Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenislam en vrijheid van meningsuiting

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Onderwerp: islam en vrijheid van meningsuiting
    Geplaatst op: 20 januari 2010 om 15:30

Allah(subhana wa ta aala)kan alles alhamdullilah.

Je zou die vragen eens kunnen stellen aan een imaam of geleerde.

Ik ga geen dingen zeggen wat niet klopt en heb bijna geen kennis.

toy toy.

 

 



Aangepast door moslima 82
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2010 om 19:33

Beste Moslima82,

Dat is een optie.

Blijft de vraag open waarom jij wel voldoende kennis zou hebben om o.a. de cartoonist dood te wensen door de volgende woorden te schrijven na de mislukte aanslag: "Jammer dat het niet gelukt is".

Heb je wel voldoende kennis om deze uitspraak te rechtvaardigen? Licht je antwoord s.v.p. toe op grond van je kennis.

groet,

 

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2010 om 22:07

Ik ga een poging doen

Jij houd waarschijnlijk van je kind als je die hebt of nog beter van je vader en moeder,

stel je voor en iemand bespot je vader en moeder keer op keer en diegene houd niet op en op den duur word je er echt zo boos om dat je diegene gaan haten en dat je hoopt dat hem iets overkomt.

Zo moet je dit ook zien wij moslims houden van onze Profeten alhamdullilah en daar moet iederene van af blijven!

Er heeft laatst een zuster shahadah gedaan ze vertelde dat ze het boek de ideale moslimman las en dat ging voornamelijk over de Profeet sallahi alahi wasalam ze zei dat wel moet zon goede man zijn hoe hij omging met zijn vrouwen radihalahu anhoen alleen daardoor werd haar hart al geraakt jullie lezen alleenmaar de kanten waar jeniets van snapt omdat je geen enkele liefde voor hem voeld

Alleen dat al raakte haar hart subhanallah.

Wij houden vaak nog meer van de Profeet sallahi alahi wasalam dan van onze eigen ouders of kinderen.

Dus op die manier hoop ik dat je het begrijpt dat er dan een emotie uit komt van jammer dat het niet gelukt is.

Verder ben ik niet bang voor hem wat hij doet zijn oordeel laat ik aan Allah subhana wa ta aala over Hij is de beste Beschermer van onze profeet salahi alahi wasalam

Voorwaar, Wij hebben jou beschermd (tegen het kwaad) van de spotters" (Surah 15: Ayah 95).

 

Ook is het zo als iemand de  profeet sallahi alahi wasalam bespot en hij stopt er niet mee dan diend hij inderdaad gedood te worden alleen dit oordeel kan alleen via de shariah rechtbank gebeuren net zoals steniging op overspel waar 4 getuigen voor nodig zijn (tenzij iemand dit zelf graag wilt om zo de bestraffing in het hiernaamsl te ontlopen)enz.dus dan komt er een proces bij een shariah

rechtbank dat moslims hier gaan moorden gebeurd vaak uit emotie en boosheid.

Ikzelf zou dat nooit zomaar doen iemand vermoorden vanwege bespottingen maar ik snap wel dat moslims dat kunnen doen.

Verder dienen wij als moslims en mensen die niet met de islaam bespotten goed om te gaan,

dat had je helaas waarschijnlijk nog niet gelezen,

Allah verbiedt jullie niet om met degenen met die jullie niet bestrijden vanwege de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. (60:8)



Aangepast door moslima 82
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2010 om 23:26
Er zijn hier in Europa, nog niet zo lang geleden, kerels geweest die zich in de media deden voorkomen als zijnde heel lief voor vrouwen, kinderen, dieren (zoals hondjes, h��l schattig!), de natuur, ouden van dagen enz.. Die kerels waren voor miljoenen vrouwen de "ideale echtgenoot". Intussen lieten diezelfde kerels miljoenen mensen vermoorden. Er zijn veel vrouwen voor wie zo'n kerel juist d��rdoor des te begeerlijker wordt. Mannetjesmacht trekt vrouwen ��n
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2010 om 06:44
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Ik ga een poging doen

Jij houd waarschijnlijk van je kind als je die hebt of nog beter van je vader en moeder,

Ja

stel je voor en iemand bespot je vader en moeder keer op keer en diegene houd niet op en op den duur word je er echt zo boos om dat je diegene gaan haten en dat je hoopt dat hem iets overkomt.

Ik zie geen enkle reden me op te winden over domheid.

Zo moet je dit ook zien wij moslims houden van onze Profeten alhamdullilah en daar moet iederene van af blijven! Ik begrijp dat je je profeten eerbiedigt. Wat ik niet begrijp dat je er voor wilt moorden en bedreigen. Ik zie het als gebrek aan respect voor het leven en een gebrek aan vertrouwen en geloof.

Er heeft laatst een zuster shahadah gedaan ze vertelde dat ze het boek de ideale moslimman las en dat ging voornamelijk over de Profeet sallahi alahi wasalam ze zei dat wel moet zon goede man zijn hoe hij omging met zijn vrouwen radihalahu anhoen alleen daardoor werd haar hart al geraakt jullie lezen alleenmaar de kanten waar jeniets van snapt omdat je geen enkele liefde voor hem voeld Ik moet erkennen dat ik Mohammed niet begrijp. Ook ik heb veel over hem gelezen. Ik plaats zijn gedrag in cultureel en historisch kader. Niet meer en niet minder.

Alleen dat al raakte haar hart subhanallah.

Wij houden vaak nog meer van de Profeet sallahi alahi wasalam dan van onze eigen ouders of kinderen.Dat recht heb je.

Dus op die manier hoop ik dat je het begrijpt dat er dan een emotie uit komt van jammer dat het niet gelukt is. Ik begrijp de emotie, niet de moorden en begreigingen. Als iedereen vanuit zijn emotie zichzelf het recht aanmeet over leven en dood te beschikken, dan is het einde zoek. De wereld zal vervallen in een orgie van geweld.

Verder ben ik niet bang voor hem wat hij doet zijn oordeel laat ik aan Allah subhana wa ta aala over Hij is de beste Beschermer van onze profeet salahi alahi wasalam

Voorwaar, Wij hebben jou beschermd (tegen het kwaad) van de spotters" (Surah 15: Ayah 95).

 

Ook is het zo als iemand de  profeet sallahi alahi wasalam bespot en hij stopt er niet mee dan diend hij inderdaad gedood te worden alleen dit oordeel kan alleen via de shariah rechtbank gebeuren net zoals steniging op overspel waar 4 getuigen voor nodig zijn (tenzij iemand dit zelf graag wilt om zo de bestraffing in het hiernaamsl te ontlopen)enz.dus dan komt er een proces bij een shariah Een nogal eenzijdige gedachte, die sharia. Het dient slechts de belangen van moslims.

rechtbank dat moslims hier gaan moorden gebeurd vaak uit emotie en boosheid.

Ikzelf zou dat nooit zomaar doen iemand vermoorden vanwege bespottingen maar ik snap wel dat moslims dat kunnen doen.Ik niet. Ik zal ook niet begrijpen als homo's en afvalligen moslims vermoorden. En deze groep ondervindt andere dreigingen vanuit islamitische hoek, dan het kinderlijke 'spotten'.

Verder dienen wij als moslims en mensen die niet met de islaam bespotten goed om te gaan,

dat had je helaas waarschijnlijk nog niet gelezen,Lijkt me evident. Heeft voor mij niets van doen met de islam maar met respect voor het leven.

Allah verbiedt jullie niet om met degenen met die jullie niet bestrijden vanwege de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. (60:8)

Ik dank je voor de moeite die je hebt genomen inhoudelijk te reageren,

groet,

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2010 om 21:47
dan zal je zelf de gevolgen daar van ondervinden,en vette spijt krijgen
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2010 om 18:43

Iran hangt tegenstanders op

ANP, AFP, Reuters op 28 januari '10, 08:05, bijgewerkt 28 januari 2010 08:09
< =1.2 src="http://www.volkskrant.nl/volkskrant.nl//vk-v30-versioning.js" =text/>

TEHERAN - In Iran zijn donderdag twee mensen opgehangen, die waren opgepakt tijdens de onlusten na de presidentsverkiezingen in juni vorig jaar. De twee behoorden tot een groep van elf mensen die tot de dood zijn veroordeeld wegens onder meer pogingen het islamitische regime omver te werpen en lidmaatschap van een gewapende groep.

Dat heeft het Iraanse persbureau ISNA laten weten. Het zijn de eerste executies in verband met de protesten tegen het bewind in Teheran na de omstreden presidentsverkiezingen van vorig jaar. De oppositie in Iran roerde zich hevig na die stembusgang. Volgens de offici�le uitslag versloeg de zittende president Mahmoud Ahmadinejad toen zijn tegenstrever Mir Hossein Mousavi, maar de oppositie beschuldigde de machthebbers van fraude. Betogingen werden met harde hand neergeslagen door de oproerpolitie en regeringsgetrouwe milities. Tientallen demonstranten kwamen om.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2010 om 01:17
Die Mousavi schijnt overigens ook niet bepaald een democraat te zijn
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2010 om 11:36
Hij is moslim. Trek je conclusie.
Terug naar boven
ICN Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
ICN

Lid geworden: 25 januari 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2010 om 16:26

Alzukar & Abu Afak,

Jullie krijgen beiden een officiele waarschuwing. Na een tweede waarschuwing wordt de toegang u ontzegd voor het forum voor 7 dagen.

Voor meer info hierover kunt het beheer een pm of een email sturen.

Met vriendelijke groeten / Wa Salaam,

Het Islaam.nl Beheer

Stichting Islaam & Cultuur Nederland
Islaam.nl Beheer
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2010 om 20:19

Beste redactie van Islaam.nl,

Ik heb van u een officiele waarschuwing gekregen. Ik vraag u en publique uw beweegredenen kenbaar te maken.

Zoals u ongetwijfeld begrepen hebt ben ik, als ervaringsdeskundige, criticus van uw geloof. Ik baseer mijn uitlatingen op basis van de koran, de sharia, de geschiedenis van de islam vanaf haar bron en islamitische lectuur.(o.a "De weg van de moslim" geschreven door Aboe Bakr Djaber al-Djezeiri)  

Ik krijg van uw medegeloofsgenoten geen enkel rationeel argument aangedragen  waarom mijn argumenten inhoudelijk niet zouden deugen. Daarom verzoek ik u uw motivatie te geven waarom u mij deze waarschuwing heeft gegeven. Het zou u en uw geloof sieren als u zich niet verstopt achter wollige antwoorden als: "u beledigt de islam of profeet'. Zoals u begrijpt kan eenieder (die dat wenst) zich  hierachter verschuilen en wordt slechts gebruikt als werkelijke antwoorden niet meer te geven zijn. Een non-argument derhalve.

Rest me u te vragen waarom f.e. Moslima82 zonder enige konsekwentie uwerzijds de (mislukte) aanslag op Westergaard betreurd. Waarom verklaart u haar geweldadige geestesvruchten akkoord?

groet,

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2010 om 19:30

imam Hassen Chalghoumi

Voor allen die hun hoop op een �Europese islam� hebben gevestigd, pragmatischer, opener en toleranter, zou de Frans/Tunesische imam Hassen Chalghoumi ongetwijfeld als model kunnen dienen.

De man is nu in het nieuws omdat hij maandag door een tachtigtal orthodoxe moslims in zijn moskee nabij Parijs werd belaagd en bedreigd (zie pagina religie van gisteren). Deze commandoactie wordt in verband gebracht met het standpunt van de imam die zich afgelopen vrijdag in een krantinterview (Le Parisien) voor een boerkaverbod had uitgesproken. In werkelijkheid dateren de bedreigingen tegen de imam van zijn eerste toenaderingspogingen in 2006 met de joodse gemeenschap in Frankrijk.

Hassen Chalghoumi wordt sinds zijn gezamenlijke optredens met vooraanstaande joden als �l�imam des juifs� (de jodenimam) bespot en beschimpt. Ik zag hem maandag op de Franse televisie en las enkele artikelen over hem. Zeker, Chalghoumi is een moedige man die niet bang is tegen de stroom in te roeien. Gisteren verklaarde hij dat hij in levensgevaar verkeert en dat een fatwa boven zijn hoofd hangt.

Maar wat verder opvalt, is het isolement waarin Chalghoumi momenteel verkeert. Dit ondanks de kleine groep imams die hij om zich heen heeft verzameld en die hij een beetje pompeus Conferentie van imams heeft genoemd. Een groepje dat zich sterk wil maken voor een interreligieuze dialoog. Hassen Chalghoumi wordt misschien door niet-moslims, waaronder president Sarkozy zelf, op handen gedragen maar wordt door anderen, en niet alleen salafisten, als een �ongelovige� en een �jood� beschouwd.

Meest schokkend in dit register is de reactie van de UOIF, de grootste moslimorganisatie van Frankrijk, op de commandoactie van maandagavond. Haar voorzitter Fouad Alaoui, die door de imam van meegaandheid met zijn belagers wordt beschuldigd, heeft weinig op met de �jodenimam�: �We hebben hem al enkele keren gewaarschuwd dat hij op zijn woorden moest letten. Omdat hij anders het risico liep om reacties van extremisten te krijgen.�

De boodschap is duidelijk: als een imam teveel de nadruk op toenadering met joden legt en zich tegen de boerka uitspreekt, heeft hij de onaangename consequenties over zijn standpunt aan zichzelf te danken. Dan hoeft hij kennelijk ook niet op de steun van Tariq Ramadan te rekenen, de man die het boegbeeld van de �Europese islam� pretendeert te zijn.

En dit brengt mij tot de enige conclusie mogelijk: het is met die zogenaamde Europese islam nogal droevig gesteld en de zwaluw Chalghoumi brengt een hypothetische lente niet echt dichterbij. Erger: de jagers houden hun geweer klaar om die vreemde vogel uit de lucht te halen. Want wat men vooral ziet in Frankrijk en elders, is een verbreiding en verharding van de meest orthodoxe vormen van de islam. Haatpreken galmen vaker in moskee�n dan verzoeningsdiscours, hoofddoeken zijn bezig met een spectaculaire opmars en intimidaties tegen andersdenkende geloofsgenoten worden steeds opener en gewelddadiger.

Je kunt altijd van een Europese islam blijven dromen maar voorlopig is de islam verwikkeld in een permanente crisis en is een bron van (interne) conflicten. Alleen jammer dat deze conflicten ook op niet islamitische grond worden uitgevochten.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2010 om 20:39

En wederom mijn vraag: "Zijn de bedreigingen aan het adres van deze imam terecht?" Zoja, waarom. Zoniet, waarom niet.

Wederom verwacht ik geen antwoord. Wat is het toch moelijk zelfstandig een gefundeerd antwoord te formuleren.

groet,

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2010 om 15:56
tja eigen schuld he dat je geen antwoorden meer  krijgt
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2010 om 19:25

Beste Moslima82,

Ik heb nog nooit antwoord gekregen.

Is ook volstrekt irrelevant; het gaat erom dat de vele gasten die dit forum bezoeken ook kennis maken met de keerzijde van je geloof. Die gasten zijn mijn doelgroep.

groet,

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2010 om 06:11

De radicalisering van een (groeiende!?) minderheid binnen de islam wordt gekenmerkt door het tweeledige karakter van haar strategie van intimidatie en terreur.

Enerzijds gestaag werken aan een escalatie tussen gemeenschappen door geweld te plegen tegen kafirs (een verwerpelijk woord) om hun verfoeide samenleving te ontwrichten. (Let op hoe er wel misbruik wordt gemaakt van alle faciliteiten die die verfoeide samenleving hen biedt)

Anderzijds proberen ze gematigde stemmen te neutraliseren die binnen moslimkringen tot deescalatie en dialoog oproepen. Het zal voor de gematigden heel wat moed nodig zijn om deze campagne het hoofd te bieden.

De islam verkeert in een diepe crisis.

 



Aangepast door Abu Afak
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2010 om 18:39

Het valt voor moslims en niet-moslims niet meer te ontkennen dat de islam, hoe je het wendt of keert, in eeb diepe crisis verkeert. En niet alleen in Nederland. Hiermee wil ik niet zeggen dat de islam een problematisch geloof is, maar wel een geloof met torenhoge problemen.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2010 om 09:58

Sooreh Hera.

Sinds de rel rond haar uit het Haagse gemeentemuseum geweerde fotoserie van homo�s met Mohammed-maskers, wordt Sooreh Hera bedreigd en moet ze zich stil houden. Ze klaagt haar nood in een open brief aan een imam.

Geachte, lieve imam,
Deze brief komt uit het hart van een vrouw die monddood is gemaakt, bedreigd, bedrogen en verraden door haar eigen stad, Amsterdam. Ik hoop dat u tijd zult nemen om mijn woorden te lezen en ben er zeker van dat in uw ruime, liefdevolle hart een plaats is voor een afvallige; een zondevolle, door Satan in de duisternis geworpen vrouw.

Lieve imam, ik ben geboren in Iran, of eigenlijk het oude Perzi�, het land dat jullie jihadleger heeft veroverd. Ik was een klein kind toen imam Khomeini, net als u een charmante imam, naar ons land terugkeerde om de  islam te brengen. Miljoenen mensen stonden op straat met bloemen om hem welkom te heten. Het was de macht van Allah, zei iedereen.

Later verscheen het gezicht van de Ayatollah op de maan, dat was een  wonder, en u weet toch als geen ander wat  wonderen zijn? De mensen stonden op de daken te bidden, maar toen ik tegen mijn moeder zei dat ik geen gezicht in de maan zag, trok ze mij langs de trappen naar beneden zodat de buren ons niet bij de Hezbollah zouden verraden als tegenstanders van de islamitische revolutie.

Het was maar een begin. Duizenden mensen stierven voor de vrijheid van Perzi�, om het land tegen de islamitische fascisten te beschermen. Maar u weet het: als ergens Ayatollahs of imams aan de macht komen, zijn ze niet bereid om zo maar afstand te  nemen van de verworven macht.

Toen de illegale publicatie van mijn eerste roman  was uitgelekt, waren uw goede moslimbroeders in Perzi� daar niet blij mee. Ik vond het literatuur, zij vonden het een onfatsoenlijk, oneerbaar en schandalig boek. Ik had het over de jaloezie van Allah op Adam toen Adam zijn hoofd tussen de borsten van Eva verborg om Allah te vergeten.
Dat was allemaal te veel en dus moest ik op de vlucht.

Naar Nederland

In het land van Allah was geen plaats meer voor mij, dus kwam ik in Nederland. Ik leerde de taal van deze ongelovigen (astaghfirullah � moge Allah onze zonden vergeven). En, nog erger, ik ging heel eigenwijs kunst studeren, om met mijn fotografie weer mijn Mefisto te verheerlijken.

Dat was ook een grote fout van mij. Ik zou beter naar een Koranschool  kunnen  gaan. Dat zou waarschijnlijk ondersteund zijn door overheidsubsidie en bovendien had ik dan niet zo met mijn leven gespeeld.

Ik ging hard werken, keihard werken om mijn visie en mijn onderbewuste in een visuele vorm te gieten, ik ging daar mijn gebrek aan vrijheid van meningsuiting proberen te ontlopen. Ik ging op zoek, terwijl een vrouw toch thuis hoort te zijn zoals onze profeet Mohammed (sallallahu alaihe wa sallam � vrede zij met Hem) zegt.

Ik bekritiseerde de  islam, ik ging moskee�n, kerken en synagogen binnen om imams, dominees en rabbijnen te fotograferen en aan het woord te laten. Ook fotografeerde ik moslimmeisjes die normaal een hoofddoek dragen,  zonder hoofddoek (astaghfirullah � moge Allah onze zonden vergeven).

Ik maakte een documentairefilm met als vraag: wie bouwt de moskee�n in Nederland? Hierin liet ik zien dat degenen die de moskee�n in Nederland bouwen christenen, joden, athe�sten, kortom ongelovige honden zijn, die hard moeten werken voor Allah en de grote oliesjeiks met veel geld uit Saoedi-Arabi�.

Toegang tot de hel

Ik bezocht de Al Tawheed moskee, een van de salafistische moskee�n. Daar moest ik uren voor de deur wachten om de imam te spreken, en ik zag hoe de moslimmannen die aan het bidden waren door mij werden afgeleid (astaghfirullah � moge Allah onze zonden vergeven), alsof ik naakt daar stond, een naakte zonde, of zoals Mohammed (sallallahu alaihe wa sallam � vrede zij met Hem) heeft gezegd: als een toegang tot de hel.

Het onderwerp seksualiteit en geloof bleef in mijn gedachten.  Religieuze machthebbers willen  via controle over de seksualiteit de totale controle over de mens verkrijgen. Onze profeet Mohammed (sallallahu alaihe wa sallam � vrede zij met Hem)  had  veel vrouwen en de jongste van hen, Aisha, was  zes jaar toen ze met hem trouwde.

Als dieptepunt van mijn dwalingen ging ik homoseksuele stellen fotograferen
Ik mag Hem natuurlijk geen pedofiel noemen, anders worden de linkse intellectuelen weer boos!

Als dieptepunt van mijn dwalingen ging ik homoseksuele stellen fotograferen, omdat homoseksualiteit het toppunt van verboden seksualiteit is en omdat geen enkele religie er vrede mee kan hebben. In de islam staat er zelfs de doodstraf op, terwijl homoseksuele handelingen gewone zaken zijn in moslimlanden. Om mijn modellen te beschermen, heb ik hen maskers van de profeet Mohammed en zijn schoonzoon Ali gegeven, waarmee ik de hypocrisie tegenover seksualiteit uitbeeldde.

Beste imam, 

ik heb de Ayatollahs en de geheime politie van Iran achter mij gelaten. Zodoende ben ik op een donkere grens op zoek gegaan naar vrijheid, op zoek naar een veilige plek, waar ik niet gedwongen zou worden om mij aan de normen van de islam aan te passen. Maar blijkbaar kent Allah geen grenzen, dus heeft Allah nu ook Nederland behoorlijk overschaduwd.

Er verscheen een artikel over de expositie in het Haags Gemeentemuseum van mijn fotoproject Adam en Ewald, zevendedagsgeliefden in dagblad De Pers. Vanaf die dag werden het museum en ik plat gebeld en gemaild, moslims hebben een comit� voor respect opgericht en scholden mij uit voor vieze vuile hoer.

Er werd in de staatsbladen van Teheran geschreven dat ik geld van de AIVD en de CIA had gekregen om dit te doen. Dit alles raakte mij diep.

Ook heeft de heer Van Krimpen, directeur van het Gemeentemuseum van Den Haag (die helemaal niet bang was!) zijn woorden moeten inslikken. Hij heeft mij beschuldigd van uitlokking en gezegd dat hij aan mijn intenties twijfelde. Het museum werd bedreigd en mijn werk werd van de wand gehaald, mijn videoclip werd van YouTube gehaald en mijn huis was niet meer veilig. Ik werd bedreigd. Ze zeiden: �Wij verbranden je levend, wij schieten een kogel in je bek, wij hangen je op.� Ik was bang.

Daklozenopvang

Wilde de overheid mij helpen? Nee. Toen ik voor de zoveelste keer het stadhuis van Amsterdam belde, zei mevrouw Sarucco, hoofd Openbare Orde en Veiligheidsbeleid van de gemeente Amsterdam: �Mevrouw, gaat u maar naar de daklozenopvang.�

Dat heb ik niet gedaan, maar haar opmerking was een harde klap. De vrijheid van meningsuiting kon blijkbaar het dak op. In het stadhuis van Amsterdam dwaalde reeds de geest van de islam. De arm van Allah stak uit de mouw van Job Cohen!

Een gesprek met de minister van Cultuur, Ronald Plasterk, was plezierig maar niet meer dan een politieke show en het Nationale Comit� Terrorisme Bestrijding gaf mij aanvankelijk het alarmnummer 112. Zij vergeleken de kans dat ik door een terroristische aanslag om zou komen met de kans dat ik onder een tram zou komen, en verder hebben zij mij veel succes gewenst met mijn verdere artistieke leven.

Dappere mannen en vrouwen

Daarna werd ik wel door particuliere personen en instanties geholpen. Gelukkig kent Nederland dappere mannen en vrouwen die niet terugdeinzen voor de dreiging van geweld.

Geachte imam, het heeft voor mij heel lang geduurd om te ontdekken hoe groot uw Allah is, en hoe machtig zijn vertegenwoordigers. Het heeft voor mij heel lang geduurd om te ontdekken dat het Vrije Westen allang niet meer het Vrije Westen is, en dat de vrijheid van meningsuiting een onbelangrijk recht is geworden.

Geachte Imam, van de kant van de Nederlandse regering komt weinig bescherming voor kunstenaars die zich vrij willen uiten. De vrijheid van meningsuiting is een grote illusie. Blijkbaar bent u een van de werkelijk machtige mannen in dit land en kunt u mij beschermen, waar de Nederlandse overheid dat niet kan. Ik vrees voor mijn leven en ik had mij bijna tot u gewend om u te vragen mij alstublieft tot uw vijfde of zesde vrouw te nemen. Dan zou u mijn leven kunnen beschermen. Mijn vrijheid kan blijkbaar niet worden beschermd.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2010 om 20:19

Ik heb de redactie van Islaam.nl hun beweegredenen gevraagd waarom ze mij voor twee weken willen censureren(de weg van zwakte) Natuurlijk En publique, omdat eenieder het recht heeft te weten waarom sommigen dwalen; beste redactie, wie de schoen passe........

Geen reactie.

Omdat ik geen flauw benul heb waarom de redactie tot deze stap is gekomen (ik weiger een PM te sturen, maar geef hen de gelegenheid mij in het openbaar aan te klagen danwel te ontmaskeren) kan ik niet anders dan doorgaan mijn eigen visie weer te geven.

Dus hier de volgende persoon die niet meer veilig over straat kan;

Abdelwahab Meddeb.

Moet velen bekend zijn. Hij schreef het boek "de ziekte van de islam"

Tegenover de integristische lezing van de Koran die vandaag zo dominant is, plaatst Meddeb een meer open vorm van lezen, die tekstuele tegenstrijdigheden niet onder de mat schuift maar wel als hefboom gebruikt om meer orthodoxe gelovigen op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Het leverde Meddeb nota bene de Prix Fran�ois Mauriac op, naar het boegbeeld van de 20e-eeuwse katholieke Franse roman. Nu de vertaling van het boek er eindelijk is, valt te hopen dat ze ook in de lage landen heel wat maatschappelijk stof doet opwaaien.


Zijn boodschap is er dan ook niet naast. Dat de problemen van de islamitische wereld ook te wijten zijn aan dubbelzinnigheden in de islam zelf, zoals Meddeb betoogt, is een besef dat lang onuitgesproken is gebleven onder impuls van cultuurrelativisme, politiek correct denken en populistisch anti-occidentalisme. Het onderwerp ligt nu nog altijd erg gevoelig: het geeft zelden aanleiding tot een waardige discussie. Dankzij zijn expertise stijgt Meddeb evenwel ruim boven het gepalaver uit. Hij voedt de discussie over de islam en de moderniteit vanuit niets anders dan de teksten. Wie zich geroepen voelt om de man van repliek te dienen, doet er dus goed aan om grondig voorbereid de arena te betreden. Meddebs immense eruditie en intieme vertrouwdheid met de islamitische cultuur maken de centrale these van zijn boek immers des te overtuigender: de islam is ziek, en ze heeft dat voor een groot deel aan zichzelf te danken.

En nog steeds kan geen moslim mij uitleggen waarom de  islam een vredelievend geloof is. De bedreigden en vermoorden die ik in dit topic opsom hebben geen enkel mededogen mogen ervaren van de aanwezige moslims en moslima's alhier.

P.s. Op andere islamitische sites is het niet anders.

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2010 om 23:40
Beste Abu Afak,

Je gebruikt hierboven het woord "vredelievend". Dat is een erg rekbaar begrip. Zo kun je jezelf afvragen waarm�� een persoon vrede heeft. Neem -bijvoorbeeld- een persoon als Hitler die, blijkens tal van geschriften en toespraken zei de vrede, en niet anders dan de vrede na te streven: de vrede van een gek en -feitelijk- godsdienstwaanzinnige. We weten allemaal wat dat "vredestreven" van diezelfde gek tot gevolg heeft gehad, en met een beetje pech hadden we nu geleefd onder het kalifaat van diens opvolgers.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2010 om 10:03

Beste Alzukar,

Het streven naar...... impliceert ALTIJD conflicten. In 'je streven' stel je je eigen waarden en normen als middelpunt van het heelal en als algemeen geldende waarheid.

Dat deed Stalin, Pol Pot, Hitler, Khomeiny, Amin en last but not lease de 2 grootste monotheistische godsdiensten.

Kwam veel bloed, zweet en tranen uit voort.

Eigenlijk heel eenvoudig.

groet,

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2010 om 05:41

Wat zijn de redenen voor onze islamitische vrienden om zich collectief terug te trekken?

1. Zou het kunnen zijn dat ze geen antwoorden weten?

2. Zou het kunnen zijn dat ze niet tegen een stootje kunnen?

3. Zouden ze de waarheid over de bedreigingen en moorden door moslims op critici niet WILLLEN weten?

4. Zouden ook zij niet met kritiek om kunnen gaan?

5. Zou het te pijnlijk zijn?

Misschien komen er antwoorden, anders zal ik zelf genoopt zijn elke vraag zelf te beantwoorden.

groetjes,

 

Terug naar boven
cengiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 februari 2010
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2010 om 17:50
abu afak..

ik ben nieuw hier,ik heb een beetje de discussie gevolgd en moet zeggen dat ik jou vragen goed vind?maar ik heb ook het vermoeden dat het bij jou toch geen nut heeft
wat de moslims ook zullen zeggen jij zult niet van je mening veranderen dus waarom moeten ze dan nog moeite doen???

ik zou zeggen vriend het staat duidelijk in de Koran (wie wil geloven moet geloven>en wie niet wil geloven moet maar niet geloven)het is toch duidelijk of niet..

dus zou ik zeggen ga naar een andere site toe wellicht kom je nog meer mensen tegen die het zelfde denken als jij en kun jij je geluk niet meer op????

ik wilde alleen 1 ding kwijt wat doen ze hier in nederland denk je als je de democratie wilt omver werpen?(ik denk dat ze dan je met open armen ontvangen? hahahah


de topic was vrijheid van meningsuiting in de Islam toch??maar wat willen de nederlanders dan eigenlijk?(ik weet het al (vrijheid van beledigen)dat is eigenlijk wat ze willen..


de groeten..
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2010 om 20:01

Beste Cengiz,

Waarom zouden mensen het met elkaar eens moeten zijn? Veranderen moslims alhier van mening omdat ik rationele argumenten aandraag die hun geloof ter discussie stellen?

Als in de koran staat "wie wil geloven moet geloven>en wie niet wil geloven moet maar niet geloven", dan zou je als moslim alle islamitische terroristische daden jegens andersdenkenden ten stelligste moeten veroordelen. Dat heb ik op deze site nog geen enkele moslim zien doen. Houden ze zich dus niet aan de koran?

Dit topic heb ik geopend om duidelijk te maken dat de islam ten principale discrimineert. Dat de islam, vanuit haar bron en brenger, andersdenkenden wenst te neutraliseren (en dat is een eufenisme)

Ik weet niet wat 'nederlanders' willen.  Het door jou gebruikte begrip "beledigen' is uiterst rekbaar. Ik zal je dit trachten duidelijk te maken met een wedervraag:

- Kun je begrijpen dat de koran en het islamitische geloof beledigend is voor homo's en andersdenkenden?

Zoja, is het recht op beledigen een monopolie van praktiserende moslims?

Zoneen, wil je me dan uitleggen waarom ik als ongelovige het niet beledigend zou moeten vinden als kafir, varken, hond, etc. door het leven te moeten.

groet,



Aangepast door Abu Afak
Terug naar boven
cengiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 februari 2010
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2010 om 21:01
beste abbu afak..

nu ben je aan discussieren op een normale manier die ik heel prettig vind..

geloof mij jij ben niet in staat om mij te laten twijfelen over mijn geloof?het probleem is niet de Islam maar (jij zelf)??

mag ik jou vragen heb jij ooit de Koran in je hand gehad of gelezen?

laat mij dan 1 passage zien wat haat dragend is of dat het zegt jullie moslims moeten niet moslims allemaal doden??

kijk wij moslims worden continu uitgedaagd door mensen zoals jij maar als wij dan over de scheef gaan dan hebben wij het gedaan waarom doen jullie dit?geef antwoord hierop??

kijk als wij elkaar persoonlijk zouden kennen en jij zou mij beledigen dan zal ik netjes jou vragen om je worden terug te nemen doe je dat niet en je gaat door,geloof mij dan maak ik jou een kopje kleiner en dit heeft niet met Islam te maken,dit zou ook een niet moslim doen.


en ik heb een laatste vraag aan jou geloof jij in de Koran???

ik kan pas morgen middag reageren en niet eerder..



groetjes..



Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2010 om 18:30

Beste Cengiz,

Ik vind dat ik altijd een discussie voer op de juiste wijze, met argumenten.

Natuurlijk ben ik niet in staat om jou te laten twijfelen aan je geloof. Eenzelfde geldt andersom; nooit zal ik een van de monotheistische geloven omarmen.

Ja, ik heb de koran gelezen.

Onderstaande soera geven hun idee over homofilie weer;

  • Soera De Vrouwen 15-16
  • Soera De Kantelen 80-82
  • Soera De Dichters 165-175
  • Soera De Mieren 55-58
  • Soera De Spin 28-29
  • Niet bepaald gerustellend voor homofiele mensen. De volgende islamitische landen kennen de doodstraf voor homo's: Iran, Jemen, Mauritani�, Nigeri�, Saoedi-Arabi�, Soedan en de Verenigde Arabische Emiraten.

    Levenslange gevangenisstraffen kunnen worden gegeven in Bangladesh en de Maldiven.

    De geestelijk leider mufti Talgat Tajuddin van Rusland is van mening dat homo's geen rechten behoren te hebben.

    Terugkomend op mijn vragen over 'beledigingen';

    Kun je begrijpen dat de koran en het islamitische geloof beledigend is voor homo's en andersdenkenden?

    Zoja, is het recht op beledigen een monopolie van praktiserende moslims?

    Zoneen, wil je me dan uitleggen waarom ik als ongelovige het niet beledigend zou moeten vinden als kafir, varken, hond, etc. door het leven te moeten.

    Je stelt nog het volgende: kijk als wij elkaar persoonlijk zouden kennen en jij zou mij beledigen dan zal ik netjes jou vragen om je worden terug te nemen doe je dat niet en je gaat door,geloof mij dan maak ik jou een kopje kleiner en dit heeft niet met Islam te maken,dit zou ook een niet moslim doen.

    Ik zou om een simpele belediging niemand een kopje kleiner maken.Ik vind het nogal primitief. Degene die je beledigt houdt je een spiegel voor. Het is wijzer te onderzoeken waarom de persoon in kwestie bij machte is, je te beledigen.

    groet,


     

    Terug naar boven
    cengiz Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 15 februari 2010
    Online status: Offline
    Berichten: 46
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2010 om 20:42
    beste abu afak..

    jij vind dat jij altijd met de juiste argumenten kom,okay wat is dan je intense om over de Islam te discussieren?jij zegt(nooit zal ik een van de monotheistische geloven omarmen) dit is je goed je recht ik vraag je ook niet om moslim te worden maar dan zijn we toch eigenlijk uitgepraat wat moet ik je nog vertellen?

    jij zegt dat jij de Koran hebt gelezen okay ik neem aan dat dat ook zo is,maar dan vraag ik jou waar gaat de Koran dan over?

    ben jij soms een homo?

    als je een geloof zoekt die de homofilie accepteerd zul je nooit en nimmer een geloof vinden die dat wel doet?

    ik geloof je wel dat in die landen zulke wetten zijn maar daar kan ik niets aan veranderen elk land heeft zijn eigen wetten,maar jij weet ook dat paus ook tegen is?

    een tip van mijn kant aan jou lees de Koran in zijn geheel en niet alleen wat jou interesseer?

    jij zegt :(

    Kun je begrijpen dat de koran en het islamitische geloof beledigend is voor homo's en andersdenkenden?

    Zoja, is het recht op beledigen een monopolie van praktiserende moslims?

    Zoneen, wil je me dan uitleggen waarom ik als ongelovige het niet beledigend zou moeten vinden als kafir, varken, hond, etc. door het leven te moeten.

    ik vind dat de Koran niet beledigd omdat Islam claimt de waarheid in pacht te hebben,alles wat in de Koran staat zijn de woorden van de Schepper die ons uit het niets heeft geschapen en daarom heeft (HIJ)het recht ons te vertellen wat goed en fout is en omdat jij dat niet gelooft komt het bij jou als beledigend over,maar als je het bekijkt vanuit kant van de Islam dan moet je mij toegeven dat ik daarin gelijk heb..

    een moslim of geen moslim heeft niet het recht om iemand anders te beledigen omdat hij/zij anders is,maar jij weet ook heel goed en vooral op internet met elkaar discussi�ren moeilijk is je komt niet altijd over zoals je zou willen.

    nogmaals het vraag aan jou geloof jij in de Koran?en ik heb begrepen van niet,wat kan het jou dan schelen wat er in de Koran staat het zal mij een worst wezen..

    ik geef een v.b,als in de bijbel staat dat niet christenen allemaal naar de hel zullen gaan?het zou mij geen worst uitmaken dat dat erin staat weet je waarom?(Omdat ik niet in die bijbel geloof)begrijp je wat ik bedoel jij zegt ik zal nooit in de Islam gaan geloven,en toch maak jij je eigen druk wat erin staat..

    wat jij een simpele reden vind hoef ik het ook niet te vinden,wat jij heel normaal vind vind ik misschien niet normaal..

    ik ga zo naar de moskee toe later op de avond kan ik reageren..


    groetjes..



















     


    Terug naar boven
    Abu Afak Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 november 2009
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 439
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2010 om 07:51

    Beste Cengiz,

    Ik weet niet waar de koran over gaat. Het boek doet me zogezegd niets.

    Neen, ik ben geen homo. Maar dat is volstrekt irrelevant binnen deze discussie.

    Je stelt dat elk monotheistische geloof tegen homofilie is. Dat klopt. De islam, vorm gegeven in de praktijk van alledag, is echter de meest repressieve. (zie de lijst met islamitische landen waar de doodstraf voor homofilie geldt, hetgeen ik stuitend, achterhaald en achterlijk vind)

    Jij stelt dat de koran niet beledigend is. Daar raak je de kern. JIJ ervaart de koran als niet beledigend, hetgeen NIET betekent dat de koran niet beledigend IS. Waarom worden homo's opgehangen om hun seksuele geaardheid? Ik noem dat vernedering van de hoogste orde, met dank aan jouw boek. Vreemd dat jij, terwijl je de volgende woorden schreef: dan zal ik netjes jou vragen om je worden terug te nemen doe je dat niet en je gaat door,geloof mij dan maak ik jou een kopje kleiner NIET begrijpt dat homo's zich beledigd kunnen voelen. Ik noem dat een gebrek aan empathisch vermogen, gebruik makend van "de woorden" van god, hetgeen onbewijsbaar is. Een aanname(meer is geloof niet) geeft mensen niet en nooit het recht anderen hun fundamentele rechten te ontzeggen.

    De volgende zin van jou is zinvol: ......wat jij heel normaal vind vind ik misschien niet normaal.. Met deze zin geef je precies aan waar de islamitische schoen wringt. De ene waarheid is de andere niet. Vermoord en bedreig dus anderen niet.

     

    groet,

     

     

    Terug naar boven
    cengiz Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 15 februari 2010
    Online status: Offline
    Berichten: 46
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2010 om 11:31
    goede morgen Abu Afak..

    jij zegt :Ik weet niet waar de koran over gaat. Het boek doet me zogezegd niets.

    wat een arrogantie het zij zo ik geef jou gelijk je bent niet verplicht te geloven in de islam(ik had al eerder geschreven Koran zegt dit: (wie wil geloven moet geloven en wie niet wil geloven moet maar niet geloven)zie je hoe rechtvaardig Koran is..

    herhaling:wat doe je dan hier op deze forum?

    en als in die islamitische landen de homo's worden opgehangen dan moet je daar je beklag doen en niet hier?er is geen 1 land in de wereld die word geregeerd door de sharia islamitische wetgeving..

    herhaling:om te kunnen beoordelen of de teksten van de Koran afkomstig is van de heer der werelden moet je het eerst bestuderen dan oordelen?want het boek doet je zogezegd niets zeg je,maar je vind bij voorbaat de koran fout omdat de islam homofilie niet accepteert,dan zul je eerst moeten uitzoeken waar de Koran over gaat,en wat de zin van het leven hier op aarde is?????

    ik had eerder geschreven je gelooft niet in de Koran(waarom maak jij je eigen druk over wat er in de Koran staat?????

    bv,ik geloof niet in de bijbel van nu,bv,als er staat niet christenen gaan allemaal naar de hel(vind ik niet erg en daar ga ik ook niet over vallen,want ik geloof er niet in snap jedus wat kan jou dan schelen wat er in de Koran staat????of geloof je innerlijk toch wel in




    groetjes..

     



    Terug naar boven
    Abu Afak Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 november 2009
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 439
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2010 om 20:31

    Beste Cengiz,

    Ik begrijp werkelijk niet waarom er sprake is van arrogantie als een boek je niets doet. Heeft te maken met verscheidenheid der mensen.

    Op dit forum geef ik mijn ideeen weer over o.a. de islam. Daar zijn discussiefora voor.

    Je schrijft dat er geen enkel islamitisch land is dat de sharia als wetgeving kent. Daar verschillen de meningen ook over. Het is mij echter te gemakkelijk; met dit argument kun je elke vorm van kritiek over de sharia(waar die gepraktiseerd werd c.q. wordt) terzijde schuiven en uitgaan van de meest ideale situatie. Een droomwereld.

    Je stelt dat ik de koran eerst dien te bestuderen alvorens ik kritiek kan/mag uiten. Waarom? Hoeveel talibannetjes, hoeveel strijders van al-Shabaabin Soedan, hoeveel leden van de Baggara-militie in Soedan, hoeveel Boko Haram mannen in Nigeria, hoeveel 'vrijwilligers'van de Laskar Majelis Mujahidin in Indonesie, hoeveel aanhangers van het islmitisch broederschap in Egypte, hoeveel leden van de nationale garde van Iran, hoeveel deelnemers van de Deccan Mujahideen, etc. etc. etc. hebben de koran bestudeerd alvorens tot  geweldadigheden over te gaan uit naam van hun god en gesteund door islamitische geestelijken?

    Beste Cengiz, rest me een verzoek aan jou reactie te geven op onderstaande:

    Ik heb in dit item vele slachtoffers van bedreigingen en moorden uit islamitische kringen naar voren gebracht. Ik zou het op prijs stellen als je je mening geeft over deze dreigingen en moorden, onderbouwd met argumenten.

    bedankt en een vriendelijke groet,

     

     

     

     

    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.093 seconden.