Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vervolg op de wenkbrauwen.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
dropveter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dropveter Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vervolg op de wenkbrauwen.
    Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 10:35

Ok stel je epileert je wenkbrauwen.

 

Kan er iemand met een soera komen waar het in de Koran staat?

Kan er iemand met een soera komen waar de strafmaat staat vermeld in het hiernamaals voor het epileren van je wenkbrauwen?

Terug naar boven
Mazlum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mazlum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 12:32

SA

http://www.islaammail.com/article_full.asp?ID=452

Zie ook hoe dezelfde vrome metgezel Ibn Masud, de man die de quran met open ziel en inzichtelijk verstand las, de hadith van de profeet vrede zij met hem aanhaalde aangaande de vervloeking van enkele soorten vrouwen waaronder de vrouwen die zich laten tatoeren en de vrouwen die tatoeren, de vrouwen die hun wenkbrauwen laten epileren en de vrouwen die wenkbrauwen epileren, de vrouwen die hun tanden vijlen en de vrouwen die hun tanden laten vijlen omdat dat een verandering van de schepping van Allah is. Toen een vrouw van de stam Bani Assad genaamd umm yacoub hiervan hoorde kwam zei naar deze metgezel en zei tegen hem: ik hoor dat je die en die vrouwen vervloekt! Ibn Masud antwoordde: waarom zou ik niet diegene vervloeken die de profeet Mohammed vrede zij met hem ook heeft vervloekt terwijl dit in het boek van Allah is. De vrouw antwoordde weer: ik heb wat tussen de twee kaften is (de quran) gelezen en ik heb niets daarin gevonden van wat jij zegt!. Hierop zei hij weer: welnu, als je goed had gelezen dan had je het gevonden. Heb jij dan niet gelezen dat Allah zegt: "en wat de profeet jullie geeft, neemt daarvan en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan." Dit is het verbod!
En ter versterking van het gebod het voorbeeld te volgen van de profeet op grond van dit vers zegt de sjeich der exegeten en de grootste op dit gebied Ibn Jarir Al-Tabari: "en wat de profeet jullie geeft, neemt daarvan en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah.

ﺮﺒﮐﺍﷲ
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 14:33

In 66:1 wordt er tegen de profeet gezegd dat hij niet mag afkeuren wat God heeft goedgekeurd. Er staat bij mijn weten niet in de Koran dat je je wenkbrauwen niet mag epileren. Ik denk echter wel dat het goed is, om je lichaam met respect te behandelen en vind dat je voor jezelf moet uitmaken wat dat voor jezelf inhoudt.

Edit: ik bedoel dus, dat wat God niet verbiedt, toegestaan is (staat ook ergens in de Koran). Aangezien God het niet over epileren heeft, is het toegestaan. Verder redenerend staat er ook in de Koran dat de profeet niet mag afkeuren wat God heeft goedgekeurd. E�n en ��n is twee: het is toegestaan, de profeet mag het niet afkeuren, aangezien God het heeft goedgekeurd.
Ik vind het niet heel moelijk....

Salaam happylady
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 14:49

Subhanallah,

Je wilt een vers lees vers 04-119. Lees ook verder. Lees, lees het hele hoofdstuk.
Kijk wat satan heeft gezegd.

Dit is wat we vandaag de dag zien.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 14:52
Wat bedoel je hiermee? Ik citeer een Koran-tekst en krijg iets over satan om mijn oren?
Salaam happylady
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 14:59

119. "En ik zal hen zeker doen dwalen en ijdele begeerten in hen opwekken en ik zal hen voorzeker ophitsen en zij zullen de oren van het vee afsnijden en ik zal hen voorzeker aansporen en zij zullen Allah's schepping bederven." Derhalve hij, die buiten Allah Satan tot vriend neemt, zal zeker zichtbaar verlies leiden.

3abd Arra7maan, Ik zie hier geen 'epileren' staan of wta erop lijkt.  Kan je de precieze vers aanhalen waar het wel letterlijk vermeld staat? Waarom Satan er eigenlijk bijhalen? Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 06:41

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In 66:1 wordt er tegen de profeet gezegd dat hij niet mag afkeuren wat God heeft goedgekeurd. Er staat bij mijn weten niet in de Koran dat je je wenkbrauwen niet mag epileren. Ik denk echter wel dat het goed is, om je lichaam met respect te behandelen en vind dat je voor jezelf moet uitmaken wat dat voor jezelf inhoudt.

Edit: ik bedoel dus, dat wat God niet verbiedt, toegestaan is (staat ook ergens in de Koran). Aangezien God het niet over epileren heeft, is het toegestaan. Verder redenerend staat er ook in de Koran dat de profeet niet mag afkeuren wat God heeft goedgekeurd. E�n en ��n is twee: het is toegestaan, de profeet mag het niet afkeuren, aangezien God het heeft goedgekeurd.
Ik vind het niet heel moelijk....

Assalamoe alykoem,

waar lees jij dat Allah epileren goed heeft gekeurd, of vind je het normaal om uitspraken aan Allah toe te kennen, die HIJ niet gezegd heeft??

met jouw bericht haal jij honderden verzen uit de Koran naar beneden en je gooit ze zomaar in de prullebak, die over het gehoorzamen en het volgen van onze geliefde profeet gaan. had je dat door of niet????

ik kan uit je bericht veel fouten uithalen, grote zelfs, je zegt: de profeet mag het niet afkeuren waneer Allah het heeft goedgekeurd

1. Allah heeft het nergens goedgekeurd

2. je beschuldigt de profeet dat hij liegt

3. wanneer je de profeet beschuldigt als leugenaar, beschuldig je tegelijkertijd Allah, omdat HIJ de profeet heeft gekozen als boodschapper

4. Allah heeft onze profeet het recht gegeven om af en goed te keuren wat hij wil, je ontneemt dit recht door te zeggen: de profeet MAG het NIET afkeuren, terwijl Allah zegt, lees het met je hart zuster: 7:157. (Zij zijn) degenen die de Boodschapper volgen, de ongeletterde Profeet, die zij bij hen, in de Taurat en in de Indjil, beschreven vinden. Hij beveelt hun het behoorlijke en hij verbiedt hun het verwerpelijke, en hij staat hun de goede dingen toe en hij verbiedt hun de slechte dingen. Hij bestrijdt hun van de lasten en van de boeien die op hen rustten. Degenen die hem geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het licht (de koran) vologen dat met hem is neergezonden: zij zijn degenen die welslagen.

5. je zegt dat de profeet Allah tegenspreekt, terwijl in de koran altijd na Allah komt dit: "en Zijn Boodschapper", lees: 9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard,

zuster happylady,

niet aanvallend bedoelt, maar als een leidraad voor degene die onwetend zijn, ik weerleg jouw niet als individu, maar ik weerleg jouw uitspraken. 

verder, lees het bericht van Muzlam, zal je zien wat een grote welbekende metgezel van de profeet Ibn Mas'oud te zeggen heeft over dit onderwerp, over wie de profeet zei: als jullie Koran willen nemen, neem het van Ibn Mas'oud.

wassalaam, 

 

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 12:25
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,
Wa aleikum salaam,
waar lees jij dat Allah epileren goed heeft gekeurd, of vind je het normaal om uitspraken aan Allah toe te kennen, die HIJ niet gezegd heeft??
Mijn punt was juist dat God niets vergeten is te noemen. Als God niets over epileren heeft gezegd in de Koran, betekent het dus dat het is goedgekeurd, anders was God heus niet vergeten in de Koran te zetten dat het niet toegestaan is. Dat heet terugredeneren.
met jouw bericht haal jij honderden verzen uit de Koran naar beneden en je gooit ze zomaar in de prullebak, die over het gehoorzamen en het volgen van onze geliefde profeet gaan. had je dat door of niet????
Precies, volgen van de profeet in zijn religie, als boodschapper van God. Ik heb heel goed door wat je bedoelt, maar ik ben het niet met je eens.

ik kan uit je bericht veel fouten uithalen, grote zelfs, je zegt: de profeet mag het niet afkeuren waneer Allah het heeft goedgekeurd

1. Allah heeft het nergens goedgekeurd Hij heeft het mi nergens in de Koran afgekeurd???

2. je beschuldigt de profeet dat hij liegt Nee hoor. Waar zet ik dat neer?

3. wanneer je de profeet beschuldigt als leugenaar, beschuldig je tegelijkertijd Allah, omdat HIJ de profeet heeft gekozen als boodschapper Nee hoor. Ik heb hierboven al gezet dat ik de profeet niet beschuldig van leugens.

4. Allah heeft onze profeet het recht gegeven om af en goed te keuren wat hij wil, je ontneemt dit recht door te zeggen: de profeet MAG het NIET afkeuren, terwijl Allah zegt, lees het met je hart zuster: 7:157. (Zij zijn) degenen die de Boodschapper volgen, de ongeletterde Profeet, die zij bij hen, in de Taurat en in de Indjil, beschreven vinden. Hij beveelt hun het behoorlijke en hij verbiedt hun het verwerpelijke, en hij staat hun de goede dingen toe en hij verbiedt hun de slechte dingen. Hij bestrijdt hun van de lasten en van de boeien die op hen rustten. Degenen die hem geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het licht (de koran) vologen dat met hem is neergezonden: zij zijn degenen die welslagen. Er staat: met hem is neergezonden.. is Mohamed neergezonden? Zo niet, gaat het wel over Mohamed?

5. je zegt dat de profeet Allah tegenspreekt, terwijl in de koran altijd na Allah komt dit: "en Zijn Boodschapper", lees: 9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard. Er staat EN, niet OF. Dus wat de boodschapper onwettig verklaart is hetzelfde als wat God onwettig verklaart. Aangezien God epileren niet onwettig verklaart, doet de profeet dat dus ook niet.

zuster happylady,

niet aanvallend bedoelt, maar als een leidraad voor degene die onwetend zijn, ik weerleg jouw niet als individu, maar ik weerleg jouw uitspraken. Ik weet dat je me niet aanvalt of weerlegt als individu. Ik voel me niet aangevallen.

verder, lees het bericht van Muzlam, zal je zien wat een grote welbekende metgezel van de profeet Ibn Mas'oud te zeggen heeft over dit onderwerp, over wie de profeet zei: als jullie Koran willen nemen, neem het van Ibn Mas'oud.Ik snap even niet wat je bedoelt met het bericht van Muzlam  Verder snap ik niet hoe je een Koran van iemand kunt nemen? Zijn ze niet allemaal hetzelfde dan?

wassalaam, 

wa aleikum salaam,

 


Salaam happylady
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 19:18
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,
Wa aleikum salaam,
waar lees jij dat Allah epileren goed heeft gekeurd, of vind je het normaal om uitspraken aan Allah toe te kennen, die HIJ niet gezegd heeft??
Mijn punt was juist dat God niets vergeten is te noemen. Als God niets over epileren heeft gezegd in de Koran, betekent het dus dat het is goedgekeurd, anders was God heus niet vergeten in de Koran te zetten dat het niet toegestaan is. Dat heet terugredeneren.

dat Allah niets vergeten is weten wij, de islam is vervolmaakt, maar Allah gaat je niet roken verbieden in die tijd, omdat toen roken niet bestond. maar roken is wel verboden volgens deze hadith:de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) heeft gezegd: �Doe geen kwaad (zonder opzet) en doe geen kwaad (met opzet).�  (Ibn Maadjah). met roken doe je jezelf kwaad en anderen.

maar effe terug naar epileren, je moet weten dat de profeet niet voor niets is gestuurd, hij is niet alleen gestuurd om de koran door te geven en verder zijn mond te houden, Allah bevelt hem het volgende: O gij die u omhult! Sta op en waarschuw, En verkondig de Grootheid van uw Heer, En reinig uw hart. En vlied de onreinheid. Bewijs geen gunsten om u daardoor te verrijken. En wees geduldig ter wille van uw Heer. 74:1 tot 7.

dus wees eerlijk en zeg gewoon dat je de profeet niet wil gehoorzamen, dat komt tenmiste overeen met jou bericht.

en dat als.... als.....-gedoe kun je beter laten, kom met je bewijzen. dat kun je ook met het gebed doen, nl als Allah ons niet verteld in de koran hoe we moeten bidden, dan hoeven wij niet te bidden, of niet?? mooi gefilosefeerd he?


In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

met jouw bericht haal jij honderden verzen uit de Koran naar beneden en je gooit ze zomaar in de prullebak, die over het gehoorzamen en het volgen van onze geliefde profeet gaan. had je dat door of niet????
Precies, volgen van de profeet in zijn religie, als boodschapper van God. Ik heb heel goed door wat je bedoelt, maar ik ben het niet met je eens.

waar ben je niet met me eens? wees duidelijker, dan kan ik tenminste verder met jou discussieren. als je de profeet wilt volgen, accepteer dan zijn uitspraken, hij verbied het epileren van wenkbrauwen, gehoorzaam en houd je mond, weet dat je na de dood voor Allah komt te staan. wat zal je antwoord zijn op de vraag: waarom heb je Mijn boodschapper niet gehoorzaamt?

mss heb jij je wenkbrauwen al geepileerd voodat je wist dat het haraam, toon oprecht berouw aan Allah, en doe niet moeilijk, en ga niet toestaan wat onze profeet verbood, want zo stel je jezelf boven de profeet, zelfs boven Allah, want Allah heeft ons niet verteld dat onze profeet fout was.

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

ik kan uit je bericht veel fouten uithalen, grote zelfs, je zegt: de profeet mag het niet afkeuren waneer Allah het heeft goedgekeurd

1. Allah heeft het nergens goedgekeurd Hij heeft het mi nergens in de Koran afgekeurd???

hij heeft het jouw ook niet goedgekeurd, dus we verschillen, laten we teruggaan naar de woorden van Allah: 4:65. Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.

we hebben de rechter, namelijk onze profeet, we hebben de uitspraak van onze profeet, wat wil je nog meer????

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

2. je beschuldigt de profeet dat hij liegt Nee hoor. Waar zet ik dat neer

3. wanneer je de profeet beschuldigt als leugenaar, beschuldig je tegelijkertijd Allah, omdat HIJ de profeet heeft gekozen als boodschapper Nee hoor. Ik heb hierboven al gezet dat ik de profeet niet beschuldig van leugens.

 

wanneer je beweert dat Allah het goedkeurt, en de profeet keurt het af, hier beschuldig je de profeet dat hij liegt over zijn schepper, of beschuldig je hem dat hij ons verkeerde informatie geeft. maw jij weet het beter dan onze profeet, moge Allah jou leiden....Amien.

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

4. Allah heeft onze profeet het recht gegeven om af en goed te keuren wat hij wil, je ontneemt dit recht door te zeggen: de profeet MAG het NIET afkeuren, terwijl Allah zegt, lees het met je hart zuster: 7:157. (Zij zijn) degenen die de Boodschapper volgen, de ongeletterde Profeet, die zij bij hen, in de Taurat en in de Indjil, beschreven vinden. Hij beveelt hun het behoorlijke en hij verbiedt hun het verwerpelijke, en hij staat hun de goede dingen toe en hij verbiedt hun de slechte dingen. Hij bestrijdt hun van de lasten en van de boeien die op hen rustten. Degenen die hem geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het licht (de koran) volgen dat met hem is neergezonden: zij zijn degenen die welslagen. Er staat: met hem is neergezonden.. is Mohamed neergezonden? Zo niet, gaat het wel over Mohamed?

subhanAllah, je verstaat wel NL toch, lees je die teksten goed of niet? wallahie ik denk dat je heelmaal niet gelezen hebt. ik heb het zelfs voor jouw ondergestreept. en wat een vraag zeg: "gaat het wel over Mohamed?" over wie dan? over jouw? wie is de ongeletterde profeet?

met hem neergezonden: "hem" verwijst naar de koran, de koran is neergezonden met onze profeet, ik snap niet waarom je deze tekst bijhaalt.  

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

5. je zegt dat de profeet Allah tegenspreekt, terwijl in de koran altijd na Allah komt dit: "en Zijn Boodschapper", lees: 9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard. Er staat EN, niet OF. Dus wat de boodschapper onwettig verklaart is hetzelfde als wat God onwettig verklaart. Aangezien God epileren niet onwettig verklaart, doet de profeet dat dus ook niet.

draai eens de zin effe om, aangezien de profeet het onwettig maakt, komt het van Allah, want de profeet praat niet uit begeertes, maar een openbaring van Allah. de profeet zegt zelf in een hadieth: neem alles van mij, want ik zeg niks dan de waarheid.

mss moet je een boekje lezen over het belang van onze profeet, en waarom hij gestuurd is naar de mensheid, zal wel helpen inshAllah.

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

zuster happylady,

niet aanvallend bedoelt, maar als een leidraad voor degene die onwetend zijn, ik weerleg jouw niet als individu, maar ik weerleg jouw uitspraken. Ik weet dat je me niet aanvalt of weerlegt als individu. Ik voel me niet aangevallen.

verder, lees het bericht van Muzlam, zal je zien wat een grote welbekende metgezel van de profeet Ibn Mas'oud te zeggen heeft over dit onderwerp, over wie de profeet zei: als jullie Koran willen nemen, neem het van Ibn Mas'oud.Ik snap even niet wat je bedoelt met het bericht van Muzlam  Verder snap ik niet hoe je een Koran van iemand kunt nemen? Zijn ze niet allemaal hetzelfde dan?

wassalaam, 

wa aleikum salaam,


scrol effe naar boven en lees het bericht van Mazlum, en die hadieth, daarmee word bedoelt dat Ibn mas'oud een grote geleerde is op het gebied van de uitleg van de Koran. de profeet prijst met zijn uitspraak de metgezel Ibn Mas'oud.

trouwens ik moest wel tot half 2 in de nacht wakker blijven om dit te typen .

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 00:49

Zou ik mogen weten waar in de hadith staat dat epileren van de wenkbrouwen onbehoorlijk is?

Of ongeoorloofd?

Zou het kunnen zijn dat hier een cultuur vermenging met de islam is?

En aub geloof me ik bedoel dit serieus. Ik worstel het meest met begrijpen van de Hadith. maar nog meer met de zogenaamde uitleg van deze.

Dus gewoon simpel een overlevering waarin Mohamed zegt epileren van de wenkbrouwen mag niet.

Oh ja Imaan om terug te komen over het wel of niet douchen van de profeet mohamed . Je had ongelijk dat Mohamed ook douchste.

Ik heb een Hadith gevonden dat hij een enkel bad nam in een enkele kuip met zijn vrouw. En dat nog toen ae de menstruatie had.

Dus wat is het nu ??????

Moet je de Hadith volgen zoals die is overgeleverd of is er ruimte voor intrepetatie.

Ik wil dit alleen maar begrijpen meer niet.

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 15:47

Salaam aleikum Abou Jabir,
tot kwart over twee wakker blijven? Wat een moeite, zeg!

Anyway, ik zal reageren, ik ga niet knippen-plakken, dat is een beetje irritant..

Als eerste, ik volg zeker de profeet. Hij is de laatste boodschapper, ik volg zijn boodschap. Ik imiteer de profeet echter niet. Ik leef naar de geest van de Koran, niet hetzelfde leven als de profeet.
Verder heeft de God het niet genoemd, maar God is heus niets vergeten. Epileren bestond in die tijd al, aangezien er hadith over zijn. Verder denk ik niet dat de profeet het fout heeft gezegd, het kan ook fout overgeleverd zijn.
En inderdaad, als er niets in de Koran gestaan had over hoe te moeten bidden, hadden wij dat zelf mogen weten aangezien de Koran compleet en volmaakt is.
In het volgende vers staat dat de profeet NIETS zelf mag verzinnen. Hij heeft alleen te vertellen wat God hem geopenbaard heeft. Wat heeft God aan Mohamed geopenbaard? De Koran.. 69:40: "Niet dan? Ik zweer bij wat jullie doorzien en wat jullie niet doorzien, dat wat de gezant zegt voortreffelijk is. Het zijn niet de woorden van een dichter. Hoe weinig geloven jullie! Noch zijn het de woorden van een waarzegger. Hoe weinig laten jullie je vermanen! HET IS EEN NEERZENDING VAN DE HEER VAN DE WERELDBEWONERS. EN ALS HIJ OVER ONS ENIGE UITSPRAKEN ZELF BEDACHT HAD HADDEN WIJ HEM BIJ DE RECHTERARM GEGREPEN. DAN HADDEN WIJ HEM DE LEVENSADER DOORGESNEDEN. NIET EEN VAN JULLIE HAD DAT HEM KUNNEN AFWEREN."
Van daaruit redeneer is zoals ik redeneer. Insha Allah ga ik hier later nog een keer gestructureerd op in. Ik wil nu slapen, ik red het niet tot kwart over twee

Salaam happylady
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 06:47

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Abou Jabir,
tot kwart over twee wakker blijven? Wat een moeite, zeg!

Anyway, ik zal reageren, ik ga niet knippen-plakken, dat is een beetje irritant..

Als eerste, ik volg zeker de profeet. Hij is de laatste boodschapper, ik volg zijn boodschap. Ik imiteer de profeet echter niet. Ik leef naar de geest van de Koran, niet hetzelfde leven als de profeet.

ik zal je de antwoord van onze moeder Aicha vertellen toen zij gevraagd werd over het gedrag van de profeet, ze antwoorde: de profeet was een koran die wandelt.

dus wanneer je echt volgens de koran wilt leven, hoor je dat te doen zoals de profeet dat deed, je maakt weer zoeen uitspraak die ik, ja......wat moet ik zeggen, alsof je zegt dat profeet niet naar de geest van de koran heeft geleefd, ik wil jou weer niet kwetsen, dus ik zeg je niet dat je de profeet beschuldigt, maar een fout die inshAllah te vergeven is. 


In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Verder heeft de God het niet genoemd, maar God is heus niets vergeten. Epileren bestond in die tijd al, aangezien er hadith over zijn. Verder denk ik niet dat de profeet het fout heeft gezegd, het kan ook fout overgeleverd zijn.
En inderdaad, als er niets in de Koran gestaan had over hoe te moeten bidden, hadden wij dat zelf mogen weten aangezien de Koran compleet en volmaakt is.
In het volgende vers staat dat de profeet NIETS zelf mag verzinnen. Hij heeft alleen te vertellen wat God hem geopenbaard heeft. Wat heeft God aan Mohamed geopenbaard? De Koran.. 69:40: "Niet dan? Ik zweer bij wat jullie doorzien en wat jullie niet doorzien, dat wat de gezant zegt voortreffelijk is. Het zijn niet de woorden van een dichter. Hoe weinig geloven jullie! Noch zijn het de woorden van een waarzegger. Hoe weinig laten jullie je vermanen! HET IS EEN NEERZENDING VAN DE HEER VAN DE WERELDBEWONERS. EN ALS HIJ OVER ONS ENIGE UITSPRAKEN ZELF BEDACHT HAD HADDEN WIJ HEM BIJ DE RECHTERARM GEGREPEN. DAN HADDEN WIJ HEM DE LEVENSADER DOORGESNEDEN. NIET EEN VAN JULLIE HAD DAT HEM KUNNEN AFWEREN."
Van daaruit redeneer is zoals ik redeneer. Insha Allah ga ik hier later nog een keer gestructureerd op in. Ik wil nu slapen, ik red het niet tot kwart over twee

je moet weten dat de profeet de eerste persoon is die de koran in praktijk heeft gebracht, en hij heeft het niet fout gedaan, je zegt toch dat je mag bidden hoe je wilt en wannner je wilt aangezien dat niet in de koran vermeld staat, wanneer dat allemaal in de koran komt te staan (hoe en wanneer te bidden en ander zaken zoals zakat, hadj en noem maar op....), dan zal de koran uit miljarden bladzijden bestaan, waarom denk je dat Allah de profeet heeft gestuurd? de profeet heeft bv gezegd: bid zoals jullie mij zien bidden, en hij zei ook: neem jullie bedevaartsrituelen van mij over. 

wanneer zal je het nou snappen dat Allah de profeet heeft aangesteld om wat in de koran in praktijk te brengen, en in de koran staan geen details, maar algemene zaken, regels in het algemeen. voor meer details en uitleg moet je de soennah (uitspraken en handelingen van de profeet) hebben. in de koran staat dat we de schepping van Allah niet mogen veranderen, dit is een algemen regel, voor meer details en uitleg, moet je de soennah hebben.

de vers die je naar voren haalde kan ik juist tegen je gebruiken , Allah zweert dat wat de gezant zegt voortreffelijk is, en ik denk dat je geen onderscheid maakt tussen de woorden van Allah en de profeet, de woorden van Allah is de koran die de profeet gewoon doorgeeft hoe die geopenbaard is, daarnaast hebben we de woorden van de profeet die de koran niet tegen kunnen spreken, omdat ze uiteindelijk van Allah komen, maar met meer details en uitleg van de kant van de profeet die onfeilbaar is en tegen dwaling is beschermd door Allah.

de woorden die je in hoofdletters hebt getypt, gaan over de koran, dat de profeet niks in de koran mag bijverzinnen dat niet van de koran is. dat wat de profeet zegt voortreffelijk is houdt in: wat hij doorgeeft, de koran dus, en zijn uitleg, de soennah dus. 

moge Allah ons de harten doen openen voor de waarheid........amien

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2004 om 14:54

assalaam alaikoem,

Hadieth uit de Tuinen der Oprechten    

89. Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet zei: "Laat mij met rust aangaande de dingen die ik jullie niet noem. Degenen die jullie voorafgegaan zijn, zijn geruineerd door hun gewoonte te veel vragen te stellen bij hun Profeten en dan met hem van mening te verschillen. Als ik jullie iets verbied, neem er dan afstand van, en wanneer ik jullie iets gebiedt, voer het dan naar jullie vermogens uit." ( Boekhaarie en Moeslim )  

224. Noe'maan ibn Bashier verhaalt dat hij de Boodschapper van Allah hoorde zeggen : "Voorwaar, wat Halal is, is duidelijk, en ook wat Haram is, is duidelijk, en tussen de twee is er hetgeen twijfelachtig is, en waar de meeste mensen zich niet van bewust zijn. Hij die zich verre van het twijfelachtige houdt, stelt zijn geloof en zijn eer veilig. Degene die zich op het twijfelachtige gebied begeeft, begeeft zich naar Haram, zoals een schaapsherder die zijn kudde in de nabijheid van een verboden weide laat grazen het risico loopt dat sommige van zijn schapen naar de weide afdwalen. Weet dat iedere koning een weide heeft. Let op, de weide van Allah is wat Hij verboden heeft. Let op! in het lichaam is er een klomp vlees, en wanneer die goed is, is het hele lichaam goed, wanneer die bedorven is, is het hele lichaam bedorven: dat is het hart." ( Boekhaarie en Moeslim )

Ik denk zelf dat mensen op forums zoals deze eens wat minder moeten vertellen wat wel en niet hoort volgens de Koran. Je kunt veel woorden van Allah en zijn Profeten op vele manieren opvatten. Je kunt nooit zeggen dat iets wel of niet goed is. je kunt het wel aannemen,en voor je zelf hopen dat je het goed hebt maar zeker weten zul je dat nooit, en je kunt er ook op een nogal slechte manier over gaan discussieren zoals jullie doen, maar uiteindelijk denk ik ( denk ik he ) dat het het beste is dat je gewoon doet waar jij jezelf goed bij voelt, en waar jij zekerheid over hebt, en als je over bepaalde dingen uit de Koran geen zekerheid hebt, moet je het maar gewoon laten.

assalaam alaikoem

groetjes Tarah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.