Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenis het toegstaan om samen te wonen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Zakie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Onderwerp: is het toegstaan om samen te wonen?
    Geplaatst op: 19 mei 2004 om 04:54

salaam 3leikoem

weet iemand of het toegstaan is om samen te wonen wanneer je met je partner al een huwelijksakte hebt ondertekend. Allebei hebben we geen zin om een bruiloftsfeest te geven omdat we dit alleen maar verspilling van onze geld vinden.

Weet iemand of je mag samenwonen en een bruiloft achterwege mag laten?
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 07:46

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn lieve Broeders en Zusters in de Islaam.

De lezer zij gegroet.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel, In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Moge de vrede en zegeningen van Allah met hem de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salaam zijn.
Waarlijk alle lof komt Allah soub7ana wa Ta3alaa toe. Wij loven Hem en zoeken zijn steun.

Wij vragen om Zijn vergeving en zoeken toevlucht bij Hem tegen het kwade in onze eigen zielen en tegen de slechtheid van onze daden.

Iedereen die Hij leidt zal nooit dwalen en iedereen die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

Moge Allah soub7ana wa Ta3alaa ons allen leiden tot het Hiernamaals en onze zondes vergeven, en samenbrengen in het paradijs, Ameen ya Rabb el'alamien.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie kinderen de islam laten leiden. Allahoemma Ameen!!

Vooropgesteld:
Lof zij Allah de Heer der werelden die in de Quraan gezegd heeft:"En het behoort tot Zijn tekenen dat Hij voor jullie uit jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid." (Soerat Ar-roem, ayah 21).

Een huwelijkscontract kan pas geldig zijn als deze geaccepteerd is door drie partijen, namelijk de vrouw, de man en de voogd van de vrouw. Zonder deze drie partijen is een huwelijkscontact ongeldig.

Wanneer jullie het huwelijkscontract beiden hebben ondertekend, zijn jullie officieel man en vrouw. Jullie zijn dan Halal voor elkaar.

De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).

Als je haar echtgenote bent, ben je mahram voor haar. Ik weet dat het zo is dat het volgens de hedendaagse principen raar is om voor het huwelijk al met elkaar te gaan samenwonen, maar in principe mag dit gewoon!

Dan nu op naar je volgende vraag. Het geven van een feest.

Ik zal eerlijk zijn, ik haat bruiloften van deze tijd. Al die onzin, die frusteltjes die helemaal nergens voor zijn, ik vind het ook geldverspilling. Maar dat betekend niet dat ik geen bruiloft wil geven, inshaAllah. Je kan het ook heel simpel houden. Je naaste familie uitnodigen en ze laten weten dat je getrouwd bent, tijdens de bruiloft kunnen de beide partijen kennis met elkaar maken en elkaar beter leren kennen, wat ook onze Ummah versterkt!

De Islam zegt �het huwelijksfeest met de grootste zegeningen, is het feest met een lage financi�le last. Iedere keer als de lasten zijn verminderd nemen de zegeningen toe.

Verder zijn dure en uitbundige trouwfeesten verboden door de islamitische wetgeving. (shariah)

Allah zegt in de Qor�aan:
�Maar wees niet overdreven. Zeker Allah (Hij) houdt niet van diegenen die overdrijven.� (Al-An�am:141)

Op de walima moet een bruiloftmaal aanwezig zijn, ��n ieder tot zijn vermogen.


De profeet (vzmh) zei: �Toen Ali (moge Allah tevreden met hem zijn). Fatima (moge Allah tevreden met haar zijn) een aanzoek had gedaan zei de boodschapper van Allah (vzmh): �Er moet een bruilofsmaal zijn.� (Achmed)

 



Islamitisch gezien is het dus verplicht een bruiloftsmaal te houden, zoals je kunt lezen in de bovenstaande hadith.


Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Jullie Zuster in de Islaam,
Umm `Aqeelah

Fi Amanilaahi, Ou7iboukoum Fi Laaha Ta3alaa!!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.