Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ramadan

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: Val je af in Ramadan?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
35 [22.01%]
113 [71.07%]
11 [6.92%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ramadan
    Geplaatst op: 29 september 2004 om 08:48

elseaamoe alaikoem,

ik wil effe chekken hoeveel van mijn broeders en zusters afvallen in ramadan .

Als je een ander antwoord hebt schrijf het en geef je mening hieronder!!!

walselaamoe alaikoem,

Hamzah


Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 09:33

salaam broeder hamzah,

Ik neem aan dat je bedoeld afvallen in gewicht ???

wasalaam

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 11:06

Salam,

Ja, ik val wel af, ongeveer 3 kilo, dat komt ook omdat, als ik ga eten, mezelf dan niet volprop, eet zoveel ik kan, maar ga niet over mijn grens!!! Zeer belangrijkk mensen!!!

Maar goed, ben best benieuwd wat anderen ervan vinden

Salam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 11:56

Assalamoe alykoem,

nu jullie het over hebben ga ik me effe wegen , heb ik mss een jaar niet gedaan

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 12:10

hahhahaha jaa doe maar jah broeder Abou Jabir

ja ik bedoel het ook zo broeder rahmann dus afvallen van gewicht en hoeveel ook graag der bij melden is ook zo leuk

en bedankt voor de leuke reactie zuster Noor al-Islaam

en iedereen bedankt natuurlijk voor jullie reacties

walselaam,

Hamzah


Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

nu jullie het over hebben ga ik me effe wegen , heb ik mss een jaar niet gedaan

wassalaam,

As salaam oe alaikoem wara7matoellah,

En broeder Abou Jabir, had je de schrik van je leven....

Het zal allemaal toch best meevallen neem ik aan. Ghair Insha Allah

wa salaam

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 12:32

Beste Broeders en zuster,

Ik val meestal maar een paar kilo af dat komt omdat ik na salaat tarawi3 doe sporten ik vind het wel lekker om te sporten tijdens de ramadan ook met een lege maag sommige kunnen daar niet tegen maar ik heb er helemaal geen last van net als normaal zeg maar

 

Wasallaam,

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 16:47

Assalamu alaikum,

ik val meestal niet af. Ik denk dat dit komt doordat wij met ramadan heel veel op bezoek gaan en dan extra lekkere dingen aangeboden krijgen voor en na de iftar. En ik ben een echte liefhebber van lekker eten... Gelukkig ben ik ook een liefhebber van sport, dus echt aankomen doe ik in de ramadan ook niet.

Ik heb er trouwens echt zin in!!!!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 16:48

Eh.... waarom staat dit onder "seksualiteit"?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 17:34
Hihihhih, zag ik ook al. Vast een foutje
Salaam happylady
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 02:10
In eerste instantie geplaatst door Hamzah

hahhahaha jaa doe maar jah broeder Abou Jabir

ja ik bedoel het ook zo broeder rahmann dus afvallen van gewicht en hoeveel ook graag der bij melden is ook zo leuk

en bedankt voor de leuke reactie zuster Noor al-Islaam

en iedereen bedankt natuurlijk voor jullie reacties

walselaam,

Hamzah

Salam, broeder Hamzah

Geen dank, jij bedankt voor deze leuke topic

Salam Aleikum

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2004 om 08:24

In eerste instantie geplaatst door Amier

Eh.... waarom staat dit onder "seksualiteit"?

omdat het een gevoelige punt is , vooral voor vrouwen ''gewicht"

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2004 om 10:12

Salaam Oe Ehleykoom ...

Is goed van je Aghie Hamzah dat je deze enqu�tte gemaakt hebt wan zels sta ik er niet  bij stil , heel eerlijk ik heb er sinds ik vast nog nooit opgelete ik eet gewoow wat ik dagelijks eet maar dan uitgezonder soep en dadels en sbakijaaa (mmmmm) ... Kdenk dat ik gewoon m'n normale gewicht blijf houden ...Maar nu je het hebt gezegd ga ik er op beginnen letten dat ik niet te veel eet :p (grapje)

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb  Oegt Y. Fi dien ...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2004 om 10:22

Salam Aleikum,

Ik ga het dit jaar incha'allah weer proberen, eens zien wat ik er van ga maken.

Ik heb wel een paar dagen voor de ramadan geprobeerd te minderen met eten, ik heb nu niet zoveel last van honger, maar ga zo wel lekker eten!!!

Voor de meeste wel bekend natuurlijk: harira en natuurlijk dadels en shebaqia!!!

haha, maar natuurlijk draait het niet om het eten maar om de intensie, het dichterbij Allah komen en eerder bij de dingen stil staan die we in het dagelijks leven zo normaal zijn vinden. Want wees eerlijk, ga je niet anders naar het eten kijken, proberen nix te verspillen, denk dan ook maar eens aan de armen, wat wij 'honger' noemen, is nix vergeleken met wat zij allemaal meemaken, maar het is in ieder geval iets, om eraan te denken, en misschien om toch in actie te komen!!!

Moge Allah het vasten van ons accepteren, en nogmaals voor allen een heerlijk, gelukkig, gezond en gezegend ramadan toegewenst!!!

Salam Aleikum Noor al-Islaam

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2004 om 10:39
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Amier

Eh.... waarom staat dit onder "seksualiteit"?

omdat het een gevoelige punt is , vooral voor vrouwen ''gewicht"

Salam Aleikum,

hahahaha, wat grappig zeg,....???

Alsof jullie niet op jullie taille letten, wees eens eerlijk, mannen houden er ook niet van om kilo's aan te komen, Abou Jabir, jij het zal voor jou vast ook wel een 'gevoelig' onderwerp zijn, of niet

Hahaha, moest er ff uit sorry! (niet boos worden he!?)

Maar wat rahmann ook al zei, sporten op een lege maag, heerlijk!!! voel je dat geklots tenminste niet  Ik ging altijd (heb ik een tijdje gedaan) hardlopen met iemand, nam wel wat mee (een dadel ofzo), om mijn vasten te verbreken, echt heerlijk om hard te lopen op een lege maag, wat ik absoluut niet zou kunnen na het eten

Salam Aleikum,

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 06:33

asalaamoe alaikum

waarom val ik dan nix af??????

maarjah het gaat erook niet om of je afvalt of niet .........duss...zo erg vind ik het ook niet

abdoe jabir schree

omdat het een gevoelige punt is , vooral voor vrouwen ''gewicht''

en bedankt..........

maar ik geef t toe hoor.......

 

walaikum asalaam

oegt_najiha

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 14:55

Oja nu ik. Ik was vergeten om te zeggen wat ik zelf heb gekozen.

nou ik heb voor ja gekozen want ik val elke Ramadan af waarom? ja omdat ik smorgen vroeg wakker word en dan ga ik een beetje eten voor salaat alfajr(imsak), en ik verbreek mijn vasten met 3 dadels en een beetje salade en sapje drinken en daarna zit ik alweer vol.

en zo gaat het elke dag door elhamdoelilaah egt weinig eet ik in Ramadan egt raar vind ik want ik ben egt een eet liefhebber dus en ik vind het niet alleen raar  al mijn vrienden(nederlands) die eten met mij ze eten heel erg veel en ik maar 3 dadeltjes en ik ben klaar!

en ja ik heb op mijn gewicht gelet toevallig(vorig jaar ramadan) en ik val elke dag 1/2 kilo dus masha-e Allah wal7amdoelilaah ik weeg all weinig hahahah dus ik weeg aan het eind van ramadan als een veertje.

over het eten ik doe het niet expres zo weinig eten tijden de iftaar maar mijn maag kan het gewoon niet aan soms pakt mijn moeder bij mijn mond en dan gooit ze nog meer eten in!!!

walselaamoe alaikoem


Terug naar boven
FaZiEgUrL Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote FaZiEgUrL Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 15:05
Pff Ik Val no0it af Met De Ramadan.. Maar Ik Vind Dat Eigenlijk wel l0gisch want je eet en dan slaap je weer   
Srry Dat K So Typ Ho0r Maahr K Kan Dat Nii Aflere,, MsnTaal :P
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 16:18

Salaam Oe Ehleykoom ...

Is echt grappig die Enqu�te ieders reactie ieder heeft wel wat te vertellen :p , en die staafdiagram dan de "NEEEEE" is overduidelijk  het meeste, we kunnen ongeveer tot de conclusie komen dat de meeste mensen niet afvallen en dat was toch de reden van deze Enqu�te ... Dus conclusie is tot nu toe "NEE" maar ramdan is nog niet om nog 28 dagen te gaan inch'Allah ...

Salaam oe ehleykoom wr wb Oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 04:06

foutje

ik ben sinds de ramadan al 400 gram afgevallen goed he.........

Terug naar boven
Achie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Achie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 05:02

Ik kom altijd aan :P

 

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 08:26

zo en hoe doe je dat???hahhahahaha

makkie gewoon vol proppen met eten of niet achie

is ook een kunst van mij

eten eten en nog eens eten hahhahahaha....grapje

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 09:46

Salaam aleikum,
ons lichaam heeft de gewoonte als er lang geen voedsel binnenkomt (ook bij lijnen en vasten, dat is relatief lang) bij een nieuw eetmoment al de energie op te slaan voor volgende periodes (als soort voorzorgsmaatregel).
In de Ramadan is het dus helemaal niet waarschijnlijk dat je afvalt. Dus het hoeft niet per definitie iets te maken te hebben met je goede of slechte voedselkeuze . Dus nogmaals, ik geloof dat ik het al eerder verteld heb, let op wat er gegeten wordt na het vasten! Drink minimaal twee liter vocht, eet genoeg groente en fruit, niet te vet etc...

Goede Ramadan nog!

Salaam happylady
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.