Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenslapen met lzeneba

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nazib Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Directe link naar dit bericht Onderwerp: slapen met lzeneba
    Geplaatst op: 14 maart 2004 om 15:27
eselaam ouelekoum,  mag je nadat je gemeenschap heb gehad als je gaat slapen, gewoon slapen, en dan als je sochtends wakker bent je dan rein maken, of moet je je meteen na de gemeeschap rein maken. ik zelf denk dat je je meteen na de gemeenschap rein moet maken, omdat je niet weet of je wel de ochtend haalt, en dan ben je onrein dood gegaan, maar ik zou hier graag meer over willen weten. alvast bedankt.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2004 om 15:48

Hoi,

dit is waarschijnlijk niet wat je bedoelt, maar medisch en hygi�nisch is het ook beter om je even te wassen (kan blaasontsteking bij de vrouw voorkomen).

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2004 om 05:23

Salaam alaikom,

Je moet je in ieder geval voordat de volgende salaat begint weer rein zijn. En als je na de ischaa gebed gemeenschap hebt gehad, dan dien je voordat de fadjr begint weer rein te zijn.

Het lijkt mij inderdaad beter na gemeenschap je gelijk te reinigen, net als wat je zelf zegt
: je weet noot wanneer jou tijd gekomen is.

Wallah oe �lam

Masalama

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
ogt fillah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 09:30

Salamoe alaikoem zusters,

Zelf heb ik ooit gelezen of gehoord dat weet ik niet meer precies, dat daarom het beste is om gemeenschap te hebben na salaat elfadjr wa allah a'lam.

Maar hoe zit het dan als je gemeenschap hebt gehad en je gaat je dan reinigen, en even later wil je man/vrouw weer tot je komen???

Wa alaikoem assalaam wa rahmat allah wa barakatoeh.

ogtokoem fillah.

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 14:37

Asalaam aleikoum wa rahmatoullahi wa barakatuhu broeders en zusters,

Ik heb er pas een stuk over gelezen op www.al-islaam.com Daar kun je vragen stellen aan een (cyber) imam die je dan ook antwoorde geeft. Er werd geantwoord dat je mag wachten met de grote reiniging tot de ochtend. Als je nog een keer gemeenschap wilt hebben met je man/vrouw is het aanbevolen om eerst even woedoe te doen en dan weer gemeenschap te hebben, maar ik zou zeggen: LEES HET ZELF EERST GOED!!

Moge Allah (swt) mij inshallah vergeven voor de fouten die ik heb gemaakt (amien)

Wallahoe a3lem

Wasalaam, Oegti Yasmin

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2004 om 07:27

Beste ogt fillah,

na salatoel-fadjr? 's Ochtends vroeg, lijkt me echt niet een succes. Maar goed, dat is iedereen zelf. Ik zou zelf denken salatoel-isja. Maar ja, het is niet echt belangrijk. Groetjes happylady

Terug naar boven
ogt fillah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 02:32

Beste happylady,

Dat is wat ik ooit gehoord/ gelezen heb, dus m.a.w ik weet niet of het juist is of niet. Allah a'lem.

Maar mijn vraag was waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen was:

In eerste instantie geplaatst door ogt fillah

Maar hoe zit het dan als je gemeenschap hebt gehad en je gaat je dan reinigen, en even later wil je man/vrouw weer tot je komen???

 

(la hayae fi dien toch??? of heb ik iets verkeerds gevraagd wat niet kan???

Wa assalaamoe 'ala men tabi'a elhouda.

Ogtoekoem fillah.

Terug naar boven
ogt fillah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2004 om 03:05
In eerste instantie geplaatst door Y4smin

Asalaam aleikoum wa rahmatoullahi wa barakatuhu broeders en zusters,

Ik heb er pas een stuk over gelezen op www.al-islaam.com Daar kun je vragen stellen aan een (cyber) imam die je dan ook antwoorde geeft. Er werd geantwoord dat je mag wachten met de grote reiniging tot de ochtend. Als je nog een keer gemeenschap wilt hebben met je man/vrouw is het aanbevolen om eerst even woedoe te doen en dan weer gemeenschap te hebben, maar ik zou zeggen: LEES HET ZELF EERST GOED!!

Moge Allah (swt) mij inshallah vergeven voor de fouten die ik heb gemaakt (amien)

Wallahoe a3lem

Wasalaam, Oegti Yasmin

Assalamoe alaikoem Ogti yasmin,

Ik had de geselecteerde gedeelte niet gelezen, wat de antwoord op mijn vraag was, nogmaals sorry voor mijn snelle reactie .

Jazzak allah gayr eljazza.

Wa alaikoem assalaam wa rahmat Allah wa barakatoeh.

Ogtoeki fillah.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.