Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onstaan van Allah

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onstaan van Allah
    Geplaatst op: 05 juni 2007 om 12:10

Salaam Alaikum Leergierig,

Ik kan me voorstellen dat je moe en boos wordt van (zinloze) discussies. Ik heb ook collega`s die niets van de Islam moeten hebben en welke zelfs een hekel aan de Islam hebben. De 'moeilijke' tijd die wij soms denken te hebben is relatief.

Geloof in je religie en in jezelf, dat is het belangrijkste.

Allah is Degene die tot succes leidt.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 10:44

Salaam wa aalekoem

Ik weet dat in er de quraan antwoorden staan over de schepping vande aarde enz.. En dat vertel ik hun ook! Maar elke keer weer en elke dag dat ik moet werken is er wel een discussie over! Op den duur wordt zeg ik sommige dingen 3X.

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 10:35
In eerste instantie geplaatst door Leergierig

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door Leergierig

Salaam wa aalekoem,

Maar hoe maak je hun duidelijk dat Allah SWT eeuwig is, (de vraag luidt van hun als volgt: hoe is hij ontstaan en waar komt hij vandaan?)

De quraan..door wie is het geschreven (aangeien het de directe woord van Allah SWT is)

Dazakoem allah wa gairan voor jullie reactie ik hb er erg veel aan!

Wa alekoem salaam

Salaam Alaikum Leergierig,

Je antwoorden staan in de Koran en in sommige hadith. Zoek daar je antwoorden en je zult ze vinden. Maak je geen zorgen om wat ongelovigen vinden en/of denken. Ik heb het daar soms ook moeilijk mee, maar door te lezen en te leren zul je merken dat je daar steeds beter bestand tegen zult zijn.

Ik post later meer info voor je:

Salaam 

Salaam wa aalekoem

Dakazoe allah ha gairan, Inchallah zal ik er meer over weten inchallah zal allah hun leiden.

ma3a salaam

Leergierig,

Je basis is de Koran en de soennah. Een beter advies heb ik niet (voorzover je daar over kunt spreken natuurlijk), misschien anderen.

Luister hier naar, het zal je hopelijk helpen. Ik vind het zeer prettig om naar te luisteren (Engels):

http://www.mydeviant.com/miller/audio/mp3/GM_Amazing_Quran.m p3

en

http://www.mydeviant.com/miller/audio/mp3/GM_Communicating_I slam_to_Non-Muslims.mp3

Meer hier: http://www.mydeviant.com/miller/gary_miller.html

Wa Salaam Alaikum

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 10:25
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door Leergierig

Salaam wa aalekoem,

Maar hoe maak je hun duidelijk dat Allah SWT eeuwig is, (de vraag luidt van hun als volgt: hoe is hij ontstaan en waar komt hij vandaan?)

De quraan..door wie is het geschreven (aangeien het de directe woord van Allah SWT is)

Dazakoem allah wa gairan voor jullie reactie ik hb er erg veel aan!

Wa alekoem salaam

Salaam Alaikum Leergierig,

Je antwoorden staan in de Koran en in sommige hadith. Zoek daar je antwoorden en je zult ze vinden. Maak je geen zorgen om wat ongelovigen vinden en/of denken. Ik heb het daar soms ook moeilijk mee, maar door te lezen en te leren zul je merken dat je daar steeds beter bestand tegen zult zijn.

Ik post later meer info voor je:

Salaam 

Salaam wa aalekoem

Dakazoe allah ha gairan, Inchallah zal ik er meer over weten inchallah zal allah hun leiden.

ma3a salaam

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 10:16
In eerste instantie geplaatst door Leergierig

Salaam wa aalekoem,

Maar hoe maak je hun duidelijk dat Allah SWT eeuwig is, (de vraag luidt van hun als volgt: hoe is hij ontstaan en waar komt hij vandaan?)

De quraan..door wie is het geschreven (aangeien het de directe woord van Allah SWT is)

Dazakoem allah wa gairan voor jullie reactie ik hb er erg veel aan!

Wa alekoem salaam

Salaam Alaikum Leergierig,

Je antwoorden staan in de Koran en in sommige hadith. Zoek daar je antwoorden en je zult ze vinden. Maak je geen zorgen om wat ongelovigen vinden en/of denken. Ik heb het daar soms ook moeilijk mee, maar door te lezen en te leren zul je merken dat je daar steeds beter bestand tegen zult zijn.

Ik post later meer info voor je:

Salaam 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 09:38

Salaam wa aalekoem,

Maar hoe maak je hun duidelijk dat Allah SWT eeuwig is, (de vraag luidt van hun als volgt: hoe is hij ontstaan en waar komt hij vandaan?)

De quraan..door wie is het geschreven (aangeien het de directe woord van Allah SWT is)

Dazakoem allah wa gairan voor jullie reactie ik hb er erg veel aan!

 

Wa alekoem salaam

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 05:25
In eerste instantie geplaatst door Leergierig

Salaam wa aalekoem,


Vaak wordt ik op mijn werk met de vraag geconforteerd waarom Islaam de waarheid is.. en hoe Allah is ontstaan..Wie zegt dat de Quraan de waarheid is..


Het is erg moeilijk voor mij als moslima om vanuit hun perspectief dingen uit te legge. Ik probeer zoveel moglijk quraan en hadith stukken bij e halen enmet slaande vuisten roepen ze weer wie zegt dat de quraan de waarheid is dor wie is de quraan geschreven? en hoe kotm dat er zoveel aanslagen door moslims worden gepleegd aangezien jij bewert dat islaam vrede is



ik wordt er zo moe van (ik ben de enige moslim op de afdeling)


Help me,


Wa salaam wa aalekoem



Belangrijk is hoe jij z�lf wordt ervaren.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 01:56

Salaam Alaikum Leergierig,

Wees standvastig en heb enkel medelijden met hen die openlijk de tekenen afwijzen van Allah en jou daarmee bespotten.

2. De Koe (Al-Baqarah)

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. 

Als je twijfelt over iets of als je het niet meer weet wat te zeggen tegen hen die jou niet serieus nemen of bespotten, keer dan terug naar je basis en die is de Koran en de Soennah. Allah is de beschermer van de Moettaqoen!

We hebben het er al vaker over gehad op dit forum. De Islam staat niet voor 'terrorisme'. De landen die over het algemeen te maken hebben met 'terrorisme', hebben over het algemeen te maken met oorlog,onrecht, onderdrukking, bezetting, of zij maken deel uit van de landen die ervoor zorgen dat dit op andere plaatsen in de wereld doorgang kan vinden.     

Al ben je alleen of met 100 broeders of zusters tezamen de waarheid blijft hetzelfde.

Wa Salaam Alaikum

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2007 om 17:56

Salaam wa aalekoem,

Vaak wordt ik op mijn werk met de vraag geconforteerd waarom Islaam de waarheid is.. en hoe Allah is ontstaan..Wie zegt dat de Quraan de waarheid is..

Het is erg moeilijk voor mij als moslima om vanuit hun perspectief dingen uit te legge. Ik probeer zoveel moglijk quraan en hadith stukken bij e halen enmet slaande vuisten roepen ze weer wie zegt dat de quraan de waarheid is dor wie is de quraan geschreven? en hoe kotm dat er zoveel aanslagen door moslims worden gepleegd aangezien jij bewert dat islaam vrede is

 

ik wordt er zo moe van (ik ben de enige moslim op de afdeling)

Help me,

Wa salaam wa aalekoem

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.