Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wilders en de boerka

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wilders en de boerka
    Geplaatst op: 23 februari 2007 om 09:48
 
Asalaam Alaikum,
 
Een tipje van de sluier zoals het in Nederland binnenkort zal gaan. Bij de volgende verkiezingen 5 zetels erbij en hij krijgt echt wat te zeggen (en ik ben niet eens pro boerka).  Het is bij mij de standaard walging als ik die populist zie. 
 
Wa Salaam Alaikum
 
 
DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) gaat een eigen wetsvoorstel indienen om het dragen van een boerka in het openbaar te verbieden.

 

Geert Wilders. FOTO JOOST HOVING

Dat heeft fractieleider Geert Wilders vrijdag aangekondigd in een reactie op uitlatingen van minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie).

De kersverse PvdA-bewindsvrouw had donderdagavond voor de NOS-camera gezegd dat een boerka op straat moet kunnen. Volgens Vogelaar is gezichtsbedekkende kleding echter onwenselijk in openbare functies of banen waarbij menselijk contact belangrijk is.

Wilders wees erop dat een meerderheid van de Tweede Kamer het kabinet tot twee keer toe in een motie van zijn partij heeft gedwongen een algeheel boerkaverbod in de openbare ruimte te regelen.

,,Dus niet alleen op het werk, maar ook op straat'', zei Wilders. Hij noemde de uitspraken van Vogelaar zeer verrassend.

,,Alsof er niets is gebeurd. Dit is een totaal verkeerd signaal.

Misschien een beetje na�ef, maar ik ging ervan uit dat het na twee moties van de Kamer wel zou worden uitgevoerd'', zei de fractievoorzitter.