Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

aub help.. veel spijt

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Veel_Spijt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Veel_Spijt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: aub help.. veel spijt
    Geplaatst op: 14 september 2007 om 09:55

Salaaam oualaikoum.

ten eerste wil ik iedereen ramadan moebarek toewensen:)

ik zit met eeen probleeem.. en wil het met jullie moslim broeders en zusters delen..

het zit namelijk zo:

ik ben van plan om mij insja Allah met iemand te binden.. we zijn allebei serieus. Onze ouders weten het ook. Maar dr is een probleempje. in mijn verleden heb ik bepaalde dingen gedaan, waar ik nu zoveel spijt van heb. Ik doe elke dag doea zodat Allah mij insja Allah vergeeft, ik zit er heel erg mee. want het zijn geen goede dingen. Ik voel me elke dag schuldig. Het gaat mijn kop maar niet uit. Ik doe elke dag tovbe. Elke stap die ik zet doe ik tovbe. ik moet er zo vaak aan denken. en heb er zo een spijt van. egt....

het probleem is nu dat ik het hem nie durf te vertellen. Het ook niet van plan ben. Omdat hij mij nooit meer zou vertrouwen. en altijd zou denken dat ik zo ben. Ik kan het hem gewooon niet vertellen. Maar ik voel me ook zo schuldig. Want hij denkt dat ik in mijn verleden nooit iets slechts gedaan zou hebben. ik vind het zo erg he. ik zeg wel tegen hem. ik heb ook fouten gedaan waar ik spijt van heb. ik ben geen engeltje geweeest. ik kan het hem egt nie vertellen. ik wil met hem eeen mooi huwelijk beginnen. en alles goed doen. insja Allah..

wat vinden jullie? als ik het hem nie vertel. zou dat kunnen volgens ons geloof? of hoor je alles aan je toekomstige man te vertellen?

aub willlen jullie hierop reagaren?

bedankt zusters en broeders.

salaam oualaikoum....

 

Terug naar boven
boessia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 september 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote boessia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2007 om 16:42

Wa alaikum assalaam..

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zou weten wat ik in jouw plaats zou doen, maar zoals je nu bij mij overkomt, heb je er veel spijt van. Vergeet niet dat Allah SWT Genadevol en Vergevingsgezind is.

Ik denk zelf dat het zou kunnen om het niet te vertellen. Allah heeft liever dat je je zonden achter je laat en niet steeds naar boven haalt. Maar als er een manier is waarop hij er achter zou kunnen komen, denk ik dat het beter is dat je het zelf vertelt. Hij kan zich misschien wel verraden voelen en je helemaal niet meer vertrouwen.

Ik weet natuurlijk niet hoe hij zal reageren, maar als je besluit om het toch te vertellen, probeer het dan zo voorzichtig mogelijk en heb begrip voor zijn gevoelens. Hij kan het je juist vergeven als je eerlijk bent geweest en als je oprecht spijt hebt. Vergeet niet dat je nu ten goede een verandering hebt begaan en laat dit aan hem zien, als je besluit het te vertellen.

Ik kan je helaas niet vertellen wat je moet doen. Jij kent hem het beste, dus ga bij jezelf na hoe hij zou kunnen reageren.  

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Moge Allah SWT je vergeven en ons allen vergeven voor de zonden die we begaan hebben. 

 

Salaamu alaikum

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2007 om 04:37
Salaam aleikoum,

Misschien kun je dit artikel eens lezen. (Engels) Er staat veel wijsheid in.

http://islamqa.com/index.php?ref=91961&ln=eng


Allah beschermt ons voor de negatieve effecten van zonden. Absoluut niet vertellen, hoe dan ook.

Salaam aleikoum,

 




15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
bismiallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 augustus 2008
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bismiallah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2008 om 19:06
mag we weten wat je gedaan hebt?
ben je te ver gegaan met een jongen?
ik hoop dat allah swt jou vergeeft voor je grote fout.
ik hoop dat je met een nieuwe leven kan beginnen.
en geen domme fouten meer kan maken.

inchaallah
beslama oegtie
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.