Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Bidden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslima26 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima26 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bidden
    Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 03:22

Sallaam zusters en broeders,

Ik zit met een gigantische probleem wat doe je als je liefhebbende man niet wil bidden hij biedde eerst wel tot hij nu een baan heeft en zegt dat hij geen tijd meer heeft voor het bieden hij werkt van 10 uur ' s morgens tot 8 uur 's avonds en heeft moeite om het hele gebed s avonds in te halen ik heb daar ontzettend veel moeite mee ben bang dat ons relatie daar onder leidt help wat moet ik daar tegen doen?????? 

Terug naar boven
Israh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Israh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 04:14
Assalamoe Aleikoum lieve zuster,


Moeilijke situatie, ik wens je er veel sterkte mee. Ik denk dat het beste wat je kan doen is hem er steeds aan herinneren hoe belangerijk het gebed is. Wees zelf het juiste voorbeeld en Insh'Allah zal hij dn ook weer de belangen van het gebed inzien..

Moge Allah (swt) ons allen leiden om niet van het Rechte Pad af te wijken.

Wassallaam
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 04:33

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb...

Oeghtie Ik zit echt met je in ! ...

Wat Jammer zeg , Ik zit echt met je in Oeghtie

Moge Allah je man leiden naar het rechte pad inch'Allah ...

Ja zoals Oeghtie als zei : Je man er steeds aan doen herrineren of je kan ook BV een Facinerende tekst van het net halen waar instaat hooeeeee belangerijk het gebed is ...

Moge Allah jou helpen en je man inch'Allah

Salaam Oe ehleykoom Wr Wb Oeght Y. :)

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
moslima26 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima26 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 06:11

 

ja zusters ik doe niets anders dan hem er aan herrineren dat het gebed veel belangrijker dan wat er ook is maar telkens als ik dat doe leidt het tot discusie en zegt dat hij dat nog gaat doen als hij tijd heeft vertel me lieve zusters wanneer hebben wij nou tijd als we niet zelf tijd maken. ik ben bang dat dit tot ruzie's leidt met me man ik kan er slecht tegen dat hij niet biedt telkens als ik zie dat hij dat niet doet knaagt dat aaan mij oua lah het lijkt net als of ik dat zelf ben die dat niet verricht hij was echt een man die elke vrouw wel wenst hij is lief en behulpzaam tot nu.

                        

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:06

Salaam Oe ehleykoom Wr Wb...

Oeghtie Ik zit ECHT Met je in Moge Allah je veel geduld geven in deze situatie inch'Allah ...

Oeght Y fi dien ...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
SouSia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SouSia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:19

salaam aleikoem zuster

ik wens je veel succes ik vind het egt heel erg inch'Allah zal hij weer gaan bidden

hopen dat Allah SWT hem leid.. bid voor hem voor het te laat is zuster en inch' Allah zul je reseultaat zien   

aleikoem salaam

LA ILAHA ILL ALLAH
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 15:30

Essalaamo 3alaikom,

Ik heb een vraag, ik wist niet waar ik het ergens neer moest zetten, maar hier leek me het meest zinvolste.

Ik wilde vragen wanneer je zo'n islaam nieuwsbrief opgestuurd krijgt. Ik heb me namelijk wel aangemeld, maar heb nog steeds niets ontvangen. Hoe vaak krijg je zo'n nieuwsbrief eigenlijk?

Hopelijk kan iemand me hier antwoord op geven, alvast bedankt.

Ni3met

Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 15:49

asalam zuster

Ik vind het echt heel erg voor je  en ik hoop Incha Allah dat Allah je de kracht zal geven om je man weer duidelijk te kunnen maken dat het verkeerd is wat hij doet, maar ik denk dat het niet makkelijk zal gaan en je moet wel geduld hebben en je weet hoe mannen zijn(eigenwijs)       &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;  

Zoals ik al zei zuster zal het niet makkelijk gaan en Sabar is het enige wat ik kan aanraden.

wa salam

nouret el dien

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 05:28

Essalaamo 3alaikom zuster moslima,

Ik vind het ook heel erg voor je, en ik snap heel goed dat je daar echt mee zit. Het lijkt me inderdaad heel erg moeilijk om je man er weer van te overtuigen hoe belangrijk het bidden wel niet is. Momenteel vindt hij blijkbaar zijn werk het belangrijkste, Maar insha Allah zal daar gauw genoeg verandering in komen. Dan zal hij zelf wel inzien dat bidden op de eerste plaats komt. Jij hebt je plicht gedaan, meer kun je niet doen. (Hoe graag je dat ook zou willen). Insha Allah zal hij gauw genoeg weer gaan bidden en ik wens jou nog veel sterkte toe.

Groetjes,

Ni3met

Terug naar boven
moslima26 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima26 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2004 om 08:13

 

    Bedankt meiden voor jullie reacties het is ontzettend moeilijk voor me om me hier bij neer te leggen ik kan het niet aan zien dat hij niet bid. laats hadden we hefige ruzie er over elke keer als ik hem er aan herinner dat hij moet bidden dan kat hij me af ik begrijp hem niet hij is echt een goeie jongen en is ontzettend lief voor me en dat maakt het nog moeilijker.

ik hoop insha allah dat allah me de kracht geeft en me hier in zal steunen en dat hij hem naar de goede weg zal leiden en alle moslims insha allah.

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2004 om 13:53

Insha Allah meid,

Allah yerzaklek esbar a gtie, het komt allemaal wel goed insha Allah

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2004 om 14:18
Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu lieve oeght moslima26.

Ikzelf heb een soortgelijk probleem, al dan niet met een echtgenoot, maar met mijn vader inshaAllah ykoen lghayr. Hij verricht het gebed ook niet, en wat ik ook doe of zeg helpt niet.
Het is hierbij belangrijk te onthouden dat alle leiding van Allah swt ALLEEN komt.  Alleen Allah swt kan leiding geven. Niemand kan misleiden wie Hij recht leidt of degene leiden wie Hij Zijn leiding ontzegd heeft!


Allah swt zegt het volgende in de Quraan:

"En Wij hebben niets dan engelen tot wachters van het Vuur gemaakt. En Wij hebben hun getal niet vastgesteld, dan tot beproeving der ongelovigen, opdat wie het Boek is gegeven zekerheid mogen verkrijgen en dat de gelovigen in geloof mogen toenemen en opdat de mensen van het Boek en de gelovigen niet zullen twijfelen. En dat degenen in wier hart een ziekte is en degenen die ongelovig zijn, mogen zeggen: "Wat bedoelt Allah met deze
gelijkenis?" Zo laat Allah dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Niemand kent de legerscharen van uw Heer dan Hij. Dit is niets dan een vermaning voor de mensheid"
(Soerat
Al-Moddassir ayaa 31)

"Wij zonden geen boodschapper dan met de taal van zijn volk, zodat hij (het) hun duidelijk moge maken. Dan laat Allah dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Hij is de Almachtige, de Alwijze"
(Soerat Ibrahiem ayaa 4)

"Hij wiens boze daden schoonschijnend zijn gemaakt, zodat hij deze als goed beschouwt (kan de leiding vinden). Zeker, Allah laat dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Laat uw ziel dus niet wegkwijnen uit verdriet over hen. Voorzeker, Allah weet wat zij doen"
(Soerat Faatir ayaa 8)


Mijn advies aan jou is als volgt:

- Doe veel doe3a, vooral in het derde deel van de nacht, dus voor Salaat al-Fadjr, bij Salaat Tahajoed. Op dat moment is Allah swt het dichtst bij de mens, en de kans het grootst dat je doe3a verhoord wordt inshaAllah.

- Praat zoveel mogelijk met je echtgenote over de dien en over hoe belangrijk het is om zijn dien te praktiseren. Vertel hem wat hij allemaal mist, informeer hem. Moge Allah swt Liefde voor Allah swt en de Boodschapper Salla Allahu 3alaihi wa Salam in zijn hart planten, Ameen.


moge Allah swt je doe3a verhoren en je echtgenote, en alle dwalenden leiden. Allahoemma Ameen!!

Fi Amani Laah oua Ou7iboukoum fi Laaha Ta3alaa,

Umm `Aqeelah



Terug naar boven
samiaa Bekijk dropdown
ICN
ICN


Lid geworden: 23 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote samiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2004 om 15:03
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Essalaamo 3alaikom,

Ik heb een vraag, ik wist niet waar ik het ergens neer moest zetten, maar hier leek me het meest zinvolste.

Ik wilde vragen wanneer je zo'n islaam nieuwsbrief opgestuurd krijgt. Ik heb me namelijk wel aangemeld, maar heb nog steeds niets ontvangen. Hoe vaak krijg je zo'n nieuwsbrief eigenlijk?

Hopelijk kan iemand me hier antwoord op geven, alvast bedankt.

Ni3met

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Er wordt InchaAllaah gewerkt aan de Islaam Nieuwsbrief.

Zodra die InchaAllaah klaar is, wordt die verstuurd naar leden die daarvoor staan aangemeld.

Mvg,

Samiaa

www.tawheedwaljihaad.tk
www.al-thabaat.com
www.ansaar.info
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.