Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Beleving seksualiteit

 Post Reply Post Reply
Schrijver
J.d. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote J.d. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Beleving seksualiteit
    Geplaatst op: 24 mei 2007 om 06:59

Goeiemiddag allemaal,

Ik moet voor school een presentatie houden over de seksualiteit van islamieten.
Mijn hoofdvraag is hoe een cultuur de seksualiteit beiinvloedt en hoe islamieten seksualiteit beleven.
Ik zou ook graag willen weten hoe jullie grenzen liggen en welke verschillen er zijn in de islamitische cultuur en hier in de Nederlandse cultuur die duidelijk merkbaar zijn voor jullie.
Ook zou ik graag willen weten of islamieten thuis anders met seksualiteit omgaan dan in de "buitenwereld".
Als jullie gewoon even een paar dingen hierover zouden willen vertellen zou ik dat erg fijn vinden omdat ik zo een recente en juiste kant kan belichten in mijn presentatie.
Ook zal ik proberen veel te reageren op jullie berichtjes. Alvast in ieder geval heel erg bedankt voor het reageren.

Groetjes, Joy

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 09:10

hoi

ik raad je aan om je te verdiepen in de islamitische wetgeving, gebaseerd op de openbaringen over deze onderwerpen in de heilige koran en betrouwbaare hadiets .

voorbeeld, Koran vers 23 de gelovigen (al mominoen)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen.

2. Die ootmoedig zijn in hun gebeden.

3. En die al hetgeen ijdel is, schuwen.

4. En die aktief zijn in het betalen van Zakaat(almoezen).

5. En die hun vleselijke lusten beheersen.

6. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt.

7. Maar degenen die deze perken te buiten gaan, zullen overtreders zijn.

en vele meer, Ik hoop voor je dat dit onderzoek je kan redden van het vuur des hel, als ik uit mag gaan dat je gewoon met korte rokje draagt en halfnaakt op strand ligt. 

er zijn naar mijn mening vele moslima's  die jou met prive'post kunnen helpen.

Ik als jongen praat liever niet hier over met een meisje, mits we elkaar trouw beloofd hebben.

cultuur is niet belangrijk naar mijn mening, omdat de moslims duidelijke en strikte wetgeving hier over hebben, vanuit koran en hadieths,

succes verder.

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 12:36
In eerste instantie geplaatst door Khabir

hoi

ik raad je aan om je te verdiepen in de islamitische wetgeving, gebaseerd op de openbaringen over deze onderwerpen in de heilige koran en betrouwbaare hadiets .

voorbeeld, Koran vers 23 de gelovigen (al mominoen)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen.

2. Die ootmoedig zijn in hun gebeden.

3. En die al hetgeen ijdel is, schuwen.

4. En die aktief zijn in het betalen van Zakaat(almoezen).

5. En die hun vleselijke lusten beheersen.

6. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt.

7. Maar degenen die deze perken te buiten gaan, zullen overtreders zijn.

en vele meer, Ik hoop voor je dat dit onderzoek je kan redden van het vuur des hel, als ik uit mag gaan dat je gewoon met korte rokje draagt en halfnaakt op strand ligt. 

er zijn naar mijn mening vele moslima's  die jou met prive'post kunnen helpen.

Ik als jongen praat liever niet hier over met een meisje, mits we elkaar trouw beloofd hebben.

cultuur is niet belangrijk naar mijn mening, omdat de moslims duidelijke en strikte wetgeving hier over hebben, vanuit koran en hadieths,

succes verder.

 

Khabir het zal waarschijnlijk wel aan de Nederladse vertaling liggen, maarwaarom onderstreep je slechts de helft van een betoog?

Ik bedoel jouw nummer 5 . Numer ze3s hoort daar ookbij en dan krijg je een wel heel ander verhaal .

Luister maar.

En die hun vleselijke lsten beheersen BEHAlVE MET HUN VROUWEN OF WAT HUN RECHTERHAND BEHEERST, WANT DAN TREFT HUN GEEN VERWIJT.

Ongewild geef je hier een voorbeeld van de verschrikkelijkheid van de moraal van de Koran.

Moslims mogen blijbaar hun vrouwen (MEERDEREN) verkrachten (tegen de wil van een bepaald moment sexueel nemen) en dan treft hun gen verwijt.

Wel Khabir, Hier in Nederland geldt dat niet.

Hier is verkrachting gewoon verkrachting!!

en verder voor de goede orde slavernij (dat wat je rechterhand beheerd ) is ook niet meer toegestaan. gelukkig maar he ;-)

 

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 14:10

Druide, lucht je hart maar uit waarmee hij is gevuld zodat wij deze kunnen aanschouwen en ons versterkt voelen in de wijsheid van deze verzen.


Seksualiteit is een priv� gebeuren en dat is denk ik wat mijn broeder Khabir wil onderstrepen.

Een moslim dient kuis te zijn in de samenleving. Dit betekent dat seksualiteit een priv� gebeuren is binnen het huwelijk. Alles buiten het huwelijk is onfatsoenlijk en ligt buiten de grenzen die door Allah zijn gesteld.

Dit is het wezenlijke verschil met de Nederlandse cultuur, het huwelijk wordt niet anders beleefd in beide culturen, namelijk twee mensen die elkaar trouw beloven en het leven in geluk proberen te doorlopen. Dit geluk wordt alleen maar bemoeilijkt of "verongelukt" als seksualiteit de buitenwereld in wordt gezet, zowel voor ongetrouwden als getrouwden. Dit is het geval in landen met een westerse cultuur, die helaas ook veel Islamitische landen en moslims heeft gegrepen. Het ongeluk is zo groot geworden dat het AIDS virus is ontstaan, een ziekte die bij geen enkele historische beschaving is voorgekomen, behalve na de welbekende "seksuele revolutie"

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
J.d. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote J.d. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 03:36

Bedankt voor de reacties en de tips alvast.
Ik moet me vooral gaan toeleggen op het stuk maagdelijkheid. Hoe belangrijk wordt het gevonden dat een vrouw maagd blijft tot het huwelijk. Wordt het nog gezien als een must.
Ik weet van veel meisjes met een Nederlandse achtergrond dat zij seks als belangrijk onderdeel van een relatie zien en dat als de seks niet goed is dat de relatie daardoor ook niet zou kloppen. Hierdoor hebben ze voor het huwelijk seks. Hoe kijken jullie hier tegen aan dan?
Ik heb op internet veel gelezen over hoe Islamitische jongeren hier tegenaan kijken maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe betrouwbaar die informatie is. Wat ik er vooral uit begrijp is dat het voor jongens geen must meer is. Ze hebben het liever wel maar als het niet zo is dan is het niet erg. Bij meiden merk ik dat het meer verdeeld is. De een vindt het heel erg belangrijk en wilt zich echt bewaren voor haar man. Een ander meisje zegt weer dat jongens ook seks hebben met iedereen en dat ze het dus niet eerlijk vinden dat zij dat niet mogen. Dus zij doen het ook gewoon.
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd waarom vrouwen als maagd het huwelijk in behoren te gaan en mannen niet. Ik moet daarnaast ook zeggen dat ik me nog niet helemaal in de Koran verdiept heb omdat ik het ook best lastige teksten vind. Misschien kan iemand mij hierbij een beetje mee op weg helpen en eventueel dingen uitleggen.
Alvast weer bedankt voor de reacties.

Groetjes, Joy

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 06:33
Islaam, welk de vervolmaking van de religie is en de laatste waarschuwing door de zegel der profeten Muhammed(sws) welk ook in thora naar verwezen wordt, verschilt hierover niet , met wat reeds eerder door profeten van Allah(swt) verkondigt werd. leer je schepper kennen en denk na over het gevolg als deze kwestie door Allah(swt) niet aangekaart was. Als dit niet zo aan de mens door Allah(swt) geopenbaard was, was de mensheid mischien al 1000 jaar geleden uitgestorven door SOA's of AIDS en ruzies over  wie de vader was.

oeps bijna Zhor gebed, astaghforillah ik moet weg te laat...
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 12:27

Broeders in geloof,

onze profeet heeft gezegd dat hij wellis 100 keer per dag aan Allah om vergeving vroeg.

vandaag liep ik in de stad waar ik sinds kort woon. op zoek naar een moskee. alleen al onderweg naar de moskee welk een wandeling was van ongeveer 2 uur. heb ik wel meer dan 200 of misschien 300 of eigenlijk niet meer bij te houden om vergeving moeten vragen.

Opzoek naar vroomheid probeer ik als een 26 jarige jongen met gezond sexueel drift, me te beheersen door niet naar andere vrouwen te kijken die hun rondingen en andere visueel verfraaiingen op en aan hun lichaam blootstellen aan de voorbijgaande oog van ieder man. Maar jullie kunnen zich wel voorstellen dat ik niet constant 1m voor me uit naar bneden kan kijken en op de verkeer moet letten inclusief  al die halfnaakte vrouwen of mijses met strakke kleren of korte rokken op de fiets. 

met als gevolg dat ik ze moet zien voor mijn en andermans  veiligheid maar niet moet kijken. now , de vraag is hoe breik ik vroom de moskee na Ghosl te hebben gedaan zonder enige moment mijn gedachte aan Allah te verliezen en de wil dat ik van hem geschonken gekregen heb te verbruiken aan zaken die mijn lichaam en geest te niet doen.(dit kun je pas snappen als je Allah kent met een bepaalde kennis).

Je hebt aantal keuzes, je kunt zoals Jezus(as) ons in de bijbel vertelt, je oog uitrukken, alsl je Allah vreest en het hiernamaals wenst boven de aardse.(niet letterlijk genomen).

Of Je kunt zoals ik kijken maar niet zien. hoe doe ik dat? onder kijken versta ik het met mijn ogen waarnemen van een object zonder gewaarwording in mijn hersennen. en onder zien bedoel ik inclusief het gewaarwording.( denk aan het woord inziens).

nou de implementatie van de bovenstaande kan geschieden door Zhiekr ( bezig zijn met je schepper,), want als je in je hoofd bezig bent met je schepper kun je niet te gelijkertijd met je gedachte bezig zijn met iets wat jou schepper heeft afgeraden. want je houd van je schepper en je hebt volle vertrouwen in hem.(tawalkalta alallah).

maar dit status van vroomheid door toeweiding aan de enige schepper, is niet aangeboren. daar moet je aan werken als moslim, moeite voor doen, met vallen en opstaan( waarlijk allah(swt) is vergevendgezind genadevol). en hierbij worden wij als moslims bij geholpen door Het lezen van de boodschap van Allah , en het volgen van de raadgeving en steun van de geleerdes door hadiets of gezegdes.

moge allah mij vergeven, en mij in dit leven straffen voor mijn zondes. want waarlijk liever blind in dit leven en als blind in het hiernamaals.

ik bedank Allah voor alles wat hij mij geeft en ontneemt, want waarlijk hij is de kenner van het zichtbare en het onzichtbare. Allaho al Khabier.

@aswan  jij ook bedankt. later vertel ik je waroom, want dit verwacht je niet.

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.