Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenislam en vrijheid van meningsuiting

 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>
Schrijver
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Onderwerp: islam en vrijheid van meningsuiting
    Geplaatst op: 04 december 2009 om 20:05

Wederom snap ik iets niet. Moslims hebben grote problemen als de islam of Mohammed kritiek verduren. Tegelijkertijd eisen moslims alle democratische rechten op om zich te profileren.

Andersom lijkt een groter probleem.

Deze dubbele moraal  deugt toch niet?

groet,

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 20:11

Wat is jou geloof ?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 20:17

Ik ben alround. Vanwaar je vraag?

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 20:21

Dag abu afak,

Islaam en moslims kunnen goed tegen kritiek. Ik ben het levende voorbeeld van iemand die �n moslim �n tegen kritiek kan en ook nog eens kritisch naar zaken kijkt.

Er zijn gewoon bepaalde dingen wat heel erg gevoelig ligt. Zo simpel is het.

Groeten,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 20:26

Beste Marocaantje.

De islam kan vanuit haar basis niet tegen kritiek. Dat je nog leeft heeft te maken met het gegeven dat je moslim bent. Menig criticus heeft zijn/haar leven moeten laten.

Dat het gevoelig ligt, begrijp ik. Dat er moorden om gepleegd worden niet.

groet,

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 22:17
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Ik ben alround. Vanwaar je vraag?

 

En dat is ?

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 02:32

Dag Abu Afak,

Dat je nog leeft heeft te maken met het gegeven dat je moslim bent.

Hoe bedoel je?

Dat er moorden om gepleegd worden niet.

Ik ook niet.

Groeten,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 09:12
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Ik ben alround. Vanwaar je vraag?

 

En dat is ?

 

Dat houdt in dat ik me open stel voor alles. Van elk geloof, visie, overtuigingen, idealen, tracht ik het goede te nemen.

groet,

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 09:18
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Dag Abu Afak,

Dat je nog leeft heeft te maken met het gegeven dat je moslim bent.

Hoe bedoel je?

Vrijheid van meningsuiting kan en mag niet gedicteerd worden door een geloof. Veel moslims willen alle vrijheid van meningsuiting hebben, maar wensen eenzelfde vrijheid niet te geven aan niet-moslims. Vele critici werden (zijn inmiddels vermoord) en worden bedreigd.

Ik vind dat stuitend en verwerpelijk. Maar, zoals ik al schreef, heeft de islam ten principale problemen met andersdenkenden. En juist daar wringt zich de schoen. Vanuit de kern van jouw geloof worden andersdenkenden veroordeeld.

Dat er moorden om gepleegd worden niet.

Ik ook niet.

Dan verwijs ik je naar mijn vorige alinea. De oorsprong van jouw geloof duldde geen critici. Vreemd dat je daar dan afstand van neemt.

Groeten,
Marocaantje

groet,

 

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 11:28
Dit is nog eens een lading geblaat, Islam is zoals wel vaker uitgelegd door Moslims het perfecte geloof en de perfecte levenswijze dus iets dat perfect is hoeft zich absoluut onder geen enkel beding te buigen voor (her)definities van de ongelovigen. De ongelovigen hebben zeer zeker geen kaas gegeten van de vrijheid van meningsuiting. Dat concept is in de praktijk ronduit een lachertje.

Moslims worden beperkt in het beleiden van hun geloof, Moslims worden geconfronteert met onzinnige dingen zoals de kruistocht tegen de hijaab. En als de Moslim daar dan kritiek op uit dan wordt hij/zij bestempeld als fundamentalist. Je moet voortdurend op je tenen lopen, je kritiek uiten als Moslim is niet vanzelfsprekend en al helemaal niet zonder consequenties.

Wat al helemaal van den zotte is, is dat er tussen de ongelovigen een groot aantal mensen zijn wiens leven voornamelijk bestaat uit het klagen over de kleine Moslim minderheid in de maatschappij. Ik begrijp dat ze proberen te compenseren voor de leegte in hun leven, voor 't verpauperde zelfbeeld en onzekerheid die hen maar al te duidelijk wordt wanneer zij de glorie van de Islam aanschouwen. Maar het zou beter zijn voor deze ongelovigen om zich van de arrogantie welke karakteristiek is van hun persoonlijkheid te ontdoen, tot het ware geloof de Islam te komen en zich te keren tegen hun zondes. De staat waarin de ongelovigen zich bekeren is niets minder dan triest.


Aangepast door aswan
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 11:55

In eerste instantie geplaatst door aswan

Dit is nog eens een lading geblaat, Islam is zoals wel vaker uitgelegd door Moslims het perfecte geloof en de perfecte levenswijze dus iets dat perfect is hoeft zich absoluut onder geen enkel beding te buigen voor (her)definities van de ongelovigen. De ongelovigen hebben zeer zeker geen kaas gegeten van de vrijheid van meningsuiting. Dat concept is in de praktijk ronduit een lachertje.

Ik wil je erop wijzen dat je niet inhoudelijk in gaat op mijn stelling dat de islam, vanuit haar oorsprong geen kritiek duld. Ik verzoek je dat alsnog te doen.

Moslims worden beperkt in het beleiden van hun geloof, Moslims worden geconfronteert met onzinnige dingen zoals de kruistocht tegen de hijaab.Zoals je weet leef je in het Westen. Daarin wordt in alle vrijheid discussies gevoerd. (Iets wat in geen enkel islamitisch geleid land mogelijk is) Dat je het voeren van discussies de naam 'kruistocht' geeft, is naief en onjuist.  En als de Moslim daar dan kritiek op uit dan wordt hij/zij bestempeld als fundamentalist. Je moet voortdurend op je tenen lopen, je kritiek uiten als Moslim is niet vanzelfsprekend en al helemaal niet zonder consequenties. Wat zijn de konsekwenties? Zijn dat dezelfde konsekwenties die critici op de islam ervaren?

Wat al helemaal van den zotte is, is dat er tussen de ongelovigen een groot aantal mensen zijn wiens leven voornamelijk bestaat uit het klagen over de kleine Moslim minderheid in de maatschappij. Ik begrijp dat ze proberen te compenseren voor de leegte in hun leven, voor 't verpauperde zelfbeeld en onzekerheid die hen maar al te duidelijk wordt wanneer zij de glorie van de Islam aanschouwen. Maar het zou beter zijn voor deze ongelovigen om zich van de arrogantie welke karakteristiek is van hun persoonlijkheid te ontdoen, tot het ware geloof de Islam te komen en zich te keren tegen hun zondes. De staat waarin de ongelovigen zich bekeren is niets minder dan triest.

Deze laatste alinea is niet de moeite waard om op te reageren; leeg gekrakeel.

Terug naar het onderwerp: vrijheid van meningsuiting en de islam.

1. Theo van Gogh. Vermoord, omdat hij kritiek had op de islam.

groet,

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 12:03
Dit topic is geen discussie waardig, geblaat moet zich niet verbazen als het niet serieus genomen wordt. De ongelovigen zijn zoals ik dus al zei degenen die zich niet houden aan hun eigen vastgestelde maatstaven dus laat de ongelovigen maar eerst naar henzelf kijken voordat ze uberhaupt denken aan 't uiten van kritiek naar de Islam en Moslims toe. De pot verwijt de ketel dat hij zwart is, maar de ongelovigen hebben zoals Allah ons in de Qur'an leert een blinddoek op, derhalve zien ze niet hoe verdwaald ze werkelijk zijn.
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 12:07

Beste Aswan,

Ik begrijp dat je het lastig vindt om inhoudelijk te reageren. Zoals veel andere moslims schieten ze in een volledige kramp indien de islam ter discussie komt.

Dat je deze topic geen discussie waardig vindt, noem ik dat een zwaktebod. Je bent blijkbaar niet in staat deze discussie te voeren. Je hanteert 2 non-argumenten om de discussie te omzeilen:

- ontwijkend antwoorden

- de discussie te verleggen.

groet,

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 12:09

2. Ayaan Hirshi Ali.

Bedreigd. Wordt nog steeds beschermt omdat ze ongetwijfeld vermoord zal worden.

 

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 12:56
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Beste Aswan,

Ik begrijp dat je het lastig vindt om inhoudelijk te reageren. Zoals veel andere moslims schieten ze in een volledige kramp indien de islam ter discussie komt.

Dat je deze topic geen discussie waardig vindt, noem ik dat een zwaktebod. Je bent blijkbaar niet in staat deze discussie te voeren. Je hanteert 2 non-argumenten om de discussie te omzeilen:

- ontwijkend antwoorden

- de discussie te verleggen.

groet,



Als we allemaal jou lijn van denken volgen om tot conclusies te komen, dan is Sinterklaas ook echt. Dit is een waardeloos onderwerp voor de simpele reden dat jij je schuldig maakt aan zaken waar je Moslims van beschuldigd. En nu jij toch al off topic bent geraakt omdat je in je fantasiewereld discussiemeester bent en derhalve mij even komt vertellen wat ik zogenaamd fout doe, kan ik je ook maar beter gelijk meedelen dat je een arrogante kwal bent zonder substantie. Je onderwerp slaat kant nog wal en het is meer dan duidelijk dat je alleen maar aan het zaniken bent. Ik begrijp dat selfrelectie niet behoort tot een van je sterkste punten maar probeer nu toch maar eens te zien hoe belachelijk jij jezelf neerzet op een forum door Moslims voor Moslims met een open deur voor iedereen die oprecht wil leren.

Het meest amusante is wel dat je met jou onzin niets bereikt, we zijn net zo sterk in ons geloof dan voor jij en je 31 berichten hier waren. En om maar te spreken over hoe je aan je aantal berichten komt, weleens van de edit knop gehoord die is er om berichten aan te passen niet om een topic te spammen met berichten die makkelijk in 1 post kunnen zoals je laatste twee berichten.

Als je niet zo zelfingenomen was en had opgelet dan had je wellicht doorgehad dat Islam de perfecte religie is, de perfecte levenswijze of jij dat nu gelooft of niet is niet van belang want je praat tenslotte met Moslims over Moslims en Islam. Dus Islam is perfect en - ik kan haast niet geloven dat ik dit nu weer moet gaan herhalen - Islam is daarom niet onderhevig aan publieke opinie of trends. Wat jij interpreteert over de Islam is dus nietszeggend voor Moslims. Laat daarom die belachelijke topics achterwege en kom met iets interessants. Als je zo door blijft gaan gaat de dood zich nog dood vervelen.

Vrijheid van meningsuiting is een mythe die de ongelovigen de wereld wil voorhouden, dus laat ze eerst maar eens zichzelf onder de loep nemen voordat ze naar de Islam en Moslims gaan wijzen.


Aangepast door aswan
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 13:10

Beste Aswan,

Ik zal je beledigingen naast me neer leggen.

Wederom blijf ik begrip hebben voor je reacties, ook al doen ze absoluut niet ter zake. Ik weet dat kritiek op de islam door moslims nooit geleverd is. Daar spelen een aantal motivaties een rol:

- de sociale uitsluiting, doodsbedreiging en mogelijke uitvoering daarvan

- de angst voor het hiernamaals.

Rest me te stellen dat ik in deze topic me baseer op feiten. Niet meer en niet minder.

En die kunnen pijnlijk zijn.

groet,

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 13:12

3. Rushdie.

Kreeg een fatwa aan zijn broek vanwege 'de duivelsverzen'. Is door islamitische geestelijkheid flink wat geld op zijn hoofd gezet.

 

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 13:33
Doordat jij alle kritiek op jou naast jou legt, laat je zien hoe nietszeggend je woorden zijn, en je bent zo transparant dat je daar ook gelijk bewijs van laat zien. Want wederom ben je aan het spammen terwijl ik je op dit gedrag heb aangesproken. De feiten spreken voor zich, je staart je blind op andere mensen omdat je de tekortkomingen in jezelf niet durft te aanschouwen.

Aangepast door aswan
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 13:45

Beste Aswan,

Je bemerkt dat ik zeer beleefd blijf, dat in tegenstelling tot jou.

Waarom ben je zo geagiteerd? Wat klopt er niet hetgeen ik schrijf? Kom met argumenten waarom mijn bijdrages onjuist zijn.

Let wel, ik heb geen enkele bedoeling jou, of wie dan ook te kwetsen.

Neemt niet weg dat ik, ook volgens jouw geloof(?) het recht heb een mening te hebben. Toch?

groet,

 

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 15:21
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Beste Aswan,

Je bemerkt dat ik zeer beleefd blijf, dat in tegenstelling tot jou.

Waarom ben je zo geagiteerd? Wat klopt er niet hetgeen ik schrijf? Kom met argumenten waarom mijn bijdrages onjuist zijn.

Let wel, ik heb geen enkele bedoeling jou, of wie dan ook te kwetsen.

Neemt niet weg dat ik, ook volgens jouw geloof(?) het recht heb een mening te hebben. Toch?

groet,

 



Sja ik denk dat je wellicht niet gewend bent dat iemand je keihard de waarheid zegt, en daarom reageer je zo overgevoelig op mijn posts. Maar soms hebben mensen nodig dat iemand ze een spiegel voor houd en laat zien dat 't beeld niet rooskleurig is. Door politiek correct te zijn schiet niemand wat mee op, zo help ik je tenminste maar je moet het wel willen zien. En dan moeten die oogkleppen er toch echt eerst af, zodat je kunt zien dat de vrijheid van meningsuiting een mythe is die door de ongelovigen wordt gepropageerd maar waar in de praktijk bar weinig van terecht komt. Dus doe je ogen open, druk je ego weg en zie in dat de ongelovigen eerst naar hunzelf moeten kijken en naar het onrecht wat zij zichzelf en anderen aan doen. De vrijheid van meningsuiting die klaarblijkelijk niet voor de Moslim geld is daar maar een klein onderdeel van, er is wel meer onrecht dat de Moslims wordt aangedaan en hoe eerder we dat probleem aanpakken hoe beter het zal zijn voor de hele wereld.

Dit kan natuurlijk alleen met mensen die zich niet als vijanden opstellen tegenover de Islam en Moslims want als je jezelf als vijand gaat opstellen en gaat provoceren dan bereik je natuurlijk niets.


Aangepast door aswan
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2009 om 23:54

Beste Aswan,

Wederom blijf ik vol mededogen. Ik zal dus je beledigingen (dus weer)naast me neer leggen.

Nogmaals vraag ik je uiterst beleefd mijn vragen te beantwoorden.

Waarom ben je zo geagiteerd? Wat klopt er niet hetgeen ik schrijf? Kom met argumenten waarom mijn bijdrages onjuist zijn.

groet en sterkte,

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 00:11

4. Efsian Elian, gevlucht uit Iran voor het theocratische regime.

Met de dood bedreigd.

 

 

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 08:33
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Beste Aswan,

Wederom blijf ik vol mededogen. Ik zal dus je beledigingen (dus weer)naast me neer leggen.

Nogmaals vraag ik je uiterst beleefd mijn vragen te beantwoorden.

Waarom ben je zo geagiteerd? Wat klopt er niet hetgeen ik schrijf? Kom met argumenten waarom mijn bijdrages onjuist zijn.

groet en sterkte,

 



Ik heb je zat argumenten gegeven die jij moedwillig negeert. Dat jij die blinddoek om hebt is niet mijn fout. Zoals ik eerder ook al aangaf is het dus in je eigen voordeel als je naar jezelf kijkt en de wijze waarop jij jezelf profileert. Als het je allemaal te veel wordt en jij je constant beledigd voelt dan moet je niet posten dat lijkt me nogal logisch.

Ik gun je een blik vanaf de andere kant in hoe jij gezien wordt en jou beeld van de vrijheid van meningsuiting waar je tot dus ver niet op hebt gereageerd omdat je weet dat ik gelijk heb. Moslims worden dus onderdrukt, ze kennen geen vrijheid van meningsuiting voor Moslims zijn er nog de kleine lettertjes en dat geld voor Moslims als een groep. De pot verwijt de ketel dat deze zwart ziet en dat is iets waar jij niet van terug hebt. Dit topic is een dood topic, en ik heb al uitgelegd waarom dit zo is.
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 10:08

Beste Aswan,

Ik ben niet beledigd. Daar ben jij niet toe in staat.

Natuurlijk krijg ik wederom geen antwoorden op mijn vragen. Dat is jouw keuze, daar heb je recht op.

5. Jami: Overtuigd ex-moslim, weet als ervaringsdeskundige waar een theocratische dictatuur toe in staat is.

 

 

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Beste Aswan,

Ik ben niet beledigd. Daar ben jij niet toe in staat.

Natuurlijk krijg ik wederom geen antwoorden op mijn vragen. Dat is jouw keuze, daar heb je recht op.

5. Jami: Overtuigd ex-moslim, weet als ervaringsdeskundige waar een theocratische dictatuur toe in staat is.

 

 



Zoals ik al zei je bent blind, je ziet niet eens dat dit topic al lang dood is. Toch kies je er voor om door te blijven zagen over iets dat niemand wat interesseert. De enige reden waarom ik uberhaupt nog in ga op die onzin die jij aan het spuien bent is om je te helpen in zien dat je eerst maar eens naar jezelf als ongelovige moet kijken alvorens je over de Islam en Moslims komt praten. Maar aangezien je niet wilt zien, heeft zelfs dit geen nut. Je graaft een kuil voor jezelf.
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 12:57

Mijn allerbeste Aswan,

Dank voor je bezorgdheid, maar ik heb je hulp niet nodig.

6. Dr. Wafa Sultan. Gevlucht uit Syrie, nadat zij getuige was van de moord op een van de professoren van de universiteit alwaar ze medicijnen studeerde. door fanatieke moslims. Onder het geschreeuw "Allah akbar" werd een volledig onschuldig man van zijn leven beroofd.

Enkele van haar uitspraken:

"De botsing die we waarnemen in de wereld is niet een 'clash of civilisations'; het is een botsing tussen tijdperken. Een botsing tussen een mentaliteit die thuishoort in de Middeleeuwen en een andere mentaliteit, die thuishoort in de 21e eeuw."

"Tijdens mijn jeugd werd me geleerd om joden (zowel in mijn opvoeding als onderwijs) te haten".

"Het zijn veelal Moslims die hun geloof verdedigen door het tot de grond toe laten afbranden van kerken, het vermoorden van mensen, evenals het vernietigen van ambassades. Deze verkozen weg zal nimmer tot enig positief resultaat leiden. De Moslims dienen zichzelf af te vragen wat ze kunnen betekenen voor de mensheid voordat zij beginnen respect te eisen".

Kort na de uitzending op al Jazeera daalde er meteen een storm van kritiek op haar neer. Volgelingen van de �vredelievende religie� uiten onmiddellijk talrijke doodsbedreigingen aan haar adres.

Ze leeft momenteel, natuurlijk ondergedoken, in de VS.

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 13:41
Meer dan 1 miljoen kinderen vermoord door de ongelovigen tijdens de eerste golf oorlog, om maar te zwijgen van miljoenen anderen waar ik nog niets over heb gezegd. Nu jij weer, en als jij er nu 1 miljoen hebt bereikt kom dan weer met je onzin. Alsof wij Moslims onder de indruk moeten zijn van die paar anti-islamisten die alleen maar aan t provoceren zijn. Ik lig er iig niet wakker van. Dit is hoe blind je bent, het is alleen maar triest om te zien.


Aangepast door aswan
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 13:48

Beste Aswan,

Ik vraag je vriendelijk on-topic te blijven; islam en vrijheid van meningsuiting.

7. Mimount Bousakla.

Vlaams politica, publiciste en ex-senator.

Bousakla werd in mei 2003 met enkele tienduizenden voorkeurstemmen voor sp.a verkozen in de Senaat. Ze raakte eerder bekend als columniste en auteur van het boek Couscous met frieten. Voor haar kritische houding kreeg ze in 2004 doodsbedreigingen.

groetjes,

 



Aangepast door Abu Afak
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 13:52
Ik heb al duidelijk gemaakt dat er geen topic is, dingen in hoofletters, vetgedrukt, of groter typen maakt t echt niet interessanter of imposanter. Tot dusver praat je alleen maar tegen jezelf, dit is geen topic met discussie waarde maar een rel nicht met tunnelvisie die maar blijft zeuren.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 14:16

Ja sub7annaAllah   alleen in Gaza 1400 doden ,en iraq  en Afganistan  en zelfs in pakistaan plegen ongelovigen aanslagen zodat de moslims daar de schuld van krijgen  en werd een moslima niet in een rechtbank vermoord alleen omdat ze in Allah en zijn boodschapper (vrede zij met hem )geloofde ? vernederingen van moslims in  Guantanamo Bay?

Jij spreekt over dreigementen  maar jullie ongelovigen  dreigen niet maar voeren het uit  en vallen landen waar jullie geen recht op hebben binnnen  dat is pas afscheuwlijk,

je noemt ook  een wafa nog wat  dat zich bedreigt voelt laat me niet lachen .

zijn die vrouwen in abo gariab  in iraq die verkracht worden en daarna ook worden vermooord door jou ongelovige genootjes dan geen vrouwen ?

dus schaaam je heb het niet over rechtvaardig en respect.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.