Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Open brief aan mijn sheikh

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Open brief aan mijn sheikh
    Geplaatst op: 09 november 2006 om 03:06

Salaam Aleikom Jiyuu,

Net als Abdul Khaliq, (moet even aan de naam wennen) ben ik het niet met alles in je brief eens. Na je tweede post begrijp ik je beter en begrijp ook best waar je meer zit. Het gekke is dat ik hetzelfde heb maar tja, dan 180 graden andersom. Je krijgt nooit alle geestelijken, sjiekhs, Imams, etc.etc op een lijn. Never. Onmogelijk en dat weet je best wel. Je bent slim genoeg, je bent ook een tijd in Egypte geweest, en ook hier is het water en vuur tussen bepaalde stromingen. Persoonlijk begrijp ik minder waarom je nu persee zo,n voorbeeldfiguur wilt hebben of waarom je nu wilt dat ze bepaalde dingen zeggen zoals je vindt dat het moet.

Voorbeeld: Iemand zei eens op dit forum dat de grootste geestelijke leider van Egypte Yusuf Al-Qardawi was. Maar deze sjiekh doet wel hele rare uitspraken die in strijd zijn met de islam. Hij keurt namelijk vrouwenbesnijdenis goed omdat volgens hem in bepaalde gevallen dat gezond zou zijn? Euh..voor wat dan?

Ik bedoel maar Jiyuu, zoals Dr. Mohamed Omar Farooq zei over gehakketak in de islam:

Ik kom pulpliteratuur tegen over Islam in verschillende delen van de moslimwereld die een lijst opstellen van het verplichte in Islam,  waarbij vermeld wordt te geloven in de vier madhabs (rechtsscholen) die samen vier fards vertegenwoordigen (dat eigenlijk vijf moet zijn, inclusief dat van Imam Jafar Sadiq).  Natuurlijk ken ik, een gestudeerd moslim, de volledige lijst van fards niet helemaal. Opmerkelijk is dat verbonden zijn aan een bepaalde madhab  over het algemeen slechts toevallig door onze geboorte bepaald wordt en zowel de Profeet (vzmh) als zijn volgelingen kenden geen enkele madhab. De meesten van hen doen waarschijnlijk hun best overeenkomstig met wat ze door hun cultuur geleerd hebben te geloven wat essentieel is voor hun verlossing.

Salaam Nefertiti

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 02:42

Asalaam Alaikum jiyuu,

Ondanks dat ik het op sommige elementen niet helemaal met je eens ben, kan ik toch wel stellen dat jij:

hebt!

Salaam  

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 01:13

As-salamu alaikum warahmatullah,

 

Een paar dingen die ik nog even wil toelichten. Ik weet dat het schrijven van deze brief niet zonder gevolgen zal gaan blijven. Ik heb er al lange tijd over nagedacht, maar ik besefte dat ik het gewoon zat was. Zo een mooie religie, we hebben alles wat een mens van GOD kan vragen en toch is onze toestand beroerd. Ik gaf al eerder het voorbeeld van een ziekenhuis waarin iedereen ziek blijft ondanks de medicijnen en doktoren. En dat onze spirituele doktoren onze geleerden zijn.

Wanneer ik naar de huisarts ga voor een gebroken nek en hij mij naar huis stuurt met een paracetamol, dan zal ik hem in eerste instantie toch het vertrouwen geven. Maar als ik een verkoudheidje heb, en hij mij naar de apotheek stuurt voor een euthanasiepil, dan zal ik echt ook vragen beginnen te stellen.

Hetzelfde is nu aan de hand met onze Oemmah. De toestand van sommige broeders en zusters in verre landen verslechterd en er moet nu eens duidelijkheid komen over de weg die onze geleerden bewandelen. Ik als �pati�nt� heb daar het recht op.

 

Met het beginnen over de baard en djellaba van de sheikh, wilde ik aangeven dat een imam niet zomaar iemand is. Iemand met zo�n positie moet heel goed beseffen welke boodschap hij aan de buitenwereld geeft. Zijn baard en Moslimkleding hebben een extra dubbele betekenis gekregen in de maatschappij van tegenwoordig. Het zijn ook de kenmerken en uiterlijkheden van mijn geliefde Profeet die belachelijk gemaakt worden wanneer iemand zichzelf voor schut zet. Dat weiger ik toe te staan. Het maakt mij echt niet uit wie je dan bent, al ben je de imam van Mekka. Niemand maakt mijn Deen en niemand maakt mijn profeten belachelijk.

En met die baard en met die djellaba, geef je aan je uitspraken een extra betekenis. Een geleerde/imam/leraar dient altijd rekening te houden dat mensen extra op hem letten. Als hij dat leuk vindt of niet, het zal altijd zo zijn. Want hoeveel broeders en zusters van mij zullen hem gaan volgen. Ik richt deze brief aan alle geleerden, imams en leiders die zich aangesproken voelen, want hun zijn het die mijn broeders en zusters een kuil laten graven waarin ze straks allemaal worden gegooid. Het gaat mij in eerste plaats niet om hen die de "leiding" hebben, het gaat mij meer om mijn broeders en zusters waar ik van hou, die in blind vertrouwen volgen.

 

Ik gaf ook aan voorzichtig te zijn met het doen van takfir. Maar aan de andere kant zal ik iemand die mijn Profeet belachelijk maakt ook nooit een moslim noemen. Om iemand kafir te noemen heb je bepaalde kennis nodig en moet je met die persoon samen op een rustige plek zitten en hem een paar belangrijke vragen stellen. Aangezien ik die kennis niet bezit en ook nooit met welke sheikh dan ook op een rustige plek heb gezeten, doe ik geen takfir. Ze doen het zichzelf aan en de tekenen zijn duidelijk voor iedereen.

 

Verder,

De Quran spreekt over verschillende soorten ongelovigen. Je hebt de ongelovige die niet in de Islam gelooft, maar ook niet vloekt, geen overspel pleegt, niet steelt, maar gewoon thuis achterover op z�n bank naar Goede Tijden Slechte Tijden kijkt. Deze ongelovige probeert geen schade toe te brengen aan de Islam. Dwz, niet met zijn tong en ook niet met zijn pen. (Zoals de oom van de Profeet)

En je hebt de andere ongelovige die de Islam ook niet accepteert maar wel probeert anderen af te houden van de Islam door wetten aan te passen die het Moslims moeilijk maken, of soms mensen gewoon zegt niet de Islam te accepteren of mensen actief naar een andere religie toe roept.

Ze zijn beiden ongelovig in de Islam, maar toch maakt Allah ook het verschil hierin:

 

Zij, die (de Waarheid) verwerpen en mensen van God�s weg afleiden, hun werk zal Hij vruchteloos maken.

(Quran Soerah Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) 47:1)

 

In de beginperiode van Mekka waren de Moslims ook nog eens zwak. Wanneer de mushrik dichters mooie gedichten oplazen over de Islam, gaven de Moslims hen tipgeld zoals het de gewoonte was. Ook Abu Bakr deed dit. Maar wat deed Abu Bakr (radiallaho anho) toen hij khaliefa was? Hij stuurde de mushrik dichters weg. Er was nu een compleet andere tijd aangebroken.

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 14:27
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Sheikh,

En u bent erger dan Saddam, want u komt ons deze vervloekte boodschap brengen met een baard en een djellaba aan. U bent een spirituele secularist. Met uw boodschap maakt u uzelf tot de grootste vijand van de Islam, erger dan Saddam. U geeft de ongelovigen een argument om te zeggen dat de Moslims het niet kunnen zonder hun systeem. Straks komt u nog vertellen dat de Islam een geloof is om binnenshuis te houden.

 



Salaam aleikoum,

Dit gaat te ver broeder, om iemand als vijand van de Islam te maken omdat hij oproept om een kwaad te vermijden vanuit een intentie om de Islam en moslims te beschermen. Ongeacht of dit juist of niet juist is, deze sheich doet een ijtihaad.

Ik wil je er op wijze dat toen de moslims onderdrukt werden door de veelgodenaanbidders, de Profeet salla Allahu aleyhi wassalam enkele metgezellen adviseerde om asiel aan te vragen bij Alnagassee in Abyssini�. Een koning die niet onrechtvaardig is. Deze koning was een christen en kende deelgenoten toe aan Allah.

Salaam aleikoum,


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 13:54

Beste jiyuu,

Ook de profeet (net als veel sahaba) heeft reeds in de Mekkaanse periode volledig gebruik kunnen en mogen maken van zijn beschermheer en tevens oom Abu Talib. Abu Talib was geen moslim. Denk daarbij nog eens aan het principe djiwar in de islam. Een van de bronnen van wetgeving in de sharia is masla7a mursala. Natuurlijk zolang deze niet tegen de sari7 van de kitaab en de sunna ingaan! De profeet saws zocht hulp bij een machtsfactor die hem zou behoeden voor een grote(re) schade. De smerige handen van Abu Jahl en Abu Lahab en consorten. Daarnaast was Abu Talib een regelrechte mushrik. 

Ibn Khaldun (de grondlegger van de sociologie en bekende moslimgeleerde) heeft gezegd dat de profeet zijn succes mede te danken heeft aan het feit dat hij handig gebruik maakte van zijn stam en de stammen zeer handig bespeelde. De profeet had dus een diepe inzicht in de machtsverhoudingen! 

Een bekende qa3ida in de islam is: ikhtiyaar aqall addararayn (keuze voor het minst van de de twee kwaden.) Als ik groenlinks stem, is mijn intentie om de bouw van de moskee in mijn buurt niet stop te laten zetten) Daardoor zal er ook minder geld gaan naar defensie en zal Israel minder steun krijgen.

Daardoor krijg je echter niet meer homofielen dan er al zijn. En vanuit die moskeeen kan je lekker da3wa doen.

Ik spreek uit ervaring en heb gezien hoe sommige raads;leden principieel de bouw van moskeeen en islamitische scholen tegenwerkten! Nadat ze eruit waren gekozen, lukte het in een keer. Mission accomplished!

Over Sjeich Fawaz zeg ik niets. Aan Allah behoort het oordeel.

wa salaam

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 13:19
Asalaam Alaikum jiyuu,

Vanuit jou oprechte en serieuze benadering van de Islam begrijp jou brief heel goed. Ik vind de brief sterk en het straalt een duidelijke boodschap uit.

Twee dingen wil ik graag uitlichten:

Je opmerking dat je de Sheikh voorzichtig een kafir noemt en hem nog voorzichtiger een Moslim noemt, impliceerd je gedachte.
Dat vind ik jammer, aangezien Moslims onderling dat niet tegen elkaar moeten zeggen. Laat Allah beslissen wie een oprechte Moslim is en wie niet. Allah is zoals je weet op de hoogte van alle dingen. All�hoe Alim

Ten tweede vind ik het jammer dat je begint over het uiterlijk van de Sheik. Elk mens, Moslim of niet, mag je nooit op zijn uiterlijk beoordelen. Je kunt niet stellen dat je een Moslim bent als je een baard draagt en jalaba of andersom. Uiterlijkheden dienen in dit verband vermeden te worden.

Voorts blijf ik van mening dat je het in beginsel juist hebt. Je hebt de Koran en de leer van Mohammed, vrede zij met hem aan je zijde. Maar begrijp en respecteer de standpunten van anderen in deze, die met de beste bedoelingen het oneens zijn. Je waarschuwt in die zin ons voor het maken van eventuele fouten, het geeft alleen maar aan dat je een goed Moslim bent. BarakAll�hoe Fiek

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 12:57

Open brief aan mijn sheikh

As-salamu alaikum warahmatullahi wabarakatoh

Beste sheikh,

Sheikh,

ik heb niet gestudeerd aan een Islamitische universiteit, ik ben geen Maulana en ook geen Mufti. Ik spreek heel slecht Arabisch en ik ben zelfs nog nooit naar Mekka geweest. U geeft een fatwa om binnenkort te gaan stemmen in de landelijke verkiezingen van Nederland. Wat ik in de fatwa lees, is zelfs voor mij een duidelijke zaak geworden. U adviseert de Moslim om iets te ondernemen dat de grootste vorm van Shirk is tussen Hemel en aarde.

De Moslim Oemmah is in een ongelukkige staat, dat weten we allemaal. We hebben de Quran met alle kennis en oplossingen en we hebben jullie, de geleerden, en toch verkeert de Oemmah in deze ongelukkige en zieke toestand.

Stel er is een ziekenhuis met een hoop zieke pati�nten, en er zijn genoeg medicijnen en ook zat doctoren aanwezig. Toch blijven de pati�nten ziek. Aan wie ligt het? Het zijn duidelijk de doctoren die iets verkeerd doen.

Jullie zijn de religieuze doctoren van de Oemmah.

Zelfs in mijn Jahil-tijd, toen ik nog niet tot de Islam was bekeerd, heb ik nooit gestemd op een politieke partij. En ik dank Allah dat Hij mij altijd heeft beschermd tegen deze vorm van Shirk. Wij Moslims hebben een veel krachtiger wapen om voor onze rechten op te komen. In de Medina periode zijn aan Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) de langere Soerahs geopenbaard. Er was in de Medina periode een Islamitische staat opgericht en daarom werden er alle regels geopenbaard over hoe je een staat regeert, hoe je belasting moet betalen, hoe je trouwt etc.

En juist om dit punt is het christendom niet te vergelijken met de Islam. Maar u plaatst met uw fatwa beide toch op 1 lijn en geeft de ongelovigen het argument te zeggen dat de Islam niet compleet is. De bijbel zegt ons niks over het oprichten van een staat, of hoe we moeten trouwen, hoe belasting te betalen, zaken doen, een land regeren enz. In de bijbel ontbreekt een hele boel omdat het niet het letterlijke woord van GOD is. Als je een christen bent, wordt je op gegeven moment in je leven vanzelf seculier. Omdat de bijbel niet het letterlijke woord van GOD is en niet alle zaken behandeld die wel in de Quran behandeld worden.

Sheikh,

de Shaitan is geleerder dan u. Shaitan erkent dat alleen Allah zijn Heer is, want hij noemde Allah: �Rabbi� (mijn Heer). Shaitan vertelde aan Abu Huraira (radiallaho anho) dat als hij Ayatul Kursi zou reciteren, niemand aan zijn bezittingen kan komen. Shaitan wilde Allahs wetten niet volgen, en werd een kafir. Maar hij leerde Abu Huraira tenminste wat Tawakkul �alaLLah is.

Sheikh,

uw Manhaj is anders dan die van de Sahabah (radiallaho anhum).

Ik ben voorzichtig om u een kafir te noemen. Want ik ben maar een simpele Moslim uit Suriname. Maar ik ben nog voorzichtiger om u een moslim te noemen. Niemand hoeft takfir op u te doen, Allah heeft uw gezicht al ontbloot.

U laat met uw fatwa mensen verward achter over wat zij nu wel/niet mogen en kunnen doen. Het is niet de Islam of de Quran die verwarring schept, maar dit soort uitspraken van u zoals in uw fatwa. Allah Ta�ala zegt:

qad jaakum mina Allahi noorun wakitabun mubeenun

(Quran 5:15)

Sheikh,

het woord democratie bestaat niet in de Islamitische Shariah.

Hoe kan je verwarring scheppen en zeggen dat meedoen aan het democratisch spel toegestaan is? Werd u soms onder schot gehouden toen u dit zei? U gaat tegen uw eigen Fitrah in.

Allah Ta�ala zegt:

ala lahu alkhalqu waal-amru

(Quran 7:54)

ini alhukmu illa lillahi

(Quran 6:57)

ala lahu alhukmu wahuwa asraAAu alhasibeena

(Quran 6:62)

Sheikh,

Boeddhisme brengt je dichter bij Boeddha.

Christendom brengt je dichter bij god de vader, god zoon, god de heilige geest.

Democratie brengt je dichter bij Hawa (innerlijke passie).

En het middel voor democratie is aannemen wat de meerderheid wil.

Wanneer u zegt dat wij moeten gaan stemmen op andere �Nederlandse partijen die een hogere mate van begrip en tolerantie kunnen opbrengen voor moslims�, bedoelt u dan Groenlinks en de SP? Welke garantie heeft u dat deze mensen zich aan hun verkiezingsbelofte zullen houden als bij u ook bekend moet zijn dat ze zich niet eens aan hun belofte met Allah willen houden? Politici zijn onbetrouwbaar. Allah Ta�ala zegt:

fa-in tanazaAAtum fee shay-in faruddoohu ila Allahi waalrrasooli in kuntum tu/minoona biAllahi waalyawmi al-akhiri

(Quran 4:59)

Is dit wat partijen als SP en Groenlinks zullen gaan doen?

En wanneer het Nederlandse volk via deze partijen met �een hogere mate van begrip� zou besluiten naast uw moskee een homo-ontmoetingsplaats te maken, wat dan?

Toen in Mekka nog volop afgodsbeelden stonden, waarom zei de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) dan niet: laten we shirk gebruiken om shirk te bevechten. En Kufr om kufr te bestrijden. Nee, het is niet de Manhaj van de ahlus-Soennah is en ook niet van de Sahabah. Nifaq bestrijdt je niet met nifaq. Nee, we gebruiken slechts de Islam om al het kwaad aan te pakken.

Sheikh,

Waarom richt u zelf geen politieke partij op?

Waqad nazzala AAalaykum fee alkitabi an itha samiAAtum ayati Allahi yukfaru biha wayustahzao biha fala taqAAudoo maAAahum hatta yakhoodoo fee hadeethin ghayrihi innakum ithan mithluhum inna Allaha jamiAAu almunafiqeena waalkafireena fee jahannama jameeAAan

(Quran 4:140)

Heeft u niks geleerd van wat er in andere landen met Moslims is gebeurd die politieke Moslimpartijen hebben opgericht? Zij worden afgeslacht zodra zij de verkiezingen winnen.

En wanneer straks uw partij de verkiezingen wint. Gaat u dan ook feestvieren op het binnenplein, of misschien thuis? In Iraq en Afghanistan vindt momenteel een genocide plaatsvindt. Goedgekeurd door partijen die ook, dacht ik, �een hogere mate van begrip en tolerantie� voor moslims hadden.

Met uw fatwa, zegt u eigenlijk dat de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) een grote leugenaar is geweest. Hij gaf ons juist duidelijk aan welke manhaj we dienen te volgen.

Sheikh,

Uw woorden klinken alsof u zegt: �Ik ben moslim, maar ik geloof in het christendom�.

Sheikh,

Saddam Hussein was een secularist.

Sheikh,

En u bent erger dan Saddam, want u komt ons deze vervloekte boodschap brengen met een baard en een djellaba aan. U bent een spirituele secularist. Met uw boodschap maakt u uzelf tot de grootste vijand van de Islam, erger dan Saddam. U geeft de ongelovigen een argument om te zeggen dat de Moslims het niet kunnen zonder hun systeem. Straks komt u nog vertellen dat de Islam een geloof is om binnenshuis te houden.

Sheikh,

Fidel Castro draagt ook een baard. Zelfs George Michael heeft een baard.

Het is een beetje van dit en een beetje van dat. En als er een andere manhaj was geweest, dan had de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) het ons verteld. De tijd dat de Islam nog zwak was, is al lang voorbij, sheikh. Zet uw vertrouwen in Allah en volg de Soennah van RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam).

Alles komt van Allah en voor mijn fouten ben ik zelf verantwoordelijk. Ik zoek bij Allah bescherming tegen Shaitan de vervloekte en ik vraag de vrede en zegeningen van Allah op de Profeet Muhammad, zijn familie en al zijn volgelingen tot aan de Laatste Dag.

Wa alaikum salaam warahmatullahi wabarakatoh

(Deze brief schreef ik naar aanleiding van de fatwa van Sheikh Fawaz die ik las. Deze brief is niet speciaal aan hem gericht, maar aan alle shujukh die samen met hem op 1 lijn zitten.)

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.