Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMoslim

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*MeLiSsA* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslim
    Geplaatst op: 17 mei 2004 om 12:51

salaam aliekoem

Ik ben Melissa en ik ben een hollander , en ik heb een oma die moslim was , maar toen ze dood ging had ze een wens en die wens was dat ik een moslim wil worden .. En toen ging ze dood , dat waren haar laatste woorden ..En mij vraag is hoe dat allemaal gaat ( moslim worden ) ..  

Groetjes Melissa

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 12:55
Beste Melissa,

Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta'Ala je oma een mooie plaats in de hemel geven Inshallah(Als Allah het wilt).

klik hier
om te lezen hoe je Moslim kunt worden.

Groetjes

Nak4life
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 13:10

 

Beste Melissa,

Welkom op islaam.nl Een site voor zowel moslims als niet-moslims :-)

Ik zou je graag willen helpen met informatie over de Islaam en wat het nu precies inhoud. InchaAllah (Als Allah het Wilt).

Ik zal je een PM sturen, zodat we erover kunnen praten etc.

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 13:04

Beste Melissa,

ik werd geraakt door je korte berichtje. Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Vrede zij met jou!

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 13:40

Hoi Melissa,

wat een wijze oma had je. Ik hoop dat je het goede gaat vinden.

Ik zal je wel even pm-en, dan kunnen we verder praten, goed?

Vrede, happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 14:31

Salaam aleikum Remco,

ik ben het met je eens. Je moet een keuze maken omdat het een keuze van je hart is, anders is het niet goed. Maar ik vind het wel een mooie wens van haar oma. Zij wenste goeds voor Melissa, dat doet me heel veel. Dat doen namelijk lang niet alle mensen.

Salaam happylady

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 14:32

In eerste instantie geplaatst door Remco

Vraag je eerst af of je wel Moslim wilt worden. Ik denk niet dat het iets is dat je zomaar doet. Je moet het zelf willen doen en niet doen omdat het je oma�s wens was. Elke religie moet je met je hart volgen, ook de Islam. Verdiep je daarom in de Islam, maar stel jezelf wel de vraag of je dit echt wil. Als je nu zomaar de keuze maakt om Moslima te worden kan je weleens spijt krijgen. Luister dus goed naar je eigen hart.

soooo, ben je bezig haar over te halen, wat kan je dat schelen als ze een keuze maakt, ze weet heus wel wat ze wil.

ik weet heel goed waar je heen wil met die woorden remco.

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 14:38

Salaam aleikum Abu Jabir,

als God voor haar een toekomst ziet als moslima, dan zal dat gebeuren. Wat iedereen ook zegt. (Daar zal dan ook Remco geen invloed op kunnen hebben, dat geloof je toch ook??)

Wa salaam happylady

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 14:51


Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Daar heb je helemaal gelijk in.

Maar, mensen kunnen haar wel be�nvloeden.

En natuurlijk, Allah swt Leidt wie Hij Wilt, en laat dwalen wie Hij Wilt.

Daar hebben we echt geen remco voor nodig. :-)

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 14:52
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Abu Jabir,

als God voor haar een toekomst ziet als moslima, dan zal dat gebeuren. Wat iedereen ook zegt. (Daar zal dan ook Remco geen invloed op kunnen hebben, dat geloof je toch ook??)

Wa salaam happylady

Assalamoe alykoem,

ja zeker, zuster, ik was alleen een beetje boos, gevoelens waren ietje sterker. moge Allah je belonen voor je advies.

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 14:54

Salaam aleikum Abu Jabir,

is al goed hoor. Ik ben blij dat je grootmoedig bent, moge Allah je daarvoor belonen.
Wa salaam happylady

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 15:07

Salaam  alikoem

Ik heb een vraagje  en daar zit ik de hele dag al mee.En dat is.. hoe moet je een moslim worden  "moet je gewoon door een geleerde  lehi leha ilalah wa eshadoe mohammed  arasoelah" 3 keer laten zeggen  of kan je het ook gewoon thuis doen.Hoe gaat dat alemaal??? ik hoop dat julie dit beantwoorden  dank jullie wel (Alvast)

beslama groetjes anissa

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 15:18

Salaam aleikum Anissa,

de shahada zit in je hart. Als je diep en ondubbelzinnig gelooft in ��n God en de profeten als zijn boodschappers en Mohamed als zijn laatste boodschapper, dan heb je de intentie van de islam te pakken.
Maar het is wel gebruikelijk en (volgens mij ook soennah) om de shahada in het bijzijn van twee moslims (als getuigen van je openbare belijdenis) af te leggen. Volgens mij gaat het hierbij om mannen, hoe dat met vrouwen zit weet ik niet.

Je zegt dan de geloofsbelijdenis: ik belijd dat er geen God is dan Allah en belijd dat Mohamed zijn (laatse) boodschapper is. (In het Arabisch kan ik het niet zo opschrijven).

Ik hoop dat het je duidelijk is, misschien hebben anderen nog aanvullingen. Ik hoop dat ik het goed heb gezegd.

Wa salaam happylady 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 15:38

Salamoen Aleykoem

melissa ik wil je het volgende zeggen: laat je niet teveel leiden door naar andere mensen te kijken maar probeer echt te volgen wat de quran en de sunnah (overleveringen van onze profeet vrede zij met hem) zegt. Ik vertel je dit omdat je misschien denkt dat een moslim iemand is weergegeven in de media maar kijk maar in de quran en de sunnah en dan zul je er zelf achterkomen wie en wat een moslim is. Verder wens ik je suc6 en hoop dat je iets zult vinden dat je gelukkig bent.

Ik ben in ieder geval moslim(elhamdoulillah) en ben ook dolblij DAT ik het ben.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 15:45
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Anissa,

de shahada zit in je hart. Als je diep en ondubbelzinnig gelooft in ��n God en de profeten als zijn boodschappers en Mohamed als zijn laatste boodschapper, dan heb je de intentie van de islam te pakken.
Maar het is wel gebruikelijk en (volgens mij ook soennah) om de shahada in het bijzijn van twee moslims (als getuigen van je openbare belijdenis) af te leggen. Volgens mij gaat het hierbij om mannen, hoe dat met vrouwen zit weet ik niet.

Je zegt dan de geloofsbelijdenis: ik belijd dat er geen God is dan Allah en belijd dat Mohamed zijn (laatse) boodschapper is. (In het Arabisch kan ik het niet zo opschrijven).

Ik hoop dat het je duidelijk is, misschien hebben anderen nog aanvullingen. Ik hoop dat ik het goed heb gezegd.

Wa salaam happylady

 

 

salam alikoem

Dank je wel zuster zo is het wel voor mij duidelijk.Moge allah jou bedanken.

beslama groetjes anissa

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 03:38

In eerste instantie geplaatst door Remco

Vraag je eerst af of je wel Moslim wilt worden. Ik denk niet dat het iets is dat je zomaar doet. Je moet het zelf willen doen en niet doen omdat het je oma�s wens was. Elke religie moet je met je hart volgen, ook de Islam. Verdiep je daarom in de Islam, maar stel jezelf wel de vraag of je dit echt wil.  Luister dus goed naar je eigen hart.

Assalamoe alykoem,

als je je bericht nog een keer leest, weet je de antwoord en de uitleg.

dit vind ik, :

Als je nu zomaar de keuze maakt om Moslima te worden kan je weleens SPIJT krijgen.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 05:21

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn lieve Broeders en Zusters in de Islaam.

De lezer zij gegroet.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel, In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Moge de vrede en zegeningen van Allah met hem de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salaam zijn.
Waarlijk alle lof komt Allah soub7ana wa Ta3alaa toe. Wij loven Hem en zoeken zijn steun.

Wij vragen om Zijn vergeving en zoeken toevlucht bij Hem tegen het kwade in onze eigen zielen en tegen de slechtheid van onze daden.

Iedereen die Hij leidt zal nooit dwalen en iedereen die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

Moge Allah soub7ana wa Ta3alaa ons allen leiden tot het Hiernamaals en onze zondes vergeven, en samenbrengen in het paradijs, Ameen ya Rabb el'alamien.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Voorts, hoop ik dat alles goed met jullie gaat inshaAllah! Ik vraag Allah soub7ana wa Ta3alaa over jullie te waken en jullie te leiden, Allahoemma Ameen.

Lieve Melissa,

ik heb je berichtje gelezen, en ik moest even nadenken over hoe ik hierop zou moeten reageren. Het is de laatste wens van jouw oma, maar dat betekend niet dat je deze moet opvolgen zonder er over na te denken.
Ik ben zelf Marokkaans, en Islamitisch opgevoed. Nou Islamitisch opgevoed? Niet helemaal, maar laten we zeggen dat ik ben opgevoed met de morele Islamitische normen en waarden.
Ik ging naar de Moskee en ik las Koran, zonder na te denken. Ik wist niet wat mijn religie inhield. In mijn ogen was het alleen dit is verboden dat is verboden dat mag niet dit mag niet. Maar als kind vergeet je dan heel vaak wat wel mag, en wat Allah swt wel voor ons beschikbaar heeft gemaakt. Maar helaas, mijn ouders waren onwetend, en wisten ook niet beter. Moge Allah swt hen leiden en ons allemaal. Moge Allah swt hen Barmhartigheid schenken, zoals toen zij mij opvoedden toen ik nog klein was. Ameen Ameen Ya Rabb!!

Pas toen ik de leeftijd van 12 jaar bereikte, en ik in contact kwam met het Christendom. Ik zat namelijk op een Christenlijke school, waar ik nog steeds op zit. We leerden over het Christendom, het Jodendom, het Hindoeisme, en Boeddhisme. Een soort levensbeschouwingsles.
Ik ging bij mezelf nadenken "Islaam, wat voor een geloof is dit nou eigenlijk? Er zijn zoveel andere geloven, waarom hebben mijn ouders gekozen voor de Islaam? Hebben ze wel gekozen voor de Islaam, of is dit ze ingegoten met de paplepel, zoals bij mij." Ik ging twijfelen aan mijn geloof.

Ik wist zeker dat er een God was, daar was ik voor de volle 100% van overtuigd. Ik hoefde alleen s'avonds naar de sterren te kijken, en te kijken hoe prachtig het Heelal in elkaar zit. Soms ging ik in de zomer op het balkon slapen, en dan ging ik doe3a doen naar de God op Zijn troon. Oh God. Leidt mij tot de waarheid. Verhoor mijn smeekbede.

Wat betreft de andere religies als het Hindoeisme en het Boeddhisme waren meteen afgeschreven, want die vond ik helemaal niet geloofwaardig. Ik begon met het Christendom, ik las de Bijbel, ik vond het zo'n mooi boek. Maar dan hoor je dingen als Jezus de zoon van God. Dat terwijl Jezus tot God bad, dat is toch raar? Dan bidt Jezus in feite tot zichzelf. Jezus huilde, hij had pijn, hij werd ziek, en allerlei andere menselijke emoties, dat is toch raar als hij een God moet voorstellen? Ik heb verschillende boeken gelezen, van onder andere Ahmed Deedat. Ik geef je inshaAllah zo de links. En dan kom je erachter van, hey het Christendom bevat heel heel heel erg veel tegenstrijdigheden. Toen ging ik Bijbellessen volgen in Rotterdam, van degene die het boek had geschreven als de Bijbel een tong had. Er was een Nederlandse Moslima die haar verhaal ging doen. Ze ging een dialoog aan met de auteur over de Bijbel, en ze kwam erachter dat hij veel meer wist dat zij over de Bijbel. Ze hadden een discussie van 3 uur. Daarna stond ze boos op om weg te gaan. Hij smeekte Allah swt voor Hiedaja, en hij vroeg of ze nog even wou blijven. En ze maakte hun coversatie af, aan het einde zei ze Ash-hadoe allaielaha iela Allah wa ash-hadoe anna Mohamadan RassoeloeAllah. Soub7anAllaah denk ik dan!! Wat een klein beetje onderzoek wel niet kan doen.

Mijn advies aan jou lieve Melissa is, ga op onderzoek uit, zoals ik dat heb gedaan. Bijkijk de leer van de Torah, de leer van de Bijbel, van de Quraan. Vooroordelen opzijschuivend, gewoon onbevooroordeeld deze religies beschouwen en bestuderen, en je gezonde verstand gebruiken!! Dan komt alles goed inshaAllah. Allah swt geeft leiding aan wie Hij wil, en moge Hij swt jou leiden tot het rechte pad.

De Islaam is het mooiste wat me is overkomen, en ik ben er alleen gelukkiger op geworden. Er heeft zich een innerlijke rust een innerlijke tevredenheid in mijn hart geplant die nooit meer is weggegaan. soub7anAllah walhamdolilah wa la ielaha iela Allah wa Allahoe akbar. Ik dank Allah zovaak ik kan dat ik een Moslima ben.

Ik hoop dat jij echt moeite gaat doen om achter de waarheid te komen. Ik kan je 1 ding beloven, het is zeker de moeite waard.

Ou7bikoum fi Laaha Ta3alaa,
(Ik hou van jullie omwille van Allah swt)

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu wa Maghfiratuh,

Jullie Zuster in de Islaam,
Umm `Aqeelah

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 07:17

Salaam aleikum,

! Mashallah! Echt mooi geschreven, moge God je hiervoor belonen.

Wasalaam happylady

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 13:41
Remco, gelijk heb je.. Als je Moslim wil worden, moet dit met een pure en reine intentie gedaan worden omwille van Allah swt en met de pure overtuiging.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.