Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

hoezo tolerant?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: hoezo tolerant?
    Geplaatst op: 17 augustus 2011 om 08:38
Beste Mohammad48,
 
Dank voor je reactie. Je stelt dat het fout gaat als mensen oordelen i.p.v. Allah. Hier begrijp ik je niet helemaal. Een mens dient toch in juridische kwesties te oordelen?  Deel van de sharia is toch god's wetten op aarde ten uitvoer te brengen?
 
De mens is inderdaad zwak; misschien ben je je ervan bewust dat dit een christelijke grondgedachte is?
 
Als onwetendheid een belangrijke reden is van intolerantie jegens anders-denkenden-gelovigen, dan is mijn vraag aan jou hoe mensen wetend worden? Het valt me op dat er binnen de islam duizenden geleerden en quasigeleerden rondlopen, allen met eigen agenda en interpretaties. Het lijkt me uitermate lastig om deze onwetendheid te bestrijden. (ik hou het analfabetisme onder moslims nog buiten beschouwing)
 
Het liefhebben van alles wat islamitisch is en het haten van alles wat niet-islamitisch is, is een volgende punt waaruit blijkt dat de islam niet tolerant KAN zijn!
 
Uit respect voor jou heb ik het door jou genoemde citaat uit de koran weggehaald. Het scoort inderdaad gemakkelijk. Neemt niet weg dat het een citaat is dat menig onwetende of wetende moslim  ge/misbruikt.
 
groet,
 
 
 
 
 
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2011 om 06:26
Als mensen oordelen in de plaats van Allah dan krijg je zulke toestanden. 

De mens is namelijk zwak en maakt fouten. 

Onwetendheid is daarbij een doorslaggevende factor. 

De nadruk, die door sommigen gelegd wordt op het haten van al wat niet-Islamtisch is, evenzeer.

Religie die in een openbare rechtbank verandert door misinterpretatie van woorden kan nefast zijn.

Terwijl Islam tot tolerantie uitnodigt maken volgelingen er soms een hel op aarde van.


Je citaat uit de Koran is met het haar getrokken. Het is ook uit de context en in andere omstandigheden.
En dus niet van toepassing in vredestijd.


Aangepast door mohammad48 - 17 augustus 2011 om 06:31
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2011 om 15:28
Goed. Ik zal trachten met rationele argumenten en aangevuld met voorbeelden duidelijk maken dat de islam niet tolerant is.
 
Ik zal beginnen met een voorbeeld. Jullie zijn ongetwijfeld op de hoogte van Bibi, een christelijk vrouw in Pakistan. Zij zit in hechtenis omdat ze de profeet mohammed zou hebben beledigd. (waarlijk een wonder om een dode te beledigen, nietwaar?)
 
Ze is veroordeeld wegens blasfemie.  Slechts niet-moslims kunnen in Pakistan voor blasfemie worden veroordeeld.
 
Een imam (toc heen islamitisch leidsman) uit het dorp waarin ze leeft, heeft gesteld dat als ze uit de gevangenis komt ze alsnog de doodstraf zal krijgen. Een volksgericht zal zorgen dat ze aan de hoogste boom wordt opgehangen.
 
Een andere imam heeft 5.000 dollar geboden voor het vermoorden van Bibi.
 
Hierboven schets ik 1 voorbeeld van een geloof die diep intolerant is naar andersdenkenden en andersgelovigen.
 
Ik nodig jullie uit om dit gesprek te voeren.
 
groet,
 
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2011 om 21:42
De islam is niet tolerant naar andersgelovigen.
 
Dat is mijn stelling.
 
Ik heb slechts een verzoek, laat de arabische lente ook op deze site toegang krijgen en geef mij het fundamentele recht mijn mening te geven, ook als je dat niet bevalt.
 
Het fundamentele recht dat door deze redactie wordt gebruikt om haar boodschap te verkondigen.
 
Ik dien erbij te zeggen dat dat fundamentele recht een westers recht is waar moslims gebruik van maken. Sterker, moslims eisen hun, en terecht, plaats op. Een plaats die ik als atheist nooit zal kunnen verwerven in een islamitische samenleving.
 
Kunnen jullie omgaan met democratie?
 
groetjes,
 
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.