Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenislam en vrijheid van meningsuiting

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>
Schrijver
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Onderwerp: islam en vrijheid van meningsuiting
    Geplaatst op: 17 december 2009 om 15:14

16. Paul Cliteur.

Ik begrijp eenvoudigweg niet hoe je kunt geloven dat een samenleving vredig KAN zijn als er geen vrijheid van meningsuiting is.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2009 om 00:27
Beste Abu Afak,

Er geld ook nog zoiets als:

"vrijheid in verantwoordelijkheid".

Ofwel: het is maar de vraag of een samenleving, waarin iedereen er maar uitflapt wat zij/hij denkt, tot vrede zal leiden. Z�lf denk ik dat het inhouden van jezelf, je ego-impulsen, op den duur het meest resultaat oplevert. Aan jou dan de vraag: hoe groot acht jij het ego van Paul Cliteur?

Groet, Alzukar

Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2009 om 10:00

Beste Alzukar,

Natuurlijk heb je gelijk in het gegeven dat we onze verantwoordelijkheid dienen te kennen. Paul Citeur is behalve filosoof, ook een provocateur.

Maar, en daar draait de essentie van mijn betoog om, het is onaanvaardbaar geweld te gebruiken en/of dreigementen te uiten jegens andersdenkenden.

Er zijn op deze site moslims en moslima's die door anderen weer als provocateur kunnen worden aangezien. Hebben die 'anderen' dan enig recht moslims te vermoorden en te bedreigen?

Neen, en daarin dien je compromisloos te zijn.

groetjes,

 



Aangepast door Abu Afak
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2009 om 13:03
Beste Abu Afak,

Die "anderen" horen in de bak thuis.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2009 om 18:48

Beste Alzukar,

Daar zijn WIJ het dus met elkaar eens. Valt het je trouwens op hoeveel eenzelfde reacties van rechtvaardigheid door moslims/moslima's hier geschreven zijn?

En daar maak ik me ernstig zorgen over.

 

 

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2009 om 12:24
Beste Abu Afak,

Ooit dacht ik dat al wat niet-katholiek was niet deugde. Dat was me zo geleerd, en daardoor heb ik wellicht goede mensen erg onheus bejegend. Die fout wil ik niet meer maken.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2009 om 15:30

Beste Alzukar,

Ik heb het hier niet over de mens, maar de ideologie/geloof, die de mens maakt tot wat hij/zij is.

groet,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2009 om 20:52
Beste Abu Afak,

Ik heb het hierboven over het orthodox-katholicisme dat in mijn jeugd (ik ben al wat ouder), in de streek waar ik opgroeide, alles-beheersend was. Desgewenst wil ik best een boekje opendoen waar het gaat over gelijkenissen tussen dat verleden en de islam-cultuur waarover jij je ernstig zorgen maakt.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2009 om 21:31

Beste Alzukar,

Ik ben zelf ex-katholiek. Heb afstand genomen. Toch zie ik een essentieel verschil tussen het katholisme en de islam; het katholisme kent(ook in het verleden) geen wetgeving als de sharia.

En dat maakt m.i de situatie ernstiger.

groet,

 

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2009 om 13:32

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Dag Moslima 82,

WIE heeft Allah, bij monde van de Koran, dan boven jullie moslims gesteld en aan wie jullie dan gehoorzaam moeten zijn?

Groet, Alzukar

 

Ik heb weer een lap tekst komt op neer Allah gehoorzamen de Boodschapper(MOhmaed sallahi alahi wasalam)en degenen die gezag over je hebben bv je ouders maar alleen als ze je dingen vragen zeggen die halal zijn we mogen niet gehoozamen bij haram.

Asalaam aleykum warachmatAllaah wabarakatuhu


Gehoorzaamheid aan ouders in strijd met gehoorzaamheid aan Allah


Ten eerste: de verplichting gehoorzaam te zijn aan de ouders en hun rechten is een verplichting opgelegd door Allah en overgebracht via de woorden van zijn profeet . En dit, en niets anders, maakt het dus een verplichting, omdat Allah het heeft bepaald.




Allah heeft gezegd
�En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden, en goedheid betrachten tegenover de ouders�.
(Soerah al Isra 17:23)


Ten tweede: In de ayaat waarin Allah goedheid jegens de ouders beveelt, plaatst Hij dit naast het bevel Hem alleen te aanbidden.
Allah heeft gezegd
�Aanbidt niets dan Allah en betracht goedheid jegens de ouders�.
(Soerah al Baqarah 2:83)


Allah heeft gezegd
�En aanbidt Allah en kent Hem in niets een deelgenoot toe, en weest goed voor de ouders�. (Soerah an-Nisa 4:36)


Allah heeft gezegd
�Zeg:�Komt, ik zal voorlezen wat jullie Rabb jullie verboden heeft verklaard: dat jullie iets als deelgenoot aan hem toekennen. Weest goed voor jullie ouders�. (Soerah al An�am 6:151)


Allah heeft gezegd
�En Wij bevolen de mens (goedheid) jegens zijn ouders. Zijn moeder droeg hem in zwakheid op zwakheid, en het zogen van hem duurde twee jaren. Wees daarom Mij en jouw ouders dankbaar. Tot Mij is de terugkeer�. (Soerah Loeqman 31:19)


Ten derde: Gehoorzaamheid aan ouders net als gehoorzaamheid aan degene in gezag is dienend aan gehoorzaamheid aan Allah (swt0 en Zijn boodschapper . Dus als gehoorzaamheid aan ouders in strijd is met gehoorzaamheid aan Allah en Zijn boodschapper moeten de ouders op dit punt niet gehoorzaamd worden.

�Ali leverde over dat de profeet zei:
De Profeet heeft gezegd
�Er is geen gehoorzaamheid aan iemand in ongehoorzaamheid aan Allah . Voorzeker gehoorzaamheid is in datgene wat correct is�. (verzameld door al Boecahaarie, Moeslim en an-Nasa�ie �as-Sahiehah van al-Albanie, nr. 181)

En met betrekking tot gehoorzaamheid aan de boodschapper zijn er vele ayaat die dit verplichten, zo zegt Allah :
Allah heeft gezegd
�En Wij hebben slechts een booschapper gestuurd om gehoorzaamd te worden, met het verlof van Allah�. (Soerah an Nis� 4:64)


En aboe Hoerairah leverde over dat de profeet zei:
De Profeet heeft gezegd
�Degene die mij gehoorzaamd, gehoorzaamd Allah en degene die mij ongehoorzaam is, is Allah ongehoorzaam, en diegene die de amier gehoorzaamt, gehoorzaamt mij en degene die de amier ongehoorzaam is, is mij ongehoorzaam�. (Verzameld door al-Boechaarie, Moeslim, an-Nasa�ie en ibn Majah van al-Albanie nr.394)






In de tafsier van aya 83 van soerah al Baqarah zegt ibn Kathier: � Allah de Gezegende en Meest Hoge, herinnert Banie israiel aan deze bevelen welke Hij hen had gegeven en het verbond dat Hij van hen aanvaardde en dat zij zich hiervan hebben afgewend, van alle bevelen, alwetend en opzettelijk, terwijl zij het wisten. Dus Hij verplichtte hen Allah alleen te aanbidden en geen partners met Hem te vereenzelvigen, en Hij verplichtte dit voor de gehele schepping. Dit is de reden waarom Hij hen heeft geschapen. En dit is dus het allerhoogste en grootste van de rechten van Allah de Gezegende en Meest Hoge, dat Hij alleen aanbeden moet worden, en pas daarna komen de rechten van de schepping, en de meest belangrijke van deze zijn de rechten van de ouders en daarom verbindt Hij deze twee�.

Dus alles wat Allah en Zijn boodschapper hebben verplicht moet uitgevoerd worden en als de ouders dit proberen te voorkomen moeten zij hierin niet gehoorzaamd worden.

Ibn Taimiyyah zegt in Majmoe al-Fatawa, 14/339-340:
�Een onderdeel van het dankbaar zijn voor het goede wat iemand doet, is de dankbaarheid verschuldigd aan de ouders en anderen die jou goed hebben gedaan, want degene die de mensen niet dankbaar is, is Allah niet dankbaar. Toch echter, noch de rechten van een persoon, noch zijn gunsten mogen ooit het niveau bereiken dat zij bedankt worden met de ongehoorzaamheid aan Allah of dat zij gehoorzaamd worden in ongehoorzaamheid aan Allah - aangezien Allah de ene is die alle grote zegeningen neergedaald heeft, waartoe niets van Zijn schepping in staat was�.

En zelfs de gunsten verleend door iets van Zijn schepping is ook van hem, zoals Hij zegt:
Allah heeft gezegd
�En jullie hebben geen gunst of het komt van Allah�. (Soerah an Nahl 16:53)


En:
Allah heeft gezegd
�En Hij heeft voor jullie alles wat zich van Hem in de hemelen en de aarde bevindt dienstbaar gemaakt�. (Soerah al Djathiyah 45:13)




En niemand is in staat gehoorzaamheid, ongehoorzaamheid en koefr te vergelden behalve Allah . Daarom is het niet mogelijk dat iemand gehoorzaamd moet worden in ongehoorzaamheid aan de Schepper zoals Allah zegt:
Allah heeft gezegd
�En Wij hebben de mens bevolen goed te zijn voor zijn ouders, maar indien zij jou dwingen om deelgenoten toe te kennen aan Mij, waarvan jij geen kennis hebt, gehoorzaam hen dan niet. Tot Mij is jullie terugkeer, daarna zal ik jullie op de hoogte brengen van wat jullie plachten te doen�. (Soerah al� Ankaboet 29:


en:
Allah heeft gezegd
�.....Wees daarom Mij en jouw ouders dankbaar. Tot Mij is de terugkeer. En als zij jou dwingen dat jij iets aan Mij toekent, zonder dat jij er kennis over hebt; gehoorzaam hen dan niet. En vergezel hen vriendelijk op de wereld. En volg de weg van degenen die zich tot Mij hebben gewend. Daarna is tot Mij jullie terugkeer�. (Soerah Loeqman 31:14-15)



De Profeet heeft gezegd
�De moeslim moet luisteren en gehoorzamen in wat hem bevalt en wat hem niet bevalt, zolang hij niet bevolen wordt tot ongehoorzaamheid en als hij bevolen wordt tot ongehoorzaamheid moet hij niet luisteren noch gehoorzamen�.


En in al-Boechaarie en Moeslim zegt hij :
De Profeet heeft gezegd
�Voorwaar, gehoorzaamheid is in datgene wat correct is�. (al-Boecharie en Moeslim)




De Profeet heeft gezegd
�Er is geen gehoorzaamheid aan enig schepsel in ongehoorzaamheid aan de Schepper�.



In de tafsier van aya 83 van soerah al-Baqarah zegt al-Baghawie: �Dit betekent: Wij dragen goed gedrag en zachtheid tegenover hen op en die bevelen van hen te gehoorzamen die niet tegen de bevelen van Allah ingaan�.

En al-Qoertoebi zegt in de tafsier van aya 23 van soerah al-Isra: �Ongehoorzaamheid aan hen is ongehoorzaamheid aan hun toegestane eisen, net zoals goedheid naar hen, het eens zijn met hun toegestane eisen is, zolang als dit niet ongehoorzaamheid aan Allah inhoudt�.

Vertaald door H. Dekker.

http://www.eltawheed.nl

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2009 om 20:37

God gehoorzamen tot daaraan toe; het gepeupel dat in Zijn Naam meent de Waarheid te kennen, schept onschuldige bloedbaden; inshallah.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2009 om 22:37
Beste Moslima 82,

In je antwoord hierboven kom je over als een ambtenaar die zich uitsluitend mag uiten in voorgeschreven termen. Typerend voor mensen die leven in totalitaire systemen.

Groet, je Kafir-vriend Alzukar

Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2009 om 16:02

17.MINA AHADI

Intoleranz d�rfen wir nicht tolerieren - Die Streitschrift einer mutigen Frau

F�r Mina Ahadi ist die Abkehr vom Glauben ein Grundrecht, nach islamischer Rechtslehre ist sie ein Verbrechen. Deshalb wird die geb�rtige Iranerin, seit sie den �Zentralrat der Ex-Muslime� gr�ndete, von Fundamentalisten mit dem Tode bedroht. In ihrem Buch erkl�rt die mutige K�mpferin f�r Menschen- und Frauenrechte, warum der Islamismus in Deutschland eine Gefahr ist und warum wir keine muslimische Parallelgesellschaft dulden d�rfen. Mit ihrem Einsatz f�r Freiheit und Demokratie riskierte Mina Ahadi bereits in ihrem Heimatland Iran ihr Leben. Seit ihrer Flucht in den Westen setzt sie sich kompromisslos f�r die Frauenrechte in islamischen L�ndern ein. Zugleich muss sie entsetzt feststellen, dass der Fundamentalismus in demokratischen Staaten Einzug h�lt. Auch in Deutschland d�rfen sich Muslime nicht offen zu ihrem Unglauben bekennen, werden Frauen zum Tragen des Kopftuchs gezwungen und von ihren Ehem�nnern als Besitz betrachtet. Doch es ist gef�hrlich, wenn wir aus falsch verstandener Toleranz die Gesetze der Scharia bei uns dulden. Mina Ahadis Buch ist ein leidenschaftliches Pl�doyer f�r eine wehrhafte Demokratie, in der die Menschenrechte f�r alle B�rger gelten, auch f�r die muslimischen.

"Die 48j�hrige gilt als die weltweit aktivste K�mpferin gegen die Steinigung."

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2009 om 15:03

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Moslima 82,

In je antwoord hierboven kom je over als een ambtenaar die zich uitsluitend mag uiten in voorgeschreven termen. Typerend voor mensen die leven in totalitaire systemen.

Groet, je Kafir-vriend Alzukar

alhamdullilah ben ik geen mabtenaar zeg haha.

totalitaire systemen?

Ik leef zoveel mogelijk volgends Allahs wetten en daar ben ik blij mee dus ik volg geen systeem ik volg de Almachtige die mij gemaakt heeft en ik ben Hem dankbaar Hij heeft mij geleid uit de duisternissen naar het Licht en Hij heeft mij veel gegeven en uit dank daarvoor aanbid ik Hem is daar wat mis mee?

Kijk een naar je handen je gezicht wie heeft dat gemaakt?

Probeer jij dat maar eens te maken kan je niet

en ik heb geen kafir vrienden alleen kafir familie

bay bay

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2009 om 15:27

Beste Moslima82,

Het is geen enkel probleem dat JIJ volgens allah's wetten wilt leven.

Ik kijk naar wat allah's wetten hebben gebracht; onderdrukking.

Is mijn God niet.

groet,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2009 om 00:34
Dag Moslima 82,

Ik zou nooit mijn handen of gezicht kunnen maken. Zoals ook jouw Allah niet een steen kan maken die Hij niet z�lf kan optillen.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2009 om 11:56

Allah kan meer dan je denkt hoor,

Hij kan bv jou hele plafond op je laten vallen....

Islam is geen onderdrukking zelfs niet in de shariah gebieden,

Ik heb het ook over de shariah van vroeger.

Daar leefden de moslims en christenen rustig samen ze betaalden zelfs beetje geld en werden dan beveiligd door de moslims tegen hun vijanden.

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2009 om 01:03
Dat is nieuw voor me, Moslima 82!

Die Christenen zullen wel hardstikke blij zijn geweest dat ze gewoon kerken mochten bouwen, hun geloof verkondigen, processies houden waarbij kruisen en zo werden meegedragen, met Moslims mochten trouwen enz.enz.! Dus als ik nou een Bijbel pak met een groot kruis erop dan kan ik daarmee zomaar gaan rondwandelen en hieruit verkondigen in welk islamitisch land dan ook?

Een klein, maar mijns inziens niet onbelangrijk vraagje nog: wie waren die "vijanden" tegen wie die Christenen beschermd moesten worden? En wat is een "beetje" geld?

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2009 om 14:02

salaam aleykoum

Ik heb geen kennis over het bedrag zie het net als nu nu betalen we ook belasting.

Ik kwam onderstaande stukje tegen op ontdekislam,zet het hier ook effe neer.

De Islam is de religie van vrede en barmhartigheid voor alle mensen. Allah (Verheven is Hij) zegt in de Koran:

Dit zijn duidelijke bewijzen voor de mensheid en een leiding en barmhartigheid voor een volk dat overtuigd is. [Koran 45:20]

De Islam bevat goedheid en profijt voor alle levende wezens, zowel voor degenen die erin geloven als voor niet-moslims. Wat betreft de goedheid van de Islam tegenover niet-moslims, het grootste bewijs hiervoor zijn de rechten die de Islam voor hen heeft voorbehouden en het bijna onvoorstelbare niveau van religieuze tolerantie dat de moslims hun hebben getoond, zelfs in tijden waarin moslims in oorlog waren met niet-moslims en overwinningen op hen behaalden. Onbevooroordeelde niet-moslim historici getuigen van deze feiten, zoals de Patriarch Ghaytho, die zegt:

"De Arabieren, die de Heer de macht over de wereld heeft gegeven, behandelen ons zoals u weet. Zij zijn geen vijanden van het christendom. Inderdaad, zij prijzen onze gemeenschap, behandelen onze priesters en heiligen met waardigheid en bieden hulp aan onze kerken en kloosters." (Arthur Stanley Tritton, The People of the Covenant in Islam, blz. 158)

De Amerikaanse historicus Will Durant zegt:

"Ten tijde van het Omajjadische kalifaat genoten de mensen van het verbond, christenen, zoroastrianen, joden en sabi�rs een mate van tolerantie die wij zelfs vandaag de dag niet vinden in christelijke landen. Zij waren vrij om de rituelen van hun religies uit te oefenen en hun kerken en tempels werden behouden. Zij genoten anatomie in de zin dat zij onderworpen waren aan de religieuze wet van hun geleerden en rechters." (Will Durant, The Story of Civilization, deel 13, blz. 131-132)

De Britse arabist Rom Landau schreef:

"In tegenstelling tot het christelijke rijk, dat het christendom probeerde op te leggen aan zijn onderdanen, erkenden de Arabieren de religieuze minderheden en accepteerden hun aanwezigheid. Christenen, joden, en zoroastrianen stonden bij hen bekend als de Mensen van het Verbond; met andere woorden, de naties die een beschermende status genoten." (Rom Landau, Islam and the Arabs, blz. 119)

De Islam heeft degenen die een andere religie aanhangen nooit gedwongen om zich te bekeren, maar verklaarde hun complete vrijheid om hun eigen geloof te kiezen en verbood de moslims om hen te dwingen of onder enige druk te zetten om de Islam te omarmen. De Profeet Mohammed (vrede zij met hem) was gewoon om de mensen de keuze te geven tussen het aannemen van de Islam en het behouden van hun eigen religie. Dit deed hij enkel nadat hij een overeenkomst met hen sloot waarin zij inwoners van de staat zouden worden en veilig zouden zijn met betrekking tot hun religie, hun persoonlijke veiligheid en hun bezit. Op deze manier genoten zij van de bescherming van het verdrag van Allah en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem). Het is om deze reden dat er naar niet-moslims verwezen wordt met de term dhimmies.

Boeraydah (moge Allah met hem zijn) zei:

"Wanneer de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) een leider aanstelde over een leger of expeditie, was hij gewoon om hem op te dragen om Allah te vrezen in zichzelf en om de moslims met hem goed te behandelen. Daarna zei hij: 'Strijd in de Naam van Allah op de weg van Allah. Strijd tegen degenen die ongelovig zijn aan Allah. Strijd en steel niet van de oorlogsbuit, pleeg geen verraad, vermink niet en dood geen kinderen. Wanneer jij jouw vijanden van onder de veelgodenaanbidders treft, nodig hen dan uit tot drie zaken. Als zij ��n van deze drie zaken aanvaarden, accepteer dit dan van hen en doe hen geen kwaad. Nodig hen uit tot de Islam. Als zij gehoor aan jou geven, aanvaard dit dan van hen en doe hen geen kwaad. Nodig hen vervolgens uit tot het emigreren van hun land naar het land van de emigranten. Vertel hun dat als zij dit doen, zij dezelfde rechten en plichten hebben als de emigranten. Maar als zij weigeren te emigreren, vertel hun dan dat zij dezelfde status hebben als de nomadische moslims. Zij zullen, net zoals de rest van de gelovigen, onderworpen worden aan de wet van Allah en zij zullen geen recht hebben op de oorlogsbuit of de buit die zonder strijd verkregen wordt, tenzij zij deelnemen aan de strijd met de moslims. Maar als zij weigeren, vraag hun dan om de djizyah (belasting die een niet-moslim die in een Islamitisch land leeft, betaalt, waardoor hij bescherming en veiligheid geniet) te betalen. Als zij gehoor aan jou geven, aanvaard dit dan van hen en doe hen geen kwaad. Maar als zij weigeren, zoek dan hulp bij Allah en strijd tegen hen." (Sahieh Moeslim 1731)

Deze richtlijnen van de Profeet (vrede zij met hem) komen overeen met de Woorden van Allah (Verheven is Hij):

Er is geen dwang in de religie. De rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling. Wie dan ongelovig is aan de Taaghoet (alles wat buiten Allah aanbeden wordt) en gelooft in Allah, die heeft waarlijk het stevigste houvast gegrepen dat niet kan breken. En Allah is Alhorend, Alwetend. [Koran 2:256]

Over dit vers zegt de Amerikaanse geleerde Edwin Calgary het volgende:

"Er is een nobel vers in de Koran dat gevuld is met waarheid en wijsheid en dat bekend is bij alle moslims. Alle andere mensen zouden het ook moeten kennen. Het is het vers dat zegt dat er geen dwang is in de religie." (T. Cuyler Young, Near Eastern Culture & Society, blz. 163-164)

Dit vers werd geopenbaard met betrekking tot een aantal mensen van de Ansaar. Toen de Islam tot hen kwam, hadden zij volwassen kinderen die jood of christen waren. Zij probeerden hen te dwingen om de nieuwe religie te omarmen, waarna dit vers werd geopenbaard om hen hiervan te weerhouden. (Alie ibn Ahmed al-Waahidie, Ashaab an-Noezoel, blz. 58)

De Amerikaanse auteur James Michener schreef:

"Geen andere religie in de geschiedenis heeft zich zo snel verspreid als de Islam. Het westen heeft wijdverbreid geloofd dat deze opwelling van religie mogelijk werd gemaakt door het zwaard. Maar geen moderne geleerde aanvaard dit idee en de Koran is expliciet in het steunen van de vrijheid van geweten." (James A. Michener, Islam: the Misunderstood Religion, blz. 88)

De Britse arabist De Lacy O'Leary zegt:

"De geschiedenis maakt echter duidelijk dat de legende van fanatieke moslims die over de wereld gaan en de Islam aan het punt van het zwaard opdringen aan overwonnen rassen, ��n van de meest absurde fabels is die historici ooit hebben naverteld." (De Lacy O'Leary, Islam at the Crossroads, blz. 8)

De kaliefen waren gewoon om hun militaire leiders die op weg gingen naar de strijd, op te dragen stappen te nemen om deze zaak te garanderen. Een voorbeeld hiervan is het bevel van Aboe Bakr as-Siddieq (moge Allah tevreden met hem zijn) aan Oesaamah ibn Zayd (moge Allah tevreden zijn met hem en zijn vader):

"Voorwaar, ik draag jou tien zaken op: dood geen vrouwen, kinderen of bejaarden, hak geen vruchtbomen om, verniel geen huizen, slacht geen schapen of kamelen behalve voor voedsel, verdrink en verbrand geen palmbomen, wees niet trouweloos en wees niet laf. Jullie zullen langs mensen komen die zich hebben toegewijd in de kloosters, laat hen dus met datgene waaraan zij zich toegewijd hebben." (Ibn Djarier at-Tabarie, Taariekh ar-Roesoel wal-Moeloek, deel 3, blz. 226-227)

Een ander voorbeeld is het verdrag van 'Oemar ibn al-Khattaab (moge Allah tevreden met hem zijn) met de mensen van Ieliyaa-, oftewel Jeruzalem:

"Dit is de bescherming die de dienaar van Allah, 'Oemar, Leider der Gelovigen, geeft aan de mensen van Ieliyaa-: hij geeft hen de bescherming van zichzelf, hun bezittingen, hun kerken, hun kruisen en eenieder die zich hier bevindt, of hij nu ziek of gezond is, evenals eenieder van hun gemeenschap. Hun kerken zullen niet bezet of vernield worden, noch zal iets daarvan verwijderd worden: geen meubels, geen kruisen en geen geld. Zij zullen niet gedwongen worden hun religie te verlaten, noch zal iemand van hen kwaad worden gedaan." (Ibn Djarier at-Tabarie, Taariekh ar-Roesoel wal-Moeloek, deel 3, blz.609)

Sinds de tijd van de Rechtgeleide Kaliefen hebben de joden en christenen hun aanbiddingen, rituelen en vieringen in vrijheid en veiligheid uitgevoerd, zoals voorgeschreven in de verdragen van Aboe Bakr en 'Oemar (moge Allah tevreden met hen zijn).

Onbevooroordeelde westerse historici bevestigen deze feiten. De Franse psycholoog en socioloog Gustave Le Bon schreef:

"De tolerantie van Mohammed jegens de joden en christenen was werkelijk groots. De stichters van de andere religies die voor hen verschenen, het jodendom en het christendom in het bijzonder, schreven niet zulke vriendelijkheid voor. Zijn kaliefen volgden hetzelfde beleid. Deze tolerantie wordt erkend door zowel sceptici als gelovigen, wanneer zij de geschiedenis van de Arabieren diepgaand bestuderen." (Gustave Le Bon, Arab Civilisation, blz. 128)

Op dezelfde pagina citeert Le Bon de volgende woorden van de Schotse historicus William Robertson:

"De moslims waren als enige in staat om hun ijver voor hun religie te verenigen met tolerantie voor de volgelingen van andere religies. Zelfs wanneer zij zich stortten in de strijd voor de vrijheid voor het verspreiden van hun religie gaven zij degenen die zich niet tot de Islam wilden bekeren de vrijheid om vast te houden aan hun eigen religieuze leringen."

De Engelse ori�ntalist Sir Thomas Arnold schreef:

"Wij hebben geen enkel bericht gehoord van pogingen om niet-moslimminderheden te dwingen de Islam te accepteren of van enige georganiseerde vervolgingen met als doel de christelijke religie uit te roeien. Als ��n van de kaliefen hiervoor had gekozen, zou hij het christendom gemakkelijk overmeesteren, op dezelfde wijze waarop Ferdinand en Isabella de Islam uit Spanje verbanden, en Louis XIV het volgen van het protestantisme een strafbare misdaad maakte in Frankrijk of de joden die 350 jaar lang uit Engeland werden verbannen. In die tijd waren de oosterse kerken volledig ge�soleerd van de rest van de christelijke wereld. Zij hadden geen aanhangers in de wereld, aangezien zij beschouwd werden als ketterse sekten van het christendom. Hun bestaan tot aan de dag van vandaag is het sterkste bewijs voor de tolerantie van de islamitische regering jegens hen." (Thomas Arnold, The Preaching of Islam, blz. 98-99)

De Amerikaanse historicus Lothrop Stoddard schreef:

"De kalief Omar respecteerde de christelijke heilige plaatsen met grote zorgzaamheid en zijn opvolgers vervolgden de lokale christenen niet, noch deden zij de talloze pelgrims kwaad die jaarlijks vanuit elk deel van de christelijke wereld naar Jeruzalem kwamen." (Lothrop Stoddard, The New World of Islam, blz. 13-14)

De realiteit is dat de niet-moslims door de moslims toleranter werden behandeld dan door de andere sekten van hun eigen religie. Thomas Arnold verteld in The Preaching of Islam dat er in die tijd vele mensen waren in Itali� die verlangden naar de Ottomaanse heerschappij. Zij wensten dat zij dezelfde vrijheid en tolerantie konden krijgen die de Ottomanen aan hun christelijke onderdanen gaven, aangezien zij geen hoop hadden dat zij deze konden krijgen onder enige christelijke regering. Verder vermeldt Arnold dat er aan het einde van de 15de eeuw grote aantallen joden vluchtten voor de vervolging in Spanje en toevlucht zochten in het Ottomaanse Turkije. (Thomas Arnold, The Preaching of Islam, blz. 183)

Het eeuwenlange bestaan van niet-moslims in Syri�, Egypte en Moors Spanje is een duidelijk bewijs voor de tolerantie van de Islam. Deze tolerantie leidde zelfs tot de eliminatie van de Islam in sommige landen zoals Spanje, waar de overgebleven christenen gebruikmaakten van de zwakheid die de moslims had getroffen. Zij vielen hen aan en roeiden hen uit door hen te vermoorden en te verdrijven.

De Franse kunstenaar Etienne Dinet schreef:

"De moslims zijn het tegenovergestelde van wat vele mensen geloven: zij gebruikten nooit geweld buiten de Hijaz (gebied in het westen van Saoedi-Arabi� waarin de heilige steden Mekka en Medina zich bevinden). De aanwezigheid van christenen was een bewijs van dit feit: zij behielden hun religie in volledige veiligheid gedurende de acht eeuwen dat de moslims over hun landen heersten. Sommigen van hen hadden hoge posities in het paleis in Cordoba, maar toen deze zelfde christenen de macht in het land kregen, was plotseling hun eerste zorg het uitroeien van de moslims." (Etienne Dinet, The Life of Mohammed: The Prophet of Allah, blz. 332)

Een ander aspect van de tolerantie van de Islam jegens niet-moslims is dat het hen niet dwingt om geregeerd te worden door de Islamitische wetten. De Islam stelt hen vrij van het betalen van de zakaah, welke ��n van de fundamentele pilaren van de Islam is. Bovendien heeft de Islam de militaire dienst in djihaad, wat beschouwd wordt als de kroon van de Islamitische verplichtingen, niet verplicht gesteld voor niet-moslims, hoewel deze dienst profijtelijk is voor zowel de moslimburgers als de niet-moslimburgers.

In ruil voor deze twee vrijstellingen betalen niet-moslims een bescheiden belasting, de djizyah. Sir Thomas Arnold schreef:

"De djizyah was zo licht dat het geen last voor hen vormde, vooral wanneer we in acht nemen dat het hen vrijstelde van de militaire dienst die een verplichting was voor de medeburgers, de moslims." (Thomas Arnold, The Preaching of Islam, blz. 77)

Gustave Le Bon zegt:

"Zij (de moslimkaliefen) lieten hun wetten, voorschriften en geloof intact en legden hun enkel de djizyah op, welke onbeduidend was vergeleken met datgene wat zij voorheen aan belasting betaalden, in ruil voor het behouden van hun veiligheid." (Gustave Le Bon, Arab Civilisation, blz. 605)

Al-Qaadie Aboe Yoesoef (moge Allah hem genadig zijn) zei over de verplichting van de djizyah:

"De djizyah is enkel verplicht voor de mannen onder hen, niet voor de vrouwen en kinderen. Degene die een ruim inkomen heeft, dient 48 geldstukken te betalen. Degene die een gemiddeld inkomen heeft, dient 24 geldstukken te betalen. Degene die een krap inkomen heeft en met zijn handen de kost verdient, dient 12 geldstukken te betalen. Dit bedrag dient ��nmaal per jaar van hen genomen te worden. De djizyah mag niet genomen worden van de behoeftige die liefdadigheid ontvangt, noch van de invalide. Verder mag de djizyah niet genomen worden van de bejaarde die niet in staat is om te werken en niets bezit, noch van degene die geestelijk gestoord is." (Al-Qaadie Aboe Yoesoef, Kitaab al-Kharaadj, blz. 132, licht ingekort)

Verder zei hij:

"Niemand van de Mensen van het Verbond mag getuchtigd worden bij het weigeren van het betalen van de djizyah. Men mag hen niet in de zon laten staan (bij wijze van tuchtiging) noch iets anders bij hen verrichten. Ook mogen zij niet lichamelijk worden aangetast, maar zij dienen zachtaardig te worden behandeld." (Al-Qaadie Aboe Yoesoef, Kitaab al-Kharaadj, blz. 133)

De Duitse historicus Adam Mez schrijft het volgende:

"Aangezien de islamitische wet specifiek voor moslims was, stond de islamitische staat het de mensen van andere religie toe om naar hun eigen rechtbanken te gaan. Wat wij over deze rechtbanken weten, is dat zij kerkelijke rechtbanken waren en prominente spirituele leiders waren de opperrechters. Zij schreven een groot aantal boeken over het canonieke recht en hun regels beperkten zich niet tot de zaken van persoonlijke status. Zij bevatten ook kwesties als het erfrecht en veel van de geschillen tussen christenen waarbij de staat niet betrokken was." (Adam Mez, The Renaissance of Islam, deel 2, blz. 85)

Gustave Le Bon zegt:

"De Arabieren hadden gemakkelijk verblind kunnen raken door hun eerste overwinningen en de onrechtmatigheden kunnen verrichten die veroveraars gewoonlijk verrichten. Zij hadden hun verslagen tegenstanders kunnen onderdrukken of kunnen dwingen hun religie te omarmen, welke zij over de hele wereld wensten te verspreiden. De Arabieren vermeden dit echter.

De vroege kaliefen, die een politiek genie bezaten dat zeldzaam was in proponenten van hun nieuwe religies, beseften dat religies en systemen niet met geweld opgelegd kunnen worden. Aldus behandelden zij de mensen van Syri�, Egypte, Spanje en elk land dat zij overnamen met grote vriendelijkheid, zoals wij gezien hebben. Zij lieten hun wetten, voorschriften en geloof intact en legden hun enkel de djizyah op, welke onbeduidend was vergeleken met datgene wat zij voorheen aan belasting betaalden, in ruil voor het behouden van hun veiligheid. De waarheid is dat volkeren nooit tolerantere veroveraars hadden gekend dan de moslims of een religie toleranter dan de Islam."
(Gustave Le Bon, Arab Civilisation, blz. 605)

De Islam is de religie van rechtvaardigheid. Allah (Verheven is Hij) heeft de moslims opgedragen om rechtvaardig te zijn voor alle mensen en in alle zaken, en Hij heeft onderdrukking en onrecht voor hen verboden.

Vele seculiere schrijvers en historici hadden geen andere keuze dan de rechtvaardigheid van de Islam voor niet-moslims te erkennen. De Britse historicus, H. G. Wells, schreef het volgende:

"De islamitische leringen hebben geweldige tradities achtergelaten voor billijke en vriendelijke omgangsvormen en gedragingen en inspireren mensen tot nobelheid en tolerantie. Dit zijn humane leringen van de hoogste orde en tegelijkertijd praktisch. Deze leringen riepen een gemeenschap in het leven waarin hardvochtigheid en collectieve onderdrukking het minst waren vergeleken met alle andere voorgaande gemeenschappen." (Moestafa as-Sibaa'ie, Min Rawaa-i' Hadaaratina, blz. 146)

Sir Thomas Arnold behandelt de strijd tussen de rivaliserende christelijke sekten, die elkaar onophoudelijk naar de keel vlogen gedurende de eerste eeuwen van de Islamitische heerschappij:

"De islamitische principes van tolerantie verboden deze handelingen die altijd gepaard gingen met enige onderdrukking. De moslims waren het tegenovergestelde van de anderen en het lijkt dat zij hun uiterste best deden om al hun christelijke onderdanen rechtvaardig en gelijk te behandelen. Een voorbeeld was na de verovering van Egypte, toen de Jacobijnen misbruik maakten van de verwijdering van de Byzantijnse autoriteiten en de orthodoxe christenen hun kerken ontnamen. Toen de orthodoxe christenen hun het bewijs toonden van hun eigendom, gaven de moslims de kerken terug aan hun rechtmatige eigenaars." (Thomas Arnold, The Preaching of Islam, blz. 87-88)

De Italiaanse ori�ntalist Amari schreef:

"In de tijd van de Arabische moslimheersers waren de overwonnen inwoners van het eiland (Sicili�) vreedzaam en tevreden vergeleken met hun Italiaanse broeders, die bezweken onder het juk van de Langiornianen en de Franken." (Islam: The Perennial Religion, blz. 290)

Nazmi Luqa schreef:

"Geen wet kan onrecht en partijdigheid beter uitroeien dan de wet die zegt: 'En laat de haat van een volk er niet toe leiden dat jullie niet rechtvaardig zijn.' [Koran 5:8] Slechts wanneer een persoon zich aan deze maatstaven houdt, zichzelf toewijdt aan de religie met deze verheven principes en rechtschapenheid en zich hiertoe beperkt en niets anders accepteert... slechts dan kan hij beweren dat hij zichzelf ge�erd heeft." (Nazmi Luqa, Muhammed: the Message and the Messenger, blz. 26)

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2009 om 19:58

Beste Moslima82,

Het waren geen belastingen die voor iedereen golden!! Moslims hoefden het NIET te betalen; het waren eenzijdig opgelegde gelden voor niet-moslims.

Wat gebeurde er met die niet-moslims die niet betaalden?

De vragen van Alzukar blijven ook staan:

-Wie waren de vijanden?

- Die Christenen zullen wel hardstikke blij zijn geweest dat ze gewoon kerken mochten bouwen, hun geloof verkondigen, processies houden waarbij kruisen en zo werden meegedragen, met Moslims mochten trouwen enz.enz.! Dus als ik nou een Bijbel pak met een groot kruis erop dan kan ik daarmee zomaar gaan rondwandelen en hieruit verkondigen in welk islamitisch land dan ook?

groet,

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2009 om 19:35

Geen antwoorden; te lastig?

De islam kent nu eenmaal meer rechten voor moslims dan niet-moslims of andersdenkenden. 

Zou de Schepper werkelijk onderscheid maken tussen mensen? Zou de Schepper je maatschappelijk benadelen omdat je niet-moslim bent? Het klinkt wel als een heel menselijke god, ontsproten aan de tekortkomingen van de menselijke geest.

Maar vrede zal deze islam niet en nooit kunnen brengen.

fijne jaarwisseling.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 08:24

Iran, een van de voorbeelden waarbij de 'goddelijke' sharia laat zien waar dat toe leidt;

- slechts regeringsgezinde 'demonstranten' mogen de straat op

- opposanten van de hervormingsbeweging worden gedood, gemarteld, gevangengezet, bedreigd.

- demonstraties van de groene beweging worden met groot geweld uiteengeslagen

- islamitische geestelijken maakten de oppositieleiders gisteren uit voor 'vijanden van God" (Mohareb) Op deze 'misdaad' staatde doodstraf.

Elk weldenkend mens kon en moest weten dat de invoering van een onrechtvaardige wetgeving (lees sharia) MOEST komen tot de vorming van een dictatuur.

Inschallah?

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 10:47
Abu Afak, ben jij een ex-"moslim"? Of gewoon
toevallig iemand die nare ervaringen misschien heeft meegemaakt met
moslims?

Jij trouwens ook nog een fijne Oud & Nieuw toegewenst!!     

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 13:53

Beste Marocaantje,

Ook ik was criticus. Ben vermoord in opdracht; plm. 14 eeuwen geleden.

groetjes,

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 17:04

Moet ik daaruit opmaken dat je moslim bent
geweest?

Groeten, Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 18:05

Nee, ik had kritiek op de eersteling. Werd me fataal.

groetjes,

 



Aangepast door Abu Afak
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2010 om 01:12

De Deense kaasjes liggen mij nog zwaar op de maag, maar inmiddels is er alweer een kapitaal uitgeloofd om een Zweedse cartoonist om het leven te brengen. De gulle gever is Abu Omar al-Baghdadi, de leider van de 'Islamitische staat van Irak'. Alsof er in Irak geen ergere problemen zijn op te lossen, wordt er goed op gelet dat aan de andere kant van de wereld de profeet niet wordt beledigd. De prijs kan zelfs worden verhoogd als de tekenaar 'als een lam' wordt geslacht. De Zweedse cartoonist Lars Vilks tekende het hoofd van Mohammed op het lichaam van een hond. Ook de hoofdredacteur van de krant Nerikes Allehanda, waarin de tekening werd geplaatst, heeft een prijs op zijn hoofd gekregen.
Wat is nou toch het probleem dat moslims aan de andere kant van de wereld tot moord en slachting worden ge�nspireerd alleen maar omdat niet iedereen van hun godsdienst en profeet is gecharmeerd? Het antwoord is makkelijk te vinden bij de islam, en vooral bij de profeet zelf. Volgens de islam is de koran geopenbaard via de profeet Mohammed, wiens karakter zo perfect en hoogstaand was dat hij als enige waardig werd bevonden om zo'n belangrijke taak op zich te nemen

Kritiek van vele moslims op christenen is dat het christelijke geloof een 3-eenheid kent; de vader, de zoon en de geest. Hoe durven chrsitenen de zoon op gelijke hoogte stellen dan God zelf?

In mijn vele gesprekken met moslims is in hun godsaanbidding van Mohhamed verdergaand. Mohammed, de onaantastbare, dient onaangetast te blijven. Elke kritiek op dit mens Mohammed (de woorden van moslims) is ten principale onaanvaardbaar. Mohammed is gelijk god, onaantastbaar, op straffe van.

Mohammed als mens wordt vergoddelijkt in zijn onaantastbare status, gelijk god.

Het deugt niet.

Ik wil nog even terugkomen op de openstaande vragen van Alkuzar en mij; wanneer worden die beantwoord?

groet,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2010 om 02:03
Die antwoorden kun je gewoon vinden in de eigen islamitische geschiedsschrijving (Bukhari)
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2010 om 14:55

18. Een Somalische man heeft vrijdagavond geprobeerd de Deense cartoonist Kurt Westergaard (74) te vermoorden. De verdachte zou banden hebben met de Somalische terreurgroep Al-Shabaab.

Maar natuurlijk zal er weer geen enkele demonstratie/protest tegen deze weerzinwekkende daden volgen.

 

 



Aangepast door Abu Afak
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2010 om 17:13

O dit vind je erg maar  duizenden doden door ongelovigen  in Iraq Afganistan ...niet wat een ongevoelige mens ben jij,haat heeft jou bezet 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.