Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAhmadiyyah (koeffar)!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 456
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ahmadiyyah (koeffar)!!!
    Geplaatst op: 08 december 2005 om 10:40
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.


ik heb 4 korte vraagjes aan jou

Ben je het met me eens dat:
1)De Koran het woord van Allah is en dat er geen tegenstrijdigheden of fouten in voorkomen?
2)De Koran boven de Hadith staat in rang? En de Hadith dus in het licht van de Koran geinterpreteerd moet worden?

3)Geloof jij ook in de wederkomst van Jezus hier op aarde....?
4)Hoe sta jij tegenover de verschijning van hervormers (mudjaddid) zoals de Profeet Mohammed (vzmh) deze heeft voorspeld?

Hier mijn antwoorden op de bovengestelde vragen:

1) Absoluut.

2) De koran is niet te vergelijken met de ahahdith, omdat de koran Gods openbaring aan Mohammed vzmh is, en de ahadith overleveringen en verhalen zijn. De ahadith hoeven niet altijd in het licht van de koran geinterpreteerd te worden omdat er ook ahadith zijn die niets met de koran of zijn boodschap te maken hebben, maar die gewoon wetenswaardigheden vertellen over het leven van de profeet vzmh of de sahaba. Daar waar de ahadith uitspraken doen over bijvoorbeeld geloofsleer, moeten ze absoluut in het licht van de koran geinterpreteerd worden omdat de koran het Woord van God is, wij naar het Woord van God moeten oordelen (zie o.a. soera 6, aya 114, 115) en het Woord van God en Zijn tekenen dienen te geloven en te volgen (zie o.a. soera 45, aya 6).

3) Daarvoor is voor zover ik weet geen directe aanwijzing te vinden in de koran, maar soera Maryam, aya 33 wordt vaak als dalil gegeven. Isa alaihi salaam zal in ieder geval weer tot leven gewekt worden.

4) Het probleem met die hervormers is een beetje dat er geen etiketjes op hun voorhoofd geplakt staan waarop staat "hervormer". Zo nemen jullie Mirza Ghulam als mudjdaddid, de wahhabi's nemen Ibn Abdul Wahhab als mudjaddid, de nurcu's nemen Sa�d Nursi als mudjaddid... hij Said Nursi zij wel dat jezus op aarde terug zal keren en heeft het in zijn tijd hier uitgebreid over verteld wie zal het zeggen? Misschien zijn er verschillende mudjaddid's op dezelfde tijd maar op verschillende plekken in de wereld. Feit is dat er talloze mensen zijn en zijn geweest die mudjaddid genoemd werden of zichzelf zo noemden, die volgelingen hadden en vijanden. Ik geloof niet dat de koran iets zegt over specifieke personen die "zullen komen" om als hervormer te dienen. Ik hou me er niet zo mee bezig.

Wassalam.

 

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 11:39
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Behalve de bijbel spreekt ook de koran van de wederkomst van Jezus. En
waar Jezus nu is, daar is de best denkbare plek. ik weet niet waar je dat
verhaaltje over niet eten en drinken vandaan haalt, maar in de dimensie
waar hij vertoeft gebeurt er iets met de tijd. Zo is voor God 1 dag als
duizend jaren...

En inderdaad......ik ken Jezus goddelijke eigenschappen toe. vind je dat
erg?


Dat jij Jezus goddelijke eigenschappen toekent....is het gevaar van het geloven in de wederkomst van Jezus. Het is overigens wel een kwalijke zaak.

Je moet Jezus wel goddelijke eigenschappen toekennen anders kan je zijn wederkomst niet bewijzen. Want kijk maar wat de Koran zegt over het niet eten en drinken van mensen/profeten. En het achter uit gaan van gezondheid en kennis bij de mensen/profeten:


Kan iemand meer dan 2000 jaar leven en dan nog gezond terug komen om de zware taak van de beloofde messias te vervullen? Kan iemand zo lang leven en nog gezond terug komen???
Natuurlijk heeft Allah de macht om dat te doen, maar is dat wat Hij wilt?
Hier zijn versen die erg specifiek zijn over ouderdom en de dood en er wordt in geen 1 vers gezegd dat Jezus een uitzondering is.

16:70 En Allah schept u, dan doet Hij u sterven, en er zijn sommigen onder u die een hoge ouderdom bereiken, waardoor zij na kennis te hebben vergaard, niets meer weten. Voorzeker, Allah is Alwetend, Almachtig.

22:5 .....En daar zijn er onder u die door de dood worden achterhaald en anderen die zulk een hoge ouderdom bereiken, dat zij, na geweten te hebben, niets meer weten..........

36:68 En wie Wij een lang leven schenken, doen Wij achteruitgaan in kracht. Willen zij dan niet begrijpen?

Mocht Jezus na 2000 jaar nog terugkomen moet hij wel in een ongelofelijke slechte staat verkeren en is het logischerwijs niet mogelijk dat hij de taak van de beloofde messias zal kunnen vervullen.
En is dit tevens een bewijs voor het niet geloven in de wederkomst van Jezus.
Ik weet dat Allah de macht heeft om Jezus wel in gezonde staat te laten verkeren maar dat is niet wat Allah wilt zoals je zelf kunt terug lezen in de Koran!

Om aan te tonen dat Jezus slechts een mens was en de natuurwetten op hem gelden zijn er ook nog de volgende versen:

(5:75)

De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers v��r hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.

In deze vers wordt gezegd dat Jezus slechts een boodschapper was.

Over boodschappers wordt er in de Koran gezegd:

21:7-8
En voor u zonden Wij slechts mannen aan wie Wij een openbaring hadden gezonden - Vraagt degenen, die de Vermaning bezitten, indien gij het niet weet.
En Wij maakten hun lichaam niet zodanig dat zij geen voedsel behoefden te gebruiken, evenmin dat zij voor eeuwen konden blijven leven.

25:20 En Wij zonden nooit boodschappers voor u, of zij gebruikten voedsel en liepen op straat.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Ik hoop een reactie te krijgen....

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 12:01
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Behalve de bijbel spreekt ook de koran van de wederkomst van Jezus. En
waar Jezus nu is, daar is de best denkbare plek. ik weet niet waar je dat
verhaaltje over niet eten en drinken vandaan haalt, maar in de dimensie
waar hij vertoeft gebeurt er iets met de tijd. Zo is voor God 1 dag als
duizend jaren...

En inderdaad......ik ken Jezus goddelijke eigenschappen toe. vind je dat
erg?


Dat jij Jezus goddelijke eigenschappen toekent....is het gevaar van het geloven in de wederkomst van Jezus. Het is overigens wel een kwalijke zaak.

Je moet Jezus wel goddelijke eigenschappen toekennen anders kan je zijn wederkomst niet bewijzen. Want kijk maar wat de Koran zegt over het niet eten en drinken van mensen/profeten. En het achter uit gaan van gezondheid en kennis bij de mensen/profeten:


Kan iemand meer dan 2000 jaar leven en dan nog gezond terug komen om de zware taak van de beloofde messias te vervullen? Kan iemand zo lang leven en nog gezond terug komen???
Natuurlijk heeft Allah de macht om dat te doen, maar is dat wat Hij wilt?
Hier zijn versen die erg specifiek zijn over ouderdom en de dood en er wordt in geen 1 vers gezegd dat Jezus een uitzondering is.

16:70 En Allah schept u, dan doet Hij u sterven, en er zijn sommigen onder u die een hoge ouderdom bereiken, waardoor zij na kennis te hebben vergaard, niets meer weten. Voorzeker, Allah is Alwetend, Almachtig.

22:5 .....En daar zijn er onder u die door de dood worden achterhaald en anderen die zulk een hoge ouderdom bereiken, dat zij, na geweten te hebben, niets meer weten..........

36:68 En wie Wij een lang leven schenken, doen Wij achteruitgaan in kracht. Willen zij dan niet begrijpen?

Mocht Jezus na 2000 jaar nog terugkomen moet hij wel in een ongelofelijke slechte staat verkeren en is het logischerwijs niet mogelijk dat hij de taak van de beloofde messias zal kunnen vervullen.
En is dit tevens een bewijs voor het niet geloven in de wederkomst van Jezus.
Ik weet dat Allah de macht heeft om Jezus wel in gezonde staat te laten verkeren maar dat is niet wat Allah wilt zoals je zelf kunt terug lezen in de Koran!

Om aan te tonen dat Jezus slechts een mens was en de natuurwetten op hem gelden zijn er ook nog de volgende versen:

(5:75)

De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers v��r hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.

In deze vers wordt gezegd dat Jezus slechts een boodschapper was.

Over boodschappers wordt er in de Koran gezegd:

21:7-8
En voor u zonden Wij slechts mannen aan wie Wij een openbaring hadden gezonden - Vraagt degenen, die de Vermaning bezitten, indien gij het niet weet.
En Wij maakten hun lichaam niet zodanig dat zij geen voedsel behoefden te gebruiken, evenmin dat zij voor eeuwen konden blijven leven.

25:20 En Wij zonden nooit boodschappers voor u, of zij gebruikten voedsel en liepen op straat.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Ik hoop een reactie te krijgen....

Als Moslims houden wij van alle Boodschappers en Profeten van ALLAH SWT......jij houdt blijkbaar niet van Isa (vzmh) omdat jij zijn taak die hij zal vervullen als hij ooit terugkomt gewoonweg ontkent en die toeschrijft aan mirza ghulam achmed die op het toilet is overleden. Moge ALLAH SWT je naar de waarheid leiden InsaALLAH.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 12:50

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

PS: Ik ben blij dat je inziet dat Mutawafikka wel degelijk als dood geinterpreteerd kan worden. Het is eigenlijk ook heel duidelijk. Hopelijk ziet Jiyuu dit ook in.

De twee woorden hebben zeker een link dat iets met de dood/buitenbewustzijn te maken heeft. Maar je interpretatie ervan klopt gewoon niet. Helemaal in het geval van Jezus (isa alaihi salaam).

 

Misschien was het voor Mirza een levensgroot voordeel dat als hij Jezus (Isa ibn Maryam alaihi salaam) dood zou verklaren, hij zelf makkelijker aanspraak kon maken op de titel Mahdi en Mesiah.

Ahmadies doen er echt alles aan zodat wij Jezus (Isa ibn Maryam alaihi salaam) dood verklaren. Want anders is Mirza�s claim onmogelijk.

 

Nogmaals, in geen enkele ayat in de Quran staat dat Isa alaihi salaam dood (7-voet-onder-de-grond-dood) is. Ik gaf je eerder twee voorbeelden (er zijn er meerdere) waar de woorden �maut� en �wafaat� in voorkomen. In een van de twee voorbeelden staan de beide woorden zelfs samen in 1 ayat. In de andere wordt onze slaaptoestand beschreven.

 

�Kullu nafsin tha-iqatu almawti wa-innama tuwaffawna ojoorakum yawma alqiyamati.� [3:185]

 

�Wahuwa allathee yatawaffakum biallayli wayaAAlamu ma jarahtum bialnnahari ...[6:60]

 

Als je de moeite neemt om deze twee ayaat goed te lezen, te begrijpen en erna te interpreteren, dan zal de hele kwestie een stuk eenvoudiger worden.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 13:12

Wij van de Lahore Ahmadiyya Beweging geloven niet in de wederkomst van de profeet Jezus. Omdat de profeet Mohammed (vzmh) de laatste profeet is.

Koran 43:60. Hij [i.e Jezus] is slechts een dienaar aan wie wij genietingen hebben geschonken. En wij maakten hem tot een voorbeeld voor de kinderen van Isra�l.
61. En als Wij zouden willen, dan zouden Wij zeker op aarde engelen maken die jullie opvolgen. 
62. En voorwaar, het [i.e terugkeren van Isa op de aarde] is een teken [i.e van het naderen] van het Uur. Twijfel er daarom niet aan, en volg mij. Dit is het rechte pad.

De sterkste bronnen na de Qur'an zijn Saheeh Bukharie en Saheeh Muslim, en daarin staat ook dat Isa, vrede zij met hem, terug zal keren naar de aarde. Zo is er een hadith overgeleverd door Abu Hurairah, moge Allah altijd tevreden over hem zijn. Denk je dat ik Ghulaam Shah ga geloven en niet de profeet of Abu Hurairah en andere Sahaba's? Ach kom op man, met een beetje kennis weet je dat niet iemand zomaar kan opstaan en de woorden van de profeet kan ontkrachten. Deze sekte verspreidt zich als sprinkhanen over de velden, overal lopen ze met goedkope aangepaste koran's om mensen te misleiden. Ze hebben zoveel boeken geschreven he, het beste wat je ermee kunt doen is een frisby van maken. Ik nodig je uit tot de ware Islam, de weg die werd gevolgd door alle moslims.

Het feit dat de Ulama's Ahmadiyya's tot kaafir verklaren betekent voor mij ook niks. Zij verklaren bijna iedereen die anders dan hun denkt tot kaafir. En ik heb eerder de scheidingslijn tussen een moslim en een kaafir beschreven aan de hand van de woorden van de Heilige Profeet Mohammed (vzmh).

Geloof je dan in de woorden van profeet Moahmmad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem? Of alleen in wat je uitkomt? De Ulama, daar moet je nooit slecht over praten, ze zeggen niet zomaar dingen. Ze praten met bewijzen. Zo hebben de Ulama van pakistan, de Ahmadiya geleerden blut gepraat.

Ik heb er hier maar 5 citaten aangehaald maar er zijn honderden citaten! Hij heeft zelfs boeken geschreven om duidelijk te maken dat hij geen profeet beweerd te zijn en dat ook nooit gedaan heeft...maar men wilt gewoon niet luisteren. Waarom niet?

Koran 5:3. Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen.

Allah zegt dat Islam compleet was, Hij zei niet er komt iemand uit de jungles van India, die samen zal werken met de kufaar en Jihad zal verbieden voor jullie, volg hem dit en dat. Nee, Islam is compleet, zonder de pure Islam telt niks meer voor ons. De Sahaba was een bevel gegeven om met de zwaard te slaan wie zich afkeerde van de Qur'an. Eerst zei hij ik ben geen profeet dat is waar, maar dat spreekt hemzelf tegen.

Toen mensen hem begonnen te vertrouwen bouwde hij het op, verder en verder op en, deze man zegt, 'Ik zweer bij Allah in wiens Handen mijn ziel ligt, Hij heeft mij gezonden, Hij noemde mij een Profeet en Hij stuurde mij als de Massiah'. [Tatumma Haqeeqatul Wahi, Roohani Khazain vol.22 p.503].

Mirza Ghulam Ahmad Qadiani zei, 'Ik ben een Profeet volgens Allah's oordeel. En als ik dat zou ontkennen, zou ik een zondaar zijn. En als Allah mij naar Zich roept, hoe kan ik het niet antwoorden? Ik zal op dit eis blijven, tot mijn dood'. [Letter to Akhbar Am by Mirza Ghulam Ahmad written three days before his death and published on his date of death i.e. 26 May 1908].

Maar ik ben blij dat je inziet dat we allemaal moslim broeders zijn. Iemand tot afgedwaalde moslim of kaafir labelen is een hele zware beschuldiging. Dus voordat je dit doet moet je wel kennis hebben over degene en weten wat je zegt.

Er zijn twee hadith's die ik ken hierover, eentje van Abu Darr en andere van Ibn Umar, moge Allah altijd tevreden over hem zijn. In die overleveringen van hem zegt de profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, dat wie een moslim kafir noemt, het terugkomt op hem. Deze zijn overgeleverd in Bukharie en Muslim, als je erin gelooft dan. Iemand kafir noemen is zwaar, maar als je iemand kuft ziet gaan en geen takfier doet op hem is dat ook zwaar. De Ulama van de wereld zeggen niet zomaar dingen, kijk de Ahmadiya ontkennen een paar Aya's uit de Qur'an en velen hadith's die hun tegenspreken.


Ghulam Qadiyani VS profeet Mohammad

Mirza Ghulam Ahmad Qadiani zei, 'Ik ben een Profeet volgens Allah's oordeel. En als ik dat zou ontkennen, zou ik een zondaar zijn. En als Allah mij naar Zich roept, hoe kan ik het niet antwoorden? Ik zal op dit eis blijven, tot mijn dood'. [Letter to Akhbar Am by Mirza Ghulam Ahmad written three days before his death and published on his date of death i.e. 26 May 1908].
VS
De Profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'Er zullen dertig leugenaars verschijnen in mijn Ummah, elke van hen zal beweren een profeet te zijn, maar ik ben de Khatamun Nabyieen, er is geen profeet na mij'. [Overgeleverd door Imaam Bukharie, Muslim, Abu Dawud, Ahmad, Kitabul Manaqib, Tirmidhi, Ibn Majah, Kitabur Rouya Babu Zahabun Nubuwwa, Marwiyat Anas bin Malik, Baihaqi, Tabarani].


Mirza Ghulam Ahmad Qadiani zei, 'Allah heeft mij in een speciale inpiratie openbaard dat Maseeh Ibnu Maryam [Jezus] dood is'. [Tauzeehe Maram, Roohani Khazain volume 3 blz. 402]. En, 'En het graf van Jezus is in Kashmir'. [Roohani Khazain vol 18 p. 320, Nuzoole Maseeh, printed in 1909, after the death of Mirza].
VS
De Profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'Jezus zal naast mij begraven worden'. [Tirmidhi].


Mirza Ghulam Ahmad Qadiani zei, 'Ik ben Jezus de zoon van Maria'. [Roohani Khazain vol 22, p.521].
VS
De Profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'Jezus de zoon van Maryam, vrede zij met hem, zal neerdalen bij het witte minaret in het oosten van Damascus, [Syri�] aangekleedt in twee gele kleren, leunend op de schouders van twee engelen'. [Sahih Muslim Vol. 8 P. 192/193. Tabarani].

De Profeet Mohammed (vzmh) heeft zelf aangegeven dat er groeperingen zullen ontstaan.

Koran 3:103. En hou jullie allen samen vast aan het koord van God en wees niet verdeeld.
Koran 6:159. Degenen, die scheiding in hun godsdienst maken en zich in sekten verdelen - gij hebt met hen niets uitstaande. Hun zaak rust in God's handen dan zal Hij hen bekend maken met hetgeen zij deden.

In Hadith Tirmidhie 171 is overgeleverd dat er 73 sektes zouden komen en slechts 1 daarvan naar het Paradijs zou gaan. Dit zijn legendarishe woorden overgeleverd door Abu Hurairah, Annas ibn Malik, Awf ibn Malik, Abu Umamah al Bahlie, Abdullah Ibn Umar en anderen moge Allah altijd tevreden over hen zijn. Ik vraag aan jou, o Ahmadiya, wie noemde zich zo? De profeet? De Sahaba? De tabieen? Wie? Niemand, als zij zouden leven zouden zij zeker deze leugens verwerpen.

Wij geloven dat de Profeet Jezus zijn taak heeft vervuld en is overleden zoals elk mens moet overlijden. Met deze vers geef ik aan dat de profeet Jezus ook een keer moet komen te overlijden als alle andere profeten. Reageer hier eens op?

Koran 33:36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer God en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie God en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

De profeet Isa ibnu Maryam, zal inderdaad sterven, maar Allah nam hem op naar de hemel en is nog niet dood. Bij zijn terugkeer zal hij komen trouwen, kinderen krijgen, 40 jaar regeren, de dajjal doden, met Sharia regeren over de hele wereld, zoals is beschreven in sterke hadith's. Geloof daarin zoals Allah beveelt hierboven, in Surah 33 Aya 36.

Het is dus aan jou om aan mij te laten zien waar in de Koran beschreven staat dat de Profeet Jezus terug zal komen op aarde.

Koran 4:59. Gehoorzaam God en Zijn boodschapper.
Koran 59:7. En wat de boodschapper jullie ook geeft, neem het.

Wie alleen de Qur'an gelooft en niet de profeet Mohammad gehoorzaamt, die man heeft Islam al verlaten. Allah zegt in Zijn boek, 'Atie ullah, wa atieul rasoel' Gehoorzaam Allah en gehoorzaam Zijn boodschapper. De profeet heeft ons alles uitgelegd, zelfs hoe we onze behoefte moeten doen. Allah had de dien volmaakt, er was geen behoefte aan een andere zichzelf bekroonde profeet, zonder tekenen of bewijzen. Voor zulke mensen had de profeet zwaar gewaarschuwd, hij zei ieder van hen zal zich als profeet bekronen, en ze zullen leugenaars zijn want na mij zal er geen profeet meet geboren worden. Dat is in zoveel hadith's uitgelegd he, ik kan je zo'n lange lijst geven als je wilt. Ik weet dat je van een andere sekte bent, maar toch de meerderheid van jullie gelooft in zijn profeetschap. 

Jullie zijn wel grappig. Jullie beschuldigen ons ervan niet de Koran en de Soennah te volgen terwijl ik nu de WOORDEN van de profeet Mohammed (vzmh) aanhaal en nog wil je het niet geloven.Geef op z'n minst een ONHOUDELIJKE reactie...Erken jij het bestaan van hervormers? Ja of nee?En graag onderbouwd.

Koran 2:85. Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want God is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Waarom neem je de hadith's die je uitkomen en de rest niet? Allah zei dat Hij Islam compleet had gemaakt, en ja Allah zal Zijn dien verfrissen. Dat is waar, maar niet door mensen die sektes volgen en leugens bedenken over Islam en die Zijn tekenen ontkennen. Dat wordt gedaan door ware mu'mineen. Niet door iemand die zichzelf als profeet bekroont en even Allah's religie komt aanpassen om de britten blij te maken.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 13:37
Tjonge, dat ik nog instemming zou vinden mbt de wederkomst van Isa en
dat Hij nu in de hemel is...
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 14:12

Asalama alykoum warahmatoe Allahie wabarakatoe

De profeet Mohammed vzmh zei: Het uur zal niet aanbreken voordat 30 dadjals zullen verschijnen ieder van hen zal de profeetschap claimen [overgeleverd door Tirmizi en Aboe Dhawoed] 

De profeet Mohammed vzmh zei: De mensen van de 2 geschriften raakten verdeeld in 72 sekten En deze Ummah zal verdeeld raken in 73 sekten, allen zullen in het vuur zijn behalve 1 daarvan dat is de Jamah [ahl soena wal kitab]

Deze leugen profeet van jullie behoort tot de 30 dadjals over wie de profeet vzmh sprak en De ahmadiyas behoren tot de dwalenden sekten over wie de profeet vzmh sprak in deze betrouwbare hadiths die ik hierboven heb gezet

Jullie behoren bestreden te worden in de naam van de Islam zoals Aboe Bakr tijdens zijn kaliefschap de eerste leugenprofeet Musaylima en zijn volgelingen heeft bestreden onder commmando van Ghaled ibn Walied de zwaard van Allah inshallah zal de verwachte Mahdi en de uitverkorenen Mujahedeen met jullie afrekenen en de andere zogenaamde sektes binnen de islam die leugens en zware fitna hebben aangericht in de religie van Allah en zijn dierbare profeet Mohammed moge alle vrede en zegeningen met hem zijn en zijn metgezellen en de oprechte volgelingen en de Mujahedeen

Wa gair inshallah

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 15:24

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Tjonge, dat ik nog instemming zou vinden mbt de wederkomst van Isa en
dat Hij nu in de hemel is...

Weet je nog wat ik in het topic "bidden richting Mekka" zei over overeenkomsten tussen onze religies...? Misschien is dit een inspiratie voor je.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 16:07

Broeders en zusters willen jullie mij de volgende ayat uitleggen.

55.Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet.

 

Ik heb niet zoveel kennis vandaar dat ik het vraag.

Ik wil slechts alleen antwoord krijgen van mijn soenitische broeders/zusters,het antwoord van ahmadiyyas zal ik niet accepteren.

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 16:09
Er zijn veel raakvlakken mits we om de hete brei heen draaien. Toch wel
opvallend dat de meest bezochte, zo niet de meeste topics over Jezus
gaan. We heeben kennelijk met elkaar toch behoefte aan
overeenstemming. Jezus, de Vredevorst, zegt zelf dat hij niet de vrede,
maar het zwaard brengt dat scheiding brengt; zelfs tussen familieleden.

De identiteit van Jezus is sinds zijn missie als gezalfde Hogepriester het
meest omstreden gegeven van deze wereld... Maar alles zal duidelijk
worden als Hij komt als gezalfde Koning; inderdaad als Vredevorst.
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 16:18
Wat zal je tegen Jezus vzmh zeggen als hij terugkeert naar de aarde en vraagt aan jou Postpentacost volg het geloof van Mohammed vzmh zodat gij zult slagen ?zou je het dan accepteren of niet zelfs nadat alle tekenen en bewijs tot U is gekomen en je dan nog afwend! van de waarheid
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 16:28

Koran 3:55. En toen Allah zei, 'O Isa, ik zal jou (tot Mij) nemen en Ik zal jou (tot Mij) opheffen en jou reinigen van degenen die ongelovig zijn en ik zal degenen die jou volgen boven degenen die ongelovig zijn stellen, tot de Dag der Opstanding. Daarna zal de terugkeer tot Mij zijn en daarna zal Ik onder jullie rechtspreken over dat waarover jullie plachten te redetwisten'.

Dit is de juiste vertaling, volgens Ibn Kathir, rahimahullah en andere mufassireen, niemand zegt dat hij is gedood of gestorven. Ook al is hij gestorven, dat sluit zijn terugkeer naar de aarde toch niet uit, ofwel? Waar moslims nooit in zullen geloven is het aanbidden van Jezus, vrede zij met hem, iemand die zo machteloos is en zich Almachtig noemt en vervolgens wegrent van de Joden, volgens de bijbel. Dat is net zo raar als dat ik zou zeggen, 'Ik ben Superman' en dan zou ik wegrennen en me verstoppen. Ik vraag Allah om jullie en mij te leiden, Amien.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 17:08
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Wat zal je tegen Jezus vzmh zeggen als hij
terugkeert naar de aarde en vraagt aan jou Postpentacost volg het geloof
van Mohammed vzmh zodat gij zult slagen ?zou je het dan accepteren of
niet zelfs nadat alle tekenen en bewijs tot U is gekomen en je dan nog
afwend! van de waarheid


Aboe, ik plaag je wel eens, maar je bent een oprecht gelovige en
als zodanig heb ik respect voor je.
Maar als nu eens niet de koran maar de bijbel de echte waarheid omtrent
Isa weeergeeft? En dat Isa jou, Aboe, dan vraagt of je in het verzoenoffer
van Isa geloofd hebt en in Zijn overvloedige en onweerlegbare tekenen,
zou je het dan accepteren?

Zoals jij geworteld bent in de Islam, ben ik geworteld in het evangelie van
Isa en put daar dagelijks veel vreugde en kracht uit. Als Isa terug komt zal
hij jou en mij op dat geloof in Hem beoordelen en vervolgens op hetgeen
we de minste onder de mensen aangedaan hebben. Dat is nl de proef.

Als die grote dag daar is en Isa komt als de bliksem die gaat van het
oosten naar het westen en iedere knie zich voor Hem zal buigen, dan zal
jij je knie ook buigen. Als hij dan tegen mij zegt dat ook Mohammed een
waarachtige profeet is dan zeg ik Ameen, want dan zegt Isa dat zelf.

Bedenk dit Aboe, God zal met een machtig teken de komst van Isa Massi
aankondigen.
In Matthe�s 24 zegt Isa:
23 Als iemand dan tegen jullie zegt: �Kijk, dit is de messias,� of: �Daar is
hij,� geloof dat dan niet. 24 Want er zullen valse messiassen en valse
profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen
verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 25 Let
op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd. 26 Wanneer ze dus tegen jullie
zeggen: �Kom mee, hij is in de woestijn,� ga er dan niet heen, of als
ze zeggen: �Kijk, hij is daarbinnen,� geloof dat dan niet. 27 Want zoals
een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal
ook de Mensenzoon komen. 28 Waar een lijk is, daar zullen de gieren
zich verzamelen.
29 Meteen na de verschrikkingen van die dagen zal de zon verduisterd
worden en de maan geen licht meer geven, de sterren zullen uit de hemel
vallen en de hemelse machten zullen wankelen. 30 Dan zal aan de
hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de Mensenzoon
aankondigt
, en alle stammen op aarde zullen zich van ontzetting op
de borst slaan als ze de Mensenzoon zien komen op de wolken van de
hemel, bekleed met macht en grote luister. 31 Dan zal hij zijn engelen
uitzenden, en onder luid bazuingeschal zullen zij zijn uitverkorenen uit
de vier windstreken bijeenbrengen, van het ene uiteinde van de
hemelkoepel tot het andere.


Jij mag zeggen dat deze tekst vervalst is, maar weet dan wel wat je doet...
Vrede!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 17:30
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Broeders en zusters willen jullie mij de volgende
ayat uitleggen.



<TABLE cellSpacing=1 cellPadding=5 width=520 align=center>
<T>
<TR class=siyah_b>
<TD vAlign=top align=right></TD>
<TD class=siyah_b vAlign=top>

55.Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven[/
FONT] en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw
volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet
geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken
over datgeen waarin gij verschildet.



Ik heb niet zoveel kennis vandaar dat ik het vraag.


Ik wil slechts alleen antwoord krijgen van mijn soenitische broeders/
zusters,het antwoord van ahmadiyyas zal ik niet accepteren.



</TD></TR></T></TABLE>




Hallo Ali el O.
ik ben geen ahmadiya en ik zie anderen niet zo snel antwoorden. Je hoeft
mijn antwoord niet te accepteren, maar ik reageer toch maar, want
hetgeen die soera zegt strookt met het evangelie.

Isa had veel aanhang bij het volk omdat hij iedereen genas en zelfs doden
opwekte, maar hij had veel tegenstanders bij de religie en de gevestigde
orde, die niet wilden accepteren dat een timmerman de Messias zou zijn
en hen bovendien herhaaldelijk op hun kop gaf. Zij hebben hem laten
doodmartelen. zo is hij gestorven. Inderdaad gestorven, zoals velen
vastgesteld hebben en je ook in de Koran leest. Maar hij is ook opgewekt
uit de dood en 40 dagen later opgestegen naar de hemel. Hij is nog door
velen gezien en er waren er tientallen die hem naar de hemel zagen gaan,
zoals dus ook in de Koran staat.
Dan lees je dat Isa tot de laatste dag over de volken die niet in hem
geloven zal zegevieren. Wel, dat lezen we ook in de bijbel. Het zou een
verklaring kunnen zijn dat degenen die in het verzoenoffer van Isa
geloven veel macht in de wereld hebben. Immers, de macht van een volk
of een koning is door God gegeven. Maar ik kan me ook vergissen in de
uitleg van deat laatste. Je soenna broeders of zusters hebben er vast een
andere verklaring voor.
Vrede!   
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 00:47
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Broeders en zusters willen jullie mij de volgende ayat uitleggen.


55.Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen

 

 



Een hele foute Ahmadiyya vertaling is dit. Duidelijk dat er Ahmadiyya handen zich er mee hebben bemoeit. Dit is de reden, waarom je heel goed moet oppassen met het gebruik van vertalingen. Alhamdolillah hebben we altijd de arabische tekst ernaast. Er werd ergens al gevraagd waarom de vertalingen van Ahmadiyya niet betrouwbaar zijn. Er werd toen gezegd dat ze de teksten verdraaien. Dit vers is zo een geval waar dat gebeurt. Om hun claim te kunnen blijven ondersteunen, zijn ze nu verplicht om alle plaatsen in de Quran waar het arabische woord voorkomt, de vertaling te verdraaien. Sneeuwbaleffect. Want dit is een van hun belangrijkste verdraaingen. De woorden waarmee ze hier hocuspocussen hebben meningen die dicht bijelkaar liggen. Er is een verband tussen de woorden die een soort van slapen en dood gaan, betekenen. Maar ze betekenen absoluut niet hetzelfde. Allah gebruikt verschillende woorden op de juiste plaatsen. Maar als wij onze mening op die plekken in de Quran gaan plaatsen, dan raken we totaal verdwaald.

Broeder  batle_For_peace gaf hierboven een betere vertaling van de arabische tekst.


Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 02:30
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Broeders en zusters willen jullie mij de volgende ayat uitleggen.

55.Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet.

Ik heb deze tekst vergeleken met die van een vertaling die onder de moslims circuleert. Het was inderdaad de letterlijke tekst van die vertaling. En kijk wat er bovenaan de vertaling staat:

 

Bijzondere dank menen wij verschuldigd te zijn aan Mevr. Nasirah Zimmermann, Mevr. K. Sparenburg, Dr. K. H. E. de Jong en de Heer Abdullah van Onck, van de Ahmadiyya Moslim Missie in Nederland.

 

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 02:59
Mag ik vragen wat er nu aan de hand is?
Ik heb een uitgebreide uitleg gegeven over vers 3:55.
Tot nu toe heeft niemand deze kunnen weerleggen.

Jiyuu is de enige die met enkele verzen is gekomen en probeerde duidelijk te maken dat mutawafikka niet als dood geinterpreteerd moet worden.
Hij haalt andere arabische woorden aan als 'maut' die ook dood betekenen.Maar daardoor weerleg je mutawafikka niet. Er zijn meerdere woorden om de dood te beschrijven. Net zoals in het Nederlands en elka andere taal.
Ik zal nogmaals de verzen laten zien waar het woord mutawafikka KEER OP KEER als dood/sterven geinterpreteerd wordt.

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

En waarom hoor ik niemand over ra'fa (verheffen)?

Men weigert in eerste instantie het woord 'wafat' te interpreteren zoals het hoort maar nu doet men dat ook met 'rafa', het tweede sleutel-woord in de vers. 
Veel moslims denken dat 'rafa'(opheffen) betekent dat Jezus in fysieke hoedanigheid, dus lichamelijk naar Allah werd geheven.
Maar dat is NIET het geval. Met opheffen wordt hier bedoelt dat Jezus in SPIRIUALITEIT en EER zal worden opgeheven.
Hij zal niet op een oneerbiedige manier dood gaan aan het kruis. Allah zal Jezus doen sterven op een waardige manier. En niet aan het kruis door de Joden. In overeenstemming met vers 4:157 wat men ook zogenaamd als "bewijs" aanvoerd om de terugkomst van de profeet Jezus te bewijzen.
  
Dat is de juiste interpretatie van het woord 'rafa'.
Wederom zal ik mijn interpretatie onderbouwen en bewijzen vanuit de Koran.
In de volgende versen wordt het woord 'rafa' vertaald als:

43:32 ...en Wij verheffen sommigen hunner boven anderen in
graden
94:4 En uw roem niet verheven?

De profeet Ibrahiem heeft een verheven status.
6:83 ....Wij verheffen graadsgewijze...

De profeet Idris heeft een verheven status
19:57 En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

Goede dienaars van Allah worden verheven in status
6:165 ...Hij heeft sommigen uwer in rang boven anderen
verheven.

En zo zijn er meer versen:
7:176, 56:3, 35:10 en 24:36.
------------------------------------------------------------ -----------------------------
Ik hou niet van grote praatjes dus ik bedoel dit niet hoogmoedig maar;
de meeste hadden een grote mond, Mirza Ghulam Ahmad dit , Mirza Ghulam Ahmad dat, kaafirs, afgedwaalde moslims enz.
Maar waarom kunnen jullie de wederkomst van Jezus op basis van de bron der bronnen de Koran niet bewijzen dan?

Of vinden jullie dat jullie dat wel doen?
Ik kan het me niet voorstellen...maar ok ik hoor het wel.
Als jullie 3:55 niet kunnen weerleggen kunnen we ook overstappen naar andere verzen. Er zijn namelijk nog GENOEG bewijzen die aantonen dat de Profeet Jezus overleden is.

En ik wil even vermelden dat de Ahmadiyya-moslims helemaal niks tegen de Profeet Jezus hebben. Wij herkennen zijn kwaliteiten maar al te goed. Hij was een verdraagzame, vredelievende profeet van Allah die zijn taak heeft uitgevoerd.
Maar wij zijn gewoon van mening dat hij al overleden is..net zoals elke ander mens/profeet.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 04:06
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.



En waarom hoor ik niemand over ra'fa (verheffen)?



Wat ik belangrijk vind in deze hele discussie met jou, is of Mirza Ghulam wel/niet claimde een profeet te zijn na de Profeet Muhammad (SAW). Dat is wat de ahmadiyyas van de moslims scheidt. Dat jij, GFM, lid bent van een groep dat zegt dat ie geen profeet was maar wel een mujadid of imam mahdi, moet je maar zien te bewijzen. Voordat Mirza ghulam er was, waren er al geleerden die veel interessantere boeken schreven over dit onderwerp, terwijl hun nooit een claim van hervormer/profeet/mahdi hebben gemaakt zoals mirza.

Dat Jezus (Isa ibn Maryam alaihi salaam) in de hemel is opgenomen (ra�fa) is niet het fundamentele verschil tussen ahmadiyyas en ons. Als jij, de ahmadies (incl Lahore groep) willen geloven dat Jezus (alaihi salaam) nu als een soort spook (dwz zonder lichaam) in Djenna rondzweeft moet je helemaal zelf weten. De Islam geeft ieder het recht op een eigen mening.


Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 04:31

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Ik hou niet van grote praatjes dus ik bedoel dit niet hoogmoedig maar; de meeste hadden een grote mond, Mirza Ghulam Ahmad dit , Mirza Ghulam Ahmad dat, kaafirs, afgedwaalde moslims enz.
Maar waarom kunnen jullie de wederkomst van Jezus op basis van de bron der bronnen de Koran niet bewijzen dan?

Het probleem met mirza ghulam is dat hij beweerde woorden/openbaringen van Allah te krijgen en zei dat hij door elke moslim opgevolgd moest worden.

Op basis van bronnen kunnen we dat doen, maar zonder uitleg van de beste korangeleerden die samen met de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) hebben geleefd, kan je van mening verschillen om diverse redenen. Toch is het zo dat duidelijk in het Arabisch en met (kleine) verstand van de taal, je goed kan lezen en de uitleg van ibn Abbaas kan bevestigen. 

Of vinden jullie dat jullie dat wel doen?
Ik kan het me niet voorstellen...maar ok ik hoor het wel.

Ik denk dat ze dat wel doen. Men gaat terug naar de tafseer van de grote geleerden/sahabas. En er wordt ook in het Arabisch gelezen om de woorden en vooral verwijzing van het woord te begrijpen.

Als jullie het niet kunnen weerleggen kunnen we ook overstappen naar andere verzen. Er zijn namelijk nog GENOEG bewijzen die aantonen dat de Profeet Jezus overleden is.

Je bewijsvoering is niet juist, omdat je vergelijkingen maakt tussen woorden die niet dezelfde betekenis hebben. Zo heb je het bijvoorbeeld over rafa3ahu/verheffen en gaat er hierbij vanuit dat verheffen in rang/stand, hetzelfde betekent als verheffen in fysieke hoogte. Op basis van welke criteria doe je dit? Je moet kennis hebben van de arabische taal en het woord plaatsen in een zin om de betekenis te kennen en het verband leggen met een ander woord.

Ook in de Nederlandse taal wordt er een onderscheid gemaakt tussen de twee betekenissen. In de van Dale staat het volgende:
Verheffen: (formeel) op een hoger plan brengen (in adel bijv) 
Verheffen: omhooggaan

In de Koran staat: bal rafa3ahu Allahu ilayhi. Je het hier een probleem met -ilayhi/naar hem toe- Hoe kan je hier lezen dat Isa (aleyhi assalaam) in rang is verheven - naar hem toe-??? Je ziet duidelijk dat het niet gaat werken en dat hier een over fysieke verheffing wordt gesproken, naar Allah toe, in de hemel. Daarnaast zie je het woordje bal/maar, dit is een woordje dat verwijst naar het voorgaande (dus vers 157 en het doden en kruisigen). "Maar" is een conjunctie en legt altijd een verband en probeert iets te refuteren. Dat is precies wat wordt gedaan in vers 158. 

Verder zeg je dat Allah overal is. Ahlu sunna waldajama3a zegt volgens de Koran en Hadith, dat Allah de Hemel en Aarde in zes dagen heeft geschapen en Allah toen op Zijn Troon plaats nam boven het water, boven de zevende Hemel.

32:04-  Allah is Degenen Die de hemelen en de aarde en wat tussen hen is heeft geschapen, in zes dagen, en Hij zetelde Zich op de Troon. Er is voor jullie buiten Allah geen beschermer en geen voorspreker. Laten jullie je dan niet vermanen??

57:4- Hij is Degenen die de hemelen en aarde heeft geschapen in zes dagen waarna Hij zich op de Troon zetelde. Hij kent wat de Aarde ingaat en wat er uit komt en wat uit de hemel neerdaalt en wat er in opstijgt. En Hij is met jullie waar jullie ook zijn. En Allah is Alziende over wat jullie doen.

En ik wil even vermelden dat de Ahmadiyya-moslims helemaal niks tegen de Profeet Jezus hebben. Wij herkennen zijn kwaliteiten maar al te goed. Hij was een verdraagzame, vredelievende profeet van Allah die zijn taak heeft uitgevoerd.
Maar wij zijn gewoon van mening dat hij al overleden is..net zoals elke ander mens/profeet.

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 04:34
Beste Jiyuu,

ik heb eerder citaten aangehaald waar Mirza Ghulam Ahmad in duidelijke woorden zegt dat hij de profeet Mohammed (vzmh) als laatste profeet beschouwd.
Als je het niet erg vindt plaats ik ze nog een keer:


1. "I have heard that some leading Ulama of this city Delhi are giving publicity to the allegation against me that I lay claim to prophethood. ... I respectfully state to all these gentlemen that these allegations are an entire fabrication. I do not make a claim to prophethood. ... After the Holy Prophet Muhammad, I consider anyone who claims prophethood and messengership to be a liar and unbeliever."
(Statement issued in Delhi, 2 October 1891. Majmu`a Ishtiharat, 1986 edition, vol. 1, pp. 230-231)

2. "Other allegations made against me are that 'this man denies the Lailat al-Qadr and miracles and the Mi`raj, and further that he makes a claim to prophethood and denies the finality of prophethood.'
"All these allegations are entirely untrue and false. ... Now I make a clear and plain affirmation of the following matters before Muslims in this house of God: I believe in the finality of prophethood of the Khatam al-anbiya, may peace and the blessings of Allah be upon him, and I consider the person who denies the finality of prophethood as being without faith and outside the pale of Islam.''
(Speech in Delhi Central mosque, 23 October 1891. Majmu`a Ishtiharat, 1986 edition, vol. 1, p. 255)

3. "I believe also that the Holy Prophet Muhammad is the best of messengers and the Khatam an-nabiyyin, and those people have fabricated a lie against me who say that this man claims to be a prophet."
(Hamamat al-Bushra, p. 8. Ruhani Khaza'in, vol. 7, p. 184)

4. "One of the objections of those who call me kafir is that they say: This man claims prophethood and says I am one of the prophets. The answer is that you should know, O brother, that I have not claimed prophethood, nor have I said to them that I am a prophet. But they were hasty and made a mistake in understanding my words ... It does not befit me that I should claim prophethood and leave Islam and become an unbeliever ... How could I claim prophethood when I am a Muslim?"
(Hamamat al-Bushra, p. 79. Ruhani Khaza'in, vol. 7, pp. 296-297)

5. "By way of a fabrication, they slander me by saying that I have made a claim to prophethood. But it should be remembered that all this is a fabrication. Our belief is that the Holy Prophet Muhammad is the Khatam al-anbiya."
(Kitab al-Bariyya, p. 182, footnote. Ruhani Khaza'in, vol. 13, p. 215)

------------------------------------------------------------ --------------------------------

Ik moet je eerlijk toegeven dat ik nog niet al je citaten heb opgezocht...maar ik heb zo vaak de citaten van 'tegenstanders' opgezocht en nooit kloppen ze.
Deze heb ik wel al eerder opgezocht:

�Jezus zijn drie grootmoeders van vaderskant en moederskant waren hoeren en overspeligen, uit dat bloed is Jezus voortgekomen.� (Rohany Khazain, Openbaringen Mirza Ghulam, deel 11, blz 291; blz 9, appendix)

En er wordt niet eens geproken over de 3 grootmoeders van Jezus. Helemaal niet! Ze komen niet eens ter sprake.
Jij hebt toch inzage in de boeken, beste broeder, je kan de taal toch? Waarom zoek je het zelf niet op ....dan zie je het zelf.

Volgende punt is de qadianies. Ja hun beschouwen Mirza Ghulam Ahmad als een profeet. Maar het zijn de volgelingen (qadianies) die de fout in gaan en niet Mirza Ghulam Ahmad. Zoals de volgelingen van Jezus (Christenen) de fout in gaan door Jezus een God te noemen.
Ik geef je citaten van Mirza Ghulam Ahmad waar hij het zelf duidelijk zegt dat hij de zegel der profeetschap erkend bij de Profeet Mohammed (vzmh).

Daarom zegt Mirza Ghulam Ahmad ook dat de profeet Jezus niet terug gaat komen. De profeet Mohammed (vzmh) is de laatste! Er kan geen nieuwe noch oude profeet komen. 

En zoals je ziet zijn er genoeg bewijzen om aan te tonen dat de profeet Jezus niet terug kan komen. Vers 3:55 is slechts 1 vers. Er zijn nog genoeg andere verzen en zelfs Hadiths waarin duidelijk gemaakt wordt dat de beloofde messias van de moslims en de beloofde messias van de Joden (Jezus) 2 verschillende personen zijn. Er is nog zoveel stof over dit onderwerp!

Maar ik hoop dat ik je wat duidelijkheid heb kunnen bieden.


 

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 04:46
3abd Arra7maan,

als je bewijsvoering hebt over 3:55 laat het dan zien. Praat niet alleen over je geleerden maar laat hun bewijs ook zien.Ik geef aan waarom ik ra'fa als verheffen in positie interpreteer. Ik haal namelijk verzen uit de Koran aan.
Jezus komt dichter bij Allah in rang, positie en status doordat zijn naam gezuiverd wordt. Waarom interpreteer jij het als lichamelijk verheffing?

Allah is overal. De verzen waar jij het over hebt waarin over een troon gesroken vat je niet letterlijk op neem ik aan. Het is beeldspraak.
Of denk jij dat er LETTERLIJK en FYSIEK een troon is waar Allah op zit?

Hoe verklaar jij de volgende verzen dan?

2:115. En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

8:24. O, gij die gelooft, geeft gehoor aan Allah en de boodschapper wanneer Hij u roept, opdat Hij u leven moge geven en weet, dat Allah tussen een man en zijn hart komt en dat Hij het is tot Wie gij zult worden vergaderd.

50:16. En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten alles wat zijn Ik hem toefluistert. En Wij zijn nader tot hem dan zijn halsader.
------------------------------------------------------------ -------------------------------
Dus hoe kan Jezus tot Allah (Mij in vers 3:55) opgeheven worden in de fysieke hoedanigheid?
En graag zou ik de bewijzen van je geleerden onder ogen willen zien...

Ik hoop antwoord te krijgen.

Salaam.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 456

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.