Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wilders en de boerka

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wilders en de boerka
    Geplaatst op: 23 februari 2007 om 09:48
 
Asalaam Alaikum,
 
Een tipje van de sluier zoals het in Nederland binnenkort zal gaan. Bij de volgende verkiezingen 5 zetels erbij en hij krijgt echt wat te zeggen (en ik ben niet eens pro boerka).  Het is bij mij de standaard walging als ik die populist zie. 
 
Wa Salaam Alaikum
 
 
DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) gaat een eigen wetsvoorstel indienen om het dragen van een boerka in het openbaar te verbieden.

 

Geert Wilders. FOTO JOOST HOVING

Dat heeft fractieleider Geert Wilders vrijdag aangekondigd in een reactie op uitlatingen van minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie).

De kersverse PvdA-bewindsvrouw had donderdagavond voor de NOS-camera gezegd dat een boerka op straat moet kunnen. Volgens Vogelaar is gezichtsbedekkende kleding echter onwenselijk in openbare functies of banen waarbij menselijk contact belangrijk is.

Wilders wees erop dat een meerderheid van de Tweede Kamer het kabinet tot twee keer toe in een motie van zijn partij heeft gedwongen een algeheel boerkaverbod in de openbare ruimte te regelen.

,,Dus niet alleen op het werk, maar ook op straat'', zei Wilders. Hij noemde de uitspraken van Vogelaar zeer verrassend.

,,Alsof er niets is gebeurd. Dit is een totaal verkeerd signaal.

Misschien een beetje na�ef, maar ik ging ervan uit dat het na twee moties van de Kamer wel zou worden uitgevoerd'', zei de fractievoorzitter.

Wilders hoopt bij de voorbereiding van zijn initiatiefwetsvoorstel samen te werken met regeringspartij CDA en oppositiepartij VVD. Die steunden tot dusver de moties van Wilders om het dragen van boerka's in het openbaar te verbieden. De nieuwe coalitiepartijen PvdA en ChristenUnie waren al tegen.

Toenmalig VVD-minister Rita Verdonk kondigde vorig jaar nog aan dat er een algemeen verbod komt op gezichtsbedekkende kleding in de publieke ruimte, zoals op straat en in de bus. Het nieuwe kabinet heeft dit in het regeerakkoord echter afgezwakt en stelt dat gelaatsbedekkende kleding kan worden verboden om de openbare orde en veiligheid te beschermen.

Het CDA heeft Vogelaar inmiddels schriftelijk om opheldering gevraagd over haar uitlatingen. De Tweede Kamerleden Mirjam Sterk en Wim van de Camp van deze fractie willen weten welke stappen Vogelaar gaat nemen om het dragen van gezichtsbedekkende kleding in ongewenste situaties tegen te gaan.

ad.nl

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 12:47

Salaam Aleikom,

Ik ben een beetje wildersmoe geworden van al zijn publiciteitsstunten. En ik woon niet eens in NL. Moet je hier eens doen zoiets. http://egyptenieuws.web-log.nl/egypte_nieuws/  eerste post bovenaan.

Salaam Nefertiti

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 13:03
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Ik ben een beetje wildersmoe geworden van al zijn publiciteitsstunten. En ik woon niet eens in NL. Moet je hier eens doen zoiets. http://egyptenieuws.web-log.nl/egypte_nieuws/  eerste post bovenaan.

Salaam Nefertiti

Ja dit is dan weer heel iets anders ja.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 15:57

Asalaamu Alaikom,

Ik walg van hem en de anderen zoals hem. Bijna elke dag hoor ik wel wat van hun in het nieuws. Ik bid dat Allah ze leidt of stenen op hun koppen laat regenen. Amien. Dit soort kromme mensen helpen mij met het begrijpen van waarom Allah de Hel heeft geschapen. Als je wilt discuseren en bekritiseren kom maar, maar ga niet iemand�s religie en eer aanvallen! Zijn doel is om Allah�s licht uit te doven.

 

Allah zegt,

 

"Zij proberen het licht van God met hun mondjes doven, maar God zal dat niet laten gebeuren! Hij zal Zijn licht vervolmaken, ook al hebben de ongelovigen daar een afkeer van!". (Qur'an 9:32).


Ibn Kathir zegt in het Tafsir van deze vers,

"Hun gelijkenis is zoals dat van iemand die richting de zon en de maan blaast, om zo het licht het licht ervan uit te doven! Waarlijk, zo�n iemand zal nooit zijn doel bereiken". (Tafsir Ibn Kathir 9:32).

Ibn Kathir sprak de waarheid toen hij dat zei. Islam zal over de hele wereld zegevieren, dat is een belofte van Allah, ook al haten mensen zoals hem het. En zij die proberen om Allah�s tekenen te ontkrachten en Islam belachelijk te maken,

 

Allah zegt,

"Voorwaar, Wij hebben voor de ongelovigen ketenen, ijzeren halsbanden en een laaiend Vuur bereid". (Qur'an 76:4).

Het beste wat wij moslims kunnen doen is om Islam zo goed mogelijk te praktiseren. Wees goed tegen iedereen, heb respect en verander je manieren. We zijn met een verbond in deze landen, dus we mogen geen verderf zaaien, ook al hebben zij dat in onze landen gedaan! Shaykh Mohammad ibn Salih Al Uthaymien sprak hier nog over, tijdens een telelink naar Birmingham. 

 

Abu Shuraih heeft de Profeet horen zeggen: "Bij Allah, hij gelooft niet! Bij Allah, hij gelooft niet! Bij Allah, hij gelooft niet!" Men vroeg: "Wie gelooft niet, O Boodschapper van Allah?" De Profeet antwoordde: "Degene wien"s buren zich niet veilig voelen bij hem". (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 45).

En we moeten geduld hebben. Dwazen zoals deze wilder zijn allemaal testen van Allah. Wie zei dat leven makkelijk zou zijn? Had de profeet niet gezegd dat een tijd zou aanbreken waarin het vasthouden aan Islam, zo moeilijk als het vasthouden aan hete kolen zal zijn?

Allah zegt,

"Dachten jullie nou echt dat jullie het Paradijs zouden intreden, terwijl de toestand van degenen, die v��r jullie leefden, nog niet over jullie is gekomen? Armoede en tegenslagen kwamen over hen en zij werden hevig geschokt, totdat de boodschapper en de gelovigen met hem zeiden: "Wanneer komt Allaah's hulp?" Ja, voorzeker, de hulp van Allaah is nabij". (Qur'an 2:214).

En,

 

Er is overgeleverd dat Khabab bin Al Art zei: "We bezochten de Profeet toen hij aan het leunen was in de schaduw van de kaba en we klaagden over onze situatie. We zeiden: "Wilt u Allah om hulp roepen (i.e. om ons van deze situatie te redden)? Wilt u Allah om hulp vragen?" Hij zei: "De mensen die voor jullie leefden werden gepakt en hun hele lichaam werd onder de grond begraven, behalve hun hoofden. Toen werden zagen gebracht en hun nekken werden afgezaagd! Ze gingen hun vlees met ijzeren kammen afsnijden en toch verlieten zij hun religie niet! Bij Allah! Deze God�sdienst zal zegevieren en een een tijd zal komen waarin een ruiteer van Sa�ana (Yemen) naar Hadramout zal reizen, zonder iemand te vrezen dan Allah. Maar jullie zijn ongeduldige mensen!"

(Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 85, Hadith 76).

 

Wasalaam,

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 18:02

Abdul Jabbar van de Ven zegt dat hij een kogelvrije kapsel heeft hehe

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2007 om 02:16

Deel 2. (hij weet inderdaad dagelijks het nieuws negatief te halen) 

PVV komt met motie van wantrouwen

DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) dient volgende week tijdens het debat over de regeringsverklaring...

Geert Wilders. FOTO EPA

...een motie van wantrouwen in tegen de staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) en Nebahat Albayrak (Justitie).

Dat zegt fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV zaterdag in NRC Handelsblad. Hij vindt het onacceptabel dat beide PvdA-bewindslieden, die deze week werden be�digd, een tweede paspoort hebben. Aboutaleb heeft ook een Marokkaans pasoort, Albayrak een Turks.
De motie maakt geen kans omdat alle andere partijen tegen zijn. Maar het is in de parlementaire geschiedenis uniek dat bewindslieden een motie van wantrouwen aan hun broek krijgen, nog voor zij een woord met de Tweede Kamer hebben gewisseld.

(ANP)

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2007 om 03:12
Salaam aleikoum

Dit is een voorbeeld van een menselijke satan. Deze satan weet dat de Islam de waarheid is en dat deze enorm aan het groeien is onder westerlingen. Hij criminaliseert daarom Islaam, om nederlanders weg te houden van de weg van Allah, maar in feite is hij indirect en ongewild bezig met het oproepen van mensen om zich te bekeren tot de Islaam. Allah is de beste planner en iedereen onderwerpt zich aan Hem, vrijwillig of met tegenzin. De satans weten dit heel goed. Niemand is in staat om iets te doen, behalve wat Allah wil.

Onze broeder heeft hierboven al gezegd wat we moeten doen, het voorbeeld van de Profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) opvolgen. Aan ons moslims de verplichting om oprecht te zijn en de barmhartigheid van de Islam uit te dragen. Alle negatieve woorden tegenover de positieve daden die moslims uitvoeren zal de onwetende oprechten motiveren om de Islam te onderzoeken en moslim te worden. Satan vormt nooit een bedreiging, het is een arme zwakkeling die de oprechten niks kan maken, behalve met grote tegenzin versterken.

Salaam aleikoum

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2007 om 11:17

dubbele post

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2007 om 11:22
[QUOTE=moslima 82]

Salaam Aleykoum,

Maak je maar niet druk om zulke mensen,ze kunnen ons alleen met Allahs toestemming schade aandoen,

En er zal heus wel weer een Mohamed B opstaan die hem terecht vermoord met zijn hatelijke uitspraken over de islam,

En dan staat natuurlijk weer heel nederland te kijken en zeggen ze owww wat zielig,

Maar hij lokt het zelf uit,dus is het zeker niet zielig,

Als we veel doeas doen tegen de vijanden van de islam zal Allah(swt) onze doeas verhoren inshaAllah,mits we het oprecht doen,onze grote wapen is de jihad want de broeders die de jihaad verrichten sterven als ze al sterven met een glimlach om hun mond en met de intentie vechten ze omdat ze weten dat Allah hun het paradijs heeft beloofd en nog meer mooie dingen,moge Allah hun allemaal belonen amin.

Terwijl de koefaar bang is om zijn leven te verliezen in een oorlogsstrijd,want hij houd van dit leven.

Laatst was er een zuster ze ging naar het ziekenhuis omdat ze veel pijn in haar lichaam had maar ze werd weer weggestuurd,toen ging ze dus weer naar huis dronk thee en ze maakte een doea van Allah laat me dan sterven op dit bed en de dochter ging kijken hoe het met haar ging en haar moeder lag met een mooi gezicht en een lach om haar lippen,Allah had haar verlost van de pijn elhamdullilah en heeft haar doea verhoord,

We komen van Allah en tot Hem keren we weer,

ze stond ook bekend als een oprechte vrome moslima elhamdulilah.

Daarom als je oprecht bent en je maakt doeas dan onderschat de doea niet,

vertrouw op Allah,deze mensen kunnen ons niets aandoen inshaAllah,mits we sterk zijn en we hun na geduld bevechten.

Een welgemeende  excuses van hem Wilders(en berouw tegenover Allah) kan hem nog redden van de ondergang.

Toen ik Pim Fortyuin een keer op tv zag toen dacht ik ook jij leeft niet lang meer jongen,en dat kloptte elhamdullilah,mensen lokken zelf hun ondergang zo uit,

 

Wee de gebeente als wij moslims eens op tv zo gingen praten over de Bijbel bv maar wij moslims geloven ook in de bijbel alleen dan de echte bijbel niet de valse die nu rondgaat,we hebben meer respekt voor anderen dan hun voor ons.

 

9:73 O profeet, strijd [j-h-d] tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

Nog iets voor de christenen:voordat ik weer commentaar krijg dat christenen vredelievend zijn enz,lees jullie boek eens goed jongends dan kom je op het zelfde uit

Matte�s. 10:34 �Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.�

De historische context, moeten we ons herinneren, is de Joodse cultuur, aangezien Jezus zijn eigen volk diende. Hij stuurde de twaalf discipelen uit naar de �verloren schapen van Isra�l,� nog niet naar de heidenen, die na de Opstanding bereikt zullen worden. Het is niet verbazingwekkend, historisch gesproken, dat hij zijn woord zou verspreiden door te preken tot zijn eigen volk, via Joodse discipelen. Ten tweede voorspelt hij dat sommige steden de discipelen niet zullen ontvangen en dat de autoriteiten hen voor de rechter zullen slepen en hen zullen geselen. In dat geval moeten zij het stof van hun voeten schudden, voor hen bidden, en vluchten naar een andere stad (en niet de mensen of de autoriteiten aanvallen, wat Mohammed doet met zijn Mekkaanse vervolgers). Ten derde is het slechts natuurlijk dat eerste eeuwse joden deze nieuwe stroming of �Jezus beweging� (zoals sociologen van het nieuwe testament het noemen) niet konden begrijpen, en dus weerstand boden. Betekent dit dan, dat Jezus tot een djihaad roept met een fysieke, militair zwaard tegen zijn mede joden - of zelfs tegen zijn eigen familie die hem wilde meenemen omdat zij dachten dat hij �zijn verstand verloren had� (Marcus 3: 21)?

Deze culturele feiten leggen de letterlijke context uit, die verdeeldheid tussen familieleden laat zien. De letterlijke context moet in zijn geheel worden geciteerd om de betekenis van �zwaard� in Matte�s 10:34 weer te geven:

32 Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. 33 Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel. 34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen

een man en zijn vader,
tussen een dochter en haar moeder en
tussen een schoondochter en haar schoonmoeder;
36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! [Micha 7: 6]

37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.