Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het verbreken van het vasten

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*N*a*d*i*a Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *N*a*d*i*a Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het verbreken van het vasten
    Geplaatst op: 24 augustus 2007 om 09:28
As Salamu Aleikum Wa Rahmatullahi Wabarakatuhu,

Ik heb een vraag over het verbreken van het vasten.
Een vriendin van me zegt dat ik hierbij de tijden van een Islamitisch land moet volgen, maar ik heb hier nog nooit van gehoord.
Zelf haal ik altijd een gebedskalender van de moskee, en ik volg de tijden die ik daar zie bij 'Maghreb'. (Dat zijn dus de gebedstijden in Nederland)
Nu is mijn vraag aan jullie: Is dit fout en heeft mijn vriendin gelijk?
Moet ik inderdaad de tijden van een Islamitisch land als Marokko volgen?
Ik heb dit namelijk nog nooit gehoord.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Ma Salama,
Terug naar boven
abo-saqr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abo-saqr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2007 om 13:00

salam  3alikoum   warahmatoe allah  wabarakatoeh

9al allah  ta3ala 

  kolo  wa  ashraboe   hetta  yatabayana  lakom  alkhyt  al abyad  men  alkhayt  al aswad   ..  sada9  allah  al3adim

idan    ila  kona   matalan   f  amrika     wash     netba30  taw9it    almaghriobi

   la  yomkin        laboeda  ana  sadi9atik   ghalta

 anti    a3la  7a9   wa  salam  3alikoum

Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2007 om 20:42

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Het lijkt mij vreemd als je de tijden van een land als Marokko moet volgen terwijl je in Nederland woont. De tijd van zonsopgang en zonsondergang scheelt zelf hier in Nederland al van plaats tot plaats, laat staan van Marokko tot Nederland. Maghreb bid je toch ook volgens de Nederlandse tijd i.p.v de Marokkaanse? Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
moslima 4 ever Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 4 ever Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2007 om 07:35
Asalamoealaikom Zuster

Nee hoor je vrindin heeft helemaal ongelijk jij hebt gelijk want als je de tijden van maroko gaat vorlgen loop je een paar uren voor/achter

Waalaikom sallam
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.