Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Finaciele bijdrage gevraagd voor gezin!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Finaciele bijdrage gevraagd voor gezin!
    Geplaatst op: 03 december 2006 om 14:53
Salaam Aleykoum,

Jullie herinneren vast nog wel dit verhaal:

http://groups.msn.com/zegneetegengeweld/hulpnodig.msnw?
buren slaan vaak ruiten in!

Nu is deze zuster ingestort en was in het ziekenhuis met de mededeling dat ze het rustig aan moet doen,
wat natuurlijk heel erg moeilijk is als je je 3 kids kwijt bent,


Haar man werkt nu 80 uur in de week de dag en de nachtploeg want thuis kan hij niet zijn en ze hadden hoge advocaatkosten,

Pas 15 december krijgen ze weer geld en ze hebben nu letterlijk niets te eten en te drinken,


Ik vraag dus dringend om aandacht voor dit gezinnetje te hebben en of jullie inshaAllah ze finacieel een beetje kunnen bijstaan zodat ze weer wat eten en drinken kunnen kopen,
Aboe Hoerayrah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei:

�Wie ��n van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal ��n van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie (de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang als hij zijn broeder helpt. En wie een pad bewandelt zoekende naar kennis, Allah zal voor hem hiermee een pad naar het Paradijs vergemakkelijken. En er is geen groep mensen die zich in ��n van de huizen van Allah verzamelt om het Boek van Allah te reciteren en onderling te bestuderen, of Hij doet innerlijke rust op hen neerdalen, en genade zal hen bedekken en de Engelen zullen zich om hen scharen en Allah zal hen gedenken bij degenen die bij Hem zijn. En wie vertraagd wordt door zijn daden, zijn goede familienaam zal dit niet kunnen versnellen.�

(Overgeleverd door Moeslim met deze bewoordingen)

Broeders die willen helpen kunnen mailen naar mijn man op:
[email protected]

En zusters kunnen mailen op
[email protected]

via daar kunnen jullie de gegevends krijgen van haar om een bijdrage te storten ookal is het maar 10 euro elke euro teld en helpt!!!

Ook wil ze graag contact hebben met zusters die haar kunnen steunen in deze moeilijke tijd zusters kunnen haar toevoegen op mailadres:

[email protected]

Mag Allah jullie belonen amin,

Wa Aleykoum Salaam
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 12:57

Salaam Aleykoum,

Deze zuster belde me vandaag en heeft heel zwaar nu,ze heeft van de rechtbank te horen gekregen dat ze de kinderen zeker tot April niet terug krijgt.....dit is voor haar en haar man een zware beproeving,ook hebben zomige zusters haar toegevoegd maar die voornamelijk te praten over wat haram en halal is en dan op een strenge toon,deze zuster heeft het al zwaar en vriendelijkheid zou dus wel heel gepast zijn dus ook vriendelijk adviseren,

verder wou ze zuster fatima bedanken die haar opgezocht heeft en al die andere zusters die haar gesteund hebben ook finacieel had ze een beetje gekregen elhamdullilah,ze wacht nog steeds op haar geld en is nog steeds blut dus een kleine bijdrage is nog steeds van harte welkom,

Ook ben ik op zoek naar een goede psygoloog voor haar met islamitische achtergrond want deze zuster is in mijn ogen zwaar getroumatiseerd door alles ook door wat ze mee maakte in haar jeugd en ziektes coma enz wat ze heeft meegemaakt,vorige week had ze nog een hartaanval en nu wil ze uit het leven stappen.....

InshaAllah hoop ik dat een zuster haar kan helpen om het verleden een beetje een plaatsje te geven ikzelf heb geen psygologie bestudeerd en ben daar dus niet bevoegd voor,ook moet het een zuster zijn met wat ervaring omdat wat ze heeft meegemaakt best zware gebeurtenissen zijn.

Er zit wel enige SPOED bij en ik hoop dat ze een zuster krijgt die haar in de gaten kan houden en haar emotioneel kan helpen zodat ze niet verder afglijd en lichamelijk en geestelijk ziek word!

InshaAllah maken jullie doeas voor hun en dat zij en haar man dit verlies goed kunnen verwerken en deze enorme teleurstelling en inshaAllah dat ze op Allah blijven vertrouwen amin.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 13:25

Selam,

Ik zat te denken om ze een bezoekje te brengen, maar Den Helder is helaas erg ver. Zou je mij wat meer over ze kunnen vertellen? Wat heeft ze gedaan waardoor haar kinderen haar af zijn genomen? Ze is toch ook een bekeerde moslima?

Djazakallah voor je inzet,

Wassalaam

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 13:36

Salaam Aleykoum,

Hier staat het verhaal van tijd tot tijd schrijf ik het bij omdat er meer mensen zijn die op de hoogte willen blijven inshaAllah en met haar meeleven,

http://groups.msn.com/zegneetegengeweld/hulpnodig.msnw?actio n=get_message&mview=0&ID_Message=1339&LastModifi ed=4675601101571973442

Ik kopieer daar vandaan het volgende voor je:

 

Salaam Aleykoum,
Een zuster wil verhuizen inshaAllah ze word al 1 en een half jaar getreiterd door haar buren en de kinderen worden gepest en gegooid met stenen en de ruiten worden vaak stuk gegooid.
 
Dus ze wil graag verhuizen inshaAllah,
tgaat om 5 personen vader moeder en 3 dochters.
 
Als iemand een plek weet laat het me dan zo snel mogelijk weten inshaAllah.
 
Wa Aleykoum Salaam

< =>var bMB=true; < =>
Antwoord
 Bericht 2 van 14 in discussie 
Van: MSN-bijnaammoslima711 Verzonden: 5-10-2006 10:19
Salaam Aleykoum,
Omdat deze zuster deze pesterijen zat is,heeftg ze eens wat terug gedaan dus is ze heel boos geworden en hadden ze haar een dagje vastgezet vervolgends halen ze zo de kinderen bij haar weg 1 meisje rukten ze zo uit haar arm en de andere meiden haalden ze zo van school af subhanaAllah!!!
echt vreselijk dat deze dingen nog mogen gebeuren!!!
 
Mag Allah haar snel de kids weer terug geven inshaAllah amin

Antwoord
 
Van: MSN-bijnaammoslima711 Verzonden: 6-10-2006 11:51
 
Salaam Aleykoum,
Als jullie nog mensen kennen die vrijwillig andere helpen,dan vraag ik met klem om haar te helpen inshaAllah,
Ik spreek haar nu ook even op msn en stuur wat mailtjes in de hoop dat er iemand is(instelling) of individu die om hun gaan bekommeren,en hun helpen de kinderen terug te krijgen,want dit is weer een geval waarbij de kinderen tekort worden gedaan en hun ouders natuurlijk.
 
Ik hoop dat jullie misschien nog ideeen hebben,
Ook een huurhuis voor totaal 5 personen(man vrouw en 3 dochters)want ze willen al heel lang verhuizen maar dat gaat dus niet en de reden dat ze weg zijn gehaald is omdat ze in een onveilige woonomgeving leven,
Ze wil ook graag steun van andere zusters want ze heeft niemand in haar buurt dus voeg haar toe inshaAllah: [email protected]
 
Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 14:07

Selam,

Ik heb de verhalen gelezen en ik vind het eigenlijk heel vreemd dat zoiets zomaar kan gebeuren! Wat heeft ze precies gedaan waardoor ze haar kinderen van haar af hebben gepakt? Dit kan toch niet zomaar? Met een advocaat kan ze ze zo terugkrijgen, heeft ze zoiets geprobeerd? Het is ook niet duidelijk waarom ze getreiterd wordt. Is het omdat ze een buitenlander is?

Wassalaam

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 04:57

Salaam Aleykoum,

De buren maakten hun het leven zuur dmv brandbommen gooien en ook op de kinderen ramen ingooien en de politie doet daar ook niets aan daardoor heeft haar exman contact opgenomen en jeugdzorg heeft terecht geconstateerd dat het niet veilig is voor de kinderen dus die kinderen zijn er binnen de korste tijd onverwachts weggehaald,

ze zoeken al 2 jaar na een andere woning dus ze hadden dit wel verwacht,verder heeft deze zuster een moeilijk verleden achter de rug(buiten haar schuld om)de hulpverlening zegt ook dat ze een goede moeder is enz daar ligt het probleem niet,maar ze wonen nog steeds in een woning die niet veilig (door de buren)is haar oudste dochter is gehandicapt dus heeft ook veel zorg nodig haar man werkt veel

ze had een voogd die ook rasistisch is en heeft nu een voogd die echt er is voor haar en haar man en ook helpt om de kids terug te krijgen,en de advocaat was ook heel hoopvol.

Verder is er een rapport gemaakt over de kinderen (die zijn psygisch onderzocht ofzo)om te kijken of ze terug naar huis willen of in pleeggezinnen blijven,de rechter heeft echter een vals rapport gekregen met niet de juiste inhoud dat heeft haar advocaat en de baasd van haar advocaat gezegd het rapport klopt niet,de man die die gegevends moet opsturen naar de rechter heeft dat nog steeds niet gedaan,haar advocaat gaat ermee bezig en verder gaat er een broeder mee bezig,een soort advocaat en die meer moslims helpt met problemen hij heeft al veel voor elkaar gekregen dus ik hoop dat hij een goede bijdrage kan leveren aan dit gezin inshaAllah,ik zelf denk wel zeker als de juiste rapport getoond word dat ze de kids zeker de jongste 2 terug kan krijgen inshaAllah,maar ze moeten wel verhuizen,

Dit is wat ik ervan begrepen heb,en ze hadden 3 maanden de tijd om een andere woning te moeten zoeken en verschillende instanties helpen hun aan een andere woning maar tot nu toe zonder succes.....

Verder was ik heel erg geschrokken hoe ze gisteren reageerde toen ze me belde en omdat ze lichamelijk heel erg achteruit gaat( vorige week hartaanval gehad)en ze hebben nog een keertje kanker bij haar geconstateerd vanwege de stress is dat snel weer terug gekomen ze zit gewoon emotioneel heel erg diep,vandaar dat het belangrijk is dat ze steun van andere zusters krijgt inshaAllah en hopelijk keerd haar vertrouwen weer terug inshaAllah,

en inderdaad de buren zijn rasistisch en hebben leugends over hun verteld (dat ze de kinderen slaat dat soort zaken)dus dan is het extra moeilijk om de kids terug te krijgen,terwijl de buren zelf hun kids mishandelen....dus het ligt alemaal gecompenseerd en als eenmaal de kids weg zijn door jeugdzorg is het heel moeilijk om ze weer terug te krijgen ze moeten zichzelf gewoon bewijzen en de leugends aanhoren wat emotioneel heel zwaar is allemaal,vandaar dat ik hoop dat zusters haar bijstaan en na haar luisteren,ondersteunen en haar oppeppen.

Wa Aleykoum Salaam

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.