Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Tien Geboden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Tien Geboden
    Geplaatst op: 30 december 2006 om 11:32
Geloven Moslims in de Authentiteit van de tien geboden zoals verwoord door Mozes?
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 07:34

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Geloven Moslims in de Authentiteit van de tien geboden zoals verwoord door Mozes?

Het moet wel: Al Quasas

Allah openbaarde de 10 geboden aan Mozes:

43. En Wij gaven het Boek aan Mozes nadat Wij de vroegere geslachten hadden vernietigd als een duidelijk bewijs voor de mensen en als een leiding en een genade, opdat zij er lering uit mochten trekken.

44. En u (Mohammed) was niet aan de westelijke kant (van de berg) toen Wij Mozes de geboden mededeelden, noch was u onder de aanwezigen.

Maar of alle moslims werkelijk geloven zoals gesteld in jouw vraag.....?

Nefertiti

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Geloven Moslims in de Authentiteit van de tien geboden zoals verwoord door Mozes?


Er zijn verzen in de Koran die enkele geleerden van de Islam "de verzen van de tien geboden" noemen. Deze verzen kun je hier vinden.

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=3285




15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2007 om 05:46
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Geloven Moslims in de Authentiteit van de tien geboden zoals verwoord door Mozes?


Er zijn verzen in de Koran die enkele geleerden van de Islam "de verzen van de tien geboden" noemen. Deze verzen kun je hier vinden.

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=3285



Komen niet echt overeen met het christendom zo te zien.Vanwaar dit groote verschil?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2007 om 12:06
In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Geloven Moslims in de Authentiteit van de tien geboden zoals verwoord door Mozes?


Er zijn verzen in de Koran die enkele geleerden van de Islam "de verzen van de tien geboden" noemen. Deze verzen kun je hier vinden.

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=3285



Komen niet echt overeen met het christendom zo te zien.Vanwaar dit groote verschil?


Misschien kun je het eerst nuanceren?

Dit is de leer van alle profeten, neem geen goden naast God en wees goed voor je ouders en behandel jezelf en je medemens met respect en rechtvaardigheid en bega geen zedeloosheden. Dit is de boodschap van Mozes, Jezus en Mohammed, vrede zij met hen allen.

06-151: Zeg: “Komt, ik zal voorlezen wat jullie Heer jullie verboden heeft verklaard: dat jullie iets als deelgenoot aan Hem toekennen. Weest goed voor jullie ouders, en doodt niet jullie kinderen uit (angst voor) armoede. Wij schenken voorzieningen aan jullie en aan hen. En nadert niet de zedeloosheid, de openlijke noch de verborgene, en doodt niet de ziel die Allah verboden heeft verklaard, tenzij volgens het recht. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie begrijpen.

 

06-152: En nadert het bezit van de wees niet, tenzij op een wijze die meer voordeel (aan de wees) geeft, totdat hij zijn volwassenheid bereikt. En geeft de volle maat en vult de weegschaal met het gelijke gewicht. Wij (Allah) belasten niemand dan volgens zijn vermogen. En wanneer jullie rechtspreken, weest dan rechtvaardig, ook al betreft het een verwant. En vervult het verbond met Allah. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie je laten vermanen.

 

06-153: En dat dit Mijn Pad is, een rechte pad, volgt het dan, en volgt geen (andere) paden, want die zullen jullie doen afsplitsen van Zijn Pad. Dat is wat hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.”

17-23: En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden, en goedheid betrachten tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit ‘foei’ tegen hen, snauw hen niet af en spreek tot hen een vriendelijk woord.

 

17-24: En wees zachtmoedig voor beiden, en nederig en liefdevol, en zeg: ‘O mijn Heer schenk hun Genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was.’’

 

17-25: Jullie Heer weet beter wat er in Jullie zielen is, als jullie oprechte mensen zijn. Voorwaar; dan is Hij voor de berouwvollen Vergevensgezind.

 

17-26: En geef de verwanten hun recht en de armen en de reizigers (zonder proviand), en wees niet verkwistend.

 

17-27: Voorwaar de verkwisters zijn broeders van de Satans en de Satan is ondankbaar jegens zijn Heer.

 

17-28: En als jullie je van hen afwenden, zoekend naar de Barhartigheid van jullie Heer die jullie hopen te krijgen: spreekt dan (toch) een zacht woord tot hen.

 

17-29: En maak je hand niet vastgebonden aan je nek, en strek hem niet uit met de hele uitstrekking, want dan wordt je (gierigheid of spilzucht) verweten en spijtig.

 

17-30: Voorwaar, jouw Heer verruimt de voorziening voor wie Hij wil en Hij beperkt. Voorwaar, Hij is Alwetend, Alziend, over Zijn dienaren.

 

17-31: En doodt jullie kinderen niet uit vrees voor armoede: Wij voorzien hen en jullie van levensonderhoud. Voorwaar, het doden is een grote zonden.

 

17-32: En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg.

 

17-33: En doodt geen ziel waarvan Allah (het doden) verboden heeft verklaard, behalve volgens het recht en wie onrechtvaardig gedood wordt: Wij hebben zijn erfgenaam een bevoegdheid gegeven; maar overdrijf niet bij het doden. Voorwaar hij wordt geholpen.

 

17-34: En benadert niet het bezit van de wees, behalve op de betere manier, totdat hij volwassen is; en komt de belofte na. Voorwaar, over de belofte worden jullie (op de Dag der Opstanding) ondervraagd.

 

17-35: En geeft de volle maat wanneer jullie afwegen en weegt met de juiste weegschaal, dat is beter en een mooiere afsluiting.

 

17-36: En volg niet dat waarover je geen kennis hebt. Voorwaar, het gehoor en het gezichtsvermogen en de harten: die zullen allen erover ondervraagd worden.

 

17-37: En loop niet hoogmoedig op aarde. Voorwaar, jij kan de aarde niet doen splijten en niet de hoogte van een berg bereiken.

 

17-38: Dat alles is slecht bij jouw Heer, verwerpelijk.

 

17-39: Dat is (een deel) van de Wijsheid die Allah aan jou openbaarde. En neem geen andere god naast Allah, anders wordt je in de Hel geworpen, wol verwijten en verworpen.



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2007 om 19:16
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Geloven Moslims in de Authentiteit van de tien geboden zoals verwoord door Mozes?


Er zijn verzen in de Koran die enkele geleerden van de Islam "de verzen van de tien geboden" noemen. Deze verzen kun je hier vinden.

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=3285



Komen niet echt overeen met het christendom zo te zien.Vanwaar dit groote verschil?


Misschien kun je het eerst nuanceren?

Dit is de leer van alle profeten, neem geen goden naast God en wees goed voor je ouders en behandel jezelf en je medemens met respect en rechtvaardigheid en bega geen zedeloosheden. Dit is de boodschap van Mozes, Jezus en Mohammed, vrede zij met hen allen.

06-151: Zeg: “Komt, ik zal voorlezen wat jullie Heer jullie verboden heeft verklaard: dat jullie iets als deelgenoot aan Hem toekennen. Weest goed voor jullie ouders, en doodt niet jullie kinderen uit (angst voor) armoede. Wij schenken voorzieningen aan jullie en aan hen. En nadert niet de zedeloosheid, de openlijke noch de verborgene, en doodt niet de ziel die Allah verboden heeft verklaard, tenzij volgens het recht. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie begrijpen.

06-152: En nadert het bezit van de wees niet, tenzij op een wijze die meer voordeel (aan de wees) geeft, totdat hij zijn volwassenheid bereikt. En geeft de volle maat en vult de weegschaal met het gelijke gewicht. Wij (Allah) belasten niemand dan volgens zijn vermogen. En wanneer jullie rechtspreken, weest dan rechtvaardig, ook al betreft het een verwant. En vervult het verbond met Allah. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie je laten vermanen.

06-153: En dat dit Mijn Pad is, een rechte pad, volgt het dan, en volgt geen (andere) paden, want die zullen jullie doen afsplitsen van Zijn Pad. Dat is wat hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.”

17-23: En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden, en goedheid betrachten tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit ‘foei’ tegen hen, snauw hen niet af en spreek tot hen een vriendelijk woord.

17-24: En wees zachtmoedig voor beiden, en nederig en liefdevol, en zeg: ‘O mijn Heer schenk hun Genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was.’’

17-25: Jullie Heer weet beter wat er in Jullie zielen is, als jullie oprechte mensen zijn. Voorwaar; dan is Hij voor de berouwvollen Vergevensgezind.

17-26: En geef de verwanten hun recht en de armen en de reizigers (zonder proviand), en wees niet verkwistend.

17-27: Voorwaar de verkwisters zijn broeders van de Satans en de Satan is ondankbaar jegens zijn Heer.

17-28: En als jullie je van hen afwenden, zoekend naar de Barhartigheid van jullie Heer die jullie hopen te krijgen: spreekt dan (toch) een zacht woord tot hen.

17-29: En maak je hand niet vastgebonden aan je nek, en strek hem niet uit met de hele uitstrekking, want dan wordt je (gierigheid of spilzucht) verweten en spijtig.

17-30: Voorwaar, jouw Heer verruimt de voorziening voor wie Hij wil en Hij beperkt. Voorwaar, Hij is Alwetend, Alziend, over Zijn dienaren.

17-31: En doodt jullie kinderen niet uit vrees voor armoede: Wij voorzien hen en jullie van levensonderhoud. Voorwaar, het doden is een grote zonden.

17-32: En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg.

17-33: En doodt geen ziel waarvan Allah (het doden) verboden heeft verklaard, behalve volgens het recht en wie onrechtvaardig gedood wordt: Wij hebben zijn erfgenaam een bevoegdheid gegeven; maar overdrijf niet bij het doden. Voorwaar hij wordt geholpen.

17-34: En benadert niet het bezit van de wees, behalve op de betere manier, totdat hij volwassen is; en komt de belofte na. Voorwaar, over de belofte worden jullie (op de Dag der Opstanding) ondervraagd.

17-35: En geeft de volle maat wanneer jullie afwegen en weegt met de juiste weegschaal, dat is beter en een mooiere afsluiting.

17-36: En volg niet dat waarover je geen kennis hebt. Voorwaar, het gehoor en het gezichtsvermogen en de harten: die zullen allen erover ondervraagd worden.

17-37: En loop niet hoogmoedig op aarde. Voorwaar, jij kan de aarde niet doen splijten en niet de hoogte van een berg bereiken.

17-38: Dat alles is slecht bij jouw Heer, verwerpelijk.

17-39: Dat is (een deel) van de Wijsheid die Allah aan jou openbaarde. En neem geen andere god naast Allah, anders wordt je in de Hel geworpen, wol verwijten en verworpen.


Toen sprak God al deze woorden:

Ik ben de Here, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb.

Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.

Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbatdag en heiligde die.

Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal.

Gij zult niet doodslaan.

Gij zult niet echtbreken.

Gij zult niet stelen.

Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.

Dan blijven deze 2 regels in het rood over,aangezien de rest wel overeen komt met elkaar.Mohammed keurde immers het doden en het bestelen van de vijand wel goed.De christenen hebben overigens ook de grootste moeite de 2 rode regels te handhaven in oorlogstijd.

 

 

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2007 om 02:53
In eerste instantie geplaatst door Testudo

Toen sprak God al deze woorden:

Ik ben de Here, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb.

Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.

Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbatdag en heiligde die.

Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal.

Gij zult niet doodslaan.

Gij zult niet echtbreken.

Gij zult niet stelen.

Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.

Dan blijven deze 2 regels in het rood over,aangezien de rest wel overeen komt met elkaar.Mohammed keurde immers het doden en het bestelen van de vijand wel goed.De christenen hebben overigens ook de grootste moeite de 2 rode regels te handhaven in oorlogstijd.

Deze regels die jij in het rood hebt aangegeven zie je ook staan, ik zal ze onder deze alinea plaatsen in het groen. Het doden van een ziel is verboden verklaard door Allah en Zijn Boodschapper Mohammed (salla Allahoe aleyhi wassalam), tenzij volgens het recht. Volgens het recht is als je wordt aangevallen en iemand jouw probeert te doden of mensen begint te doden. Dit is een leven voor een leven en een vergelding voor de wonden. En als de veelgodenaren de leiding van God willen dwarsbomen.

Moesa/Mozes (vrede zij met hem) opgedragen door Allah om het heilige land binnen te gaan en de veelgodenaren te bevechten. Dit was volgens het recht, hij was de profeet van Allah die de geboden ontving en draagt zijn volgelingen vervolgens om het zwaard op te pakken en het land binnen te gaan.

En toen de kinderen van Israel tegen de profeet Samuel vroegen, om een koning  aan te stellen zodat zij zouden vechten in de naam van Allah. Samuel (aleyhi assalaam)  zei: zullen jullie je dan weerhouden hiervan als dit jullie wordt opgedragen door Allah? Zij antwoordden, hoe kunnen wij niet vechten, terwijl wij uit onze huizen zijn verdreven en onze vrouwen en kinderen gevangenen zijn? De profeten vanonder de kinderen van Israel wisten heel goed hoe de geboden waren, zij hebben deze nooit geschonden, maar hebben wel gevochten in de naam van Allah. Zo ook David en Soloman (vrede zij met hen).


Ik denk dat deze verhalen ook in de bijbel staan. We kunnen deze aan de hand van de koran en bijbel in dit topic belichten en deze vervolgens reflecteren op de geboden.

Of zal je me zeggen dat deze zijn teniet gedaan door het nieuwe verbond van Jezus (vrede zij met hem), ik zal zeggen dat deze zijn bevestigd door het laatste verbond van Mohamed (vrede zij met hem) en dat Jezus (vrede zij met hem)  op aarde zal komen om deze te eren en te vechten in de naam van Allah.

De tien geboden zijn in stand gehouden door Jezus (vrede zij met hem).

06-151: Zeg: �Komt, ik zal voorlezen wat jullie Heer jullie verboden heeft verklaard: dat jullie iets als deelgenoot aan Hem toekennen. (gebod 1+2+3)

Weest goed voor jullie ouders, (gebod 5)

en doodt niet jullie kinderen uit (angst voor) armoede. Wij schenken voorzieningen aan jullie en aan hen. (gebod 6)

En nadert niet de zedeloosheid, de openlijke noch de verborgene, (gebod 7)

en doodt niet de ziel die Allah verboden heeft verklaard, tenzij volgens het recht. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie begrijpen. (gebod 6)

06-152: En nadert het bezit van de wees niet, tenzij op een wijze die meer voordeel (aan de wees) geeft, totdat hij zijn volwassenheid bereikt. En geeft de volle maat en vult de weegschaal met het gelijke gewicht.  (gebod 8 in voorbeeld)

Wij (Allah) belasten niemand dan volgens zijn vermogen. En wanneer jullie rechtspreken, weest dan rechtvaardig, ook al betreft het een verwant. En vervult het verbond met Allah. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie je laten vermanen.  (gebod 9+10)

06-153: En dat dit Mijn Pad is, een rechte pad, volgt het dan, en volgt geen (andere) paden, want die zullen jullie doen afsplitsen van Zijn Pad. Dat is wat hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.� (gebod 3+4)

17-23: En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden (gebod 1),

en goedheid betrachten tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit �foei� tegen hen, snauw hen niet af en spreek tot hen een vriendelijk woord. (gebod 5).

17-24: En wees zachtmoedig voor beiden, en nederig en liefdevol, en zeg: �O mijn Heer schenk hun Genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was.�� (gebod 5).

17-25: Jullie Heer weet beter wat er in Jullie zielen is, als jullie oprechte mensen zijn. Voorwaar; dan is Hij voor de berouwvollen Vergevensgezind. (gebod 1).

17-26: En geef de verwanten hun recht en de armen en de reizigers (zonder proviand), en wees niet verkwistend. (gebod 9+10).

17-27: Voorwaar de verkwisters zijn broeders van de Satans en de Satan is ondankbaar jegens zijn Heer.

17-28: En als jullie je van hen afwenden, zoekend naar de Barhartigheid van jullie Heer die jullie hopen te krijgen: spreekt dan (toch) een zacht woord tot hen. (gebod 1).

17-29: En maak je hand niet vastgebonden aan je nek, en strek hem niet uit met de hele uitstrekking, want dan wordt je (gierigheid of spilzucht) verweten en spijtig. (gebod 10).

17-30: Voorwaar, jouw Heer verruimt de voorziening voor wie Hij wil en Hij beperkt. Voorwaar, Hij is Alwetend, Alziend, over Zijn dienaren. (gebod 1).

17-31: En doodt jullie kinderen niet uit vrees voor armoede: Wij voorzien hen en jullie van levensonderhoud. Voorwaar, het doden is een grote zonden. (gebod 6)

17-32: En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg. (gebod 7).

17-33: En doodt geen ziel waarvan Allah (het doden) verboden heeft verklaard, behalve volgens het recht en wie onrechtvaardig gedood wordt: Wij hebben zijn erfgenaam een bevoegdheid gegeven; maar overdrijf niet bij het doden. Voorwaar hij wordt geholpen. (gebod 6).

17-34: En benadert niet het bezit van de wees, behalve op de betere manier, totdat hij volwassen is; en komt de belofte na. Voorwaar, over de belofte worden jullie (op de Dag der Opstanding) ondervraagd. (gebod 8)

17-35: En geeft de volle maat wanneer jullie afwegen en weegt met de juiste weegschaal, dat is beter en een mooiere afsluiting. (gebod 8)

17-36: En volg niet dat waarover je geen kennis hebt. Voorwaar, het gehoor en het gezichtsvermogen en de harten: die zullen allen erover ondervraagd worden. (gebod 1+3+4).

17-37: En loop niet hoogmoedig op aarde. Voorwaar, jij kan de aarde niet doen splijten en niet de hoogte van een berg bereiken.

17-38: Dat alles is slecht bij jouw Heer, verwerpelijk.

17-39: Dat is (een deel) van de Wijsheid die Allah aan jou openbaarde. En neem geen andere god naast Allah, anders wordt je in de Hel geworpen, wol verwijten en verworpen.

 

.


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2007 om 03:59

Een kleine aanvulling op broeder Abdelra7maan

 

Gebod 2: Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

 

Ibn 'Abaas (moge Allah tevreden met hem zijn), hij zei: Ik hoorde de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) zeggen: "Degene die een afbeelding maakt in deze wereld, zal gevraagd worden om er leven in te blazen op de Dag Der Opstanding en dit zal hij nooit kunnen." Hij (Ibn 'Abbaas) vertelde ook dat de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het hellevuur zijn en elke afbeelding die hij gemaakt heeft zal tot hem verschijnen en zal hem laten lijden in de Hel." Ibn Abbaas (moge Allah hem genadig zijn) heeft ook gezegd: "Als je per se een afbeelding wilt maken, beeld dan bomen en andere dingen af die geen ziel hebben." (overgeleverd door Al-Boekhari en Moeslim)

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2007 om 08:17
Opvallend is dat dit gebod uit 2 zinnen bestaat die m.i. onlosmakelijk bij
elkaar horen. Het gebod betreft vooral aanbidding van beelden alsof ze
een ziel zouden hebben of zelfs een God zouden kunnen zijn. Ik lees niet
zozeer dat het sec verboden is om beelden, beeltenissen, afbeeldingen
etc te maken zonder de intentie om die te aanbidden.
Als je de toevoeging van de Koran op dit gebod letterlijk zou nemen, dan
is elke foto, film, schilderij, plastiek etc. taboe. Dan is het ook taboe om
(nieuws)films te bekijken of pasfotoos te laten maken. Als deze
Koranwoorden waar zijn dan is het voor moslims onmogelijk om in deze
wereld te leven want dan zijn er voor iedere moslim ziel afbeeldingen die
hem/haar zullen laten lijden in de hel.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2007 om 11:47

nd is dat dit gebod uit 2 zinnen bestaat die m.i. onlosmakelijk bij
elkaar horen. Het gebod betreft vooral aanbidding van beelden alsof ze
een ziel zouden hebben of zelfs een God zouden kunnen zijn. Ik lees niet
zozeer dat het sec verboden is om beelden, beeltenissen, afbeeldingen
etc te maken zonder de intentie om die te aanbidden.

Anders was het ook zonde om het beeld van de twee cherubs op de ark te maken,  (exo25:18-19) en de koperen slang (num21:8) terwijl God daar zelf de opdracht voor gaf. Het maken en aanbidden van het gouden kalf daarentegen was wel zonde. Blijkbaar ging het erom wat je met het beeld doet, en dat lijkt mij ook het meest logisch. 

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2007 om 12:31
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Testudo

Toen sprak God al deze woorden:

Ik ben de Here, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb.

Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.

Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbatdag en heiligde die.

Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal.

Gij zult niet doodslaan.

Gij zult niet echtbreken.

Gij zult niet stelen.

Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.

Dan blijven deze 2 regels in het rood over,aangezien de rest wel overeen komt met elkaar.Mohammed keurde immers het doden en het bestelen van de vijand wel goed.De christenen hebben overigens ook de grootste moeite de 2 rode regels te handhaven in oorlogstijd.

Deze regels die jij in het rood hebt aangegeven zie je ook staan, ik zal ze onder deze alinea plaatsen in het groen. Het doden van een ziel is verboden verklaard door Allah en Zijn Boodschapper Mohammed (salla Allahoe aleyhi wassalam), tenzij volgens het recht. Volgens het recht is als je wordt aangevallen en iemand jouw probeert te doden of mensen begint te doden. Dit is een leven voor een leven en een vergelding voor de wonden. En als de veelgodenaren de leiding van God willen dwarsbomen.

Moesa/Mozes (vrede zij met hem) opgedragen door Allah om het heilige land binnen te gaan en de veelgodenaren te bevechten. Dit was volgens het recht, hij was de profeet van Allah die de geboden ontving en draagt zijn volgelingen vervolgens om het zwaard op te pakken en het land binnen te gaan.

En toen de kinderen van Israel tegen de profeet Samuel vroegen, om een koning  aan te stellen zodat zij zouden vechten in de naam van Allah. Samuel (aleyhi assalaam)  zei: zullen jullie je dan weerhouden hiervan als dit jullie wordt opgedragen door Allah? Zij antwoordden, hoe kunnen wij niet vechten, terwijl wij uit onze huizen zijn verdreven en onze vrouwen en kinderen gevangenen zijn? De profeten vanonder de kinderen van Israel wisten heel goed hoe de geboden waren, zij hebben deze nooit geschonden, maar hebben wel gevochten in de naam van Allah. Zo ook David en Soloman (vrede zij met hen).


Ik denk dat deze verhalen ook in de bijbel staan. We kunnen deze aan de hand van de koran en bijbel in dit topic belichten en deze vervolgens reflecteren op de geboden.

Of zal je me zeggen dat deze zijn teniet gedaan door het nieuwe verbond van Jezus (vrede zij met hem), ik zal zeggen dat deze zijn bevestigd door het laatste verbond van Mohamed (vrede zij met hem) en dat Jezus (vrede zij met hem)  op aarde zal komen om deze te eren en te vechten in de naam van Allah.

De tien geboden zijn in stand gehouden door Jezus (vrede zij met hem).

06-151: Zeg: �Komt, ik zal voorlezen wat jullie Heer jullie verboden heeft verklaard: dat jullie iets als deelgenoot aan Hem toekennen. (gebod 1+2+3)

Weest goed voor jullie ouders, (gebod 5)

en doodt niet jullie kinderen uit (angst voor) armoede. Wij schenken voorzieningen aan jullie en aan hen. (gebod 6)

En nadert niet de zedeloosheid, de openlijke noch de verborgene, (gebod 7)

en doodt niet de ziel die Allah verboden heeft verklaard, tenzij volgens het recht. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie begrijpen. (gebod 6)

06-152: En nadert het bezit van de wees niet, tenzij op een wijze die meer voordeel (aan de wees) geeft, totdat hij zijn volwassenheid bereikt. En geeft de volle maat en vult de weegschaal met het gelijke gewicht.  (gebod 8 in voorbeeld)

Wij (Allah) belasten niemand dan volgens zijn vermogen. En wanneer jullie rechtspreken, weest dan rechtvaardig, ook al betreft het een verwant. En vervult het verbond met Allah. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie je laten vermanen.  (gebod 9+10)

06-153: En dat dit Mijn Pad is, een rechte pad, volgt het dan, en volgt geen (andere) paden, want die zullen jullie doen afsplitsen van Zijn Pad. Dat is wat hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.� (gebod 3+4)

17-23: En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden (gebod 1),

en goedheid betrachten tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit �foei� tegen hen, snauw hen niet af en spreek tot hen een vriendelijk woord. (gebod 5).

17-24: En wees zachtmoedig voor beiden, en nederig en liefdevol, en zeg: �O mijn Heer schenk hun Genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was.�� (gebod 5).

17-25: Jullie Heer weet beter wat er in Jullie zielen is, als jullie oprechte mensen zijn. Voorwaar; dan is Hij voor de berouwvollen Vergevensgezind. (gebod 1).

17-26: En geef de verwanten hun recht en de armen en de reizigers (zonder proviand), en wees niet verkwistend. (gebod 9+10).

17-27: Voorwaar de verkwisters zijn broeders van de Satans en de Satan is ondankbaar jegens zijn Heer.

17-28: En als jullie je van hen afwenden, zoekend naar de Barhartigheid van jullie Heer die jullie hopen te krijgen: spreekt dan (toch) een zacht woord tot hen. (gebod 1).

17-29: En maak je hand niet vastgebonden aan je nek, en strek hem niet uit met de hele uitstrekking, want dan wordt je (gierigheid of spilzucht) verweten en spijtig. (gebod 10).

17-30: Voorwaar, jouw Heer verruimt de voorziening voor wie Hij wil en Hij beperkt. Voorwaar, Hij is Alwetend, Alziend, over Zijn dienaren. (gebod 1).

17-31: En doodt jullie kinderen niet uit vrees voor armoede: Wij voorzien hen en jullie van levensonderhoud. Voorwaar, het doden is een grote zonden. (gebod 6)

17-32: En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg. (gebod 7).

17-33: En doodt geen ziel waarvan Allah (het doden) verboden heeft verklaard, behalve volgens het recht en wie onrechtvaardig gedood wordt: Wij hebben zijn erfgenaam een bevoegdheid gegeven; maar overdrijf niet bij het doden. Voorwaar hij wordt geholpen. (gebod 6).

17-34: En benadert niet het bezit van de wees, behalve op de betere manier, totdat hij volwassen is; en komt de belofte na. Voorwaar, over de belofte worden jullie (op de Dag der Opstanding) ondervraagd. (gebod 8)

17-35: En geeft de volle maat wanneer jullie afwegen en weegt met de juiste weegschaal, dat is beter en een mooiere afsluiting. (gebod 8)

17-36: En volg niet dat waarover je geen kennis hebt. Voorwaar, het gehoor en het gezichtsvermogen en de harten: die zullen allen erover ondervraagd worden. (gebod 1+3+4).

17-37: En loop niet hoogmoedig op aarde. Voorwaar, jij kan de aarde niet doen splijten en niet de hoogte van een berg bereiken.

17-38: Dat alles is slecht bij jouw Heer, verwerpelijk.

17-39: Dat is (een deel) van de Wijsheid die Allah aan jou openbaarde. En neem geen andere god naast Allah, anders wordt je in de Hel geworpen, wol verwijten en verworpen.

.

In het paars... Ok.... Maar dan begrijp ik de doodstraf niet opgelegd volgens de sharia,waarbij bij een aantal zaken er geen spraake meer is van een bedrijging.Of neem bv... overspel waar eigenlijk heelemaal geen geweld aan te pas hoeft zijn gekomen.

En volgens het christendom geeft deze letterlijke opvatting van Gods gebod

in het blauw..

Gij zult niet doodslaan.

Geen enkele ruimte voor iets anders,maar in de Koran weer wel.

Er mag volgens God dus geen wraak worden genomen,op een dader bv...

In de Bijbel wordt dit gebod onderuit gehaald met de zin.... "Oog om Oog,Tand om Tand."

Het is Gods letterlijke text vs een text uit een latere periode.

Bij de Koran zie ik ook exact hetzelfde.

Gods letterlijke text vs opvattingen uit de Sharia.

Ik vind het wel goed,dat we juist door deze multicultureele/godsdienstige discusies ook dichter tot elkaar kunnen komen.

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2007 om 09:25

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Als je de toevoeging van de Koran op dit gebod letterlijk zou nemen, dan is elke foto, film, schilderij, plastiek etc. taboe. Dan is het ook taboe om (nieuws)films te bekijken of pasfotoos te laten maken. Als deze
Koranwoorden waar zijn dan is het voor moslims onmogelijk om in deze
wereld te leven want dan zijn er voor iedere moslim ziel afbeeldingen die
hem/haar zullen laten lijden in de hel.

Dit is weer het andere kant van een te ver doorgetrokken interpretatie (naar mijn mening).

 

Maar wat is je antwoord op heilig maken en het zegenen van beelden bij de christenen. Of standbeelden maken van jezus/god en Maria. En bidden of neerknielen tot een beeld etc etc.

 

In ieder geval als je aan dit gebod de joodse interpretatie zou geven dan is het in overeenstemming met die van de moslims. Ik hoop dat we zo het antwoorden op de vraag van de topicstarter hebben gegeven

 

Verder is de boodschap van de profeet Mohamed (vrede zij met hem) een vervolg en volmaking/completering van de boodschap van Mozes en Jezus (vrede zijn met hen). Wij moslims geloven in al die boodschappen. Een vriendelijke uitnodiging aan alle christen en Joden om hun geloof te continueren door de Islam te aanvaarden.  

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2007 om 10:43
Juist omdat de Islam neigt tot een te ver door getrokken interpretatie van
de oude geboden acht ik het wijzer dat zowel Joden als Moslims Jezus als
hun verlosser aannemen. Want juist door de wet, en zeker in zijn
doorgeschoten vorm, is ieder mens strafwaardig geworden. De wet is m.i.
door God gegeven om de mens er van te doordringen dat ie niet genoeg
goeds in huis heeft om die wetten te volbrengen. De wet die als
belangrijkste geldt en alle geboden van God samenvat is:
�Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw
ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als
uzelf.�


Welnu, zeg mij, ben jij er toe in staat aan die wet te voldoen of ken je
iemand die dat wel kan?

Zo niet dan is het uitgesloten dat je in het paradijs kunt komen. tenzij dat
je gelooft dat Jezus in jouw plaats die ultieme liefdewet vervuld heeft (ook
de koran erkent dat Hij kwam om de wet te vervullen] en al doende de
straf voor jouw falen op zich nam...

En wat beelden betreft; ik heb niks tegen beelden zolang ze niet vereerd
en aanbeden worden. Een beeld van Jezus vind ik wat lastig omdat de
Zweed een blonde -, de Chinees een gele - en de Afrikaan een zwarte
Jezus afbeelding zal maken. Jezus was als mens een Jood.
maar het is ook weer niet zo erg als mensen Jezus beelden maken met
hun eigen etnische trekken, omdat Jezus voor hen dan ook dichterbij
komt.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2007 om 13:04
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan



[QUOTE=Testudo] Of zal je me zeggen dat deze zijn teniet gedaan door het nieuwe verbond van Jezus (vrede zij met hem), ik zal zeggen dat deze zijn bevestigd door het laatste verbond van Mohamed (vrede zij met hem) en dat Jezus (vrede zij met hem)� op aarde zal komen om deze te eren en te vechten in de naam van Allah.
.



Ik denk, 3abd Arra7maan, dat dat laatste je nog wel eens erg kan tegenvallen, en dat je maar beter vast kunt beginnen met Mohamed uit zijn graf te bidden
Terug naar boven
Saved Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saved Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 09:34

 

De Tien geboden.

 

Bestaat er op dit forum een moslim die zeker weet dat hij/zij naar de hemel gaat?? Bestaat er ��n die weet dat Allah tevreden met hem/haar is??

De tien geboden en de hele wet hebben voor discipelen van Jezus een heel andere betekenis dan de wetten in de koran voor de moslim hebben.

 

 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2007 om 06:20

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Of zal je me zeggen dat deze zijn teniet gedaan door het nieuwe verbond van Jezus (vrede zij met hem), ik zal zeggen dat deze zijn bevestigd door het laatste verbond van Mohamed (vrede zij met hem) en dat Jezus (vrede zij met hem)  op aarde zal komen om deze te eren en te vechten in de naam van Allah.

Hallo 3abd Arra7maan,

Niet dat het je zal overtuigen  maar Jezus gaat echt niet doen wat in de Hadith staat oa Jeruzalem veroveren etc. Al die wilde verhalen over de Mahdi staan haaks op wat Ezechi�l, Jeremia,Jesaja, Jo�l,Zacharia , het Evangelie  zeggen.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Zach+14&id18=1& pos=0&set=10&lang=nl

Waarom denken moslims eigenlijk dat er een verbond gesloten is met Mohammed.

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2007 om 14:34
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Of zal je me zeggen dat deze zijn teniet gedaan door het nieuwe verbond van Jezus (vrede zij met hem), ik zal zeggen dat deze zijn bevestigd door het laatste verbond van Mohamed (vrede zij met hem) en dat Jezus (vrede zij met hem)  op aarde zal komen om deze te eren en te vechten in de naam van Allah.

Hallo 3abd Arra7maan,

Niet dat het je zal overtuigen  maar Jezus gaat echt niet doen wat in de Hadith staat oa Jeruzalem veroveren etc. Al die wilde verhalen over de Mahdi staan haaks op wat Ezechi�l, Jeremia,Jesaja, Jo�l,Zacharia , het Evangelie  zeggen.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Zach+14&id18=1& pos=0&set=10&lang=nl

Waarom denken moslims eigenlijk dat er een verbond gesloten is met Mohammed.

 



Hallo Paladin

Allah zal oordelen over ons, de waarheid zal tot ons komen dat is wat wij zeker weten.

Er is een verbond gesloten, omdat Allah zegt wat Hij eerder heeft gezegd,  het voorgaande is bevestigd. Omdat het verbond is om Allah te aanbidden en niemand te vrezen behalve Hem. En omdat Mohammed
een nobele en rechtvaardige karakter heeft, die alleen een profeet kan hebben.

Er zijn vele tekenen, de vraag dien je voor jezelf in oprechtheid te beantwoorden, alleen jij zal verwantwoordelijkheid voor je eigen ziel dragen.



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
3abdul Aziz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2006
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abdul Aziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2007 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Of zal je me zeggen dat deze zijn teniet gedaan door het nieuwe verbond van Jezus (vrede zij met hem), ik zal zeggen dat deze zijn bevestigd door het laatste verbond van Mohamed (vrede zij met hem) en dat Jezus (vrede zij met hem)  op aarde zal komen om deze te eren en te vechten in de naam van Allah.

Hallo 3abd Arra7maan,

Niet dat het je zal overtuigen  maar Jezus gaat echt niet doen wat in de Hadith staat oa Jeruzalem veroveren etc. Al die wilde verhalen over de Mahdi staan haaks op wat Ezechi�l, Jeremia,Jesaja, Jo�l,Zacharia , het Evangelie  zeggen.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Zach+14&id18=1& pos=0&set=10&lang=nl

Waarom denken moslims eigenlijk dat er een verbond gesloten is met Mohammed.

 

''En (gedenk) toen Wij met de profeten hun verbond aangingen en met jou(O Muhammed), en met Noeh en Ibraahiem en 3iesaa, de zoon van Maryam. En Wij gingen met hen een plechtig verbond aan''. (Vers: 33/7).

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2007 om 15:46

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2007 om 04:12

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Hallo Paladin

Allah zal oordelen over ons, de waarheid zal tot ons komen dat is wat wij zeker weten.

Er is een verbond gesloten, omdat Allah zegt wat Hij eerder heeft gezegd,  het voorgaande is bevestigd. Omdat het verbond is om Allah te aanbidden en niemand te vrezen behalve Hem. En omdat Mohammed
een nobele en rechtvaardige karakter heeft, die alleen een profeet kan hebben.

Er zijn vele tekenen, de vraag dien je voor jezelf in oprechtheid te beantwoorden, alleen jij zal verwantwoordelijkheid voor je eigen ziel dragen.

Hallo 3abd Arra7maan,

zeker weten dat de Schepper zal oordelen over de mens. Dat is het verschil niet. Als moslim denk jij dat de engel namens Allah tot Mohammed heeft gesproken. Maar wat wordt er dan bevestigd door die engel ?  Wat ik zo lees spreekt hij al die andere profeten en het Evangelie tegen.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2007 om 04:17

In eerste instantie geplaatst door 3abdul Aziz

''En (gedenk) toen Wij met de profeten hun verbond aangingen en met jou(O Muhammed), en met Noeh en Ibraahiem en 3iesaa, de zoon van Maryam. En Wij gingen met hen een plechtig verbond aan''. (Vers: 33/7).

Hallo 3abdul Aziz,

het teken van het verbond van Ibraahiem is toch de besnijdenis.Waarom wordt dat niet ? genoemd in de Koran en waarom besnijden moslims zich niet op de achtste dag ? Het lijkt zo alsof ze zich niet houden aan het verbond.

Genesis 17:9 Ook zei God tegen Abraham: �Jij moet je houden aan dit verbond met mij, evenals je nakomelingen, generatie na generatie. 10 Dit is de verplichting die jullie op je moeten nemen: alle mannen en jongens moeten worden besneden. 11 Jullie moeten je voorhuid laten verwijderen; dat zal het teken zijn van het verbond tussen mij en jullie. 12 In elke generatie opnieuw moet iedereen van het mannelijk geslacht besneden worden wanneer hij acht dagen oud is.

 

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2007 om 11:35
Huh; blijkbaar stel ik foute vragen.

Van sommigen snap ik echt niet dat ze Jezus niet als de Zoon kunnen zien.


http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.