Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

10 adviezen voor een moslimman

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamed el mouk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 10 adviezen voor een moslimman
    Geplaatst op: 12 maart 2004 om 11:54

1.Kleed je mooi aan voor je vrouw, zorg dat je er goed verzorgd uitziet en ruik lekker. Wanneer was de laatste keer dat wij mannen een mooie pyjama kochten? Zoals een man wilt dat zijn vrouw er goed voor hem uitziet zo wilt de vrouw dat haar man er leuk uitziet voor haar.De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem)  begon eerst met miswak als hij naar huis terugkeerde en hield altijd van lekkere geuren

2.Kies schattige namen voor je vrouw. De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem)  had koosnaampjes voor zijn vrouwen, waar zijn vrouwen van hielden. Roep jouw vrouw met de meest beminde namen en vermijd namen die haar pijn doen.

3.Behandel haar niet als een vlieg. We denken nooit aan vliegen in onze dagelijkse leven totdat het ons �ergert�. Gelijkelijk, een vrouw doet heel de dag iets goeds � wat de man niet opvalt -  totdat ze hem �ergert�. Behandel haar niet zo, erken al de goede dingen die ze doet en blijf dat herinneren. Als je iets slechts ziet in je vrouw, probeer het te verzwijgen en geef er geen commentaar op! Dit is een manier die de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem)  hanteerde wanneer hij iets ongepast zag bij zijn vrouwen (moge Allah tevreden over hen zijn). Het is een manier die weinig moslimmannen hebben weten te overwinnen van zichzelf.

4.Lach naar je vrouw wanneer je haar ziet en omhels haar vaak. Een glimlach is een liefdadigheid (sadaqa), en je vrouw is niet uitgezonderd van de moslimgemeenschap. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) kuste zijn vrouw eerst voordat hij naar het gebed ging, ook al vastte hij.

5.Dank haar voor alles wat zij doet voor jou. En dank haar nogmaals! Neem bijvoorbeeld het eten die zij klaarmaakt, de huis die ze schoon maakt en vele andere taken die zij vervult. En de commentaar die zij hierop krijgt is dat er meer zout in de soep moet. Laat dit niet gebeuren maar bedank haar juist!

6. Vraag haar voor jou te noteren wat de laatste tien dingen zijn die jij gedaan hebt voor haar om haar gelukkig te maken, en herhaal deze nogmaals. Het is moeilijk om te bedenken wat jouw vrouw gelukkig maakt. Je hoeft niet een raadspelletje te spelen, vraag het haar gewoon en probeer het vaak te herhalen in jouw leven.

7.Wees niet kleinzielig met haar verlangens en begeerten. Maak het haar aangenaam. Soms kijken de mannen neer op de wensen van hun vrouwen. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem)  heeft ons een voorbeeld gegeven tijdens een voorval met Safiyyah (moge Allah tevreden over haar zijn), zij moest huilen zoals ze zei, de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem)  had haar op een langzame kameel gezet. Hij droogde haar tranen, maakte het haar aangenaam en bracht haar de kameel.

8.Wees humoristisch en speel spelletjes met je vrouw. 

9.Kijk hoe de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) wedstrijdjes deed met zijn vrouw Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) in de woestijn. Wanneer was de laatste keer dat wij dit hebben gedaan.

10.Blijf altijd aan de woorden van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem)  denken: de beste van jullie zijn degene die goed zijn voor hun echtgenoten. En ik ben goed voor mijn echtgenoten. Probeer de beste te zijn!

Ter afsluiting: vergeet nooit om een smeekbede aan Allah de Verhevene te vragen om jouw huwelijk succesvol te maken.  

 

Terug naar boven
Almoslim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Almoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2004 om 14:57

Salaam oe alikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe

Echt gelijk... Ik vind het z� jammer dat je het niet meer ziet dat de mannen de vrouwen z� goed behandelen..
Ik hoop dat ik in de toekomst meer geslaagde huwelijken zal zien...InshaAllah
Wat zal ik blij zijn als ik later ook zo�n man zou hebben InshaAllah....

Ugt Nadia

Berecht jezelf v��rdat je Berecht wordt...
Terug naar boven
^Lost^ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ^Lost^ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2004 om 08:21

 

Assalamoe Ralaykoum

Ik ben 25 jaar,(gisteren geworden)ben 5 jaar getrouwd,en heb een lief zoontje van 1 jaar.

helaas is mijn man verre van al dat moois wat ik daar net gelezen heb el7amdulliha.

 

salam jullie nieuwe zuster

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 14:43

Salaam Oe ehleykoom...

Je hebt echt gelijk Met die 10 Adviezen ...

De idealeMoslim man ... , Zou er in werkkelijkheid zo een bestaan ?? Dat zou een wonderman zijn ...

Inch'Allah Kom ik ooit zo iemand tegen ...

En zo niet Dan heeft Allah het zo gewild en Wil ie tchekken of ik gedult heb of niet ...

Salaam oe ehleykoom Oeghtie Y.

Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2004 om 13:41

Ik weet zeker dat er genoeg van zulke moslim mannen rond lopen.

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2004 om 16:03

Salaam aleikum,

gelukkig heb ik een man die heel dicht in de buurt komt. Alhamdulilah! Wees alsjeblieft niet te negatief. Een huwelijk is iets waar je allebei aan moet werken.

 

Salaam happylady
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2004 om 01:53

Salaam oe ehleykoom ..

In dat vorige dat ik type , typte ik een foutje , dat van die "oordeel" moest zijn : "Mening"...

GreetZzZ Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2004 om 03:10

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Salamoe3leikoem wr wbr.

Leuk bovenstaande tekst Maschallah :)

Maar er zijn ook nog tien adviezen voor de moslimvrouw.... Ook fijn om te weten.

Fiamanilah,

AmmatoelAziz

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 04:53

Salam Aleikum broeders en zusters,

hier kun je ook zien wat de vrouw moet/ kan doen (voor beide geslachten bestemd)

http://www.moslima.nl/familie/relaties.html

En dan kijken bij:

  • Fundamenten voor een Gelukkig Huwelijk (deel 2)
  • Fundamenten voor een Gelukkig Huwelijk (deel 1)
    Onmisbare ingredi�nten voor ieder relatie
  • Verder kun je natuurlijk ook verder kijken op de site!

    Moge Allah ons behoeden vann de kufar en ons (vrijgezellen) belonen met de beste en liefste broeder/ zuster die er bestaat!!!

    Salam Aleikum

    Terug naar boven
    *Rahima* Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie
    Avatar

    Lid geworden: 27 februari 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 295
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 07:34

    Even over puntje 3:

    hoezo "Als je iets slechts ziet in je vrouw, probeer het te verzwijgen en geef er geen commentaar op!" --> Je kunt als man en vrouw *neem ik aan* toch gewoon over de dingen praten? Als je vrouw een kikker doodtrapt, lijkt mij dat je gewoon kunt zeggen dat je een dierenliefhebber bent en dat je dat gemeen vond van haar (om maar eens even een apart voorbeeld te gebruiken ). Praten over elkaars fouten, mits het geen echte karaktertrekken zijn(die verander je namelijk niet), versterkt je relatie alleen maar als het goed is, toch?

    Liefs,

    Rahima

    Leven is het meervoud van lef
    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 14:49

    Inderdaad Rahima, klopt helemaal, praten over goeie en slechte dingen is het belangrijkste aan een relatie.  Met verzwijgen maak je het enkel erger.
    Noor, wat bedoel je met 'behoed ons voor de kufar'?  Klinkt weer eens erg negatief...  Groetjes Kim

    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    Noor al-Islaam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 14 juli 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 955
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2004 om 06:34

    Salam Aleikum/ hallo,

    lieve kimmie, wat ik ermee bedoel is, dat Allah ons zal behoeden van de dingen die zijn doen, hoe zij leven (ongelovigen) en dat Allah ons zal beschermen ertegen, want het is erg verleidelijk zoals velen weten.

    Het gaat niet om de 'mensen' maar om hoe zij leven en doen..... de rest die kan jij verder invullen denk ik.

    Salam Aleikum, groetjes

    Noor al-Islaam

     

    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2004 om 07:09
    Persoonlijk vind ik mijn 'kufar'-leven prima.  Heb veel vrienden, een leuke vriend, toffe ouders, leuke studie, vrijheid om dingen te doen en laten...  Prima toch?  Ik kan me dan ook prima inbeelden dat dat verleidelijk is, maar vaak op een goeie manier.  Verleiden is niet perse 'verleiden tot iets negatiefs'.
    Natuurlijk zijn er mensen die het in de westerse levenstijl niet goed doen, maar die heb je ook in andere levenstijlen.
    Groetjes Kim
    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    Martinuzz Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 06 oktober 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 833
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2004 om 08:13

    Nog een bijdrage van mij over het bespreken van problemen in relaties:

    * Ik denk dat het een goede gewoonte is te proberen de dingen zoveel mogelijk bij jezelf te houden:

    - vraag je voordat je kritiek uit af of het constructief is - is het goed om je partner te wijzen op dat wat je dwars zit, omdat het iets is waar hij/zij door jouw kritiek beter mee kan leren omgaan naar jou (en anderen misschien) toe, of is hetgeen dat je dwars zit meer iets van jezelf, een irritatie die je de ander moeilijk kan verwijten.

    - als je dan besluit kritiek te uiten, probeer dan vanuit jezelf te redeneren. Dus niet "wat jij doet is niet goed" (o.i.d.), maar eerder "wanneer je dat doet doe je me pijn" (o.i.d.). Zo voorkom je makkelijker dat je overbodige agressie in je kritiek legt en geeft je ook aan niet absoluut te oordelen, maar vanuit jezelf. Zo is het makkelijker om erover te praten en is het ook makkelijker voor de ander om te accepteren wat je zegt en er zo misschien nog wat van te leren.

    Misschien wat abstract allemaal, maar dat is hoe ik er tegenaan kijk.

    Terug naar boven
    Noor al-Islaam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 14 juli 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 955
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2004 om 10:37

    Salam Aleikum,

    Hier staat hoe de ware moslima dient te zijn, lees en huiver!

    De ware Moslimvrouw is altijd ijverig om de liefde van haar echtgenoot te winnen en om hem te behagen, daarom probeert ze ook om slecht nieuws zoveel mogelijk van hem weg te houden als ze kan. Indien ze geen andere weg ziet dan het te vertellen dan stelt ze het uit tot een geschikter tijdstip en kijkt ze naar de beste manier om het over te brengen, zodat het minder kwetsend zal zijn. Dit is de wijze en goede benadering van de slimme moslimvrouw, maar dit is een houding die moeilijk te bereiken is. Een van de vrouwen die deze niveau wisten te bereiken was de grote Moslimvrouw Umm Soelaym bint Milhan, de vrouw van Abu Talhah Al-Ansari. Haar zoon overleed terwijl Abu Talhah op reis was. Laat ons luisteren naar haar zoon Anas ibn Malik die het verhaal vertelt over

    zijn opmerkelijke moeder en haar houding.

    �Een zoon van Abu Talhah door Umm Soelaym is overleden.�

    Umm Soelaym vertelde aan haar familie, �Vertel niets aan Abu Talhah over zijn zoon, totdat ik hem erover vertel.�

    Abu Talhah  kwam thuis, dus bereidde ze het avondmaal voor hem, en hij dronk en at. Toen maakte ze zich mooi op een manier dat ze nog nooit had gedaan en hij had gemeenschap met haar. Toen ze zag dat hij tevreden was, zei ze, � O Abu Talhah, denk jij dat als mensen iets uitlenen aan een huishouding en het dan terugvroegen, hebben zij het het recht om het niet terug te geven?� Hij zei, � Nee.� Ze zei, �Leg je dan neer bij de dood van jouw zoon. Abu Talhah werd kwaad en zei, �Je laat me mezelf verwennen en dan vertel je me over mijn zoon!�

    Hij ging naar de Boodschapper van ALLAH, sallalahoe alayhie wa sallam, en vertelde hem wat er gebeurd was. De Boodschapper van ALLAH, sallalahoe alayhie wa sallam, zei,� Moge ALLAH jullie beiden zegenen voor deze nacht!�

    Umm Soelaym werd zwanger. De Boodschapper van ALLAH, sallalahoe alayhie wa sallam, ging op een reis en ze vergezelde hem. Wanneer de Boodschapper van ALLAH, sallalahoe alayhie wa sallam, terugkwam van een reis, betrad hij Medinah nooit in de nacht. Toen zij (het reizende gezelschap) Medinah naderden, begonnen haar we�en. Abu Talhah bleef met haar en de Boodschapper van ALLAH, sallalahoe alayhie wa sallam, ging verder naar Medinah. Abu Talhah zei, � O Heer, U weet hoeveel ik ervan hou om weg te gaan met Uw Boodschapper wanneer hij weg gaat en terug te komen met hem wanneer hij terugkomt en zoals u ziet ben ik opgehouden.� Umm Soelaym zei, � O Abu Talhah, ik voel niet meer zoveel pijn als ik daarvoor deed, dus laat ons verder gaan.� Toen zij Medinah  bereikten begonnen haar we�en weer en ze beviel van een jongen.

    Mijn moeder zei tegen mij,� O Anas, niemand zou hem mogen voeden, totdat je hem brengt naar de Boodschapper van ALLAH, sallalahoe alayhie wa sallam, in de morgen. Dus toen de morgen kwam nam ik de baby naar de Boodschapper van ALLAH, sallalahoe alayhie wa sallam en wanneer ik hem ontmoette was hij een ijzeren gereedschap aan het dragen. Toen hij me zag, zei hij, �Ik hoop dat Umm Soelaym bevallen is.� Ik zei, �Ja.� Dus legde hij het gereedschap neer en bracht ik het kind naar hem en plaatste hem op zijn schoot. De Boodschapper van ALLAH, sallalahoe alayhie wa sallam, riep voor sommige van de dadels van Medinah. Hij, sallalahoe alayhie wa sallam, kauwde het, todat het zacht werd, toen stopte hij het in de baby�s mond en de baby begon te smakken met zijn lippen. De Boodschapper van ALLAH , sallalahoe alayhie wa sallam, zei, �Kijk hoeveel de Ansaar van dadels houden!� Toen veegde hij het gezicht van de baby en noemde hem Abdullah�[1]

     

    Hoe geweldig was Umm Soelaym�s geloof en hoe fantastisch was haar geduld en deugdzaamheid. Hoe dapper ze haar pijn van haar man verborg en zich geliefd maakte bij hem. Ze kreeg het voor elkaar om haar verdriet van het verlies van haar geliefde zoon te verbergen en die tijd te besteden met haar man geduldig hopend dat door het zijn van een goede vrouw zijn aan haar man zij mogelijk het genoegen van ALLAH soebhana wa ta�aala zou  verdienen. Dit is ware, diep en oprechte geloof. ALLAH soebhana wa ta� aala beantwoordde de Profeet�s smeekgebed voor Umm Soelaym en haar man en ze werd zwanger die nacht.

    Toen ze hoogzwanger was, zag ze haar man Abu Talhah voorbereiden om op uit te gaan op een andere militaire veldtocht met de Boodschapper van ALLAH, sallalahoe alyhie wa sallam. Ze stond erop om met hem deel te nemen aan de eer van Jihad  samen met de Boodschapper van ALLAH, sallahoe alayhie wa sallam, hoewel ze in de later stages van haar zwangerschap was. Haar echtgenoot nam medelijden met haar wegens de moeilijkheden van de reis en de hitte van de woestijn, maar hij vroeg alsnog de Profeet voor toestemming om haar met hem mee te laten komen en hij gaf zijn toestemming omdat hij haar kracht van kararakter liefde van jihad wist. <o:p></o:p>

    Umm Soelaym was aanwezig toen de Moslim triomfantelijk waren in Mekka en toen zij pijnlijk werden getest in Hoenayn. Ze stond ferm, zo sterk als een rots, samen met haar man en de kleine groep van Gelovigen rondom de Profeet, sallalahoe alayhie wa sallam, alhoewel ze zwanger was, op die meest moeilijke tijdstip wanneer vele anderen waren gevlucht, bleef ze daar totdat ALLAH soebhana wa ta�aala de overwinning bracht aan de Gelovigen. De mujahid leger keerde terug naar Medinah en haar we�en begonnen, Toen de pijn intenser werd, bleven zij en haar man achter voor een tijdje, maar haar man bad tot zijn Heer in de stilte van de nacht, want hij hield ervan om weg te gaan en terug te keren met de Profeet, sallalahoe alayhie wa sallam. Plotseling hield de pijn op, ze vertelde haar man en ze gingen erop uit om het leger te volgen dat al voorop was gegaan. Ze hadden hun ingehaald en nadat zij Medinah hadden betreden, begonnen de we�en van Umm Soelaym weer. Ze beviel van en jongen en zijn broer aan zijn moederskant, Anas, bracht hem naar de Profeet, sallalahoe alahyhie wa sallam, die hem een kleine hoeveelheid dadels voedde en noemde hem Abdullah. Het gebed van de Profeet, sallalahoe alayhie wa sallam, was vervuld, aangezien onder zijn afkomelingen tien grote Geleerden waren. Zonder twijfel kende ALLAH de oprechtheid van Umm Soelaym�s geloof en bracht het goede nieuws van het Paradijs aan haar via Zijn Profeet, sallalahoe alayhie wa sallam,: � Ik betrad het Paradijs en hoorde voetstappen. Ik zei, �Wie is dit?� en ze vetelden me � Het is Al-Ghumaysa�, de dochter van Milhan, de moeder van Anas ibn Malik.� �[1]

    Terug naar boven
    islam Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 09 oktober 2003
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2554
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2004 om 16:11

    Hoi Noor,

    ik ben het eigenlijk niet eens met je voorbeeld.  Ik persoonlijk vind het een teken van disrespect om zoiets niet dadelijk te vertellen, laat staan nog seks te hebben.  Moest iemand mij dat lappen (geliefde vriend of niet), dan zou ik ERG boos zijn.  Liefde betekent echt niet dingen verbergen, met welke intentie dan ook.  Liefde betekent communicatie, eerlijkheid en steun.
    "Hoe dapper ze haar pijn van haar man verborg en zich geliefd maakte bij hem."
    Deze gedachte vind ik ook erg raar, je gaat toch wel aan iets anders denken dan je geliefd maken op zo'n moment

    Mijn vorige vriend heeft een beetje zoiets meegemaakt, zijn opa stierf tijdens de examens en zijn vader vond het beter het hem een dag later te vertellen, zodat hij nog een examen kon meedoen.  Dat had zijn pa, in ieder geval tot we uiteengingen, nog niet vergeven, toch 2 jaar na het overlijden in kwestie...
    Groetjes Kim

    Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
    Terug naar boven
    Mystica Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 06 september 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 65
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2004 om 16:19

    De 10 adviezen aan de Moslimman...grappig het woord advies terwijl ik in berichten over vrouwen meestal over rechten maar vooral ook plichten hoor spreken....?

    De 10 adviezen zoals hierboven gezet, vind ik voor een groot deel, vanuit mijn westerse visie gezien natuurlijk, vanzelfsprekend.....(o wat ben ik erg... verwend misschien ?) Maar veel van die adviezen zijn in de westerse cultuur eigenlijk normaal dat je dat doet....dat je je goed kleed en er verzorgd uit ziet, ook in bed...Niemand houdt van een viezerik in zijn/haar bed toch ?

    Dat je koosnaampjes voor elkaar hebt...en laat merken dat je van elkaar houdt door knuffels en omhelzingen. (nr. 2 en 4).

    Je vrouw niet behandelen als een vlieg..en niet enkel dingen zeggen als het je ergert....Eigenlijk vind ik het triest dat deze dingen als advies moeten worden kenbaar gemaakt....Is het werkelijk zo erg gesteld dan met die moslimmannen ? Zijn ze zo onaardig, onattent, gemeen en bruut ?

    Mijn man hoeft mij niet elke dag te bedanken hoor voor dingen die ik doe...ik bedank hem ook niet elke dag voor de dingen die hij doet....Maar we lopen ook niet de hele dag op elkaar te mopperen misschien dat dat scheelt....

    Er is toch niks fijners dan elkaar gelukkig te maken voor zover je daar toe in staat bent. Niemand is er mee gebaat als je elkaar het leven zuur maakt....En als je inderdaad niet weet wat je partner fijn vindt...dan wordt het hoog tijd om daar eens naar te vragen....(nr. 6 en 7)

    Spelletjes en wedstrijdjes doen...ik weet niet goed wat hier mee bedoeld wordt...ben wel benieuwd eigenlijk.

    Voor wat betreft het al dan niet verzwijgen van dingen die je als slecht bestempeld, tja..ik hou ook van openheid. Ik heb liever dat dingen bespreekbaar zijn en blijven dan dat er een soort verstoppertje gespeeld wordt waardoor spanningen en irritaties juist ophopen...Geen wonder dat je je dan gaat lopen ergeren zoals in het vliegenverhaal.....

     

     

     

    Terug naar boven
    A_en_S Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 31 augustus 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 233
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 04:52

    Salaamoe alaikoem,

    Mohamed, Heb je deze adviezen misschien in het arabisch voor me? Of een website waar je dat kan kopieren?

    Djezekka lahoe ghairan

    Wasalamoe alaikoem wr wb

    Soumaya

    Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
    Terug naar boven
    Abou Jabir Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 02 maart 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 1813
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 05:03

    Assalamoe alykoem,

    ik denk niet dat ze in het arabisch bestaan, omdat ze hier in NL geschreven zijn, niet uit het arabisch vertaald of so........maar waarom wil je ze in het arabisch???

    wassalaam,

    Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
    "Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
    Terug naar boven
    A_en_S Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 31 augustus 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 233
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 05:50

    Salaamoe alaikoem,

    Mijn schoonzus vroeg ze in het arabisch, dan begreep haar man het beter!

    Wassalaam, Soumaya..

    Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
    Terug naar boven
    Achie Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 20 oktober 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 10
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Achie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 05:53

    Kan je zelf toch effe snel vertalen :P Moet niet zo moeilijk zijn. Je kan ook effe kijken voor een vertaalprogramma op internet Nederlands->Arabisch

    Ohja even offtopic(ik had een vraagje, hoe kan ik mijn eigen avatar instellen :S, ik zie geen link in het bewerk profiel gedeelte daarvoor. ik kan alleen kiezen uit de beschikbare avatars).

    Terug naar boven
    A_en_S Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 31 augustus 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 233
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 06:06

    Achie, ja.. Ik vertaal het wel effe! Haha, moet ik wel eerst snel arabisch leren..  

    Helaas heb ik die kennis nog niet.. En over je vraagje: heb geen idee wat een avatar is..

    Wassalaam, Soumaya..

    Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
    Terug naar boven
    Martinuzz Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 06 oktober 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 833
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 06:10
    Een avatar is een plaatje dat altijd bij je berichtjes verschijnt, zoals dat woestijngezicht onder mijn naam. Daar was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.. hoe je je eigen avatar kan uploaden.
    Terug naar boven
    Abou Jabir Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 02 maart 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 1813
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 06:12

    Assalamoe alykoem,

    avatar is dat plaatje onder je nickname,

    op die vraag wil ik ook graag een antwoord hebben van de eigenaars van de site...

    Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
    "Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
    Terug naar boven
    Mystica Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 06 september 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 65
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 15:53
    Volgens mij kan je hier geen avatars uploaden. Je kan alleen kiezen uit de beschikbare avatars.
    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.