Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Khalid ibn Walied

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Khalid ibn Walied
    Geplaatst op: 21 februari 2007 om 16:15

Khalid ibn Walied

 

Khalid ibn Walied was een metgezel van de Profeet en hij stond bekend om zijn Jihaad en moed. Khalid ibn Walied was een van de meest succesvolle comandanten in de geschiedenis. Hij is een van de weinigen, die niet een oorlog heeft verloren. Khalid heeft meer dan honderd oorlogen gevoerd, volgens sommige bronnen.

Er is overgeleverd dat hij in een gevecht negen zwaarden heeft gebroken! En er is geen macht, noch kracht, buiten die van Allah! De ongelovigen waren bang van hem en ze probeerden hem altijd te ontwijken. Khalid ibn Walied, (moge Allah tevreden over hem zijn), bereikte op een dag Yarmouk om tegen de romeinen te vechten. De Moslim vrouwen stonden ook daar, om de gewonden te verzorgen. Khalid ibn Walied keek de Mojahidien aan en zei,


"Oh Mojahidien! Dit is een gedenkwaardige dag. Dit is een dag waarop ons geloof zal worden getest. Vandaag moeten we alle soorten jaloerzie en trotsheid uit onze harten verwijderen! Oh Mojahidien van Islam! Vecht alleen om Allah's tevredenheid te bereiken. In onze leger zijn vandaag veel mensen die als Ameer gekozen kunnen worden, maar jullie hebben mij aangewezen en het is mij een eer (i.e. om jullie leider te zijn). Dus ik hoop voor de eer en overwinning van Islam, dat we het slagveld van Jihad samen en als een binnentreden. Allah zal onze helper en verdediger zijn (tegenover onze vijanden)!".

 

De leider van het leger van de romeinen heette Mahan en hij zei op een beledigende manier tegen de Moslims,

 

"Het lijkt erop dat armzaligheden en hongersnoden jullie heeft gedwongen om hierheen te komen. Als jullie willen, dan wil ik ieder van jullie wel tien Dinar's, dure kleren en lekker eten geven hoor? Dat kunnen jullie nemen en wegwezen. En volgende jaar stuur ik het zelfs naar jullie toe, dus hoef je niet eens meer te komen?!"

 

En iedereen zat de Moslims uit te lachen, en de Moslim vrouwen keken toe. Khalid ibn Walied werd boos om zijn woorden en hij zei tegen hem,

 

"Mahan! Luister goed naar mijn woorden. Je hebt niet goed begrepen waarom wij hier zijn. Wij zijn mensen die het bloed van onze vijanden drinken en we hebben te horen gekregen dat geen bloed lekerder smaakt dan romeinse bloed, dus we kwamen even langs om te genieten!" En met de kreten van, "Allahu Akbar" werden de onrechtvaardigen neergehaald!

Bron: www.sahaba.net

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.031 seconden.