiti

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 15:19

Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht dat de bron garant stond voor een objectief oordeel. (VN)

Beste Nefertiti, mijn excuses voor deze overgeeflijke fout.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.