Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Sub7ana Allah

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sub7ana Allah
    Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 10:35

Assalaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Bekijk het onderstaande filmpje je weet nooit wanneer de dood tot jouw komt...

*

http://www.zippyvideos.com/4866058716060466/movie

 

 

Inna Lilahie wa Inna ilejhie razjie3oen

O Allah maak het einde van ons leven tot het Beste van ons leven, en de beste van onze daden het slot van onze daden, en de Beste van onze dagen de dag waarop wij U zullen ontmoeten.O Allah maak de dood het Beste van de dingen die wij niet verkiezen maar die ons te wachten staan en het graf de Beste verblijfsplaats waarin wij mogen wonen en maak eenmaal de dood het Beste van wat op de dood volgt Allahoema Ameen

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 11:02

Ik fantaseer dagelijks over de dood, zodat ik altijd voorbereid ben op de dood en wanneer het komt meteen naar het volgende leven kan vertrekken. Ik probeer daarom dagelijks alle soorten van verschillende eindes aan mijn leven, mezelf in te beelden, van verdrinkingsdood tot messteek of kogel. Maar deze is wel heel erg heftig.

 

Inna lillahi wa Inna ilaihi rajiun

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 11:26
Mijn excuses.

Ik vind dit soort filmpje`s te walgelijk voor woorden.


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 11:36

De dood is niet iets walgelijks hoor.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 11:40

Het is een bevrijding jiyuu, dat weet ik.

Enkel ter overstaan van zovelen op deze manier gun ik niemand.

Ik hoef geen getuige te zijn van de dood van deze man.

Salam


Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 11:45

Assalaamoe3leikoem,

 

Aghie Jiyuu het is goed om voorbereid te zijn voor de dood alhoewel we nooit zullen weten wanneer we precies onze laatste adem zullen uitblazen Die Kennis berust enkel en alleen bij Allah swt. Inscha Allah zullen we in staat zijn om tijdens onze laatste dag op de aarde de shahadaa met volle en oprechte overtuiging kunnen uitspreken ameen.

 

Assur, hoezo excuses ik vindt dit niet walgelijk wel heftig moet ik toegeven de dood kan op elk moment komen het is niet waar men bang voor dient te zijn het is iets wat hoort bij het leven,

 

Van Allah swt komen wij en naar Hem swt keren wij terug...

 

Fi AmaniLlah,

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 11:48

In eerste instantie geplaatst door Assur


Het is een bevrijding jiyuu, dat weet ik.

Enkel ter overstaan van zovelen op deze manier gun ik niemand.

Ik hoef geen getuige te zijn van de dood van deze man.

Salam


Assalaamoe3leikoem,

 

ik lees nu je aanvullende mening ik begrijp nu beter wat je bedoeld. De mens heeft zoals je zelf weet niet in de hand wanneer het hoe wat waar en wanneer hij zal sterven. Dus het kan je ook overkomen tijdens een voetbalwedstijd sub7ana Allah...

 

Dit filmpje is denk ik bedoeld om ons eraan te herinneren dat het leven tijdelijk is en dat je je altijd wat goede daden betreft dient voor te bereiden voor het eeuwige leven insha Allah..

 

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 12:18
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Assur


Het is een bevrijding jiyuu, dat weet ik.

Enkel ter overstaan van zovelen op deze manier gun ik niemand.

Ik hoef geen getuige te zijn van de dood van deze man.

Salam


Assalaamoe3leikoem,

 

ik lees nu je aanvullende mening ik begrijp nu beter wat je bedoeld. De mens heeft zoals je zelf weet niet in de hand wanneer het hoe wat waar en wanneer hij zal sterven. Dus het kan je ook overkomen tijdens een voetbalwedstijd sub7ana Allah...

 

Dit filmpje is denk ik bedoeld om ons eraan te herinneren dat het leven tijdelijk is en dat je je altijd wat goede daden betreft dient voor te bereiden voor het eeuwige leven insha Allah..

  

 



Mijn excuses was bij voorbaat voor mijn opmerking.

Ik gun een ieder vrede en de dood thuis omringd door zijn/haar geliefden.

Inshalah mag ik dat ook meemaken.

Een waardige voortzetting van de Ramadan wens ik jullie.

Salam








Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 13:10

Assalaamoe3leikoem,

 

Excuses zijn niet nodig dat gaf ik ook al eerder aan. We houden er allemaal verschillende meningen op na...

Dat gun ik ook alle mensen een vredige en mooie dood maar bovenal wens ik dat men zich bewust is van Allah swt en oprecht in Hem swt geloofd maar goed we weten allemaal dat iedereen een andere defintie van geloven heeft..

 

Inscha Allah dat wens ik jouw ook toe.

 

Moge Allah je belonen ik weet niet of je al zo ver bent om mee te doen aan de Ramadan ik hoop dat je het ooit mag meemaken in de toekomst alleen al om te weten wat een pure en schone dagen de Ramadan bevat met zoveel Ra7ma ( Genade) van God..Inscha Allah...

 

Wa aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 13:53
assalaamo3alaikom zuster  ik klik erop maar zie niets
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 13:57
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Aghie Jiyuu het is goed om voorbereid te zijn voor de dood alhoewel we nooit zullen weten wanneer we precies onze laatste adem zullen uitblazen Die Kennis berust enkel en alleen bij Allah swt. Inscha Allah zullen we in staat zijn om tijdens onze laatste dag op de aarde de shahadaa met volle en oprechte overtuiging kunnen uitspreken ameen.

 

Wa alaikum salaam warahmatullah

 

Jazakallah khair voor de video, het is heel goed te beseffen dat we het niet voor het kiezen hebben op welke manier we sterven. Ik ben vaak met de dood bezig, zoals ik al eerder zei. Dagelijks ga ik ervan uit dat het wel eens de laatste dag zou kunnen zijn. Dit maakt mij niet bedroefd, integendeel, ik besef juist heel goed dat een eind van dit leven hier op aarde voor iedereen een onvermijdbare zaak is en een begin van een mooi volgend leven, inshallah.

 

RasoolAllah sallalaho alihi wasallam zei:

 

"Remember death in your prayer. Verily, when a man remembers death in his prayer, he is apt to perfect his prayer. pray the prayer of a man who does not expect to pray another prayer. And avoid every matter that would require an apology. (Musnad ul-Firdaws)

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 14:00

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

assalaamo3alaikom zuster  ik klik erop maar zie niets

www.zippyvideos.com/4866058716060466/movie/

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 14:36

 

Wa alaikum salaam warahmatullah

 

Jazakallah khair voor de video, het is heel goed te beseffen dat we het niet voor het kiezen hebben op welke manier we sterven. Ik ben vaak met de dood bezig, zoals ik al eerder zei. Dagelijks ga ik ervan uit dat het wel eens de laatste dag zou kunnen zijn. Dit maakt mij niet bedroefd, integendeel, ik besef juist heel goed dat een eind van dit leven hier op aarde voor iedereen een onvermijdbare zaak is en een begin van een mooi volgend leven, inshallah.

 

RasoolAllah sallalaho alihi wasallam zei:

 

"Remember death in your prayer. Verily, when a man remembers death in his prayer, he is apt to perfect his prayer. pray the prayer of a man who does not expect to pray another prayer. And avoid every matter that would require an apology. (Musnad ul-Firdaws)

 

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

 

Wa ijaak aghie. Dat zijn mooie ware woorden mascha Allah.Doen me denken aan de onderstaande tekst:

Over Umar, de zoon van Khattab een metgezel van de profeet is overgeleverd dat hij zei: � Leef voor dit leven alsof je altijd zult leven en leef voor het hiernamaals alsof je morgen zult sterven�. Ook zei onze profeet Mohammed Salla Allahoe 3lejhie wa Salaam in een overlevering; �Leef dit leven alsof je er een vreemdeling in bent of alsof je op reis bent�.

Barak Allahoe fiek voor de hadith, Moge Allah de AlMachtige ons Leiden en vergeven,Ameen

* 7ayaak Allah*

Wa Assalaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 14:42

 

barakallahofik broeder het is gelukt

lailahilalaah het heeft me echt geraakt

jazallahogeran zuster voor de video  .

moge Allah onze goede daden van ons accepteren

en onze zonden vergeven.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 15:02

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu zuster,

Wa Antie mien ahlie Djazaa... Ameen op je doe3a..

Gayr Inscha Allah..

Wa Assalaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 02:52

inna lillahi wa inna ilayhi raaji'oen.

hier ook een vedio waar een imaam overlijdt en hij een lezing aan het geven is. SubhaanAllah.

http://ia331337.us.archive.org/2/items/hosnelkatma/hosnelkat ma.wmv

subhaanAllah...als je die 2 vedio's gaat vergelijken.
 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 06:41

ja maschallah dat heb ik  paarweken geleden gezien  echt maschallah

  allah ira7moh

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 07:18

Sobhanallah, wat een contrast met de eerste video. Ubaidullah bin Khalid (radiallaho anho) zei dat Profeet Muhammad sallalaho alaihi wasallam zei:

Maut ul-fadj�ati akhdhatu ghadhab

�A sudden death is a wrathful take� Ahmad, Abu Dawood

 

een dood waar iemand geen kans heeft op berouw, iets goeds te doen, of zelfs de tijd niet heeft de shahadah te zeggen, is een teken van een slechte dood en de toorn van Allah.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 11:20
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Sobhanallah, wat een contrast met de eerste video. Ubaidullah bin Khalid (radiallaho anho) zei dat Profeet Muhammad sallalaho alaihi wasallam zei:

Maut ul-fadj�ati akhdhatu ghadhab

�A sudden death is a wrathful take� Ahmad, Abu Dawood

 

een dood waar iemand geen kans heeft op berouw, iets goeds te doen, of zelfs de tijd niet heeft de shahadah te zeggen, is een teken van een slechte dood en de toorn van Allah.

 

Moge Allah swt ons daarvoor behoeden ameen.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 14:51
 amin
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.