Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenSurat Qaaf

 Post Reply Post Reply
Schrijver
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Surat Qaaf
    Geplaatst op: 05 juni 2004 om 13:31

Soerat Qaaf is een van de meest bedreigende Soewar. Het bevat grote gebeurtenissen op de dag der verzameling van de doden, de Hel, de angstaanjagende gesprekken van de mensen van de Hel en hun gevechten met elkaar; wie veroorzaakte voor die de beeindiging in de Hel. Deze Surah gaat voornamelijk over de Dag des Oordeels. Een korte surah van maar een paar bladzijden, maar met een enorm krachtige inhoud. Je word geconfronteerd met de harde werkelijkheid.

16. En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten wat zijn ziel hem influistert en Wij zijn dichter bij hem dan zijn halsslagader.

17. Wanneer de twee ontvangers (Engelen) aan de rechterzijde en aan de linkerzijde zitten te schrijven.

18. Is er geen woord dat hij uit, of aan zijn zijde bevindt zich een waker die gereed is.

19. En de doodsstrijd zal werkelijk komen, dat is waarvoor jullie proberen te vluchten.

20. En er zal op de bazuin geblazen worden. Dat is de Dag waarvoor gewaarschuwd is.

21. En elke ziel zal naar voren komen, met bij haar een (Engels als) voortdrijver en een (Engels als) getuige.

22. (Er wordt hem gezegd:) "Voorzeker, jij verkeerde hiervoor in onachtzaamheid, toen hieven Wij de bedekking van jouw (hart) op, toen was jouw waarneming op deze Dag scherp."

23. En zijn metgezel (een Engel) zegt: "Dit is wat bij mij gereed is."

24. (Allah zegt tegen de twee Engelen:) "Werpt iedere opstandige ongelovige in de Hel.

25. Een tegenhouder van het goede, een overtreder, een twijfelaar.

26. Degene die een andere god naast Allah nam: werpt hem daarom in de harde bestraffing."

27. En zijn metgezel (de Satan) zegt: "Onze Heer, ik heb hem niet tot dwaling gebracht; hij verkeerde zelf in vergaande dwaling."

28. Hij (Allah) zegt: "Redetwist niet in Mijn aanwezigheid, en Ik heb waarlijk een waarschuwing tot jullie gericht.

Kuffar die met elkaar redetwisten, wie heeft nu wie naar de Hel geleid.

29. Het woord van Mijn Zijde verandert niet en Ik ben niet onrechtvaardig jegens de dienaren."

30. (Gedenkt) de Dag dat Wij de Hel zeggen: "Ben jij al vol?" En zij zegt: "Is er nog meer?"

Allahoe Akbar, La hawla wa la Quwata Illa Billah l3alijie L3athiem.

 

Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2004 om 17:23

Salaam Alaikum,

Bedankt voor de soerrah Younes.Ik komt momenteel veel tegen
in de Qur'aan en andere boeken over de Dag des Oordeels en van alles
wat er mee te maken heeft (=veel dus).
Voor mij is het een van de meest boeiende dingen om over te lezen.
En het helpt ook heel goed bij het bidden.

Over bidden gesproken.Ik las net weer in een hadith uit "de Tuinen der Oprechten"
Dat de profeet (s.a.w.s.) zei "voor elke muslim die 12 rakaat extra bid per dag zal een huis gebouwd worden in de Djenna."

Das dus nog maar ongeveer de helft van de soennet gebedden
als ik het goed heb.....
Wellicht wat om bij stil te staan voor degenen die alleen Fard bidden?




wa salaam,




 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.