Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wie verdient het om...

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wie verdient het om...
    Geplaatst op: 10 april 2007 om 05:18
Moslima66,
christenen wordt wel door moslims verweten dat het wel heel erg
gemakkelijk is, dat de vergeving gebaseerd is op het offer van Isa.
christenen zouden dan maar raak kunnen zondigen. Maar als ik zo dat
geplakte stukje hadith lees:

Anas overlevert: �Ik hoorde de Boodschapper van Allah (vrede zij met
hem) zeggen: ,,Allah, de Verhevene, zegt: �O zoon van Aadam, waarlijk,
zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je
ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken. O zoon van
Aadam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om
vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven. O zoon van Aadam, al zou je tot
Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij
dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan
zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving.�
(Overgeleverd door at-Tirmidhi, die zei dat het een goede, authentieke
overlevering is)

dan is de vergeving voor moslims helemaal een makkie. Het kost niemand
wat; de mens niet, God niet...zelfs als mijn zonden de aarde kunnen
vullen. Volgens de christelijke opvatting is er voor mijn zonden een
uiterst hoge prijs betaald; Jezus leed en stierf er voor. Als het mens
geworden Woord van God, een 100% onschuldige, voor mijn zonden
gemarteld en gedood is dan is dat bepaald geen makkie; dan besef je hoe
erg zonde is...

Verder is het toch maar weer de leer van de Koran tegenover de Bijbel. Of
liever gezegd allerlei dubieuze overleveringen tegenover het Woord van
God. Het is maar net welke bron je gelooft. Het zou logisch zijn als je de
bron zou geloven met de sterkste papieren...en dat is niet de koran en
zeker niet de vele hadith waar jullie je geloof op bouwen.

Je vraagt wat ik onder aanbidding versta. Aanbidding is in mijn beleving
een levenshouding, Veel meer dan een bepaalde actie een paar keer per
dag. En onmisbare ingredienten zijn idd liefde en ontzag.
Maar er zijn slechts heel weinig mensen (als die er al zijn) die volmaakte
liefde in hun hart hebben. Dat maakt aanbidding al zeer onvolledig en
maakt dat er routines in het leven geroepen worden om het toch maar vol
te kunnen houden.
Door tekort aan liefde, die ene pilaar, zal ontzag voor praktisch alle
moslim(a)s de belangrijkste pilaar zijn; ontzag in de betekenis van
(doods)angst en slaafse onderwerping.

Voor Christenen is het zo dat Jezus ons met zijn offer tot kinderen van
God gemaakt heeft/gekocht heeft uit de greep van satan.
God is onze Vader. en het is God zelf die ons door Zijn Geest zuivere
liefde in ons hart doet opbloeien. Dat is ook al geen menselijke
verdienste. Behalve dat God onze Vader is is God ook almachtig,
alwetend, alomtegenwoordig, kortom onmeetbaar in heerlijkheid, macht
en majesteit. Dat zijn wel aspecten waarvoor je vervuld wordt van ontzag
als je j emaar even realiseert hoe nietig en onvolkomen wij zijn in het
licht van deze onpeilbare Vader/God.
Maar waar liede is kan geen angst zijn. Waarom trouwens angst als door
het offer van Jezus het oordeel over de gelovigen weggenomen is...
Ontzag is voor de Jezus-gelovige meer een overtreffende vorm van
respect en overgave. De Bijbel zegt dat alle wijsheid begint met ontzag
voor God, maar ook dat Liefde geen angst kent.

Ik ervaar het zelf min of meer als volgt en vergeef me de profane
veergelijking.
Als ik wel eens op het perronnetje van het station in ons dorp sta, dan
davert er regelmatig een sneltrein voorbij. Een bende lawaai, snelheid en
een soort wervelwind. Dat vervult mij met ontzag voor de trein. Maar
zolang ik op het perron sta heb ik weinig te vrezen. Maar als ik ergens op
het spoor onbekommerd ga zitten picknicken en de sneltrein komt er aan
stormen, dan heb ik echt wel iets om bang voor te wezen. Als ik niet als
de wiedeweerga van het spoor afga wordt ik nl. vermorzeld. Zo is er dus
vereschil tussen angst en ontzag/respect.
Maar in beide situaties komt het ware doel van de trein niet in zicht. Het
is vooral een gevaarlijk ding, waar je maar beter ver bij vandaan kunt
blijven.
Het doel van de trein ontdekken kan pas als je in het station (Jezus' offer)
komt waar de sneltrein stopt... De deuren gaan dan open en als je een
kaartje hebt en instapt dan mag je meerijden. Er zijn comfortabele
zitplaatsen, verwarmde of airco ruimtes, catering, muziekje, aardige
medepassagiers, etc. Als je in de trein zit dan is er geen angst, maar
tevredenheid, comfort en dankbaarheid (dat je mee mag rijden en niet
hoeft te lopen )

Kortom, doordat we door het offer van Isa verlost zijn van onze oude
zondige natuur en door de Geest die in onze harten woont kunnen we
God van harte liefhebben en die liefde (en niet de angst) maakt dat we
geen lust meer hebben om te zondigen. zo zijn we in staat om een leven
van aanbidding te leiden. Zeker; in het besef van onze nietigheid, maar
vooral in de ervaring van Gods liefdevolle nabijheid en Zijn heilige
volmaaktheid.

Dit zijn de prinipes van aanbidding volgens het christelijk geloof. Maar
het is niet zo dat iedere gelovige dat automatisch zo beleeft. Er si inzicht
nodig en dat verwerven is een heel proces.

Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 02:46

 Tommy, Druideherne en Postpentacost,

 Jullie hebben het hier steeds over aanbidding..maar wat verstaan jullie precies onder aanbidding...??

 


De betekenis van aanbidding in de Islaam:

 

De geleerden hebben gezegd dat een aanbidding twee pilaren heeft. Zonder deze twee pilaren kan het geen aanbidding genoemt worden. En dan hebben het nu nog niet over de aanbidding van Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala, maar over een aanbidding.

 

De twee pilaren zijn:

 

- Liefde , volmaakte liefde. Dat is de eerste aspect die in een daad aanwezig dient te zijn wilt het een aanbidding genoemd worden.

- Ontzag/vernedering, volmaakte ontzag/vernedering.

 

Bevinden deze twee aspecten zich in een daad, dat is die daad een aanbidding. Vanaf dat moment dien je op te passen en zich aftevragen naar wie jij deze daad richt. Voor wie heb jij liefde in deze daad en voor wie heb jij ontzag in deze daad..? En we dienen slechts voor Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala volmaakte liefde en volmaakte ontzag te hebben.

 

Wat is volmaakt liefde in de aanbidding..?

Liefde in de aanbidding betekent: dat je diegene volgt in hetgeen wat hij zegt, want wanneer jeiemand liefhebt dan volg je hem en dan doe je wat hij zegt. Je gehoorzaamt hem in zijn bevelen boven anderen en dan distantieer je ook van datgeen iemand anders tegen hem zegt en/of daarmee instrijd is.

 

Volmaakte liefde: Dat je iemand liefhebt en denkt dat hij jou iets kan schenken als je een goede daad verricht, dit terwijl hij jou niet ziet.

 

Een voorbeeld van liefde dat zich in een aanbidding bevindt, oftewel een aanbidding vormt dat naar iemand anders dan naar Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala gericht is.

 

Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala zegt: �En er zijn er onder de mensen die naast Allah afgoden nemen, die zij liefhebben met de liefde als (die) voor Allah, maar degene die gelovigen zijn sterker in liefde voor Allah.�

(Soerat Al-Baqarah (2), aayah 165)

 

Hier laat Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala ons duidelijk weten, dat wanneer je van iemand anders houdt om zijn persoon en hem een volmaakte liefde geeft waardoor je hem volgt dan ben je hem aan het aanbidden.

 

Wat is volmaakte ontzag/onderwerping

Volmaakte angst: Dat je iemand vreest en dat je denkt dat hij jou kan straffen, als je iets verkeerd doet terwijl hij jou niet kan zien.

 

Een voorbeeld van ontzag/onderwerping dat zich in een aanbidding bevindt.

 

Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala zegt: �Wees daarom niet bang voor hen, wees bang voor Mij, indien jullie gelovigen zijn.�

(Soerat Aal-�Imraan (3), aayah 175)

Hier maakt Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala duidelijk, dat wanneer jij jouw ontzag/ondwerping naar iemand anders dan Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala richt dan je hem ook aanbidt. Degene die denkt dat er bepaalde schepsels zijn die hem kunnen schaden, met hun wilskracht en macht, waardoor deze gevreesd worden, is die schepsels aan het aanbidden.

 
Wanneer deze twee pilaren zich in een daad bevinden en naar iemand of iets anders gericht is dan Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala dan ben je diegene of iets aan het aanbidden.

De aanbidding van Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala is een al omvattende benaming waaronder alles valt waar Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala van houdt en waarmee Hij behaagt is. Dus alles waar Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala van houdt en waarmee Hij behaagt is valt allemaal onder aanbidding.

 
En dat betreft verschillende zaken;

 
Dat betreft de uitspraken van de mens, de waarneembare daden en de onwaarneembare daden.

Ook betreft het zich distantieren oftewel het afstand nemen van hetgeen wat Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala toornt en boos maakt. Dus het afstand nemen van datgeen daarmee in strijd is. Dat is de aanbidding.

 

Bron: Lezing �Houden van Allaah�, gegeven door Suhayb Salaam, is te beluisteren op www.isook.nl

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 01:54
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Jammer Moslima66, in aanleg een aardig stukje, maar er zitten heel veel
foutjes in. Teveel om ze allemaal even te corrigeren...

Het belangrijkste foutje is toch wel dat de mens van nature neigt tot
aanbidding (zie posting hierboven) maar sinds de zondeval is dat
aanbidding van afgoden en materie. Als er geen erfzonde zou zijn dan
zouden er niet tig regeltjes in de Islam zijn om de moslims tegen het
kwaad te beschermen. Dan zouden ze van nature het goede doen en het
verkeerde nalaten. Ook al zou er nog zoveel verleiding zijn. Ze zouden de
verleider schaterend uitlachen vanwege zijn miserabele pogingen de
mens het verkeerde te laten doen. Het wetticisme van de Islam bevestigt
alleen maar dat er zoiets als erfzonde is.

En uit het stukje blijkt ook maar weer eens dat de Islam zich alleen maar
kan legitimeren door andere geloven in discrediet te brengen.




De uitgestrektheid van de Vergeving van Allah

Bibliotheek

Anas overlevert: �Ik hoorde de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zeggen: ,,Allah, de Verhevene, zegt: �O zoon van Aadam, waarlijk, zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken. O zoon van Aadam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven. O zoon van Aadam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving.�

          (Overgeleverd door at-Tirmidhi, die zei dat het een goede, authentieke overlevering is)

  

Uitleg

Deze overlevering is een hadieth qoedsiy waarin de Profeet (vrede zij met hem) overlevert dat zijn Heer het volgende heeft gezegd: �O zoon van Aadam,� Hier wordt het gehele nageslacht van Aadam toegesproken.

�Zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, zal ik jou vergeven.� �Zolang� wordt hier voorwaardelijk bedoeld. Oftewel, wanneer jij Mij aanroept en naar Mij verlangt.

�Mij aanroept,� oftewel, Mij vraagt om jou te vergeven.

�Op Mij hoopt,� oftewel, hoopt op Mijn vergeving en niet wanhoopt.

�Dan zal Ik jou vergeven.� Dit is het resultaat van wanneer men aan de hiervoor genoemde voorwaarde voldoet. Vergeving is het bedekken van de zonden en het niet aangerekend worden ervan. Met andere woorden, Allah bedekt je zonden voor de mensen, rekent deze je niet aan en zal je hiervoor niet straffen.

�Wat je ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken.� Oftewel, hoeveel zonden je ook maar hebt verricht. Hetzelfde wordt duidelijk uit de Uitspraak van Allah (interpretatie van de betekenis):

Zeg: �O Mijn dienaren die buitensporig tegenover zichzelf zijn, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Waarlijk, Allah vergeeft alle zonden. Waarlijk, Hij is de Vergevingsgezinde, de Meest Barmhartige.�        &nb sp;         &nb sp;          & nbsp;         & nbsp;           ;           ;                                        (Soerat az-Zoemar: 53)

�O zoon van Aadam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven.� Oftewel, ook al zijn de zonden nog zo groot en reiken ze qua hoeveelheid tot aan de hemel en zou je vervolgens Allah waarachtig, met volledige toewijding en uit behoefte om vergeving vragen, dan zal Hij je vergeven.

�O zoon van Aadam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft,  zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving.� Met �met een gelijke omvang� wordt een aarde gevuld aan vergeving bedoeld, die te wachten staat voor degene die tot zijn Heer komt met een aarde gevuld aan zonden, zonder dat hij gelijken aan Allah heeft toegekend, vandaar dat Hij zegt: �Zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving.� Dit wijst op de grote gunst van Ikhlaas en dat dit een reden tot vergeving van de zonden is.

Wat leert deze overlevering ons?

  • Er is niemand die Allah om iets vraagt en op iets van Allah hoopt, of zijn zonden zullen hem vergeven worden.
     
  • Een verduidelijking van de uitgestrektheid van de gunst van Allah.
     
  • Hoe groot de zonden ook zijn, als de mens zijn Heer hiervoor om vergeving vraagt, dan zal Allah deze vergeven.
     
  • De gunst van volledige toewijding aan Allah. Ikhlaas is namelijk een reden tot vergeving van de zonden. Allah zegt immers (interpretatie van de betekenis):

�Waarlijk Allah vergeeft het niet dat er deelgenoten aan Hem worden toegekend en Hij vergeeft buiten dit (alles) aan wie Hij wilt.�            &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;        (Soerat an-Nisaa�: 48)

Wij vragen Allah dan ook om ons allen Zijn Vergeving, Tevredenheid en Genade te schenken. Waarlijk, Hij is de Schenker.

Hiermee is een eind gekomen aan de uitleg van deze gezegende veertig overleveringen van an-Nawawi en wij sporen alle zoekers naar kennis aan deze overleveringen te memoriseren, te begrijpen en ernaar te handelen.

En alle lof zij Allah, de Heer der Werelden en zend Uw zegeningen over onze Profeet Mohammed, zijn familie en alle metgezellen.    

 

Bron: http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/al-hadith/hadith42.htm


Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 01:53
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ik heb een vraag.

Getuigt het gegeven dat men aanbeden wil worden niet van zwakheid van karakter?

Kan dit dan werkelijk wel God zijn? of getuigt dit eerder dat iets anders er wel boven zou moeten staan in omvattende zin?

Het probleem wat ik persoonlijk heb met de meeste Godsbeeldenissen is dat ze eigenlijk veel te primitief zijn om iets van waarheid in zich te kunnen hebben.



Allaah de Verheven zegt: �O mensen, jullie zijn het die behoefte hebben aan Allah, maar Allah, Hij is de Behoefteloze, de Geprezene.�           

(Soerat Faatir: 15)

Allah (Geprezen en Verhevene is Hij) heeft ons of onze aanbidding niet nodig. Allah (Geprezen en Verhevene is Hij) bestaat zonder behoefte, Hij is Perfect. Het zijn uiteindelijk de mensen die de aanbidding nodig hebben.

 

Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala heeft in Zijn Boeken een complete levenswijze geopenbaard, Deze Openbaring bevat een complete levenswijze waarin alles wat de mens schaadt en baadt staat vermeldt. Er bestaat geen twijfel over het feit dat de mens geen betere leiding kan volgen dan de leiding die komt van de Ene Die alles heeft vervolmaakt, Die geen tekortkomingen kent en Die eeuwiglevend is en nooit sterft. Niemand kan beter zijn dan Degene Die niets of niemand nodig heeft, Degene van Wie de hele schepping afhankelijk is, de Onderhouder. Hij is Allah, de Enige Ware God.De mens moet er voor zorgen dat hij zijn leven rond deze Openbaring bouwt, wat succes en overwinning zorgt in zowel dit wereld als in het Hiernamaals.

 

De aanbidding is een al omvattende benaming waaronder alles valt waar Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala van houdt en waarmee Hij behaagt is. Dus alles waar Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala van houdt en waarmee Hij behaagt is valt allemaal onder aanbidding.

 

En dat betreft verschillende zaken;

Dat betreft de uitspraken van de mens, de waarneembare daden en de onwaarneembare daden. Ook betreft het zich distantieren oftewel het afstand nemen van hetgeen wat Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala toornt en boos maakt. Dus het afstand nemen van datgeen daarmee in strijd is. Dat is de aanbidding.

 

En als we deze verplichtingen nakomen (wat alleen maar beter is voor onszelf), zullen we worden toegelaten tot Tuinen waaronder rivieren stromen, we zullen Zijn Tevredenheid en Welbehagen ontvangen, en het mooiste van alles we zullen Hem aanschouwen Insa-Allaah!!!

Het is waarlijk een gunst voor de mensheid dat we Hem de Verhevene mogen aanbidden.

Allaah de Verhevene zegt:

�En streef met wat Allah jou gegeven heeft naar de laatste woning (de woning in het hiernamaals) en vergeet jouw aandeel aan de tegenwoordige wereld niet. Doe goed zo als Allah aan jou goed heeft gedaan en streef niet naar verderf op de aarde. Allah bemint de verderfzaaiers niet.�

(Soera Al-Qasas, 28:77)

 

Bron: Lezing �Houden van Allaah�, gegeven door Suhayb Salaam, is te beluisteren op www.isook.nl

Bron:http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/al-aqiedah/Deschep pingheeftAllahnodig.htm


Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 01:51
In eerste instantie geplaatst door tommy

beste muslima66 dit is inderdaad een duidelijke uitleg, alleen is de uitleg op een aantal kleine punten niet correct.

citaat1
"De oorzaak dat vele mensen �ontevreden zijn met God' zijn de praktijken van de kerk in Middeleeuws Europa en vanwege de beweringen dat �god een zoon bewoont' en dat �iedereen geboren is met een erfzonde'. Deze ontevredenen �ontsnapten' zo dus naar een andere aanbidding: een nieuwe theorie die �moeder natuur' ofwel �de materialistische wereld' wordt genoemd. Met de vooruitgang van de materialistische technologie hebben anderen, van verschillende religies, het principe �vergeten van God' en �laat ons dit leven leiden en genieten!' overgenomen."

Hier klopt de tijdlijn niet, in meer gevallen dan hierboven omschreven is het zo dat de mensen(wat meer uit het noorden) moeder natuur al aan het aanbidden waren. Deze mensen waren niet monothe�stisch ingesteld, zij geloofden in meerdere goden en altijd aanwezige geesten. Zij waren al slachtoffer van een dergelijke kruistocht zoals later mensen uit het midden-oosten dat waren.
Hun visie echter zal best in strijd zijn met de Islaam of met Christendom, maar niemand heeft het recht om mensen niet uit vrije wil te laten bekeren. En er zijn gruwelijkheden begaan die niet getuigen van respect voor de Schepping. Wat in het citaat bedoeld wordt zijn de middeleeuwen niet meer.(hoewel de kerk als instituut behoorlijk in de middeleeuwen is blijven hangen ja)


Wat er hier bedoelt wordt met �moeder natuur� is �de materialistische wereld�( de wereld waarin we vandaag de dag leven), en niet de �moeder natuur� die jij bedoelt.

 

Waar het hierom gaat is dat je nooit de tevredenheid in je hart kan bereiken zonder de aanbidding van Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala. En de mensen die goden naast Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala aanbidden zijn valse en nutteloze goden, zij zijn geen echte goden en bevatten niet enig aspect van goddelijkheid, noch verdienen zij enige vorm van aanbidding. Ze zijn totaal nutteloos.

 

Het bewijs hiervoor zijn de Woorden van Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala: �Dat is omdat Allaah de Waarheid is en omdat wat zij (de moeshrikien(vele goden aanbidders)) naast Hem aanroepen vals is en omdat Allaah de Verhevene, de Grootste is.�

(Soerat Al-H�adj (22), aayah 62)

 

En Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala zegt: �...Het zijn alleen maar namen die jullie (de moeshrikien) hebben verzonnen, jullie en jullie vaderen. Allaah heeft daarover geen bewijs neergezonden. Zij volgen niets dan vermoedens en wat de zielen begeren..�

(Soerat An-Nadjm (53), aayah 19-23).



citaat2

"Met betrekking tot het Boeddhisme, Hindoe�sme, Zoroastrianisme, Rastafarianisme, etc.; al deze verschillende vormen van aanbidding zijn gericht tot geschapen wezens of dingen. De Joden hadden een nationalistisch behoren toegeschreven aan Allah: de �stamgod' van Isra�l."

alleen van boeddhisme kan ik met zekerheid zeggen dat zij zich niet met aanbidding bezig houden, zij hebben in feite maar een regel: begeerte is de oorzaak van alle ellende
aanbidding of goddelijkheid kan niet met boeddhisme in verband gebracht worden, dit zou hetzelfde zijn als vele minder plezierige zaken die op dit moment dagelijks met de Islaam in verband wordt gebracht, wat ik overigens erg betreur.


Dan is mijn vraag aan jou, wat versta jij onder aanbidding..? Want ik kan ook met zekerheid zeggen dat ze zich wel degelijk bezighouden met aanbidding.  Dus allereerst dient de definitie van het woord aanbidding hierbij verduidelijkt te worden.



citaat3

"De mannen en vrouwen die dit soort religies volgen, werden eens geboren met een natuurlijke aanleg om hun Schepper, Allah, te aanbidden. Het waren de ouders die hen naar hun respectievelijke tradities dreven."

en wanneer een kind de Schepper zal aanbidden hebben de ouders hier zeker geen invloed op gehad? kom op zeg
laat een kind vooral kind zijn en zich zelf deze bewustwording op een later tijdstip ondergaan.
wanneer het kind dan zijn Schepper wenst te aanbidden zal zijn band met Hem voor z'n gevoel sterker zijn, wanneer het kind het idee van een god verwerpt, jammer dan.
Zijn grootste geschenk is de vrije wil en er is aan geen mens het recht verleend om dat af te pakken.


Het is juist het RECHT die het kind heeft op zijn ouders, dat zij hem vertellen dat er geen god het recht heeft aanbeden te worden behalve Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala, en dat zij hem leren hoe zijn Heer moet aanbidden.  

 

De basis bij de zoon van Aadam(aleyhi salaam) is dat hij als monotheist geboren wordt.

Het monotheisme is een GEBOORTERECHT en afgoderij is een innovatie en niewigheid op dit geboorterecht.

 

 Allaah de Verhevene zegt in de Qor-aan:

�Wend dan jouw aangezicht (O Mohammed) naar de godsdienst als een H�anief (rechtzinnig, in de zin van het volgen van het zuivere monotheisme), (volg) de natuurlijke aanleg, die Allaah in de mens geschapen heeft. Er is geen verandering in de schepping van Allaah.�

(soerat Ar-Roem (30), aayah 30.)

 

Natuurlijk als het kind later, op een volwassenen leeftijd ervoor kiest (wat enkel en alleen uit hoogmoed en arrogantie gebeurt) zijn Heer niet te aanbidden, kunnen ze hem niet dwingen.

Want:

Er is geen dwang in de godsdienst. (Soera 2:256)

En niemand zal de bestaan van zijn Heer ontkennen, behalve uit arrogantie en hoogmoed.

Allaah de Verhevene zegt: �En zij ontkenden ze, hoewel zij zelf ervan overtuigd waren, uit onrechtvaardigheid en hoogmoed. Zie dan hoe het einde van de verderfzaaiers was!�

(soerat An-Naml (27), aayah 14)


citaat4

"Het verzet tegen de Islaam zal versterken, naarmate de Waarheid meer wordt verspreid in de wereld. Dit is geen conflict van 'beschavingen', maar eerder een werkelijke strijd tussen de waarheden die gepresenteerd worden in het geloof en de principes van de Islaam, en de valse leerstellingen en wegen van aanbidding. Dit is een zekere uitdaging voor degenen die op zoek zijn naar de Waarheid."

Dit is juist een conflict van beschavingen met als meest effectieve wapen het feit dat de partijen die met elkaar in conflict zijn dit niet erkennen. Als iemand zich ��n voelt uit een groter, mooier en belangrijker geheel zal dit gevoel alleen maar versterken wanneer men zich beseft dat er een andere groep is die op hun manier hetzelfde denkt. Het is een conflict wat iedere dag gewoon gestaakt kan worden, maar door een in mijn ogen belachelijk vreemde reden gebeurt dit niet.

Maar ben je het met me eens dat er maar 1 waarheid is..? En dat dus alles wat niet tot deze waarheid behoort, tot de onwaarheid behoort..?
Er zal altijd een strijd blijven tussen de waarheid en de onwaarheid.



tot slot heb ik nog een vraag voor je muslima66, zeg me eens eerlijk, denk je serieus dat het de tradities en rituelen zijn die mensen in het hart doen veranderen?
of ben jij net als ik bang dat de eerste ware moslim of ware christen of ware boeddhist of hoe je hem ook noemen wil nog geboren moet worden?

Alles wat zich in het hart bevindt, wordt bevestigd door de tong en door handelingen met de ledematen. Iedereen die een uitspraak doet of een handeling verricht, doet dit omdat hij erachter staat, hij doet dit vanuit zijn hart. Een feit dat niemand kan ontkennen.

Oprecht Islamitische geloof omvat, onberispelijk geloof in het hart, spraak met de tong en handelingen met de ledematen. En dan pas bezit je werkelijk Imaan.

De aanbiddingen in de Islaam, die jij omschrijft als tradities en rituelen, hebben wel degelijk een invloed op zowel het hart als op de welzijn van de moslim. Het gebed, vasten en het verrichten van de bedevaart zijn voorbeelden van handelingen die voordelig zijn voor elk individu. En het goede bevelen en het slechte verbieden, het betalen van de armenbelasting, zijn voorbeelden van handelingen die voordelig zijn voor de gehele gemeenschap. En hoe meer daden van aanbidding een moslim verricht, hoe sterker zijn Imaan wordt.

De daden van de mens bepaalt de staat van het hart.

 

Bron: �Uitleg van de driefundamentele grondbeginselen en de vier principes�, door Sheikh Moh�ammed Ibn �Abdel Wahhaab, uitleg van Sheikh Moh�ammed Ibn Saalih� Al-�Oethaymien.

 


Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 01:47
In eerste instantie geplaatst door sister

Mascha�llah Dazazkallahoe gairan voor al deze info dit is echt een mooie uitleg voor een niet moslim of een pas bekeerde moslim/a


Assalaamu alaikum zuster,
Wa iyakum
Jah het is inderdaad een mooie uitleg voor zowel moslims als niet-moslims.
Wasalaam.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 19:10
Alzukar; wat is jouw definitie voor "aanbidden"?
Jezus' Woord heeft het ook over aanbidding:

Johannes 4:
21 �Geloof me,� zei Jezus, �er komt een tijd dat jullie noch op deze berg,
noch in Jeruzalem de Vader zullen aanbidden. 22 Jullie weten niet wat je
vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden.
23 Maar er komt een tijd, en die tijd is nu gekomen, dat wie de Vader
echt aanbidt, hem aanbidt in Geest en in waarheid. De Vader zoekt
mensen die hem zo aanbidden, 24 want God is Geest, dus wie hem
aanbidt, moet dat doen in Geest en in waarheid.�
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 17:59
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

lijkt wel op een wiel...
trouwens merkwaardige opvattingen aangaande godsaanbidding die hier
even langskomen.

God heeft geen aanbidding nodig. het maakt God niet groter, gelukkiger,
tevredener, machtiger, etc.
maar er is een bijzondere wetmatigheid betreffende aanbidding. Het
hart van de mens wordt vol van hetgeen hij aanbidt...

Zie maar hoe dat gaat met afgoderij en materialisme. enne, aanbidding is
een natuurlijke menselijke basisfunctie. iedereen doet het. Ook jij Druide,
ook jij Alzukar. Misschien wel jezelf... of je vrouw...of je dochter... of een
boom


Aanbidden van enige -al dan niet verbeelde- entiteit, levend of materie�el, beschouw ik als primitief-heidense kolder. Wezenlijk is het verwerven van inzicht in tot wie we zijn verworden, en, vervolgens, het vinden een uitweg/bevrijding daaruit. De grondformules voor die uitweg/bevrijding vind je in Jezus'Woord, nader uit te werken naar de situatie waarvoor men zich ziet gesteld.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 16:52
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Alzukar :-)


Ik heb een simpele vraag voor je.


Wat is het ultieme Dharma.


of in gewoon Nederlands ? :-)


Ik weet dat je e aan toe bent Alzukar :-)





Niets specifieks
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 15:51
Jammer Moslima66, in aanleg een aardig stukje, maar er zitten heel veel
foutjes in. Teveel om ze allemaal even te corrigeren...

Het belangrijkste foutje is toch wel dat de mens van nature neigt tot
aanbidding (zie posting hierboven) maar sinds de zondeval is dat
aanbidding van afgoden en materie. Als er geen erfzonde zou zijn dan
zouden er niet tig regeltjes in de Islam zijn om de moslims tegen het
kwaad te beschermen. Dan zouden ze van nature het goede doen en het
verkeerde nalaten. Ook al zou er nog zoveel verleiding zijn. Ze zouden de
verleider schaterend uitlachen vanwege zijn miserabele pogingen de
mens het verkeerde te laten doen. Het wetticisme van de Islam bevestigt
alleen maar dat er zoiets als erfzonde is.

En uit het stukje blijkt ook maar weer eens dat de Islam zich alleen maar
kan legitimeren door andere geloven in discrediet te brengen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 14:43
lijkt wel op een wiel...
trouwens merkwaardige opvattingen aangaande godsaanbidding die hier
even langskomen.

God heeft geen aanbidding nodig. het maakt God niet groter, gelukkiger,
tevredener, machtiger, etc.
maar er is een bijzondere wetmatigheid betreffende aanbidding. Het
hart van de mens wordt vol van hetgeen hij aanbidt...

Zie maar hoe dat gaat met afgoderij en materialisme. enne, aanbidding is
een natuurlijke menselijke basisfunctie. iedereen doet het. Ook jij Druide,
ook jij Alzukar. Misschien wel jezelf... of je vrouw...of je dochter... of een
boom
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 14:24

Alzukar :-)

Ik heb een simpele vraag voor je.

Wat is het ultieme Dharma.

of in gewoon Nederlands ? :-)

Ik weet dat je e aan toe bent Alzukar :-)

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 12:55
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ik heb een vraag.


Getuigt het gegeven�dat men aanbeden wil worden niet van zwakheid van karakter?


Kan dit dan werkelijk wel God zijn? of getuigt dit eerder dat iets anders er wel boven zou moeten staan in omvattende zin?


Het probleem wat ik persoonlijk heb met de meeste Godsbeeldenissen is�dat ze eigenlijk veel te primitief zijn om iets van waarheid in zich te kunnen hebben.



Denk je (ook weer primitief) een cirkel met in het midden de "1-oorsprong van al wat is" en op de omtrek, waar zij niet van los kunnen komen, godsaanbidders, elkaars "waarheid" betwistend.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 10:04

Ik heb een vraag.

Getuigt het gegeven dat men aanbeden wil worden niet van zwakheid van karakter?

Kan dit dan werkelijk wel God zijn? of getuigt dit eerder dat iets anders er wel boven zou moeten staan in omvattende zin?

Het probleem wat ik persoonlijk heb met de meeste Godsbeeldenissen is dat ze eigenlijk veel te primitief zijn om iets van waarheid in zich te kunnen hebben.

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 09:41
beste muslima66 dit is inderdaad een duidelijke uitleg, alleen is de uitleg op een aantal kleine punten niet correct.

citaat1
"De oorzaak dat vele mensen �ontevreden zijn met God' zijn de praktijken van de kerk in Middeleeuws Europa en vanwege de beweringen dat �god een zoon bewoont' en dat �iedereen geboren is met een erfzonde'. Deze ontevredenen �ontsnapten' zo dus naar een andere aanbidding: een nieuwe theorie die �moeder natuur' ofwel �de materialistische wereld' wordt genoemd. Met de vooruitgang van de materialistische technologie hebben anderen, van verschillende religies, het principe �vergeten van God' en �laat ons dit leven leiden en genieten!' overgenomen."

Hier klopt de tijdlijn niet, in meer gevallen dan hierboven omschreven is het zo dat de mensen(wat meer uit het noorden) moeder natuur al aan het aanbidden waren. Deze mensen waren niet monothe�stisch ingesteld, zij geloofden in meerdere goden en altijd aanwezige geesten. Zij waren al slachtoffer van een dergelijke kruistocht zoals later mensen uit het midden-oosten dat waren.
Hun visie echter zal best in strijd zijn met de Islaam of met Christendom, maar niemand heeft het recht om mensen niet uit vrije wil te laten bekeren. En er zijn gruwelijkheden begaan die niet getuigen van respect voor de Schepping. Wat in het citaat bedoeld wordt zijn de middeleeuwen niet meer.(hoewel de kerk als instituut behoorlijk in de middeleeuwen is blijven hangen ja)

citaat2

"Met betrekking tot het Boeddhisme, Hindoe�sme, Zoroastrianisme, Rastafarianisme, etc.; al deze verschillende vormen van aanbidding zijn gericht tot geschapen wezens of dingen. De Joden hadden een nationalistisch behoren toegeschreven aan Allah: de �stamgod' van Isra�l."

alleen van boeddhisme kan ik met zekerheid zeggen dat zij zich niet met aanbidding bezig houden, zij hebben in feite maar een regel: begeerte is de oorzaak van alle ellende
aanbidding of goddelijkheid kan niet met boeddhisme in verband gebracht worden, dit zou hetzelfde zijn als vele minder plezierige zaken die op dit moment dagelijks met de Islaam in verband wordt gebracht, wat ik overigens erg betreur.

citaat3

"De mannen en vrouwen die dit soort religies volgen, werden eens geboren met een natuurlijke aanleg om hun Schepper, Allah, te aanbidden. Het waren de ouders die hen naar hun respectievelijke tradities dreven."

en wanneer een kind de Schepper zal aanbidden hebben de ouders hier zeker geen invloed op gehad? kom op zeg
laat een kind vooral kind zijn en zich zelf deze bewustwording op een later tijdstip ondergaan.
wanneer het kind dan zijn Schepper wenst te aanbidden zal zijn band met Hem voor z'n gevoel sterker zijn, wanneer het kind het idee van een god verwerpt, jammer dan.
Zijn grootste geschenk is de vrije wil en er is aan geen mens het recht verleend om dat af te pakken.

citaat4

"Het verzet tegen de Islaam zal versterken, naarmate de Waarheid meer wordt verspreid in de wereld. Dit is geen conflict van 'beschavingen', maar eerder een werkelijke strijd tussen de waarheden die gepresenteerd worden in het geloof en de principes van de Islaam, en de valse leerstellingen en wegen van aanbidding. Dit is een zekere uitdaging voor degenen die op zoek zijn naar de Waarheid."

Dit is juist een conflict van beschavingen met als meest effectieve wapen het feit dat de partijen die met elkaar in conflict zijn dit niet erkennen. Als iemand zich ��n voelt uit een groter, mooier en belangrijker geheel zal dit gevoel alleen maar versterken wanneer men zich beseft dat er een andere groep is die op hun manier hetzelfde denkt. Het is een conflict wat iedere dag gewoon gestaakt kan worden, maar door een in mijn ogen belachelijk vreemde reden gebeurt dit niet.

tot slot heb ik nog een vraag voor je muslima66, zeg me eens eerlijk, denk je serieus dat het de tradities en rituelen zijn die mensen in het hart doen veranderen?
of ben jij net als ik bang dat de eerste ware moslim of ware christen of ware boeddhist of hoe je hem ook noemen wil nog geboren moet worden?


Terug naar boven
sister Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 87
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sister Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 16:55
Mascha�llah Dazazkallahoe gairan voor al deze info dit is echt een mooie uitleg voor een niet moslim of een pas bekeerde moslim/a
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2007 om 14:33
    Wie verdient het om Alleen aanbeden te worden?

 

Door de nobele Shaykh

 

Dr. Saleh as-Saleh

 

- moge Allah hem behouden -

 

De onderwerping en gehoorzaamheid van de mens aan zijn Schepper is de essentie van de Islaam. De naam �Islaam' is gekozen door God (Allah) en niet door de mens. Het is dezelfde Boodschap die geopenbaard werd aan alle Profeten en Boodschappers van Allah en de Boodschap die zij temidden van hun volkeren hebben verspreid. In zijn laatste en allesomvattende vorm werd het geopenbaard aan Mohammad (moge Allah zijn vermelding verheffen en hem en zijn Boodschap beschermen tegen elk soort kwaad!)

 

Allah is de identificerende Naam of titel voor de Majesteitelijke, Enige en Ware God. Dit (zelfstandig) naamwoord, welk de Naam is van Allah, geldt voor niemand anders dan Allah Alleen. Hij, de meest Majesteitelijke en de meest Hoge, heeft andere Namen die afgeleid zijn van Zijn Naam, Allah. De betekenis van de Naam Allah is de ma-loeh (datgene wat aanbeden wordt uit liefde, verheerlijking, verering en verlangen). Hij is de Schepper: aan Hem behoort het Gebod toe. Geen aanbidding mag gegeven worden aan een steen, (stand)beeld, kruis, driehoek, Khomeini, Farakhan, Elijas, de Malcolms X of Y, Ghandi, Krishna, leermeesters, Boeddha, Mahatma, keizers, Joseph Smith, de zon, de maan, Diana, het vuur, rivieren, koeien, Rama, tempels, Profeten, Boodschappers (ja! Moslims aanbidden Mohammad - sallallahoe 'alayhi wa sallam - niet!), heiligen, priesters, monniken, Haile Selassie, filmsterren, geleerden etc.!! Zij zijn allemaal gecre�erde wezens of dingen!

 

De Naam Allah is niet gekozen door de mens en de Naam is niet genoemd naar een bepaalde Profeet, heilige of beroemd persoon. De Naam Allah werd naar verwezen door alle Profeten met inbegrip van Aadam, Jezus, Mozes en de laatste Profeet Mohammad - 'alayhimoes-salaatoe was-salaam, als de Enige en Ware God Die het verdient om Alleen aanbeden te worden.

 

De natuurlijke aanleg van de mens (fitrah) herkent wat goed, slecht, juist en onjuist is. Het erkent ook dat alle Eigenschappen van Allah Waar, Uniek en Perfect moeten zijn. De natuurlijke aanleg voelt zich niet gemakkelijk tegenover elke soort van vernedering van Allah's  Eigenschappen, noch voelt deze zich ontspannen tegenover het toeschrijven van menselijke kenmerken aan de Schepper.

 

De oorzaak dat vele mensen �ontevreden zijn met God' zijn de praktijken van de kerk in Middeleeuws Europa en vanwege de beweringen dat �god een zoon bewoont' en dat �iedereen geboren is met een erfzonde'.  Deze ontevredenen �ontsnapten' zo dus naar een andere aanbidding: een nieuwe theorie die �moeder natuur' ofwel �de materialistische wereld' wordt genoemd. Met de vooruitgang van de materialistische technologie hebben anderen, van verschillende religies, het principe �vergeten van God' en �laat ons dit leven leiden en genieten!' overgenomen. Hierbij niet realiserend dat ze de aanbidding van de �oorspronkelijke god' van Rome hebben gekozen: de god van de begeerte!

 

Vandaag de dag kunnen we zien dat al deze materialistische vooruitgangen een spirituele, luchtledige ruimte hebben voortgebracht. Dit heeft geleid tot ingewikkelde sociale, economische, politieke en psychologische problemen. Veel van degenen die hun �religies' zijn �ontvlucht', zijn weer op zoek gegaan. Sommigen proberen door het gebruik van verschillende middelen aan hun dagelijkse, complexe leven te ontkomen. Degenen die de kans hadden (en er gebruik van maakten, vert.) om de Qor-aan onder de loep te nemen en de Islaam te bestuderen, gingen voort met een complete gedragslijn, die de mens in staat stelt om het doel van zijn aanwezigheid op aarde, te behalen.

 

Allah wil niet voor de mens dat hij of zij een slaaf wordt van ��n of andere valse godheid: natuur, drugs, begeertes, geld, andere mensen of seksuele gemeenschap. Allah levert de bewijzen dat Hij de Enige is die de mens kan bevrijden van de slavernij van elke vorm van aanbidding die gericht is tot schepsels en door (terug) te keren naar de Schepper Alleen.

 

De Schepper heeft Perfecte Eigenschappen. Hij is de Eerste, niets was voor Hem. Hij is de Laatste, alles eindigt behalve Hijzelf. De Meest Hoge, niemand is hoger dan Hij. De Meest Nabije, niets is buiten Zijn Bereik en Zijn terrein, en Hij is de Meest Hoge in Zijn Nabijheid. Hij is de Eeuwig Levende, tot Hem zullen we allemaal terugkeren, op de Dag waar iedereen op de meest perfecte en eerlijke manier wordt behandeld. Hij verwekt niet, noch is Hij verwekt.

 

Degenen die goddelijkheid aan Jezus - sallallahoe 'alayhi wa sallam - toeschrijven, vergeten of negeren het feit dat Jezus - sallallahoe 'alayhi wa sallam - in de baarmoeder van een vrouw verbleef. Hij had voeding nodig; hij werd geboren en groeide op tot een man. Hem werd de Indjiel (het Evangelie) toevertrouwd, als een Boodschap voor de kinderen van Isra�l. Een menselijke Boodschapper die zijn volk opriep om hemzelf niet te aanbidden.  Een mens die eet, loopt, slaapt, rust nodig heeft etc. kan geen Goddelijke Eigenschappen bezitten, omdat hij behoeftig is. Maar Allah, de God van Jezus - sallallahoe 'alayhi wa sallam, is ver verwijderd van elke vorm van imperfectie.

 

Met betrekking tot het Boeddhisme, Hindoe�sme, Zoroastrianisme, Rastafarianisme, etc.; al deze verschillende vormen van aanbidding zijn gericht tot geschapen wezens of dingen.  De Joden hadden een nationalistisch behoren toegeschreven aan Allah: de �stamgod' van Isra�l.

 

De mannen en vrouwen die dit soort religies volgen, werden eens geboren met een natuurlijke aanleg om hun Schepper, Allah, te aanbidden. Het waren de ouders die hen naar hun respectievelijke tradities dreven.

 

Als deze mensen (verwijderd van hun fitrah, vert.) eenmaal worden blootgesteld aan de Tekenen van Allah om hen heen, aan de Tekenen in de Qor-aan of iemand die hun fitrah teweegbrengt, begint het bekeringsproces. Zo zien we dus een universele verspreiding van de Islaam.

 

Wereldwijd zijn er vele verdraaiingen van de Islaam in de media te zien. Maar, ondanks de foute gebruiken die sommige Moslims (heersers en onderdanen) in sommige landen hanteren, beoordelen degenen die op zoek zijn naar de Waarheid, de Islaam op zijn leerstellingen. Daarom zijn wij getuige van een wereldwijde groei van het aantal mensen die de Islaam omarmen.

 

Het verzet tegen de Islaam zal versterken, naarmate de Waarheid meer wordt verspreid in de wereld. Dit is geen conflict van 'beschavingen', maar eerder een werkelijke strijd tussen de waarheden die gepresenteerd worden in het geloof en de principes van de Islaam, en de valse leerstellingen en wegen van aanbidding. Dit is een zekere uitdaging voor degenen die op zoek zijn naar de Waarheid.

 

De mens is geschapen voor een doel: een leven te leiden in overeenstemming met de weg van Allah. Waarom niet? Bezitten wij de lucht die we in- en uitademen? Hebben wij onszelf en anderen geschapen? Of waren wijzelf de scheppers? Is het dus ons recht om onze Schepper te negeren, terwijl we volledig afhankelijk van Hem zijn?

 

Allah is de meest Rechtvaardige en de Alwijze. Zijn bedoeling is niet om verwarring bij Zijn schepsels te veroorzaken. De religie die door Hem wordt geaccepteerd, is de religie die door Hemzelf is gekozen. Zijn essentie moet E�n zijn, omdat hij de Enige en Ware God is. Het is de religie van onderwerping aan de Wil en de Voorschriften van de Enige Die ons tot leven heeft gebracht, de Eeuwig Levende die nooit sterft. Het is de complete manier van leven voor de gehele mensheid. Al deze deugden zijn door Allah gekozen voor Zijn enige religie: de Islaam.

 

Ik hoop dat je met een open hart zult komen om de Qor-aan te lezen, omdat niemand de Waarheid beter kan tonen dan het Woord van Allah. De Qor-aan werd geopenbaard aan de profeet Mohammad - sallallahoe 'alayhi wa sallam - in het Arabisch en het werd niet geschreven door hem, omdat hij ongeletterd was. De vertalingen van deze Qor-aan zijn in verschillende talen verschenen en te koop in boekhandels of een Islamitisch centrum bij jou in de buurt.

 

Nu wil je misschien weten hoe iemand Moslim wordt. Met het doel om Moslim te worden, moet diegene openlijk de shahaadah (geloofsbelijdenis) uitspreken: Laa ilaaha illallah, Mohammadoen Rasoeloellah, wat betekent dat er geen Ware God is dan Allah en dat Mohammad Zijn Boodschapper is. Dit houdt in dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allah en dat Hij enkel aanbeden moet worden in overeenstemming met de leer (Soennah) van Zijn Boodschapper, Mohammad - sallallahoe 'alayhi wa sallam. Deze Soennah werd het beste begrepen door de Metgezellen van de Profeet en degenen die hun voetstappen volgen tot aan de Dag der Opstanding. Zij worden as-Selef as-Saalih (de Vrome Voorgangers) genoemd.

 

Moge Allah, de Hoogste, ons allen leiden naar dit Pad.

 

Bron: http://www.understand-islam.net

Vertaald vanuit het Engels door: Een zuster


Bron: www.soennah.com

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.