Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Bloemetje

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bloemetje
    Geplaatst op: 01 juli 2004 om 04:04

Asalamoe aleikoum wa rahmatoullah wa barakatuhu broeders en zusters,

Ik heb een vraagje en ben erg benieuwd of iemand het antwoord weet, inshaAllah. Is het toegestaan voor een man om voor zijn vrouw zomaar een bloemetje mee te nemen? Mijn schoonvader nam (voordat hij moslim werd) elke week een bloemetje mee voor mn schoonmoeder, maar sinds hij moslim is, alhamdoulilah, doet hij dit niet meer omdat hij zegt dat een moslim dat niet hoort te doen. Wie o wie weet het antwoord?

Alvast bedankt, djazakoem allahoe gairan!

Liefs jullie zuster in Islam, Yasmin

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 05:02

Salaam aleikum Yasmin,

waarom zou je geen bloemetje mee mogen nemen? Het is toch goed iets liefs voor je partner te doen. Ik zou zeggen: dat mogen alle mannen wel doen.

Salaam happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 09:09

Assalaam,

idd, ik zie der geen reden om zo 'n gewoonte te verbieden!

zulke dingen bevorderen/versterken  alleen maar de relatie van het koppel, het is een uitdrukking van liefde. dus ik zou zeggen:laat die   maar zoveel bloemekes halen !

het kan geen kwaad!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 09:11

Salaam,

dat doet me eraan denken dat ik vandaag nog even een bloemetje voor mijn lieve vrouwtje wil halen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 11:07
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

dat doet me eraan denken dat ik vandaag nog even een bloemetje voor mijn lieve vrouwtje wil halen.

Wassalam.

 Dat maar veel mannen je voorbeeld volgen.

Salaam happylady

Terug naar boven
jessie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juli 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jessie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2004 om 12:54

assalaam,

 

ik was beetje verbaasd toen ik dit topic las  ik heb het voor je nagevraagd of iemand enige bewijzen uit qor'aan of hadith hierover heeft. van zodra ik iets weet, post ik het hier i nsha'allah.

 

thalla

Terug naar boven
jessie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juli 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jessie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 12:21

assalaam,

 

dit is was die broeder me antwoordde:

 

Walaikum Assalam!

I personally do not see the logic. Giving gifts to the wife is not discouraged in Islam, and flowers are one of the bst gifts a person can give.

The only thing I can see that a person can use as an excuse is that it has become a sort of custom in the non-Muslim culture to give flowers. A person can say that he does not wish to imitate them. But, this is stretching it too far.

Wassalam

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2004 om 06:42

Asalamoe aleikoum wa rahmatoullah wa barakatuhu,

Djazak allahoe gairan voor de info! Ik denk dat mijn schoonvader het daarom misschien niet doet, "hij wil de ongelovigen niet imiteren..." maar wallahoe a3lem! Ik zelf vind een bloemetje geven niks ernstigs...

Wasalaam

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2004 om 09:33
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

dat doet me eraan denken dat ik vandaag nog even een bloemetje voor mijn lieve vrouwtje wil halen.

Wassalam.

 
Salaam Alaikum,
Altijd een goed idee aghie.

Ik zal je voorbeeld volgen een een speelgoed muis voor mn kat halen
insha Allah .

wa salaam


Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Muslimaa_18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslimaa_18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 17:06

Assalaam alikoum,

Ik zou het juist heeeeel lieff vinden..

Maar Allahoe3lem of het niet mag. Maar ik denk haast van wel. Maar wie ben ik omdat te beoordelen..

 

 

wa salaam alikoum

Wij zijn van Allah en naar Hem keren wij terug!!
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 17:55

Assalaam Alaikum,

Rasoel Allah (s.a.w.s.) heeft iets gezegt in de strekking van
dat als je iets niet zeker weet dan moet je je hart volgen.
Als het voelt als een zonde dan is dat meestal ook zo,
en als iets goed voelt dan is het ook meestal goed.

En als je intentie goed is,maar het pakt verkeert uit
dan telt de intentie en niet de daad.

En nou heb ik mezelf antwoordt gegeven op een vraag
waar ik zelf al een week mee zit .

wa salaam




Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 09:52

Assalamoualikoum,

polymorph schreef:

Ik zal je voorbeeld volgen een een speelgoed muis voor mn kat halen
insha Allah .

En nou heb ik mezelf antwoordt gegeven op een vraag
waar ik zelf al een week mee zit .


wat een grapjas bro!

een bloem geven als cadeau is een universele gebaar voor liefde, je geeft aan je partner iets moois, dat heeft echter nix te maken met imitatie, het is een uiting van je innerlijke gevoelens.that'all!dus keep doing it poeple!

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 08:27

Salaam lieve broeders en zusters,

natuurlijk mag je bloemetje kopen voor je vrouw, of de vrouw iets voor haar man, dat is een deel in het huwlijk, dat er o.a. voor zorgt de relatie mooi, en spannend blijft tussen de 2 personen.

Het is juist iets wat zij van ons moslims moeten leren, hahah niet andersom, de Islaam is eenmaal de meest tollerantste geloof die er is.

Maar heb ik voor de mannen en vrouwen, ben niet getrouwd dus kan er ook niet over mee praten hahaha, een site waar staat wat je moet/kunt doen om je relatie zo goed mogelijk te houden, en het ook leuk houdt, ook al ben jaren lang getrouwd, je kunt nog altijd verliefd zijn op jou man/ vrouw

Een tip voor de getrouwde manne en vrouwen, en voor de vrijgezellen, om er wat van op te steken:

http://www.moslima.nl/familie/fundamenten1.html

http://www.moslima.nl/familie/fundamenten2.html

Salam Aleikum

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 05:13

Salaamoe alaikoem broeders en zusters,

Jesse, ik heb een vraag. Ik zag dat je een vraag had gesteld aan iemand en antwoord hier had gekopieerd. Is dat een geleerde? Zo ja, hoe kan ik die persoon bereiken? Heb zelf een aantal vragen die ik niet op de Dawra conferentie heb kunnen stellen (eigenlijk hadden ze geen tijd om alles te beantwoorden)

Incha Allah kun je me een PM sturen! Djezekka lahoe ghairan voor je moeite..

Wassalaam,

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 04:54

Heeft iemand hier een antwoord op voor me?????

Bedankt

In eerste instantie geplaatst door Abdelkhalek&Sou

Salaamoe alaikoem broeders en zusters,

Jesse, ik heb een vraag. Ik zag dat je een vraag had gesteld aan iemand en antwoord hier had gekopieerd. Is dat een geleerde? Zo ja, hoe kan ik die persoon bereiken? Heb zelf een aantal vragen die ik niet op de Dawra conferentie heb kunnen stellen (eigenlijk hadden ze geen tijd om alles te beantwoorden)

Incha Allah kun je me een PM sturen! Djezekka lahoe ghairan voor je moeite..

Wassalaam,

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 06:08

as salaam oe alaikoem warahmatoellah,

zuster Sou, heb je het over de dawra die in moskee Assounah werd gehouden op 8,9 en 10 oktober jl.?

zoals je denk ik al weet, heeft moskee Assounah ook een website, waar je je vragen kwijt kunt. deze vragen kun je elke maandag van 06.00 - 24.00 uur stellen en ze proberen dan zo spoedig mogelijk te reageren. voordat je je vraag stelt, kun je eerst kijken of hij niet al eerder is gesteld en je kunt daar ook het antwoord op vinden. probeer het maar eens; www.al-yaqeen.com

succes

wa salaam

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.