Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOpmerkingen Paus

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Opmerkingen Paus
    Geplaatst op: 15 september 2006 om 14:36

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Wat vinden jullie van het onderstaande?


Woede over opmerkingen paus

Uitgegeven: 15 september 2006 06:44
Laatst gewijzigd: 15 september 2006 13:31

CAIRO/ROME - Moslims in tal van landen hebben woedend gereageerd op uitlatingen van paus Benedictus XVI tijdens diens bezoek aan Duitsland deze week. In een rede in de universiteit van Regensburg citeerde de kerkleider de veertiende-eeuwse Byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos, die meende dat de islam alleen slechte en inhumane dingen heeft gebracht. Steeds meer moslims dringen erop aan dat de kerkleider zijn excuses aanbiedt.

Het parlement van Pakistan, een land met een grote islamitische meerderheid, heeft Benedictus gevraagd zijn uitlatingen in te trekken. In een unaniem aanvaarde oproep wordt de paus verweten dat zijn "minachtende opmerkingen" over de filosofie van de jihad en de profeet Mohammed "gevoelens in de gehele moslimwereld hebben gekwetst" en haat tussen de godsdiensten kunnen verspreiden.

Kwaad bloed

Het hoofd van de zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte constateerde dat de woorden van de paus kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld. Een religieuze leider in Turkije zei dat het hoofd van de Rooms-Katholieke Kerk zijn geplande bezoek aan dat land maar moet heroverwegen.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan sprak tegen dat Benedictus de moslims heeft willen kwetsen. Hij wilde juist het belang van de dialoog onderstrepen. De paus heeft vooral duidelijk willen maken dat hij "religieuze motieven voor geweld absoluut verwerpt".


In zijn gewraakte rede ging Benedictus in op de verschillen tussen de islam en christendom en de relatie tussen geweld en geloof. Hij citeerde de keizer die volgens de overlevering zei: "Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat jij predikte, met het zwaard te verspreiden".

God

De kerkvorst voegde eraan toe dat volgens Manuel II Palaeologos het verspreiden van het geloof met geweld niet goed is. Benedictus sloot zich daarbij aan door te zeggen dat geweld "onverenigbaar is met de natuur van God en de natuur van de ziel".

In Turkije, dat een sterke scheiding tussen kerk en staat kent, noemde Ali Bardakoglu, hoofd van het departement voor Religieuze Zaken, de woorden van de paus "zeer betreurenswaardig". De kerkleider is van plan in november naar Turkije te komen, maar Bardakoglu zei nu niets in het bezoek te zien. "Hij (de paus) moet eerst zijn gevoelens van haat kwijtraken", zei hij volgens de zender NTV.

Indonesi�

Ook in Indonesi�, het land met de meeste moslims in de wereld, vielen Benedictus' woorden slecht. "De uitlatingen van de paus weerspiegelen zijn gebrek aan wijsheid. Uit zijn woorden blijkt dat hij geen juist begrip van de islam heeft", zei voorzitter Din Syamsuddin van Muhammadiyah, de op een na grootste moslimorganisatie in het eilandenrijk. Hij riep de moslims op niet buitensporig op de pauselijke uitlatingen te reageren. "Of de paus zijn excuses aanbiedt of niet, de islamitische gemeenschap moet laten zien dat de islam een godsdienst van mededogen is".

De Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) hoopt dat de woorden van de paus niet de voorbode van een nieuw beleid van het Vaticaan jegens de moslims zijn, "in het bijzonder na vele decennia van dialoog die de geestelijken in het Vaticaan en de leidende denkers en theologen van de moslims nader tot elkaar heeft gebracht". De OIC beschuldigt Benedictus ervan "een lastercampagne" tegen de profeet Mohammed te voeren.




Jullie Zuster Fi Dien!!

Bron:nu.nl

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Horzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 15:06
Hoe ongeloofwaardig kun je als moslim zijn? Het was op het nieuws: "Wij moslims zijn niet geweldadig", zegt er een met een geweer in de hand. En hup, daar gaat een vlag in de brand. Je ziet vervolgens woedenden moslims. Er is al een aanslag gepleegd op een kerk in Gaza. Ik begrijp best wel dat het voor een moslim niet leuk is om te horen hoor, maar bewijst de reactie van de moslims niet dat de Paus volkomen gelijk heeft?
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 15:28

Hey Horzel,

Hoe ongeloofwaardig kun je als moslim zijn? Het was op het nieuws: "Wij moslims zijn niet geweldadig", zegt er een met een geweer in de hand. En hup, daar gaat een vlag in de brand. Je ziet vervolgens woedenden moslims. Er is al een aanslag gepleegd op een kerk in Gaza. Ik begrijp best wel dat het voor een moslim niet leuk is om te horen hoor, maar bewijst de reactie van de moslims niet dat de Paus volkomen gelijk heeft?

Het generaliseren van moslims is niet nodig, Wat een individu doet hoeft nog niet te betekenen dat een ieder zo zou reageren. Al vind ik het eigenlijk wel begrijpelijk dat er hedendaags zo wordt gereageerd.

Kimmie,

Wordt er nu geprotesteerd tegen de feit dat de paus iemand citeert?


Waarom zou de Paus het dan uberhaupt vertellen als hij het er niet mee eens zou zijn? Het hadden dus net zo goed zijn eigen woorden kunnen zijn, anders -lijkt mij- zou hij het ook niet hebben gezegd. Het is naar mijn mening dus niet meer dan logisch dat hij er op aangekeken wordt. 

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Horzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 15:39
Waaorom mag je niet generaliseren? De Paus spreekt echt niet alleen vanuit zichzelf maar namens de RK-kerk. Komt bij, dat de moslims in Gaza ook generaliseren. Ze verwijten de onschuldige christenen in Gaza iets. Ik denk dat je alle molims erop aan mag spreken ook al zijn ze niet persoonlijk verantwoordelijk. Ze horen immers bij die club. Uit je begrip voor de geweldadige reactie blijkt dat ik gelijk heb.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 15:43
Pausje begint op Bush te lijken met zijn uitspraken. Waarschijnlijk haalt ie zijn inspiraties uit Washintom ipv uit de bijbel. Zoiets zeggen was pas eeccht onverantwoord. Vooral in deze tijd dat de spanningen in Libanon al hoog opliepen.

In elk geval, in Kashmir zijn vandaag alle kranten door de politie in beslag genomen, zodat het nieuws van de paus niet wordt verspreid.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 15:45
Salaam aleikoum,

Dit is wat ik er in zie:

02:109- Velen onder de Lieden van de Schrift wensen dat zij jullie, nadat jullie tot geloof zijn gekomen, weer tot ongelovigen zouden kunnen maken, uit afgunst die onder hen leeft, nadat voor hen de waarheid duidelijk was geworden. Maar vergeeft hen en laat hen maar begaan, totdat Allah komt met Zijn bevel. Voorwaar, Allah is Almachtig over alle zaken.

Salaam aleikoum,


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 15:46

Horzel,

Waaorom mag je niet generaliseren? De Paus spreekt echt niet alleen vanuit zichzelf maar namens de RK-kerk. Komt bij, dat de moslims in Gaza ook generaliseren. Ze verwijten de onschuldige christenen in Gaza iets. Ik denk dat je alle molims erop aan mag spreken ook al zijn ze niet persoonlijk verantwoordelijk. Ze horen immers bij die club. Uit je begrip voor de geweldadige reactie blijkt dat ik gelijk heb.

Ik vind het nogal kinderachtig van je om te zeggen waarom je niet mag generaliseren als anderen dit ook doen. Je bent toch geen klein kind neem ik aan. Dat een ander iets verkeerds doet geeft jou niet het recht noch het excuus om het ook te mogen doen.

Het slaat werkelijk nergens op om alle moslims erop aan te spreken. Ik spreek bisschop Muskens (van Breda) toch ook niet aan op de daden van andere personen met een hoge functie binnen de Kerk die bepaalde fouten begaan? Of is het dan opeens wat anders? Gaat dit dan weer over andere zaken?

Ik heb trouwens het woord 'begrijpelijk' in mijn reactie opzettelijk onderstreept. Ik dacht dat jij het verschil zou weten tussen het 'begrijpelijk' vinden / er begrip voor hebben en het daadwerkelijk steunen. Lijkt mij totaal verschillende dingen vind je niet?

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Horzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 15:51
Waarschijnlijk haalt de paus zijn inspiratie uit de Bijbel, maar kijkt hij ook goed om zich heen en kijkt hij naar de geschiedenis. Kijk Mohammed heeft iets achtergelaten op deze wereld, dat is naast de koran ook zijn zwaard. Dat is nu nog steeds te bekijken. Het christendom heeft ook een tweesnijdend zwaard achtergelaten, en dat is de kracht van het 'Woord'
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 16:04
Graag maak ik gebruik van de gelegenheid om even een aantal misverstanden te herstellen. Ik heb vandaag een intervieuw gezien van enkele geleerden over dit onderwerp. Wat is er nu werkelijk aan de hand.

De paus heeft getracht op een acedemische manier te schetsen dat religie nooit met het zwaard kan worden verspreid. Dat de paus een (botte en foute) uitspraak van van een ander gebruikt om aan te tonen wat hij bedoeld is een miskleun van de eerste categorie. De uitspraak of eigenlijk de quote zet wel degelijk Mohammed, vrede zij met hem in een negatief daglicht. Het is echter niet de bedoeling van de paus om de Islam bewust te schaden. Dat geloof ik ook niet echt.

In de jaren zestig heeft de R.K. Kerk op het hoogste niveau vergaderd en bevestigd dat deIslam een vredelievende religie is. Dat is in boekvorm uitgebracht en verteld ons dat de de Islam in zijn geheel zeer hoog wordt gerespecteerd door de R.K. Kerk. Deze geleerden en hun uitspraken zijn nog steeds van toepassing en worden dan ook terecht nu aangehaald. Je kunt bijna spreken van een broeder religie..

Ik vind het niet een bewuste daad, maar een ondoordachte blunder. Het is misschien een beetje toevallig maar de beste paus is en blijft wel een Duitser.
Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer, omdat zij zich veel bewuster zijn van het Boek. We hebben tenslotte dezelfde stamvader.

Ik heb al een aantal Moslim geleerden en voorgangers horen spreken, bijna allemaal roepen ze op tot kalmte en vrede. Dit is de Islam waar ik van houd. Boven stomme kreten staan en oproepen tot vrede. Groots is dat en het bevestigd de juiste weg van de Islam, hoe moeilijk die het nu ook heeft.

Groet, Assur

 


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Horzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 16:10
Dat generaliseren doet iedereen. Veel katholieken in Nederland voelen zich persoonlijk aangevallen als je kritiek levert op de Paus. Wat ik bedoel, is dat je het zelf ook doet door het woord begijpelijk te gebruiken. Het verschil tussen 'begrijpelijk vinden' en 'begrip hebben voor' is flinterdun en is voor een deel een taalspelletje. Ik vind dat je katholieken mag aanspreken op de uitspraken van de Paus en moslims op hun reactie. Je kunt je niet, als het je niet uitkomt, verschuilen achter ieders persoonlijke verantwoordelijkheid. Moslims voelen zich beledigd, zo staan de zaken. Uit de reactie van veel moslims blijkt een kort lontje. Dat dit wel te verklaren is (als je dit met begrijpelijk bedoeld) is wat anders. Maar daarmee leg je wel een deel van de schuld bij de Paus (of het westerse christendom voor mijn part) neer. Dat is niet terecht. Het wordt tijd dat moslims eens kritisch naar zichzelf kijken. Het was trouwens ook nog wel komisch om te zien op het nieuws. Woendende moslims die schreeuwen dat ze niet geweldadig zijn. Straks gaan ze nog zeggen dat omdat ze zo vredelievend zijn de Paus de doodstraf verdient.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 16:20
Het is eigenlijk een storm in een glas water, maar die storm is ontstaan door domheid.

Je kunt Moslims wel een kort lontje toebedelen, het is de paus die het vuurtje gaf.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 16:29

Ik zou graag de paus zijn visie willen horen over de bloedige bekeringen in Zuid-Amerika, de verschrikkelijke kruistochten in de moslimwereld, de tirannie van de kerk onder Hitler� als hij flink is�

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Horzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2006 om 17:03
Ik denk dat de Paus zou zeggen dat het Christendom ook veel goede dingen heeft voortgebracht in Zuid-Amerika (bevrijdingstheologie). Hij zou zeggen dat de kruistochten een reactie was op de verovering van moslims van Christelijk Noord-Afrika en Spanje (711) en dat de geweldadige verovering door de moslims pas bij Poitiers tot staan kon worden gebracht (732). En voor wat betreft de tirannie onder Hitler, die was er niet. Was dat zo dan was het toemalige Vaticaan makkelijker wat te verwijten. Het was juist een slappe houding gericht op lijfsbehoud dat Rome bezigde. Ze hadden toen juist kunnen laten zien wat Christendom inhield door actief veel meer Joden te helpen i.p.v. dat zeer weinige wat ze werkelijk hebben gedaan. Het Vaticaan heeft hiervoor verschillende keren excuses aangeboden en ze probeert actief de relatie met het Jodendom te verbeteren. Als de Paus flink is geeft hij nu geen duimbreed toe en gaat hij in debat met moslimvertegenwoordigers. Het is een goede aanzet voor een debat wat hij gezegd heeft. Het getuigd van een kritische betrokkenheid.
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 02:24
Wat ik prima vond van de paus is dat hij iedere vorm van gewelddadig verspreiden van een religie verspreidt. En inderdaad: momenteel is er ��n religie die zich op dit punt nogal manifesteert.

Toch had het betoog van de paus aan kracht gewonnen als hij het had ge�llustreerd met voorbeelden uit het eigen verleden. Helaas heeft ook het christendom in het verleden een vorm van haar geloof met geweld willen verspreiden. Begrijpelijkerwijze hoorde ik dus gisteren een islamitisch leider zeggen: waarom had hij het niet over de kruistochten?
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 03:16
de reacties hier en in de wereld vanuit de moslimgemeenschap maken mij sterker in mijn steun aan de Paus en zijn uitspraak. Ik vraag mij af of die 3000 Palestijnen in Gaza uberhaubt weten wat er eigenlijk aan de hand is, zijn ze niet gewoon weer opgehitst? Weten ze wat de Paus echt heeft gezegt? Ik denk het niet, als ze dat hadden geweten en een beetje verstand hadden dan hadden ze geen Grieks-Orthodoxe Kerk aangevallen. Wel apart ook weer en tekenend voor het feit dat ze niet wisten waar ze mee bezig waren, Grieks-Orthodox is niet Rooms-Katholiek, de Paus is niet de leider van de Orthodoxen. Ze vallen dus ook nog eens verkeerde mensen aan, hoe dom kan je zijn, hoe blind kan een vent die je ophitst (Hamasleider bijvoorbeeld) je maken.

De Paus verkondigd zoals altijd dat geweld en geloof niet te verenigen zijn, en daarbij citeerd hij een 14e eeuwse keizer. Prima lijkt mij. God is tegen geweld en al helemaal tegen bekeren door middel van geweld. Feiten laten zien dat alle religies zich schuldig hebben gemaakt aan die praktijk. Er is er echter slechts ��n die er op grote schaal mee is begonnen en er nog steeds mee doorgaat. Dat zijn de feiten.

Natuurlijk moet hier weer gezegt worden dat de Paus eerst eens moet praten over de fouten van de Kerk. Dat heeft de vorige Paus uitvoerig gedaan. De vorige Paus heeft schuld beleden voor de fouten van de Kerk. Je kan dan wel weer elke keer vragen om dat te doen maar zo zit het Katholieke geloof niet in elkaar. Als ik nu een fout maak dan belijdt (biecht) ik die ook maar een keer (op). Pas als ik na het belijden (opbiechten) van die fout nog een keer diezelfde fout bega is het tijd om weer mijn schuld te belijden. Na 2000 hebben zich in de Kerk gelukkig geen misstanden meer voorgedaan waar jullie de Paus nu graag over horen spreken. Het heeft dus geen nut om ze weer op te rakelen. De Kerk heeft ervan geleerd. De Kerk maakt dergelijke fouten al heel lang niet meer, ze is zich ervan bewust maar het is verleden tijd. Geweldadige bekering of geweld uit naam van de Islam is nog altijd niet verleden tijd.

En nu gaan we fijn allemaal eens zelf onderzoeken wat de Paus nu werkelijk heeft gezegt. Ik vraag mij namelijk af of iemand zijn hele toespraak heeft gehoort en dus zijn uitspraak in de context kan plaatsen. In de media zien we steeds ��n zin die zonder zijn context op allerlei manier verkeerd kan worden begrepen. Daarom lijkt het mij verstandig om de hele toespraak te bekijken en te oordelen over de uitspraak.

Nu wil ik trouwens ook graag een zeggen wat moslims hier vaak zeggen. De media is onbetrouwbaar, het is propaganda, het is altijd negatief over de Kerk. Jullie zeggen altijd soortgelijke dingen als wij (niet-moslims) ons (deels) baseren op de media. Waarom is de media nu ineens het grote orakel dat wel te vertrouwen is? Is het soms omdat het negatief is jegens het Christendom? Als de media onbetrouwbaar is (en dat is ze ten dele ook wel) dan kan dat in alle type berichtgevingen voorkomen, de media is dus niet enkel onbetrouwbaar als het een bericht is dat negatief is over moslims. Zoals een topman van een grote Nederlandse dagbladuitgever een keer zei: "Wij maken het nieuws". Alleen al daarom moet je verder kijken dan een krantenbericht.



Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 03:21
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Nu wil ik trouwens ook graag een zeggen wat moslims hier vaak zeggen. De media is onbetrouwbaar, het is propaganda, het is altijd negatief over de Kerk. Jullie zeggen altijd soortgelijke dingen als wij (niet-moslims) ons (deels) baseren op de media. Waarom is de media nu ineens het grote orakel dat wel te vertrouwen is? Is het soms omdat het negatief is jegens het Christendom? Als de media onbetrouwbaar is (en dat is ze ten dele ook wel) dan kan dat in alle type berichtgevingen voorkomen, de media is dus niet enkel onbetrouwbaar als het een bericht is dat negatief is over moslims. Zoals een topman van een grote Nederlandse dagbladuitgever een keer zei: "Wij maken het nieuws". Alleen al daarom moet je verder kijken dan een krantenbericht.

Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 03:22
In eerste instantie geplaatst door Assur

Graag maak ik gebruik van de gelegenheid om even een aantal misverstanden te herstellen. Ik heb vandaag een intervieuw gezien van enkele geleerden over dit onderwerp. Wat is er nu werkelijk aan de hand.

De paus heeft getracht op een acedemische manier te schetsen dat religie nooit met het zwaard kan worden verspreid. Dat de paus een (botte en foute) uitspraak van van een ander gebruikt om aan te tonen wat hij bedoeld is een miskleun van de eerste categorie. De uitspraak of eigenlijk de quote zet wel degelijk Mohammed, vrede zij met hem in een negatief daglicht. Het is echter niet de bedoeling van de paus om de Islam bewust te schaden. Dat geloof ik ook niet echt.

In de jaren zestig heeft de R.K. Kerk op het hoogste niveau vergaderd en bevestigd dat deIslam een vredelievende religie is. Dat is in boekvorm uitgebracht en verteld ons dat de de Islam in zijn geheel zeer hoog wordt gerespecteerd door de R.K. Kerk. Deze geleerden en hun uitspraken zijn nog steeds van toepassing en worden dan ook terecht nu aangehaald. Je kunt bijna spreken van een broeder religie..

Ik vind het niet een bewuste daad, maar een ondoordachte blunder. Het is misschien een beetje toevallig maar de beste paus is en blijft wel een Duitser.
Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer, omdat zij zich veel bewuster zijn van het Boek. We hebben tenslotte dezelfde stamvader.

Ik heb al een aantal Moslim geleerden en voorgangers horen spreken, bijna allemaal roepen ze op tot kalmte en vrede. Dit is de Islam waar ik van houd. Boven stomme kreten staan en oproepen tot vrede. Groots is dat en het bevestigd de juiste weg van de Islam, hoe moeilijk die het nu ook heeft.

Groet, Assur

 




Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer? Dus wij Christenen worden ineens wel goed behandeld door moslims. Werkelijk haal die oogkleppen van je kop, je hebt je al helemaal laten inpalmen door mensen die op je inspreken (doet mij denken aan Lord Darlington in Remains of the day).

Het Christendom word door moslims constant zwart gemaakt, dat is een feit, gebeurt dagelijks, gebeurt zelfs op dit forum. Dus doe nu niet alsof dat niet gebeurt. Werkelijk heel kortzichtig van je om dit te beweren.

Daarbij komt de dialoog tussen Kerk en islam (en ook alle andere religie's) altijd vanuit de Kerk. Waarom toont de islam nooit het innitiatief op dat vlak? Als de islam zo is als jij nu beweert dan had dat toch wel moeten gebeuren zou je zeggen.
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 04:07
De paus kan 1000 keer gelijk hebben met zijn oproep om religie en geweld niet hand in hand te laten gaan, communicatief gezien lijkt het me niet zo'n handig moment om het zo te zeggen. Temeer niet daar hij had kunnen weten dat het issue van de aloude kruistochten in een deel van de islamitische wereld nog steed gebruikt / misbruikt wordt om huidige terroristische acties te rechtvaardigen.

Ik denk wel dat je gelijk hebt als het gaat om 'wat weten ze nu van wat er gezegd is'. Ik denk dat 98 procent van de moslims niet weet wat de paus werkelijk zei en wat hij ermee wilde bereiken. Ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar het zag er op TV gewoon weer uit als de aloude volksmennerij die we vaker hebben gezien.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 04:08

Salaam Aleikom,

Hoor net op het nieuws dat er weer eens rellen zijn in de buurt van Alexandria, Egypte. Er schijnt weer een kerk in brand gestoken te zijn. Maar weet nog niet zeker, zal morgen de krant zien. Ik zie in het in brand steken van kerken geen oplossing. Werderom pure haat, haat en nog eens haat. Schandelijk. Van mij mag Jesus nu terugkomen om de bezem er eens flink door te halen. Het wordt met de dag gekker en gekker.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 05:18
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Hoor net op het nieuws dat er weer eens rellen zijn in de buurt van Alexandria, Egypte. Er schijnt weer een kerk in brand gestoken te zijn. Maar weet nog niet zeker, zal morgen de krant zien. Ik zie in het in brand steken van kerken geen oplossing. Werderom pure haat, haat en nog eens haat. Schandelijk. Van mij mag Jesus nu terugkomen om de bezem er eens flink door te halen. Het wordt met de dag gekker en gekker.

Salaam Nefertiti

je was toch moslima?

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 05:26
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door nefertiti


Salaam Aleikom,


Hoor net op het nieuws dat er weer eens rellen zijn in de buurt van Alexandria, Egypte. Er schijnt weer een kerk in brand gestoken te zijn. Maar weet nog niet zeker, zal morgen de krant zien. Ik zie in het in brand steken van kerken geen oplossing. Werderom pure haat, haat en nog eens haat. Schandelijk. Van mij mag Jesus nu terugkomen om de bezem er eens flink door te halen. Het wordt met de dag gekker en gekker.


Salaam Nefertiti



je was toch moslima?




ERM ,wat slaat dat nou weer op taqwaa? wat ze zegt slaat wel degelijk op het feit dat ze moslima is , JIJ bent toch moslim ???????????, vanwaar denk jij het lef te hebben om haat goed te praten en kerken in brand te steken

neen , nefertiti neemt hier het goede voorbeeld dit soort van agressie en haat af te keuren
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 05:35

en jij van waar het lef tehebben mij tebeschuldigen van het goed praten  van kerken in brand testeken  bewijs a.u.b?

 

en ik vroeg haar alleen wat  of niet soms

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 05:40
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

en jij van waar het lef tehebben mij tebeschuldigen van het goed praten van kerken in brand testeken bewijs a.u.b?



en ik vroeg haar alleen wat of niet soms



hou toch op met je bewijs ....ik ben verstandig genoeg jou cynisme eruit te halen ... die opmerking naar nefertiti zegt mij genoeg
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 05:42

maschallah geen bewijs dus  ast3feroallah zou ik zegen

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 06:36

Ok mensen ik heb net eindelijk een Nederlandse vertaling gelezen van een deel van de toespraak van de Paus. Mijn Duits is niet fantastisch en ik had er dus niet helemaal uit kunnen halen wat hij nu woord voor woord zegt (de grote lijnen wel).

De Nederlandse vertaling geeft echter duidelijk weer dat wij allemaal (ook ik) totaal niet weten waar we het over hebben en dat de media weer eens flink de helft achterwege laat (op deze vertaling na die ik in de krant heb gelezen).

Ik ga nu niet dat stuk overtypen wat ik echter wel typ is dit. De Paus haalt het citaat op een dergelijke manier aan dat hij de keizer op ��n punt steunt en op het andere punt aanvalt. De Paus steunt de keizer in zijn stelling dat geweld tegen de natuur van God in gaat, dat geweld en geloof niet samen kunnen gaan. Dus bekering door geweld is onmogelijk omdat bekering plaatsvind in de ziel en geweld heeft geen invloed op de ziel maar is puut lichamelijk. De Paus valt de keizer aan op zijn onwetendheid over de koran, de paus zegt namelijk duidelijk dat in de koran staat dat er geen dwang is in geloof terwijl de keizer dat wel aan het beweren was. In de koran staat dat je niet mag bekeren met behulp van geweld terwijl de keizer het beeld probeerde te schetsen dat dat wel in de koran zou staan. 

Daarbij is het in de historische context plaatsen ook van belang. Deze keizer werd aangevallen door de Ottomanen en had dus steun nodig van anderen. Steun van de Oosterse �n Westerse Kerk. Door deze uitspraken probeerde hij de beide Kerken hun verschillen op theologisch vlak te doen vergeten door ze een gezamelijke vijand te bezorgen, namelijk de Moslims.

Wat de Paus dus zegt in zijn toespraak is dus eigenlijk helemaal niet zo erg. De media blazen de boel een beetje op en onwetende Imam's, of mensen die daar baat bij hebben, stoken moslims over de hele wereld op met geweld tot gevolg. Met dat geweld bevetigen de moslims zelf de bewering van keizer Manuel II terwijl de Paus eigenlijk die keizer op dat punt aan viel.

Kortom, onderzoek eerst voor je zomaar achter wie dan ook aanloopt. Ik weet zeker dat geen van jullie de toespraak heeft gezien of gelezen. En daar zit hem al het probleem.

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 06:46
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Ok mensen ik heb net eindelijk een Nederlandse vertaling gelezen van een deel van de toespraak van de Paus. Mijn Duits is niet fantastisch en ik had er dus niet helemaal uit kunnen halen wat hij nu woord voor woord zegt (de grote lijnen wel).


De Nederlandse vertaling geeft echter duidelijk weer dat wij allemaal (ook ik) totaal niet weten waar we het over hebben en dat de media weer eens flink de helft achterwege laat (op deze vertaling na die ik in de krant heb gelezen).


Ik ga nu niet dat stuk overtypen wat ik echter wel typ is dit. De Paus haalt het citaat op een dergelijke manier aan dat hij de keizer op ��n punt steunt en op het andere punt aanvalt. De Paus steunt de keizer in zijn stelling dat geweld tegen de natuur van God in gaat, dat geweld en geloof niet samen kunnen gaan. Dus bekering door geweld is onmogelijk omdat bekering plaatsvind in de ziel en geweld heeft geen invloed op de ziel maar is puut lichamelijk. De Paus valt de keizer aan op zijn onwetendheid over de koran, de paus zegt namelijk duidelijk dat in de koran staat dat er geen dwang is in geloof terwijl de keizer dat wel aan het beweren was. In de koran staat dat je niet mag bekeren met behulp van geweld terwijl de keizer het beeld probeerde te schetsen dat dat wel in de koran zou staan.


Daarbij is het in de historische context plaatsen ook van belang. Deze keizer werd aangevallen door de Ottomanen en had dus steun nodig van anderen. Steun van de Oosterse �n Westerse Kerk. Door deze uitspraken probeerde hij de beide Kerken hun verschillen op theologisch vlak te doen vergeten door ze een gezamelijke vijand te bezorgen, namelijk de Moslims.


Wat de Paus dus zegt in zijn toespraak is dus eigenlijk helemaal niet zo erg. De media blazen de boel een beetje op en onwetende Imam's, of mensen die daar baat bij hebben, stoken moslims over de hele wereld op met geweld tot gevolg. Met dat geweld bevetigen de moslims zelf de bewering van keizer Manuel II terwijl de Paus eigenlijk die keizer op dat punt aan viel.


Kortom, onderzoek eerst voor je zomaar achter wie dan ook aanloopt. Ik weet zeker dat geen van jullie de toespraak heeft gezien of gelezen. En daar zit hem al het probleem.



inderdaad Bonefatius...het was propaganda zoals je zei..en wel terecht
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 07:00

De propaganda was terecht? Dus het verdraaien van de woorden was terecht? Het verdraaien van de woorden van de Paus zorgt ervoor dat alle Christenen die al in benarde omstandigheden leven in islamitische landen hun leven nog minder zeker zijn. Imam's en andere leidenden figuren maken dankbaar gebruik van de situatie door hun achterban op te hitsen tegen Christenen. De media en leidende figuren moeten hun verantwoordelijkheid kennen. De Paus heeft in weze niets gezegt dat een moslim kan beledigen, hij kent namelijk zijn verantwoordelijkheid als hoogste geestelijke op aarde, als plaatsbekleder van Christus op aarde, als opvolger van Petrus, als Heilige vader. De Imam's en andere leidende figuren binnen de islamitische wereld spannen de uit zijn verband gerukte, maar in weze zeer goed doordachte, uitspraken voor hun karretje van haat en geweld zaaien. De media is weer eens belust op sensatie en maakt dus weer eens nieuws.

Terecht? of ik begrijp je verkeerd of je bent te dom voor woorden.

 

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 07:07
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

De propaganda was terecht? Dus het verdraaien van de woorden was terecht? Het verdraaien van de woorden van de Paus zorgt ervoor dat alle Christenen die al in benarde omstandigheden leven in islamitische landen hun leven nog minder zeker zijn. Imam's en andere leidenden figuren maken dankbaar gebruik van de situatie door hun achterban op te hitsen tegen Christenen. De media en leidende figuren moeten hun verantwoordelijkheid kennen. De Paus heeft in weze niets gezegt dat een moslim kan beledigen, hij kent namelijk zijn verantwoordelijkheid als hoogste geestelijke op aarde, als plaatsbekleder van Christus op aarde, als opvolger van Petrus, als Heilige vader. De Imam's en andere leidende figuren binnen de islamitische wereld spannen de uit zijn verband gerukte, maar in weze zeer goed doordachte, uitspraken voor hun karretje van haat en geweld zaaien. De media is weer eens belust op sensatie en maakt dus weer eens nieuws.


Terecht? of ik begrijp je verkeerd of je bent te dom voor woorden.




haha je begrijpt me verkeerd , je zei toch dat het deze keer Islamitische-propaganda mbt de uitspraken van de paus die zogezegt de islam wilde beledigen

Zoals genoemd , de rellen die nu plaatsvinden vinden plaats doordat ze het verkeerd hebben of willen horen.

dus was goed bedoelt voor jou en je had dus gelijk
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 07:26
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Dit is wat ik er in zie:

02:109- Velen onder de Lieden van de Schrift wensen dat zij jullie, nadat jullie tot geloof zijn gekomen, weer tot ongelovigen zouden kunnen maken, uit afgunst die onder hen leeft, nadat voor hen de waarheid duidelijk was geworden. Maar vergeeft hen en laat hen maar begaan, totdat Allah komt met Zijn bevel. Voorwaar, Allah is Almachtig over alle zaken.

Salaam aleikoum,

.

Wa alaikum salaam,

 

De Profeet is gestuurd naar alle mensen, zowel moslims als niet-moslims, als een genade voor de hele wereld. Hij verdroeg pijn en leed honger voor onze zaak. Al deze aanvallen op het karakter van Allah�s Profeet (sallalaho alaihi wasallam) leiden tot nog meer liefde die de gelovigen zullen hebben voor de Profeet (sallalaho alaihi wasallam)!

 

Het nobele karakter van de Profeet sallalaho alaihi wasallam: www.inter-islam.org/hadeeth/stmenu.htm

 

Klik op de knipperende tekst om de nasheed te beluisteren: www.abo-ali.com/Flashat/Rasol-Allah.swf

 

De tactiek van de kufar is hetzelfde als in de tijd van RasoolAllah. Eerst negeren, omkopen, demoniseren, sancties/boycotten, coalitie vormen, uiteindelijk moorden ze ons. (De 7 stammen in de tijd van RasoolAllah spanden ook samen om RasoolAllah te doden, want mocht het mislukken, dachten ze, dan zal hij niet alle 7 stammen kunnen aanvallen. USA gebruikt dezelfde tactiek en betrekt zo veel mogelijk landen erbij om straks niet alleen te staan)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 07:45
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Dit is wat ik er in zie:

02:109- Velen onder de Lieden van de Schrift wensen dat zij jullie, nadat jullie tot geloof zijn gekomen, weer tot ongelovigen zouden kunnen maken, uit afgunst die onder hen leeft, nadat voor hen de waarheid duidelijk was geworden. Maar vergeeft hen en laat hen maar begaan, totdat Allah komt met Zijn bevel. Voorwaar, Allah is Almachtig over alle zaken.

Salaam aleikoum,

.

Wa alaikum salaam,

 

De Profeet is gestuurd naar alle mensen, zowel moslims als niet-moslims, als een genade voor de hele wereld. Hij verdroeg pijn en leed honger voor onze zaak. Al deze aanvallen op het karakter van Allah�s Profeet (sallalaho alaihi wasallam) leiden tot nog meer liefde die de gelovigen zullen hebben voor de Profeet (sallalaho alaihi wasallam)!

 

Het nobele karakter van de Profeet sallalaho alaihi wasallam: www.inter-islam.org/hadeeth/stmenu.htm

 

Klik op de knipperende tekst om de nasheed te beluisteren: www.abo-ali.com/Flashat/Rasol-Allah.swf

 

De tactiek van de kufar is hetzelfde als in de tijd van RasoolAllah. Eerst negeren, omkopen, demoniseren, sancties/boycotten, coalitie vormen, uiteindelijk moorden ze ons. (De 7 stammen in de tijd van RasoolAllah spanden ook samen om RasoolAllah te doden, want mocht het mislukken, dachten ze, dan zal hij niet alle 7 stammen kunnen aanvallen. USA gebruikt dezelfde tactiek en betrekt zo veel mogelijk landen erbij om straks niet alleen te staan)

 

En wat heeft dit te maken met het onderwerp (de zeer doordachte maar uit zijn verband getrokken uitspraken van de Paus)?

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.