Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHuisdieren

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Huisdieren
    Geplaatst op: 28 februari 2004 om 11:38

Hallo allemaal,

hoe zit het in de Islam met de huisdieren? hebben jullie die, of mogen jullie die hebben volgens de Islam? En welke dieren zijn rein en welke onrein?

Alvast bedankt, liefs Rahima

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2004 om 11:51

asalam aleikum,

Zelf heb ik 2 katten...1 hele dikke van 8kilo,hij is 15 jaar en een mannetje,de andere is een vrouwtje van 10 jaar...Ik zou zelf niet zonder dieren willen leven,of het moet niet anders kunnen,als het niet samen kan met een baby ofzo..

verder heb ik de volgende overlevering gevonden:

 Overgeleverd door Ibn 'omar (moge Allah tevreden zijn met vader en zoon) dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Een vrouw werd gekastijd vanwege een kat, die zij opgesloten had totdat zij (de kat) doodging. Daarom ging zij naar de hel. Toen zij haar opsloot gaf zij haar niet te eten en te drinken, en zij liet haar geen voedsel zoeken tussen de knaagdieren en insecten op de grond." (Boekharie, en Moesliem).

De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft niet het houden van de kat als huisdier verboden gesteld maar heeft het slecht behandelen of zorgen voor het huisdier verboden gesteld en heeft direct een bestraffing genoemd voor degene die de dieren slecht behandeld.

Wat de hond betreft,zijn speeksel in onrein.verder zou het dier voldoende bewegingsvrijheid moeten hebben.

Aboe Hurayrah (Moge Allah tevreden zijn met hem) zei dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Wanneer een hond uw vat likt, laat hem dan de inhoud wegwerpen, en dan (het vat) 7 maal wassen." In de overlevering van Moesliem staat: "de eerste keer met aarde" (Boekharie 1/44; Moesliem 1/234). In de hadith staat vat maar de geleerden maken geen onderscheid tussen een vat en andere dingen. De vacht van een hond is niet onrein.

Maar het volgende snap ik ook ff niet:

Hetzelfde geldt voor vogels of vissen, er is geen enkel bewijs om het houden van deze dieren als huisdieren verboden te stellen. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd tegen een metgezel genaamd 'Omayr: "O 'Omayr wat heeft An-noeqayr (een soort vogel) gedaan?" De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft het deze metgezel niet verboden gesteld om het dier vast te houden. De vraagstelling is een bevestiging dat de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) op de hoogte was van dit dier, en hij sprak altijd wanneer de grenzen van Allah werden overtreden. Het feit dat hij hierover niks zegt en op deze manier zijn vraag stelt is een bewijs dat het niet verboden is om deze dieren als huisdieren te hebben. Lees nu het stukje hieronder,dat we de dieren niet van hun vrijheid mogen beroven..

en dan heb ik dit:

In deze hadith wordt men aangeraden alle dieren en alle soorten vogels met rust te laten; huisvogels maar ook duiven en konijnen en andere soorten dieren. Men wordt ook aangeraden deze dieren niet op te sluiten of  voedsel te ontzeggen. De vrouw in de Hadith is in de hel terecht gekomen vanwege haar gedrag naar de kat en dit is van toepassing op alle dieren. Het verhaal van Abdullah Ibn Omar gaat, zoals bekend, als volgt verder. Hij zag een jongen een touw om het nek van een kip doen en deze voortslepen. Abdullah Ibn Omar zei tegen dat jongen: 'Vervloekt is degene die een vogel of een dier mishandelt'.  

De aanbevelingen:  

  • 1.Men moet oppassen dieren als vogels, konijnen, kippen, katten en honden, niet lastig te vallen of te mishandelen.

  • 2.Het is ongeoorloofd deze dieren op te sluiten en voedsel te ontzeggen. terwijl het stukje hierboven ons verteld dat er geen bewijs voor is?Ik denk dat het laaste klopt,al hoop ik dat er iemand is die het zeker weet?we mogen geen dieren opsluiten,maar je hebt nu bv.'huiskatten' ,die beesjes hebben nog nooit een stap buiten gezet,en zouden het buiten niet overleven... 


    wa sallam

    Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
    Terug naar boven
    kina Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 22 maart 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 9
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 09:36

    as-Salaam aleikoem,

    Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zej:
    �Er was een man onderweg die hevige dorst kreeg. Toen hij bij een bron aangekomen was daalde hij erin af en kwam er na wat gedronken te hebben weer uit en zag toen een hond met zijn tong uit zijn mond die vanwege extreme dorst probeerde de modder op te likken.

    De man zei (tegen zichzelf): �Deze hond lijdt net zo van de dorst als ik geleden heb.� Dus daalde hij nog een keer in de bron af en vulde zijn leren sok met water en kwam met deze tussen de tanden omhoog en gaf de hond wat te drinken. Allah waardeerde deze handeling en vergaf hem zijn zonden.�
    Ze zeiden: �Boodschapper van Allah, is er voor ons verdienste in goedheid tegenover dieren?�
    Hij antwoordde:
    �Er is een beloning voor vriendelijkheid voor ieder levend ding.�

    Boekhaarie �s versie eindigt met:
    �Allah waardeerde zijn handeling, vergaf zijn zonden en liet hem toe tot het paradijs.�

    Een andere versie is:
    �Een hond die zeer veel dorst had bleef rondom de rand van een put lopen totdat een losbandige vrouw van het volk van Israel hem zag. Zij liet haar leren sok in de bron zakken, haalde wat water omhoog en gaf de hond te drinken. Vanwege die handeling werd zij vergeven.�

    Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

    volgens de hadith zijn dit slechte dieren  Volume 4, Book 54, Number 531:

    Narrated 'Aisha:

    The Prophet said, "Five kinds of animals are mischief-doers and can be killed even in the Sanctuary: They are the rat the scorpion, the kite, the crow and the rabid dog."

    Volgens sommigen is een kite een kiekedief of een wouw allebij een soort roofvogels en een rabiddog een hazewindhond         groeten kina

    Terug naar boven
    nak4life Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 22 april 2003
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 974
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 10:39
    Assalaamoe Alaikoem,

    Hierboven hebben ze al heel wat geplaatst...ik wil alleen effe mijn verhaal kwijt.

    Ik had toen ik klein was een konijn...met lange haren en flaporen...Maar iemand had hem gestolen :-(
    Nu heb ik het maar op een stel vissen gehouden :-)

    Weet je wat ik echt nooit meer vergeet. Toen mijn konijn gestolen was(ja ik heb er een trauma aan overgehouden) zei een vrouw tegen mijn moeder, dat mijn konijn vast op kerstavond wordt opgegeten....echt een vieze streek. Dat zeg je toch niet!!!!

    Gair Inshallah..hopelijk smaakte mijn konijn lekker......
    Terug naar boven
    souad& Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie
    Avatar

    Lid geworden: 31 januari 2004
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 223
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 13:58

    salaam alaikom,

    Sorry Nak4life, niet gemeen bedoelt, maar ik moest om jou stukje lachen (astagfiroelah)

    Maar wie steelt er nou een konijn???

    Masalama

    Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
    Terug naar boven
    Abou Jabir Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 02 maart 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 1813
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 14:07

    Assalamoe alykoem,

    a jo, hij heeft hem kwijt geraakt, en dacht dat ie gestolen is, hij was namelijk jong

    wassalaam

    Terug naar boven
    nak4life Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 22 april 2003
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 974
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 14:35
    Assalaamoe alaikoem,

    Lach maar!!! Nee hij was echt gestolen. Het was niet een gewoon konijn, een angorakonijn...heel tam en liep ook achter mij aan enz.

    Maar ik had zo'n groot buitenhok en toen ging ik eten en toen ik terug kwam...hadden ze het gaas kapotgeknipt en de konijn eruit gehaald...

    GAIR INSHALLAH...GA IK HET HIER OVER MIJN KONIJN HEBBEN :-)

    Terug naar boven
    Hatim Yahya Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 27 maart 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 116
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 18:34
    Rabid in het engels betekend gewoon hondsdol. Dus is het niet eens zo raar dat die gedood mogen worden, ze zijn door hun ziekte zowiezo al ten dode opgeschreven.
    Terug naar boven
    Badia Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 15 januari 2004
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 224
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 01:46

    As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/hallo,

    Hahah

    De konijnenmisdaad doet mij iets heel droevigs herinneren.

    Ik denk dat haast iedere berber, het onderstaande herkend.

    Mijn vader gaat namelijk om de zoveel tijd naar de boer en haalt daar melk (om karnemelk en boter van te maken), eieren en soms ook konijnen of kippen (in levende lijfe). Verleden jaar had hij dus 4 konijnen gekocht. Mijn vader had ze thuis afgeleverd, wou eerst na de moskee en daarna zou hij ze samen met mijn moeder in de badkamer komen slachten. Tijdens die slachttaferelen, bleef ik zo ver mogelijk uit de buurt, want die arme konijnen kunnen hard piepen (gillen)

    Ik heb een zusje van 6 jaar, vorig jaar was ze dus 5 jaar. En zij wou koste wat koste ��n konijn van de vier als huisdier houden, omdat ze er helemaal verliefd op was. Hij was inderdaad SUPERlief: wit, met zwarte pootjes, zwarte oortjes, zwarte staartje en een zwarte vlek om zijn ene oog. Zoooooo schattig! Eigenlijk moet ik bekennen dat ik ook een stukje (heel veel) verliefd was. Dat konijn (we hadden geeneens een naam verzonnen voor dat arme beest) hield ervan om samen met mij te slapen. Dan deed hij zijn hoofdje onder mijn hoofd en zo sliepen we met de hoofden op elkaar . Hij hield van lichaamswarmte...volgens mij slapen konijnen onder elkaar ook altijd tegen en op elkaar. Misschien lijk ik een beetje op een konijn, ik moet namelijk alleen nog een staartje hebben en mijn oren moeten wat groeien. In ieder geval lag ik soms uren zo te slapen.

    Het mocht dus. De andere drie werden de pan in gehakt...en toch heb ik ze wel gegeten. Konijenvlees is zoooo lekker!!! Sobhana Allah!

    Maar dat ene konijn hielden we dus in de schuur. We hebben best wel een grote schuur en een best wel grote tuin met veel groen. Die konijn werd helemaal vetgemest door ons, hij at zelfs chips, hihi! Maar hij had ook (waar ik nu nog erg mee zit) mijn lievelingschoenen half opgegeten. Hij at dus zelfs leer. In ieder geval, lieten we hem altijd lekker in de tuin rondspringen. En dan was hij zoooo blij. Maar toen kwam de winter...het was ijskoud in die schuur, dus dat konden we hem niet aandoen. En in huis zou hij niet komen (m'n vader zei, of hij of ik in huis).  

    En toen ik op een nietgoede dag thuiskwam van school, liep ik zoals gewoonlijk als eerst naar de schuur om m te knuffelen...en warempel, hij was weg. Ik zag mijn moeder in de keuken een konijn schoonmaken.  Ik schrok me zoooo erg!

    Wat bleek, mijn vader had mijn zusje omgekocht met 5 euro. Zij had dus ingestemd. En 's avonds lag die konijn op tafel, niemand kon hem dus door z'n keel krijgen. Mijn vader heeft toen heeeel blij al het vlees opgegeten

     

    Dat was de konijngeschiedenis

     

    Kmis hem werkelijk nog steeds, en ik heb ook echt tranen gelaten

     

    Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

    Terug naar boven
    nak4life Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 22 april 2003
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 974
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 02:41
    Assalaamoe Alaikoem

    Nou wat hield je zusje erg van dat konijntje...voor 5 euro liet ze hem slachten :-)


    ****
    De beheerders van Islaam.nl weten niet wat hen overkomt...ineens gaan we hier over konijnen praten :-)

    Ik heb trouwens nog nooit konijn gegeten!!!
    Terug naar boven
    oegt_najiha Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 05 februari 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 905
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 02:48

    salaamoe alaikum nak4live

    ik heb ook een konijntje maar me moeder propt hem of haar helemaal vol met eten ik had vroeger altijd een hangoor maar die heeft mijn vader vrij gelaten omdat we op vakantie naar marokko gingen ik viel egt bijna flauw toen ik dat hoorde want het was egt een schatje ik begrijp joun sitiwatie wel hoor had ik ook

    ik zou niet weten want ik zonder mijn konijntje die ik nu heb zou moeten hij troost mij als ik boos ben enzo echt een schatje trouwens mijn moeder heeft een hele gemene naam voor hem bedacht in het berbers voor de berbers onder ons

    mamita (avondeten)

    wailikum asalaam najiha

    Terug naar boven
    ~Zahra~ Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 26 november 2003
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 713
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 05:19

    asallam aleikum,

    ohhohoo!!!Da`s wel grof van je moeder,maar het heeft me wel laten lachen!!

    wa sallam

    Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
    Terug naar boven
    DaveHarris Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie


    Lid geworden: 20 maart 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 16
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 06:02

    Hier is een interessant straatje hadiths mbt. tot dieren;

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 525:

    Narrated Aisha:

    The Prophet called the Salamander, a mischief-doer. I have not heard him ordering that it should be killed. Sad bin Waqqas claims that the Prophet ordered that it should be killed.

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 526:

    Narrated Um Sharik:

    That the Prophet ordered her to kill Salamanders.

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 527:

    Narrated 'Aisha:

    The Prophet said, "Kill the snake with two white lines on its back, for it blinds the on-looker and causes abortion."

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 528:

    Narrated 'Aisha:

    The Prophet ordered that a short-tailed or mutilated-tailed snake (i.e. Abtar) should be killed, for it blinds the on-looker and causes abortion."

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 529:

    Narrated Abu Mulaika:

    Ibn Umar used to kill snakes, but afterwards he forbade their killing and said, "Once the Prophet pulled down a wall and saw a cast-off skin of a snake in it. He said, 'Look for the snake. 'They found it and the Prophet said, "Kill it." For this reason I used to kill snakes. Later on I met Abu Lubaba who told me the Prophet said, 'Do not kill snakes except the short-tailed or mutilated-tailed snake with two white lines on its back, for it causes abortion and makes one blind. So kill it.' "

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 530:

    Narrated Nafi:

    Ibn 'Umar used to kill snakes but when Abu Lubaba informed him that the Prophet had forbidden the killing of snakes living in houses, he gave up killing them.

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 531:

    Narrated 'Aisha:

    The Prophet said, "Five kinds of animals are mischief-doers and can be killed even in the Sanctuary: They are the rat the scorpion, the kite, the crow and the rabid dog."

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 532:

    Narrated 'Abdullah bin 'Umar:

    Allah's Apostle said, "It is not sinful of a person in the state of Ihram to kill any of these five animals: The scorpion, the rat, the rabid dog, the crow and the kite."

     

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 539:

    Narrated Abu Talha:

    The Prophet said, "Angels do not enter a house witch has either a dog or a picture in it."

     

    Sahih Buchari Volume 4, Book 54, Number 540:

    Narrated 'Abdullah bin 'Umar:

    Allah's Apostle ordered that the dogs should be killed

    Terug naar boven
    polymorph Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 10 december 2003
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 447
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 06:28

    Salaam Alaikum,

    Gecondoleerd met je konijn nak4life  .

    Heb zelf een kat van ca.14 jaar moet er niet aan denken dat
    ze geslacht zou worden .

    Ik heb wel gehoord dat huidieren niet mogen maar ik krijg het niet
    over mn hart om mn weg te doen .


    wa salaam,

    Mohammed

    Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
    Terug naar boven
    nazib Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie


    Lid geworden: 18 februari 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 19
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 12:57
    eselaam ouelekoum, over konijnen gesproken ik heb twee weken geleden voor het laatst konijn gegeten, en zal het nooit meer doen ik ben er namelijk zo ziek van geworden dat ikgeen konijn meer kan zien. ik weert nog vroeger in marokko nadat ze een konijn hadden geslacht zaten ze om het huidje te vechten, want daar kan je namelijk lbendair (edzoen) van maken. die goeie auwe tijd
    Terug naar boven
    oegt_najiha Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 05 februari 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 905
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 03:42

    asalaamoe alikum

    voor de mensen die geen berbers spreken edzoen is een trommel die vaak word gebruikt op bruiloften vroeger als je nu naar een bruiloft gaat is er taart een opmaakster en keihard muziek (wat haram is) echt wel jammer joh maar wat wel leuk is omdat je met de islam beig bent enzo hebben wij op de bruiloft van de broer anasheed gezongen die ze toen ook zongen toen mohammd saws aankwam in madina!! wie risalla heeft gezien dan slaan er ook vrouwen op die trommels die bedoelt hij dus volgens mij ik kan het ook fout hebben maarjah

    walaikum asalaam najiha

    Terug naar boven
    Badia Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 15 januari 2004
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 224
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 04:05

    As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/hallo,

     

    In eerste instantie geplaatst door nak4life

    Assalaamoe Alaikoem

    Nou wat hield je zusje erg van dat konijntje...voor 5 euro liet ze hem slachten :-)


    ****
    De beheerders van Islaam.nl weten niet wat hen overkomt...ineens gaan we hier over konijnen praten :-)

    Ik heb trouwens nog nooit konijn gegeten!!!

     

    mn vader is heeeeeel goed in ompraten, waarschijnlijk heeft ie gezegd dat ze met die vijf euro later (in de zomer) weer een konijn mag kopen.

    Gemeen h�?!

    Maar ja...ik ben nog nooit ziek geworden van konijnenvlees...elhamdoelilah...Het is namelijk het lekkeste vlees wat bestaat (vind ik). Maar nu heb ik toch best wel moeite met het eten van konijnenvlees, aangezien ik zo gehecht was aan dat konijn.

    Enne....dit topic gaat over huisdieren...dus we mogen het vast wel eventjes over konijnen hebben...toch.. ?

    OOoooooohh!!....mamita....hoe komt ze erop...gnagna

    Ik zou zeggen....houd je moeder goed in de gaten, wat ze met dat konijn doet!

    Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

    Terug naar boven
    polymorph Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 10 december 2003
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 447
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 16:00
    Salaam Alaikum,

    Ik krijg zo langzaam het idee alsof het over het opeten van huisdieren gaat .
    Wel van mn kat afblijven a.u.b. ....dank u
    Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
    Terug naar boven
    oegt_najiha Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 05 februari 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 905
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 03:33

    asalaamoe alaikum

    polymorph ik zal van je kat afblijven hoor ik welf wou ook heel graag een kat toen mijn buurvrouw jongies had van haar poes wou echt de hele straat er een ze waren echt heel lief maar er wonen wel veel marokkanen bij mij in de straat en toen zij me moeder mag zei er een toen zei ik nee en toen zei ze dan mag jij er ook geen een maar ik had ook een schildpad in marokko maar mijn oma is half blind en dacht dat er in die emmer nix in zat maar daar zat mijn schildpad in en toen gooide ze die emmer met waten naar beneden en ik en mijn nichten enzo hebben de hele dag naar gezocht maar kon hem niej vinden

    wel jammer maarjah dat was weer mijn verhaal

    eej badia mijn moeder wil nix met dit konijn te maken hebben want hij is erg klein maar wel dik hoor heeft ie van mij dus maar me moeder ziet ook hoe gehecht ik aan dit dier ben elke dag heb ik hem wel 30 min in me handen en ben met hem aan het spelen m(niet een half uur achter elkaar maar gewoon de heledag) en ook als ik thuis kom van school het eerste wat ik vraag heb je hem eten en water gegeven ! wel belangrijk he dus

    maar mijn vader is een ander verhaal die heeft hem laats los gelaten 's ochtens en  ik thuis kwam van school bleek dus dat ie niet is verder gelopen dan 2 meter van de achterdeur toen heeft me moeder hem maar weer trg gepakt lief he

    mijn konijn wil zijn baasje niet kwijt ikke dus

    maar ik ga maar weer eens

    wailikum asalaam najiha

    Terug naar boven
    Hatim Yahya Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 27 maart 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 116
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 11:21
    Ik heb wel eens gelezen dat de profeet Mohammed zelf een kat had, genaamd muezza. Klopt dit niet ?
    Terug naar boven
    Abou Jabir Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 02 maart 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 1813
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 12:10
    In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

    asalaamoe alikum

    voor de mensen die geen berbers spreken edzoen is een trommel die vaak word gebruikt op bruiloften vroeger als je nu naar een bruiloft gaat is er taart een opmaakster en keihard muziek (wat haram is) echt wel jammer joh maar wat wel leuk is omdat je met de islam beig bent enzo hebben wij op de bruiloft van de broer anasheed gezongen die ze toen ook zongen toen mohammd saws aankwam in madina!! wie risalla heeft gezien dan slaan er ook vrouwen op die trommels die bedoelt hij dus volgens mij ik kan het ook fout hebben maarjah

    walaikum asalaam najiha

    assalamoe alykoem,

    ik ben zelf ook berber, maar eerlijk gezegd wist ik niet wat  edzoen  is.

    djazakie Allah kheir oegt_najiha voor de uitleg

    wasslaam,

    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.